Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, Ιουλίου 30, 2012

ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΠΕΡΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ






Α΄ . ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π. Βασιλείου Βολουδάκη


 Λάβαμε τήν παρακάτω πιστολή πό τόν ερισκόμενο αυτή τήν περίοδο μακρυάπό τήν θήνα π. Βασίλειο Βολουδάκη, τήν ποία καί δημοσιεύουμε:
 Σποράδες 7-7-2012


 Πρός τούς  πευθύνους τς  στοσελίδος
τς  Μητροπόλεως Γλυφάδας


 Ερισκόμενος μακρυά πό τήν  θήνα πληροφορήθηκα πό email το«ντιαιρετικο  γκολπίου» τι ναρτήσατε κείμενο-πάντηση σέ δημοσίευμα τοΠεριοδικο μας «νοριακή Ελογία», γιά τήν λη το ποίου εμαι πεύθυνος.
Πρόκειται γιά τό κείμενό σας «Περί  μοιοπαθητικς» το κ. Κωνσταντίνου Καρακατσάνη, Καθηγητο Πυρηνικς  ατρικς το Α.Π.Θ., πο ντικρούει τό δημοσίευμα τς «νοριακς Ελογίας» «  μοιοπαθητική στήν Παράδοση τςρθοδοξίας» το Κληρικο τς  . Μητροπόλεως Πέτρας  ρχιμανδρίτου Χρυσοστόμου Τροχαλάκη.
 ς πεύθυνος τς «νοριακς Ελογίας» ασθάνομαι τήν ποχρέωση νά κάμω τίς κατωτέρω διευκρινήσεις καί πισημάνσεις καί, παρακαλ, χάριν τς  ληθείας, νά δημοσιευθον μαζί μέ τό κείμενο το κ. Καρακατσάνη.
1. Τό Περιοδικό μας παραμένει σταθερά κατά τς  μοιοπαθητικς καί προσωπικά πογραφόμενος πό τς χειροτονίας μου, τό 1971, δέν παυσα νά ποτρέπω πό ατήν, σους μέ ρωτον. Καί μόνο τι  ρος «μοιοπαθητική» χει δημιουργηθε καί χρησιμοποιεται πό ποκρυφιστς, ρκε γιά νά μήν ναφερόμεθα σ’ ατήν ς θιασται της. ς  πισφράγιση τν γραφομένων μου σημειώνω τι πό τίς  κδόσεις «ΥΠΑΚΟΗ», πο τελον καί ατές πό τήν εθύνη μου, εχαμε κδόσει πρτοι τό κείμενο-καταπέλτη κατά τς  μοιοπαθητικς το γνωστο Καθηγητο κ.  θαν. βραμίδη.
2. Φιλοξενήσαμε τό κείμενο το π. Χρυσοστόμου σέ χρο το περιοδικο μας μέ τήν νδειξη «λεύθερο Βμα τς  νοριακς Ελογίας» γιά νά καταδειχθ τι τό κείμενο δέν υοθετεται πό τό περιοδικό μας λλά δημοσιεύεται γιά νά προκληθ διάλογος σένα θέμα πο δημιουργε σύγχυση στό ρθόδοξο πλήρωμα. Δέν ρκεσθήκαμε δέ μόνο στήν νδειξη ατή, λλά προτάξαμε καί προλογικό Σημείωμα, στό ποο ξέθεσα τούς λόγους τς δημοσιεύσεως καί κάλεσα σέ διάλογο λους καί δίως κείνους πο χουνσχοληθε πιστημονικά μέ τό θέμα καί δέν υοθετον τήν  μοιοπαθητική.
3. Στήν κκλησή μας γιά διάλογο δέν νταποκρίθηκε  καθηγητής κ. Καρακατσάνηςφο δέν μς στειλε τήν πάντησή του στό περιοδικό μας, λλά τήν στειλε στήν . Μητρόπολη Γλυφάδας πρός νάρτηση, δίδοντας μμέσως πλήν σαφς τήν ντύπωση στούς ναγνστες του τι ασθάνεται ντίπαλος το περιοδικο μας, δεδομένου τι δένκαμε τήν παραμικρή ναφορά στίς διευκρινήσεις πο προτάξαμε το δημοσιεύματός μας.
4. Στό περιοδικό μας τονίσαμε τι γιά μς, πρωτεύει  πικράτηση τς  νότητος το  ρθοδόξου πληρώματος –πο τώρα δέν πάρχει ς πρός τό  θέμα τς μοιοπαθητικς–  καί γι’ ατό προέβημεν στή δημοσίευση το ρθρου το π. Χρυσοστόμου.
  κ. Καρακατσάνης, μως, φαίνεται νά πιστεύη τι δέν πρχε διχογνωμία τν πιστν (Κληρικν καί λαϊκν) ς πρός τό θέμα, λλά τι τό πρόβλημα  δημιουργήθηκεπό τό περιοδικό μας, γι’ ατό,  γράφει,  μετά τόν σχολιασμό του στό δημοσίευμα τοπεριοδικο μας: «Μετά τά νωτέρω πάρχει νάγκη  χι νά τοποθετηθε  πίσημη κκλησία –στά πλαίσια τς Ποιμαντικς Της Διακονίας– στό ρώτημα ν «μοιοπαθητική» εναι συμβατή μέ τήν (ρθόδοξη) Θεολογία Της;». ν δέν εναι ατό τό νόημα τν γραφομένων του, δέν θά πρεπε νά συγχαρ  τό περιοδικό μας πού εχε τήν τόλμη νά φέρη  στό προσκήνιο να θέμα-πόστημα γιά τήν πνευματική ζωή το λαομας;
5.   λήθεια, πάντως, εναι τι τό πρόβλημα εναι παρκτό. Πρέπει νά γνωρίζει κ. Καθηγητής τι σέ ρκετά Μοναστήρια τς Πατρίδος μας πάρχουν πολλοί Μοναχοί καί Μοναχές  –πάρχουν κόμη καί στό  γιο  ρος– πού τάσσονται ναφανδόν πέρ τς  μοιοπαθητικς καί τήν συνιστον νθέρμως.  λλά καί στή Θεσσαλονίκη, πού διδάσκει  κ. Καρακατσάνης, πάρχει Μοναστήρι διακεκριμένου Πνευματικο, πού διατηρε  μοιοπαθητικό  ατρεο!  ραγε, ατά δέν τά γνωρίζει;
6. Τό πρόβλημα τς  μοιοπαθητικς δέν λύεται μόνο μέ τίς  καταφορές το κ. Καθηγητο ναντίον τν συγγραμμάτων το γνωστο ποκρυφιστο Βυθούλκα (γιατί μόνο σ’ ατά τά βιβλία ναφέρεται καί, μάλιστα, παραβιάζοντας νοικτές θρες, φο π. Χρυσοστομος  ποδοκιμάζει ρητς καί  κατηγορηματικς τήν φιλοσοφία καί τήνπιχειρηματολογία τν ποκρυφιστν), οτε λύεται μέ τήν μφισβήτηση τς γνησιότητος τν συγγραμμάτων τν Ρώσων  γίων καί Πνευματικν Πατέρων. Γιά τή λύση τοπροβλήματος παιτεται πιστημοσύνη ληθινή, ρθόδοξη Θεολογία καί  ρθοδοξη νθρωπολογία.
Ατό πιχειρήσαμε μέ τό περιοδικό μας.  να διάλογο περιωπς. Γιά τήν  νότητα το  ρθοδόξου πληρώματος. Φαίνεται, μως, πώς δέν εναι ο συνθκες ριμες γιά τέτοιου εδους συζητήσεις λλά μόνο γιά ριδες καί διχαστικές ντιπαραθέσεις. Φαίνεταικόμη, πώς παψε πιά νά μετράη στούς πιτελικούς “πνευματικούς κύκλους” προϊστορία καί  στορία κάθε Κληρικο, δηλαδή τό ποιός πραγματικά εναι, λλά μετράει μόνο τό ν ατό πού πιχειρε γκρίνεται πό κάποιους!
Γι’ ατό, πειδή διαπιστώσαμε τι πλέον «οδέν φελε λλά μλλον θόρυβος γίνεται» καί τι  ξέλιξη το γχειρήματός μας δηγε ντίθετα πό τόν ρχικό μας σκοπό, δηλώνουμε τι τό περιοδικό μας ποσύρεται πλέον πό τήν προσπάθεια περαιτέρω συζητήσεως το θέματος.
Εχαριστ πολύ γιά τήν φιλοξενία
π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης


 Β΄.  καθηγητής κ. Κωνσταντνος Γ. Καρακατσάνης
στειλε μέσως πάντηση:
                                                                                             Θεσσαλονίκη 9-7-2012
Σεβαστέ π. Βασίλειε, ελογετε·
Μόλις προχθές πεύθυνοι τς στοσελίδος τς ερς Μητροπόλεως Γλυφάδας μογνωστοποίησαν τήν πιστολή, τήν ποίαν ποστείλατε στό «ντιαιρετικό γκόλπιο» σχετικς μέ μέτερο δημοσίευμα περί τς «μοιοπαθητικς».
Κατ’ ρχήν –καί νευ περιστροφν καί δικαιολογιν– σς ζητ συγγνώμην, π. Βασίλειε, διότι, μολογουμένως,  πρτος ποδέκτης το μετέρου πονήματος θάπρεπε νά εναι  «ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ».
Προκειμένου νά χετε κριβ εκόνα τν γεγονότων, τά πράγματα ξελίχθηκαν ςξς: Γνωστό μου πρόσωπο πό τήν θήνα –γιά τό ποο γνωρίζω τι χει εκολη πρόσβαση σέ πολλούς στότοπους καί στοσελίδες– μο γνωστοποίησε τό κείμενο το π. Χρυσοστόμου Τροχαλάκη, τό ποο δημοσιεύθηκε στό Περιοδικό τς νορίας σας. Ασθάνθηκα τήν νάγκη νά συμμετάσχω στόν διάλογο ατό ς πιταγή συνειδήσεως,ς καθκον μου πρός τούς δελφούς Χριστιανούς, λλά καί πρός τή Διοίκηση τςκκλησίας μας (βλέπετε κατωτέρω). πέστειλα, λοιπόν, τό μέτερο πόνημα στό πρόσωπο, τό ποο μέ νημέρωσε, μέ τήν παράκληση νά τό προωθήσει· ποτελε δική μου παράλειψη τι δέν τόνισα (τό ενόητο), τι, δηλαδή,  πρτος ποδέκτης θάπρεπε νά εναι τό Περιοδικό τς νορίας σας· δέν πρχε κ μέρους μου πορριπτική στάση (οτε «ντιπαλότητα») πρός τήν πρωτοβουλία σας ατή, οτε –πολύ περισσότερο– περιφρόνηση.
Γνωρίζω πολύ καλά, σεβαστέ π. Βασίλειε, τή διχογνωμία,  ποία πάρχει μεταξύ τν πιστν (Κληρικν καί λαϊκν) γιά τό θέμα τς «μοιοπαθητικς». Οδόλως θεωρ«τι τό πρόβλημα δημιουργήθηκε πό τό περιοδικό (σας)».
ν προκειμένω, πιθυμ νά σς νημερώσω συνοπτικς γιά τά κάτωθι:
α) πρό δέκα πέντε καί πλέον τν λαβε χώρα στή Θεολογική Σχολή τς Θεσσαλονίκης μία νεπίσημη συνάντηση, στήν ποία συμμετεχαν «μοιοπαθητικοί»ατροί (λαϊκοί, λλά καί κάποιος κληρικός) ατροί, πανεπιστημιακοί καί νοσοκομειακοίντιτιθέμενοι πρός τήν «μοιοπαθητική» (μεταξύ τν ποίων καί  πογράφων) καί μερικοί καθηγηταί τς Θεολογικς. Διαπιστώθηκε δυναμία στοιχειώδους πικοινωνίας –τόσο πέμεναν στίς πόψεις τους ο «μοιοπαθητικοί»!
β) κενα τά χρόνια εχε ποσταλε πρός τίς τότε Διαρκες ερές Συνόδους τςκκλησίας μας φ’ νός μέν κτενέστατο νημερωτικό (καί πορριπτικό γιά τήν «μοιοπαθητική») πόμνημα το πανεπιστημιακο ατρο –νν Καθηγητο τςατρικς Σχολς το Α.Π.Θ. κ. ωάννου Κουντουρ, καί φ’ τέρου κτενές πόμνημαπογραφόμενο πό 4-5 πανεπιστημιακούς καί νοσοκομειακούς ατρούς μέ τό ποο κατεδεικνύετο τό συμβίβαστο τς «μοιοπαθητικς» μέ τήν ρθόδοξη πίστη.
γ)  δια μάδα τν πανεπιστημιακν καί νοσοκομειακν ατρν εχε ποστείλει πολλαπλ γγραφα πρός τό πουργεο Παιδείας, ταν τό τελευταο πεφάσισε τήν θεσμοθέτηση μεταπτυχιακο προγράμματος σπουδν στήν «μοιοπαθητική» πό τοΤμήματος Μηχανικν Σχεδίασης (!) το Πανεπιστημίου το Αγαίου μέ διδάσκοντες, οποοι οδόλως πληροσαν τίς παραίτητες προϋποθέσεις!
Τό τι  «μοιοπαθητική» εναι ποδεκτή πό ρισμένους Μοναχούς καί Μοναχέςν λλάδι, σφαλς τό γνωρίζω, πως καί τι ατή σκεται πό ρισμένουςερομονάχους, μεταξύ τνποίων καί  π. Χρυσόστομος Τροχαλάκης (γνωρίζατε τό τελευταο, π. Βασίλειε;).
Στό σημεο ατό πιθυμ νά σς νημερώσω τι, λίγες μέρες πρίν, λθε στό γραφεο μου  π. Χρυσόστομος Τροχαλάκης (παλαιός γνωστός μου –πρξε φοιτητής μας στήν ατρική Σχολή το Α.Π.Θ.), εδοποιηθείς πό κάποιο γνωστό του κληρικό γιά τόμέτερο δημοσίευμα. Μέ τόν π. Χρυσόστομο εχαμε μακρότατη συζήτηση. ………(παραλείπεται τό περιεχόμενο τς συζητήσεως λόγ το ξομολογητικο κατά τόνποστολέα χαρακτήρα της).
πως διαπιστώνετε, π. Βασίλειε,  ταπεινή συνεισφορά το πογράφοντος δένξαντλεται «μέ τίς καταφορές … ναντίον τν συγγραμμάτων το γνωστοποκρυφιστο…». Περαιτέρω, πως φάνηκε στήν πράξη (στήν πρόσφατη συζήτηση πού εχαμε) -καί μολόγησε  π. Χρυσόστομος- τόσο στήν λλάδα σο καί στή Ρωσίαπαντες εχαν ς διδάσκαλο τόν Hahnemann. Εδικότερα,  πό το π. Χρυσοστόμουποδοκιμαζόμενος λληνας, διδάσκαλος τς «μοιοπαθητικς, ΓΒ», πρξε διδάσκαλος το διδασκάλου το π. Χρυσοστόμου (Βασιλείου Λ. Φωτιάδη, ν Θεσσαλονίκη)!!!
Ατά, πί το παρόντος, π. Βασίλειε.
Μέ πολύ σεβασμό σπάζομαι τήν τιμία δεξιά σας
Κωνσταντνος Γ. Καρακατσάνης

 

Γ΄ .  π. Βασίλειος Βολουδάκης νταπάντησε:


Σποράδες 9-7-2012

γαπητέ κ. Καθηγητά, Χαίρετε πάντοτε!

Σς ευχαριστ πολύ γιά τήν παντητική πιστολή σας καί σς συχγαίρω γιά τό χριστιανικό καί καδημαϊκό θος σας.
Τώρα τά πράγματα ξηγονται καί, δέν σχύουν, βεβαίως, καί κ μέρους μου πλέον, τά σα γραψα περί τς δυναμίας διαλόγου πί το θέματος.
Εμαι πρόθυμος νά μέ καθοδηγήσετε στό πώς θέλετε νά δημοσιευθον ο θέσεις σας στό περιοδικό μας, δεδομένου τι  ντίλογος εναι παραίτητος γιά τήν διασάφηση το θέματος.
Θέλησα νά δημοσιευθ τό κείμενο το π. Χρυσοστόμου διότι περιέχει νέα στοιχεα, πού δέν χουν καταπολεμηθεπως,  ταύτιση τς μοιοπαθητικς μέ Πατερικήατρική μέθοδο(!)   θέση του "τι δέν πρέπει νά χαρίσουμε στόν διάβολο ,τιγνοε  πιστήμη", θέση πού εναι μέν σωστή, λλά δέν ληθεύει στήνμοιοπαθητικήφο εναι καί λογικς δύνατον νά χουμε ατρικά ποτελέσματα –πού προκύπτουν πό χρήση συγκεκριμένων βοτάνων  φαρμάκων– καί νά -γνο ατρική τό π ς προέκυψε τό ποτέλεσμα!
πίσης, θέλησα νά λθη στό φς τό γεγονός τι  μοιοπαθητική σκεται ν κρυπτ σέ ρθόδοξα Μοναστήρια, πργμα πού δημιουργε πνευματική σύγχυση και οκογενειακά προβλήματα στούς πιστούς μας.
Τό νέο τεχος το περιοδικο μας θά κυκλοφορηθ, σύν Θε, τήν πρώτη Κυριακή το Σεπτεμβρίου λλά τήν λη πρέπει νά τήν χουμε κλείσει μέχρι τίς 10 Αγούστου.
Περιμένοντας νά μέ νημερώσετε σχετικά
Σς εχαριστ καί πάλι θερμά καί σς εχομαι καλό Καλοκαίρι!
Μέ διαίτερη τιμή
π. Βασίλειος Βολουδάκης

  Δ΄ . Νέα 
πάντηση το κ. Καθηγητο
Σεβαστέ π. Βασίλειε, ελογετε·
Σς εχαριστ πολύ γιά τήν πιστολή σας. Θεο θέλοντος, θά σς ποστείλω τό πρός δημοσίευση κείμενο (βελτιωμένο, λπίζω) στό Περιοδικό τς νορίας σας γκαίρως (πρίν πό τίς 10 Αγούστου), καθώς καί κάποιες σκέψεις μου γιά τή μορφή τς δημοσιεύσεως.
 Μέ πολύ σεβασμό σπάζομαι τήν τιμία δεξιά σας, ντευχόμενος, μοίως, "Καλό Καλοκαίρι".
Κωνσταντνος Γ. Καρακατσάνης
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...