Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 02, 2015

Φάκελλος Δημοσθένης Λιακόπουλος : Οι αναρίθμητες πλάνες και αιρέσεις του, στο φώς της Ορθοδοξίας : Ελ, Ελωείμ, Ελ Σαδδαΐ και Ελ Λιών, είναι ονόματα του Θεού.


(Κάντε κλικ πάνω στην φωτογραφία για μεγέθυνση)
Αριστερά είναι το εξώφυλλο του βιβλίου του Δ.Λιακόπουλου : Γιατί και πως ζούν ανάμεσά μας (Τομος 7), Το τελευταίο ηλεκτρόνιο και ο πολέμαρχος του Θεού.
Δεξιά είναι απεικόνιση απο το παιχνίδι στρατηγικής Warcraft III: Reign of Chaos (Η Βασιλεία του Χάους), που κυκλοφόρησε το 2002. Η συγκεκριμένη εικόνα ονομάζεταιανθρώπινη ασπίδα (human shield).
Η ομοιότητα των 2 συμβόλων είναι ολοκάθαρη. Μάλλον ο κύριος Λιακόπουλος »δανείστηκε» απο το Warcraft ΙΙΙ, to σήμα της ασπίδας για τα βιβλία του.
Δείτε την εδώ :
Σίγουρα πολλοί από εσάς έχετε έρθει σε επαφή με τις περίεργες θεωρίες του κυρίου Δημοσθένη Λιακόπουλου, (θα αναφέρεται ως Δ.Λ. στο εξής χάριν συντομεύσεως).
ΟΙ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΟΥ κ.ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Σύμφωνα με αυτές, εκτός από τους Αγγέλους και τους Ανθρώπους, ο Θεός δημιούργησε τους Ελοχίμ (Elohim), μυριάδες μυριάδων στον αριθμό. Και μάλιστα πρίν την δημιουργία των Αγγέλων.
Ισχυρίζεται ότι είναι »φωτεινοί λειτουργοί» του Θεού, με σώμα ενεργειακό σε αντίθεση με τους ασώματους Αγγέλους!
Μάλιστα ο Δ.Λ. δογματίζει ότι ο πρώτος Ελοχίμ είναι ο Παλαιός των Ημερών!
Υποτίθεται ότι είναι χωρισμένοι σε 9 τάξεις : Ελ Ναρ, Ελ Λιν, Ελ Ζιν, Ελ Νιρ, Ελ Λαν, Ελ Σαν, Ελ Τερέ, Ελ Γαν, Ελ Ταν! Χωρίζει τους Ελοχίμ σε ισχυρότερους και απλούς Ελοχίμ!
Τον Εωσφόρο τον ονομάζει Σαμαέλ και μάλιστα λέει οτι ο πρώτος Ελοχίμ, πήρε εντολή από τον Θεό να πατάξει τον Σαμαέλ, μετα την αποστασία του!
Πιστεύει ότι τον Αδάμ τον δημιούργησαν οι Ελοχίμ κατ΄εικόνα τους! Καί την Εύα με την μέθοδο της κλωνοποίησης ή παρόμοιας ανάπλασης! Πρίν απο την Εύα γίνεται προσπάθεια να δωθεί στον άνθρωπο (άνδρα), μια άλλη σύντροφος η Λιλίθ. Υποτίθεται ότι είναι μοναδικό όν ,που παρόμοιο του δεν υπάρχει στο συμπαν. Και είναι (λέει) η πόρνη της Βαβυλώνος και ο θηλυκός αντίχριστος!!!
Αυτά και πολλά άλλα παρόμοια αναφέρονται στο βιβλίο του Δ.Λ. : Γιατί και πως ζούν ανάμεσά μας, Τόμος 2, ΕΛ, κεφάλαιο 9 (Η αρχή), σελίδες 16-30.
Στα επόμενα κεφάλαια εμφανίζεται ο Ελοχίμ Ελ Σεντάι, (σε αφηγήσεις και περιγραφές, πού μπροστά τους ωχριούν οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας όπως ο πολέμος των άστρων).
Κεφάλαιο 16 (Ελ Σεντάι), Κεφάλαιο 22 (Η επιστροφή του Ελ Σεντάι), Κεφάλαιο 28 (Η τρίτη Έλευση του Ελ Σεντάι)!
Και μόνο η απλή στοιχειώδης ανθρώπινη λογική, αρκεί στο να απορρίψει όλες αυτές τις περίεργες μυθολογίες. Αλλά δυστυχώς επειδή αρκετές χιλιάδες συμπολιτών μας, έχουν παρασυρθεί, τις πιστεύουν και ακόμα χειρότερα τις διαδίδουν και σαν σωστές, ας δούμε ποιά είναι η γνώμη των Πατέρων της Εκκλησίας και των Αγίων για μερικά από αυτά πού αναφέρει ο Δ.Λ.

ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ (ΙΕΖΕΚΙΗΛ)

Στο βιβλίο τού Ιεζεκιήλ της Παλαιάς Διαθήκης, Κεφάλαιο 10, παράγραφος 4-5, διαβάζουμε :
» 4 καὶ ἀπῇρεν ἡ δόξα Κυρίου ἀπὸ τῶν Χερουβὶμ εἰς τὸ αἴθριον τοῦ οἴκου, καὶ ἔπλησε τὸν οἶκον ἡ νεφέλη, καὶ ἡ αὐλὴ ἐπλήσθη τοῦ φέγγους τῆς δόξης Κυρίου· 5 καὶ φωνὴ τῶν πτερύγων τῶν Χερουβὶμ ἠκούετο ἕως τῆς αὐλῆς τῆς ἐξωτέρας ὡς φωνὴ Θεοῦ Σαδδαΐλαλοῦντος. »
Οπώς εξηγούμε παρακάτω Σαδδαΐ = Πανίσχυρος.  Άρα το Θεού Σαδδαΐ σημαίνει Θεού Πανίσχυρου. Το κείμενο λοιπόν διαβάζεται : …ως φωνή Θεού Πανίσχυρου λαλούντος.

ΑΓΙΟΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΚΥΠΡΟΥ

Πρώτα ας αναφέρουμε τί λέει ο Άγιος Επιφάνιος (Επίσκοπος Κωσταντίας και Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, 310-403 μ.χ.), στο βιβλίο του : Κατά Αιρέσεων Ογδοήκοντα.(που βρίσκεται στόν τόμο 41, στην Πατρολογία του Migne, PG 41).
* PG σημαίνει Patrologia Graeca, Ελληνική Πατρολογία.
Εκεί στο κεφάλαιο κατά της αίρεσης των »Αρχοντικών», γράφει στην 5η παράγραφο, με αφορμή κάποιους που πίστευαν ότι Σαβαώθ είναι το όνομα του Θεού :
Ο Άγιος αναφέρει ξεκάθαρα ότι ονομασίες όπως Ισραήλ, Ηλί, Ραββωνί, Ιά, Αδωναί, Ιαβέ, Σαβαώθ και Ελλιών, Ελωείμ, Σαδδαΐ, δεν είναι ονόματα του Θεού (ούτε φυσικά άλλοι Θεοί ή υπάρξεις), αλλά ονομασίες με τίς οποίες τον δοξολογούμε.
»Ως ονομασίαι εισί δοξολογιών άπασαι ερμηνευόμεναι και ουκ ονόματα εστί…»
Ο Άγιος Επιφάνιος ελέγχει τους αιρετικούς της εποχής του, για τό ότι πίστευαν ότι ο Θεός έχει ένα συγκεκριμένο όνομα (όπως αντίστοιχα πιστεύουν σήμερα οι μάρτυρες του ιεχωβά).
Φανταστείτε τι έλεγχο θά έκανε σήμερα στον κύριο Λιακόπουλο, πού πολλές από τις ονομασίες που αποδίδονται στον Θεό, όχι μόνο τις θεωρεί ονόματα, αλλά και διαφορετικές υπάρξεις!
Έτσι ο Άγιος μας λέει το αυτονόητο, ότι : Ελωείμ (Elohim) σημαίνει Θεός αεί (Αιώνιος Θεός) και Σαδδαΐ (Saddai) ο Ικανός. και φυσικά αναφέρονται όπως και οι υπόλοιπες σαν ονομασίες του Θεού.
Δείτε όλη τη σελίδα (πατήστε κλικ πάνω της για μεγέθυνση)
Η πρώτη σελίδα του βιβλίου

ΟΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΟΚΑΛΕΙΤΟ Ο ΘΕΟΣ

Οι ονομασίες που αποκαλείτο ο Θεός στην Παλαιά Διαθήκη, από τους Εβραίους εκείνης της εποχής είναι :
  • Jhvh (Ιαβέ) ή πιο σύντομα Jah, (Ιά), πού σημαίνει Κύριος. Απαντάται 6.828 φορές. Με τήν μορφή Jah, συνήθως βρίσκεται σε σύνθετα ονόματα π.χ. Eli-jah, Ahaziah, Isaiah, Jeremiah.
  • Elohim (Ελωείμ), Θεός αεί , Αιώνιος Θεός. Απαντάται 2.530 φορές στην Παλαιά Διαθήκη.
  • Sabaoth (Σαβαώθ), δυνάμεων. Κύριος Σαβαώθ = Κύριος των δυνάμεων. (Έτσι η Εκκλησία ψέλνει : Άγιος, Άγιος, Άγιος, Κύριος Σαβαώθ … δηλαδή Άγιος, Άγιος, Άγιος, ο Κύριος των δυνάμεων).Στην Παλαιά Διαθήκη το βρίσκουμε 263 φορές σάν Jhvh Sabaoth ή Adonai Sabaoth (Κύριος των δυνάμεων) και σαν Elohim Sabaoth (Αιώνιος Θεός των δυνάμεων)
  • El (Ηλί), ο Θεός μου. Συναντάται 217 φορές.
  • Eloah (Ελωί), ο Θεός. Το βρίσκουμε 57 φορές.
  • El Shaddai (Ελ Σαδδαΐ ή Ελ Σανταΐ), Θεός Πανίσχυρος. Χρησιμοποιείται 7 φορές μαζί με τό El, και 41 φορές μόνο του, σαν ανεξάρτητη Θεία όνoμασία.
  • Elyon (Eλλιών), Ύψιστος. Υπάρχει 32 φορές.
  • Adonai (Αδωναΐ), Κύριος (ο κατέχων).

ΕΛΩΕΙΜ ΠΙΟ ΣΩΣΤΟΣ ΤΥΠΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΩΧΙΜ, ΓΙΑ ΤΗN ΕΒΡΑΙΚΗ ΛΕΞΗ (ELOHIM).

* Και για όσους έχουν την απορία γιατί ο Άγιος Επιφάνιος, γράφει Ελωείμ και όχιΕλωχίμ, με (ε) αντι για (χ), πρέπει να εξηγήσουμε ότι αυτή είναι η πιό σωστή αντιστοίχιση.
Το Εβραικο H (he), είναι το πέμπτο γράμμα της Εβραικής αλφαβήτου, τό οποίο αντιστοιχεί στο Ελληνικο γράμμα Ε (‘ε = έψιλον με δασεία). Στήν προφορά του ο ήχος h συνήθως μολις που ακούγεται (μοιάζει με τον ήχο που κάνουμε όταν ζεσταίνουμε τα χέρια μας). Ακόμη και η μορφή του he ειναι 100% ίδια με την Ελληνική του Ε, γραφόμενη όμως ανάποδα (εκ δεξιών πρός τα αριστερά γραφουν οι Εβραίοι).
* Γιά τον ίδιο λόγο ο Άγιος Επιφάνιος και το Jhvh το γράφει στα Ελληνικά σαν Ιαβέ.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ο ΜΟΝΑΧΟΣ

Την ίδια αναφορά κάνει και ο χρονικογράφος Γεώργιος ο Μοναχός (έζησε τον 9ο αιώνα), στο βιβλίο του Χρονικόν Σύντομον (PG 110, σελίδα 72).
»…Γράφεται δε διά των τεσσάρων στοιχείων όθεν και τετράγραμμον αυτό λέγουσιν. Καλούσι μέν αυτό Σαμαρείται ΙΑΒΕ, Ιουδαίοι δε ΑΕΙΑ…

ΘΕΟΔΩΡΗΤΟΣ ΚΥΡΟΥ

Ο Θεοδώρητος Κύρου γράφει στο Απορίες εις την Οκτάτευχον :
» … καλούσι δε αυτό Σαμαρείται μεν Ιαβέ, Ιουδαίοι δε Ιά.
Το τελικο Η στην λέξη Jah, οπως και στίς υπόλοιπες Εβραικές λέξεις, δεν προφέρεται, οποτέ γίνεται Ιά και όχι Ιάχ.

ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ

Ο Ευσέβιος επίσκοπος Καισαρείας (275-339), γραφει στο βιβλίο του Ευαγγελική Απόδειξις (PG 22, σελίδα 305) :
»… επιστήσαντι τη εβραία γλώττη φανερόν αν γένοιτο, επί γαρ της πρώτης επωνυμίας, καθ’ ην Ακύλας »Θρόνος σου, Θεέ» ηρμήνευσεν, σαφώς αντί του »ο Θεός, Θεέ» ειπών, το εβραικό ελωίμ περιέχει. Κανταύθα δε ομοίως επί του »δια τούτο έχρισέ σε, Θεέ» το ελωίμπαρείληπται, όπερ την »ω Θεέ» κλητικήν εδήλου πτώσην αντί δε τής ορθής και ευθείας του ονόματος, καθ’ ο είρηται »δια τούτο έχρισε σε ο Θεός ο Θεός», το εβραικόν ελωάχπεριέχει σφοδρα απηκριβωμένως, ιν ‘ ή το μεν ελωίμ κατά την κλητικήν πτώσην εξενηνεγμένον, δηλούν το »ω Θεέ», το δε ελωάχ »ο Θεός σου» κατα την ευθείαν ώστε ακριβώς έχειν την φήσασαν ερμηνείαν »δια τούτο έχρισέ σε, ο Θεός, ο Θεός σου…»
Άλλη μια τρανή απόδειξη ότι Ελωίμ (Elohim) και Ελωάχ (Eloah), είναι ονομασίες που αναφέρονται στον Ένα και Μοναδικό Θεό.
Ο Ευσέβιος επίσκοπος Καισαρείας, γραφει επίσης στο ίδιο βιβλίο του Ευαγγελική Απόδειξις, (Βιβλίο 10, Κεφάλαιο 8 : από του ψαλμου ΚΑ’ (PG 22, σελίδα 765) :
Οι Εβραίοι ονομάζουν τον Θεό Ελωείμ. Και αυτό μπορεί να βρεθεί σχεδόν σε όλη την Αγία Γραφή!
Υπάρχουν και άλλες προσηγορικές ονομασίες και εκφωνήσεις του Θεού όπως : Σαδδαΐ,ΙαώΗλ και άλλες παραπλήσιες.
Ο Ευσέβιος επίσκοπος Καισαρείας, γραφει επίσης στο βιβλίο του : Υπομνήματα εις τους Ψαλμούς.(Ψαλμός 46) (PG 23, σελίδα 417) :
»…Επειδή η Εβραική φωνή τοις αυτοίς στοιχείοις γραφει τό, μετά, και τό, λαός. Είρηται γαρ, αμ’ Ελοΐμ. ό δύναται και, μετά του Θεού, λέγεσθαι και, λαός του Θεού
Eξηγεί ότι η λέξη αμ’ στα εβραικά μπορεί να έχει 2 έννοιες : του μετά και του λαού. Έτσι αφού επαναλαμβάνει ότι Ελοΐμ = Θεός, γίνεται μετά του Θεού ή λαός του Θεού.
* Η λέξη αμ’ = ami, στα Εβραικά σημαίνει : Λαός, πλήθος ανθρώπων

Τρίτη, Δεκεμβρίου 01, 2015

Φάκελλος Δημοσθένης Λιακόπουλος : Οι αναρίθμητες πλάνες και αιρέσεις του, στο φώς της Ορθοδοξίας / Η αλλοίωση του Ψαλμού Ργ΄(103), 4 .


Φάκελλος Δημοσθένης Λιακόπουλος : Οι αναρίθμητες πλάνες και αιρέσεις του, στο φώς της Ορθοδοξίας / Η αλλοίωση του Ψαλμού Ργ΄(103), 4 .

Liakopoulos, Elohim
Με αυτό το κείμενο ξεκινάει το 7ο κατα σειρά βιβλίο του Δ. Λιακόπουλου, της σειράς Γιατί και πώς – Ζουν ανάμεσα μας, με τίτλο Το τελευταίο ηλεκτρόνιο και ο πολέμαρχος του θεού, (κεφαλαιο 1, εισαγωγή για αρχαρίους, σελιδα 7).
Το εδάφιο της Παλαιάς Διαθήκης και το αλλοιωμένο κείμενο του Δ. Λιακόπουλου.
  • Ψαλμός 103,4 : ο ποιών τους αγγέλους αυτού πνεύματα και τους λειτουργούςαυτού πυρός φλόγα.
  • Λιακόπουλος : ο ποιών τους αγγέλους αυτού πνεύματα και τους ελοχίμ αυτού πυρός φλόγα.
Απόδειξη της παραχάραξης. Αντί της λέξης λειτουργούς (מְשָׁרְתָי), βάζει την  λέξη ελοχίμ (אלהים).
Ο Δ. Λιακόπουλος (κατά την συνήθη τακτική του), παραχαράσσει και αλλοιώνει το αυθεντικό κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης, (μετάφραση των Ο΄). Αντικαθιστά την λέξηλειτουργούς, με την λέξη ελοχίμ.
Ακόμη και αν εξετάσουμε το ίδιο εδάφιο, στην Εβραική γλώσσα διαβάζουμε : OShA MLEKIU RUChUTh MShRThIU ESh LAT,    עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחֹות מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵֽט׃     .Η λέξη στο Εβραικό κείμενο είναι MShRThIu,   משרתיו , πού φυσικά δεν έχει καμμία σχέση με την λέξη Ελοχίμ, ALHIM,  אלהים , και σημαίνει λειτουργοί αυτού.
___
Ανάμεσα στους πολλούς τύπους που απαντάται η λέξη είναι και :
  •   שרת       ShRTh      >     Sharath (γράφεται) > Shaw-rayth’ (προφέρεται) >λειτουργός, λειτουργικός (σημαίνει). Παραλειπομένων Β΄ 24,14 : εποίησαν σκεύη εις οίκον Κυρίου, σκεύη λειτουργικά ολοκαυτωμάτων και θυϊσκας χρυσάς και αργυράς.
  •  וְשֵׁרֵת   ,   UShRth      > U.ShRth        >  και λειτουργήσει. Αριθμοί 8,26 και λειτουργήσει ο αδελφός αυτού εν τη σκηνή του μαρτυρίου φυλάσσειν φυλακάς,Δευτερονόμιο 18,7 : και λειτουργήσει τω ονόματι Κυρίου του Θεού αυτού, ωσπερ πάντες οι αδελφοί αυτού οι Λευίται.
  • מְשָׁרְתָיו , MShRThIU > MSharath.U, > λειτουργοί αυτού. Την ίδια λέξη MShRThIU,  משרתיו (στον συγκεκριμένο ακριβώς τύπο, που ακολουθείται στο τέλος από U = αυτού) την συναντάμε σε 7 συνολικά εδάφια της Παλαιάς Διαθήκης : Βασιλείων Γ΄ 1ο,5 : και τα βρώματα Σαλωμών και την καθέδραν παίδων αυτού και την στάσιν λειτουργών αυτού και τον ιματισμόν αυτού και τους οινοχόους αυτου.Παραλειπομένων Β΄9,4 : και τα βρώματα των τραπεζων και καθέδραν παίδων αυτού και στάσιν λειτουργών αυτού και ιματισμόν αυτών και οινοχόους αυτου και στολισμόν αυτών. Εσθήρ 2,2 : και είπαν οι διάκονοι του βασιλέως, ζητηθήτω τω βασιλεί κοράσια άφθορα καλά τω είδει. Εσθήρ 6,3 : είπε δε ο βασιλεύς, τίνα δόξαν ή χάριν εποιήσαμεν τω Μαρδοχαίω; και είπαν οι διάκονοι του βασιλέως, ουκ εποίησας αυτώ ουδέν. Ψαλμός 102,21 : ευλογείτε τον Κύριον, πάσαι αι δυνάμεις αυτού, λειτουργοί αυτού ποιούντες το θέλημα αυτού Ψαλμός 103,4 : ο ποιών τους αγγέλους αυτού πνεύματα και τους λειτουργούς αυτού πυρός φλόγα.Παροιμίες Σολομώντος 29,12 : βασιλέως υπακούοντος λογον άδικον, πάντες οι υπ΄αυτόν παράνομοι. Στα Ελληνικά λοιπόν, η λέξη MShRThIU  משרתיו , μεταφράζεται με τις τρείς συνώνυμες λέξεις : λειτουργοίδιάκονοιοι υπό. Είναι ξεκάθαρη η έννοια της λέξης, από τα συμφραζόμενα στα εδάφια και συνδέεται με την λέξη βασιλεύς και σημαίνει αυτούς που τον διακονούν, τον υπηρετούν. Στις δύο περιπτώσεις των Ψαλμών, αναφέρεται στο Θεό (βασιλέα των ουρανών) και τους Αγγέλους που τον διακονούν.
  • ישרתו  ,   IShRThU   >                          > λειτουργούσιν.
  •  וְשֵׁרְתוּ ,   UShRThU  >    u·shrthu      > λειτουργήσουσιν. Αριθμοί 3,6 : λάβε την φυλήν Λευί και στήσεις αυτούς εναντίον Ααρών του ιερέως και λειτουργήσουσιναυτω.
___
Την ίδια λέξη MShRThI   משרתי ,(χωρίς το τελικό κτητικό U = αυτού) την βρίσκουμε :
  • Ησαίας 61,6 υμείς δε ιερείς Κυρίου κληθήσεσθελειτουργοί Θεού· ισχύν εθνών κατέδεσθε και εν τω πλούτω αυτών θαυμασθήσεσθε.
Λειτουργοί Θεού στο Εβραικό κείμενο είναι MShRThI ALHI (=Ελοχίμ=Θεός) NU (ημών).
Εδώ καταρρίπτονται οριστικά οι αστείες αιρετικές θεωρίες του Δ. Λιακόπουλου. Αφου παραποιεί την λέξη MShRThI (=λειτουργοί) και την κάνει ALHIM (=Eλοχίμ), στο συγκεκριμένο χωρίο τι θα μεταφράσει ; οι Ελοχίμ των Ελοχιμ;;;
___

Δευτέρα, Νοεμβρίου 30, 2015

Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός: Τα τέσσερα μυστήρια της πίστεώς μας

Μοναχά σας λέγω και σας φανερώνω τέσσερα μυστήρια, τα αναγκαιότερα της πίστεώς μας:
Το πρώτον είναι να αγαπάτε τους εχθρούς σας και να τους συγχωράτε με όλην σας την καρδίαν εις ότι και αν σας έφταιξαν.
Το δεύτερον είναι να εξετάζετε να ευρίσκετε Πνευματικόν καλόν και να του ειπήτε ο καθένας έτσι: Εγώ, πνευματικέ μου, έχω να κολασθώ διατί δεν αγαπώ τον Θεόν και τον αδελφόν μου. Εγώ είμαι αχάριστος εις τον Θεόν μου δια τα τόσα καλά που μου εχάρισε… Και να φυλαχθής, να μη του κρύψης καμίαν αμαρτίαν, αλλά να τες ειπής όλες χωρίς εντροπήν…
Το τρίτον είναι όταν σε ελέγξη ο πνευματικός, εσύ να μη ρίξης την αφορμήν εις άλλον, αλλά να κατηγορήσης του λόγου σου και να ειπής το κακόν σου το κεφάλι εις όλα σου έφταιξε…
Το τέταρτον είναι ότι και να σου ειπή ο πνευματικός και ότι σε νουθετήση να τα βάλης μέσα εις τον νούν σου και επάνω εις τον κεφάλι σου, και να αποφασίσης πλέον με στερεάν γνώμην οπού καλύτερα να αποθάνης, παρά να ματαπέσης και να αποκάμης τα όμοια αμαρτήματα…
Μάλιστα ύστερα από την καθαράν εξομολόγησιν να συχνοκοινωνάτε τα ’Αχραντα Μυστήρια,
διατί ο θάνατος έρχεται ωσάν κλέπτης έξαφνα και ημπορεί να μας εύρη ανέτοιμους και τι γενόμαστε;



το είδαμε εδώ

Κυριακή, Νοεμβρίου 29, 2015

Παππούλη! Τι κάνεις εσύ εδώ; Δεν πέθανες;



Ο Παπά –Γιάννης από τας Σέρρας , ο απλός και ταπεινός...

Ο ολιγογράμματος και πράος , ο ησύχιος και σοφός κατά Θεόν…

Πενήντα τρία ολόκληρα χρόνια διακόνησε , συμπόνεσε , παρηγόρησε , έκλαψε μετά κλαιόντων και χάρηκε με τις χαρές κάθε αδελφού του –συγχωριανού του , στον τόπο των γονιών και των παππούδων του, τον βουνήσιο τον ελατοστολισμένο που δεν τον αποχωρίστηκε σχεδόν ποτέ του …Ακόμα και στα βαθιά γεράματα όταν του λεγαν τα παιδιά του να τον πάρουν έστω για λίγο καιρό να ξεχειμωνιάσει στην μεγάλη την πρωτεύουσα εκείνος τους απαντούσε:

Και να λείψω την Κυριακή από την Εκκλησία μου ; Και μόνο κτητικότητα δεν φανέρωνε εκείνο του μου , με όλη του την στοργή και την έννοια για τον λατρευτό του οίκο , που τον φρόντισε και τον παρέδωσε στολίδι ουράνιο στον νέο εφημέριο που ήρθε και εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στο χωρίο τους…

Να αγαπάς τον Κύριο και την Εκκλησία μας! του είπε μόνο και σώπασε συγκινημένος εκείνη την πρώτη και τελευταία Κυριακή που λειτούργησαν μαζί…

Δεν θέλησε να μπλέκεται στα πόδια του… Μόνο μια γωνιά στο ιερό , απέναντι από την Αγία πρόθεση ήθελε , να κάθεται εκεί με κλειστά τα μάτια και να νιώθει τα θροΐσματα τα Αγγελικά , να οσφραίνεται τις ευωδίες που ανέβαιναν στον Θόλο του κόσμου … Τον καρτέραγαν οι επίτροποι , όρθρου βαθέος να αργοσύρει τα βήματά του ως το δεξί κλίτος , να ασπαστεί τον Αρχηγό Μιχαήλ το ταξιαρχούδι του και έπειτα από λίγο να κλίνει ευλαβικά τον γέρικο κορμό του στην Τράπεζα , το μνημείο το κενό της Αναστάσεως …

-Παπά –Γιάννη την ευχούλα σου !

Περνούσαν όλοι μετά την απόλυση από κοντά του και με αυτά τα ανυπόκριτα λόγια του έδιναν τα πολυτίμητα βραβεία της καρδιάς τους , ευχαριστώντας τον για όλα αυτά που τους έδειξε όχι με τα λόγια του μα με την ζωή του την παραδομένη στο θέλημα του εν υψίστοις Πατρός…

Την ημέρα της κοίμησής του όλοι το ίδιο του είπαν δίνοντάς του τον τελευταίο ασπασμό στα χέρια του , που ευλογώντας αγκάλιαζαν το ασημωμένο ευαγγέλιο…

-Παπά –Γιάννη την ευχούλα σου !

Τρείς μέρες πέρασαν…Τρείς μέρες που όλο το χωριό προσευχόταν όπως τους είχε διδάξει ο παππούλης τους…

Δεν ξέχασαν ότι εκείνος δεν άφησε κανέναν λησμονημένο …Αμέτρητα σαρανταλείτουργα για ψυχούλες , και μνημόσυνο ατελεύτητο...

Ειδικά στις πρώτες σαράντα μέρες …Βοήθεια λαχταράνε ! Έτσι τους έλεγε… Μην τους ξεχνάμε ποτέ ! Έχουν μεγάλο αγώνα ! Από εμάς περιμένουν ! Έτσι και εκείνοι του ανταπόδιδαν το ελάχιστο από όλα αυτά που δίχως αντάλλαγμα και βαρυγκόμια τους χάρισε σε όλη του την Χριστοφόρα ζωή…

Στο τριμέρι του γέμισε και πάλι η Εκκλησιά ! Και έπειτα όλοι πάνω απ το μνήμα του… σε ένα μακρύ τρισάγιο που μοιαζε με νεκρώσιμη !

Στο σπίτι σιωπηλές η Άννα και η Γεωργία οι γειτόνισσες , ετοίμαζαν τους καφέδες και το κέρασμα για όλους . Ο Γιαννάκης το μικρότερο παπαδογγόνι ήταν μαζί τους…

Κοιμόταν το πρωί και τον άφησαν πίσω να μην τον ξυπνήσουν… Τριγύριζε και κείνος και αναρωτιόταν που πήγαν όλοι …

-Στην εκκλησία στον παππού πήγαν του είπαν …Όπου να ναι θα ρθουν …

-Και μένα γιατί δεν με πήραν μαζί ; παραπονέθηκε ψευτοκαλαίγοντας εκείνος …

Αφού έχει ήλιο σήμερα , δεν βρέχει ..Και αφού ο παππούς πέθανε ! Τον είδα που κοιμόταν στην Εκκλησία !

Καλά –καλά του είπαν μέσα στη φούρια τους οι γυναίκες …Γιαννάκη για πήγαινε κάτω να δεις ποιος χτυπάει χαρά μου …Μήπως άρχισαν να έρχονται !

Κατέβηκε ο μικρούλης την σκάλα και κοντοστάθηκε πριν την πόρτα …

-Παππούλη !!! Τι κάνεις εσύ εδώ ; Δεν πέθανες ;

-Γιαννάκη μου να έχεις την ευχή μου !

-Δεν πέθανες παππού; Ρώτησε ξανά ο μικρός με την μακάρια αθωότητά του... με την παιδική του αφέλεια …Αφού σε είδα προχθές !

Γιατί στάζουν παππού τα ρούχα σου; … Λιακάδα έχει σήμερα! δεν βρέχει …Σε κατάβρεξε κανείς ;

Τα ράσα του παπα-Γιάννη , το καλιμαύχι του , το πετραχήλι του , τα γένια του , το πρόσωπό του, έσταζαν συνέχεια…

Στα πόδια του μια μικρή λιμνούλα άρχισε να σχηματίζεται …

-Δεν είναι νερό αυτό παιδάκι μου ! Είναι ιδρώτας !

Πες σε όλους παιδί μου τώρα που θα ρθουν , πως τους ευχαριστώ πάρα πολύ !Τώρα λυτρώθηκα , τώρα γλίτωσα μετά από τρείς ολόκληρες μέρες που τυραννήθηκα !

Ιδρώτας είναι παιδί μου από την αγωνία μου , μήπως και δεν τα καταφέρει η ψυχή μου να ανέβει ! Σας ευχαριστώ πολύ ! Να το πεις σε όλους αυτό !

Σαν φως που έσβησε χάθηκε από μπροστά του ..

Ο Γιάννης το παπαδογγόνι , έξι χρονώ τότε , μεγάλος άντρας σήμερα δεν ξέχασε ποτέ...

Όλους εκείνους που έσκυψαν στην λιμνούλα της αγωνίας και έφεραν έπειτα το δάχτυλό τους στο στόμα (…) Γεύτηκαν την αλμύρα της καρτερίας του Παραδείσου....

κατανόησαν τον αγώνα του χωρισμού της ψυχής εκ του σώματος,
ήλπισαν με άληστο τρόπο στην αληθινή ζωή…

Θυμάται ακόμη τους περισσότερους που τότε μονολογούσαν:

-Αν δυσκολεύτηκε και ο Παππούλης μας , τότε πόσο πολύ πρέπει να προσπαθήσουμε εμείς!

Πόσο πρέπει να αγωνιστούμε από εδώ …

Παπά –Γιάννη πρέσβευε υπέρ ημών ! 

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...