Το κείμενο που ακολουθεί είναι αφιερωμένο στο Πάσχα και στοχεύει να δώσει την ευκαιρία στην κάθε ευέλπιδα νέα και νέο, να κάμει τη δική του επιλογή όσον αφορά στη στάση του απέναντι στον Χριστό. Οι επιλογές που μας προσφέρονται είναι δύο. Πρώτη επιλογή: Ο Χριστός είναι η μόνιμή μας επιλογή, είναι αδιαμφισβήτητος Σωτήρας και Λυτρωτής μας. Δεύτερη επιλογή: Ο Χριστός μπορεί να αλλαγεί, να αντικατασταθεί με κάποιον άλλο ή με κάτι άλλο. Βοήθεια για να αποφασίσεις, σου παρέχεται από τους ήρωες των ημερών της Μεγάλης Εβδομάδας. Ακούς με προσοχή ό,τι έχουν να σου πουν.
Ευέλπιδες νέες και νέοι, οι μέρες που περνούμε μάς υπαγορεύουν να κάμουμε μιαν ανάπαυλα από τα θέματα της καθημερινότητας και να καταπιαστούμε με ένα θέμα που μας το επιβάλλουν οι μέρες που διερχόμαστε. Σε λίγες μέρες τα σχολεία θα κλείσουν ένεκα των εορτών του Πάσχα. Έχουμε χρέος να μιλήσουμε για το πρόσωπο εκείνο που διεδραμάτισε πρωτεύοντα ρόλο στη Σωτηρία μας. Αυτός είναι ο Θεάνθρωπος Χριστός. Έτσι απλά και χωρίς να θέλω να σας κουράσω με θεολογικές έννοιες και δογματικές προσεγγίσεις, σας λέω ότι ο Χριστός ήρθε στον κόσμο για να μας συναντήσει. Να γίνει ο πιο πιστός μας φίλος και ο πιο ασφαλής συνοδοιπόρος μας. Ο πιο ειλικρινής συνομιλητής μας και ο πιο ανιδιοτελής συμπαραστάτης στην κάθε στιγμή της ζωής μας. Ο πιο σίγουρος Σωτήρας μας και ο πιο ασφαλής Λυτρωτής μας.
Τι ζητά από εμάς ο Χριστός; Απλά, θέλει να διαλεχθεί μαζί μας εφ’ όλης της ύλης, τίποτε περισσότερο. Η θέληση του Θεού για διάλογο με τον άνθρωπο χρονολογείται από την εποχή της Π.Δ. «Δεύτε και διαλεχθώμεν λέγει Κύριος…». Ελάτε να κουβεντιάσουμε, λέγει ο Κύριος. Θέλει να πιστέψουμε ότι η αγάπη Του για μας είναι ειλικρινής και πηγαία. Θέλει να ανοίξουμε την καρδιά μας και να είμαστε αληθινοί μαζί Του. Θέλει να έχουμε καλήν προαίρεση, αγαθή και καθαρή καρδιά.
Ποιος ο λόγος της παρουσίας Του στη Γη; Την απάντηση θα μας τη δώσει ο Απόστολος Παύλος. Ο Χριστός ήρθε στον κόσμο για να σώσει τους αμαρτωλούς. Αυτή είναι μια υπεύθυνη δήλωση που προέρχεται από προσωπική εμπειρία. Μα και ο ίδιος ο Χριστός μάς το είπε. Ήρθα στον κόσμο για να σώσω τους αμαρτωλούς. Οι άλλοι, οι καλοί, δεν έχουν ανάγκη από Σωτήρα και Λυτρωτή. Στην κατηγορία αυτή, κατά τον τραγικό ποιητή Ευριπίδη, ανήκουν όσοι πειθαρχούν στο ανθρώπινο και το Θείο δίκαιο και αγαπούν τον κάθε απέναντι, όπως αγαπούν τον εαυτό τους.
Μέχρι ποιου σημείου φτάνει η αγάπη του Χριστού για τη σωτηρία μας; Αυτή η αγάπη έχει λυτρωτική χροιά και φτάνει μέχρι Πάθους και Σταυρού. Ο Χριστός έπαθε για μας. Ανέβηκε στον Σταυρό για μας. Πέθανε για μας. Αναστήθηκε για μας. Η Εκκλησία, στη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, θα ξετυλίξει μπροστά στα μάτια μας, πολύ παραστατικά, όλο το Πάθος του Χριστού. Θα μας μιλήσει με γεγονότα, με παραβολές και αναπαραστάσεις. Όλα αυτά γίνονται για να έχουμε ένα φρεσκάρισμα μνήμης. Ένα ζέσταμα του ενδιαφέροντός μας. Έναν έλεγχο των συναισθημάτων μας απένατι στον Χριστό. Έναν προβληματισμό για την ποιότητα της πίστης μας. Μια κατάθεση ψυχής για το αν ο Χριστός είναι για μας ο μόνος λυτρωτής, δηλαδή η μοναδική μας επιλογή, ο αδιαφιλονίκητος, αυτός που πραγματικά έχει τη δύναμη να μας προσφέρει τη λύτρωση και τη σωτηρία ή αυτός που ανά πάσα στιγμή μπορεί να αντικατασταθεί με κάποιον άλλο; Την απάντηση θα τη δούμε μέσα από τα γεγονότα της Μεγάλης εβδομάδας.
Μεγάλη Δευτέρα
Αυτός που θα μας δώσει μια υπεύθυνη και τεκμηριωμένη απάντηση είναι ο Ιωσήφ ο Πάγκαλος, ο γιοός του Πατριάρχη Ιακώβ, ο Αντιβασιλέας της Αιγύπτου. Να η απάντηση: Δεν μπορώ να κάμω το κακό μπροστά στα μάτια του Θεού μου, γιατί ο Χριστός είναι Θεός. Δεν είναι Θεός εναλλάξιμος, όπως τους Θεούς της Αιγύπτου, αλλά Θεός αληθινός. Ο ένας και μοναδικός Λυτρωτής. Η πρώτη και τελευταία επιλογή ζωής μου. Αυτός που με έβγαλε από τη φυλακή, όπου άδικα και συκοφαντικά είχα κλειστεί και με ανέβασε στον θρόνο του Αντιβασιλέα.
Αυτός που θα μας δώσει μια υπεύθυνη και τεκμηριωμένη απάντηση είναι ο Ιωσήφ ο Πάγκαλος, ο γιοός του Πατριάρχη Ιακώβ, ο Αντιβασιλέας της Αιγύπτου. Να η απάντηση: Δεν μπορώ να κάμω το κακό μπροστά στα μάτια του Θεού μου, γιατί ο Χριστός είναι Θεός. Δεν είναι Θεός εναλλάξιμος, όπως τους Θεούς της Αιγύπτου, αλλά Θεός αληθινός. Ο ένας και μοναδικός Λυτρωτής. Η πρώτη και τελευταία επιλογή ζωής μου. Αυτός που με έβγαλε από τη φυλακή, όπου άδικα και συκοφαντικά είχα κλειστεί και με ανέβασε στον θρόνο του Αντιβασιλέα.
Ο Ιακώβ θρηνούσε τον χαμό του γιου του. Αυτός, όμως, καθόταν σε μεγαλόπρεπο άρμα κι ετιμάτο σαν βασιλιάς. Αυτή ήταν η αμοιβή του, γιατί ήταν σαν στρείδι αγκιστρωμένος στην πίστη της μοναδικότητας του Χριστού. Ήταν η αδιαφιλονίκητη επιλογή του. Δεν την αλλάζει με τίποτε.
ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ
Θεολόγος, Πρώην Διευθυντής Σχολ. Μέσης Εκπαίδευσης
ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ
Θεολόγος, Πρώην Διευθυντής Σχολ. Μέσης Εκπαίδευσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά