Μουσουλμάνοι ἀνὰ τὸν κόσμο ἀντιδροῦν γιὰ τὴν ταινία ποὺ προσβάλλει τὸν Μωάμεθ. Τὸ 1988 χριστιανοὶ ἀντιδροῦσαν γιὰ τὴν ταινία τοῦ Μάρτιν Σκορτσέζε «Τελευταῖος Πειρασμὸς» ποὺ βασίστηκε στὸ ὁμότιτλο βιβλίο τοῦ Νίκου Καζαντζάκη. Κάποιοι μιλοῦν γιὰ «στημένα» περιστατικὰ ἀπὸ ἀνθρώπους ποὺ δὲν ἔχουν ἰδέα τοῦ τί μποροῦν νὰ προκαλέσουν γράφοντας… ἀνακρίβειας, ὅπως τὶς χαρακτηρίζουν θεολόγοι, καὶ κάποιοι ἄλλοι λένε ὅτι ὅλα βασίζονται στὴν ἐπιστήμη καὶ τίς… ἀνακαλύψεις. Γι’ αὐτὸ ἐπικαλοῦνται καὶ τὴ νέα τάξη πραγμάτων.
Ὁ πατὴρ Γεώργιος Μεταλληνός, ποὺ εἶναι ἱερέας καὶ ὁμότιμος καθηγητὴς τῆς Θεολογίας καθὼς καὶ συγγραφέας περισσότερων ἀπὸ 40 θεολογικῶν βιβλίων μιλᾶ στὸ newsbeast καὶ σχολιάζει τὴ στάση καὶ τὶς ἀντιδράσεις τῶν μουσουλμάνων μὲ ἀφορμὴ τὴν ταινία «Ἡ ἀθωότητα τῶν μουσουλμάνων». Ἀναφέρεται στὶς ἀντιδράσεις τῶν χριστιανῶν ποὺ προκλήθηκαν ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Νίκου Καζαντζάκη «Τελευταῖος Πειρασμός», τὸ ὁποῖο στὴ συνέχεια ἔγινε ταινία ἀπὸ τὸν Μάρτιν Σκορτσέζε καὶ στέκεται στὸν πάπυρο ποὺ βρέθηκε σήμερα ποὺ «ἀναφέρει» ὅτι ὁ «Ἰησοῦς Χριστὸς εἶχε παντρευτεῖ τὴ Μαρία Μαγδαληνή».
«Νομίζω ὅτι εἶναι ἀνθρωπιστικὴ ἀρχὴ καὶ ὄχι μόνο θρησκευτικοῦ χαρακτῆρος ὅτι ὀφείλουμε ὁ ἕνας νὰ σέβεται τὴν ταυτότητα καὶ τὶς πεποιθήσεις τοῦ ἄλλου. Μπορεῖ νὰ μὴν τὶς ἀκολουθοῦμε ἀλλὰ....
«Νομίζω ὅτι εἶναι ἀνθρωπιστικὴ ἀρχὴ καὶ ὄχι μόνο θρησκευτικοῦ χαρακτῆρος ὅτι ὀφείλουμε ὁ ἕνας νὰ σέβεται τὴν ταυτότητα καὶ τὶς πεποιθήσεις τοῦ ἄλλου. Μπορεῖ νὰ μὴν τὶς ἀκολουθοῦμε ἀλλὰ....
ὁ σεβασμὸς εἶναι ἐπιβεβλημένος.
Αὐτὸ σημαίνει ὅτι προσπαθῶ νὰ μὴν προσβάλω τὸν ἄλλο. Σᾶς ὁμολογῶ ὅτι ὡς θεολόγος, ὀρθόδοξος φυσικά, μελετώντας κάποια θρησκεύματα, καταλαβαίνω ὅτι δὲν ἔχουν καμιὰ ὑπόσταση, λογικὴ κυρίως», ἀναφέρει ὁ πατὴρ Γεώργιος Μεταλληνὸς γιὰ τὴν ἔκρηξη τῶν μουσουλμάνων.
Σημειώνει δὲ ὅτι: «Παρόλα αὐτὰ ποτὲ δὲν διανοήθηκα νὰ γράψω κάτι ἐναντίον ἢ νὰ διακωμωδήσω τὰ ἡγετικὰ πρόσωπα αὐτῶν τῶν θρησκευμάτων. Ἡ πρόκληση, ἡ ὁποία προέρχεται ἀπὸ ἐμᾶς καὶ πάντοτε ἀπὸ τὸν λεγόμενο δυτικὸ εὐρωπαϊκὸ χριστιανικὸ κόσμο, δημιουργεῖ φανατισμό.
Ὁ φανατισμὸς ὅμως εἶναι συνδεδεμένος ὄχι μὲ τὴν ἴδια τὴ θρησκεία ἀλλὰ συνδέεται μὲ τὴν πολιτικοποίηση τοῦ θρησκεύματος καὶ τὴν χρησιμοποίησή του γιὰ πολιτικοὺς σκοπούς. Ἔτσι, τὸ Ἰσλὰμ ἀπὸ τὴν ἀρχή, ὁ Μωαμεθανισμὸς δηλαδὴ χρησιμοποιήθηκε ἀπὸ τὴν πολιτικὴ ἡγεσία γιὰ νὰ ὑποβοηθήσει τὸν ἐπεκτατικό της ρόλο. Ἄλλωστε καὶ στὶς δυτικὲς κοινωνίες, κυρίως στὴν ἀμερικανική, ὁ χριστιανισμὸς χρησιμοποιεῖται ὡς προγεφύρωμα γιὰ τὴν ἐπέκταση τῆς πολιτικῆς προπαγάνδας καὶ ἄλλων μεθόδων στὸν τρίτο κόσμο καὶ εἰς τὴν Ἀνατολή».
Πιστεύει ὅτι: «Νομίζω ὅτι ὅταν λείπει ἡ πρόκληση, δὲν θὰ ἔχουμε καὶ τὴν ἀπάντηση. Δὲν δικαιολογῶ ὁποιαδήποτε βίαια κίνηση καὶ ἐνέργεια ἀλλὰ καταδικάζω δριμύτατα ἐκείνους ποὺ προκαλοῦν αὐτὲς τὶς βίαιες καὶ δριμεῖες κινήσεις καὶ ἐπεμβάσεις».
«Ὄχι» στὰ κατὰ φαντασίαν κείμενα
Ὁ πατὴρ Γεώργιος Μεταλληνὸς στέκεται καὶ στὶς ἀντιδράσεις τῶν χριστιανῶν ὅταν ἔγινε γνωστὸ τὸ βιβλίο τοῦ Νίκου Καζαντζάκη καὶ πολὺ ἀργότερα ἡ ταινία τοῦ Μάρτιν Σκορτσέζε. Καὶ λέει χαρακτηριστικά: «Ἐν ὀνόματι τῆς λογοτεχνίας, δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ἀδικοῦμε καὶ νὰ θίγουμε πρόσωπα, τὰ ὁποῖα ἑκατομμύρια ἄνθρωποι σέβονται. Ὁ Νίκος Καζαντζάκης, ὁ ὁποῖος κηδεύτηκε ἐκκλησιαστικὰ καὶ οὐδέποτε ἀφορίστηκε εἰς τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, προκάλεσε μὲ τὰ ὅσα ἔγραψε κατὰ φαντασίαν γιὰ τὸν Ἰησοῦ Χριστό».
Γιὰ νὰ αἰτιολογήσει τὴν ἄποψή του φέρει καὶ παραδείγματα γιὰ τὰ ὁποία δὲν ἔχει ἀποδείξεις. «Θὰ μιλήσω μὲ σκληρὴ γλώσσα ὡς δάσκαλος αὐτὴ τὴ στιγμή. Ἐὰν ἐγὼ μιλήσω γιὰ τὴν μητέρα ἑνὸς δημοσιογράφου, ἑνὸς πολιτικοῦ καὶ πῶ ὅτι εἶναι γνωστὴ πόρνη, πιστεύω ὅτι δὲν θὰ μείνει ἀναπάντητη ἡ πρόκλησή μου αὐτή.
Μὲ τὰ ἱερὰ πρόσωπα δὲν μποροῦμε οὔτε λογοτεχνία νὰ κάνουμε οὔτε νὰ παίζουμε. Ἂς ἀσχοληθοῦμε μὲ ἄλλα πρόσωπα. Δυστυχῶς ὅμως καὶ χριστιανοὶ ὀρθόδοξοι μὲ τὴν ἀντίδρασή τους δημιουργοῦν προβλήματα ποὺ δὲν χρειάζονται. Πρόκειται γιὰ ζῆλο πολλὲς φορὲς «οὐ κατ’ ἐπιγνωσην».
Στέκεται καὶ στὸν ἐπίμαχο πάπυρο γιὰ τὸν ὁποῖο ἔγιναν γιὰ μία ἀκόμη φορᾶ ἀναφορὲς ὅτι ὁ «Ἰησοῦς Χριστὸς ἦταν παντρεμένος».
Ἀναφέρει χαρακτηριστικά: «Αὐτὰ ἔχουν γραφεῖ ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα. Προέρχονται ἀπὸ αἱρετικοὺς Γνωστικούς, ἔτσι ὀνομάζονται, καὶ κυρίως ἡ προέλευση εἶναι ἀπὸ τὸ Ταλμοὺδ τῶν ἑβραϊκῶν βιβλίων. Ἀπὸ τὸ σιωνιστικὸ αὐτὸ βιβλίο, καὶ δὲ μιλῶ ἀντισημιτικὰ αὐτὴ τὴ στιγμή, ἀλλὰ ἱστορικά, προέρχονται τέτοια θέματα, τὰ ὁποῖα ἀφοῦ ἐπιστημονικὰ (καὶ ὄχι θεολογικὰ μόνο) δὲν κατοχυρώνονται, νομίζω ὅτι δὲν πρέπει νὰ ἐπαναλαμβάνονται αὐτὰ τὰ ἀνιστόρητα καὶ ἀστήρικτα πράγματα. Κυρίως, οἱ μὲν γράφοντες γι’ αὐτὰ τὰ θέματα δείχνουν τὴν ἄγνοια τῶν ἐπιστημονικῶν ἀρχῶν καὶ τὴν ἀπουσία κάθε σχέσεως μὲ τὴν ἐπιστήμη, ἐκεῖνοι δὲ ποὺ τὰ διαβάζουν, δὲν ἔχουν σχέση μὲ τὰ ἱερὰ πρόσωπα.
Ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνή, βάσει τῶν ἱστορικῶν πηγῶν, εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ ὑπεροχότερα πρόσωπα καὶ γυναικεία πρότυπά της Καινῆς Διαθήκης. Γι’ αὐτὸ καὶ ἦταν πάντα δίπλα στὴν Παναγία. Ἔγινε δὲ καὶ ἱεραπόστολος (κήρυξε στὴ Ζάκυνθο) καὶ θυσιάστηκε γιὰ τὴν πίστη τοῦ Χριστοῦ», καταλήγει.
Αὐτὸ σημαίνει ὅτι προσπαθῶ νὰ μὴν προσβάλω τὸν ἄλλο. Σᾶς ὁμολογῶ ὅτι ὡς θεολόγος, ὀρθόδοξος φυσικά, μελετώντας κάποια θρησκεύματα, καταλαβαίνω ὅτι δὲν ἔχουν καμιὰ ὑπόσταση, λογικὴ κυρίως», ἀναφέρει ὁ πατὴρ Γεώργιος Μεταλληνὸς γιὰ τὴν ἔκρηξη τῶν μουσουλμάνων.
Σημειώνει δὲ ὅτι: «Παρόλα αὐτὰ ποτὲ δὲν διανοήθηκα νὰ γράψω κάτι ἐναντίον ἢ νὰ διακωμωδήσω τὰ ἡγετικὰ πρόσωπα αὐτῶν τῶν θρησκευμάτων. Ἡ πρόκληση, ἡ ὁποία προέρχεται ἀπὸ ἐμᾶς καὶ πάντοτε ἀπὸ τὸν λεγόμενο δυτικὸ εὐρωπαϊκὸ χριστιανικὸ κόσμο, δημιουργεῖ φανατισμό.
Ὁ φανατισμὸς ὅμως εἶναι συνδεδεμένος ὄχι μὲ τὴν ἴδια τὴ θρησκεία ἀλλὰ συνδέεται μὲ τὴν πολιτικοποίηση τοῦ θρησκεύματος καὶ τὴν χρησιμοποίησή του γιὰ πολιτικοὺς σκοπούς. Ἔτσι, τὸ Ἰσλὰμ ἀπὸ τὴν ἀρχή, ὁ Μωαμεθανισμὸς δηλαδὴ χρησιμοποιήθηκε ἀπὸ τὴν πολιτικὴ ἡγεσία γιὰ νὰ ὑποβοηθήσει τὸν ἐπεκτατικό της ρόλο. Ἄλλωστε καὶ στὶς δυτικὲς κοινωνίες, κυρίως στὴν ἀμερικανική, ὁ χριστιανισμὸς χρησιμοποιεῖται ὡς προγεφύρωμα γιὰ τὴν ἐπέκταση τῆς πολιτικῆς προπαγάνδας καὶ ἄλλων μεθόδων στὸν τρίτο κόσμο καὶ εἰς τὴν Ἀνατολή».
Πιστεύει ὅτι: «Νομίζω ὅτι ὅταν λείπει ἡ πρόκληση, δὲν θὰ ἔχουμε καὶ τὴν ἀπάντηση. Δὲν δικαιολογῶ ὁποιαδήποτε βίαια κίνηση καὶ ἐνέργεια ἀλλὰ καταδικάζω δριμύτατα ἐκείνους ποὺ προκαλοῦν αὐτὲς τὶς βίαιες καὶ δριμεῖες κινήσεις καὶ ἐπεμβάσεις».
«Ὄχι» στὰ κατὰ φαντασίαν κείμενα
Ὁ πατὴρ Γεώργιος Μεταλληνὸς στέκεται καὶ στὶς ἀντιδράσεις τῶν χριστιανῶν ὅταν ἔγινε γνωστὸ τὸ βιβλίο τοῦ Νίκου Καζαντζάκη καὶ πολὺ ἀργότερα ἡ ταινία τοῦ Μάρτιν Σκορτσέζε. Καὶ λέει χαρακτηριστικά: «Ἐν ὀνόματι τῆς λογοτεχνίας, δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ἀδικοῦμε καὶ νὰ θίγουμε πρόσωπα, τὰ ὁποῖα ἑκατομμύρια ἄνθρωποι σέβονται. Ὁ Νίκος Καζαντζάκης, ὁ ὁποῖος κηδεύτηκε ἐκκλησιαστικὰ καὶ οὐδέποτε ἀφορίστηκε εἰς τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, προκάλεσε μὲ τὰ ὅσα ἔγραψε κατὰ φαντασίαν γιὰ τὸν Ἰησοῦ Χριστό».
Γιὰ νὰ αἰτιολογήσει τὴν ἄποψή του φέρει καὶ παραδείγματα γιὰ τὰ ὁποία δὲν ἔχει ἀποδείξεις. «Θὰ μιλήσω μὲ σκληρὴ γλώσσα ὡς δάσκαλος αὐτὴ τὴ στιγμή. Ἐὰν ἐγὼ μιλήσω γιὰ τὴν μητέρα ἑνὸς δημοσιογράφου, ἑνὸς πολιτικοῦ καὶ πῶ ὅτι εἶναι γνωστὴ πόρνη, πιστεύω ὅτι δὲν θὰ μείνει ἀναπάντητη ἡ πρόκλησή μου αὐτή.
Μὲ τὰ ἱερὰ πρόσωπα δὲν μποροῦμε οὔτε λογοτεχνία νὰ κάνουμε οὔτε νὰ παίζουμε. Ἂς ἀσχοληθοῦμε μὲ ἄλλα πρόσωπα. Δυστυχῶς ὅμως καὶ χριστιανοὶ ὀρθόδοξοι μὲ τὴν ἀντίδρασή τους δημιουργοῦν προβλήματα ποὺ δὲν χρειάζονται. Πρόκειται γιὰ ζῆλο πολλὲς φορὲς «οὐ κατ’ ἐπιγνωσην».
Στέκεται καὶ στὸν ἐπίμαχο πάπυρο γιὰ τὸν ὁποῖο ἔγιναν γιὰ μία ἀκόμη φορᾶ ἀναφορὲς ὅτι ὁ «Ἰησοῦς Χριστὸς ἦταν παντρεμένος».
Ἀναφέρει χαρακτηριστικά: «Αὐτὰ ἔχουν γραφεῖ ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα. Προέρχονται ἀπὸ αἱρετικοὺς Γνωστικούς, ἔτσι ὀνομάζονται, καὶ κυρίως ἡ προέλευση εἶναι ἀπὸ τὸ Ταλμοὺδ τῶν ἑβραϊκῶν βιβλίων. Ἀπὸ τὸ σιωνιστικὸ αὐτὸ βιβλίο, καὶ δὲ μιλῶ ἀντισημιτικὰ αὐτὴ τὴ στιγμή, ἀλλὰ ἱστορικά, προέρχονται τέτοια θέματα, τὰ ὁποῖα ἀφοῦ ἐπιστημονικὰ (καὶ ὄχι θεολογικὰ μόνο) δὲν κατοχυρώνονται, νομίζω ὅτι δὲν πρέπει νὰ ἐπαναλαμβάνονται αὐτὰ τὰ ἀνιστόρητα καὶ ἀστήρικτα πράγματα. Κυρίως, οἱ μὲν γράφοντες γι’ αὐτὰ τὰ θέματα δείχνουν τὴν ἄγνοια τῶν ἐπιστημονικῶν ἀρχῶν καὶ τὴν ἀπουσία κάθε σχέσεως μὲ τὴν ἐπιστήμη, ἐκεῖνοι δὲ ποὺ τὰ διαβάζουν, δὲν ἔχουν σχέση μὲ τὰ ἱερὰ πρόσωπα.
Ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνή, βάσει τῶν ἱστορικῶν πηγῶν, εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ ὑπεροχότερα πρόσωπα καὶ γυναικεία πρότυπά της Καινῆς Διαθήκης. Γι’ αὐτὸ καὶ ἦταν πάντα δίπλα στὴν Παναγία. Ἔγινε δὲ καὶ ἱεραπόστολος (κήρυξε στὴ Ζάκυνθο) καὶ θυσιάστηκε γιὰ τὴν πίστη τοῦ Χριστοῦ», καταλήγει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά