Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Νοεμβρίου 01, 2012

«Οι μαθητές τρώνε μια φέτα ψωμί για μεσημεριανό»




«Κάποιοι μαθητές του ολοήμερου σχολείου τρώνε για μεσημεριανό 
μόνο μία φέτα ψωμί!» Το συγκλονιστικό αυτό στοιχείο αναφέρεται
 στο υπόμνημα που κατέθεσαν στη Βουλή δεκατρείς δάσκαλοι του 
62ου Δημοτικού Σχολείου της Πάτρας και στο οποίο
 περιγράφονται εικόνες για την καθημερινότητα κάποιων 
παιδιών, οι οποίες προκαλούν σφίξιμο στο στομάχι.

Η φτώχεια και η ανέχεια είναι εμφανείς στην καθημερινότητα 
ορισμένων παιδιών, τα οποία στα διαλείμματα δεν έχουν μαζί τους
 ούτε ένα κουλούρι, ενώ το μεσημεριανό τους είναι μονάχα 
ένα κομμάτι ψωμί. «Η καθημερινότητα στο σχολείο άλλαξε. 
Κάθε πρωί οι αφηγήσεις των παιδιών δεν έχουν να κάνουν με
 τι είδαν, τι άκουσαν από τον κόσμο, αλλά με τις οικογενειακές
 καταστάσεις που βιώνουν. Την ανέχεια, την ανεργία, την
 απόλυση. Στα διαλείμματα τα παιδιά δεν έχουν μαζί τους ένα 
κουλούρι, το μεσημεριανό στο ολοήμερο για κάποια είναι 
μια φέτα ψωμί» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο υπόμνημα
 των εκπαιδευτικών, το οποίο αναφέρει επίσης: 
«Στο μάθημα φαίνονται τα αποτελέσματα της πολύωρης απουσίας 
των γονιών από το σπίτι, στη σωματική, πνευματική και κοινωνική
 ανάπτυξη και την ψυχική υγεία του παιδιού. Η μείωση του βιοτικού
 επιπέδου της οικογένειας έχει ως πρώτη συνέπεια τη στέρηση
 της πρόσβασης στον πολιτισμό, στο βιβλίο, στην ψυχαγωγία. 
Ολα αυτά γεννούν το ερώτημα πώς μπορεί ένα παιδί να έχει 
οποιεσδήποτε επιδόσεις στο οποιοδήποτε σχολείο. 
Επιδόσεις που θα αποτελέσουν το κριτήριο “αξιολόγησης” 
του εκπαιδευτικού. Αξιολόγησης που εισάγει την πιο ακραία
 τεχνοκρατική αντίληψη και προσδίδει στο σχολείο 
χαρακτηριστικά ανταγωνιστικής επιχείρησης. 
Το αν τα παιδιά ασχολούνται με δραστηριότητες, 
με τον πολιτισμό, το θέατρο, τη φωτογραφία, τον κινηματογράφο, 
με έκδοση μαθητικών εφημερίδων, με κοινωνικές δράσεις, 
με προγράμματα προσέγγισης των επιστημών, των τεχνών είναι
 παντελώς αδιάφορο, μη μετρήσιμο».

Και καταλήγει: «Πάνω απ' όλα μας τρομάζει η σκέψη ότι οι μαθητές 
μας που θα παραμείνουν στην εκπαίδευση, που θα προχωρήσουν,
 που θα γίνουν επιστήμονες χάρη στις προσπάθειες των δασκάλων
 τους και των καθηγητών τους, χάρη στις θυσίες των οικογενειών
 τους, στον ιδρώτα του λαού μας, θα καταλήξουν μετανάστες».
 Την ίδια στιγμή, στην Ξάνθη δεκαεννέα αρτοποιοί δείχνουν 
το κοινωνικό τους πρόσωπο προσφέροντας καθημερινά ένα 
κουλούρι στα παιδιά άπορων οικογενειών. Οι αρτοποιοί 

συμμετέχουν στην εθελοντική πρωτοβουλία για δωρεάν 
διάθεση προγευμάτων σε 350 περίπου παιδιά φτωχών 

οικογενειών, που φοιτούν στα δημοτικά σχολεία της Ξάνθης. 
Πρόκειται για πρωτοβουλία που ξεκίνησε πέρσι από την
 Ομάδα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ξάνθης, την Πρωτοβάθμια 
Εκπαίδευση Ξάνθης και τον Σύλλογο Αρτοποιών, οι οποίοι 
προσφέρουν ένα κουλούρι κάθε πρωί σε μαθητές που το έχουν
 ανάγκη καθώς οι οικογένειές τους αντιμετωπίζουν
 οικονομικά προβλήματα.

ΕΥΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...