Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, Νοεμβρίου 27, 2012

ΜΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΙ ΣΕ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΑΜΕΘΥΣΤΟΥ για τον Ομολογητη Θεολογο ΝΙΚΟΛΑΟ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟ και θεολογικα τινα...

 




Αγαπητε φιλε Αμεθυστε.

Παλι βρισκεσαι σε καταστασι μεθης μου φαινεται, παρα το ονομα σου.
Που βλεπεις αγαπητε να τα βαζη, ο αδελφος μας Νικολαος Σωτηροπουλος,  με τον Ησυχασμο;
Μονο στον ...θεωρητικο, μητροπολιτη Ναυπακτου αναφερεται και οχι στον Ησυχασμο. 
Και πως εσυ προχωρας και τον χαρακτηριζεις και ασχετο;
Δηλαδη ο μητροπολιτης ειναι σχετικος;
Που το βλεπεις αυτό και που φαινεται;
Στα λογια του και στη ζωη του, και τα δυο δειχνουν το αντιθετο. 
Απλουστατα ο ανθρωπος είναι ενας θεωρητικος, εχων μορφωσιν ευσεβειας και τιποτα περισσοτερο.
   
Λες οτι ο επισκοπος δεν γραφει "οφθαλμοφανως". Και πως γραφει; Λες, δια της ορασεως του ακτιστου φωτος". Και τι σημαινει αυτό; Το οφθαλμοφανως εξηγειται, δια της ορασεως. Επιτυγχανεται η θεωσι δια της ορασεως του ακτιστου φωτος. Δια της ορασεως, δηλαδη αμα δει οφθαλμοφανως το ακτιστον φως. Οταν λεμε ορασι εννοουμε με τους οφθαλμους δια των οφθαλμων. Αυτο λεει η Γραμματικη.


Οσον αφορα τα παραδειγματα που αναφερεις, μηπως θα πρεπει να τα ξαναδιαβασης; 
Για να δης οτι το ορατον φως το ειδαν "οφθαλμοφανως';

Ο αναχωρητης Ευσεβιος "τόλμησε νά παρατηρήσει διά τού φεγγίτη, καί είδεν αυτόν μελετώντα, παράδοξον δέ φώς...".
Οφθαλμοφανως το ειδε, επομενως, και οχι "δια της ορασεως του ακτιστου φωτος".
 

Και ο αγιος Γρηγοριος ο Θεολογος "τό ίδιο φώς μάς περιέγραψε ότι είδε νά περιτυλίγει τόν προσευχόμενο Μέγα Βασίλειο".
Λοιπον; 
Θα εχω αδικο αν σου πω ότι εισαι σε πραγματικη αντιφασι;

Εαν ειδαν μερικοι αγιοι το ακτιστον φως οφθαλμοφανως αυτο αποτελει εξαιρεσιν, οι πολλοι πιστοι δεν βλεπουν αλλα εφοσον κοινωνουν το σωμα και το αιμα του Χριστου κατοπιν πνευματικης προετοιμασιας, θεωνονται, αποκτουν θεωσι και δυνανται να ψαλλουν, το "ειδομεν το φως το αληθινον, ελαβομεν πνευμα επουρανιον".

Λες οτι δεν θεουται ενας που κοινωνει τα αχραντα μυστηρια. 
Οποιος κοινωνει με πιστι και με προετοιμασια το Σωμα και το Αιμα του Χριστου δεν θεουται;
"Πως θειου Σωματος και Αιματος, ο πηλος μετεχω και αφθαρτοποιουμαι;"."οις ζωουται και θεουται πας ο τρωγων σε και πινων εξ ειλικρινους καρδιας", "Θεου το σωμα και θεοι με και τρεφει, θεοι το πνευμα, τον δε νουν τρεφει ξενως". 

Αρνεισαι Αμεθυστε αυτα που βεβαιωνουν οι ευχαριστηριες ευχες της Εκκλησιας; 
Ναι, δεν βλεπουμε το ακτιστον φως, το βλεπουμε όμως με τα ματια της ψυχης μας και το αισθανομεθα δια της πιστεως, «ειδομεν το φως το αληθινον, ελαβομε πνευμα επουρανιον» 


Ομως, αγαπητε Αμεθυστε, ειδα να δινεις τον Αγωνιστη και Ομολογητη Θεολογο Νικολαο Σωτηροπουλο και αλλους ταπεινους και απαξιωτικους χαρακτηρισμους. 
Κριμα, ειναι λαθος σου.
Αμεθυστε δεν υπαρχουν μονον ρασοφοροι αγιοι, υπαρχουν και πανταλοναδες αγιοι, που αγωνιζονται νυχθημερον να τηρησουν το θελημα του Θεου.
Μην αγκιλωνεσαι και εσυ σαν πολλους, ... προ του μαυρου υφασματος, προ των ρασοφορων. 
Θαρθη η μερα που θα εκπλαγης, νασαι βεβαιος.


Τον χαρακτηριζεις γερο ανθρωπο, οργανωσιακο, απειρο πνευματικης ζωης, ελεγκτη των παντων και πασων, μεταφορεα αρχαιων αιρεσεων, καϋμενο, κλπ.
Αγαπητε Αμεθυστε, προσπαθεις να χαρακτηρισεις με ταπεινωτικους ορους εναν Θελογο ολκης, μαλλον τον Πρυτανι των Ελληνων Θεολογων.
Διαβασες το τριτομο, μεχρι αυτης της στιγμης, εργο του της μεταφρασεως της Αγιας Γραφης για να δης ποσο φωτισε ο Θεος αυτον τον αξιο θεολογο της Εκκλησιας, που εξηγησε δυσκολα χωρια που 20 αιωνες μεχρι τωρα δεν ειχαν εξηγηθει ορθως και το παραδεχονται αυτο πολλοι ειδοτες και ειδημονες;
Διαβασες την μεταφρασι της Αγιας Γραφης που εκανε επι τη βασει αυτων των ερμηνειων που θεωρειται μεχρι σημερα η καλυτερη μεταφρασι;
Η πρωτοτυπια του αυτη στην Ερμηνεια της Γραφης ειναι μοναδικη στην ιστορια της Εκκλησιας. 

Που βλεπεις οτι δεν εχει πνευματικη πειρα;
Θαυμαζεις τους γεροντες που εχουν διορατικο χαρισμα, αλλα το μεγαλυτερο χαρισμα κατα την Γραφη είναι το χαρισμα του λογου που οικοδομει την Εκκλησια. 
Λεγει ο Παυλος οτι ο Θεος εθετο εν τη Εκκλησια πρωτον αποστολους, δευτερον προφητας, τριτον διδασκαλους, κηρυκες του λογου.. 
Τα χαρισματα του λογου τα θεωρει πρωτα. 
Και τα μεγαλυτερα χαρισματα δεν είναι ουτε το διορατικο, ουτε το θαυματουργικο, ουτε το ιαματικο, αλλα το χαρισμα του λογου διοτι ο λογος, όπως ειπα, οικοδομει την Εκκλησια.


Τον χαρακτηριζεις οργανωσιακο, κατά τροπον υποτιμητικον. 
Θα αφησω να σε απαντηση ο αειμνηστος πανθομολογουμενως σοφωτατος Επιφανιος που ελεγε:
Από τις οργανωσεις προηλθαν οι πνευματικοτεροι ανθρωποι. 
Εαν δεν υπηρχαν οι ιεραποστολικες οργανωσεις να καλιεργησουν πνευματικα το λαο ειναι ζητημα αν υπηρχε πνευματικος ανθρωπος στις μερες μας.
Ολοι οι πνευματικοι ανθρωποι εχουν αμεση ή εμμεση εξαρτησι απο το εργο των οργανωσεων.
Ταυτα επι του παροντος, αγαπητε. 



ΣΧΟΛΙΟ AMEΘΥΣΤΟΥ 


Βρέ καημένε Σωτηρόπουλε τώρα στά γεράματα βρήκες ώρα νά τά βάλεις μέ τον Ησυχασμό; 
ΣΑΝ ΑΣΧΕΤΟΣ; 
 

Ο επίσκοπος δέν γράφει "οφθαλμοφανώς", αλλά γράφει "διά της οράσεως τού ακτίστου φωτός". Τό "οφθαλμοφανώς" ανήκει  στήν αίρεση τών Μεσσαλιανών. 
 

Τό ορατόν φώς τό δίδαξε πρώτος καί τό επέβαλλε ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος. Εσύ έχεις αντίρρηση; Μέ τίς πλάτες τού Τρεμπέλλα; "Ο αναχωρητής Ευσέβειος θελήσας νά δεί τί κάνει τήν νύκτα στό κελί του ο δάσκαλος αυτού, ο μέγας αναχωρητής Μαρκιανός, τόλμησε νά παρατηρήσει διά τού φεγγίτη, καί είδεν αυτόν μελετώντα, παράδοξον δέ φώς,ού λυχνιαίον, ουδέ χειροποίητον αλλά Θεόσδοτον καί τής άνωθεν χάριτος απήστραπτεν επί τής κεφαλής τού διδασκάλου καί υπεδείκνυε εις αυτόν τήν έννοιαν τών Θείων λόγων. (κεφ 3, Μigne, 82,1328).
 

Τό ίδιο φώς μάς περιέγραψε ότι είδε καί ο Γρηγόριος Θεολόγος  νά περιτυλίγει τόν προσευχόμενο Μέγα Βασίλειο.
 

Εσύ πού κοινωνάς μέ τάξη, καθώς πρέπει, τόσα χρόνια, είσαι θεωμένος; Καημένε.
Ιωάννου Δαμασκηνού έκδ.ακριβής ορθοδ. πίστεως. 4,13 P.G.94,1144Α '' Σώμα εστίν αληθώς ηνωμένον τή θεότητι, τό εκ τής Αγίας Παρθένου σώμα....Αυτός ο άρτος καί ο οίνος μεταποιείται εις σώμα καί αίμα ΘΕΟΥ, διά τού Πνεύματος Αγίου".
Αυτή η ενέργεια τού Αγίου Πνεύματος οικοδομεί τό σώμα καί καθορίζει τήν πορεία του μέ έναν ασταμάτητο δυναμισμό καί ένα προοδευτικό προχώρημα. Ματσούκας.
 

Τί νόημα έχει γέρος άνθρωπος νά υποδύεσαι ότι γνωρίζεις τά πάντα καί ελέγχεις τά πάντα;
 

Τί νόημα έχει ένας οργανωσιακός σήμερα;
 

Αφού είσαι άπειρος πνευματικής ζωής γιατί ξαναφέρνεις στήν επιφάνεια αρχαίες αιρέσεις οι οποίες έχουν καταπολεμηθεί από Συνόδους;
 

Ο κληρικαλισμός καί ο οικουμενισμός είναι το ίδιο πράγμα καημένε Σωτηρόπουλε.
πηγή ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...