Στο ιστολόγιο “Ιδιωτική οδός” του κ. Παναγιώτη Ανδριόπουλου, δημοσιεύθηκε αξιοθρήνητο άρθρο του στρατιωτικού ιερέα και Πρωτοπρεσβύτερου του Οικουμενικού Θρόνου π. Νεκτάριου Μαρκάκη, με το οποίο επιχειρείται η κανονική -γράφε αντικανονική- θεμελίωση των συμπροσευχών με τους αιρετικούς.
Τα επιχειρήματα του π. Νεκταρίου έχουν απαντηθεί πάλιν και πολλάκις.
Παρόμοιες θέσεις ανέπτυξαν πολλοί -και μάλιστα εγκρατείς της θεολογίας διάκονοι- όπως ο Καθηγητής κ. Βλάσης Φειδάς και ο π. Γεώργιος Τσέτσης.
Στις θέσεις αυτές δόθηκαν, από πολλούς απαντήσεις τόσο συγκροτημένες, ώστε οι ως άνω διακεκριμένοι Ακαδημαικοί θεολόγοι δεν τόλμησαν καν να συνεχίσουν τον διάλογο.
Ιδιαιτέρως η κλασσική στο είδος της εργασία του π. Αναστάσιου Γκοτσόπουλου “Η συμπροσευχή με αιρετικούς, Προσεγγίζοντας την κανονική πράξη της Εκκλησίας, Ου δει αιρετικοίς ή σχισματικοίς συνεύχεσθαι”,Εκδόσεις Θεοδρομία, Θεσσαλονίκη 2009), κατέφερε το τελειωτικό χτύπημα κατά της διαστροφικής ερμηνευτικής των Οικουμενιστών με την οποία επιχείρησαν να θεμελιώσουν ως δήθεν κανονικές τις συμπροσευχές με τους αιρετικούς.
Ο π. Νεκτάριος αναμηρυκάζει τα ίδια επιχειρήματα, που είχαν προβληθεί στο παρελθόν, χωρίς φυσικά να έχει το επιστημονικό κύρος ή την παιδεία του π. Τσέτση ή του κ. Φειδά.
Το μόνο που πρόσθεσε ο π. Νεκτάριος είναι η κυριολεκτικά "αμπελοθεολογία" ότι είναι πράξη αγάπης να καταπατούμε τους Ιερούς Κανόνες και να συμπροσευχόμαστε με τους αιρετικούς.!!!
Ακου θεωρία!!! Οταν καταπατούμε το θέλημα του Θεού εκδηλώνουμε την αγάπη μας προς τους συνανθρώπους μας, ισχυρίζεται ο αιδεσιμολογιότατος!!!
Ακου θεωρία!!! Οταν καταπατούμε το θέλημα του Θεού εκδηλώνουμε την αγάπη μας προς τους συνανθρώπους μας, ισχυρίζεται ο αιδεσιμολογιότατος!!!
Επειδή τα επιχειρήματα του π. Νεκταρίου απαντήθηκαν ήδη καταλυτικά από τον π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο -και πολλούς άλλους-, τούτο μόνον θέλουμε να ερωτήσουμε τον νεωτεριστή κληρικό.
(Η φωτογραφία του, που ανάρτησε το ιστολόγιο“Ιδιωτική Οδός” την οποία προτάσσουμε και στη δική μας ανάρτηση, speaks volumes για το εκκοσμικευμένο φρόνημα και το νεωτεριστικό ήθος του π. Νεκταρίου).
(Η φωτογραφία του, που ανάρτησε το ιστολόγιο“Ιδιωτική Οδός” την οποία προτάσσουμε και στη δική μας ανάρτηση, speaks volumes για το εκκοσμικευμένο φρόνημα και το νεωτεριστικό ήθος του π. Νεκταρίου).
Αν οι συμπροσευχές με τους αιρετικούς είναι νόμιμες, σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες-όπως διατείνεται ο π. Νεκτάριος Μαρκάκης-, για ποιο λόγο ο τότε Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος Αρχοντώνης (νυν Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος) στη διατριβή του “Περί την κωδικοποίηση των Ιερών Κανόνων και των κανονικών διατάξεων εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία”, Ανάλεκτα Βλατάδων 6, Θεσσαλονίκη 1970, ζητά η μέλλουσα να συνέλθει Πανορθόδοξος Σύνοδος να τροποποιήσει τους Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων, που απαγορεύουν τις συμπροσευχές;
Προφανώς, π. Νεκτάριε, επειδή ο Παναγιότατος γνωρίζει ότι οι Ιεροί Κανόνες ρητά, αυστηρά και επί ποινή καθαιρέσεως απαγορεύουν αυτές τις συμπροσευχές.
Τόσο απλό.!
Και κάτι τελευταίο.
Η αναφορά σας στους κανόνες των Τοπικών Συνόδων σε αντιπαραβολή με τους κανόνες της Β΄Οικουμενικής Συνόδου, αποδεικνύει ότι είναι καλύτερα να ασχολείστε με θέματα που κατέχετε παρά με το κανονικό δίκαιο.
Πριν αρχίσετε τη συγγραφή άρθρων για κανονικά θέματα, οφείλατε τουλάχιστον να γνωρίζετε, αιδεσιμολογιότατε, ότι οι κανόνες των Τοπικών Συνόδων απέκτησαν οικουμενικό κύρος με τον β΄ Κανόνα της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου. Αρα είναι κατά πολύ μεταγενέστεροι των Κανόνων της Β΄Οικουμενικής Συνόδου. Δεν θα επεκταθώ.
Εκτός αν χρειαστεί.!
Και κάτι τελευταίο.
Η αναφορά σας στους κανόνες των Τοπικών Συνόδων σε αντιπαραβολή με τους κανόνες της Β΄Οικουμενικής Συνόδου, αποδεικνύει ότι είναι καλύτερα να ασχολείστε με θέματα που κατέχετε παρά με το κανονικό δίκαιο.
Πριν αρχίσετε τη συγγραφή άρθρων για κανονικά θέματα, οφείλατε τουλάχιστον να γνωρίζετε, αιδεσιμολογιότατε, ότι οι κανόνες των Τοπικών Συνόδων απέκτησαν οικουμενικό κύρος με τον β΄ Κανόνα της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου. Αρα είναι κατά πολύ μεταγενέστεροι των Κανόνων της Β΄Οικουμενικής Συνόδου. Δεν θα επεκταθώ.
Εκτός αν χρειαστεί.!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά