Η Ορθόδοξη Εκκλησία, είναι (και) ιστορικά, η Εκκλησία που ίδρυσε ο Χριστός. Αυτό, αποδεικνύεται από τους Επισκοπικούς καταλόγους των Πατριαρχείων (Βλέπε Εκκλησιαστική Ιστορία Β. Στεφανίδη, 6η Έκδοση, σελ. 796-804). Αποστολική Διαδοχή σημαίνει δύο πράγματα, τα οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους· την μετοχή στην ίδια αποκαλυπτική αλήθεια, και την ιστορική συνέχεια.
Ο Χριστός, έδωσε υπόσχεση ότι θα είναι μαζί «πάσας τας ημέρας», από το 33 μ Χ μέχρι την συντέλεια, κατά την Β’ Παρουσία Του. «Πύλες του Άδη», δεν θα την νικήσουν (Κατά Ματθαίον, 28:20, 16:18).
Κατά τους Πατέρες, οι «Πύλες του Άδη», είναι οι αιρέσεις που επιχείρησαν να καταπνίξουν, ανεπιτυχώς βέβαια, την Ορθόδοξη πίστη όλους αυτούς τους αιώνες.
Μερικά παραδείγματα, για το που ανιχνεύεται η ονομασία «Ορθοδοξία» και τα παραπλήσια ονόματα.
Ο απόστολος Παύλος, στην πρώτη επιστολή του προς τον Επίσκοπο Τιμόθεο, του παραγγέλλει «τισί μη ετεροδιδασκαλείν» (Α Τιμοθέου, 1:3). Δηλαδή, να παραγγείλει σε κάποιους να μην ετεροδιδασκαλούν, να μην έχουν διδασκαλία διαφορετική από το σώμα της Εκκλησίας. Αν μιλάει για «ετεροδιδασκαλία», σημαίνει ότι η διδασκαλία της Εκκλησίας είναι «ορθή», και η Εκκλησία που την πρεσβεύει, είναι «Ορθόδοξη».
Ο άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος, ο οποίος ήταν άμεσος διάδοχος των αποστόλων, ονομάζει«ετεροδοξούντας», όσους δεν πίστευαν ότι ο άρτος και ο οίνος της Θείας Ευχαριστίας είναι πραγματικό Σώμα και αίμα Χριστού (Προς Σμυρναίους, 6:2). Συνεπώς, η άρνηση αυτή είναι ετεροδοξία, η οποία αντιτάσσεται προς την αποκαλυμμένη αλήθεια, που είναι η «ορθοδοξία».
Ο Ευσέβιος Καισαρείας (250-339 μ Χ), στο τρίτο βιβλίο της Εκκλησιαστικής Ιστορίας, αναφέρει για τον άγιο Ειρηναίο, που έζησε τον δεύτερο με τρίτο αιώνα, ως «πρεσβεύοντα ορθοδοξίαν». Συνεπώς, η Εκκλησία που ανήκε ο άγιος Ειρηναίος, είναι η Ορθοδοξία, και ο ίδιος, ορθόδοξος.
Ο όσιος Εφραίμ ο Σύρος (306-373 μ Χ), αναφέρει τον σταυρό ως «ακαταμάχητον των Ορθοδόξων τείχος».
Ο άγιος Επιφάνιος Κύπρου (310-402 μ Χ), αναφέρει τον Μ. Αθανάσιο «πατέρα της Ορθοδοξίας».
Ο Μ Βασίλειος (330-378 μ Χ), στην επιστολή 258, αναφέρει· «Τέτμηται μεν η αίρεσις προς την ορθοδοξίαν, τέτμηται δε αυτή προς εαυτήν η ορθότης». Στην επιστολή 265, αναγνωρίζει Ορθοδοξία στο δόγμα που διετυπώθη ως σύμβολο Πίστεως στην Νίκαια, αναγνωρίζει Ορθοδοξία στην Ανατολή αλλά και στην Δύση.
Ο Σωκράτης ο ιστορικός, που έγραψε την εκκλησιαστική του Ιστορία περίπου το 439 μ Χ και περιγράφει γεγονότα από το 305 μέχρι το 439, αναφέρει τις κακοδοξίες του Μανιχαίου και σημειώνει ότι ‘’άπερ πάντα αλλότρια της Ορθοδόξου εκκλησίας καθέστηκεν’’(Πρώτο βιβλίο, 22).
Ο τελευταίος ορθόδοξος Πάπας, ο Λέων ο 3ος, πριν το σχίσμα το 1054 μ Χ, διαμαρτυρήθηκε για τις αλλαγές που ήθελαν να επιβάλλουν οι Φράγκοι στο Σύμβολο της Πίστεως, ανυψώνοντας μία επιγραφή στην Εκκλησία του αγίου Πέτρου που έλεγε ‘’HAEC LEO POSUI AMORE ET CAUTELA ORTHODOXAE FIDEI», δηλαδή, «Εγώ, ο Λέων βάζω εδώ (τις πλάκες)για την αγάπη και την προστασία τηςΟρθόδοξης Πίστης» (Πρβ. Εκκλησιαστική Ιστορία, Βλ. Φειδά, Β’ τόμος, σελ. 97).
Ομολογούμε στο Σύμβολο της Πίστεως, πίστη «Εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν, και Αποστολικήν Εκκλησίαν».
Κλείνω, με απόσπασμα από τον ιερό Χρυσόστομο:
«[..] έτσι έκαμε ο Χριστός. Αφού επέτρεψε την Εκκλησία Του να φέρεται στην οικουμένη σαν ένα πλοίο σε θάλασσα, δεν σταμάτησε την τρικυμία, αλλά την απέσπασε από την τρικυμία, δεν γαλήνεψε την θάλασσα, αλλά ασφάλισε το πλοίο. Και ενώ ξεσηκώνονταν παντού οι λαοί, σαν κύματα άγρια, και ενώ την κτυπούσαν τα πονηρά πνεύματα σαν φοβεροί άνεμοι, και από παντού σηκωνόταν η θύελλα, παρείχε μεγάλη γαλήνη στην εκκλησία. Και το πιο θαυμαστό είναι ότι όχι μόνο η θύελλα δεν διέλυσε το πλοίο, αλλά ότι το πλοίο διέλυσε την θύελλα. Γιατί οι αδιάκοποι διωγμοί, όχι μόνο δεν καταπόντισαν τη Εκκλησία αλλά και διαλύθηκαν από την Εκκλησία. Πως και με ποιο τρόπο και από πού; Από απόφαση εκείνη που λέγει, ‘’οι πύλες του Άδη δεν θα την κατανικήσουν’’. Πόσα έκαμαν οι ειδωλολάτρες για να εξαλείψουν το λόγο αυτό, για να ακυρώσουν την απόφαση και δεν μπόρεσαν να την καταργήσουν; Γιατί η απόφαση ήταν του Θεού».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά