=====
Διαβάσαμε, στο Αmen.gr, άρθρο του Οσιολ. Αρχιδιακόνου του Οικουμενικού Θρόνου π. Ιωάννη Χρυσαυγή, που επιγράφεται “Η Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας το 2016”, το οποίο μας προξένησε βαθύτατη θλίψη.
Το άρθρο αυτό αναφέρει ότι ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 και του 1970 το θεματολόγιο της μέλλουσας να συνέλθει Πανορθόδοξης Συνόδου περιλαμβάνει “και προβλήματα που προκύπτουν από την προσαρμογή της αρχαίας πίστης στη σύγχρονη πραγματικότητα, και ειδικότερα το θέμα της νηστείας”.
Πολλές φορές οι Οικουμενιστές ισχυρίζονται ότι τα οικουμενιστικά άλματα πραγματοποιούνται, όχι επειδή όσοι έχουν την πρωτοβουλία των κινήσεων έχουν συγκρητιστική συνείδηση, αλλά σαν μέσο για να επιβιώσουν οι εμπερίστατες Ορθόδοξες Εκκλησίες -και δη το Οικουμενικό Πατριαρχείο- από τα νύχια των εχθρικών καθεστώτων που διαβιούν.
Ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου, π. Γεώργιος Τσέτσης λ.χ., σε άρθρο του στο Αmen.gr, για να δικαιολογήσει την συμμετοχή Ορθοδόξων Εκκλησιών στο ΠΣΕ, ισχυρίστηκε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο κατόρθωσε να παραμείνει στην έδρα του στην Κωνσταντινούπολη μόνον εξαιτίας της υποστήριξης που του παρέσχε το ΠΣΕ.
Αυτό φυσικά είναι αστήρικτο. Υπήρχαν -και υπάρχουν- πολλοί λόγοι που κρατούν ακόμη το Πατριαρχείο στο Φανάρι.
Αλλά δεν θα σταθούμε σ’ αυτό.
Θα επισημάνουμε ότι οι Οικουμενιστές μας εμπαίζουν. Ποντάρουν στα πατριωτικά μας συναισθήματα για να περάσουν τις θέσεις τους.
Για ποιο λόγο, άραγε, η Πανορθόδοξη Σύνοδος θα επιδιώξει αναπροσαρμογή των διατάξεων της νηστείας;
Ποιος υπέβαλε αίτημα αλλαγής των διατάξεων της νηστείας;
Όσοι πιστοί τηρούν τις διατάξεις δεν έχουν πρόβλημα να τις τηρούν και αν τυχόν προκύψει πρόβλημα υγείας ή κάποιος άλλος σοβαρός λόγος, τους οικονομούν ανάλογα οι πνευματικοί τους.
Όσοι δεν τηρούν τις νηστείες και πάλιν δεν έχουν πρόβλημα. Απλά παραβαίνουν την εντολή της νηστείας με την ίδια ευχέρεια που παραβαίνουν την εντολή του εκκλησιασμού ή τους βασικούς κανόνες της χριστιανικής ηθικής.
Επομένως για ποιο λόγο θα επιδιωχθεί αναπροσαρμογή των διατάξεων τη νηστείας;
Μόνον για ένα λόγο. Ο Οικουμενισμός δεν συνιστά απλά προσπάθεια των εμπερίστατων Εκκλησιών να επιβιώσουν. Είναι προπαντός έκφραση του εκκοσμικευμένου πνεύματος των πρωταγωνιστών του.
Οι δύο τραγικοί πρωταγωνιστές του Οικουμενισμού -ο Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης και ο Πατριάρχης Αθηναγόρας- ήταν άνθρωποι που τους διέκρινε βαθύτατος νεωτεριστικός οίστρος.
Το ίδιο πνεύμα χαρακτηρίζει και τους επιγόνους τους. Ορίστε ποια θέματα έχουν στην ατζέντα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Μέχρι οι νηστείες τους ενόχλησαν!!!
Το ίδιο πνεύμα χαρακτηρίζει και τους επιγόνους τους. Ορίστε ποια θέματα έχουν στην ατζέντα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Μέχρι οι νηστείες τους ενόχλησαν!!!
Το παρόν άρθρο και ορισμένα που προηγήθηκαν και άλλα -συν Θεώ- που θα ακολουθήσουν, θα αναλύσουν τις επιφυλάξεις των πιστών για την μέλλουσα να συνέλθει Πανορθόδοξη Σύνοδο με βάση διάφορα κείμενα που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.
Iδιαιτέρως θα μας απσχολήσουν το άρθρο"Γάμος και Πανορθόδοξη Σύνοδος" του Σεβ. Μητροπολίτη Ζιμπάπουε κ. Σεραφείμ και το άρθρο “Η Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας το 2016” του Ιερολ. Αρχιδιακόνου του Οικουμενικού Θρόνου, π. Ιωάννη Χρυσαυγή, αφού και οι δύο ως εκπρόσωποι του Οικουμενικού Θρόνου και του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, στην προπαρασκευαστική επιτροπή των προσυνοδικών Διασκέψεων γνωρίζουν επαρκώς τα τεκταινόμενα και τις τάσεις που επικρατούν αναφορικά με τη σύγκληση της Πανορθόδοξης Συνόδου.
Iδιαιτέρως θα μας απσχολήσουν το άρθρο"Γάμος και Πανορθόδοξη Σύνοδος" του Σεβ. Μητροπολίτη Ζιμπάπουε κ. Σεραφείμ και το άρθρο “Η Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας το 2016” του Ιερολ. Αρχιδιακόνου του Οικουμενικού Θρόνου, π. Ιωάννη Χρυσαυγή, αφού και οι δύο ως εκπρόσωποι του Οικουμενικού Θρόνου και του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, στην προπαρασκευαστική επιτροπή των προσυνοδικών Διασκέψεων γνωρίζουν επαρκώς τα τεκταινόμενα και τις τάσεις που επικρατούν αναφορικά με τη σύγκληση της Πανορθόδοξης Συνόδου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά