Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τετάρτη, Αυγούστου 03, 2011

Ἕνα γράμμα γιά τό κάπνισμα

Ἀμβρόσιος Ὅσιος τῆς Ὄπτινα




(Ἕνας μανιώδης καπνιστὴς ἀπὸ τὴν Ἁγία Πετρούπολη, ὁ Ἀλέξιος Στεπάνοβιτς Μαγιόρωφ, ἄρχισε κάποτε νὰ αἰσθάνεται τὶς ἐπιζήμιες συνέπειες τοῦ καπνίσματος στὴν ὑγεία του. Οἱ πολλὲς συμβουλὲς καὶ παραινέσεις τῶν φίλων του ἀποδείχθηκαν μάταιες.Τελικὰ τὸ ἔτος 1888 ὁ Ἀλέξιος Στεπάνοβιτς κατέφυγε στὴν βοήθεια τοῦ στάρετς Ἀμβρόσιου καὶ μὲ ἐπιστολὴ τοῦ ζήτησε νὰ τοῦ ὑποδείξει τὸν τρόπο ποὺ θὰ καταπολεμήσει τὸ πάθος του. Σὲ γράμμα του μὲ ἡμερομηνία 12 Ὀκτωβρίου 1888 ὁ ὅσιος Ἀμβρόσιος ἀπάντησε στὸν Ἀλέξιο Μαγιόρωφ τὰ ἑξῆς:)


«Γράφεις ὅτι δὲν μπορεῖς νὰ κόψης τὸ κάπνισμα! Αὐτὸ ποὺ εἶναι ἀδύνατο γιὰ τὸν ἄνθρωπο, εἶναι δυνατὸ μὲ τὴ βοήθεια τοῦ Θεοῦ. Τὸ μόνο ποὺ χρειάζεται εἶναι νὰ ἀποφασίσεις μὲ σταθερότητα νὰ ἀπαλλαγῆς ἀπ' αὐτό, ἀφοῦ ἀναγνωρίζεις τὴν ζημία ποὺ προξενεῖ στὴν ψυχὴ καὶ στὸ σῶμα σου.

Διότι ὁ καπνὸς ἐξασθενίζει τὴν ψυχή, αὐξάνει καὶ δυναμώνει τὰ πάθη, σκοτίζει τὸ νοῦ καὶ καταστρέφει σιγὰ-σιγὰ τὴ σωματικὴ ὑγεία μὲ ἕναν ἀργὸ θάνατο. Ταυτόχρονα οἱ πνευματικὲς ἀσθένειες τῆς ὀξυθυμίας καὶ μελαγχολίας ἐμφανίζονται στὴν ψυχὴ σὰν συνέπεια τοῦ καπνίσματος. Σὲ συμβουλεύω νὰ χρησιμοποίησης πνευματικὴ θεραπεία γιὰ τὴν καταπολεμήσει τοῦ πάθους σου.

Νὰ κάνης λεπτομερῆ ἐξομολόγηση ὅλων τῶν ἁμαρτιῶν ποὺ διέπραξες ἀπὸ τὴν ἡλικία τῶν ἑπτὰ χρόνων ἕως σήμερα καὶ νὰ μεταλάβεις τὰ Ἄχραντα Μυστήρια. Κάθε μέρα νὰ διαβάζεις ὄρθιος ἕνα ἤ περισσότερα κεφάλαια τοῦ Εὐαγγελίου. Μόλις ἀρχίζει νὰ ἐμφανίζεται ἡ ἀποθάρρυνση καὶ ἡ ἀπελπισία, νὰ διαβάζεις καὶ πάλι μέχρι νὰ περάσει. Ἂν ξαναεμφανισθεῖ, ἄρχισε πάλι τὴν μελέτη τοῦ Εὐαγγελίου. Ἤ, ἂν θέλεις, πήγαινε σὲ κάποιον ἀπομονωμένο χῶρο καὶ κάνε τριάντα τρεῖς ἐδαφιαῖες μετάνοιες σὲ ἀνάμνηση τῆς ἐπίγειας ζωῆς τοῦ Κύριου καὶ πρὸς τιμὴ τῆς Ἁγίας Τριάδος».


Μόλις ἔλαβε τὸ γράμμα ὁ Ἀλέξιος Στεπάνοβιτς τὸ διάβασε καὶ « ἄναψε ἕνα τσιγάρο», ὅπως ἐξηγεῖ  ὁ ἴδιος σὲ ἰδιόγραφο σημείωμά του.

" Ἄρχισα νὰ τὸ καπνίζω, ἀλλὰ ἔνιωσα ξαφνικὰ ἕνα φοβερὸ πονοκέφαλο καὶ μιά ἀπέχθεια πρὸς τὸ καπνὸ τοῦ τσιγάρου. Ἐκεῖνο τὸ βράδυ δὲν κάπνισα. Τὴν ἑπόμενη ἡμέρα τέσσερις φορὲς ἄρχισα νὰ καπνίζω μηχανικὰ καὶ ἀπὸ συνήθεια. Δὲν μποροῦσα ὅμως νὰ καταπιῶ τὸν καπνό, γιατί μὲ ἔπιανε δυνατὸς πονοκέφαλος. Ἔτσι ἔκοψα τὸ κάπνισμα μὲ εὐκολία.

Τὰ δύο προηγούμενα χρόνια δὲν εἶχα μπορέσει νὰ ἀπαλλαγῶ ἀπὸ τὸ κάπνισμα, ὅσο κι ἂν εἶχα πιέσει τὸν ἑαυτό μου. Παρ` ὅλο ποὺ ἡ ὑγεία μου ἐπιδεινώθηκε σοβαρά, συνέχισα νὰ καπνίζω γύρω στὰ 75 τσιγάρα τὴν ἡμέρα. Ὅταν λοιπὸν ἄρχισα νὰ αἰσθάνομαι ἄρρωστος καὶ ἀνίκανος νὰ ξεριζώσω τὸ πάθος μου, ἀκολούθησα τὶς συμβουλὲς τῶν φίλων μου καὶ κατέφυγα στὸ στάρετς Ἀμβρόσιο. Μὲ εἰλικρινῆ μετάνοια τοῦ ζήτησα νὰ προσευχηθεῖ γιὰ μένα.

Ἀργότερα, ὅταν πῆγα νὰ τὸν εὐχαριστήσω, ὁ πατὴρ Ἀμβρόσιος ἄγγιξε μὲ τὸ ραβδὶ του τὸ κεφάλι μου ποὺ πονοῦσε καὶ ἀπὸ ἐκείνη τὴ στιγμὴ δὲν αἰσθάνομαι πιὰ κανενὸς εἴδους πονοκέφαλο."

Διλήμματα ποὺ ἀφοροῦν τὴν καθημερινὴ ζωὴ

Γιάνναρου Λίνα




Ἐκκοσμίκευση ἤ πνευματικότητα στὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας;


Μπορεῖ ὁ δημοσιογράφος νὰ ἀποφαίνεται γιὰ τὴν ἐνοχὴ ἤ τὴν ἀθωότητα κάποιου;


Ἡ τηλεόραση καταγράφει ἤ ἐκμεταλλεύεται τὸν ἀνθρώπινο πόνο;


Βιολογικὸ εἰσαγόμενο ἤ συμβατικὸ ἐγχώριο προϊόν;


Φθηνὸ βιομηχανοποιημένο ἤ ἀκριβὸ χειροποίητο προϊόν;


Μὲ ἤ χωρὶς οἰκιακὴ βοηθό;


Ἡ ἐξοχικὴ κατοικία εἶναι πολυτέλεια ἤ ἀνάγκη;


Μιά δουλειὰ καὶ ἐλεύθερος χρόνος ἤ δύο δουλειὲς καὶ ὑψηλότερο ἐπίπεδο διαβίωσης;




Διλήμματα ποὺ ἀφοροῦν τὴν καθημερινὴ ζωὴ καὶ δείχνουν πόσο δύσκολη εἶναι ἡ διάκριση μεταξύ τοῦ «σωστοῦ» καὶ τοῦ «λάθους»



Ἔχετε σκεφτεῖ πόσα διλήμματα ἀντιμετωπίζουμε καθημερινά; Ἀκόμα καὶ σὲ μία καὶ μόνη ἐπίσκεψη στὸ σοῦπερ μάρκετ, οἱ ἐπιλογὲς ποὺ καλούμαστε νὰ κάνουμε εἶναι δεκάδες – «νὰ ἀγοράσω τὸ φθηνὸ ἤ τὸ ἀκριβότερο;», «τὸ βιολογικὸ ἤ τὸ συμβατικό;», «τὸ ἐγχώριο ἤ τὸ εἰσαγόμενο;» κ.ἄ. Ἀναρίθμητες μικρὲς καὶ μεγάλες ἀποφάσεις, οἱ ὁποῖες, ἀκόμα κι ἂν δὲν τὸ ἀντιλαμβανόμαστε κάθε φορὰ, ἀντικατοπτρίζουν σὲ ἕνα βαθμὸ τὴ στάση ζωῆς μας, ἐν τέλει τὴν ἠθική μας.


Εἶναι γεγονὸς ὅτι, στὶς σύγχρονες κοινωνίες, οἱ διαχωριστικὲς γραμμὲς μεταξύ τοῦ «σωστοῦ» καὶ τοῦ «λάθους», τοῦ «ἠθικοῦ» καὶ τοῦ «ἀνήθικου» εἶναι μᾶλλον θολὲς καὶ προκειμένου νὰ μὴ «βασανιστοῦμε», συχνὰ λαμβάνουμε τὶς ἀποφάσεις μὲ μοναδικὸ κριτήριο τὸ «εἶναι πρὸς τὸ συμφέρον μας ἤ ὄχι;». Ποιὸς σκέφτεται ἀγοράζοντας, γιὰ παράδειγμα, ἕνα βιομηχανοποιημένο προϊὸν ὅτι ἡ φθηνή του τιμὴ ἐνδέχεται νὰ εἶναι ἀποτέλεσμα τῆς παιδικῆς ἐργασίας σὲ κάποια ἀναπτυσσόμενη χώρα; Πόσοι ἀπὸ ἐμᾶς ὅταν ἀγοράζουμε ἕνα πειρατικὸ CD ἀπὸ κάποιο συμπαθητικὸ μετανάστη σκεφτόμαστε ὅτι ἔτσι στεροῦμε τὸ εἰσόδημα ἀπὸ ἕνα δημιουργὸ ποὺ ἴσως δὲν διατηρεῖ παράλληλα θέση σὲ κάποια δισκογραφικὴ ἑταιρεία ἡ ἐκπομπὴ στὴν τηλεόραση; Ἄραγε, τί κρύβεται πίσω ἀπὸ τὴν ἀπόφασή μας νὰ προσλάβουμε μιὰ οἰκιακὴ βοηθὸ ἤ νὰ ἀγοράσουμε ἕνα ἐξοχικὸ σπίτι;


Ἐὰν μάλιστα ἀσχοληθοῦμε μὲ ἐπιμέρους τομεῖς τῆς δημόσιας ζωῆς, τὰ ἐρωτήματα πληθαίνουν: Οἱ δημοσιογράφοι μποροῦν νὰ ἀποφαίνονται γιὰ τὴν ἐνοχὴ ἑνὸς ἀτόμου; Οἱ πολιτικοὶ πρέπει νὰ διατηροῦν μυστικὴ τὴν προσωπική τους ζωὴ ἤ νὰ τὴν προβάλλουν ὡς πρότυπο μέσω τῶν MME; Εἶναι ἠθικὸ νὰ «στήνονται» ἐκπομπὲς πάνω στὸν ἀνθρώπινο πόνο; Καὶ μιά καὶ βρίσκεται στὴν ἐπικαιρότητα: Τί πρέπει νὰ ὑπερισχύει στὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ἐκκοσμίκευση ἤ ἡ πνευματικότητα;


Ἡ «K» ἔθεσε μιὰ σειρὰ ἀπὸ διλήμματα στοὺς εἰδικοὺς καὶ ζήτησε τὶς ἀπόψεις τους:


Ἐκκοσμίκευση ἤ πνευματικότητα στὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας;

Ἡ ἐμφάνιση καὶ πραγμάτωση τοῦ χριστιανισμοῦ στὴν Ἱστορία ὑπερβαίνει τὰ ὅρια τῆς θρησκείας καὶ λειτουργεῖ ὡς ζωὴ ἐν ἁγίῳ Πνεύματι. Ἡ ἑνότητα τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώματος βιώνεται ὡς «κοινωνία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος», ἑνότητα χαρισματικὴ καὶ μαρτυρική, ἐνώπιον «βασιλέων καὶ ἀρχόντων», τῶν δομῶν καὶ δυνάμεων τοῦ κόσμου, ποὺ καθιστᾶ τὸν φορέα τῆς Πίστεως τοῦ Χριστοῦ σὲ «φῶς τοῦ κόσμου» καὶ «ἅλας τῆς γῆς», ὅπως συμβαίνει στὰ πρόσωπα τῶν Ἁγίων.


Ἡ ὤσμωση ὅμως τῶν χριστιανῶν μὲ τὸν «κόσμο» καὶ τὶς προκλήσεις του ὁδήγησαν καὶ παρασύρουν συχνὰ ἀπὸ τὴ μαρτυρία καὶ τὸν ἀγώνα γιὰ πρόσληψη καὶ ἐν Χριστῷ μεταμόρφωση τοῦ κόσμου στὸν «συσχηματισμὸ» μαζί του (Ρωμ. 12, 2) καὶ μετάβαση ἀπὸ τὸν τρόπο ὑπάρξεως τῆς Ἐκκλησίας, ὡς ἐν Χριστῷ κοινωνίας, στὸν τρόπο ὑπάρξεως τοῦ πτωτικοῦ καὶ νεκρωμένου ἀπὸ τὴν ἁμαρτία κόσμου. Ἔτσι, ἀπὸ τὴ μαρτυρία καὶ τὸ μαρτύριο, ἐξ-ἱστάμεθα σὲ ἕνα ἐκκοσμικευμένο χριστιανισμό, χωρὶς τὴν πνοὴ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, φορέα κοσμικῆς ἐξουσίας, μὲ ἐκκλησιαστικὲς ἡγεσίες κατ’ ὄνομα χριστιανικὲς (καὶ μάλιστα ὀρθόδοξες) καὶ στὴν οὐσία διεκδικήτριες κοσμικῆς ἐξουσίας καὶ προβολῆς.


Ὁ μοναχισμὸς ὡς διαρκὴς ἀσκητικὴ πάλη κατὰ τῆς ἐκκοσμίκευσης σώζει τὴν πνευματικὴ καὶ κοινωνικὴ συνέχεια τῆς Ἐκκλησίας τῶν ἀποστολικῶν χρόνων, μέσῳ τῶν Ἁγίων, ποὺ διακρατοῦν σὲ κάθε ἐποχὴ τὴν αὐθεντικότητα τῆς ἐν Χριστῷ ὑπάρξεως ὡς ἁγιοπνευματικότητα, μένοντας ξένοι πρὸς τὴ θεσμοποίηση (δογματοποίηση) τῆς ἐκκοσμίκευσης (Δύση) ἤ τὶς θλιβερὲς ἀτομικὲς ἀπομιμήσεις της στὴν «καθ’ ἡμᾶς Ἀνατολή».

Πατὴρ Γεώργιος Μεταλληνὸς - Κοσμήτορας Θεολογικῆς Σχολῆς Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν


Ἡ τηλεόραση καταγράφει ἤ ἐκμεταλλεύεται τὸν ἀνθρώπινο πόνο;

Ὁ ἀνθρώπινος πόνος δὲν μπορεῖ νὰ ἀποσιωπηθεῖ ἤ νὰ ἐπικαλυφθεῖ μὲ ἕνα «μπίπ», ὅπως συμβαίνει μὲ τὰ «κακὰ λόγια» στὰ ριάλιτι. Ὡστόσο, μπορεῖ καὶ πρέπει νὰ προσεγγίζεται μὲ σεβασμὸ καὶ ὄχι μὲ μελοδραματικὴ φλυαρία καὶ ἄκαρδες λεπτομέρειες. Στὶς περισσότερες περιπτώσεις, ἡ τηλεοπτικὴ καταγραφὴ τῆς ἀνθρώπινης δυστυχίας ἀποσκοπεῖ στὸν ἐντυπωσιασμὸ τοῦ τηλεθεατῆ, στὴν ἀφύπνιση τοῦ οἴκτου του. Ταυτόχρονα, προκαλεῖ ἕνα αἴσθημα ἀνακούφισης ποὺ πηγάζει ἀπὸ τὴ διαπίστωση ὅτι ὑπάρχουν καὶ χειρότερα...


Ἂν καὶ οἱ κανόνες δεοντολογίας τοῦ EΣP ἀπαγορεύουν ρητὰ τὴν ἀπεικόνιση ἀνθρώπων σὲ ὁριακὲς στιγμὲς πόνου, ὀργῆς καὶ ἀπόγνωσης, οἱ κανόνες αὐτοὶ παραβιάζονται, συχνὰ μὲ τὴ συναίνεση τοῦ ἴδιου τοῦ πάσχοντος. Ἔτσι, ὁδηγούμαστε σὲ μίαν ἰδιότυπη πορνογραφία συναισθημάτων, κατὰ τὴν ὁποία οἱ ἄνθρωποι αὐτοξεγυμνώνονται ψυχικὰ μπροστὰ στὴν κάμερα καὶ ὁ πόνος γίνεται μετρήσιμο μέγεθος καὶ ἐμπόρευμα. Ὑπάρχει μιὰ λεπτὴ γραμμὴ ποὺ διαχωρίζει τὴ συμπόνια ἀπὸ τὴ λεηλασία τοῦ ἀνθρώπινου πόνου καὶ ἡ χάραξή της δὲν εἶναι μόνο θέμα κανόνων, ἀλλὰ κυρίως κουλτούρας, συλλογικῆς καὶ ἀτομικῆς.

Μαριάννα Τζιαντζῆ - Δημοσιογράφος τῆς «K»


Μπορεῖ ὁ δημοσιογράφος νὰ ἀποφαίνεται γιὰ τὴν ἐνοχὴ ἤ τὴν ἀθωότητα κάποιου;

Ὁ καθένας μπορεῖ νὰ ἀποφαίνεται γιὰ ὁτιδήποτε! Τὸ ζήτημα εἶναι πῶς στηρίζει τὴν κάθε του ἀπόφανση, τί τεκμήρια προσκομίζει γιὰ νὰ τὴν στηρίξει. Τὸ ζήτημα, ὡστόσο, περιπλέκεται ὅσον ἀφορᾶ τοὺς δημοσιογράφους ἐξ αἰτίας τριῶν, κυρίως, λόγων. Πρῶτον, ὁ Τύπος ἀποτελεῖ ἕναν ἐλεγκτικὸ τῶν ἄλλων τριῶν ἐξουσιῶν μηχανισμό. Ὡς ἐκ τούτου, οἱ ἀποφάνσεις ποὺ διατυπώνονται εἶναι ἐκ προοιμίου φορτισμένες. Δεύτερον, οἱ δημοσιογράφοι εἶναι περιβεβλημένοι μὲ τὸ κύρος τοῦ Μέσου στὸ ὁποῖο ἐργάζονται. Συνεπῶς, οἱ ἀποφάνσεις τους ἔχουν εἰδικὸ βάρος. Τρίτον, τὸ ἀκροατήριο στὸ ὁποῖο ἀπευθύνονται εἶναι σημαντικὰ μεγαλύτερο ἀπὸ τῶν ἄλλων ἐπαγγελματιῶν, πράγμα ποὺ καθιστᾶ τὶς ἀποφάνσεις τους εὐρύτερα γνωστές, μὲ ὅποιες συνέπειες αὐτὸ ἔχει γιὰ ἐκεῖνον στὸν ὁποῖον ἀφοροῦν. Οἱ λόγοι αὐτοὶ ἐπιβάλλουν μεγαλύτερη αὐστηρότητα, προσοχὴ καὶ αὐτοσυγκράτηση κατὰ τὴ διατύπωση κρίσεων ποὺ ἀποφαίνονται γιὰ τὴν ἐνοχὴ ἤ τὴν ἀθωότητα ἑνὸς ἀνθρώπου.

Γιῶργος Παπαγοῦνος - Καθηγητὴς Φιλοσοφίας καὶ Βιοηθικῆς, Πανεπιστήμιο Κρήτης


Βιολογικὸ εἰσαγόμενο ἤ συμβατικὸ ἐγχώριο προϊόν;

Ἔχει βρεθεῖ ὅτι περίπου 30% τῶν φυτικῶν προϊόντων περιέχουν ὑπολειμματικὰ φυτοφάρμακα. Σὲ ἕνα ποσοστὸ περίπου 5%, οἱ συγκεντρώσεις ξεπερνοῦν τὰ «ἀποδεκτὰ» ὅρια. Πολίτες, πολιτικοί, ἀγρότες συμφωνοῦν ὅτι ἡ στροφὴ πρὸς τὴ γεωργία ποιότητας εἶναι μονόδρομος γιὰ τὸ περιβάλλον, τὴν ὑγεία καὶ τὴ βιωσιμότητα τοῦ ἀγροτικοῦ ἐπαγγέλματος. Ὡς τότε, ὅμως, θὰ εἰσάγουμε βιολογικὰ ἀχλάδια Ἀργεντινῆς, βιολογικὰ μάνγκο ἀπὸ τὸ Περού, βιολογικοὺς χουρμάδες Τυνησίας ποὺ συσκευάζονται στὴ Γερμανία; Μπορεῖ εὔλογα νὰ ἰσχυριστεῖ κάποιος ὅτι τὰ τοπικὰ περιβαλλοντικὰ ὀφέλη ἀπὸ τὴ βιολογικὴ καλλιέργεια ἑνὸς προϊόντος ὑποβαθμίζονται ἀπὸ τὴν κατανάλωση ἐνέργειας κατὰ τὴ μεταφορά του στὴν ἄλλη ἄκρη τοῦ κόσμου. Ἐπιπλέον, «κάθε πράγμα στὸν καιρό του καὶ ὁ κολιὸς τὸν Αὔγουστο». Τί κι ἂν οἱ φράουλες εἶναι βιολογικὲς ἅμα τὶς τρώω χριστουγεννιάτικα; Ἡ ἀπάντηση, λοιπόν, εἶναι ἁπλή: προτιμῶ βιολογικὸ ἐγχώριο. Καὶ θὰ ἐπιμείνω μέχρι νὰ γίνει τὸ ὄνειρο πραγματικότητα.

Νίκος Χαραλαμπίδης - Διευθυντὴς ἑλληνικοῦ τμήματος Greenpeace


Φθηνὸ βιομηχανοποιημένο ἤ ἀκριβὸ χειροποίητο προϊόν;

Σὲ μιὰ ἐποχὴ ποὺ πολλὰ ἔχουν ἀλλάξει, εἴμαστε ὑποχρεωμένοι νὰ ἀναθεωρήσουμε καὶ τὴν ἔννοια τοῦ κόστους. Πόσο φτηνὸ εἶναι ἕνα προϊὸν ποὺ κατασκευάζεται σὲ φάμπρικες ὅπου ἀνήλικοι ἐργάτες δουλεύουν μέχρι τελικῆς πτώσεως καὶ ἀποκτᾶ τὴν ἐπώνυμη ἐτικέτα του στὴν Εὐρώπη; Πῶς ὑπολογίζεται τὸ κοινωνικὸ κόστος τῆς ἀπανθρωπιᾶς καὶ τῆς ἀποσύνθεσης τοῦ κοινωνικοῦ ἱστοῦ στὶς περιοχὲς ποὺ μετατράπηκαν σὲ φάμπρικες περικυκλωμένες ἀπὸ παράγκες καὶ λαμαρίνες; Στὸν ἀντίποδα, τὸ χειροποίητο (τὸ ὁποῖο πρὶν ἀπὸ 50 χρόνια ἐθεωρεῖτο δεδομένο) σήμερα εἶναι ἀκριβὸ καὶ ἀπευθύνεται σὲ μία ἐλίτ. Γιὰ νὰ γίνει προσιτό, συνήθως προέρχεται ἀπὸ κάποια ἀναπτυσσόμενη χώρα. Ὑπάρχει διέξοδος; Ναί, ἀρκεῖ νὰ ἐπαναπροσδιορίσουμε τὶς ἀνάγκες μας. Μὲ τὸν ὑπερκαταναλωτισμὸ ποὺ μᾶς διακρίνει, χρειαζόμαστε 2 μὲ 3 φορὲς τοὺς φυσικοὺς πόρους τῆς γῆς γιὰ νὰ ντύνουν, στολίζουν, νοικοκυρεύουν τὶς ἀνικανοποίητες ἀνάγκες μας καὶ στὴ συνέχεια νὰ θάβουν τὰ ἀντίστοιχα ἀπορρίμματα. Μέτρο λοιπὸν καὶ στροφὴ στὶς πραγματικὲς ἀνάγκες. Γιὰ νὰ μπορέσουμε νὰ μετατρέψουμε τὸ ἐρώτημα σὲ «ἀξιοπρεπὲς βιομηχανοποιημένο ἤ προσιτὸ χειροποίητο;».

Νίκος Χαραλαμπίδης - Διευθυντὴς ἑλληνικοῦ τμήματος Greenpeace


Μὲ ἤ χωρὶς οἰκιακὴ βοηθό;

Ἐὰν ἰσχυρίζομαι ὅτι χρειάζομαι οἰκιακὴ βοηθὸ διότι ἡ ὑγεία μου δὲν μοῦ ἐπιτρέπει νὰ διατηρῶ τὸ σπίτι μου καθαρὸ ἤ διότι οἱ καινούργιες μου ἐπαγγελματικὲς ὑποχρεώσεις δὲν μοῦ ἀφήνουν τὸν χρόνο νὰ ξεσκονίζω τὰ βιβλία μου καὶ νὰ καθαρίζω τὸ μπάνιο μου ἀντὶ νὰ παίζω, λ.χ., μὲ τὰ παιδιά μου, χρησιμοποιῶ διαφορετικὰ κριτήρια ἀπὸ ἐκεῖνα ποὺ ἔχω κατὰ νοῦν ὅταν δηλώνω ὅτι θεωρῶ τὶς οἰκιακὲς ἐργασίες μειωτικὲς καί, συνεπῶς, κάποιος ἄλλος πρέπει νὰ τὶς κάνει κι ὄχι ἐγώ. Καλὸν εἶναι, λοιπόν, νὰ ἐλέγχουμε τοὺς λόγους ποὺ κάποιος ἐπικαλεῖται προτοῦ ἀποφανθοῦμε περὶ τοῦ ἠθικῶς ἀποδεκτοῦ ὁποιουδήποτε ἐνεργήματός του, τῆς πρόσληψης οἰκιακῆς βοηθοῦ συμπεριλαμβανομένης.

Γιῶργος Παπαγοῦνος - Καθηγητὴς Φιλοσοφίας καὶ Βιοηθικῆς, Πανεπιστήμιο Κρήτης


Ἡ ἐξοχικὴ κατοικία εἶναι πολυτέλεια ἤ ἀνάγκη;

Θεωρῶ ὀρθὸ ὁ ὅρος «ἀνάγκη» νὰ χρησιμοποιεῖται ἀποκλειστικῶς γιὰ νὰ δηλώνει τὰ πράγματα ποὺ χρειαζόμαστε ἀπαραιτήτως καὶ χωρὶς τὰ ὁποῖα θὰ πεθαίναμε. Ὅλα τὰ ἄλλα εἶναι ἀπόρροια ἐπιθυμιῶν, οἱ ὁποῖες διαμορφώνονται ὑπὸ τὸ κράτος κοινωνικῶν, οἰκονομικῶν καὶ πολιτισμικῶν πιέσεων καὶ ἀπὸ τὸν ψυχισμὸ τοῦ καθενός. Βεβαίως, εἶναι πολὺ πιθανὸν ἡ ἱκανοποίηση μιᾶς ἐπιθυμίας νὰ ἀποτελεῖ ἰσχυρότερο κίνητρο ἀπὸ τὴν ἀντίστοιχη μιᾶς ἀνάγκης. Ὡστόσο, σὲ καμία περίπτωση μία ἐπιθυμία δὲν εἶναι ἀνάγκη, stricto sensu. Ἕνα «ἐξοχικὸ» δὲν ἱκανοποιεῖ καμία ἀνάγκη διότι κανεὶς ποτὲ δὲν πέθανε χωρὶς αὐτό! Ἡ ἀπόκτησή του μπορεῖ νὰ ἱκανοποιεῖ εἴτε πολλὲς διαφορετικὲς ἐπιθυμίες εἴτε κάποιο συνδυασμό τους: κοινωνικὴ προβολή, φυγὴ ἀπὸ ἕνα ἀσφυκτικὸ ἀστικὸ περιβάλλον, ἀπομόνωση καὶ περισυλλογή, σύσφιγξη τῶν οἰκογενειακῶν σχέσεων, δραστηριότητες κοντὰ στὴ Φύση κ.ο.κ. Τὸ ἐρώτημα, ὡστόσο, ποὺ ἀνακύπτει εἶναι ποιὲς ἄλλες ἐπιθυμίες του ἤ κοινὰ ἀγαθὰ εἶναι κάποιος διατεθειμένος νὰ θυσιάσει ὥστε νὰ ἀποκτήσει τὸ «ἐξοχικό».

Γιῶργος Παπαγοῦνος - Καθηγητὴς Φιλοσοφίας καὶ Βιοηθικῆς, Πανεπιστήμιο Κρήτης


Μία δουλειὰ καὶ ἐλεύθερος χρόνος ἤ δύο δουλειὲς καὶ ὑψηλότερο ἐπίπεδο διαβίωσης;

Τὸ ἐρώτημα εἶναι τί κάποιος θεωρεῖ «ὑψηλότερο ἐπίπεδο διαβίωσης». Ὁρισμένοι ἔχουν ὑποστηρίξει ὅτι ἡ ὕπαρξη ἐλεύθερου χρόνου συνιστᾶ τὸ μεῖζον κριτήριο τῆς ποιότητας ζωῆς. Μία τέτοια στάση δὲν συνάδει μὲ τὴν πολλαπλὴ ἀπασχόληση. Ἄλλοι θεωροῦν ὅτι ἡ ἀγοραστικὴ δύναμη καί, συνεπῶς, τὸ εἰσόδημα ἀποτελεῖ τὸ κριτήριο τῆς ποιότητας ζωῆς. Ἄρα, τὸ ζήτημα εἶναι ποιὰ ἀπὸ τὶς δύο αὐτὲς στάσεις υἱοθετεῖ κάποιος καὶ γιατί. Ὡστόσο, οἱ δύο αὐτὲς θεωρήσεις τῆς ποιότητας ζωῆς ἐρείδονται σὲ μία πλειάδα πολιτισμικῶν, ἰδεολογικῶν, κοινωνικῶν, οἰκονομικῶν, ψυχολογικῶν παραδοχῶν καὶ ἀντιλήψεων οἱ ὁποῖες συχνὰ μεταβάλλονται, πράγμα ποὺ ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα τὴ διαφοροποίηση τοῦ κριτηρίου τῆς ποιότητας ζωῆς καί, συνεπῶς, τῶν ἑκάστοτε ἐπιλογῶν ποὺ κάνει κάποιος. Βεβαίως, αὐτὸ τὸ δίλημμα δὲν ὑφίσταται γιὰ τοὺς ἀνθρώπους ποὺ δὲν μποροῦν μὲ τὴ μία μόνο δουλειὰ νὰ ἀντεπεξέλθουν στὶς ἀπαιτήσεις τῆς καθημερινότητας καὶ οἱ ὁποῖοι στὶς μέρες μας συγκροτοῦν, δυστυχῶς, μιὰ πολὺ μεγάλη ὁμάδα.

Γιῶργος Παπαγοῦνος - Καθηγητὴς Φιλοσοφίας καὶ Βιοηθικῆς, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Τυφλά παιδάκια - Γέροντα Κούξα


undefined
Γέροντας Κούξα

  ΗΡΘΕ κάποτε μια γυναίκα στο Μοναστήρι, πού είχε τρία παιδιά και ήταν όλα τυφλά από την γέννησή τους.Τώρα κυοφορούσε το τέταρτο παιδί. Κάποιοι λοιπόν την συμβούλεψαν να καταφύγει στην βοήθεια του πολυθαύμαστου και ξακουστού πια Γέροντα Κούξα, για να μη γεννηθεί τυφλό και το τέταρτο παιδί. Μόλις μπήκε στην εκκλησία, κάθισε σ ένα σκαμνί μονολογώντας.
- Που να είναι άραγε ο μπάτιουσκα Κούξα; Πώς θα τον βρω;
Να, όμως, πού εκείνος καθόταν στο διπλανό σκαμνί και της λέει αμέσως:
- Εγώ είμαι ‘δω και σε περιμένω.
- Πώς; ρώτησε εκείνη γεμάτη κατάπληξη.
- Χριστός Ανέστη! κόρη μου. Εγώ είμαι ο Κούξα που ζητάς! της απάντησε.
Κι αμέσως την ρωτάει:
- Για εξομολογήσου, γιατί τα παιδιά σου είναι τυφλά;
Η γυναίκα ακόμη πιο παραξενεμένη μα καί πονεμένη άρχισε να εξομολογείται συντετριμμένη όσεςαμαρτίες θυμόταν από την ζωή της. Όταν σταμάτησε, της είπε:
- Δεν είναι όλες οι αμαρτίες σου αυτές. Σκέψου καλά κι αύριο ξαναέλα.
Την επόμενη μέρα ήρθε πάλι κι εξομολογήθηκε μερικές επιπλέον αμαρτίες πού θυμήθηκε.
- Όχι, δεν είναι πάλι όλες! σκέψου ακόμη κι έλα αύριο.
Την άλλη μέρα του είπε απελπισμένη:
- Δεν μπορώ να θυμηθώ τίποτ’ άλλο.
- Τότε θα σε βοηθήσω εγώ. Θυμάσαι καθόλου τι έκανες κάποτε, πού ήσουν στην πρώτη τάξη τουδημοτικού σχολείου;
- Όχι, δεν θυμάμαι.
- Μια φορά, όταν τέλειωσαν τα μαθήματα, δεν πήγες κατ' ευθείαν στο σπίτι! πού πήγες;
Ή γυναίκα σκέφθηκε λίγο κι απάντησε:
- Στο νεκροταφείο.
- Μήπως θυμάσαι αν υπήρχαν εκεί κάτι θάμνοι; …και τι βρήκες εσύ μέσα σ' αυτούς;
- Αχ ναι, μπάτιουσκα τώρα θυμάμαι... ήταν εκεί μια φωλιά και μέσα σ' αυτήν υπήρχαν τέσσερα νεογέννητα πουλάκια... Τότε πήρα μια καλαμιά μυτερή σαν βελόνα και τρύπησα τα ματάκια τους...
- Γι’ αυτό ο Κύριος δεν χάρισε την όραση στα παιδιά σου! γι' αυτό γεννήθηκαν τυφλά!... Έλα
λοιπόν να προσευχηθούμε θερμά σ’ Αυτόν, ώστε να βλέπει τουλάχιστον το τέταρτο παιδί!...
Σημ. Αυτό είναι ένα παράδειγμα από τη δράση του πνευματικού νόμου. Όσα συμβαίνουν στον κόσμο δεν είναι αποτέλεσμα δράσης μόνο της ιδίας βούλησης των ανθρώπων, αλλά και της διορθωτικής επέμβασης του πνευματικού κόσμου, και αυτό είναι το κυριότερο νόημα της Αποκαλύψεως. Ο ίδιος ο Κύριος και οι άγγελοι σε όλα τα επίπεδα, στη Γη και τον Ουρανό, μας παρακολουθούν και επιφέρουν διορθωτικές παρεμβάσεις στις πράξεις μας, οδηγώντας εμάς και την ανθρωπότητα ολόκληρη στην πνευματική της τελείωση. Η εφαρμογή των εντολών του Χριστού, από μικρή μάλιστα ηλικία, μας γλυτώνει από μελλοντικούς …μπελάδες!
 
Το παρατεθέν απόσπασμα είναι από το βιβλίο: «Ο πολυθαύμαστος όσιος Κούξα της Οδησσού», του αρχιμ. Χριστοδούλου, καθηγουμένου της Μονής του οσίου Συμεών του Νέου Θεολόγου Αττικής, 2006. Ο όσιος Κούξα διετέλεσε αγιορείτης, πριν επαναπατρισθεί το 1913 στη Ρωσία.

  Λεόντιος Μοναχός Διονυσιάτης

Να δένουμε το τραύμα μας - ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ

- Γέροντα, όταν στον αγώνα μου έχω πτώσεις, πανικοβάλλομαι.
- Μη φοβάσαι. Αγώνας είναι και θα έχουμε και τραύματα. Με την εξομολόγηση αυτά θεραπεύονται. Βλέπεις, οι στρατιώτες στον πόλεμο, όταν τραυματίζωνται επάνω στην μάχη, τρέχουν αμέσως στον γιατρό, δένουν το τραύμα τους και συνεχίζουν να πολεμούν φιλότιμα. Εν τω μεταξύ αποκτούν και πείρα από τον τραυματισμό και προφυλάγονται καλύτερα, ώστε να μην ξανατραυματισθούν. Έτσι και εμείς, όταν τραυματιζώμαστε πάνω στον αγώνα μας, δεν πρέπει να δειλιάζουμε, αλλά να τρέχουμε στον γιατρό -; στον πνευματικό -, να του δείχνουμε το τραύμα μας, να θεραπευώμαστε πνευματικά, και πάλι να συνεχίζουμε «τον καλόν αγώνα» . Κακό είναι, όταν δεν ψάχνουμε να βρούμε τους φοβερούς εχθρούς της ψυχής, τα πάθη, και δεν αγωνιζώμαστε, για να τους εξοντώσουμε.
- Γέροντα, μερικοί από φιλότιμο δεν πάνε να εξομολογηθούν. «Αφού μπορεί να ξανακάνω το ίδιο σφάλμα, λένε, για ποιο λόγο να πάω να το εξομολογηθώ; για να κοροϊδεύω τον παπά;».
- Αυτό δεν είναι σωστό! Είναι σαν να λέη ένας στρατιώτης, όταν τραυματίζεται: «Αφού ο πόλεμος δεν τέλειωσε και μπορεί πάλι να τραυματισθώ, γιατί να δέσω το τραύμα μου;». Αλλά, αν δεν το δέση, θα πάθη αιμορραγία και θα πεθάνη. Μπορεί από φιλότιμο να μην πηγαίνουν να εξομολογηθούν, τελικά όμως αχρηστεύονται. Ο διάβολος, βλέπεις, εκμεταλλεύεται και τα χαρίσματα. Αν δεν καθαρίζουμε με την εξομολόγηση την ψυχή μας, όταν πέφτουμε και λερωνώμαστε, με τον λογισμό ότι πάλι θα πέσουμε και θα λερωθούμε, προσθέτουμε λάσπες πάνω στις παλιές λάσπες και είναι δύσκολο μετά να καθαρίσουν.


πηγή : http://orthodox-world.pblogs.gr

Θεία Λειτουργία - π. Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης

 


00.jpg
Με την θείαν λειτουργίαν συνεχίζομε το έργο του Χριστού και, κάθε φορά που την τελούμεν, είναι σαν να έλκωμε και φέρωμε κοντά μας τον ίδιον τον Χριστόν.
Αυτό λέγει και η ευχή «Ο άνω τω Πατρί συγκαθήμενος και ώδε ημίν αοράτως συνών». Είσαι επάνω στον ουρανό και ταυτόχρονα αόρατα, αληθινά όμως, εδώ ενώπιόν μας.
Γι' αυτό και ο ιερεύς, όταν θέλη να κοινωνήση, τον κοιτάζει με τα μάτια της ψυχής του και του μιλάει στο δεύτερο ενικό πρόσωπο. «Και καταξίωσον τη κραταιά σου χειρί μεταδούναι ημίν του αχράντου σου σώματος και του τιμίου σου αίματος». Έσύ, Χριστέ μου, με την κραταιάν σου και πανακήρατον χείρα δώσε μου το άχραντον σώμα σου και το τίμιον αίμα σου.
Αν έχωμε μάτια πνευματικά, μπορούμε να νοιώσωμε ότι ενώπιόν μας είναι ο ίδιος ο Χριστός. Τι θα κάνης όταν, εκεί που κάθεσαι, δής κάποιον που τον αγαπάς; Θα τρέξης κοντά του. Η λειτουργία είναι μία κίνησις, ένα τρέξιμο, μία προσπάθεια να αρπάξω τον Χριστόν, να τον πιάσω.

Στο Μυλοπόταμο, σήμερα το πρωί


29.JPG
Επέστρεψα σήμερα μετά από ολιγοήμερο προσκυνηματικό ταξίδι στο Άγιο Όρος. Ξεκινώ τις εντυπώσεις με τη δημοσίευση φωτογραφιών και ενός μικρού video από τη σημερινή επίσκεψη στο Ιερό Κάθισμα του Αγίου Ευσταθίου, τον Μυλοπόταμο.
Χαράματα πριν ανατείλει ο ήλιος βρισκόμαστε στον Μυλοπόταμο και η κορυφή του Άθωνα προβάλλει πάνω από τα σύννεφα, μια μέρα που στο Άγιο Όρος γιορτάζουν τον Προφήτη Ηλία (20.7/2.8).
01.JPG
03.JPG
Ο Γέροντας Επιφάνιος και ο Μοναχός Ιωακείμ ποσκάλεσαν τους Μαρουδιώτες Ιερομονάχους Γέροντα Μακάριο και π. Παύλο να τελέσουν τη Θεία Λειτουργία. Ο πατήρ Συμεών από τη Θεσσαλονίκη και πέντε λαϊκοί συνοδεύσαμε τους ιερείς στον Μυλοπόταμο.
Με τις φωτογραφίες που ακολουθούν θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω την εικόνα του σημερινού πρωινού.
Ανατολή του ηλίου:
06.JPG
07.JPG
08.JPG
Στην εκκλησία:
09.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG
18.JPG
19.JPG
20.jpg
21.JPG
.
Στη τράπεζα:
22.JPG
23.JPG
24.JPG
Στο κιόσκι, κουβεντούλα και αποτυχημένες προσπάθειες, λόγω νέφωσης, να παρατηρηθεί η κορυφή του Άθω με τον τηλεφακό του Σάκη.
25.JPG
26.JPG
27.JPG
πηγη ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ

Ὁ ἦχος τῆς καμπάνας

Ὁ ἦχος τῆς καμπάνας εὑρίσκεται εἰς τὸ στόχαστρον τοῦ πολιτικοῦ κόσμου ἀπὸ τὰ ἔτη τῆς διακυβερνήσεως τῆς χώρας ὑπὸ τοῦ Κ.Σημίτη, ὅποτε ἀπηγορεύθη ἡ ἀναγραφὴ τοῦ Θρησκεύματος εἰς τὰς ἀστυνομικᾶς ταυτότητας. Ἐκείνην τὴν ἐποχὴν ὁ Γ. Παπανδρέου εἶχε τὴν ἰδιότητα τοῦ ὑπουργοῦ Ἐξωτερικῶν. Εἶχε ἀντιδράσει ἐντόνως (μετὰ τῆς μητρὸς τοῦ) ὅταν τὴν ἑπομένη τοῦ Πάσχα (εὐρίσκετο εἰς τὴν περιοχὴν τῆς Κορίνθου) εἴχομεν ἐντόνους κωδωνοκρουσίας πρὸς τιμὴν τοῦ Ἁγίου Γεωργίου. Ἀργότερον ἐπὶ κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας εἴχομεν τὴν γνωστὴ ἐγκύκλιό του τότε ὑπουργοῦ ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιὰ διὰ τὸν περιορισμὸν τοῦ ἤχου τῆς καμπάνας εἰς ὁλόκληρον τὴν ἐπικράτειαν καὶ ἰδιαιτέρως εἰς τὰ ἀστικὰ κέντρα. Σήμερον ἡ κυβέρνησις φέρεται νὰ ἐπιθυμῆ τὸν περιορισμὸ ἔτι περισσότερον του ἤχου και...τὴν ἀπαγόρευση τῶν κτύπων. Ἤδη διὰ τὰς προθέσεις τῆς Κυβερνήσεως ὑπῆρξαν δημοσιεύματα, τὰ ὁποῖα διαψεύστηκαν.
Ὀρθόδοξος Τύπος (29/07/2011)

Πορεία μνήμης γιὰ Τάσο Ἰσαὰκ καὶ Σολωμὸ Σολωμοὺ

ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ των μοτοσυκλετιστῶν ἀπὸ ὅλες τὶς πόλεις τῆς ἐλεύθερης Κύπρου, τὴν Κυριακή, 7 Αὐγούστου, ἡ «Πρωτοβουλία Μνήμης Ἰσαὰκ-Σολωμοῦ» θὰ τιμήσει καὶ φέτος τὴ μνήμη τῶν δύο δολοφονηθέντων ἀπὸ τοὺς γκρίζους λύκους καὶ τὸν κατοχικὸ στρατό, Τάσου Ἰσαὰκ καὶ Σολωμοὺ Σολωμού.
Ἡ πορεία θὰ καταλήξει στὸ κοιμητήριο Παραλιμνίου, καὶ σύμφωνα μὲ τοὺς διοργανωτές, θὰ ἀκολουθήσει τρισάγιο στοὺς τάφους τῶν δύο ἡρώων, ἐνῶ οἱ ἐκδηλώσεις μνήμης θὰ συνεχιστοῦν στὴν πλατεία Παραλιμνίου, μὲ τὴν ἐπίδοση τιμητικῆς πλακέτας στοὺς γονεῖς τῶν δολοφονηθέντων, χαιρετισμό, ἔκθεση φωτογραφίας καὶ συναυλία. Μιλώντας κατὰ τὴ διάρκεια δημοσιογραφικῆς διάσκεψης, ὁ Σάββας Γεωργιάδης, ἐκ μέρους τῆς Ὀργανωτικῆς Ἐπιτροπῆς, εἶπε ὅτι σκοπὸς τῆς διοργάνωσης εἶναι νὰ δοθεῖ τὸ μήνυμα ὅτι «δὲν ξεχνοῦμε».Πρόσθεσε ὅτι ἡ «Πρωτοβουλία Μνήμης» τιμᾶ μὲ τὴ διοργάνωση τῶν ἐκδηλώσεων καὶ τὴν πορεία τῶν μοτοσυκλετιστῶν σχεδὸν κάθε χρόνο τοὺς δύο ἥρωες ποὺ δολοφονήθηκαν τὸ 1996. Ἀναφερόμενος στὶς ἡμερομηνίες τῶν δολοφονιῶν τῶν Τάσου Ἰσαὰκ καὶ Σολωμοὺ Σολωμού, στὶς 11 καὶ 14 Αὐγούστου τοῦ 1996 ἀντίστοιχα, εἶπε ὅτι «ἔμελλαν νὰ χαραχτοῦν στὴν καρδιά μας σὰν μαχαιριές», μὲ τὶς πληγὲς νὰ εἶναι ἀκόμη ἀνοιχτές.
 Ὁ Ξένιος Κασινίδης, ἐπίσης ἐκ μέρους τῆς Ὀργανωτικῆς Ἐπιτροπῆς, ἀναφερόμενος στὰ διαδικαστικά της πορείας τῶν μοτοσυκλετιστῶν, εἶπε ὅτι ἡ πορεία θὰ ξεκινήσει στὴ Λευκωσία, ἀπὸ τὸ περίπτερο Ὀκτάγωνο στὶς 7.30πμ, στὴ...

 Λεμεσὸ καὶ Πάφο ἀπὸ τὴν ὑπεραγορὰ Ὀρφανίδη ἐπίσης στὶς 7.30πμ, στὴ Λάρνακα ἀπὸ τὸν κόμβο Ριζοελιᾶς στὶς 8.00πμ καὶ στὴν Ἀμμόχωστο ἀπὸ τὸν κυκλικὸ κόμβο Ἁγίας Νάπας στὶς 8.30πμ.

Συμπλήρωσε ὅτι ὅλοι εἶναι εὐπρόσδεκτοι νὰ συμμετάσχουν στὴν πορεία, πρόσθεσε ὅμως ὅτι θὰ πρέπει ὑποχρεωτικὰ νὰ φέρουν κράνος, νὰ τηροῦν τοὺς κανόνες ἀσφαλείας κατὰ τὴ διάρκεια τῆς πορείας καὶ νὰ φοροῦν τὴ φανέλα ποὺ θὰ τοὺς διανεμηθεῖ.

Εἶπε ἐπίσης ὅτι δὲν θὰ ἐπιτραπεῖ σὲ κάποιον νὰ συμμετάσχει ἂν δὲν τηρήσει τοὺς παραπάνω κανόνες καὶ πρόσθεσε ὅτι ὁ λόγος ποὺ δὲν ἐπιτρέπονται φανέλες ἄλλων ὀργανώσεων, σωματείων ἢ ὁμάδων, εἶναι ὅτι «θέλουμε νὰ ἀποδείξουμε σὲ ὅλους ὅτι εἴμαστε μακριὰ ἀπὸ ὁποιοδήποτε ἄλλο σχηματισμό, εἴτε κομματικό, εἴτε ἀθλητικοῦ σωματείου εἴτε ὁποιοδήποτε ἄλλο». Ἡ ἐκδήλωση εἶναι ὑπερκομματικὴ καὶ σκοπὸς τῆς διοργάνωσης εἶναι νὰ τιμήσει τὴ μνήμη τῶν δύο ἡρώων, εἶπε ὁ κ. Κασινίδης.
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ 30/07/2011Το αλίευσα ΕΔΩ http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2011/07/blog-post_242.html#more

Με μεγαλύτερη υπομονή και προσοχή μιλάμε σε ανθρώπους παρά στον Θεό.

normal_g5.jpg
Κάθε φορά, λοιπόν, που, καθώς προσευχόμαστε, συνειδητοποιούμε ότι ο νους μας έχει φύγει από το Θεό κι έχει στραφεί σε βιοτικά πράγματα,ας τον φέρνουμε πίσω, αναγκάζοντάς τον να μένει σταθερά και προσεκτικά προσκολλημένος στα νοήματα της προσευχής.
Ας επαναλαμβάνουμε, μάλιστα, την προσευχή από την αρχή. Κι αν παθαίνουμε πάλι και πάλι το ίδιο, ας την επαναλαμβάνουμε και για τρίτη και για τέταρτη φορά.
Ας μη σταματάμε, πριν πούμε ολόκληρη την προσευχή, από την αρχή ως το τέλος, με άγρυπνη διάνοια και αδιατάρακτο λογισμό. Και όταν ο διάβολος αντιληφθεί ότι δεν καταθέτουμε τα όπλα, θα σταματήσει πια κι αυτός να μας πολεμάει.
Όταν παρουσιαζόμαστε για οποιοδήποτε ζήτημά μας σ’ έναν επίγειο άρχοντα, είμαστε τόσο προσεκτικοί και αυτοσυγκεντρωμένοι, ώστε δεν βλέπουμε ούτε εκείνους που βρίσκονται δίπλα μας.
Μέσα στο νου μας δεν υπάρχουν παρά ο άνθρωπος, μπροστά στον οποίο βρισκόμαστε, και το θέμα, για το οποίο θέλουμε να του μιλήσουμε. Το ίδιο, πολύ περισσότερο, δεν πρέπει να κάνουμε, όταν βρισκόμαστε μπροστά στον ύψιστο Θεό, εμμένοντας σταθερά στην προσευχή μας και μην περιφέροντας το νου εδώ κι εκεί;
Αν η γλώσσα μας προφέρει προσευχητικά λόγια και η διάνοιά μας ονειροπολεί, τίποτα δεν έχουμε να ωφεληθούμε. Απεναντίας, θα κατακριθούμε, επειδή ακριβώς με μεγαλύτερη υπομονή και εντατικότερη προσοχή μιλάμε σε ανθρώπους παρά στον Κύριό μας.
Στο κάτω-κάτω, κι αν ακόμα δεν πάρουμε τίποτε απ’ Αυτόν, το να βρισκόμαστε σε διαρκή επικοινωνία μαζί Του μικρό καλό είναι;
Αν ωφελούμαστε πολύ, όταν συζητάμε μ’ έναν ενάρετο άνθρωπο, πόσο θα ωφεληθούμε, αλήθεια, συνομιλώντας με τον Πλάστη, τον Ευεργέτη, το Σωτήρα μας, έστω κι αν δεν μας δίνει ό,τι Του ζητάμε;
Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Η δύναμη και η αξία των Μυστηρίων.

Слава парохије у Ричмонд Хилу
1.<< Πέντε λεπτά >> πριν να ευλογήσει ο ιερέας πάνω στην Αγία Τράπεζα έχουμε << ψωμάκι >> και << κρασάκι >>. Δευτερόλεπτα μετά την ευλογία έχουμε το τεθεωμένο Σώμα και Αίμα του Χριστού.
2. << Πέντε λεπτά >> πριν την βάπτιση είναι βαριά αμαρτία να δώσουμε τη Θεία Κοινωνία σε μη βαπτισμένο. << Πέντε λεπτά >> αργότερα η μετάδοση είναι πράξη αγία και επιβεβλημένη.
3. << Πέντε λεπτά >> προ της υπογραφής ενός συμβολαίου αυτό είναι ένα απλό χαρτί. << Πέντε λεπτά >> αργότερα είναι δημόσιο έγγραφο με νομικές συνέπειες. Το ίδιο ισχύει και με την υπογραφή διαθήκης που καθορίζει την τύχη μιας τεράστιας περιουσίας.
4. << Πέντε λεπτά >> προ της ορκωμοσίας του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι ένας απλός πολίτης. << Πέντε λεπτά >> αργότερα μπορεί να διαλύσει τη Βουλή.
Ακριβώς αυτή είναι η φύση και η δύναμη και η αξία των Μυστηρίων. Να μεταβάλλουν πράγματα, να αλλοιώνουν καταστάσεις, να μεταμορ
φώνουν γεγονότα, να καθιστούν κάτι αμαρτωλό σε άγιο, κάτι απαγορευμένο σε ευλογημένο!
Ναι, << Πέντε λεπτά >> προ του γάμου δεν επιτρέπεται η σαρκική συνάφεια του ζεύγους. << Πέντε λεπτά >> αργότερα επιτρέπεται και είναι και ευλογία!
Π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΛΠΟΥΖΟΣ

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...