Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Δεκεμβρίου 10, 2011

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΑΥΤΙΑ


Πάτρα 25-11-2011
Εξοχότατο
Υπουργό Οικονομίας & Οικονομικών
Κύριο Ευάγγελο Βενιζέλο
Καραγεώργη Σερβίας 10
Τ.Κ 105 62 Αθήνα

Ζαφειράκης Γ. Κων/νος
Εκπ/κός
Λεπενιώτου 13 263 31 Πάτρα

Τηλ. Οικίας: 2610-620262
Κινητό: 6930-117711

e-mail: costaszaf@yahoo.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Στο τέλος της επιστολής


Κύριε Υπουργέ
Σας απευθύνω αυτή την επιστολή πλήρης θυμού και αγανάκτησης για την κάκιστη συμπεριφορά της Κυβέρνησης απέναντι στους πολίτες της δόλιας Πατρίδας μας…
Είμαι δημόσιος υπάλληλος, πολύτεκνος με οκτώ (8) παιδιά από 4 έως 20 ετών…Από τη μια, μας έχετε μειώσει τους μισθούς μας γύρω στα 1.000 € μηνιαίως (μαζί με τη σύζυγό μου)…Και έχετε αυξήσει το ΦΠΑ και τους φόρους (μείωση του αφορολόγητου…)
και τα καύσιμα και τα τρόφιμα και τα ΠΑΝΤΑ!!!…Και από την άλλη, μάς ζητάτε συνεχώς και ανηλεώς να πληρώσουμε εμείς «τα σπασμένα»…
Θέλω με όση ηρεμία μου απέμεινε να σας ρωτήσω:
Έχετε καταλάβει τι μας ζητάτε;…Ζείτε στην Ελλάδα ή κάπου αλλού;…Όταν μειώνεις τον…μειωτέο και αυξάνεις τον…αφαιρετέο, δεν είναι ευνόητο ότι το…υπόλοιπο εξαφανίζεται υπό το μηδέν;;;… Είστε Υπουργός Οικονομικών!!! Από πότε η αδυναμία πληρωμής είναι ποινικό αδίκημα για το λαό και νομοθέτημα για το Κράτος;;; Γιατί να σας πληρώσω τα χαράτσια;;; Σας τα χρωστάω;;; Από πότε σας τα χρωστάω;;; Είμαι μήπως ένοχος και δεν το έχω καταλάβει;;; Άλλοι κλέβουν και άλλοι πληρώνουν;;; Και τολμάτε μάλιστα, εσείς μια σοσιαλιστική κυβέρνηση, να κόβετε το ρεύμα από το λαό;;; Πού ακούστηκε αυτό;;; Ούτε και η χούντα –που εσείς οι μεγάλοι δημοκράτες κατηγορείτε – δεν θα σκεφτόταν να το κάνει…Αυτά λέει να κάνετε το Σύνταγμα;;;…Ειλικρινά λυπάμαι…Λυπάμαι που με κυβερνούν τόσο ανίκανοι και ανάλγητοι πολιτικοί…Τόσο άδικοι, άπονοι και σκληροί…, τόσο………
Κύριε Υπουργέ
ΔΕΝ έχουμε και ΔΕΝ πληρώνουμε!!! Αλλά και να είχαμε, ΔΕΝ θα έπρεπε να πληρώσουμε, γιατί είμαστε αθώοι! ΔΕΝ ΣΑΣ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ!!! ΔΕΝ τα φάγαμε μαζί…Ας πληρώσουν όσοι τα φάγανε…ξέρετε ποιοι είναι…Ψάξτε τα στοιχεία όλων των υπόπτων, όσο ψηλά και αν βρίσκονται…Εγώ προσωπικά, σας δίνω όλα τα στοιχεία μου και το ΔΙΚΑΙΩΜΑ να ερευνήσετε σε όλη την υφήλιο…και αν βρείτε κάτι κλεμμένο ή κρυμμένο να τιμωρηθώ παραδειγματικά…Κάντε το ίδιο σε όλους όμως…Ξέρετε εσείς σε ποιους…Πού τα βρήκαν κάποιοι «πολιτικοί» τα εκατομμύρια ευρώ;;; Εδώ και τώρα να ελεγχθούν και να λογοδοτήσουν ΟΛΟΙ!!!
Κύριε Υπουργέ
Πληρώνω για στεγαστικά δάνεια 1.100 € και πλέον το μήνα! Πληρώνω για φροντιστήρια των παιδιών μου άλλα 700 € και πλέον…Έχω τους δύο γιους μου φαντάρους (παραδόξως μακριά από τον τόπο κατοικίας μας, ενώ άλλα λένε οι Νόμοι…) Και εισπράττω μαζί με τη σύζυγό μου 1.200 € το 15νθήμερο…(Για όλα αυτά που ισχυρίζομαι και για του λόγου το αληθές σας επισυνάπτω τα παρακάτω: Πιστοποιητικά Οικογ. Κατάστασης από το Δήμο Πατρέων, Πιστοπ. από την Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος, Πίνακα Δανείων με αναλυτικά στοιχεία –ποσά, επιτόκια, διάρκεια, λήξη…- Αποδείξεις των φροντιστηρίων: για πανελλήνιες οι δύο κόρες και αγγλικά/γαλλικά οι άλλες δύο-)…Σας επισυνάπτω και τα χαράτσια…(1.081,07 € το τέλος επιτηδεύματος και 852,50 € το 1ο ΕΕΤΗΔΕ)…
Σε μια ευνομούμενη – ακόμη…- πολιτεία, όλα αυτά που σας γράφω –και δεν αφορούν μόνο εμένα αλλά ΧΙΛΙΑΔΕΣ συμπολίτες μας – πρέπει να σας ενδιαφέρουν και να σας αναγκάσουν να σκεφτείτε…Και σκεφτείτε πολύ ΣΟΒΑΡΑ! Και σας παρακαλώ κάντε το πριν να είναι ΑΡΓΑ…Έχετε λίγο χρόνο ακόμη…Η κοινωνία όλη βράζει…Οι άνθρωποι πεινάνε…Οι άνεργοι συνεχώς αυξάνονται…Τα μαγαζιά κλείνουν…«Ο κόμπος έφθασε στο χτένι»…Και «φωνή λαού οργή Θεού»…Η υπομονή έχει και τα όριά της…Η εξαθλίωση του λαού θα γίνει ΕΞΕΓΕΡΣΗ…
Επειδή φοβάμαι ότι η επιστολή μου μπορεί και να μην φθάσει στα χέρια σας, θα την κοινοποιήσω σε λίγες μέρες –αν δεν λάβω απάντησή σας – σε όλο το σύμπαν…Τι θα κάνατε Εσείς;;;;;;
Αναμένοντας εναγωνίως απάντησή Σας (για
εξαίρεσή μας από τα άδικα και ασήκωτα «χαράτσια»),
Με τιμή στο Πρόσωπό Σας και ύψιστη Αγανάκτηση…
και ζώντας χωρίς θέρμανση και με δανεικά…

Ζαφειράκης Γ. Κων/νος
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

κ. ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
Υπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικός ΕκπρόσωποςE-mail: state@government.gr,

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων
E-mail: info@minagric.gr,
Υπουργείο Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής
E-mail: Info@Ypai.gr,
Υπουργείο Ανάπτυξης
E-mail:
Grafyp@ypan.gr,
Υπουργείο Δικαιοσύνης
E-mail: minjust@otenet.gr,
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
E-mail: journalists@mod.gr,
Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας
E-mail: egov@mail.yen.gr,
Υπουργείο Εξωτερικών
E-mail: cio@mfa.gr,
Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης
E-mail: Info@ypes.gr,
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών
E-mail: yme@yme.gov.gr,
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών
E-mail: ypetho@mnec.gr,
Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας & Δημοσίων Έργων
E-mail: service@dorg.minenv.gr,
Υπουργείο Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης
E-mail: webmaster@mohaw.gr,
Υπουργείο Πολιτισμού
E-mail: generalenquiries@noc.culture.gr,

Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης
E-mail: info@mintour.gr,
ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ:
ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ:

ΠΡΕΣΒΕΙΕΣ

ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ & ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ (για όσους τους νοιάζει…)
athina@alogoskoufis.gr, badouvas@otenet.gr, d.sabaziotis@parliament.gr, dim.stamatis@yahoo.gr, estylian@internet.gr, giankosm@otenet.gr, halkidis@otenet.gr, i.tragakis@gmail.com, info@giakoumatos.gr, Info@nikosdendias.gr, info@valinakis.gr, kilkis@tsitouridis.gr, lampropk@otenet.gr, leggas@lar.forthnet.gr, melas_parliament@yahoo.gr, micpap@parliament.gr, m-kollia@otenet.gr, mtzimas@parliament.gr, natasaragiou@yahoo.gr, office@markogiannakis.gr, salagoudis@parliament.gr, skaloyan@otenet.gr, st_nikif@otenet.gr, stavroskalafatis@parliament.gr, th.thalassinos@parliament.gr, tsiartsionis1@parliament.gr, vmichaloliakos@parliament.gr, xzois@lar.forthnet.gr, yf_e_gr@ypepth.gr, a.bezas@d-mnec.gr, a.korka@parliament.gr, a.manousou@parliament.gr, adraktas@parliament.gr, agian@med.uoa.gr, agorastos@bee.gr, agorastos@parliament.gr, aigio@papadimatos.gr, akarpouzas@parliament.gr, akis@gerontopoulos.gr, akontos@minagric.gr, aldermen@otenet.gr, aliaskos@parliament.gr, alogoskoufis@parliament.gr, anakos@otenet.gr, anakos@parliament.gr, anerantzis@parliament.gr, antonis@karpouzas.gr, apapaligouras@parliament.gr, aparisis@parliament.gr, apostolos@tzitzikostas.gr, argyris@dinopoulos.gr, arissp@e-aris.gr, arpavlid@otenet.gr, asamaras@parliament.gr, astavrou@astavrou.gr, astavrou@parliament.gr, athens@tsitouridis.gr, athina@adraktas.gr, avramopoulos@otenet.gr, basilis@michaloliakos.gr, bekiris@parliament.gr, benaki@parliament.gr, bouras@mnec.gr, bouras@parliament.gr, cfolias@otenet.gr, chinofotis@parliament.gr, contact@dorabakoyannis.gr, cstaik@parliament.gr, danis@waternet.gr, dendias2@otenet.gr, dep.speaker_b@parliament.gr, depmin@yyka.gov.gr, dimgsioufas@parliament.gr, dr-vag@otenet.gr, dxrist@otenet.gr, elenarapti@hellasnet.gr, elsapapademetriou@parliament.gr, fotiadi2@otenet.gr, fpatrianakou@parliament.gr, fpetralia@parliament.gr, fpipili@yahoo.gr, fudukidu@parliament.gr, g.anagnostopoulos@parliament.gr, g.ioannidis@parliament.gr, g.sourlas@parliament.gr, g.vagionas@parliament.gr, giakoumatos@parliament.gr, giannellis@parliament.gr, gioannidis@otenet.gr, giokostas@gmail.com, gkonstantopoulos@can.gr, g-kont@otenet.gr, gpapageorgiou@parliament.gr, grafeio.yfypourgou@ypes.gr, gvlahos@ath.forthnet.gr, gvoulg@otenet.gr, halkidis@parliament.gr, hatzigakis@parliament.gr, i.manolis@parliament.gr, ik1@otenet.gr, info@antonisbezas.gr, info@astavrou.gr, info@avgenakis.gr, info@dendias.gr, info@g-anagnostopoulos.gr, info@gioulekas.gr, info@ibougas.gr, info@kammenos.gr, info@karamarios.gr, info@karaoglou.gr, info@khatzidakis.gr, info@kolliaskostas.gr, info@koukodimos.gr, info@mvarvitsiotis.gr, Info@npanagiotopoulos.gr, info@orfanos.gr, info@papathanassiou.gr, info@petralia.gr, info@stathiskonstantinidis.gr, info@stavros-kalafatis.gr, info@thsoldatos.gr, j.bougas@parliament.gr, k.markopoulos@parliament.gr, k.papasiozos@parliament.gr, kalantzis@parliament.gr, kalioras@otenet.gr, karasmanis@parliament.gr, karipidis@parliament.gr, kasapidi@parliament.gr, kassimis@parliament.gr, kassimis@telehouse.gr, kat_papakosta@parliament.gr, kbadouvas@parliament.gr, keletsis@otenet.gr, kiltidis@otenet.gr, kontogiannis@parliament.gr, kontzava@otenet.gr, korka@otenet.gr, kosmidis2007@gmail.gr, kpapasio@otenet.gr, kutsubad@otenet.gr, kyriakos@kmitsotakis.gr, lampropoulos@parliament.gr, legas@parliament.gr, leontaridis@parliament.gr, liapis@parliament.gr, liask@otenet.gr, ltsavdar@otenet.gr, lykouren@otenet.gr, lzagoritis@parliament.gr, m.kefaloyannis@parliament.gr, mailto:info@nikoskanteres.gr, manousos@voloudakis.gr, maria@kollia.gr, maχimos@parliament.qr, meimarak@otenet.gr, meimarakis@parliament.gr, melas@parliament.gr, micpap1@otenet.gr, m-kollia@parliament.gr, mpouzali@mpouzali.gr, msalmas@otenet.gr, mvarvitsiotis@parliament.gr, nd@stathiskonstantinidis.gr, ndpress1@nd.gr, nikos@legas.gr, Nikos@Stavrogiannis.gr, nikoskanteres@hotmail.com, nikostsiar@in.gr, npp@otenet.gr, olga@olgakefalogianni.gr, olgakefalogianni@ret.forthnet.gr, pavp@hellasnet.gr, petrosdoukas@hol.gr, pezo@otenet.gr, plakiotakis@sit.forthnet.gr, politikografeio@kostastsiaras.gr, ppanagiotopoulos@parliament.gr, press@tsitouridis.gr, ragiou@hol.gr, regouzas@otenet.gr, regouzas@parliament.gr, rousso1@otenet.gr, s.dailakis@parliament.gr, s.keletsis@parliament.gr, s.nikiforakis@parliament.gr, salag@otenet.gr, simked@parliament.gr, skaloyan@parliament.gr, skandalakis@parliament.gr, sofiakalantzakou@otenet.gr, spilios@livanos.gr, spyrost@parliament.gr, ssabaziot@otenet.gr, stamatis@parliament.gr, stathakis@parliament.gr, stylianidis@parliament.gr, styliank@otenet.gr, tasoulas@parliament.gr, tassos@nerantzis.gr, thalassinos@samos.com.gr, theodoros@kassimis.gr, trifonidis@parliament.gr, tsiartsionis@parliament.gr, tzamtzis@parliament.gr, tzavaras@parliament.gr, tzimasm@otenet.gr, tzimasnd@hol.gr, v.mpouzali@parliament.gr, v.polydoras@yahoo.gr, valinakis@parliament.gr, vassmagg@parliament.gr, vpappas@parliament.gr, vroutsis@ivroutsis.gr, xmarkog@parliament.gr, xzois@parliament.gr, ypourgosde@otenet.gr, agerek@hol.gr, apkaklamanis@parliament.gr, b.oikonomou@parliament.gr, beriatos@parliament.gr, chania@skoulakis.gr, drathal@ath.forthnet.gr, e.argiris@parliament.gr, geranidi@athserv.otenet.gr, gmaniatis@hol.gr, idimaras@otenet.gr, infο@gitonas.gr, k.perlepe@parliament.gr, kospil1@otenet.gr, koutmeridis@parliament.gr, nalevras@alevras.gr, raptisylvana@parliament.gr, a.antoniou@parliament.gr, a.gkerekou@parliament.gr, a.merentiti@parliament.gr, admin.katseli@gmail.com, ahmet.haciosman@gmail.com, ak@apkaklamanis.gr, alevras@parliament.gr, amoiridis@hotmail.com, androulakis@mimis.gr, athan8@otenet.gr, beglitis@politicalforum.gr, beriatos@otenet.gr, bolaris@otenet.gr, bolaris@parliament.gr, chaidos@otenet.gr, chrysaar@otenet.gr, contact@p-rigas.gr, d.tsironis@parliament.gr, damanaki@parliament.gr, diamantidis@parliament.gr, dinosvrettos@gmail.com, dpreppas@parliament.gr, dragona@parliament.gr, dtsiron@otenet.gr, e.nasiokas@parliament.gr, e.stratakis@parliament.gr, e.tsouri@parliament.gr, eargiris@in.gr, efthymiu@otenet.gr, elpidats@otenet.gr, eva@evakaili.gr, evychrist@otenet.gr, gapgeor@otenet.gr, gdriv10@otenet.gr, geranidis@parliament.gr, giorgos_petalotis@parliament.gr, gitonas@parliament.gr, gntolios@parliament.gr, gpapak@otenet.gr, gpapak@parliament.gr, gpapandreou@parliament.gr, grafeio1@kkartalis.gr, grigorakos@parliament.gr, i.maniatis@parliament.gr, idimaras@parliament.gr, ikaranikas@parliament.gr, ilia@katrinis.gr, info@apapadopoulos.gr, info@diamantopoulou.gr, info@floridis.gr, info@jskoulas.gr, info@kegeroglou.gr, info@mskrafnaki.gr, info@sifounakis.gr, info@voikonomou.gr, info@vpapandreou.gr, j.koutsoukos@parliament.gr, j.skoulas@parliament.gr, karximakis@parliament.gr, kastanh@otenet.gr, katsifar@otenet.gr, kouselas@kouselas.gr, kskan@pasok.gr, kspiliopoulos@parliament.gr, lambiris@parliament.gr, lianis@parliament.gr, lintzdim@otenet.gr, louka.katseli@gmail.com, louka.katseli@parliament.gr, loverdos@hol.gr, loverdos@parliament.gr, magriotis@otenet.gr, mantatzi.tsetin@gmail.com, mantatzi@parliament.gr, marilxen@otenet.gr, michalis@chrisochoidis.gr, milapo@hol.gr, moraitisthanos@parliament.gr, mstratak@otenet.gr, nasiokas@nasiokas.gr, nikitiades@parliament.gr, niotis@ath.forthnet.gr, niotis@parliament.gr, nzoides@yahoo.gr, p.rigas@parliament.gr, pandoulas@parliament.gr, pangalos@otenet.gr, papoutsi@otenet.gr, perlepek@otenet.gr, petsaln@otenet.gr, petsalnikos@parliament.gr, philippos@sachinidis.gr, pss@sgouridis.gr, ragousis@pasok.gr, raptisylvana@otenet.gr, rodzissi@otenet.gr, rovlias@parliament.gr, sakorafa@gmail.com, sgiannaka@parliament.gr, skoulakis@parliament.gr, smerediti@otenet.gr, spyroskouvelis@parliament.gr, stathis@koutmeridis.gr, stigeo@otenet.gr, thitiris@otenet.gr, timosidis@timosidis.gr, togias@parliament.gr, tsiokas@parliament.gr, tsiokas1@otenet.gr, tzakri@parliament.gr, v.eksarxos@parliament.gr, v.kegeroglou@parliament.gr, venizelos@parliament.gr, vereliscd@otenet.gr, verras@parliament.gr, verrasm@otenet.gr, xristos@aidonis.gr, zisi@parliament.gr, apostolatosvaitsis@yahoo.com, laos@otenet.gr, a.rontoulis@parliament.gr, dimitraarapoglou789@yahoo.gr, g-adonis@otenet.gr, ipolatidis@gmail.com, k.aivaliotis@parliament.gr, karatzaferis@parliament.gr, rontulis@otenet.gr, thanosplevris@parliament.gr, v.apostolatos@parliament.gr, voridis@parliament.gr, psarmail@otenet.gr, alavanos@syn.gr, ammanatidou@parliament.gr, anfilini@otenet.gr, g-banias@otenet.gr, kourakis@parliament.gr, kouvelis@activenet.gr, lafazanis@syn.gr, leventis@syn.gr, mp@syn.gr, nikol-sp@otenet.gr, perkor27@gmail.com, psarianos@parliament.gr, synpirea@otenet.gr, tsoukali@otenet.gr, ydragasakis@parliament.gr, b.nikolaidou@parliament.gr, babis5@otenet.gr, calissandrakis@parliament.gr, gatzis@parliament.gr, kanelli@otenet.gr, ko@vouli.kke.gr, mavrikos@parliament.gr, Neoempros@parliament.gr, skylakos@parliament.gr, ptatoulis@parliament.gr

Ο Σταυρός στην αθωότητα και στην ενοχή .(Του Πρωτοπρ. Δημητρίου Στανιλοάε, Καθηγητή της Θεολ. Σχολής Βουκουρεστίου)

 




Κάνεις από μας δεν μπορεί να τοποθετήσει τον εαυτό του στη θέση του Χριστού που είναι μια κατάσταση ολοκληρωτικής καθαρότητας, έχοντας τη μοναδική ικανότητα του «αίρειν τον σταυρόν» χωρίς οποιανδήποτε προσωπική αμαρτία. Μόνον ο Χριστός γνώρισε την κατάσταση αυτή, μόνον σ’ Αυτόν είναι ο σταυρός πραγματικά «δύναμις Θεού», όπως αναφέρει ο Απόστολος Παύλος (Α’ Κορ. Α΄ 18). Μόνον σ’ Αυτόν ο σταυρός έχει τη δύναμη να ξεριζώνει το κακό από τις ρίζες του. Σε μας, η καθαρότητα είναι πάντοτε αναμεμιγμένη με την ακαθαρσία, η αθωότητα με την ενοχή, κι ο σταυρός έρχεται σε μας κατά κύριο λόγο από τα λάθη μας, λόγω των αμαρτιών μας και της παρουσίας της ακαθαρσίας μέσα στην καθαρότητα που μας δίνει ο Θεός. Έρχεται επίσης σε μας διά της ευθύνης με την οποία πολεμούμε χάριν των πλησίον μας, ώστε να τους φέρουμε κι αυτούς σε πιο αληθινές πεποιθήσεις. Και υποφέρουμε κατά τον αγώνα για τη δική μας αύξηση στην τελειότητα, ενώ ο Χριστός υπόφερε αποκλειστικά για τους άλλους, για την τελειότητα και τη σωτηρία τους.
Ο σταυρός που μετέφερε ο Χριστός «εν πλήρει καθαρότητι και αθωότητι» είναι άδικος και δεν μπορεί να έχει τον τελευταίο λόγο.
(δηλαδή το άδικο δεν επικρατεί με τον σταυρικό του θάνατο, αλλά η ανάσταση που ακολουθεί αποκαθιστά τα πράγματα στη σωστή τους θέση). Ο σταυρός τον οποίο εμείς σηκώνουμε λόγω της αμαρτωλότητάς μας είναι δίκαιος, και είναι ακόμα περισσότερο δίκαιος όσο πιο μεγάλη είναι η αμαρτωλότητά μας. Ο σταυρός μας μπορεί να ελαφρύνει διά της δυνάμεως του σταυρού του Χριστού, ο οποίος τον μετέφερε όντας τελείως καθαρός και αθώος. Και είναι ο Χριστός εκείνος που θα μας σηκώσει, αν δεν παραμείνουμε ριζωμένοι στην κακία μας.
Η πλήρης καθαρότητα και αθωότητα του Χριστού είναι γεμάτη από υπερβάλλουσα δύναμη, η οποία αποκαλύπτεται στο γεγονός ότι ο Χριστός μετέφερε τον σταυρό από αγάπη προς την ανθρωπότητα και με κανένα λόγο για να καταβάλει ή να ξεριζώσει οτιδήποτε κακό υπήρχε μέσα του. Επειδή δεν υπήρχε τίποτε κακό στο Χριστό, γι’ αυτό η δύναμη του σταυρού και της αγάπης του μπορούν να μεταδοθούν σ’ όλους τους ανθρώπους που είναι πρόθυμοι ν’ ανοίξουν τις καρδιές τους στο Χριστό, που υποφέρει γι’ αυτούς. Ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής αναφέρει: «Εκείνος που θανατώνεται για τις αμαρτιών του, υποφέρει δίκαια. Αλλ’ εκείνος που υποφέρει όχι για τις αμαρτίες του, εθελοντικά δέχεται το θάνατο που «είσηλθεν εις τον κόσμον» λόγω της αμαρτίας, και έτσι καταβάλλει την αμαρτία, και, με την θεία οικονομία, παρέχει χάρη σ’ όλη την ανθρώπινη φύση με την οποία αυτή καταβάλλει την αμαρτία». (Ερωτ. προς Θαλάσσιον 22, Μigne. Ρ.G. 90).
Η δύναμη που απορρέει από το μέχρι θανάτου πάθος προστέθηκε, στο Χριστό, στη δύναμη της πλήρους καθαρότητας της ανθρώπινής του φύσεως, ή μάλλον, πρέπει να κατανοηθεί κάτω από το πρίσμα της καθαρότητας αυτής η όποια καθ’ εαυτή περιέχει την υπέρτατη ανθρώπινη δύναμη της αγάπης. Αυτή δίνει στην ανθρώπινη φύση, την οποία ο Υιός του Θεού προσέλαβε, τη δύναμη να καταβάλει το θάνατο «εν Αυτώ και δι’ Αυτού». «Εν Αυτώ και δι’ Αυτού», η δύναμη αυτή μεταδίδεται στην ανθρώπινη φύση με όλους εκείνους που είναι ενωμένοι με το Χριστό. Σ’ αυτούς καταστρέφει την αμαρτία και συνεπώς καταστρέφει το θάνατο. Διότι αμαρτία σημαίνει εγωισμός. Και η αγάπη, η γνήσια αγάπη του Χριστού, υπερβαίνει και καταστρέφει κάθε εγωισμό, κάθε εγωπάθεια.
Ο ένας από τους δύο ληστές που είχαν σταυρωθεί μαζί με τον Χριστό είπε: «ημείς μεν δικαίως, άξια γαρ ων επράξαμεν απολαμβάνωμεν, ούτος δε ουδέν άτοπον έπραξεν» (Λουκ. ΚΓ΄ 41). Τα λόγια αυτά μας λένε ότι δεν υπάρχει κανείς έκτος από τον Χριστό που να μην είναι υπόχρεος να μεταφέρει το σταυρό του δίκαια και λόγω κάποιας ενοχής. Αν οι πλησίον μας υποπτεύονται τις σκέψεις και τις προθέσεις μας, είναι σχεδόν πάντοτε αλήθεια ότι οι σκέψεις μας σε σχέση μ’ αυτούς ή σε σχέση με τους άλλους, δεν είναι γεμάτες από τέλεια αγάπη. Αν μας κριτικάρουν, αυτό γίνεται γιατί δεν τους έχουμε βοηθήσει πάντοτε στις δικές τους δύσκολες περιστάσεις. Είναι σχεδόν πάντα σίγουρο ότι δεν τούς δώσαμε ολόκληρη τη βοήθεια που είμαστε σε θέση να τους δώσουμε και δεν είχαμε ανοίξει σ’ αυτούς την καρδιά μας. Αν ξεχνούν τη βοήθεια που τους προσφέραμε, είναι γιατί εμείς οι ίδιοι δεν χαιρόμαστε για τα καλά πράγματα που συνέβησαν σ’ αυτούς λόγω της βοήθειας που ήμασταν ικανοί να τους δώσουμε. Αν κάποια ένταση ή ψυχρότητα υπάρχει ανάμεσα σε μένα κι ενός άλλου προσώπου, είναι σχεδόν σίγουρο ότι εγώ είμαι τουλάχιστον εν μέρει η αιτία αυτής της εντάσεως ή ψυχρότητας, ή τουλάχιστον ότι δεν έχω κάνει όλα εκείνα που μπορούσα για να απαλλαγώ απ’ αυτήν. Οι κακές σχέσεις ανάμεσα σε μένα και σ’ άλλους ανθρώπους, σχεδόν πάντα έχουν τις ρίζες τους σε μένα όπως και στους άλλους. Οφείλω να υποφέρω την εχθρότητα των άλλων ανθρώπων όχι μόνον σαν ένα σταυρό που τον μεταφέρω για τον εαυτό μου, μα σαν ένα σταυρό που μεταφέρω και γι’ αυτούς, εφόσον μεταφέρω το σταυρό αυτό επειδή, λόγω του είδους του προσώπου που είμαι, δεν έχουν την ικανότητα να έχουν με μένα τις σχέσεις που θα επιθυμούσαν να έχουν. Κάθε σταυρός που έχει σώζουσα δύναμη είναι σταυρός τον οποίο μεταφέρω όχι μόνο λόγω των δικών μου αμαρτιών αλλ’ επίσης λόγω των αμαρτιών των άλλων. Θα λυγίζω και θα κάμπτομαι μεταφέροντας τον πλησίον μου μαζί με το σταυρό του, και λυγίζοντας και καμπτόμενος σχηματίζω νοερά την οριζόντια γραμμή, την ταπεινώνουσα γραμμή του σταυρού, ώστε εκείνος που μεταφέρω να μπορεί να σχηματίζει την κάθετη γραμμή ενώ τον μεταφέρω στους ώμους μου. Η ηθική μας ασθένεια και αδυναμία, η ανεπαρκής ευθύνη μας απέναντι στον Θεό και τους πλησίον μας, αυτά σχηματίζουν το σταυρό μας.
Όπως ακριβώς ο άνθρωπος που δεν θα δεχτεί την ευθύνη του για τους άλλους δεν θα δεχτεί τον ανθρώπινο όρο -τον πραγματικό ανθρώπινο όρο- έτσι και ο άνθρωπος που αναγνωρίζει τον εαυτό του ως ένοχο απέναντι στους άλλους, ποτέ δεν αποτυγχάνει να γίνει πραγματικά άνθρωπος. Διότι αυτός που αναγνωρίζει τον εαυτό του σαν ένοχο αναγνωρίζει τη δική του προσωπική ευθύνη και την ανεπάρκειά του να τη φέρει εις πέρας, ενώ εκείνος που δεν αναγνωρίζει τον εαυτό του σαν ένοχο αδυνατεί να αναγνωρίσει, τον εαυτό του σαν υπεύθυνο. Ένας τέτοιος στις ενέργειες του άνθρωπος δεν ανταποκρίνεται στο Θεό, και αρνιέται να παραδεχτεί ότι δεν έχει αποκριθεί όπως όφειλε, στο παρελθόν, στο Θεό και τους άλλους. Διότι είναι σίγουρο ότι, λόγω της ανθρώπινής μας καταστάσεως μετά την πτώση, δεν ανταποκριθήκαμε πλήρως και ικανοποιητικά ούτε στο Θεό ούτε στον πλησίον μας. Αναγνωρίζοντας το λάθος μας αρχίζουμε να ζούμε την πραγματική προσωπική μας σχέση του διαλόγου με το Θεό. Αλλά αν δεν αναγνωρίζουμε το λάθος μας, τότε, αυτό σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζουμε την ευθύνη μας. Μ’ αυτό τον τρόπο ο άνθρωπος δείχνει ότι αρνιέται τον ρόλο υπεύθυνου συνομιλητή στο διάλογο της σχέσεως με το Θεό, και ότι δεν αναγνωρίζει πια το Θεό σαν εκείνον που απευθύνει σ’ αυτόν ένα λόγο και που περιμένει την απάντησή του.
Αρνούμενος αυτή τη σχέση με το Θεό, ο άνθρωπος εκπίπτει εντελώς από τον ανθρώπινο όρο, διότι ό αληθινός ανθρώπινος όρος συνίσταται στην ικανότητά μας να ακούμε το λόγο του Θεού, να εισερχόμαστε σε προσωπική σχέση με το Θεό· συνεπώς, χάνει επίσης την ικανότητα να ακούει το λόγο του πλησίον προς αυτόν και να εισέρχεται σε αληθινή σχέση μ’ αυτόν. Εκπίπτει από την πραγματικότητα σε μια ζοφερή ψευδο-πραγματικότητα, στο «σκότος το εξώτερον». Κι έδώ βρίσκουμε μια άλλη δοκιμασία, ένα άλλο σταυρό, άλλα αυτός είναι ένας ανεπιθύμητος σταυρός, ένας σταυρός χωρίς ελπίδα. Το εγωιστικό, εγωπαθές πρόσωπο υποφέρει πολύ περισσότερο από εκείνον που επιθυμεί να βοηθά τους άλλους. Αρνούμενοι σχέσεις με τους άλλους φεύγουμε από την πραγματικότητα, γιατί η πραγματικότητα του κόσμου και αυτού του προσώπου μας μπορεί αληθινά και πλήρως να βιωθεί όταν είμαστε ενήμεροι της ευθύνης μας και του λάθους μας, και είμαστε πρόθυμοι να μεταφέρουμε το σταυρό μας για τους άλλους.

(Πηγή: Περιοδικό «Ορθόδοξη μαρτυρία», εκδ. Παγκυπρίου συλλόγου Ορθοδόξου παραδόσεως – Οι φίλοι του αγ. Όρους)

ΣΑΡΚΑ ΚΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ -π. Θεμιστοκλής Μουρτζάνος

 




Ο Απόστολος Παύλος, στην προς Κολοσσαείς επιστολή του, προτρέπει τα μέλη της Εκκλησίας να απονεκρώσουν ό,τι τους συνδέει με το αμαρτωλό τους παρελθόν: την πορνεία, την ηθική ακαθαρσία, το πάθος, την κακή επιθυμία και την πλεονεξία, η οποία είναι ειδωλολατρία (Κολ. 3, 5). Ο Παύλος κάνει λεπτομερή αναφορά σε αμαρτίες και πάθη που καθήλωναν τους χριστιανούς εξ ειδωλολατρών με το παρελθόν τους και μας δείχνει ότι η επιθυμία για χριστιανική ζωή δεν μπορεί να συνδυάζεται με μια ζωή παραδομένη στην νοοτροπία της ειδωλολατρίας, στη νοοτροπία του παλαιού ανθρώπου, με τις επιθυμίες και τις πράξεις του. Η στάση αυτή του Παύλου δεν έχει να κάνει μόνο με την καταδίκη των συγκεκριμένων στάσεων ζωής, των συγκεκριμένων αμαρτιών. Δεν είναι μόνο η αμαρτία που βλάπτει τον άνθρωπο καθαυτόν. Η αμαρτία βλάπτει τη σχέση του ανθρώπου με το Θεό και τον συνάνθρωπο, αλλά, και, την ίδια στιγμή καθηλώνει τον άνθρωπο στο παρελθόν του, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προχωρήσει στην καινούρια ζωή την οποία λαμβάνει εισερχόμενος στη ζωή της Εκκλησίας και αποκτώντας σχέση με το Θεό.
Ο Παύλος δείχνει από την μία πλευρά την σάρκα, η οποία κρατούσε τους ειδωλολάτρες υπόδουλους στη γη, στην χθαμαλότητα, στην ενασχόληση και την κυριάρχησή τους από τις επιθυμίες τους, με δύο άξονες. Ο πρώτος έχει να κάνει με την υποδούλωση της καρδιάς, δια της φιληδονίας και των τρόπων με τους οποίους αυτή εκδηλώνεται, και δια της πλεονεξίας, την οποία θα χαρακτηρίσει ως την κατεξοχήν έκφραση της ειδωλολατρίας. Δεν θα μείνει όμως στις επιθυμίες της καρδιάς, οι οποίες βλάπτουν κατεξοχήν τον έσω άνθρωπο. Θα προχωρήσει και στον δεύτερο άξονα, που έχει να κάνει με τον τρόπο που οι άνθρωποι συμπεριφέρονται στους συνανθρώπους τους. Θα μιλήσει για την ανάγκη αποταγής της οργής, του θυμού, της πονηρίας, της κακολογίας, της αισχρολογίας και των ψεμάτων που ο ένας λέει στον άλλο (Κολ. 3, 8-9). Αυτά όλα βλάπτουν τον άνθρωπο και εσωτερικά, αλλά και εξωτερικά, στη συνάντησή του με τους άλλους. Η ανακαίνιση του ανθρώπου δεν περιορίζεται στην σάρκα. Προχωρά και στον τρόπο που βλέπει τον συνάνθρωπο, δηλαδή στην υπερηφάνεια που τον κάνει να θυμώνει, να οργίζεται, να είναι πονηρός έναντι του άλλου, να τον κακολογεί, να αισχρολογείς εις βάρος του, να λέει ψέματα. Αν τα πρώτα είναι ευδιάκριτα πάθη, τα δεύτερα είναι πιο δυσδιάκριτα και γι’ αυτό δυσκολότερα αντιμετωπίζονται.
Ένας από τους σπουδαιότερους θεολόγους του 20ού αιώνα, ο π. Αλέξανδρος Σμέμαν, γράφει στο ημερολόγιό του χαρακτηριστικά: «ουσιαστικά όλες οι αμαρτίες προέρχονται από δύο πηγές: τη σάρκα και την υπερηφάνεια. Η υπερηφάνεια όμως είναι πολύ πιο τρομακτική (στο κάτω της γραφής, κατέστρεψε τις αγγελικές δυνάμεις). Οι Χριστιανοί έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους, το θρησκευτικό τους ‘’πάθος’’ στη σάρκα, αλλά πόσο πιο εύκολο δεν είναι να υποκύπτουν στην υπερηφάνεια. Η πνευματική αλαζονεία (αλήθεια, πνευματικότητα, ζηλωτισμός) είναι η πιο τρομερή απ’ όλες. Η δυσκολία του αγώνα κατά της υπερηφάνειας βρίσκεται στο γεγονός πως η υπερηφάνεια, αντίθετα από τη σάρκα, εμφανίζεται με πάρα πολλές διαφορετικές μορφές και πολύ εύκολα παίρνει τη μορφή αγγέλου φωτός. Με την ταπείνωση οι άνθρωποι αποκτούν τη γνώση της αναξιότητας και των ελαττωμάτων τους, και γι’ αυτό η ταπείνωση είναι η θεϊκότερη απ΄ όλες τις δυνατές αρετές. Γινόμαστε ταπεινοί, όχι επειδή παρατηρούμε τους εαυτούς μας (με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, πράγματι που πάντοτε οδηγεί στην υπερηφάνεια, επειδή η ψευδής ταπείνωση είναι απλώς μια άλλη όψη της υπερηφάνειας, ίσως η πιο δύσκολη ως προς τη θεραπεία), αλλά μόνο αν βλέπουμε τον Θεό και την ταπείνωσή Του» (π. Αλεξάνδρου Σμέμαν, Ημερολόγιο, Αθήνα 2002, σελ. 22).
Η ζωή της Εκκλησίας οδηγεί τον άνθρωπο «εις επίγνωσιν» του Θεού. Τα δύο βαρίδια που ανήκουν στον παλαιό άνθρωπο είναι η σάρκα και η υπερηφάνεια. Δεν απαγορεύει βεβαίως ο Θεός τις χαρές και τις ηδονές του βίου. Τις συνδέει όμως με την αγάπη προς τον πλησίον και δεν θέλει την πορνεία, δηλαδή τον εγκλωβισμό του ανθρώπου στις ηδονές για τον εαυτό του και την μετατροπή του σε σάρκα. Από την άλλη, ο Θεός δεν θέλει έναν άνθρωπο δούλο των συνανθρώπων του, χωρίς κρίση και επίγνωση ποιος είναι και τι ζητά μέσα στον κόσμο. Δεν θέλει όμως και έναν άνθρωπο που να εξουσιάζει τους άλλους, να τους εξουθενώνει λεκτικά και κοινωνικά, να επιβάλλει το θέλημά του σ’ εκείνους για να αυτοπροβληθεί και να διακονηθεί από αυτούς. Ζητά την ταπείνωση εκείνη που θα κάνει τον άνθρωπο να διακονεί, να προσφέρει, να μοιράζεται, να συγχωρεί, να μην δίδει κακία, αλλά αγαθοσύνη στους άλλους. Γι’ αυτό μέσα στη ζωή της Εκκλησίας ο άνθρωπος μαθαίνει να βρίσκει το λεπτό εκείνο όριο που θα τον κάνει να ζει την χαρά του νέου, τόσο στη σχέση του με το Θεό όσο και στη σχέση του με τον πλησίον.
Η εποχή μας θεωρεί ως πυλώνες του πολιτισμού τα δύο αυτά βαρίδια. Αποθεώνει το πνεύμα της πορνείας, που το θεωρεί δικαίωμα της σάρκας, αλλά και δικαιολογεί το πνεύμα της εξουσίας, του δικαιώματος του ανθρώπου όχι απλώς να έχει άποψη για τους άλλους, αλλά να τους εξουθενώνει καθημερινά με την ισχύ του στόματος και των παθών. Δεν αποδέχεται ότι ο άνθρωπος βλάπτεται τόσο εντός του όσο και στις σχέσεις με τους άλλους, απλώς μετριάζει, βάζοντας όρια νομιμότητας, την όποια συμπεριφορά καθίσταται αντικοινωνική. Γι’ αυτό και ο πολιτισμός μας, παρά τις ψευδαισθήσεις που καλλιέργησε, επειδή καθηλώνει τον άνθρωπο στη γη, στην ειδωλολατρία της πλεονεξίας και της φιληδονίας, στην μη αγαπητική, αλλά υπερήφανη και εξουσιαστική συμπεριφορά προς τον πλησίον, είναι ένας πολιτισμός χωρίς Θεό και γι’ αυτό καταρρέει οντολογικά. Μπορεί εξωτερικά να φαίνεται μονόδρομος, όμως, βιώνουμε την ανημπόρια της υπερηφάνειας του, η οποία γέννησε αδιέξοδα.
Ας προσπαθήσουμε και στη ζωή της Εκκλησίας να μην ηττόμαστε όχι μόνο από την σαρκολατρία, αλλά, κυρίως, από την υπερηφάνεια. Με αγάπη και ταπείνωση να κοινωνούμε με το Θεό και τους ανθρώπους. Για να μπορούμε να ανακαινιζόμαστε στη ζωή της πίστης, να αφήνουμε το Χριστό να γεννιέται στις καρδιές μας, αλλά και στη ζωή μας, χτίζοντας στις ενορίες μας έναν διαφορετικό τρόπο ζωής, αυτόν της Βασιλείας, με τον οποίο θα παλέψουμε στην παντοειδή κατάρρευση της εποχής μας.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...