Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Κυριακή, Ιουνίου 10, 2012

Πάνω απ’ όλα ο Χριστός του αρχιμ. Αθανασίου Σιαμάκη





Α΄ Ματθαίου, 10,32-33· 37-38· 19,27-30

Πάνω απ’ όλα 

ο Χριστός


 του αρχιμ. Αθανασίου Σιαμάκη




Ο Χριστός δέχεται τους ανθρώπους να μαθητεύσουν κοντά του, για ν’ αποκτήσουν την αξιοσύνη να λέγονται μαθηταί του, οπαδοί του, Χριστιανοί, και ν’ απολαύσουν την αληθινή ζωή, υπό προϋποθέσεις.


Μια βασική προϋπόθεση είναι η ομολογία πίστεως στο πρόσωπό του. 
«Ο Καθένας που θα με ομολογήσει μπροστά στους ανθρώπους, λέει, θα ομολογηθεί κι αυτός από μένα μπροστά στον ουράνιο Πατέρα μου. Όποιος θα με αρνηθεί, θα τον αρνηθώ κι εγώ». 


Η ομολογία που ζητάει ο Κύριος μπροστά στους ανθρώπους, οι οποίοι θα είναι διώκτες της πίστεως ή αλλόθρησκοι ή είρωνες ή αδιάφοροι, καθιστά τον άνθρωπο ομολογητή και μάρτυρα. Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. 
Το Χριστό ή το διάβολο; 
την εκκλησία ή τον κόσμο; 
το φως ή το σκοτάδι; 
την αλήθεια ή το ψέμα; 
την πίστη ή τα είδωλα; 
την αγιότητα ή την αμαρτία; 
τη ζωή ή το θάνατο; 
τον παράδεισο ή την κόλαση; 
Πάντως ο Χριστιανός δεν μπορεί να είναι και με το ένα και με το άλλο. 
Δεν υπάρχει καμμιά σχέση των μεν προς τα δε (Β΄ Κο 6,15).


Ο Χριστιανός λοιπόν δεν μπορεί να είναι και της ξηράς και της θάλασσας· 
δεν μπορεί να βλέπει με το ένα μάτι δεξιά και με το άλλο αριστερά. 
Αν θελήσει να συμβιβάσει και τα δυο, θα πέσει ή σε δειλία ή σε υπόκριση. 
Αν, ομολογώντας το Χριστό, εισπράξει ειρωνείες, απειλές, διωγμούς, φυλακίσεις, μαρτύριο, θάνατο, πρέπει να το θεωρήσει τιμή του. 
Πρέπει σταθερός και ακλόνητος να υπομείνει τα πάντα με προθυμία υπέρ του Χριστού. 


Η ομολογία του από το Χριστό μπροστά στον ουράνιο Πατέρα, θα τον υπεραποζημιώσει με τα άφθαρτα και αιώνια και άγια.  
 Θα τον εντάξει μαζί με το Θεό.   


Ζωή χωρίς Θεό είναι κόλαση, κάτω από τις καλύτερες κοσμικές προϋποθέσεις. 
Αυτή την πρόκριση έκαναν προπάτορες, πατέρες, προφήτες, απόστολοι, κήρυκες, ευαγγελισταί, μάρτυρες, ομολογηταί, διδάσκαλοι, κλπ. 
Εδώ έγκειται και η σχέση της ευαγγελικής περικοπής με το εορταζόμενο γεγονός (τη μνήμη των αγίων Πάντων).


Δεύτερη βασική προϋπόθεση είναι οι Χριστιανοί ν’ αγαπούν το Χριστό πάνω από τους στενούς συγγενείς, πατέρα μητέρα γιό θυγατέρα, παρόλο που ο φυσικός δεσμός με τα πρόσωπα αυτά είναι πιο ισχυρός κι από ατσάλι. 
Όποιος δεν το κάνει, λέει ο Κύριος, δεν μου είναι άξιος μαθητής. 
Όποιος το κάνει είναι. 
Θέτει αυτή την προϋπόθεση ο Χριστός, διότι τί είναι οι γονείς μπροστά στο Θεό; 
τί μας έδωσαν οι γονείς και τί ο Θεός; 
Ο Θεός μας δίνει τα πάντα, κι αυτούς ακόμη τους γονείς και τ’ αδέρφια. 
«Πάσα δόσις αγαθή και παν δώρημα τέλειον άνωθεν εστί καταβαίνον από του πατρός των φώτων», λέει ο αδελφόθεος Ιάκωβος. 


Τί έχασαν οι απόστολοι που άφησαν τους γονείς και ακολούθησαν το Χριστό; 
Τί στερήθηκαν οι άγιοι Πάντες που προτίμησαν από τους συγγενείς τους το Θεό; 
Όχι μόνο δεν στερήθηκαν, αλλά έλαβαν πολλά και μεγάλα και ασύγκριτα, που δεν θα μπορούσαν να τα λάβουν ποτέ από τους συγγενείς.


Τρίτη προϋπόθεση μαθητείας είναι η άρση του σταυρού και η ακολουθία του Χριστού. 
Άρση του σταυρού είναι η θυσία της σωματικής μας υπάρξεως, το μαρτύριό μας, η σταύρωσή μας, κατ’ απομίμησιν του Χριστού.   
Παρ’ όλο που φαίνεται υπερβολικό, αν το καλοσκεφτούμε, είναι λίγο σε σχέση με αυτό που έκανε για μας ο Χριστός. 
Και εξ άλλου δεν ζητάει οπωσδήποτε να θυσιάσουμε τη ζωή μας, αλλ’ αν έρθουν καιροί διωγμού των Χριστιανών, τότε θα πρέπει με χαρά ο Χριστιανός να διαλέξει το μαρτύριο, παρά την πρόσκαιρη απόλαυση. 
Και ας μην ξεχνούμε ότι όλες οι αγάπες και οι πιο ευτελισμένες απαιτούν θυσίες (φιλαργυρία, φιλοδοξία, σαρκικός έρωτας, καριέρα, επιστήμη, κλπ).
 Όλ’ αυτά έχουν δικαίωμα να ζητούν θυσίες από τον άνθρωπο, κι ο Χριστός δεν έχει;


Τέλος, στην αυθόρμητη ερώτηση του αποστόλου Πέτρου προς τον Κύριο, τί έχουν να προσδοκούν οι δώδεκα που τα άφησαν όλα και τον ακολούθησαν, ο Κύριος υπόσχεται ότι θα τους καθίσει δίπλα στον Κριτή, για να κρίνουν τις δώδεκα φυλές του Ισραήλ. 
Και γνωστοποιεί επίσης ο Κύριος ότι και όλοι όσοι πάνω από την αγάπη προς αδερφούς αδερφές πατέρα μητέρα σύζυγο παιδιά και άλλα υλικά πράγματα έθεσαν την αγάπη τη δική του, θα λάβουν πολύ περισσότερα εδώ και θα κληρονομήσουν και την αιωνιότητα εκεί. 
Τότε εκείνη την ημέρα πολλοί που φαίνονται πρώτοι θα μείνουν τελευταίοι, και πολλοί τελευταίοι θα γίνουν πρώτοι. 
Θ’ ανατραπεί το άδικο και βάρβαρο καθεστώς του κόσμου και θα εγκαθιδρυθεί δικαιοσύνη προς όλους.
Ας επιλέξουμε λοιπόν χωρίς πολλές σκέψεις και διαλογισμούς το Χριστό. 
 Έχουμε το Χριστό; 
τα έχουμε όλα. 
Δεν έχουμε το Χριστό; 
Τα χάσαμε όλα.

Σάββατο, Ιουνίου 09, 2012

Μεγάλοι αὐτοί, μικρὸς ὁ Χριστός!… Κυριακὴ Ἁγίων Πάντων (Α΄ Ματθαίου). † ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης




Μεγάλοι αὐτοί, μικρὸς ὁ Χριστός!
Κυριακὴ Ἁγίων Πάντων (Α΄ Ματθαίου)
«Ὁ φιλῶν πατέρα ἢ μητέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὁ
φι λῶν υἱὸν ἢ θυγατέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος» (Ματθ. 10,37)

(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης

Ὅποιος, ἀγαπητοί μου, ἀκούσῃ τὰ λόγια αὐτὰ τοῦ εὐαγγελίου, μπορεῖ νὰ σκανδαλισθῇ, νὰ νομίσῃ ὅτι ἡ πίστι μας εἶνε ἐναντίον τοῦ γάμου, τῆς οἰκογενείας, τῶν γονέων, τῶν παιδιῶν. Ἀλλὰ τὸ νόημα τῶν λόγων αὐ τῶν τοῦ Κυρίου εἶνε πολὺ διαφορετικό. Θὰ προσπαθήσω νὰ δώσω τὴν ὀρθὴ ἔννοιά τους σύμφωνα μὲ τὴν ἑρμηνεία τῶν πατέρων τῆς Ἐκκλησίας.

* * *
Ἂν ἀνοίξουμε, ἀγαπητοί μου, τὴν ἁγία Γραφή, θὰ δοῦμε ὅτι ὁ Κύριος εἶνε ἐκεῖνος ποὺ θέσπισε τὸ θεσμὸ τῆς οἰκογενείας. Αὐ τὸς ἔφτειαξε τὰ δύο φῦλα, «ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς» (Ματθ. 19,4. Μᾶρκ. 10,6), δημιούργησε τὸν ἄνδρα καὶ τὴ γυναῖκα. Αὐτὸς ἕνωσε τὸ πρῶτο ἀνδρόγυνο καὶ εἶπε «Αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε καὶ πληρώσατε τὴν γῆν καὶ κατακυριεύσατε αὐτῆς» (Γέν. 1,28· 9,1,7). Αὐτὸς ἔδωσε τὴν ἐντολὴ νὰ σέβωνται οἱ ἄνθρωποι τοὺς γονεῖς· «Τίμα τὸν πατέρα σου καὶ τὴν μητέρα σου…» (Ἔξ. 20,12. Δευτ. 5,16).

Κι ὅταν ὁ Θεὸς ἔγινε ἄνθρωπος ἐδῶ στὴ γῆ, πολλὲς φορὲς τίμησε τὴν οἰκογένεια. Γεννήθηκε ἀπὸ κόρη παρθένο γιὰ νὰ τιμή σῃ τὴν παρθενικὴ ζωή, ἀλλὰ καὶ ἀρραβωνιασμένη γιὰ νὰ τιμήσῃ τὸ γάμο· γεννήθηκε ὡς βρέφος γιὰ νὰ εὐλογήσῃ τὴ γέννησι τῶν παιδιῶν.
Καὶ ὅταν κατόπιν βγῆκε στὸ δημόσιο βίο, τὸ πρῶτο θαῦ - μα του τὸ ἔκανε στὸ γάμο τῆς Κανᾶ, ὅπου ἔκανε τὸ νερὸ κρασί.

Ὁ Χριστὸς εἶνε ἐκεῖνος ποὺ πῆρε στὴν ἀγκαλιά του τὰ παιδιά, τὰ εὐλόγησε καὶ εἶπε· «Ἄφετε τὰ παιδία ἔρχεσθαι πρός με…» (Μᾶρκ. 10,14). Καὶ ὅταν πάνω στὸ σταυρὸ μέσα σὲ φρικτοὺς πόνους ἔσβηνε ὅπως σβήνει τὸ καντήλι, δὲν λησμόνησε τὴ Μη τέρα του, ἀλλὰ φρόντισε γι᾽ αὐτὴν καὶ εἶπε στὸν Ἰωάννη «Ἰδοὺ ἡ μήτηρ σου»· κι ἀπὸ τὴν ὥρα ἐκείνη ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης παρέλαβε τὴν Παναγία ὑπὸ τὴν προστασία του (Ἰω. 19,27).

Δὲν εἶνε ἑπομένως ὁ Χριστός μας ἐναντίον τῆς οἰκογενείας. Τότε λοιπὸν τί νόημα ἔχουν τὰ λόγια του «Ὁ φιλῶν πατέρα ἢ μητέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὁ φιλῶν υἱὸν ἢ θυγατέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος» (Ματθ. 10,37);
Σημαίνουν τὸ ἑξῆς. Ὅτι παραπάνω ἀπ᾿ ὅλα τὰ ἀγαπητά μας πρόσω πα πρέπει νὰ ἔχουμε αὐτόν.

* * *
Γιατί; Διότι αὐτὸς μᾶς ἀ γάπησε ἀπείρως περισσότερο κι ἀπὸ τὴ μάνα κι ἀπὸ τὸν πατέρα κι ἀπὸ κάθε ἄλλον. Γιά σκεφτῆτε. Ἀφοῦ μᾶς δημιούργησε ἀ πὸ τὸ χῶμα, μᾶς ἔδωσε τὸ νοῦ, τὴ θέλησι, ὅλο τὸ μεγαλεῖο τῆς ἀνθρωπίνης ὑποστάσεως.
Αὐτὸς φρόντισε νὰ μᾶς βάλῃ ἐπάνω σ᾿ αὐτὸ τὸν θαυ μάσιο πλανήτη, αὐτὸς «ἐποίησε πάντα τὰ ὡραῖα τῆς γῆς» (Ψαλμ. 73,17). Εἶνε μικρὸ τὸ ὅτι μόνο ἡ Γῆ –ἀπ᾽ ὅ,τι λένε μέχρι στιγμῆς οἱ ἀστρονόμοι– εἶνε κατοικία κατάλληλη γιὰ τὸν ἄνθρωπο;
Στὴ σελήνη ἀέρας δὲν ὑπάρχει, οἱ ἀστροναῦτες χρειάζονται φιάλες. Ἐδῶ λοιπὸν ἔφτειαξε ὀξυγόνο, νερά, πηγὲς καὶ ποτάμια, θάλασσες καὶ ὠκεανούς, φυτὰ καὶ ζῷα. Ὅπως τὸ ψάρι κολυμπάει στὴ θάλασσα καὶ δὲν μπορεῖ νὰ ζήσῃ ἔξω ἀπὸ αὐτήν, ἔτσι κ᾽ ἐμεῖς κολυμπᾶμε σ᾽ ἕναν ὠκεανὸ θείων εὐεργεσι ῶν.
Ἀλλὰ ἡ ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ δὲν ἐξαντλεῖται σ᾽ αὐτά· προχωρεῖ ἀκόμη πιὸ πέρα, μολονότι δὲν τὸ αἰσθανόμεθα ὅσο πρέπει. Χριστέ, σ᾿ εὐχαριστοῦμε γιὰ ὅλα αὐτὰ τὰ ἀγαθά· ἀλλὰ πάνω ἀπὸ τὰ ὑλικὰ εἶνε τὰ πνευματικὰ ἀγαθά. Ποιά εἶνε τὰ πνευματικά;
Δὲν ὑπάρχει ζυγαριὰ νὰ τὰ ζυγίσῃ· καὶ ὅποιος αὐτὰ δὲν τὰ αἰσθάνεται, Χριστιανὸς δὲν εἶνε. Ποιά εἶνε ἡ μεγαλύτερη ἀπ᾿ ὅλες τὶς εὐεργεσίες;
Γιὰ νὰ τὴν παραστήσω ἔπρεπε νά ᾿χω γλῶσσα ἀγγέλου καὶ ἀρχαγγέλου, γλῶσσα Χρυσοστόμου. Ποιά εἶνε αὐτὴ ἡ δωρεὰ τοῦ Χριστοῦ; Ὅτι κατέβηκε ἐδῶ στὴ γῆ καὶ ταπεινώθηκε, φόρεσε ροῦχα ζητιάνου αὐτὸς ὁ Βασιλιᾶς ὅλου τοῦ κόσμου, ὅ τι ἀγκάλιασε τὸν ἁμαρτωλὸ ἄνθρωπο, κι ὅτι ἀνέβηκε στὸ σταυρὸ καὶ ἔχυσε σταλαγματιὰ - σταλαγματιὰ τὸ πανάγιό του αἷμα, ἄνοιξε τὶς φλέβες του καὶ ῥάντισε ὁλόκληρο τὸν κόσμο.
Θυσιάστηκε γιὰ μένα τὸν ἁμαρτωλό, ἔσχισε τὰ γραμμάτια τῶν ἁμαρτιῶν ὅλων μας, αὐτὸς εἶνε «ὁ αἴρων τὴν ἁμαρτίαν τοῦ κόσμου» (Ἰω.1,29). Κι αὐτά, ἐνῷ ἤμασταν ἀνάξιοι τῶν εὐεργεσιῶν του κ᾽ ἔπρεπε ἡ γῆ ν᾿ ἀνοίξῃ νὰ μᾶς καταπιῇ γιὰ τὶς ἀσέβειές μας.
Ὅπως λέει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, «συνίστησι τὴν ἑαυτοῦ ἀγάπην εἰς ἡμᾶς ὁ Θεός, ὅτι ἔτι ἁμαρτωλῶν ὄντων ἡμῶν Χριστὸς ὑπὲρ ἡμῶν ἀπέθανε» (῾Ρωμ. 5,8). Ὅλα λοιπὸν ὅσα ἔχεις, στὸ Χριστὸ τὰ ὀφείλεις· τὰ μάτια ποὺ βλέπεις, τ᾿ αὐτιὰ ποὺ ἀκοῦς, τὴν καρδιὰ ποὺ χτυπάει· ἂν ἔχῃς μάνα, ἂν ἔχῃς γυναῖκα πιστή, ἂν ἔχῃς ἄντρα φιλότιμο κ᾽ ἐργατικό, ἂν ἔχῃς ἀγγελούδι στὴν κούνια, ἂν ἔχῃς μεγάλα παιδιὰ ποὺ προοδεύουν, ἂν ἔχῃς πατρίδα ἐλεύθερη, ὅλα αὐτὰ τά ᾿χεις ἀπ᾿ τὸ Χριστό.
Ἂν εἶσαι εὐγνώμων, ἂν ἔχῃς αἴσθημα καὶ καρδιά, ἀγάπησέ τον πάνω ἀπὸ κάθε τι. Αὐτὸς γιὰ σένα εἶνε τὸ πᾶν, εἶνε «ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος», ἡ «ἀρχὴ» καὶ τὸ «τέλος» (Ἀπ. 21,6· 22,13).

* * *
Καὶ ὅμως κουκούτσι ἀγάπη στὸ Χριστὸ δὲν ἔχουμε. Τρέχουν τὰ μάτια μας ὅταν ἀκούσουμε τὸ ὄνομα τῆς μάνας μας, χτυπάει ἡ καρδιά μας ὅταν ἀκούσουμε ὀνόματα ἄλλων προσώπων, ἀλλὰ δὲν συγκινούμεθα ὅταν ἀκοῦμε τὸ «ὄνομα τὸ ὑπὲρ πᾶν ὄνομα», τὸ ὄνομα τοῦ « Κ υ ρ ί ο υ  Ἰ η σ ο ῦ   Χ ρ ι σ τ ο ῦ » (Φιλ. 2,9-11).
Τί μᾶς λένε ὅμως οἱ ἅγιοι Πάντες· Εἶνε ἁμαρτία, μεγάλη ἁμαρτία, ν᾿ ἀγαπᾷς τὸ Χριστὸ λιγώτερο ἀπὸ κάτι ἄλλο. Ἂν ἀγαπᾷς τὸ Χριστὸ λιγώτερο ἀπὸ κάποιο ἄλλο πρόσωπο ἢ πρᾶγμα, δὲν εἶσαι δίκαιος.
Αὐτὸ λέει σήμερα τὸ εὐαγγέλιο. Καὶ ἐκφράζεται ἔτσι ὁ Χριστός, γιατὶ συμβαίνουν παράδοξα περιστατικά.
Ὁ πατέρας π.χ. πιέζει τὸ παιδί του νὰ μὴν πηγαίνῃ στὴν ἐκκλησία ἢ στὸ κατηχητικὸ ἢ στὴν ἐξομολόγησι, ἐνῷ τ᾿ ἀφήνει ἐλεύθερο νὰ πηγαίνῃ σὲ παιχνίδια διασκεδάσεις καὶ θεάματα· ἡ μάνα δὲν ἀφήνει τὴν κόρη της νὰ διαβάζῃ Εὐαγγέλιο καὶ θρησκευτικὰ βιβλία ἢ νὰ συχνάζῃ στὴν ἐκκλησία καὶ νὰ κάνῃ προσευχὴ καὶ νηστεία, τὴ σπρώχνει ὅμως σὲ ἄνομες σχέσεις, στὴν ἀτιμία καὶ τὴ διαφθορά.
Ἂν λοιπὸν ἕνα παιδὶ ἢ μιὰ κόρη ἔχῃ τέτοιους γονεῖς, τότε τὸ εὐαγγέλιο συνιστᾷ· Μὴν τοὺς ἀκοῦς, προτίμησε τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, φύλαξε τὴν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ μας. Αὐτὸ ἔκαναν οἱ ἅγιοι Πάντες ποὺ ἑορτάζουν σήμερα.

Ἂν διαβάσουμε τοὺς βίους τῶν ἁγίων, θὰ δοῦμε ὅτι ὅλοι, ἄντρες γυναῖκες καὶ μικρὰ παιδιά, ἀγάπησαν τὴ μάνα τους, τὸν πατέρα τους, τὰ παιδιά τους, τὶς γυναῖκες τους, γιατὶ ὁ Χριστιανισμὸς ἴσον ἀγάπη, ἀλλὰ παραπάνω ἀπ᾿ ὅλα ἀγάπησαν τὸ Χριστό.
Διαβάστε τὸν βίο π.χ. τῆς ἁγίας Βαρβάρας. Ἦταν μιὰ κοπέλλα μὲ ὅλα τὰ χαρίσματα καὶ τὶς ἀρετές, σωματικὲς καὶ πνευματικές. Ἀλλὰ ὁ πατέρας της μισοῦσε τὸ Χριστό, κι ὅταν ἀντιλήφθηκε πὼς ἡ κόρη του εἶνε Χριστιανὴ ἔκανε σὰ λυσσασμένο σκυλί.
Πῆγε ὁ ἴδιος καὶ τὴν κατήγγειλε στοὺς εἰδωλολάτρες, προέτρεπε τὸ δικαστὴ νὰ τὴν τιμωρήσῃ, καὶ πέτυχε νὰ τὴ βάλουν στὴ φυλακή. Ὁ ἴδιος κατόπιν τὴν κυνήγησε πάνω στὰ βουνὰ, καὶ τέλος πῆρε τὸ σπαθὶ ἀπὸ τὸ δήμιο καὶ τὴν ἔσφαξε μὲ τὸ χέρι του. Ἀλλὰ ἄνοιξε κάτω ἡ γῆ καὶ ἔπεσε κεραυνὸς καὶ τὸν ἔκανε κάρβουνο. Ἡ ἁγία Βαρ- βάρα παραπάνω ἀπ᾿ ὅλα εἶχε τὸ Χριστό.

* * *
Αὐτό, ἀδελφοί μου, ποὺ ἔγινε τὴν ἐποχὴ τῆς ἁγίας Βαρβάρας, γίνεται καὶ σήμερα. Μὴ κοροϊδευώμαστε, μὴ ξεγελιώμαστε. Ἀμφιβάλλω ἂν ὑπάρχῃ χριστιανοσύνη στὸν κόσμο. «Ἀγάπη» ὑπάρχει πολλή, μιὰ ψεύτικη ἀγάπη, ἕνας ἔρωτας χυδαῖος.
Δὲν ὑπάρχει ἡ ἀγάπη στὸ Χριστό. Κι αὐτὸ εἶνε τὸ πιὸ βαρύ. Ἡ πιὸ μεγάλη ἁμαρτία στὸν κόσμο δὲν εἶνε τὸ ἂν ἔκλεψες ἢ ἐπόρνευσες ἢ ἐμοίχευσες κ.τ.λ.· ἡ πιὸ μεγάλη ἁμαρτία εἶνε ὅτι δὲν ἀγαπᾷς τὸ Χριστό. Τὰ μάτια μας πολλὲς φορὲς κλαῖνε γιὰ πράγματα ἐπίγεια, γιὰ τὸ Χριστὸ πόσες φορὲς ἔκλαψαν;

Ἂν ἀγαποῦμε τὸ Χριστό, ἐμπρὸς ἂς καταπολεμήσουμε τοὐλάχιστον τὴ βλασφημία τῶν θείων. Μὴν ἀνέχεσαι νὰ βλασφημῆται τὸ ὄνομά του σὺ ὁ ἐργάτης ἀπὸ τὸν προϊστάμενό σου, σὺ ὁ ὑπάλληλος ἀπὸ τὸν τμηματάρχη ἢ τὸν διευθυντή σου, σὺ ὁ στρατιώτης ἀπὸ τὸν δεκανέα ἢ τὸν ἀξιωματικό σου.
Ἂν ἀγαπούσαμε τὸ Χριστό, μέσα σὲ εἰκοσιτέσσερις ὧρες θὰ εἴχαμε φράξει τὰ στόματα τῶν βλασφήμων.
Ἄχ, Χριστέ, δὲν σ᾿ ἀγαποῦμε. Ἂν βλασφημήσῃ κανεὶς τὸν ἀνώτατο ἄρχοντα, ἔχει ὀχτὼ μῆνες φυλακή· ἐσένα ὅμως σὲ καθυβρίζουν χωρὶς νὰ φοβοῦνται συνέπειες.
Γι᾽ αὐτὸ εἶπα καὶ τὸ ἐπαναλαμβάνω· μεγάλοι αὐτοί (οἱ βασιλιᾶδες, οἱ πρίγκιπες, οἱ πρωθυπουργοί, οἱ ἀρχηγοὶ τῶν κομμάτων…) – μικρός, πολὺ μικρὸς ὁ Χριστός· καὶ μεγάλη ἡ μάνα μας – μικρή, πολὺ μι- κρὴ ἡ Παναγιά μας.
Ἂς ζητήσουμε συγχώρησι. Νὰ γίνουμε Χριστιανοί. Ν᾽ ἀγαποῦμε τὸ Χριστό. Νὰ θυσιάζουμε τὴ ζωή μας γιὰ τὰ μεγάλα καὶ ὑψηλά, γιὰ νὰ ἔχουμε τὴν εὐλογία τοῦ Χριστοῦ καὶ Πάντων τῶν ἁγίων· ἀμήν.

(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία, ἡ ὁποία ἔγινε σὲ Ι.Ναὸ τῶν Ἀθηνῶν τὴν 5-6-1966 μὲ ἄλλο τίτλο. Καταγραφὴ καὶ σύντμησις 16-5-2012.

Δύο ιδιαίτεροι σύγχρονοι διδάσκαλοι της Ορθοδοξίας


Πηγή

Στις 13 και 14 Φεβρουαρίου 1982 κοιμήθηκαν δύο από τους σημαντικότερους, κατά τη γνώμη μου, σύγχρονους διδασκάλους της ορθόδοξης πνευματικής κληρονομιάς στην Ελλάδα. Ο λαϊκός ιεροκήρυκας Δημήτριος Παναγόπουλος (13 Φεβρ.) και ο αρχιμανδρίτης π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος, συγγραφέας και ιδρυτής της εφημερίδας «Ορθόδοξος Τύπος» και της Πανελληνίου Ορθοδόξου Ενώσεως (14 Φεβρ.).

Δημήτριος Παναγόπουλος


Γεννήθηκε το 1915 στο χωριό Μεσουργιώτικα Αιγίου, ήταν απόφοιτος του Σχολαρχείου (δηλ. της Μέσης Εκπαίδευσης) Αιγίου και έζησε κατά βάση στην Αθήνα, όπου εργάστηκε σε διάφορες δουλειές, παντρεύτηκε το 1948 την Αγγελική Σωτηροπούλου και απόχτησε το μοναχογιό του Νεκτάριο (σήμερα εκδότη ορθόδοξων βιβλίων). Αρχικά δεν είχε μεγάλη σχέση με τη θρησκευτική ζωή, ζούσε μακριά από την Εκκλησία και μάλιστα βασανιζόταν από το πάθος της χαρτοπαιξίας. Όμως, λίγο καιρό μετά το γάμο του πήγε με τη σύζυγό του εκδρομή στην Τήνο, εκεί εξομολογήθηκε για πρώτη φορά και άρχισε να αλλάζει η ζωή του, καθώς ένιωσε μέσα του την επίδραση της θείας χάριτος.
Από τότε, με τη συμπαράσταση της γυναίκας του, που ήταν πολύ πιστή, άρχισε να μελετάει την πνευματική παράδοση της Ορθοδοξίας και, σταδιακά, να γράφει κάποια χριστιανικά κείμενα και να διοργανώνει κάποιες συζητήσεις πνευματικού περιεχομένου. Παρόλα αυτά, δε σκεφτόταν να αρχίσει να κηρύττει συστηματικά το χριστιανικό μήνυμα, όμως τον προέτρεψαν επίμονα φίλοι και γνωστοί του, καθώς και ο δραστήριος πνευματικός του π. Δημήτριος Παπαντώνης. Οι εσωτερικές αντιστάσεις του υποχώρησαν εντελώς όταν είδε σε όραμα τον άγιο Δημήτριο, ο οποίος τον μάλωσε γιατί αρνιόταν ν’ αγωνιστεί για χάρη του Χριστού και της σωτηρίας των συνανθρώπων του. Φυσικά εξομολογήθηκε το όραμα αυτό και το συζήτησε αρκετά με τον πνευματικό του, γιατί είναι εύκολο να παρασυρθεί κάποιος από ψεύτικα οράματα.
Έτσι άρχισε μια πλούσια δραστηριότητα εσωτερικής ιεραποστολής, που συνεχίστηκε σε όλη την υπόλοιπη ζωή του Δ. Παναγόπουλου. Αφιέρωσε ολόκληρη τη ζωή του στο να μιλάει σε ναούς και αίθουσες και να γράφει άρθρα και βιβλία για το Χριστό και τη χριστιανική ζωή. Ταξίδεψε σε ολόκληρη την Ελλάδα και στο εξωτερικό κάνοντας ομιλίες και κατά γενική ομολογία έσωσε πλήθος ψυχές, που παρακινήθηκαν από τις ομιλίες του και στράφηκαν προς το Θεό.
Ήταν ένας χαρισματικός ομιλητής, εμπνευσμένος από τη θεία χάρη, παρόλο που δεν ήταν ιδιαίτερα μορφωμένος και πολύ συχνά δεν προλάβαινε να προετοιμάσει τις ομιλίες του, αλλά μιλούσε πρόχειρα, γιατί έπρεπε να ταξιδεύει από εδώ κι από κει.
Η ζωή του ήταν συνεπής προς τη διδασκαλία του ευαγγελίου. Έζησε πολλά θαύματα και εμφανίσεις αγίων προσώπων, αλλά γνώρισε και τη ζήλια και το διωγμό από ιερείς και μη, επειδή η παρουσία του συχνά έφερνε σε αμηχανία τους δήθεν «καθώς πρέπει» δασκάλους της ορθόδοξης πίστης, που μπροστά του υστερούσαν.
Κοιμήθηκε το 1982 και στην κηδεία του παρευρέθηκε πλήθος κόσμου, ενώ άφησε γύρω στα 60 βιβλία και περίπου χίλιες ομιλίες γραμμένες σε κασέτες.
Αναλυτική βιογραφία του, με πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία και απόψεις άλλων για το πρόσωπο και το έργο του, δες εδώ.
Λίγες μέρες μετά την κοίμησή του η μοναχή Αλεξία, ηγουμένη της μονής Παναγίας της Εικοσιφοίνισσας Δράμας, πληροφόρησε την οικογένειά του ότι μία μοναχή της μονής της είδε σε όνειρο τον Παναγόπουλο, ο οποίος την πληροφόρησε ότι βρίσκεται στον παράδεισο, σε τόπο που «ούτε μπορούσε να φανταστεί, ούτε περιγράφεται», και για τη θέση του εκεί εξεπλάγη, μαζί με τους αγιασμένους Γέροντες Φιλόθεο Ζερβάκο και Χαράλαμπο Βασιλόπουλο (ο οποίος είχε κοιμηθεί μία μέρα μετά). Για την εμφάνιση αυτή ασφαλώς βάζουμε ένα ερωτηματικό και περιμένουμε την Εκκλησία να αποφανθεί για τη μνήμη του, δηλ. αν είναι άγιος (όπως πολλά δείχνουν) ή όχι.
Προσθέτουμε και μια ανθολογία από την Ιερά Μονή Παντοκράτορος


Η Εικόνα εις την Ορθόδοξον ΕκκλησίανΗ Εικόνα εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν
Εκκλησία. Η Εικόνα εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν είναι μία αγιογραφία και όχι μια «ζωγραφιά θρησκευτική». (9/8/2007)
Εξομολόγησις ενός πρώην αθέουΕξομολόγησις ενός πρώην αθέου
..η φιλοσοφία του Νίτσε, ο πιθηκάνθρωπος των Δαρβινιστών, η δύναμις και η ύλη του Μπύχνερ, ήσαν καθημερινά θέματα συζητήσε­ως... (25/1/09)
Μακάριοι οι ειρηνοποιοί...
Δημήτριος Παναγόπουλος: Ο εργαζόμενος την αρετήν της ειρήνης προς τον Θεόν, τον πλησίον του και τον εαυτόν του ονομάζεται... (6/4/2011)
Δημήτριος Παναγόπουλος (13 Φεβρουαρίου 1982)
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα του αειμνήστου Δημητρίου Παναγοπούλου... (12/2/2011)
Περί Ταπεινώσεως
Του μακαριστού Δημητρίου Παναγόπουλου. Η πύλη του ουρανού εστίν η ταπείνωσις... (9/11/2010)
Μακαρία η υπακοή
Του Δημητρίου Παναγόπουλου. Τέσσαρες Μοναχοί από μίαν Σκήτην, επήγαν κάποτε και ευρήκαν ένα μεγάλο Ασκητή... (24/8/2010)
Η άπιστος Επιστήμη μέγας κίνδυνος των αγνοούντων
Του αειμνήστου Δημητίου Παναγοπούλου. Ιατρός τις άπιστος, συναντήσας λαϊκόν ιεροκήρυκα εις τι χωρίον της Βοιωτίας... (19/8/2010)
Κακόν το κρίνειν τους άλλους
Του αειμνήστου Δημητρίου Παναγοπούλου. Είναι πάντοτε οπισθο­δρομικοί μη έχοντες καιρόν να καλλιεργήσουν εαυτούς... (5/6/2010)
Μή κρίνετε!
«Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε»Ας είναι λοιπόν σύνθημα και κανών της ζωής μας αγαπη­τοί ο λόγος αυτός του Κυρίου. (4/2/09)
Τί χρειάζονται τα Μοναστήρια;
Τα Μοναστήρια είναι τα μάτια της Ορθοδοξίας μας, δια των οποίων βλέπει τον διάβολον και τον πολεμεί μέρα νύχτα... (28/1/09)
Η λυδία λίθος
Η πίστις δοκιμάζεται ωσάν σε λυδία λίθον, επάνω εις τας θλίψεις. Εις τας θλίψεις η πίστις φαίνεται, εάν είναι αληθής η ψευδής.... (6/3/08)
Ποιος είναι έτοιμος;
«Η μετάνοια είναι πρόξε­νος βασιλείας ουρανών και είσοδος παραδείσου και τρυφής αιωνίου απόλαυσις» (15/9/08)


***
Αρχιμανδρίτης π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος


Γεννήθηκε το 1910 στην Ανάληψη Τριχωνίδας και από παιδί ενδιαφερόταν πολύ για τη χριστιανική πνευματική ζωή. Τελείωσε τη Θεολογική Σχολή Αθηνών το 1933 και στη συνέχεια εργάστηκε ως λαϊκός ιεροκήρυκας σε διάφορες μητροπόλεις ανά την Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια της Κατοχής εργάζεται στα Γιάννενα, όπου αναπτύσσει αντιστασιακή δράση, για την οποία διώκεται από τους Ναζί και καταδικάζεται σε θάνατο μαζί με άλλους έξι πατριώτες. Λαμβάνουν χάρη και δεν εκτελούνται, ενώ ήταν ήδη στημένοι μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα.
Κατά τα χρόνια του εμφύλιου πολέμου μιλάει ενάντια στην κομουνιστική αθεΐα, γι’ αυτό το ΕΑΜ τον καταδικάζει σε θάνατο. Αντί γι’ αυτό όμως, με την κατάρρευση του ΕΑΜ, μέλη του τον βρίσκουν και του εμπιστεύονται το αρχείο του ΕΑΜ της Δυτικής Στερεάς, να το κρύψει (όπως και κάνει), επειδή τον αναγνωρίζουν ως έντιμο άνθρωπο.
Παράλληλα αναπτύσσει μεγάλη κοινωνική δράση, ιδρύοντας σχολές κοπτικής, ραπτικής, υφαντικής κ.λ.π. για κορίτσια, νυχτερινά σχολεία για τους ενήλικες αναλφάβητους και ένα πρότυπο αγρόκτημα με πολλούς τομείς της αγροτικής και κτηνοτροφικής ζωής στη Μακρυνεία. Συγχρόνως πρωτοστατεί στην πραγματοποίηση γεωτρήσεων σε διάφορα χωριά, όπου αποστέλλεται ως ιεροκήρυκας, με αποτέλεσμα να συμβάλει πολύ στην ύδρευση διαφόρων αγροτικών περιοχών.
Όλα αυτά τα χρόνια είναι ακόμη λαϊκός. Χειροτονείται ιερομόναχος το 1951 στο Αγρίνιο. Το 1959, ερχόμενος στην Αθήνα, ιδρύει την Πανελλήνιο Ορθόδοξο Ένωση και το 1961, παρά την έλλειψη χρημάτων, επιχειρεί την έκδοση χριστιανικής εφημερίδας, του «Ορθόδοξου Τύπου». Τα χρόνια 1962-1968 διατελεί ηγούμενος της ιεράς Μονής Πετράκη, δίπλα στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός, απ’ όπου τον απομακρύνει η χούντα της 21ης Απριλίου. Το 1971 μάλιστα πέρασε και από στρατοδικείο, γιατί το χουντικό καθεστώς θεώρησε επικίνδυνη την κριτική που ασκούσε για πνευματικά θέματα στον τότε αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο μέσω του «Ο.Τ.».
Είναι αξιοσημείωτο ότι, λόγω καταδίκης του από τους Ναζί, που θεωρήθηκε ότι... λέρωσε το ποινικό του μητρώο, το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Μάρτη του 1967 (ένα μήνα πριν το πραξικόπημα που οδήγησε στη χούντα), αρνήθηκε να εγκρίνει την εγγραφή του στον κατάλογο των αρχιμανδριτών που θα μπορούσαν να εκλεγούν μητροπολίτες (τον απέκλεισε δηλαδή από το ενδεχόμενο να γίνει κάποτε δεσπότης). Αυτό -όπως έλεγε ο ίδιος- ήταν προς όφελός του, γιατί του επέτρεψε να εργάζεται ελεύθερα για τα βιβλία του.
Στην Αθήνα ο π. Χαράλαμπος αναπτύσσει πυρετώδη ιεραποστολική δραστηριότητα, με ομιλίες, άρθρα στον «Ο.Τ.» και εκατοντάδες μικρά και μεγάλα βιβλία χριστιανικού ενδιαφέροντος. Συντάσσει και εκδίδει πλήθος βίους αγίων (έκδοση που προγραμμάτιζε αρχικά σε συνεργασία με το Φώτη Κόντογλου, ο οποίος όμως κοιμήθηκε το 1965), αλλά και πνευματικά δοκίμια όπως τα Γιατί ζεις;Γιατί δεν εκκλησιάζεσαι;Πάψε να βρίζεις τα θείαΟι 52 δαίμονες της χαρτοπαιξίας, Η Αποκάλυψις εξηγημένη (το κατά δύναμιν), ερμηνεία στα ευαγγέλια κατά Ματθαίον και Ιωάννην κ.π.ά.
Σημαντική πτυχή του συγγραφικού του έργου είναι τα βιβλία του που αποκαλύπτουν το αντιχριστιανικό πρόσωπο κύκλων όπως η Μασονία, η Θεοσοφία, το Ρόταρυ, ο Οικουμενισμός κ.λ.π. Τα βιβλία αυτά προκάλεσαν έντονες συζητήσεις και έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή του.
Ο π. Χαράλαμπος έμεινε σε όλη την επίγεια ζωή του φτωχός: τριμμένο ράσο, μπαλωμένα παπούτσια, παμπάλαια και φθαρμένη τσάντα (που, όταν την ξέχασε στο λεωφορείο και έτρεξε να την πάρει γιατί είχε μέσα τα χειρόγραφα ενός βιβλίου του, οι υπάλληλοι στις συγκοινωνίες γελούσαν και του είπαν πως δεν υπήρχε φόβος να την κλέψει κανείς, γιατί ήταν για πέταμα). Από τα χέρια του πέρασαν πολλά χρήματα, δωρεές διαφόρων, αλλά πάντα τα χρησιμοποιούσε για καινούργια βιβλία και φιλανθρωπίες. 
"Μήπως ξέχασα εδώ την τσάντα μου;". "Και τι φοβήθηκες, παππούλη, μη σου πάρουν το κελεπούρι; Τέτοια που είναι, κανένας δεν την παίρνει!" (η φωτο από εδώ).
Μίλησε και έγραψε πολλές φορές για την πολιτική και κοινωνική ζωή της χώρας μας (δεν ήταν της γνώμης πως οι ρασοφόροι πρέπει να το βουλώνουν) και ζήτησε έντονα να τεθεί ως θεμέλιο της ελληνικής κοινωνίας και παιδείας ο Χριστός και το ευαγγέλιο. Καλά έκανε, γιατί ήξερε αυτός ο αγιασμένος και ειλικρινής πνευματικός αγωνιστής πως η Ορθοδοξία είναι η αλήθεια και πως οι εκσυγχρονιστικές απόψεις του τύπου «ουδετερόθρησκου κράτους» οδηγούν σταθερά τον άνθρωπο στην καταστροφή. Φυσικά, μια κοινωνία θεμελιωμένη στο Χριστό δεν είναι μια θρησκόληπτη κοινωνία που αφανίζει τους «άπιστους» και «αμαρτωλούς», αλλά μια κοινωνία γεμάτη αγάπη προς όλους και όλα. Αυτή την κοινωνία οραματίστηκε για την πατρίδα, που την υπεραγαπούσε, ο π. Χαράλαμπος. Προσωπικά αμφιβάλλω αν θα τη δούμε ποτέ. Δεν πειράζει. Μακάρι τουλάχιστον όσο το δυνατόν περισσότεροι από μας να δουν το Χριστό μέσα στην καρδιά τους.

Τα βιβλία του π. Χαράλαμπου - κείμενα αληθινής επανάστασης

 Τα βιβλία του π. Χαράλαμπου έχουν εκδοθεί σε χιλιάδες αντίτυπα και κυκλοφορούν και σήμερα από τις εκδόσεις του «Ορθόδοξου Τύπου». Σήμερα, πολλοί πιστεύουν πως ο «Ο.Τ.» έχει μια συντηρητική χριστιανική γραμμή, ότι βιάζεται να ασκήσει κριτική σε εκκλησιαστικά πρόσωπα, μόλις φαίνεται να κάνουν κάποιο λάθος (αυτό βέβαια αξίζει να το προσέξουν εκείνοι που πιστεύουν πως η Εκκλησία πρέπει να κρίνεται αυστηρά – αυτό κάνει ο «Ο.Τ.», παρόλο που είναι ένα ορθόδοξο έντυπο). Όμως, ακόμη κι από εκείνους που δε νιώθουν ψυχική ανάπαυση με τη γραμμή του «Ο.Τ.», τα βιβλία του π. Χαράλαμπου αξίζει να διαβαστούν. Περιέχουν ανεκτίμητους θησαυρούς της πνευματικής μας κληρονομιάς και πικρές αλήθειες για εκείνους που κυβερνούν τον κόσμο – αλήθειες που, όσο περνούν τα χρόνια, γίνονται όλο και πιο τραγικά επίκαιρες!
Είσαι μορφωμένος, επιστήμονας ή καριερίστας; Είσαι νέος; Είσαι σπασίκλας, γκατζετάκιας ή ράπερ, χεβιμεταλάς, πανκ, emo κ.τ.λ.; Δεν έχεις καμιά σχέση με την Εκκλησία; Δεν πιστεύεις; Δε γουστάρεις τους παπάδες; Πολύ ωραία. Κάνε ένα δώρο στον εαυτό σου και διάβασε Βασιλόπουλο. Άνοιξε την καρδιά σου και διάβασε Βασιλόπουλο. Θα δεις μια άλλη εκδοχή του χριστιανισμού, αλλά και μια άλλη πλευρά του κόσμου γύρω σου, που δεν τη φανταζόσουν μέχρι τώρα. Και αυτό που θα δεις θα σημαίνει πολλά και θα αλλάξει η ζωή σου. Αυτό πιστεύω ταπεινά. Καλό πνευματικό ταξίδι, αδελφέ μου.
Με το καλό να συναντηθούμε.
Τα στοιχεία για τον π. Χ. Βασιλόπουλο τα πήρα από το βιβλίο του Μιχάλη ΤσώληΟ Μακαριστός Γέροντας Αρχ. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος, εκδ. «Ορθόδοξου Τύπου», Αθήνα 1996. Την άποψή μου για τα βιβλία του την πήρα από το γεγονός ότι έχω διαβάσει πολλά απ’ αυτά, δόξα τω Θεώ. ΠΡΟΣΟΧΗ: είναι βιβλία γροθιές στη βιτρίνα της καθημερινότητάς μας, του καθωσπρεπισμού μας, της σοφίας μας (ακόμη και της θεολογικής σοφίας μας και της κυριλέ ευσέβειάς μας), επαναστατικά βιβλία, βιβλία για σένα και για μένα. Αυτό είναι όλο – και είναι αρκετό. Ευχαριστώ.

Αθήνα, πόλη των αγίων!...



Είναι αλήθεια πως στην πρωτεύουσα η εκκλησιαστική ζωή φαίνεται πιο ψυχρή και τυποποιημένη (δηλαδή τυπολατρική) απ' ό,τι στην επαρχία. Πολλές φορές το να πας στην εκκλησία μπορεί να γίνεται αποκρουστικό και απωθητικό. Είσαι ένας άγνωστος, χαμένος σ' ένα ανώνυμο, απρόσωπο πλήθος. Ένα πλήθος που δε νοιάζεται για σένα κι εσύ δεν το αγαπάς, δεν αγαπάς κανένα μέσα σ΄ αυτό, δε βλέπεις καν ανθρώπους μέσα σ' αυτό, είναι απλά ένα πλήθος.

Φυσικά, καταλαβαίνεις (κι αυτό είναι το πιο τραγικό) πως αυτό δεν είναι καθόλου η αυθεντική μορφή του χριστιανισμού, η αυθεντική μορφή χριστιανικών σχέσεων και χριστιανικής πνευματικότητας. Σε μια συντροφιά ευαισθητοποιημένων άθεων, ή απλά σ' ένα μπαράκι όπου θα πας με το έτερον ήμισυ, μπορεί να βρίσκεις περισσότερη αγάπη, περισσότερη ζεστασιά και ανθρωπιά απ' όση νιώθεις να συναντάς πηγαίνοντας στην εκκλησία...

Κι όμως μέσα στο τσιμέντο, κάτω απ' τις στρώσεις της βρομιάς, ανάμεσα στα σκουπίδια και στα γκρίζα κτίρια, ανθίζουν και λουλούδια - ανθρώπινα ορθόδοξα λουλούδια. Άγιοι. Μικροί άγιοι, μικροί ήλιοι, ή μεγάλοι θαυματουργοί άγιοι, μεγάλοι ήλιοι. Και δεν εννοώ άγιοι που έζησαν πριν αιώνες και που η λαϊκή ευσέβεια (όπως ίσως πιστεύεις) τους έντυσε με το μανδύα του "θαυματουργού" χτίζοντάς τους προσκυνήματα όπου συσσωρεύονται από ανάγκη οι πιστοί (τα κατάλοιπα ενός αμαθούς πιστού λαού, ό,τι έχει αντέξει στο χρόνο μέσα στην αφέλεια και την αμάθεια). Εννοώ άγιοι που έζησαν στην εποχή μας και που ήταν θαυματουργοί ενώ ακόμα ζούσαν στη γη.

Κάποιοι απ' αυτούς ζουν ακόμη - ίσως είναι άνθρωποι της ηλικίας σου - και θα 'ναι πολύ σημαντικό για σένα να τους αναζητήσεις. Θ' αλλάξει η ζωή σου. Εννοώ φυσικά ορθόδοξους χριστιανούς, άγνωστους και ταπεινούς, όχι μέλη προτεσταντικών ομάδων και αιρέσεων που ξεφυτρώνουν σα μανιτάρια ψαρεύοντας ανθρώπους που έχουν χάσει τις ρίζες τους και περιπλανιώνται χωρίς να ξέρουν τι ψάχνουν.

Εννοώ ορθόδοξους χριστιανούς, που ξέρουν πολύ καλά τι ψάχνουν και πώς να το βρουν. Ψάχνουν το Χριστό και Τον βρίσκουν μέσα στην εκκλησία, όπως οι πρόγονοί τους, όπως οι άγιοί τους (οι άγιοί μας, οι άγιοί σου) εδώ και πολλούς αιώνες.
Οι άγιοι Ισίδωροι, στο Λυκαβηττό (οι μισοί μέσα στη σπηλιά). Έχεις πάει;

Μπορεί να 'σαι μαθητής σ' ένα μεγάλο αθηναϊκό λύκειο ή κολλέγιο, μπορεί να 'σαι αναρχικός ή άθεος ή σνομπ πλουσιόπαιδο ή ροκάς ή γκατζετάκιας... ή γκομενάκιας (ή γκόμενα) ή δωδεκαθεϊστής ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Μπορεί να 'σαι Ρομ ή Αλβανός ή Ουκρανός ή Βούλγαρος ή Ρώσος ή Γεωργιανός... Μπορεί να 'σαι γιάπις ή έμπορος ή γιατρός ή μουσικός ή οικοδόμος ή σκουπιδιάρης ή κλέφτης ή πόρνη ή κατάδικος. 

Όποιος κι αν είσαι, όπως κι αν ζεις, ό,τι κι αν πιστεύεις, να θυμάσαι πως είσαι επίσης ορθόδοξος χριστιανός, βαφτισμένος και μυρωμένος, και το σπίτι σου είναι κοντά στο Χριστό. Εκεί γύρισε ο άσωτος υιός, ο Χριστός τον περίμενε, εκεί περιμένει κι εμένα κι εσένα. Μέσα στα προβλήματα, μπορείς να βρεις το δρόμο - απλά κοίτα γύρω σου. Κάπου θα δεις μια εκκλησία να υψώνει τον τρούλο της με το σταυρό Του.

Αν δεν είσαι βαφτισμένος, ή αν γκρινιάζεις "επαναστατικά" πως δε σε ρώτησαν για να σε βαφτίσουν, δες εδώ τι είναι το βάφτισμα και κρίνε μόνος σου αν είναι χρήσιμο ή όχι.

Πάντως, για να γυρίσω στο θέμα μας, μέσα στην τσιμεντούπολη, στην τερατούπολη, με τους βρόμικους δρόμους, το βρόμικο φαΐ, τις βρόμικες ζωές, τα βρόμικα μυαλά, τις βρόμικες καρδιές, ανθίζουν και άγιοι - και σε περιμένουν να τους γνωρίσεις και να γνωρίσεις μαζί τους την Πηγή της αγιότητας. Θ' αλλάξει η ζωή σου, και δε θα 'ναι για σένα ήττα ή υποχώρηση, αλλά η μεγαλύτερη νίκη και η αρχή μιας αλλιώτικης, πραγματικά ποιοτικής ζωής. Πολύ πιο ειρηνικής απ' αυτή που ίσως ονειρεύεσαι κάνοντας γιόγκα, πιθανόν, ή ψάχνοντας τη σοφία τωνΙνδιάνων ή του Δαλάι Λάμα...
Α, ίσως έχει σημασία κι αυτό, θα είναι μια ζωή με αγώνα, όχι νιρβάνα.

Η Καπνικαρέα, στην Ερμού. Έχεις μπει να παρακολουθήσεις μια λειτουργία ή τους Χαιρετισμούςτης Παναγίας ή τον Επιτάφιο ή, έστω, να ανάψεις ένα κερί; Ή να εξομολογηθείς ή να μεταλάβεις; Μα και στην εκκλησία της περιοχής σου έχεις πάει;
πηγή

Κόκκινο χαλί για τον Αντίχριστο» Η παγκόσμια εξουσία των «αγορών» και οι πολιτικοί - μαριονέτες



 


ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Από το βιβλίο Κόκκινο Χαλί για τον Αντίχριστο του π. Δαβίδ Τσέλικα, σελ. 87-89 (δείτε το εδώ).

Οι ηγέτες των λαών και οι πραγματικοί κυβερνήτες τους...

Όπως η Ελλάδα μας, έτσι και δεκάδες άλλα κράτη της Γης έχουν υπερ-χρεωθεί μέσω της συνεργασίας των διεφθαρμένων τους κυβερνήσεων με τουςΑφεντάδες της πλουτοκρατικής ελίτ και έχουν οδηγηθεί σε οικονομικά αδιέξοδα με υπερτιμήσεις δημοσίων έργων (συχνά άχρηστων για τους λαούς), τεράστιες αμυντικές δαπάνες, περιορισμό της παραγωγικότητας και άλλες πολιτικές επιλογές, που κινούνται μεταξύ ανευθυνότητας και προδοσίας.
Με τους τόκους, τα χρέη των κρατών απέναντι στους μεγαλοτραπεζίτες διογκώνονται και οι χώρες αναγκάζονται σε υποχρεωτικές ιδιωτικοποιήσειςξεπουλώντας τον δημόσιο πλούτο τους στα χέρια των Μεγάλων Αφεντικών, που οι λαοί δεν βλέπουν ώστε να τους αποδώσουν ευθύνη! Έτσι, κατηγορούνται για τα δεινά μόνο τα όργανα και όχι τα κεφάλια που τα κατευθύνουν, δηλαδή μόνοοι πολιτικοί-μαριονέτες και όχι οι εντολοδότες τους, οι κάτοχοι των κολοσσών της «αγοράς», που τους ανεβάζουν στην εξουσία και τους ελέγχουν.

Παράλληλα, οι ηγέτες των κρατών όλο και περισσότερο πιέζονται να αποφασίζουν όχι το καλύτερο για τον δικό τους λαό, αλλά (δήθεν) για το παγκόσμιο σύνολο. Αυτή η αδιαφανής και αντιδημοκρατική διαδικασία ελαχιστοποιεί τη λογοδοσία των ηγετών στους λαούς τους και μεταφέρει με υπερεθνικές, νομικά δεσμευτικές συμφωνίες την εξουσία σε άγνωστα κέντρα με απεριόριστη δύναμη.
Η επερχόμενη παγκόσμια (δια)κυβέρνηση που προωθείται ως ανάγκη για να ξεπεραστεί η διεθνής οικονομική κρίση ή να επιβληθούν διεθνείς δεσμεύσεις για την κλιματική αλλαγή ή την τρομοκρατία, αποκτά απεριόριστες εξουσίες ελέγχου, αστυνόμευσης και επιβολής σε αντικατάσταση των εθνικών κυβερνήσεων και δεν απέχει καθόλου από μια πρωτοφανή δικτατορία μιας ευφυούς ελίτ, στην οποία όποιος αντιστέκεται θα είναι καταδικασμένος.

Διάλυση του εθνικού κράτους - Η εξουσία στις πολυεθνικές

Η σταδιακή αποδυνάμωση και τελικά η διάλυση του κάθε εθνικού Κράτους εξυπηρετεί παντού την παντοδυναμία των «αγορών». Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια η Νέα Τάξη συμπράττει με πολιτικούς-πιόνια για να προωθήσει τακτικές αφελληνισμού, όπως η χρηματοδότηση ανθελληνικών Μ.Κ.Ο., η αντικατάσταση της ελληνικής παιδείας από την φρικτή «διαπολιτισμικήεκπαίδευση», η εμφάνιση του «Σχεδίου Ανάν» για την Κύπρο, η εμφάνιση του προδοτικού «Σχεδίου Καλλικράτης» που διασπά την εθνική ενότητα, το αισχρό νομοθετικό πλαίσιο που ευνοεί τη λαθρομετανάστευση εγκλωβίζοντας τους λαθρομετανάστες εντός της χώρας και αποδίδοντάς τους ελληνική ιθαγένεια (!), οι προσπάθειες αναγνώρισης Τουρκικής μειονότητας στη Θράκη, μειονότητας «Μακεδόνων» που δήθεν καταπιέζεται κ.ά.
Παράλληλα η πολιτική διαφθορά κορυφώθηκε, το χρέος του κράτους εκτοξεύθηκε σε απίθανα ύψη, η χώρα οδηγήθηκε σε οικονομική, πολιτική, εθνική, πολιτιστική και πνευματική κατοχή... Η «ανεξήγητη» αδιαφορία των ελληνικών κυβερνήσεων για εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου της χώρας μας, υποκρύπτει ασφαλώς τον σκιώδη ισχυρό βραχίονα που την κυβερνά, αποκόπτοντάς την από την αυτονομία και την πρόοδο.

Το κακό ήδη προόδευσε από τον μετασχηματισμό της ΕΟΚ, μιας οικονομικής κοινότητας, σε Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή σε μια νομισματική, πολιτική και στρατιωτική ένωση. Σε αυτή τη διαδικασία οι πολιτικοί των κρατών της Ευρώπης υπέγραψαν εν λευκώ την προσχώρηση των χωρών τους σε μια άγνωστη στην τελική της μορφή Ενωμένη Ευρώπη, που δεν είχε σύνταγμα και νόμους εκ των προτέρων γνωστούς! Η Ένωση αυτή καταστάθηκε «μονόδρομος» με την υπογραφή Συνθηκών (Μάαστριχτ, Άμστερνταμ, Σένγκεν,Λισαβώνας...) και νόμων που κατασκευάζονται «καθ’ οδόν», ώστε να μεταφέρουν, χωρίς ενημέρωση και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των λαών, εξουσίες των κρατών τουςστην κεντρική εξουσία των Βρυξελλών, που της δόθηκε η ισχύς να καθορίζει πλέον τις τύχες των λαών σε εθνικό και σε προσωπικό επίπεδο!!


Με παρόμοιο, μεθοδευμένο, αδιαφανή και αντιδημοκρατικό τρόπο δομείται ηΒορειοαμερικαντκή Ένωση και γενικά επιδιώκεται η ομοσπονδοποίηση των κρατών όλης της Γης.
Σε πολλές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και του Αραβικού Κόσμου, ολοκληρωτικά και δικτατορικά καθεστώτα συντηρήθηκαν επί δεκαετίες ώσπου να διαλυθούν, είτε με επίθεση «ειρηνευτικών» δυνάμεων (Ιράκ, Σερβία, Αφγανιστάν, Λιβύη) είτε με υποδαύλιση εσωτερικών εξεγέρσεων (Ρουμανία, Αλγερία, Τυνησία, Νιγηρία, Αίγυπτος, Συρία κ.α). Σημαντικά στοιχεία καταδεικνύουν ότι σε ολόκληρο τον κόσμο και μάλιστα στη Λατινική Αμερική, ηγέτες εκβιάστηκαν, ακόμη και δολοφονήθηκαν από μυστικές υπηρεσίες, επειδή πρόβαλαν αντίσταση στους διεθνιστικούς εκβιασμούς που έθιγαν τα συμφέροντα των πατρίδων τους.

Τελικά οι τράπεζες κολοσσοί και οι πολυεθνικές βιομηχανικές εταιρείες εισβάλλουν κι εγκαθίστανται παντού, ενώ οι λαοί πιέζονται όλο και περισσότερο με ανεργία και προσωρινή απασχόληση, χάνοντας κεκτημένα δικαιώματα της εργασίας και της ασφάλισής τους κατ εργαζόμενοι όλο και πιο σκληρά για ένα κομμάτι ψωμί.

Επιπλέον, η «αχρήματη κοινωνία» που δημιουργούν οι «αγορές» με το εικονικό χρήμα που δεν έχει αντίκρυσμα, επιτρέπει στους «ενημερωμένους» επενδυτές ν’ αποκτούν τεράστια κέρδη με απλές ανταλλαγές δεδομένων τους υπολογιστές τους! Με την ηλεκτρονική κλεπτοκρατία τα  Μεγάλα Αφεντικά πετυχαίνουν αυτό που ο νόμος απαγόρευε στους παραχαράκτες και στα κράτη!

Οι τράπεζες ισχυρότερες από τις χώρες!

Μια ματιά μόνο στον κατάλογο με τα χρέη των κρατών παγκοσμίως, μπορεί να μας πείσει για το μέγεθος της απίστευτης απάτης των κολοσσιαίων τραπεζικών οργανισμών που κερδοσκοπούν καταληστεύοντας τους κόπους των λαών:
Οι περισσότερες χώρες του κόσμου είναι υπερχρεωμένες και δεν χρωστούν σε άλλες χώρες, αλλά σε ιδιωτικές τράπεζες! Αυτές οι τράπεζες, οι λεγόμενες«κεντρικές», υπακούοντας στα κελεύσματα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών (BIS), έχουν σχεδιάσει ένα σύστημα ομολόγων και επιτοκίων μέσω του οποίου κανένα κράτος δεν μπορεί Ποτέ να ξεπληρώσει το χρέος του, ενώ ταυτόχρονα η οικονομία του όλο και περισσότερο αποδυναμώνεται από τους συνεχείς δανεισμούς.
Καθώς υπολογίζεται ότι ολόκληρος ο πληθυσμός της Γης σήμερα χρωστάει το 98% των χρημάτων του, ενώ την ίδια στιγμή οι τραπεζίτες κατέχουν περίπου 1000 τρις δολάρια το χρόνο προς δανεισμό (!), οι ειδικοί συμπεραίνουν ότι το χρήμα τους είναι ψεύτικο και η παγκόσμια οικονομία είναι μια τεράστια φούσκα που διαμορφώνει μια αδίστακτη εξουσία πλήρους ελέγχου της ανθρωπότητας. Σήμερα για πρώτη φορά στην ιστορία τα κράτη εμφανίζουν μία οικονομική “ομοιογένεια” με θλιβερή όψη καταστροφής...

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...