Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Ιουνίου 16, 2012

Ἡ Ἀληθινὴ Ἐκκλησία


Ζυγός συ Mάρκε τω βάρει τω των λίθων,
Tας χείρας ως πλάστιγγας εκκρεμών κάτω.
Βιογραφία
Ο Άγιος Μάρκος Ιερομάρτυρας επίσκοπος Απολλωνιάδος μαρτύρησε αφού τον κρέμασαν ανάποδα, έδεσαν στα χέρια του ογκόλιθους, και κατόπιν τον άφησαν να αιωρείται στο κενό.
Ζυγός συ Mάρκε τω βάρει τω των λίθων,
Tας χείρας ως πλάστιγγας εκκρεμών κάτω.
Βιογραφία
Ο Άγιος Μάρκος Ιερομάρτυρας επίσκοπος Απολλωνιάδος μαρτύρησε αφού τον κρέμασαν ανάποδα, έδεσαν στα χέρια του ογκόλιθους, και κατόπιν τον άφησαν να αιωρείται στο κενό.

Σὰν μέλος καὶ ἱερεὺς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πιστεύω ὅτι ἡ Ἐκκλησία, μέσα στὴν ὁποία βαπτίσθηκα καὶ ἀνατράφηκα, εἶναι ἡ Ἐκκλησία, ἡ ἀληθινὴ Ἐκκλησία, ἡ μόνη ἀληθινὴ Ἐκκλησία. Καὶ τὸ πιστεύω γιὰ πολλοὺς λόγους: ἕνεκα προσωπικῆς πεποιθήσεως καὶ ἕνεκα τῆς ἐσωτάτης βεβαιώσεως τοῦ Πνεύματος, ποὺ πνέει στὰ μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας, καὶ ἕνεκα τῶν ὅσων εἶναι δυνατὸ νὰ γνωρίζω ἀπὸ τὴ Γραφὴ καὶ ἀπὸ τὴν καθολικὴ παράδοση τῆς Ἐκκλησίας. Εἶμαι ὑποχρεωμένος, λοιπόν, νὰ θεωρῶ ὅλες τὶς ὑπόλοιπες χριστιανικὲς ἐκκλησίες ὡς ἐλαττωματικές, καὶ σὲ πολλὲς περιπτώσεις μπορῶ νὰ προσδιορίσω αὐτὲς τὶς ἐλλείψεις τῶν ἄλλων ἐκκλησιῶν μὲ ἀπόλυτη ἀκρίβεια. Γι’ αὐτό, λοιπόν, ἡ ἕνωση τῶν Χριστιανῶν, γιὰ μένα, σημαίνει ἀκριβῶς τὴν παγκόσμια ἐπιστροφὴ στὴν Ὀρθοδοξία. Δὲν ἔχω καμμία ἀπολύτως ὁμολογιακὴ πεποίθηση, ἡ πεποίθησή μου ἀνήκει ἀποκλειστικὰ στὴν Una Sancta («Μία Ἅγία...» ).

Ξέρω καλὰ ὅτι ἡ ἀξίωσή μου θὰ ἀγνοηθεῖ ἀπὸ πολλοὺς χριστιανούς, Θὰ θεωρηθεῖ ὅτι εἶναι μιὰ ἐγωιστικὴ καὶ μάταιη ἀπαίτηση. Ξέρω, ἐπίσης, καλὰ ὅτι πολλὰ πράγματα, ποὺ τὰ πιστεύω ἀπόλυτα δὲν εἶναι πιστευτὰ ἀπὸ ἄλλους. Ὅμως, δὲν βλέπω κανένα λόγο, γιὰ τὸν ὁποῖο πρέπει ἐγὼ ν’ ἀμφιβάλλω γι’ αὐτὰ ἤ νὰ μὴν πιστεύω ἐγὼ ὁ ἴδιος. Τὸ μόνο ὅμως ποὺ λογικά μοῦ ἐπιβάλλεται νὰ κάνω εἶναι νὰ διακηρύξω τὴν πίστη μου καὶ νὰ τὴν ἐκφράσω μὲ τέτοιο τρόπο, ὥστε οἱ φτωχές μου λέξεις νὰ μὴν ἀμαυρώσουν τὴν ἀλήθεια. Γιατί εἶμαι σίγουρος, ὅτι ἡ ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ φέρνει βεβαιότητα. Τοῦτο, βέβαια, δὲν σημαίνει ὅτι τὸ κάθε τί μέσα στὶς πολλὲς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες κατὰ τὸ παρελθὸν ἤ τὸ παρὸν πρέπει νὰ ταυτισθεῖ μὲ τὴν ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ. Πολλὰ πράγματα προφανῶς ὑπόκεινται σὲ ἀλλαγές. Καί, φυσικά, πολλὰ πράγματα ἔχουν ἀνάγκη βελτιώσεως. Ἡ ἀληθινὴ Ἐκκλησία δὲν εἶναι ἀκόμη ἡ τέλεια Ἐκκλησία.

Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ πρέπει νὰ ἀναπτυχθεῖ καὶ νὰ οἰκοδομηθεῖ μέσα στὴν ἱστορία. Κι ὅμως ἡ ὅλη καὶ ἡ πλήρης ἀλήθεια ἔχει ἤδη δοθεῖ καὶ ἀνατεθεῖ στὴν Ἐκκλησία. Ἡ ἀναθεώρηση καὶ νέα διατύπωση εἶναι πάντοτε δυνατή, καὶ ὁρισμένες φορές, μάλιστα, ἐπιβεβλημένη. Ὅλη ἡ ἱστορία τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων τοῦ παρελθόντος τὸ ἀποδεικνύει. Οἱ ἅγιοι Πατέρες μ’ αὐτὸν τὸ σκοπὸ συγκεντρώνονταν. Βέβαια, στὸ σύνολο, τὸ ταμεῖο τῆς Πίστεως φυλάχθηκε πιστά, καὶ ἡ μαρτυρία τῆς πίστεως κέρδισε σὲ ἀκρίβεια καὶ εὐστοχία διατυπώσεως. Πάνω ἀπ’ ὅλα, ἡ μυστηριακὴ δομὴ τοῦ Σώματος ἔχει διατηρηθεῖ σώα καὶ ἄθικτος. Καὶ στὸ σημεῖο τοῦτο πάλι γνωρίζω ὅτι ἡ προσωπική μου αὐτὴ πεποίθηση εἶναι δυνατὸ νὰ ἀπορριφθεῖ σὰν αὐταπάτη. Ἀλλὰ γιὰ μένα ἀποτελεῖ ἀκράδαντη πεποίθηση. Ἂν αὐτὸ ἤθελε θεωρηθεῖ πεισμονή, εἶναι ἡ πεισμονὴ τῆς ἀλήθειας καὶ τῶν τεκμηρίων.

Μπορῶ μόνο νὰ δῶ αὐτό, ποὺ πράγματι βλέπω. Δὲν εἶμαι σὲ θέση νὰ κάνω τίποτ’ ἄλλο. Ἀλλὰ μὲ κανένα τρόπο δὲν εἶμαι διατεθειμένος νὰ θέσω κανέναν «ἐκτὸς Ἐκκλησίας». Ἡ «κρίσις» ἔχει δοθεῖ στὸν Υἱό. Κανεὶς δὲν διορίσθηκε γιὰ νὰ προλαμβάνει τὴν κρίση Του. Ἡ Ἐκκλησία, βέβαια, ἔχει τὴ δική της ἐξουσία μέσα στὴν ἱστορία. Εἶναι, πρῶτ’ ἀπ’ ὅλα, ἡ ἐξουσία νὰ κηρύττει καὶ νὰ διαφυλάττει τὸ λόγο τῆς ἀληθείας. Ὑπάρχει κάποιος κανόνας πίστεως καὶ τάξεως, ποὺ πρέπει νὰ θεωρεῖται σὰν κανόνας. Ὁτιδήποτε βρίσκεται πέραν τούτου εἶναι «ἀνωμαλία». Ἀλλὰ ἡ «ἀνωμαλία» πρέπει νὰ θεραπεύεται καὶ ὄχι ἁπλῶς νὰ καταδικάζεται. Αὐτὴ εἶναι ἡ δικαίωση γιὰ τὴ συμμετοχὴ ἑνὸς Ὀρθοδόξου στὸν οἰκουμενικὸ διάλογο μὲ τὴν ἐλπίδα, ὅτι μὲ τὴ μαρτυρία του ἡ Ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ εἶναι δυνατὸ νὰ κερδίσει ἀνθρώπινες ὑπάρξεις.


Άγιος Μνημόνιος επίσκοπος Αμαθούντος Κύπρου

Ο Άγιος Μνημόνιος χειροτόνησε διάκονο τον Άγιο Τύχωνα (τιμάται 16 Ιουνίου). Άλλες πληροφορίες για τη ζωή του δεν έχουμε, εκτός του ότι γίνεται αναφορά σ' αυτόν στη βιογραφία του Αγίου Τύχωνα.



Αγιογραφίες / Φωτογραφίες
Άγιος Μνημόνιος επίσκοπος Αμαθούντος Κύπρου (Η αγιογραφία παρατίθεται με επιφύλαξη)
Άγιος Μνημόνιος επίσκοπος Αμαθούντος Κύπρου (Η αγιογραφία παρατίθεται με επιφύλαξη)

Ανακομιδη Ιερων Λειψανων Του Αγιου Θεοδωρου Του Συκεωτου

Το λείψανό του κατατέθηκε στο ναό του Αγίου Γεωργίου «εν τω Δευτέρω» στο Βυζάντιο.

Σύναξη της Θεοτόκου «εν Διακοναίς»

Το γεγονός αυτό υπάρχει στον Συναξαριστή Delehaye «πέραν εν Ευδοκιαναίς». Δεν έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες.

Άγιος Ελάππας

Ο Άγιος Ελάππας αναφέρεται επιγραμματικά στο «Μικρόν Ευχολόγιον ή Αγιασματάριον» έκδοση Αποστολικής Διακονίας 1959, χωρίς άλλες πληροφορίες. Πουθενά άλλου δεν αναφέρεται η μνήμη του.

Συναξαριστής της 16ης Ιουνίου

Ὁ Ἅγιος Τύχων ὁ Θαυματουργὸς ἐπίσκοπος

 


Ἔζησε στὰ χρόνια τῶν βασιλέων Ἀρκαδίου καὶ Ὀνωρίου (400 μ.Χ.). Οἱ γονεῖς του τὸν ἀνέθρεψαν σύμφωνα μὲ τὰ διδάγματα τοῦ Εὐαγγελίου, γι᾿ αὐτὸ καὶ ὅταν μεγάλωσε ὁ Τύχων διακρίθηκε γιὰ τὸ ζῆλο του στὴ μελέτη τῶν Γραφῶν.

Ὁ ἐπίσκοπος (Ἀμαθοῦντος Κύπρου) Μνημόνιος τὸν χειροτόνησε διάκονο. Ἀλλὰ ἡ ἀρετὴ καὶ ἡ θέρμη τοῦ θείου κηρύγματός του ἀνέδειξαν τὸν Τύχωνα διάδοχο τοῦ Μνημονίου.

Σὰν ἐπίσκοπος ἐπιδόθηκε σὲ φιλανθρωπικὰ ἔργα, καὶ μὲ τὸ κήρυγμά του ἔφερε στὴ χριστιανικὴ πίστη πολλοὺς εἰδωλολάτρες, «κηρύσσων τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ καὶ διδάσκων τὰ περὶ τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ μετὰ πάσης παῤῥησίας ἀκωλύτως».Δηλαδή, κήρυττε σ᾿ αὐτοὺς τὴν βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ποὺ θὰ κληρονομήσουν αὐτοὶ ποὺ πιστεύουν ἔμπρακτα στὸ Μεσσία Ἰησοῦ, καὶ δίδασκε σ᾿ αὐτοὺς τὶς ἀλήθειες γιὰ τὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ μὲ ἄφοβη παῤῥησία καὶ θάῤῥος, χωρὶς κανένα ἐμπόδιο. Μάλιστα, ὁ Θεὸς ἔδωσε στὸν Τύχωνα καὶ θαυματουργικὴ δύναμη.

Ἔτσι, διδάσκοντας καὶ θαυματουργώντας, σημείωσε μεγάλη ἀποστολικὴ δράση. Ἀποδήμησε στὸν Κύριο, ἀγωνιζόμενος μέχρι τέλους.

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος γ’. Θείας πίστεως.
Θείας ἔτυχες, ἱερατείας, νεύσι κρείττονι, ἐκλελεγμένος, ὡς θεράπων τῆς Τριάδος ἐπάξιος· σὺ γὰρ τῶν ἔργων ἐκλάμπων ταῖς χάρισι, τὴν Ἐκκλησίαν ἐστήριξας θαύμασι. Τύχων Ὅσιε, Χριστὸν τὸν Θεὸν ἱκετευε, δωρήσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος α’. Τοῦ λίθου σφαγισθέντος
Τῆς ἐρήμου πολίτης καὶ ἐν σώματι ἄγγελος, καὶ θαυματουργὸς ἀνεδείχθης, θεοφόρε Τύχων Πατὴρ ἡμῶν· νηστείᾳ ἀγρυπνίᾳ προσευχῇ, οὐράνια χαρίσματα λαβών, θεραπεύεις τοὺς νοσοῦντας, καὶ τὰς ψυχὰς τῶν πίστει προστρεχόντων σοι. Δόξα τῷ δεδωκότι σοι ἰσχύν, δόξα τῷ σὲ στεφανώσαντι, δόξα τῷ ἐνεργοῦντι διὰ σοῦ πᾶσιν ἰάματα.

Κοντάκιον
Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Ἐν ἀσκήσει Ἅγιε, θεοφιλεῖ διαπρέψας, Παρακλήτου δύναμιν, ἐξ ὕψους καθυπεδέξω, ξόανα, καθαιρεῖν πλάνης λαοὺς δὲ σώζειν, δαίμονας, ἀποδιώκειν νόσους ἰᾶσθαι. Διὰ τοῦτό σε τιμῶμεν, ὡς Θεοῦ φίλον, Τύχων μακάριε.

Μεγαλυνάριον
Χαίροις τῶν Ὁσίων ὁ κοινωνός· χαίροις τὸ δοχεῖον, τῶν τοῦ Πνεύματος ἀγαθῶν· χαίροις ὁ τῆς Κύπρου, ἀνέσπερος δᾳδοῦχος, ὦ Τύχων Ἀμαθοῦντος, ποιμὴν μακάριε.


------------------------------------------------------------------------------
 
Ὁ Ἅγιος Μᾶρκος Ἱερομάρτυρας ἐπίσκοπος Ἀπολλωνιάδος

Μαρτύρησε ἀφοῦ τὸν κρέμασαν ἀνάποδα, ἔδεσαν στὰ χέρια του ὀγκόλιθους, καὶ κατόπιν τὸν ἄφησαν νὰ αἰωρεῖται στὸ κενό.


------------------------------------------------------------------------------
 
Οἱ Ἅγιοι Πέντε Μάρτυρες οἱ ἐν Νικομηδείᾳ

Μαρτύρησαν διὰ ξίφους.


------------------------------------------------------------------------------
 
Οἱ Ἅγιοι 40 Μάρτυρες οἱ Ῥωμαῖοι

Μαρτύρησαν διὰ πυρός.


------------------------------------------------------------------------------
 
Ἀνακομιδὴ Λειψάνων Ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Συκεώτου

 


Τὸ λείψανό του κατατέθηκε στὸ ναὸ τοῦ Ἁγίου Γεωργίου «ἐν τῷ Δευτέρῳ» στὸ Βυζάντιο.


------------------------------------------------------------------------------
 
Σύναξη τῆς Θεοτόκου «ἐν Διακοναῖς»

Τὸ γεγονὸς κατὰ τὸν Συναξαριστὴ Delehaye «πέραν ἐν Εὐδοκιαναῖς».


------------------------------------------------------------------------------

Ὁ Ἅγιος Μνημόνιος ἐπίσκοπος Ἀμαθοῦντος Κύπρου

Αὐτὸς χειροτόνησε διάκονο τὸν Ἅγιο Τύχωνα (βλέπε 16-6 στὴν ἀρχή). Ἄλλες πληροφορίες γιὰ τὴν ζωή του δὲν ἔχουμε, ἐκτὸς τοῦ ὅτι γίνεται ἀναφορὰ σ᾿ αὐτὸν στὴ βιογραφία τοῦ Ἁγίου Τύχωνος.


------------------------------------------------------------------------------
 
Ὁ Ἅγιος Ἔλαππας

Ὁ ἅγιος Ἔλαππας ἀναφέρεται ἐπιγραμματικὰ στὸ «Μικρὸν Εὐχολόγιον ἢ Ἁγιασματάριον» ἔκδοση Ἀποστολικῆς Διακονίας 1959, χωρὶς ἄλλες πληροφορίες. Πουθενὰ ἀλλοῦ δὲν ἀναφέρεται ἡ μνήμη του.
 

ΠΡΟ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ (Ἀρχιμ. Σαρ. Σαράντου) «Νά γίνει ἵλεως ὁ Κύριος γιά μᾶς πού ἀφήνουμε ἐρείπια στούς μεταγενεστέρους μας»

Πρό … τν κλογν. Το ρχιμ. Σαράντη Σαράντου

.          Ὁ γιος Κοσμς Ατωλός εχε προείπει, τι θά ρθει καιρός πού ο σώφρονες θά θεωρονται ς φρονες καί ο φρονες ς σώφρονες, ο μή ντιμοι ς ντιμοι καί ο ντιμοι ς νέντιμοι, ο ργατικοί καί δοτικοί ς νόητοι καί ο φυγόπονοι ς ο πιό προσαρμοσμένοι στό κλμα καί στό πνεμα τς ποχς τς ρθυμίας..          Στίς ἡμέρες μας φαίνεται νά ἐπιβεβαιώνεται ὁ ἅγιος ἐθνομάρ­τυρας Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός.  Ἴσως οἱ καταστάσεις, τά γεγονότα καί οἱ θεσπιζόμενοι ὁσημέραι νόμοι νά ξεπερνοῦν τόν Ἅγιο.
.          Ἐμες, βουλιαγμένοι πάνω στούς καναπέδες πορροφομε μέ βουλιμία τήν νεξέλεγκτη τηλεθέαση. Ναρκωνόμαστε λο καί βαθύτερα στή νοοτροπία της καί τά κελεύσματά της.  Δέν ντιδρομε σέ καμιά προσβολή τς γίας Παραδόσεώς μας, λλά θυσιάζουμε τά πάντα στά νεοειδωλολατρικά σόου τν ποικίλων τηλεπαρουσιάσεων. .          Τό κελλί μας, ἤ ὅπως καινοδιαθηκικά ὀνομάζεται «ταμεον», ἤ πολύ πιό ἁπλᾶ, τό ὑπνοδωμάτιό μας, μετατρέπεται σέ χῶρο μολυσμένο ἀπό τίς αἰσχρές εἰκόνες, τά πονηρά σενάρια, τούς κακούς λογισμούς, τά αἰσθήματα πού ἐπιμελημένα καί δαιμονικά στήνει ἡ Νέα Ἐποχή.  Τό κελλίον πλέον δέν ὑψοῖ, σύμφωνα μέ τήν ἁγιοπνευ­ματι­κή ἐμπειρία τῶν πατέρων, ἀλλά γκρεμίζει, κατεδαφίζει, δέν κτίζει.  Ἀλλοτριώνει, δέν μορφώνει.  Ἀποσυνθέτει καί καθόλου δέν  συγκροτεῖ τήν προσωπικότητα τοῦ ἀνθρώπου.
.          Ἀποσυντονισμός, διαφορία, ποχαύνωση, νία, μηχανία, δράνεια γιά δημιουργία, γιά προγραμματισμό, ρευνα καί ργάνω­ση ζως, κυριεύει τή νεολαία, φο κούσια κούσια πέφτουν θύματα τς μεθοδευμένης περπροσφορς τηλοψίας καί πολύωρης συμμετοχς στίς φθονες πηρεσίες το Internet..          Προσκολλημένοι μικροί καί μεγάλοι, δίως ατήν τήν περίοδο τς «κρίσεως» βομβαρδιζόμαστε πί πλέον πό τίς πειλές τν – νεοεποχιτν ς πί τό πλεστον – δημοσιογράφων καί ναμένουμε ναγώνια νά μορφώσουμε, κόμα καί τώρα, γνώμη γιά τά πρόσωπα πού μπορον νά μς κπροσωπήσουν ς κυβέρνηση τς χώρας..          Ξεχνμε τι ο διακόσιοι τν δύο κομμάτων δη χουν παραχωρήσει μέ τίς δύο δανειακές συμβάσεις λόκληρη τήν πατρίδα μας; 
.          Κλείσαμε τά ατιά μας γιά νά μήν κούσουν, τι ο δύο γνωστοί ρχηγοί τν δύο γνωστν κομμάτων, στειλαν προσωπική πιστο­λή καστος στούς δανειστές καί τούς βεβαιώνουν, τι θά εναι επειθέστατοι στίς ποχρεώσεις τους πέναντί τους..          Ἐκτός μως τν δύο δανειακν συμβάσεων προσποιούμαστε πώς δέν καταλαβαίνουμε τίς ποχρεώσεις πού πιβάλλουν τά δύο μνημόνια;.          Γιατί δέν ἐννοοῦμε νά πιστέψουμε, ὅτι ἐκτός τῶν γνωστῶν τάχα ἀγνώστων τοκογλύφων δανειστῶν ἔχουμε ὑποχρέωση ὡς κράτος, ὡς διοίκηση, ὡς κυβέρνηση νά εἴμαστε εὐπειθέστατοι στούς τεχνοκράτες τοῦ Δ.Ν.Τ. καί πρέπει νά ἐφαρμόζουμε τίς σκληρές ἀποφά­σεις τῶν διαφόρων Εὐρωπαϊκῶν ἐπιτροπῶν – πάντοτε γιά τό καλό τῆς χώρας μας – στω καί ν συντάξεις καί μισθοί μειωθον στά 150 € μηνιαίως, δηλαδή στά ρια τς λιμοκτονίας.
.          Δέν χουμε ντιληφθε τήν λαζονική συμπεριφορά τν μέχρι τώρα γετν «μας», πού βρίζουν, παξιώνουν καί λοιδωρον ναλλάξ λες τίς τάξεις πιστημόνων, παγγελματιν καί ργαζομένων;.          Δέν θυμόμαστε, τι 3000 συμπολτες μας φτασαν στό πονενοημένο διάβημα; Σέ ὁποιαδήποτε ἄλλη πολεμική σύρραξη ἤ θερμό ἐπεισόδιο, ὅπως ἐπανειλημμένα ἀπό τούς δημοσιογράφους ἀναφέρεται, θά εἴχαμε τόσα θύματα;
.          Σέ λλες παλαιότερες μεταγενέστερες ποχές εχαμε κατομμύρια νέργων;
.          Εχαμε τόση καταπάτηση νόμων καί συνταγματικν  διατάξεων;.          Ο λοιποί τν ξιοτίμων κ.κ. βουλευτν, πού δέν πέγραψαν τίς δανειακές συμβάσεις, δέν θά πρεπε νά σπεύσουν παντες, νά ποβάλουν τίς παραιτήσεις τους; Ἔτσι δέν θά ἐξαναγκαζόταν ὁλόκληρο τό σῶμα τῶν βουλευτῶν νά ἀποφύγουν τήν ὁλοκληρωτική παράδοση τῆς πατρίδος μας στούς «δανειστές» μέ ὅρους, φεῦ, μετακλήτους;
.          Ὅμως μέσ τς τηλεοράσεως καί το διαδικτύου χουν γίνει γνωστοί ο λάχιστοι ντιμνημονιακοί βουλευτές, πού χουν δώσει σκληρές καί τεκμηριωμένες γορεύσεις στή βουλή καί κτός ατς, γιά νά γίνει γνωστό τό παχθές γκλημα κατά το λληνικο λαο..         ταν μάλιστα πό τούς λάχιστους τν ντιμνημονιακν γνωρίζουμε λαχίστους τν λαχίστων, τι κάνουν τό σημεον το τιμίου Σταυρο ν πιγνώσει, ταν δέν γονται καί δέν φέρονται λόγ κάποιων ξαρτήσεων πό ποκρυφιστικές ργανώσεις, ταν πικα­λονται τή βοήθεια τς Κυρίας Θεοτόκου καί τν γοργοεπηκόων γίων μας, ταν μετέχουν τν χράντων Μυστηρίων τς κκλησίας μας, γιατί νά μήν ποστηριχθον γιά τό καλό λων μας καί τς μοναδικς σέ ξία πατρίδος μας;.          «ντίστητε τ διαβόλ» λέγει Κύριός μας στήν Καινή Διαθήκη, «καί φεύξεται φ’ μν!» Ατό σημαίνει, τι χρειάζεται νεργοποίηση τς δικς μας ν διακρίσει Χριστο βουλήσεως, γιά νά ρθει βοηθός διος Χριστός.  Οὐδέποτε ἐπεχείρησε, ὑπενόησε ἤ μεθόδευσε κάποια δέσμευση ἤ παραγκωνισμό τῆς βουλήσεώς μας.  Ζητάει πάντοτε τήν ἐλεύθερη συγκατάθεσή μας γιά μικρά, μεγάλα, ὑλικά ἤ πνευματικά ζητήματα καί κατόπιν, τρανώνοντας τό θεόσδοτο δῶρο τῆς ἐλευθερίας, παρεμβαίνει καί δημιουργεῖ νέες καταστάσεις, ἀνέλπιστα θαύματα.
.          Σέ καιρούς πολύ δύσκολους σάν τούς δικούς μας Θεόδωρος Κολοκοτρώνης χει πε κενο τό λησμόνητο:  « Θεός βαλε τήν πογραφή του γιά τήν λευθερία τς λλάδος καί δέν τήν παίρνει πίσω»
.          Μέ αὐτή τήν ἀνδρεία θεανθρώπινη τοποθέτηση παρακινήθηκαν οἱ σκλάβοι πρόγονοί μας, ἀγωνίστηκαν καί, τοῦ Κυρίου συνεργοῦντος, τίναξαν τό ζυγό τῆς δουλείας ἀπο πάνω τους.
.          Τώρα, ν μες δέν ντιδράσουμε πνευματικά μέ τίς θερμές προσευχές μας καί μέ τή σωστή ψφο μας, τί θά πομε αριο στά παιδιά μας, στά γγόνια μας, στά δισέγγονά μας, ταν θά ντιληφθον τι μαχητί τά παραδώσαμε μαζί μέ λες τίς περχόμενες γενιές στά σκλαβοπάζαρα τν «γορν» τς Νέας ποχς;
.          Θά ἔχουμε μοῦτρα καθαρά καί μάτια χωρίς ἐνοχές γιά νά τά κυττάξουμε;
.          Ἄν παρά ταῦτα, ἐξαντλώντας ὅλα τά περιθώρια τῶν πνευματικῶν καί κοινωνικῶν ἐνδοκοσμικῶν ἀντιδράσεων, δέν καταφέρουμε νά ἐκλέξουμε τούς πιό ἄξιους ἐκπροσώπους πού θά ἀρνηθοῦν τό ἐπαχθές χρέος καί τή μνημονιακή ὑποδούλωση, τότε μέ ἄκρα ταπείνωση καί ἐνώπιον τοῦ ἐν Τριάδι Θεοῦ καί ἐνώπιον τῶν ἐρχομέ­νων γενεῶν θά μολογομε τήν κ τς λιγωρίας ποτυχία μας.
.          Θά προσευχόμαστε κ βαθέων νά γίνει λεως Κύριος γιά μς πού φήσαμε ρείπια στούς μεταγενεστέρους μας. 
.          Μακάρι νά μή μς ξιώσει φιλάνθρωπος Χριστός τούς νεο­έλληνες ρθοδόξους Χριστιανούς νά κληροδοτήσουμε καμένη γ, χαμένη πατρίδα, ωλα νειρα, μηδενικές προοπτικές στούς περχομένους μας..          Προτιμότερο λλως θά εναι τό μαρτύριο γιά μς..          Ο μαρτυρικοί θησαυροί θά μπορον σως νά ντισταθμίσουν τήν ναξιότητα καί τήν διακρισία τς γενις μας μέ τήν μολογία τι ξαπατηθήκαμε, γιατί δέν φήσαμε τίς λπίδες μας λες στόν δημουργό καί προνοητή Κύριο, λλά πορεύθημεν ν τος θελήμασι τν καρδιν μν καί τν νομιν μν..          Τό ν Χριστ μαρτύριο μπορε νά πανατοποθετήσει νέα βαθιά θεμέλια στό ρθόδοξο λληνικό θνος μας, στε σέ γερές θεανθρώπινες βάσεις νά μεγαλουργήσουν ν Χριστ ο πόμενες γενιές. 
.          Ἴσως κάτω ἀπό τέτοιες χριστομαρτυρικές προϋποθέσεις ὁ Ἅγιος τοῦ αἰώνα μας νά ἔβλεπε, ὅτι τό Ἑλληνικό Ἔθνος εἶναι προορισμένο νά εἶναι ὀφθαλμός καί διδάσκαλος τῆς οἰκουμένης.
.         ξίζει πάντως ες τάς παρχάς τς μέρας ατς, τν κλογν, μετά φόβου Θεο, πίστεως καί γάπης, νά ξεκρεμάσουμε τό κομποσχοίνι μας πό τά εκονίσματά μας νά τό βγάλουμε πό τόν καρπό το χεριο μας καί νά τό γυρίσουμε κατό … κάποιους περισσότερους κόμπους καί κετευτικά νά πικαλεσθομε τήn βοήθειά Του: «Κύριε ησο Χριστέ λέησόν με», ννοώντας λους τούς δελφούς συν-λληνες.

ΠΗΓΗ: «ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ»

ΜΕΡΕΣ “ΑΘΛΙΩΝ” ΤΟΥ ΟΥΓΚΩ: «ΗΜΟΥΝ ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ, ΠΕΙΝΟΥΣΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ»

 

«Ἤμουν σὲ ἀπόγνωση, πεινοῦσαν τὰ παιδιά μου»

ΣΧΟΛΙΟ: Ζοῦμε μέρες ἐξαθλιώσεως, ποὺ μᾶς ξαναγυρίζουν στοὺς Ἀθλίους τοῦ Β. Οὑγκὼ καὶ τὸν Γιάννη Ἀγιάννη.
.        Μιὰ καλὴ καὶ ΗΘΙΚΗ καὶ ΝΟΜΙΜΗ ἰδέα θὰ ἦταν ἡ σεβαστὴ Εἰσαγγελικὴ Ἀρχὴ νὰ ἀναζητήσει τοὺς ΑΙΤΙΟΥΣ τῆς ΑΠΟΓΝΩΣΕΩΣ αὐτῆς τῆς μητέρας (καὶ τοῦ διαρκῶς αὐξανομένου πλήθους τῶν ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΩΝ διὰ τὸν …ἐπιούσιον ἄρτον.)Δυστυχώς την Κυριακή μας ζητούν πάλι την ψήφο μας...Τόσο θρασείς είναι οι πολιτικοί μας...

.          Ἐλεύθερη ἀφέθηκε τελικὰ ἡ 32χρονη γυναίκα εἰς βάρος τῆς ὁποίας ὁ εἰσαγγελέας Ἡρακλείου εἶχε ἀσκήσει ποινικὴ δίωξη γιὰ κλοπή. Ἡ γυναίκα ποὺ συνελήφθη χθές, γιατί πῆρε τρόφιμα ἀπὸ σοῦπερ μάρκετ χωρὶς νὰ τὰ πληρώσει, ἐμφανίστηκε συντετριμμένη στὸ Δικαστικὸ Μέγαρο. Μιλώντας στοὺς δημοσιογράφους ὑποστήριξε ὅτι ἦταν ἡ πρώτη φορὰ ποὺ ἔκανε κάτι τέτοιο, γιατί βρέθηκε σὲ ἀπόγνωση, καθὼς ἡ οἰκογένειά της ἀντιμετωπίζει σοβαρὰ οἰκονομικὰ προβλήματα. «Ἤμουν σὲ ἀπόγνωση, ἀπελπισμένη, πεινοῦσαν τὰ παιδιά μου», ἀνέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ὅμως ὅτι πλέον ἔχει μετανοιώσει γιὰ τὴν πράξη της αὐτὴ καὶ ὅτι δὲν μπορεῖ νὰ κοιτάξει στὰ μάτια τὰ δύο παιδιά της, δύο κοριτσάκια 4 καὶ 6 ἐτῶν. Ὅπως εἶπε, πῆρε ἀπὸ τὸ κατάστημα, χωρὶς νὰ πληρώσει, δύο κουτιὰ γάλα μακρᾶς διαρκείας, ἕνα κουτὶ φρέσκο γάλα καὶ ἕνα παγωτό.
.           Ἡ οἰκογένεια τῆς 32χρονης γυναίκας, σύμφωνα μὲ ὅσα ἔγιναν γνωστά, ἔχει καταγραφεῖ στὶς λίστες ἀπόρων τῆς Κοινωνικῆς Ὑπηρεσίας τῆς Περιφέρειας Κρήτης, ὑπάλληλοι τῆς ὁποίας βρέθηκαν κοντά της μόλις γνωστοποιήθηκε ἡ σύλληψή της. Μάλιστα ἡ Ὑπηρεσία ἔθεσε στὴν διάθεσή της καὶ δικηγόρο.

Δεν είναι εδώ η πατρίδα μας. Εδώ είμαστε περαστικοί.

 

Aποφθέγματα του γέροντος Αμβροσίου Λάζαρη.
 Δεν είναι εδώ η πατρίδα μας. Εδώ είμαστε περαστικοί. Ήλθαμε, είδαμε και παρήλθαμε. Αλλά πρέπει εδώ να αφήσουμε κάποιο σημάδι στο πέρασμά μας. Όλοι μας! Και ποιό είναι αυτό το σημάδι, παιδιά μου; Είναι η μεταξύ μας αγάπη, η ειλικρίνεια, η πίστη, η αλήθεια και η δικαιοσύνη. Γιατί, βλέπετε, μέσα σ’ αυτό το πέρασμα έχουμε και έναν εχθρό του ανθρωπίνου γένους, που έρχεται και προσπαθεί με όλες του τις δυνάμεις να κατακτήσει τη Γη. Η Γη είναι του Ουρανού και του Θεού, αλλά για ένα διάστημα θα κυριαρχήσει κι αυτός, θα περάσει από τη Γη και αλίμονο στους ανθρώπους; που θα βρεθούνε την εποχή εκείνη. Ναι, έρχεται αυτός και μας σερβίρει ένα καινούριο νόμο.
Όχι αυτόν που μας προσφέρει ο Κύριος, την αγάπη, την ειρήνη, τη χαρά, την υγεία, τη μακροθυμία, τη χρηστότητα, την αγαθοσύνη, την πραότητα, την πίστη, την εγκράτεια, τα χαρίσματα του Θεού δηλαδή, τον νόμο του Θεού. Αλλά μας σερβίρει κάποιον άλλο νόμο. Ο άλλος νόμος αυτός είναι: όχι αγάπη αλλά μίσος, όχι ειλικρίνεια αλλά ψευτιά, όχι αλήθεια αλλά συκοφαντία, κακία, αδικία, πλεονεξία, φιλαργυρία και φόνοι! Ποιός θα το πίστευε, μέσα στην Ελλάδα να περάσουν είκοσι τέσσερις ώρες και να μη γίνουν δύο, τρεις και πέντε φόνοι! Ποτέ δεν γινόταν αυτό. Να που εκπληρώνεται η προφητεία, ότι οι άνθρωποι του καιρού εκείνου δεν θα υπολογίζουν τον άνθρωπο εις καμίαν αξίαν. Αλλά όλα αυτά που βλέπετε είναι γραμμένα. Τα διαβάζουμε και παρέρχονται απαρατήρητα, δυστυχώς, γιατί εμείς, οι τελευταίοι άνθρωποι, δεν προσέχουμε και πολύ. «Ε, έτυχε κάτι να γίνει στην Αθήνα, κάτι να γίνει στη Θεσσαλονίκη, ίσως να γίνει»... Όμως είναι γραμμένα και θα περάσουν όλα τα γεγονότα εκείνα, όπου έρχεται αυτός ο φοβερός δαίμων, που σας λέγω, να κυριαρχήσει επί της Γης και να καταστήσει το βασίλειό του παγκόσμιο. Και αυτός ο κυρίαρχος θα είναι ο Αντίχριστος, που έρχεται να βασιλέψει για λίγο διάστημα. Θα είναι ο καταστροφέας της ανθρωπότητας, θα ανατρέψει το Σύμπαν, θα επιβάλει βία, για να τον προσκυνήσουν οι άνθρωποι. Για τρία χρόνια δεν θ’ αφήσει τίποτα όρθιο, όταν έρθει ο χρόνος. Αλλά λίγο θα είναι το πέρασμά του, για να δείξει και αυτός εκείνα που έχει μέσα στην καρδιά του, την κακία δηλαδή. Γιατί έρχεται ο Κύριος και θα ξεκαθαρίσει τα πράγματα. Θα καθαρίσει άπαξ διά παντός και θα φέρει την τάξη την καινούρια, την αιώνια, που θα είναι τάξη ασάλευτη, μέσα από το χέρι του Δημιουργού που έπλασε τον άνθρωπο και έκτισε τον Ουρανό και τη Γη.

ΤΥΧΩΝΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΜΑΘΟΥΝΤΟΣ

Τῌ ΙΣΤ' ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΜΗΝΟΣ
ΙΟΥΝΙΟΥ

Μνήμη τοῦ Ἁγίου Πατρὸς ἡμῶν Τύχωνος, Ἐπισκόπου Ἀμαθοῦντος τῆς Κύπρου.
Τῇ ΙΣΤ' τοῦ αὐτοῦ μηνός, Μνήμη τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρὸς ἡμῶν Τύχωνος,
Ἐπισκόπου Ἀμαθοῦντος τῆς Κύπρου.
Βλάβην ὀλοθρεύοντος ἐκφυγὼν Τύχων,
Ζωῆς τυχὼν γέγηθε τῆς ἀνωλέθρου.
Ἕκτῃ καὶ δεκάτῃ κατερύκακε γαῖα Τύχωνα.

Ταῖς αὐτοῦ ἁγίαις πρεσβείαις, ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...