Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, Οκτωβρίου 01, 2012

Στιγμές αγιότητας τριών καθημερινών ανθρώπων...



 
Η πιο καλή φάση που μπορεί να σου τύχει!

 
Ο Θεός, όπως έχουμε ματαπεί, έρχεται κυρίως σε δυο περιπτώσεις: στην τέλεια αγάπη και στην τέλεια απελπισία. Εδώ έχουμε δυο περιπτώσεις καθαρής καρδιάς. Εσύ που λες "αν δω κι εγώ, θα πιστέψω", έχει τέτοια καρδιά; Μπορείς καν να δεχτείς ως κάτι θετικό αυτό που έκαναν οι δυο παρακάτω άνθρωποι, ιδίως ο πρώτος. Αν μπορέσεις να το εγκρίνεις στη συνείδησή σου, θα είναι ένα πρώτο βήμα...

Μια σημαντική διαφορά της ορθόδοξης πνευματικότητας από τις άλλες πνευματικές παραδόσεις του κόσμου είναι ότι σου διδάσκει τον τρόπο της κάθαρσης της καρδιάς - βάζοντάς τον βέβαια στην αρχή ενός δρόμου που οδηγεί στη θέωση κι όχι απλά σ' ένα δρόμο για να "βρεις τον εαυτό σου", πράγμα γήινο και ατελές. Αυτή είναι και η εμπειρική γνώση του Θεού, αλλά και η επιβεβαίωση πως ιστορίες σαν τις παρακάτω δεν είναι παραμύθια για γιαγιάδες. Δεν τα πιστεύεις; Καλά κάνεις - δεν καλείσαι να πιστέψεις κάτι που δεν έχεις ζήσει. Εφάρμοσέ τα στη ζωή σου και θα δεις ο ίδιος.

 
Ο απατημένος σύζυγος που αγάπησε πολύ
Ελληνοαμερικανός οικογενειάρχης είδε το Άκτιστο Φως

Απόσπασμα από το βιβλίο: "Ο πατήρ Παϊσιος μου είπε", του Αθ. Ρακοβαλή, Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη", σελ. 27-29 [ολόκληρο εδώ]. Το post από εδώ.

Ο γέροντας μου διηγήθηκε την έξης ιστορία: «Μία φορά είχε έρθει εδώ ένας Ελληνοαμερικάνος γιατρός. Ορθόδοξος ήταν, αλλά δεν είχε πολλά με τη θρησκεία... Ούτε τη νηστεία της Παρασκευής δεν κρατούσε... ούτε πολύ πήγαινε στην Εκκλησία. "Έζησε μία εμπειρία και ήθελε να τη συζητήσει. "Ένα βράδυ, ενώ προσευχόταν στο διαμέρισμά του «άνοιξε ο ουρανός». "Ένα φως τον έλουσε, και χάθηκε το ταβάνι και οι σαράντα όροφοι από πάνω του. Βρισκόταν λουσμένος μέσα στο φως για πολλή ώρα, δεν μπορούσε να υπολογίσει πόσο! 

Θαύμασα! Γιατί ένοιωσα και κατάλαβα ότι ήταν «εκ Θεού». Ήταν πραγματικό... Είδε το «άκτιστο φως»[*]. Τι έκανε στη ζωή του; Πώς ζούσε και αξιώθηκε τέτοια θεία πράγματα;
Ήταν παντρεμένος, είχε γυναίκα και παιδιά. Του λέει ή γυναίκα του: «Βαρέθηκα να ασχολούμαι με το σπίτι, θέλω να πηγαίνω καμιά βόλτα». Ε! δεν δούλευε κιόλας, άρχισε να γυρίζει με τις φίλες της και να τον τραβάει κάθε βράδυ έξω. Μετά από λίγο διάστημα, του λέει: «θέλω να βγαίνω μόνη μου με τις φίλες μου». Το δέχτηκε και αυτό για χάρη των παιδιών του. Μετά, «θέλω να πάω μόνη μου διακοπές...» Τι να κάνει; της έδινε και λεφτά και το αυτοκίνητο. 

Μετά ζήτησε να της νοικιάσει ένα διαμέρισμα να ζει μόνη της, κουβαλούσε και τους φίλους της εκεί. Της μιλούσε, τη συμβούλευε, «βρε τι θα νοιώθουν τα παιδιά μας;» Τίποτα αυτή. Στο τέλος του πήρε πολλά λεφτά και έφυγε. Στεναχωριόταν! 

Μετά από λίγα χρόνια έμαθε ότι είχε καταντήσει πόρνη στα μαγαζιά του Πειραιά! 

Στεναχωρέθηκε! Έκλαιγε! Σκεφτόταν να πάει να τη βρει. Τι να της πει όμως;... 

Γονάτισε να προσευχηθεί: «Θεέ μου... φώτισε με, τι να πω... τι να κάνω... για να σωθεί αυτή ή ψυχή...». Βλέπεις την πονούσε. Ήθελε «να σωθεί αυτή ή ψυχή». Ούτε αντρικός εγωισμός, ούτε μνησικακία, ούτε περιφρόνηση... πονούσε για την κατάντια της. Ποθούσε τη σωτηρία της. Τότε άνοιξε ο Θεός τον ουρανό... τον έλουσε με το φως Του. 

Βλέπεις;... Βλέπεις;... Αυτός στην Αμερική... σε τι περιβάλλον ζούσε;... Ενώ πόσοι ζούμε μέσα στο Άγιον Όρος, μέσα στους Αγίους, μέσα στη χάρη της Παναγίας και προκοπή δεν κάνουμε! 

Δόξα τω Θεώ! Δόξα τω Θεώ!» 

[*] «ακτιστο φώς»: Λέγεται άκτιστο, δηλαδή αδημιούργητο, χωρίς αρχή, δηλαδή θεϊκή ενέργεια, Θεός. Υψηλότατοι πνευματικοί ασκητές το ζουν. Ποθητός στόχος της ασκητικής ζωής. Θεωρείται εμπειρία θέωσης. Μετέχει η ανθρώπινη στη Θεία ενέργεια, «...θείας φύσεως κοινωνοί...». Περί άκτιστου Φωτός ειδικότερα εδώ. 

Το άρθρο αυτό στα Αγγλικά

Γέροντας Παΐσιος

Ο λαϊκός αχθοφόρος που ανέστησε νεκρό

Από το ίδιο βιβλίο, σελ. 166-168. Αφηγείται ο Γέροντας Παΐσιος. Από εδώ.

...Είχα γνωρίσει κάποτε έναν άνθρωπο πολύ καλό και ευαίσθητο. Αφού να φανταστείς ούτε στο μοναστήρι δεν ερχόταν να φιλοξενηθεί για να μη δώσει βάρος στους μοναχούς... Ήμουν τότε αρχοντάρης στη σκήτη των Ιβήρων, βγαίνω μία στιγμή στο μπαλκόνι το μεσημέρι, βλέπω κάποιον κάτω να ξαπλώνει πάνω στις πέτρες... Βρε, λέω, τι κάνει αυτός εκεί; Ανησύχησα. Πήγα και τον βρήκα. 

— Τι κάνεις εδώ, ευλογημένε; Γιατί δεν έρχεσαι στο μοναστήρι να φιλοξενηθείς;

— Όχι, όχι, καλά είμαι εδώ, μη στεναχωριέσαι. 
 
Τον βίαζα να έρθει και αυτός δεν ήθελε. Μου λέει «Όλη νύχτα οι πατέρες κάνουν αγρυπνία... κουράζονται, νηστεύουν... πάνε να ξεκουραστούν λιγάκι το μεσημέρι, να πάω εγώ να τους ανησυχήσω; Δεν πάει!» 

Είδες καλούς λογισμούς που έκανε; αυτό δείχνει ψυχική και πνευματική υγεία... ενώ άλλοι έρχονται με απαίτηση να τους υπηρετήσεις και μετά όλο κακούς, λογισμούς κάνουν... να σε κατηγορήσουν κιόλας. Τέλος πάντων. Τελικά τον έπεισα, τον πήρα στο μοναστήρι, γνωριστήκαμε και γίναμε φίλοι. 

Άκου να δεις τι έκανε αυτός ό άνθρωπος. Αυτός από μικρός έμεινε ορφανός, δε γνώρισε γονείς, μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο. Όταν μεγάλωσε, δούλευε αχθοφόρος στο λιμάνι, στη Θεσσαλονίκη. 

Παντρεύτηκε και χάρηκε πολύ. Γιατί βρήκε την οικογένεια που του έλειπε. Τα πεθερικά του τα είχε σαν τους γονείς του. Πιασαν ένα σπίτι κοντά στα πεθερικά και τα αγαπούσε πολύ. Αφού να φανταστείς, όταν σχολούσε από τη δουλειά, πρώτα πήγαινε από τα πεθερικά του, να τα χαιρετήσει, να δει αν χρειάζονται τίποτα, και μετά πήγαινε σπίτι να δει τη γυναίκα του. 

Ήταν και πολύ ευλαβής. Έλεγε και την ευχή. «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησον με». Κουβαλούσε και προσευχόταν. 

Τον στεναχωρούσε το θέμα ότι τα πεθερικά του δεν πίστευαν. Ο πεθερός του μάλιστα βλασφημούσε και αυτό τον πίκραινε πολύ... Παρακαλούσε λοιπόν τον Θεό να μην τους πάρει απ' αυτή τη ζωή πριν μετανοήσουν... Με παρακάλεσε και μένα να κάνω προσευχή γι' αυτό το θέμα. 

Μία φορά λοιπόν αρρώστησε ο πεθερός του και τον πήγαν στο νοσοκομείο: Στο ΑΧΕΠΑ. Ήταν μέρες εκεί. Μία μέρα λοιπόν μετά τη δουλειά πήγε στο νοσοκομείο κατευθείαν, χωρίς να περάσει από το σπίτι. Ψάχνει για τον πεθερό του, δεν τον βρίσκει στο δωμάτιο... Ψάχνει ρωτάει... «Ποιος, αυτός; πέθανε,... τον έχουν κάτω στα ψυγεία, εκεί πού φυλάν τους νεκρούς» του λένε. 

Του ήρθε σαν να τον χτύπησε κεραυνός. «Γιατί, Θεέ μου, τον πήρες αφού δεν ήταν έτοιμος; αφού δεν πρόλαβε να μετανοήσει; γιατί, Θεέ μου;». 

Άρχισε να προσεύχεται με πόνο, βαθειά. «Τι είναι για το Θεό να τον φέρει πίσω; Τίποτα» σκέφτηκε και άρχισε να παρακαλεί τον Θεό. 

Κατεβαίνει κάτω, ψάχνει το νεκροτομείο, τον βρίσκει παγωμένο, νεκρό. Τον πιάνει από το χέρι. «Έλα, πάμε, του λέει, πάμε σπίτι». Ζωντάνεψε ό νεκρός, σηκώθηκε και τον ακολούθησε. 

— Αλήθεια, γέροντα, έγινε αυτό; τον ρώτησα εμβρόντητος. 

— Αλήθεια, βρε, αλήθεια. 

— Και ζει αυτός ο άνθρωπος ακόμα; 

— Όχι, έχει πεθάνει τώρα... έζησε μερικά χρόνια ακόμα, μετανόησε, καλοσύνεψε... έγινε αρνάκι, και τον πήρε ο Χριστός στον Παράδεισο... 

Ήμουν κατάπληκτος. 

— Γίνονται στις μέρες μας τέτοια πράγματα;... ρώτησα με θαυμασμό. 

— Είδες... και ήταν λαϊκός. Είχε όμως πολύ απλότητα!!! και βαθειά πίστη. Δε λέει ό Χριστός, «ο πιστεύων εις εμέ α εγώ ποιώ και μείζονα τούτων ποιήσει»; Γιατί να μας φαίνεται παράξενο; Ο Χριστός δεν ανέστησε νεκρούς; Το Λάζαρο, το γιο της χήρας, την κόρη τού Ιαείρου! Οι Απόστολοι δεν ανάσταιναν νεκρούς;... Στους βίους των Αγίων δε διαβάζουμε τόσα και τόσα; 

Γιατί μας φαίνεται παράξενο;

Το άρθρο αυτό στα Αγγλικά
 
"Καλημέρα, Συμεών. Ο Χριστός είμαι. Υπομονή, σε τρεις μέρες θα σε πάρω..."

 

Η Ευλογία της Απλότητας

Σσσσστ! Ησυχία... κοιμάται!
Το 1922 ήρθε από την Μικρασία με τους πρόσφυγες ένα ορφανό Ελληνόπουλο, ονόματι Συμεών. Εγκαταστάθηκε στον Πειραιά σε μια παραγκούλα και εκεί μεγάλωσε μόνο του. Είχε ένα καροτσάκι και έκανε τον αχθοφόρο, μεταφέροντας πράγματα στο λιμάνι του Πειραιά. Γράμματα δεν ήξερε ούτε πολλά πράγματα από την πίστη μας.
Είχε την μακαρία απλότητα και πίστη απλή και απερίεργη. Όταν ήρθε σε ηλικία γάμου νυμφεύθηκε, έκανε δύο παιδιά και μετακόμισε με την οικογένεια του στη Νίκαια. Κάθε πρωί πήγαινε στο λιμάνι του Πειραιά για να βγάλει το ψωμάκι του.
Περνούσε όμως κάθε μέρα το πρωί από το ναό του αγίου Σπυρίδωνος, έμπαινε μέσα, στεκόταν μπροστά στο τέμπλο, έβγαζε το καπελάκι του και έλεγε: «Καλημέρα Χριστέ μου, ο Συμεών είμαι. Βοήθησέ με να βγάλω το ψωμάκι μου».
Το βράδυ που τελείωνε τη δουλειά του ξαναπερνούσε από την Εκκλησία, πήγαινε πάλι μπροστά στο τέμπλο και έλεγε: «Καλησπέρα Χριστέ μου, ο Συμεών είμαι. Σ’ ευχαριστώ που με βοήθησες και σήμερα».
Και έτσι περνούσαν τα χρόνια του ευλογημένου Συμεών. Περίπου το έτος 1950 όλα τα μέλη της οικογενείας του αρρώστησαν από φυματίωση και εκοιμήθησαν εν Κυρίω. Έμεινε ολομόναχος ο Συμεών και συνέχισε αγόγγυστα τη δουλειά του αλλά και δεν παρέλειπε να περνά από τον άγιο Σπυρίδωνα να καλημερίζει και να καλησπερίζει τον Χριστό, ζητώντας την βοήθεια Του και ευχαριστώντας Τον.
Όταν γέρασε ο Συμεών, αρρώστησε. Μπήκε στο Νοσοκομείο και νοσηλεύτηκε περίπου για ένα μήνα. Μια προϊσταμένη από την Πάτρα τον ρώτησε κάποτε: -Παππού, τόσες μέρες εδώ μέσα δεν ήρθε κανείς να σε δει. Δεν έχεις κανένα δικό σου στον κόσμο; -Έρχεται, παιδί μου, κάθε πρωί και απόγευμα ο Χριστός και με παρηγορεί. -Και τι σου λέει, παππού; -«Καλημέρα Συμεών, ο Χριστός είμαι, κάνε υπομονή». «Καλησπέρα Συμεών, ο Χριστός είμαι, κάνε υπομονή».
Η Προϊσταμένη παραξενεύτηκε και κάλεσε τον Πνευματικό της, π. Χριστόδουλο Φάσο, να έρθει να δει τον Συμεών μήπως πλανήθηκε. Ο π. Χριστόδουλος τον επισκέφθηκε, του έπιασε κουβέντα, του έκανε την ερώτηση της Προϊσταμένης και ο Συμεών του έδωσε την ίδια απάντηση.
Τις ίδιες ώρες πρωί και βράδυ, που ο Συμεών πήγαινε στο ναό και χαιρετούσε τον Χριστό, τώρα και ο Χριστός χαιρετούσε τον Συμεών. Τον ρώτησε ο Πνευματικός: -Μήπως είναι φαντασία σου; -Όχι, πάτερ, δεν είμαι φαντασμένος, ο Χριστός είναι. -Ήρθε και σήμερα; -Ήρθε. -Και τι σου είπε; -Καλημέρα Συμεών, ο Χριστός είμαι. Κάνε υπομονή, σε τρεις μέρες θα σε πάρω κοντά μου πρωΐ – πρωΐ. Ο Πνευματικός κάθε μέρα πήγαινε στο Νοσοκομείο, μιλούσε μαζί του και έμαθε για την ζωή του. Κατάλαβε ότι πρόκειται περί ευλογημένου ανθρώπου. Την τρίτη ημέρα πρωΐ – πρωΐ πάλι πήγε να δει τον Συμεών και να διαπίστωσει αν θα πραγματοποιηθεί η πρόρρηση ότι θα πεθάνει.
Πράγματι εκεί που κουβέντιαζαν, ο Συμεών φώναξε ξαφνικά: «Ήρθε ο Χριστός», και εκοιμήθη τον ύπνο του δικαίου. Αιωνία του η μνήμη. Αμήν.
 
 
(Από το βιβλίο ΑΣΚΗΤΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, 2008, σελ. 350-351, Ιερόν Ησυχαστήριον Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, Μεταμόρφωσις Χαλκιδικής).

Η ευτυχία


ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ποθεί την ευτυχία αλλά δεν μπορεί να φανταστεί πόσο κοντά του βρίσκεται...
Η ευτυχία κρύβεται εκεί που δεν το περιμένει. Η ευτυχία μας αυξάνεται όσο αυξάνεται η προσφορά μας και ελαττώνεται η προσδοκία μας. Δεν υπάρχει πιο ευτυχισμένος άνθρωπος από τον ανιδιοτελή. Συγγενεύει νε την πανέμορφη φύση , που όλο δίνει και ελάχιστα λαμβάνει. Τι όμορφο να ανακουφίζεις ανθρώπους χωρίς να ζητάς τίποτα από αυτούς! Το λαμπερό τους πρόσωπο, το ευχαριστώ τους, η αγαλλίασή τους είναι τα καλύτερα δώρα που μπορούν να προσφέρουν στον ευεργέτη τους. Και πόσο χαίρεται ο ευεργέτης όταν νιώθει πως έδωσε χαρά σε έναν βασανισμένο!
Αν ήμουν ψυχίατρος μία συνταγή θα έδινα στους καταθλιπτικούς ασθενείς μου: Λειτουργήστε ανιδιοτελώς, δημιουργήστε με μεράκι, προσφέρετε χωρίς ανταλλάγματα και η ψυχή σας θα ζει την παραδείσια μακαριότητα.
Από το βιβλίο: «ΑΡΧΙΜ. ΑΡΣΕΝΙΟΣ ΚΩΤΣΟΠΟΥΛΟΣ
Από το χάος στο φως
Στα ίχνη ενός σπουδαίου ανθρώπου του Θεού»
ΑΘΗΝΑ 2012

Γιατί τόσο μῖσος καί κακία;





Τώρα μποροῦμε νά κατανοήσουμε, ἔτι περισσότερον, γιατί 
οἱ ξένοι, ἐχθροί καί φίλοι, ἀντιμετωπίζουν μέ ἐχθρότητα τήν 
Ἑλλάδα μας τήν ἀγαπημένη.
Ὅπου πᾶνε μᾶς βρίσκουν μπροστά τους. Γι’ αὐτό καί μᾶς
συκοφαντοῦν καί διασύρουν τόν λαό μας μέ τόν χειρότερο τρόπο.

Ὅταν ἐμεῖς χτίζαμε Παρθενῶνες καί θεμελιώναμε πολιτισμούς, 
ἐκεῖνοι ζοῦσαν στίς στέππες, στίς τρῶγλες καί τίς ὀπές τῆς γῆς.
Οἱ θεμελιωτές ὅλων τῶν ἐπιστημῶν εὑρίσκονται στήν Ἑλλάδα.
Φιλοσοφία: Πατέρας της ὁ Ἀριστοτέλης καί ὁ Θεόφραστος.
Μαθηματικά: Θεμελιωτής τῶν μαθηματικῶν ὁ Πυθαγόρας.
Ἰατρική: Πατέρας της ὁ Ἱπποκράτης ὁ Κῶος.
Ἀστρονομία: Πατέρας της ὁ Ἀρίσταρχος ὁ Σάμιος.
Δημοκρατία: Πατέρες της ὁ Κλεισθένης καί ὁ Περικλῆς.
Ἱστορία: Πατέρας της ὁ Ἡρόδοτος.
Μηχανική: Πατέρας της ὁ Ἀρχιμήδης ὁ Συρακούσιος.
Ρητορική: Πατέρας της ὁ Ἐμπεδοκλῆς.
Φαρμακευτική: Πατέρας της ὁ Διοσκουρίδης.
Τραγωδία: Πατέρας της ὁ Θέσπης.
Γεωμετρία: Θεμελιωτής αὐτῆς ὁ Εὐκλείδης.
Ἀτομική ἐνέργεια καί Φυσική: Θεμελιωτής της ὁ Δημόκριτος.
Γεωγραφία: Πατέρας της ὁ Στράβων ὁ Ἀμισέας.
Αὐτή εἶναι ἡ Ἑλλάδα μας!
Πολεμουμένη νικᾶ καί στέκεται πάντοτε ὄρθια.

Πηγή: Περιοδικό «ΑΓΙΑ ΛΥΔΙΑ», τεῦχος 474, Αὔγουστος 2012

ΤΟ ΤΟΥΒΛΟ (ΜΙΑ ΔΙΔΑΧΗ ΖΩΗΣ...)


alt1.Μία περιπέτεια χωρίς τέλος..!
2.Ένας νεαρός και επιτυχημένο στέλεχος εταιρείας, 
οδηγούσε τη νέα του τζάγκουαρ κάπως γρήγορα σε 
μία γειτονιά όχι και τόσο καλόφημη. Πρόσεχε μην 
τυχόν κανένα παιδάκι ξεπροβάλει απότομα ανάμεσα από τα παρκαρισμένα
 αυτοκίνητα.
   3. Κάποια στιγμή πιστεύοντας πως είδε κάτι να κινείται επιβράδυνε, αντί 
όμως να εμφανιστεί κάποιο παιδάκι, ένα τούβλο χτύπησε με δύναμη την 
πλαϊνή πόρτα της τζάγκουάρ του. Φρέναρε απότομα και κάνοντας όπισθεν
 κατευθύνθηκε στο σημείο που το τούβλο είχε ριχτεί.
   4. Φανερά θυμωμένος πετάχτηκε έξω από το αυτοκίνητό του, κι έπιασε
 ένα παιδί που βρήκε κοντά του, το έσπρωξε και το ακούμπησε με την 
πλάτη σε ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο, φωνάζοντας:
          * «Γιατί το έκανες αυτό και ποιος είσαι;
          * Τι νομίζεις ότι κάνεις; 
          * Αυτό είναι ένα καινούριο αυτοκίνητο και το τούβλο που πέταξες
 του έκανε μια πολύ ακριβή ζημιά!
          * Γιατί το έκανες»;
   5.
          * Το νεαρό αγόρι απολογητικά του είπε:
          * «Σας παρακαλώ κύριε. σας παρακαλώ, ζητώ συγνώμη,
 αλλά δεν ήξερα τι άλλο να κάνω! 
          * Πέταξα το τούβλο γιατί κανένας δεν σταματούσε.» 
          * Με δάκρυα να κυλάνε στο πρόσωπό του και στο σαγόνι του,
 το αγοράκι έδειξε πίσω από ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο.
         * «Είναι ο αδερφός μου» είπε «Το αναπηρικό του καροτσάκι 
αναποδογύρισε στο πεζοδρόμιο, έπεσε απ το καροτσάκι κι εγώ δεν
 μπορώ να τον σηκώσω».
   6.
          * Το αγόρι ζήτησε από τον νεαρό
          * «Θα μπορούσατε σας παρακαλώ να με βοηθήσετε να τον 
βάλουμε πίσω στο αναπηρικό του καροτσάκι; 
          * Είναι χτυπημένος και είναι πολύ βαρύς για να τον σηκώσω 
μόνος μου».
   7.
          * Ο οδηγός εμβρόντητος, προσπάθησε να συνέλθει, σήκωσε 
γρήγορα το ανάπηρο αγόρι και το καροτσάκι του, έπειτα πήρε ένα
 χαρτομάντιλο και περιποιήθηκε πρόχειρα τις πληγές του αγοριού. 
          * Με μια ματιά που του έριξε κατάλαβε πως τα τραύματα του
 παιδιού ήταν επιφανειακά κι όλα θα πήγαιναν καλά.
   8.
          * «Σε ευχαριστώ, ο Θεός να σε ευλογεί» είπε το ευγνώμων
 αγοράκι στον ξένο. 
          * Ο οδηγός ταραγμένος ακόμη, απλά κοιτούσε το αγοράκι να
 σπρώχνει το καροτσάκι με τον αδερφό του πάνω στο πεζοδρόμιο
 πηγαίνοντας για το σπίτι τους.
   9.
          * Γύρισε προς τη τζάγκουάρ του αργά. 
          * Η ζημιά στο αυτοκίνητο ήταν εμφανέστατη
          * αλλά ο νεαρός ποτέ δεν μπήκε στην διαδικασία να 
την επιδιορθώσει. 
          * Άφησε τη ζημιά να υπάρχει για να του θυμίζει το μήνυμα:
      «Μην ζεις τη ζωή σου τόσο γρήγορα έτσι ώστε να αναγκάζεις τον
 άλλον να σου πετάξει ένα τούβλο για να τραβήξει την προσοχή σου»
 10.
          * Ο θεός ψιθυρίζει στις ψυχές μας και μιλά στις καρδιές μας. 
          * Μερικές φορές όταν δεν έχουμε χρόνο να ακούσουμε, είναι 
αναγκασμένος να μας πετάξει ένα τούβλο. 
          * Είναι επιλογή μας να ακούμε ή όχι.
 11.
          * Σκέψη της ημέρας:
          *   Αν ο Θεός ήταν ψυγείο, η φωτογραφία σου θα ήταν πάνω του.
          *   Αν είχε πορτοφόλι, η φωτογραφία σου θα ήταν μέσα σε αυτό.
          *   Σου στέλνει λουλούδια κάθε άνοιξη.
          *   Σου στέλνει μία ανατολή κάθε πρωί.
          * Τελικά είναι τρελός μαζί σου!
 12.
          * Ο Θεός δεν υποσχέθηκε μέρες χωρίς πόνο, γέλιο χωρίς θλίψη,
 ήλιο χωρίς βροχή, αλλά υποσχέθηκε δύναμη για κάθε μέρα, ανακούφιση
 στα δάκρια και φως για τον δρόμο.
          * Στείλε αυτό το μήνυμα σε όλους τους «όμορφους ανθρώπους» που επιθυμείς να είναι ευλογημένοι.

Ο Γέροντας Παΐσιος κι ένα παιχνίδι λογικής πλάνης


Ο Γέροντας Παΐσιος κι ένα παιχνίδι λογικής πλάνης Της Έρης Δημητριάδου, φοιτήτριας του Πανεπιστημίου Πατρών

Της Έρης Δημητριάδου, φοιτήτριας του Πανεπιστημίου Πατρών

Τις τελευταίες ημέρες σοκαρισμένοι ανακαλύψαμε -μαζί με το νερό στον Άρη- 
ότι η βλασφημία αποτελεί αδίκημα στη χώρα μας και διώκεται από την ελληνική 
δικαιοσύνη.
Μιλιούνια αυτόκλητοι «διαφωτιστές» - αυτοαναγορευόμενοι «σωτήρες» 
κατέκλυσαν τα μέσα διαρρηγνύοντας τα ιμάτιά τους, εξαπολύοντας εκχυδαϊσμένες
 επιθέσεις «κατά παντός -κατά τη γνώμη τους- υπευθύνου». Φθηνά ευφυολογήματα
 και εκλαϊκευμένες άριες αποτελούν βεβαίως ευχάριστο φολκλορικό θέαμα για 
ρωμαϊκή αρένα. Όταν όμως μιλάμε για πολιτισμό, εκεί το πράγμα χωλαίνει.
Πολιτισμός είναι ο σεβασμός της πίστης του άλλου, πόσο μάλλον όταν αυτή 
αποτελεί επίσημη θρησκεία ενός -σε πείσμα πολλών- αμιγούς
 θρησκευτικά κράτους.
Αντιθέτως ο πολιτισμός τους δεν θίγεται όταν οι λιθοβολισμοί είναι 
κυριολεκτικοί και πλήττουν τις περιουσίες ανθρώπων που αιμορραγούν
 να βιοποριστούν μία ακόμη ημέρα.
Αντιλαμβάνονται το σημαίνον κι όχι το σημαινόμενο, για έναν λαό που έχει ανάγκη
 να κρατηθεί από τα πιστεύω του. Αν μη τι άλλο ας μη του θίξουμε και του
 βιάσουμε ό,τι του απέμεινε, προφασιζόμενοι ότι αυτό δήθεν τον
 εξυψώνει πνευματικά. Πόσο ψευδεπίγραφη δημοκρατικότητα μεταχειριζόμαστε
 και πόσο άξιους θεωρούμε τους εαυτούς μας, αλήθεια!
Πολιτισμός είναι οπωσδήποτε ο σεβασμός του νόμου. Και κατά ατυχή σύμπτωση
 είναι και υποχρέωση. "Dura lex, sed lex" κύριοι!
Ο πασταφαριανισμός/ πασταφλορισμός κι οποιοδήποτε κίνημα ζυμαρικού
 είναι ευπρόσδεκτο όταν δεν προσβάλλει τον συνάνθρωπο. Όταν ο «εκμοντερνισμός»
 του έχει ιδέα από «πολιτική ορθότητα» και το επίπεδο του χιούμορ του δεν 
εξαντλείται στη βεβήλωση κάθε ιερού κι οσίου.
Καμία άλλη θρησκεία δεν έχει βληθεί όσο η ορθοδοξία. Η ίδια που πρεσβεύει μόνο
 την αγάπη. Η σύνδεσή της με ιστορικούς καιροσκοπισμούς και κοινωνικές 
φαυλότητες αντικατοπτρίζει μόνο την ανθρώπινη αδυναμία ανά τους αιώνες
 και κλείνει το μάτι σε υστερόβουλες σκοπιμότητες.
Στο παιχνίδι εντυπώσεων και λογικών πλανών επιστρατεύτηκαν εντέχνως
 σφάλματα άσχετου συμπεράσματος: ο λαός πεινά - δεν πρέπει να
 διωχθεί η βλασφημία.
Λογικά τεχνάσματα: κατατάσσοντας αυθαίρετα τη δίωξη σαν κάτι
 σκοταδιστικό, ενώ δεν είναι, διότι όλοι αποτασσόμαστε τον σκοταδισμό.
Ψευδοαναλογίες (η δίωξη ενός αδικήματος όπως η βλασφημία, σε τι προσιδιάζει
 με τη σαρία;) και ψευδή διλήμματα: όποιος δεν είναι μαζί μας, είναι
 εναντίον μας, με τους διεφθαρμένους πολιτικάντηδες - θεοπραματευτάδες 
(μπορεί απλά να είναι με τη δικαιοσύνη).
Έτσι η δικαιοσύνη απαξιώνεται, γιατί ενίοτε εφαρμόζει τον νόμο. 
Έναν νόμο που δε μας αρέσει και συνεπώς δε σεβόμαστε.
Οι κατηγορίες ανακατεύονται στο τσουκάλι του δρυίδη, συγχέονται, 
συνδέονται με μισές αλήθειες και τροϊκανικές μάγισσες -που έτσι κι αλλιώς
 προκαλούν ρίγος σε όλους μας, μήπως τελικά το θυμικό μας επικρατήσει 
της ήδη κατακερματισμένης λογικής μας, που βάλλεται καθημερινά 
από χίλιες πλευρές.
Η κρίση των αξιών, από τη βλασφημία έως την εκπόρνευση, αποτελεί αναπόδραστο
 χαρακτηριστικό της κοινωνίας που αποδομείται και ξεπέφτει
 (και δεν φταίει μόνον η ίδια γι’αυτό). Κι ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζονται.
Και θα σταματήσω εδώ διότι «άριστη πολιτεία είναι εκείνη η οποία εισακούει 
πάρα πολύ στους νόμους, πολύ δε ολίγον στους ρήτορες» (Χίλων).

Για όσους περιγελούν τους Αγίους



Ο Άγιος Γρηγόριος Νεοκαισαρείας ο Θαυματουργός, καθώς πορευόταν μια ημέρα προς την Επισκοπή του, τον συνάντησαν δύο Εβραίοι, που συμφώνησαν να ξεγελάσουν τον Άγιο, αφού γνώριζαν ότι είναι ελεήμων και ευσπλαχνικός...

Ο ένας τότε έπεσε καταγής παριστάνοντας τον νεκρό και ο άλλος προσποιούταν ότι έκλαιγε για τον θάνατο του συγγενή του, ζητώντας από τον Άγιο Γρηγόριο να τον ευσπλαχνισθεί, διότι δεν είχε ιμάτιο για να τον ενταφιάσει. Ο Άγιος έβγαλε τον εξωτερικό του μανδύα και σκέπασε τον προσποιούμενο νεκρό.

Όταν απομακρύνθηκε από τον τόπο αυτόν, άρχισε ο Εβραίος να γελάει και να φωνάζει τον άλλον να σηκωθεί για να μοιρασθούν το κέρδος από την απάτη τους. Όμως, ο ψευτονεκρός είχε αληθινά πεθάνει και δεν ξανασηκώθηκε! Αναγκάσθηκε έτσι ο συγγενής του να τον ενταφιάσει θρηνώντας πραγματικά!

ΑΓΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΡΩΜΑΝΟΥ ΤΟΥ ΜΕΛΩΔΟΥ

Τῌ Α' ΤΟΥ ΜΗΝΟΣ
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνανίου, ἑνὸς τῶν Ἑβδομήκοντα, 

καὶ τοῦ Ὁσίου Πατρὸς ἡμῶν Ῥωμανοῦ τοῦ Μελῳδοῦ.
Τῇ Α' τοῦ αὐτοῦ μηνός, Μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνανίου.

Λίθοις νέμειν θέλοντα μηδαμῶς σέβας,
Ἀνανίαν βάλλουσι δυσσεβεῖς λίθοις.
Λεύσθη Ἀνανίας Ὀκτωβρίου ἥματι πρώτῳ.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Μνήμη τοῦ Ὁσίου Πατρὸς ἡμῶν Ῥωμανού,

 τοῦ Ποιητοῦ τῶν Κοντακίων.
Καὶ πρὶν μὲν ὕμνει Ῥωμανὸς Θεὸν Λόγον,
Ὑμνεῖ δὲ καὶ νῦν, ἀλλὰ σὺν τοῖς Ἀγγέλοις.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Μνήμῃ τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Μιχαὴλ ἐκ τῆς Μονῆς Ζώβης,

 καὶ τῶν σῦν αὐτῷ λς´ Ἁγίων Μοναχῶν τῶν μαρτυρησάντων ἐν τῇ
 ἐνορίᾳ Σεβαστουπόλεως.
Τμηθεὶς Μιχαὴλ σὺν μαθηταῖς τρισδέκα,
Χορῷ συνήφθη τῶν Μοναστομαρτύρων.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Μνήμη τῶν Ἁγίων ἓξ Ὀσιομαρτύρων ξίφει τελειωθέντων.

Ἓξ συμμονασταὶ τοὺς ἑαυτῶν μανδύας,
Ἄθλοις ἐρυθραίνουσι τοῖς διὰ ξίφους.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Μνήμη τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος Δομνίνου.
Δεινὴν Δομνῖνος συντριβὴν σκελῶν φέρων,
Ὑποσκελισμοὺς τοῦ Σατᾶν καταισχύνει.

Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Κουκουζέλης ὁ ἡδύμολπος, ὁ ἐν τοῖς ὁρίοις

 τῆς ἐν τῷ Ἄθῳ μεγίστης Λαύρας ἀσκήσας, ἐν εἰρήνῃ τελειούται.

Ὁ Ὅσιος Γρηγόριος ὁ Δομέστικος, ὁ ἐν τῇ αὐτῇ μεγίστῃ Λαύρᾳ τοῦ

 Ἄθου ἀσκήσας, καὶ ἒν χρυσοῦν νόμισμα παρὰ τῆς Θεοτόκου λαβών,
 ἐν εἰρήνῃ τελειοῦται.
Ταῖς τῶν Ἁγίων σου πρεσβείαις, Χριστὲ ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...