Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, Οκτωβρίου 02, 2012

Κάθε τι στον τόπο του...


του Αρχιμ. Χρυσόστομου Χρυσόπουλου,
Αρχή του εκκλησιαστικού - ιεραποστολικού έτους και χαράσσονται οι επόμενες σκέψεις όχι από διάθεση διδαχής και διόρθωσης, αλλά ως παρατηρήσεις για εκείνα που βλέπουμε γύρω μας. Αφορούν τα όσα γίνονται με διάφορες αφορμές στους Ναούς και που προβάλλονται με ποικίλους τρόπους.

Ότι έχει καθιερωθεί  μέσα στον χρόνο ως συνήθεια  μιας ομάδας ή ενός λαού  και που ρυθμίζει  την ζωή του, μάθαμε ότι ονομάζεται  έθιμο. Σε κάποιες  περιπτώσεις  έχει και ισχύ  νόμου, αφού βρίσκεται  μεταξύ αυτού  και της παράδοσης. Όσο  πιο ισχυρές  είναι οι ρίζες  του εθίμου,  τόσο είναι ακλόνητο  και αξιοσέβαστο. Βέβαια,  κάθε έθιμο  έχει την αξία του  στον τόπο και στις  συγκυρίες  που το γέννησε.  Ο Χριστός  είναι  ο Εκείνος που σεβάστηκε τα έθιμα του τόπου Του, ιδίως τα θρησκευτικά, ενώ Τον είδαμε και ως τηρητή  του Νόμου.

Γίνεται αντιληπτό  ότι,  οι θρησκευτικές πράξεις  που αντέχουν  στον χρόνο, απαιτούν  σεβασμό στην εφαρμογή τους και πνεύμα μαθητείας από τους υπόλοιπους. Ο λόγος μας εδώ είναι για τα  εκκλησιαστικά  έθιμα, που έχουν  την αξία τους  και μάλιστα  όσο χάνονται  σε  αιώνες,  τόσο  αυτή μεγαλώνει και γίνονται  ανεκτίμητα,  αρκεί να μην καταντήσουν απομεινάρια  παλαιών ενδόξων  εποχών.

Το πρόβλημα είναι όμως (ιδίως στα αστικά κέντρα) ότι κάθε εφημέριος ανάλογα με τις  εμπειρίες της ιερατικής ζωής του ή τον τόπο καταγωγής του, εφαρμόζει  ανάλογο τυπικό  κατά τη θεία Λατρεία. Αυτό φαίνεται  πιο έντονο στις μεγάλες  γιορτές  της  Ορθοδοξίας. Τότε γίνεται  ανάμιξη  εφημερίων και τυπικών, στ’  άμφια,  στις τελετές,  στην μουσική, στα έθιμα,  στον διάκοσμο. Αυτό δημιουργεί  πολλές φορές  ανταγωνισμό  και πόλωση,  σαν να  υπάρχει κάποιου είδους κέρδος.

Ξεχάσαμε  ότι η Ακολουθία  του Νιπτήρος – λ.χ. –  είχε αξία μόνο εκεί που γίνεται  από αιώνες, όχι και σε κάθε  Ενορία  που έχει  την ίδια  έμπνευση  ένας Εφημέριός της. Το αγιορείτικο  τυπικό έχει  την αξία του μόνο στο αγιώνυμο Όρος, το ίδιο και με τα  εθνικοτοπικά έθιμα. Όταν τούτα τα μεταφέρουμε στο ενοριακό  τυπικό και τ’ αναμείξουμε μ΄ αυτό ξεθωριάζουν και φθείρονται. Η συνήθεια αυτή έχει ως σκοπό πολλές φορές την αυτοπροβολή και την διάκριση  ανάμεσα στους άλλους, παρά  την γνώση των εθίμων  από τους ενορίτες. Ρόλο σίγουρα παίζουν και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης  όπου ευνοούν  τις καταστάσεις, λόγω της διαφήμισης που παρέχουν. Κακές υπηρεσίες ταυτόχρονα προσφέρει και το διαδίκτυο, με το δικαίωμα και την άνεση που παρέχει για ανάρτηση  ειδήσεων ή φωτογραφιών σε ιστοσελίδες εκκλησιαστικού περιεχομένου ή στο facebook. Η αδιακρισία, όταν συνυπάρχει με την αμετροέπεια,  εκθέτει στην ουσία όσους επιθυμούν  να προβάλλουν δήθεν κάτι πρωτότυπο, ξεφεύγουν όμως προς την κατακριτέα υπερβολή. Δεν υπολογίζουν αρκετοί τον φακό της δημοσιότητας (μάλιστα μεγενθυντικό) και αποθανα-τίζουν  όσα κάνουν, χωρίς να υπολογίζουν τα γέλια και τα δυσμενή σχόλια.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι κακή μίμηση  των εκκλησιαστικών  εθίμων  άλλων τόπων  φέρει την απογοήτευση, αφού δεν καταφέρνουν το επιθυμητό, δηλαδή την κατάνυξη και την ψυχική ωφέλεια, Αντίθετα, προσφέρουν την αίσθηση αποτυχημένης θεατρικής  παράστασης, φολκλορικού περιεχομένου, που το μόνο που κάνει είναι να εξάρει τον εγωισμό των πρωταγωνιστών – ιερέων. Η αταξία τυπικών και η ανομοιομορφία τους γεννά  σύγχυση  στο ποίμνιο, αφού «κάθε  παπάς και τυπικό». Αλλαγή  εφημερίων  επισύρει  και  αλλαγή των τυπικών  αυτών. Εκθέτουν όλα αυτά όσους κάνουν τις παρατυπίες  και όσους τους ανέχονται.

Κάθε μέρος  έχει  το δικό του λειτουργικό  πλούτο.  Ας αφήσουμε  τα έθιμα  να τα χαίρονται οι γεννήτορες τόποι τους, εκεί ας τα απολαύσουμε, γιατί εκεί είναι  και αυθεντικά. Δεν απαιτείται αλλαγή, ζητείται σεβασμός στα περί της λατρείας και όταν το πράξουμε αυτό θα μας τιμά. Όταν αυτοσχεδιάζουμε ή τα «κλέβουμε» θα χαρακτηριζόμαστε ως εμπερίστατοι λειτουργικών τύπων και βιωμάτων. Η υπέρβαση του μέτρου σκανδαλισμό προξενεί, παρά ωφέλεια.

Χρειάζεται λοιπόν προσοχή στην εφαρμογή των τοπικών εθίμων όσων αφορούν τα της Εκκλησίας και όχι μίμηση ή μεταφορά  στα  δικά μας  δεδομένα  και πρόσμιξη  μ’ αυτά,  συνονθύλευμα πραγματικό.  Ας σεβόμαστε τα έθιμα  που έχουν άμεση  σχέση  και την θεία  λατρεία  εκεί  που υπάρχουν,  ας  τα διδάξουμε  δια των κηρυγμάτων ή επισκέψεων στους τόπους που τα έχουν διατηρήσει. Κάθε κληρικός (παντός  βαθμού)  δεν μπορεί  να έχει διάφορες ή  προσωπικές του λειτουργικές  συνήθειες κατά περίσταση, δεν έχει ανάγκη από θαυμαστές ή αυτοπροβολή. Επιπλέον, δεν διδάσκει σωστά τους νεώτερους και τους γύρω του.   Κάτι που βιώσαμε εδώ  ή εκεί και μας άρεσε δεν σημαίνει ότι εφαρμόζεται  και στον δικό μας  τόπο και ας το τεκμηριώνουμε  κάθε φορά.  Η εισαγωγή ενός διαφορετικού τυπικού και οι τελετές – παρωδία σ’ έναν  Ναό σίγουρα  θα προκαλέσουν το ερώτημα γιατί δεν γίνεται  από άλλους και αλλού, ο πειρασμός  πλέον είναι σίγουρος και φθοροποιός. Ας  τον αποφύγουμε  λοιπόν, γα το καλό των εθίμων και το δικό μας. 

Σκόρπιζε αγάπη!


Ας σκορπίζουμε σε όλους την αγάπη μας ανιδιοτελώς, αδιαφορώντας για τη στάση τους.
Όταν έλθει μέσα μας η Χάρη του Θεού δε θα ενδιαφερόμαστε αν μας αγαπάνε ή όχι, αν μας
μιλάνε με καλοσύνη. Θα νιώθουμε την ανάγκη εμείς να τους αγαπάμε όλους. Ας μη ζητιανεύουμε
την αγάπη. Επιδίωξή μας να’ ναι ν’ αγαπάμε και να προσευχόμαστε με όλη μας την ψυχή
για όλους τους ανθρώπους.
 –
Γέροντας Πορφύριος


Ρεΐκι, Μία αναρθόδοξη θεραπεία με αποκρυφιστικά στοιχεία





Ρ Ε Ï Κ Ι 
Μία ἀνορθόδοξη θεραπεία με ἀποκρυφιστικά στοιχεῖα 

Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Λέκτωρος Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ
Βασικός τρόπος ἔκφρασης καί παρουσίας τοῦ ἄκρως ἀντιχριστιανικοῦ φαινομένου τῆς “Νέας Ἐποχῆς” στό χῶρο τῆς ὑγείας ἀποτελοῦν οἱ λεγόμενες Ἀνορθόδοξες ἤ ἐνεργειακές “θεραπεῖες”, οἱ ὁποῖες στεροῦνται
ἐπιστημονικοῦ χαρακτήρα. Μεταξύ αὐτῶν τῶν ἀνορθόδοξων “θεραπειῶν” συγκαταλέγεται καί τό «Ρέϊκι»1.

1.Τί εἶ ναι τό Ρέϊκι
α)Σύμφωνα μέ ἔντυπo τοῦ χώρου: «Τό Ρέϊκι εἶναι μία καθαρή θεραπευτική ἐνέργεια καί δέν ἔχει καμ- μία σχέση μέ ὁποια δήποτε θρησκεία ἤ κοσμοθεωρία, οὔτε ἀνταγωνίζεται ἄλλης μορφῆς θεραπευτικές ἀγωγές. Τό Ρέϊκι ἀποκαθιστᾶ τήν ἐπαφή μας μέ τήν ξεχασμένη ἀπό καιρό, ἀλλά πανίσχυρη ζωτική ἐνέργεια». Εὐσταθεῖ ὁ ἰσχυρισμός, ὅτι τό Ρέϊκι δέν ἔχει καμμία σχέση μέ ὁποιαδήποτε θρησκεία; Ἀναμφιβόλως ὄχι. Δέν ἐπιβεβαιώνεται.
Πῶς προῆλθε τό σύστημα Ρέϊκι Mikao Usui, σκαπανέας τοῦ ὁποίου ὑπῆρξε ἀργότερα γιά τήν περαιτέρω διάδοσή του στίς Η.Π.Α καί ἀπό ἐκεῖ στήν Εὐρώπη ἡ Hawayo Takata (1900-1980), ἀφοῦ διαδέχθηκε τήν Chujiro Hayashi; Σύμφωνα μέ τούς ἐκπροσώπους τοῦ χώρου, καί ἐφόσον δέ θεωρήσουμε μῦθο τά περί τοῦ ἱδρυτῆ τοῦ συστήματος, ὅπως ὑποστηρίζουν πολλοί εἰδικοί, προέκυψε μέσα ἀπό μία διαδικασία ἐσωτερικῆς ἀναζήτησης τοῦ Ἰάπωνα ἐμ πνευστῆ του Mikao Usui (1862-1926).

Τί περιελάμβανε αὐτή ἡ διαδικασία; Περιελάμβανε διαλογισμό, νηστεία, προσευχή, με λέτη ἱερῶν θρησκευτικῶν βιβλίων ἀπωανατολιτικῆς θρησκευτικότητας σέ βουδιστικό μοναστήρι στήν Ἰαπωνία καί ἀπόσυρση στό Κουριγιάμα, πού θεωρεῖται ἱερό βουνό στήν Ἰαπωνία.
 Καί τελικά μία ἀποκαλυπτική ἐμπειρία-ὅραμα πού εἶχε, πάντα κατά τούς ἰσχυρισμούς τους, ὡς ἀποτέλεσμα νά τοῦ ἀποκαλυ φθοῦν ὁρισμένα σανσκριτικά ἱερά σύμβολα. Τί διαπιστώνουμε ἐνπροκειμένῳ; Ὅτι ὅλη ἡ διαδικασία ἐσωτερικῆς ἀναζήτησης τοῦ ἱδρυτῆ τοῦ Ρέϊκι Mikao Usui ἔχει ἔκδηλο τό θρησκευτικό στοιχεῖο2.

β) Ὑπάρχει καί μία ἄλλη παρουσίαση πιό ἀποκαλυπτική γιά τό χαρακτήρα τοῦ Ρέϊκι, γιά τήν παρου- σία τοῦ νεοεποχίτικου καί ἀποκρυφιστικοῦ στοιχείου. Διαβάζουμε σέ ἔντυπο τοῦ χώρου: «Τό Ρέϊκι ἔ χει σκοπό νά περιβάλλει μέ τήν θεϊκή του οὐσία τά μπλοκαρισμένα μας ἐνεργειακά κέντρα καί νά μᾶς ἀφυπνίσει σταδιακά, ὥστε νά διευρύνουμε τή συνειδητότητά μας, πέρα ἀπό ὅ,τι ἐμεῖς θεωροῦμε φυ- σιολογικό. (…) νά ἐμπιστευόμαστε τήν ἐσωτερική μας καθοδήγηση, αὐτήν τήν ἐσωτερική μας φωνή, πού δέν προέρχεται ἀπό τήν προσωπικότητα, ἀλλά ἀπό τόν Ἀνώτερο ἑαυτό μας καί μᾶς ὁδηγεῖ στήν
ἐπίγνωση τοῦ ποιοί ἀκριβῶς εἴμαστε» (σ.Σ. οἱ ὑπογραμμίσεις δικές μας). Τί βλέπουμε σʼ αὐτό τό
ἀπόσπασμα; Διαπιστώνουμε ξεκάθαρα μία κλασική νεοεποχίτικη ὁρολογία καί θέσεις πού βρίσκου- με στόν εὐρύτερο ἀποκρυφιστικό χῶρο.

2. Οἱ βαθμοί καί οἱ μυήσεις τοῦ Ρέϊκι 

Τό Ρέϊκι ὡς σύστημα ἔχει τρεῖς βαθμούς μύησης (κα τʼ ἄλλους 4) μέ ἀντίστοιχες μυήσεις καί τή χορήγηση συμβόλων. Τί προϋποθέτουν ὅμως καί ποῦ ἀποβλέπουν οἱ βαθμοί καί οἱ μυήσεις; Μᾶς πλη- ροφορεῖ σχετικά ἔντυπο τοῦ χώρου: Ἡ ἐνέργεια Ρέϊκι διοχετεύεται ἀπό τό Σύμπαν καί περνάει μέσα ἀπό τόν διοχετευτή, πού λειτουργεῖ σάν κανάλι.
Γιά νά γίνει κανείς ”κανάλι” τῆς ἐνέργειας Ρέϊκι πρέ- πει νά ἔχει πάρει τίς ἀντίστοιχες μυήσεις ἀπό κάποιον μυημένο, πού συνηθίζεται νά λέγεται “Ρέϊκι Μαστερ” ἤ “δάσκαλος Ρέϊκι”». Καί οἱ μυήσεις; Ἀφοῦ ἐπισημάνουμε ὅτι, ἰδίως στό δεύτερο καί περισ- σότερο στόν τρίτο βαθμό, κοστίζουν καί ἀρκετά χρήματα, θεωροῦνται σύμφωνα μέ τήν τυπικῶς νεοεποχίτικη καί ἀποκρυφιστική ὁρολογία τοῦ χώρου «ἐνεργειακοί συντονισμοί», μέσῳ τοῦ δάσκαλου, γιά νά μεταφερθεῖ ἡ συμπαντική ἐνέργεια στόν μυούμενο3.

Γιά τόν χαρακτήρα τῶν μυήσεων διαβάζουμε πάλι σέ ἔντυπο τοῦ χώρου τά ἑξῆς ἀποκαλυπτικά: «Οἱ μυήσεις στό Ρέϊκι εἶναι μυστικές. (…) Τά σύμβολα πού χρησιμοποιοῦνται στίς μυήσεις εἶναι μυστικά καί μόνο μυημένοι σέ αὐτά μποροῦν νά τά χρησιμοποιήσουν κατάλληλα. Ἀκόμα, σύμβολα πού ἀλ - λάχτηκαν καί πού δέν μεσολάβησε σωστή μύηση σέ αὐτά, ὁδηγοῦν σέ ἐνεργειακούς χώρους ἄ - γνωστους, πού κανείς δέν ξέρει τίς συνέπειες. (…) Ἡ χρήση τῶν συμβόλων τοῦ Mikao Usui εἶναι ἀπαραίτητη γιά τήν πρόσβαση στήν παγκόσμια ἐνέργεια, πού ὀνομά ζουμε Reiki».  

Τί εἶναι αὐτά τά σύμβολα;
Ἕνα εἶδος μάντρας, δηλαδή, μαγικῶν στοιχείων4. Στή συνάφεια αὐτή ὁ Ηansjörg Hemminger, ἕνας
γερμανός εἰδικός ἐρευνητής τοῦ χώρου τῶν Σεκτῶν καί τῶν Κοσμοθεωριῶν τῆς Εὐαγγελικῆς Ἐκκλησίας τῆς Γερμανίας καί μέλος τῆς εἰδικῆς ἐπιτροπῆς τοῦ γερμανικοῦ κοινοβουλίου γιά τῆς Σέ- κτες, ὁμιλεῖ σαφῶς γιά ἕνα εἶδος μαγικῆς χρήσης τῶν συμβόλων ἀπό τούς ἐμπλεκόμενους στή διαδικασία μύησης τοῦ Ρέικι5.
Καί ἡ προέλευση τῶν συμβόλων; Σύμφωνα μέ ἕνα ξένο δάσκαλο τοῦ Ρέϊκι καί συγγραφέα εἰδικοῦ
ἐγχειριδίου γιʼ αὐτό: «Ἡ προέλευση τῶν Συμβόλων τοῦ Δεύτερου Βαθμοῦ τοῦ Ρέϊκι παραμένει ἀνεξι- χνίαστη, μιά καί ἐμφανίζονται καί στόν ἀρχαῖο σιντοϊσμό,(…) καί στόν ἀρχαῖο βουδισμό». Καί στό ἐ - ρώτημα γιατί τόση μυστικότητα γύρω ἀπό τό Ρέϊκι, ὁ ἴδιος ὁ δάσκαλος ἀπαντᾶ: «δέν εἶναι κάτι πού μπορεῖ νά συζητηθεῖ ἀνοιχτά μέ ἀνθρώπους πού δέν εἶναι μυη μένοι».

3. Περίεργα φαινόμενα στά πλαίσια τῆς μύησης 

Δέν ἀπουσιάζουν οὔτε αὐτά. Οἱ ὀπαδοί τοῦ Ρέϊκι τά ὀνομάζουν ἐ νεργειακά φαινόμενα. Ποιά εἶναι αὐτά; Μᾶς πληροφορεῖ εἰδικό ἐγχειρίδιο τοῦ Ρέϊκι, μέ τήν προτροπή στούς μυούμενους νά μή δώσουν περαιτέρω σημασία σʼ αὐτά, γιατί εἶναι ἁπλῶς παρενέργειες: «Μετά τή μύηση, μπορεῖ τά χέρια μας, ἡ σπονδυλική στήλη ἤ τά ἄκρα μας νʼ ἀρχίσουν νά ζεσταίνονται ἤ νά καῖνε. Μπορεῖ νʼ ἀρχίσουμε νά νιώθουμε πράγματα, πού ποτέ δέν εἴχαμε νιώσει πρίν. Μερικοί μπορεῖ νʼ ἀρχίσουν νά διακρίνουν αὖρες, νά ἀκοῦνε και νούργιους ἤχους ἤ μυρίζουν νέες ὀσμές». Ἐμεῖς θά ἀναρωτηθοῦμε ὅλα αὐτά εἶναι μόνο παρενέργειε ς ἤ καί κάτι ἄλλο;

4. Τά Πνεύματα θεραπείας τοῦ Ρέϊκι

 Σέ ἑλληνικά ἔντυπα τοῦ χώρου δέν γίνεται, τουλάχιστον δημοσίως, λόγος γιʼ αὐτή τήν παράμετρο, πλήν ὅμως εἶναι καί αὐτή ὑπαρκτή καί ἐξόχως ἀπο καλυπτική γιά τό τί ὑπάρχει πίσω ἀπό τό Ρέϊκι.
Θά παραθέσουμε μία δημοσιευμένη μαρτυρία κάποιας κυρίας, πού κατέφυγε σέ θεραπεία Ρέϊκι καί συνέχισε νά ἀσχολεῖται μέ αὐτό. Προϊόν τος τοῦ χρόνου αἰ σθανόταν μία παράξενη παρενέργεια. Κάποιος μιλοῦσε ἀπό μέσα της. Μία φωνή πού δέν μποροῦ σε νά τήν ἐλέγχει. Ὅταν τηλεφώνησε μέ ἀ- γωνία στόν θεραπευτή Ρέϊκι, αὐτός τῆς ἀπάντησε: «Αὐτό εἶναι θαυμάσιο Jill. Ἔχετε ἐπιλεγεῖ ἀπό τά πνεύματα θεραπείας τοῦ Ρέϊκι. Θά εἶναι οἱ σύντροφοί σας γιά πάντα τώρα»6.
Τά δικά μας σχόλια ἐν προκειμένῳ περιττεύουν. Εἶναι εὔκολο νά ἀντιληφθεῖ κάποιος περί τίνος πρόκειται. Ἁπλῶς νά ὑπενθυμίσουμε ὅτι καί αὐτό τό περιστατικό ἐπιβεβαιώνει τό χαρακτηρισμό τοῦ Ρέϊκι, ἀπό τόν εἰδικό γερμανό ἐρευνητή γιά θέματα αἱρέσεων καί παραθρησκείας Reinhart Hummel (1930-2007), ὡς μορφή «“θεραπευτικῆς “ μαγείαςἀπό τήν Ἰαπωνία»7 .

5. Συνδυασμός τοῦ Ρέϊκι καί μέ ἄλλες ἀποκρυφιστικές πρακτικές 

Δάσκαλοι καί ὀπαδοί τοῦ παραδοσιακοῦ Ρέϊκι, προϊόντος τοῦ χρόνου, δέν ἀρκέστηκαν μόνο στήν πα- ραδοσιακή του μορφή. Προχώρησαν στό συνδυασμό τοῦ Ρέϊκι καί μέ ἄλλες ἀποκρυφιστικές πρακτι- κές.Ἔτσι, βλέπουμε σέ νεοποχίτικα ἔντυπα καί διαδικτυακούς τόπους νά διαφημίζονται: Ἀγγελικό Ρέϊκι, Κρυσταλλικό Ρέϊκι, Λαιτάριαν Ρέϊκι, Καρούνα Ρέϊκι, Σαμπάλλα Ρέϊκι κ.ἄ.

6. Μία εὔλογη ἀπορία. 

Ἐάν τό Ρέϊκι ἦταν ἄχρωμο θρησκευτικά, ὅπως ἰσχυρίζονται κάποιοι, καί εἶχε ὅλα αὐτά τά τόσο ἑλκυστικά και εὐεργετικά ἀποτελέσματα, τά ὁποῖα συνοδεύουν τήν προβολή του, τότε πῶς δικαιολογεῖται τό γεγονός ὅτι εἰδικά λεξικά, πού ἀναφέρονται στόν ἀποκρυφιστικό χῶρο, περιέχουν, σύν τοῖς ἄλλοις, καί τό λῆμμα Ρέικι8;
Εἶναι γνωστό ὅτι σέ τέτοια ἔργα καταγράφονται κινήσεις, ὁμάδες, πρακτικές, θεωρίες, ἀρχές, γεγονότα, τά ὁποῖα ἔχουν ἄμεση ἤ ἔμμεση σχέση μέ τόν συγκεκριμμένο χῶρο. Εἶναι προφανές, λοιπόν, ὅτι κάποια σχέση ὑπάρχει μεταξύ τῆς ἐν λόγῳ ἀνορθόδοξης νεοεποχίτικης “θεραπείας” καί τοῦ εὐρύτερου ἀποκρυφιστικοῦ χώρου.

7. Μία τελική ἐπισήμανση 

Τό Ρέϊκι, ὅσο καί ἄν προβάλλεται μέ ἕνα ἑλκυστικό λεξιλόγιο ὡς «ἐνεργειακή θεραπεία» οὐδέτερη ἤ ἄχρωμη θρησκευτικῶς στήν πραγματικότητα ἀποτελεῖ μία νεοεποχίτικη σύνθεση μέ συγκρητιστικά θρησκευτικά στοιχεῖα, ἀποκρυφιστικές πρακτικές μέ ἕνα μονιστικό προσανατολισμό. Εἶναι αὐ τονόητο ὅτι ὁ χριστιανός δέν μπορεῖ νά ἔχει καμμία σχέση μέ τό Ρέϊκι.
Ἡ ὁποιαδήποτε ἐμπλοκή μέ τό Ρέϊκι ἐνέχει τεράστιους πνευματικούς κινδύνους, ἐνῶ ἡ τυχόν χρήση καί ἐπίκληση μυστικῶν συμβόλων-μάντρας, στά πλαίσια τῶν μυήσεων καί τῶν διαφόρων συντονι - σμῶν, προερχόμενα ἀπό ὁποιοδήποτε ἐξωχριστιανικό μεταπτωτικό θρησκευτικό χῶρο, συνιστᾶ οὐσιαστικά ἐκ μέρους τοῦ χριστιανοῦ καί χωρίς, ἴσως, νά τό ἔχει συνειδητοποιήσει ἀποδοχή καί ἐπιστροφή στά ὅσα ἀποτάχθηκε κατά τήν ἱερή στιγμή τοῦ ἁγίου βαπτίσματός του.


Σημειώσεις: 

1 . Βλ. Μ.York, Historical Dictionary of New Age Movements, 2004, σσ. 154- 155.
2. Τά θρησκευτικά στοιχεῖα, τά ὁποῖα περιέχει ἀπό διαφορετικές θρησκευτικές παραδόσεις τῆς Ἄπω Ἀνατολῆς στό ὑπόβαθρό του τό Ρέϊ- κιΒλ.R. Hempelmann u.a (Hrsg), Panorama der neuen Religiösität, 2001, σσ.384- 385.
3. Γιά τήν ἀποκρυφιστική κατανόηση τοῦ ὅ ρου ἐνέργεια καί στήν περίπτωση τοῦ Ρέϊκι βλ. Cl. Knepper, Energie (Esoterik), στό Materialdienst EZW9 (2012), σσ. 351-355.
4. Πρβλ. Reiki, στο R. Hauth(Hrsg), Kompaktlexikon Religionen,1998, σσ. 290- 291.
5. Βλ.H. Hemminger, Geister, Hexen, Halloween.Esoterik und Okkultismus im Alltag.Ein Ratgeber für Eltern, 2004, σ. 134.
6. Βλ. Ρέϊκι, στό Περ. Ὁ Ἐρευνη τής τῆς Ἀλήθειας, τ. 25, Ἰαν- Φεβρ. 2004, σ.16.
7. Βλ. R. Hummel, Reiki- Heilungs magie aus Japan, στό Materialdienst EZW 549 (1991), 163- 164) 8.Βλ. π.χ .R. Biewald, Kleines Lexikon des Okkultismus, 2005, σ.150. L. Gassman- M. Kotsch(Hrsg), Kleines Esoterik Handbuch, 2007, σσ.223 -226.

Ὀρθόδοξος Τύπος άρ τεύχ. 1943, 28 Σεπτεμβρίου 2012

Τυπικόν της 3ης Ὄκτωβρίου 2012


Τετάρτη: Τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος Διονυσίου 
τοῦ Ἀρεοπαγίτου, Ἐπισκόπου καί πολιούχου Ἀθηνῶν. 
Τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Ρου­­στικοῦ καί Ἐλευθερίου.
 
᾿Ἀπόστολος:
 Τοῦ Ἱερομάρτυρος· (Πράξ. ιζ΄ 16-34), ζήτει τοῦτον τῇ 3ῃ Ὀκτωβρίου.
Εὐαγγέλιον:
 Τῆς ἡμέρας· Τετάρτης γ΄ ἑβδομάδος Λουκᾶ (Λουκ. ς΄ 46-49, ζ΄ 1).
 

Ὁ Ἅγιος Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης



                                                    




Καταγόταν ἀπὸ τὴν πόλη τῶν Ἀθηνῶν.
Ἔζησε καὶ μαρτύρησε τὰ χρόνια ποὺ αὐτοκράτορας ἦταν ὁ Δομετιανός. Διακρίθηκε γιὰ τὴ φιλοσοφική του κατάρτιση καὶ τὴν βαθιά του καλλιέργεια.
Ἀρχικὰ ἦταν εἰδωλολάτρης καὶ μέλος τῆς Βουλῆς τοῦ Ἀρείου Πάγου. Τὸ κήρυγμα ὅμως τοῦ Ἀποστόλου Παύλου ἄγγιξε τὴν παιδευμένη καὶ εὐαίσθητη ψυχή του καὶ βαπτίσθηκε.
Ἀργότερα διαδέχθηκε στὸν ἐπισκοπικὸ θρόνο τῶν Ἀθηνῶν τὸν εὐσεβῆ Ἰερόθεο. Ὑπῆρξε συγγραφέας πλήθους θεολογικῶν συγγραμμάτων. Ἐπιβραβεύθηκε ἀπὸ τὸ θεὸ γιὰ τὴ χριστιανική του δράση μὲ τὸ χάρισμα νὰ ἐπιτελεῖ θαύματα.
Περιόδευσε σὲ πολλὰ μέρη τῆς Δύσης, ὅπου κήρυξε τὸν εὐαγγελικὸ λόγο καὶ ἑρμήνευσε τὶς ἱερὲς γραφές. Ὅταν ἔφθασε στὸ Παρίσι συνελήφθη καὶ ἀργότερα ἀποκεφαλίσθηκε.
Μαζί του μαρτύρησαν καὶ δυὸ μαθητές του, ὁ Ρουστικὸς καὶ ὁ Ἐλευθέριος. Ὁ ἡγεμόνας τῆς περιοχῆς ἔδωσε ἐντολὴ νὰ μὴ θάψει κανεὶς τὰ ἅγια λείψανα τῶν μαρτύρων, ὅμως κάποιοι χριστιανοὶ τὰ φύλαξαν καὶ ὅταν δὲν ὑπῆρχε πλέον φόβος τὰ ἐνταφίασαν μὲ τιμές.

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος πλ. α’. Τὸ συνάναρχον Λόγον.
Ἀγρευθεὶς τῷ τοῦ Παύλου Πάτερ κηρύγματι, ὑφηγητὴς ἀνεδείχθης τῶν ὑπὲρ νοῦν δωρεῶν, διαvoίᾳ ὑψηλῇ καλλωπιζόμενος· τῶν γὰρ ἀΰλων οὐσιῶν, τὰς ἀρχὰς μυσταγωγεῖς, ὡς μύστης τῶν ἀπορρήτων, καὶ τῆς σοφίας ἐκφάντωρ, Ἱερομάρτυς Διονύσιε.

Κοντάκιον. Ἦχος πλ. δ’. Τῇ ὑπερμάχῳ.
Τὰς οὐρανίους διαβὰς πύλας ἐv πνεύματι
Ὡς μαθητὴς τοῦ ὑπὲρ τρεῖς οὐρανοὺς φθάσαντος
Ἀποστόλου Διονύσιε, τῶν ἀρρήτωv
Ἐπλουτίσθης πᾶσαν γνῶσιν καὶ κατηύγασας
Τοὺς ἐν σκότει τῆς ἀγνοίας πρὶν καθεύδοντας·
Διὸ κράζομεν, χαίροις Πάτερ παγκόσμιε.

Ἕτερον Κοντάκιον. Ἦχος πλ. δ’. Τῇ ὑπερμάχῳ.
Ὡς τῶν ἀρρήτων μυητὴν καὶ ὑφηγήτορα
Καὶ τῶν ἀΰλων οὐσιῶν ἱεροφάντορα
Ἀνυμνοῦμέν σε ἀξίως Ἱερομάρτυς.
Ἀλλ’ ὡς πλήρης τῆς τοῦ Πνεύματος ἐλλάμψεως
Τῆς σῆς χάριτος μετάδος ταῖς ψυχαῖς ἡμῶν
Τῶν βοώντων σοι, χαίροις Πάτερ Διονύσιε.

Μεγαλυνάριον.
Τῶν ὑπερκοσμίων θεωριῶν, γεγονὼς ἐπόπτης, καὶ ἐκφάντωρ θεοειδής, θεαρχικωτάτων, ἐλλάμψεων τὸ κάλλος, πανσόφως διαγραφείς, ὦ Διονύσιε.

Η σημασία των λόγων τού Χριστού «ουκ ήλθον βαλείν ειρήνην αλλά μάχαιραν» (Αγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς


Επιστολή στο σιδερά Κώστα


Μα ένας τόσο αληθινός και ελεήμων άνθρωπος να μην ξέρει τη βαθιά σημασία αυτών των λόγων; Νομίζω, ότι ξέρεις αλλά μόνο ζητάς επιβεβαίωση. Στους αληθινούς και ελεήμονες ο ίδιος ο Θεός αποκαλύπτει τα μυστικά. Με το Πνεύμα Του. Εάν ήσουν εσύ ο μόνος σιδεράς στα Ιεροσόλυμα όταν οι Εβραίοι σταύρωναν τον Κύριο, δεν θα υπήρχε κανείς να τους σφυρηλατήσει τα καρφιά.


«Μη νομίσητε ότι ήλθον βαλείν ειρήνην επί την γην΄ ουκ ήλθον βαλείν ειρήνην, αλλά μάχαιραν» (Ματθ. 10, 34). Έτσι είπε ο Κύριος. Διάβαζε σαν να είναι ειπωμένο: δεν ήρθα να συμφιλιώσω την αλήθεια και το ψέμα, την σοφία και την βλακεία, το καλό και το κακό, το δίκαιο και την βία, την κτηνωδία και την ανθρωπιά, την αγνότητα και την ασωτία, τον Θεό και τον μαμωνά αλλά έφερα το ξίφος για να κόψω το ένα από το άλλο, για να μην ανακατεύονται.

Με τί να κόψεις, Κύριε; Με το ξίφος της αληθείας. Ή με το ξίφος τού λόγου τού Θεού, που είναι ίδιο. Αφού η αλήθεια είναι ο λόγος τού Θεού, και ο λόγος τού Θεού είναι η αλήθεια. Ο απόστολος Παύλος συμβουλεύει: πάρετε«την μάχαιραν του Πνεύματος, ό εστι ρήμα Θεού» (Εφ. 6 ,17). Ενώ ο άγιος Ιωάννης στο όραμα για τον Υιό τού Ανθρώπου Τον έβλεπε «εν τω μέσω των επτά λυχνιών όμοιον υιώ ανθρώπου... και εκ του στόματος αυτού ρομφαία δίστομος οξεία εκπορευομένη» (Αποκ. 1, 13-16). Το ξίφος που βγαίνει από το στόμα τί άλλο μπορεί να είναι παρά ο λόγος τού Θεού, ο λόγος τής αλήθειας; Τούτο το ξίφος έφερε ο Ιησούς Χριστός στη γη.

Τούτο το ξίφος είναι σωτήριο για τον κόσμο, και όχι η ειρήνη τού καλού με το κακό. Και τότε και τώρα και πάντα και για πάντα.

Το ότι αυτή η αντίληψη είναι σωστή φαίνεται από τα παρακάτω λόγια τού Χριστού«ήλθον γαρ διχάσαι άνθρωπον κατά του πατρός αυτού και θυγατέρα κατά της μητρός αυτής και νύμφην κατά της πενθεράς αυτής» (Ματθ. 10, 35). Πράγματι, εάν ακολουθήσει ο γιός τον Χριστό και ο πατέρας παραμείνει στο σκοτάδι τού ψεύδους, το ξίφος της αλήθειας τού Χριστού θα τους χωρίσειΗ αλήθεια είναι πιο αγαπητή από τον πατέρα. Και εάν η κόρη ακολουθήσει τον Χριστό ενώ η μητέρα παραμείνει επίμονα στην απάρνηση του Χριστού, τί κοινωνία μπορεί να υπάρξει εκεί; Δεν είναι ο Χριστός πιο γλυκός από τη μητέρα; Κατά τον ίδιο τρόπο και με τη νύφη και την πεθερά της.

Όμως μην καταλάβεις λανθασμένα, ότι πρέπει εκείνος που γνώρισε και αγάπησε τον Χριστό αμέσως να αποχωριστεί σωματικά από τους συγγενείς του. Τούτο δεν το γράφει. Αρκεί με την ψυχή να είναι χωριστά, και στην ψυχή του να μην δέχεται τίποτα από τις άπιστες σκέψεις και πράξεις. Εφόσον εάν οι πιστοί αμέσως και σωματικά χώριζαν από τους απίστους, θα είχαν δημιουργηθεί στον κόσμο δυο αντίπαλα στρατόπεδα. Ποιός τότε θα μάθαινε τους απίστους και θα τούς διόρθωνε; Και ο ίδιος ο Κύριος υπέμενε τον άπιστο Ιούδα δίπλα Του τρία ολόκληρα χρόνια. Ο σοφός Παύλος γράφει: «Ηγίασται γαρ ο ανήρ ο άπιστος εν τη γυναικί, και ηγίασται η γυνή η άπιστος εν τω ανδρί» (Α' Κορ. 7, 14).

Τελειώνοντας μπορώ να σου αναφέρω πώς αυτά τα λόγια τού Χριστού τα ερμηνεύει πνευματικά ο δοξασμένος Θεοφύλακτος της Αχρίδας ως εξής: «για τον πατέρα και τη μητέρα και την πεθερά εννόησε όλα τα παλιά, ενώ για τον υιό και την κόρη όλα τα νέα. Ο Κύριος λοιπόν θέλει οι νέες Του θεϊκές εντολές και διδαχές να νικήσουν όλες τις παλιές μας αμαρτωλές συνήθειες και έθιμα».

Έτσι τα λόγια για το ξίφος που φέρνει στη γη, εξολοκλήρου αντιστοιχούν στον Χριστό τον ειρηνοποιό και ειρηνοδότη. Ο Χριστός φέρνει την ουράνια ειρήνη του, σαν κάποιο ουράνιο βάλσαμο, σ’ εκείνους που ειλικρινά πιστεύουν σ’ Αυτόν. Αλλά δεν ήρθε να δημιουργήσει ειρήνη μεταξύ των υιών τού φωτός και των υιών τού σκότους.

Χαιρετισμούς σ' εσένα και στα παιδιά.

Ειρήνη Θεού και ευλογία.




(Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, "Δρόμος δίχως Θεό δεν αντέχεται…", Ιεραποστολικές Επιστολές Α’, Εκδ. "Εν Πλω", σελ.36)

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΣ;



Σε κάθε γεγονός που ανακύπτει μέσα από την επικαιρότητα και σηκώνει θύελλα αντιδράσεων ( πολλές φορές δυστυχώς τεχνητή ) είναι καλό να αναλύουμε το γεγονός και τα αποτελέσματα του όταν έχει ηρεμήσει το τοπίο και οι λεπτομέρειες που το συνοδεύουν, που πρόσκαιρα ή αποσιωπούνται ή κρύβονται. 

Αναφέρομαι στο περιστατικό που συνέβη μόλις χτες και αφόρα την ιστοσελίδα που έβριζε τον Χριστιανισμό και τον Γέροντα Παΐσιο και οδήγησε τον χρήστη της, στις εισαγγελικές αρχές. Δεν θέλω να κουράσω και θα είμαι σύντομος και σαφείς. Και δεν θα κουράσω γιατί είμαι σίγουρος πως στον κατάλληλο καιρό αξιόλογοι αναλυτές θα ασχοληθούν με το θέμα. 

Θα ήθελα αρχικά να κάνω δύο αναγκαίες διευκρινήσεις. Πρώτων ούτε ο Χριστιανισμός αλλά ούτε και ο Γέροντας Παΐσιος έχουν την ανάγκη της δικής μου υπεράσπισης και τέτοια δεν προσφέρω. Δεύτερη διευκρίνιση και αναγκαία είναι πως ο Ορθόδοξος Χριστιανισμός θέλει τους ανθρώπους που ακολουθούν τον τρόπο ζωής που εκείνος προτείνει απόλυτα ελεύθερους. Και ο τρόπος ζωής που προτείνει η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει τρείς άξονες: την ελευθερία την αγάπη και την ασκητική αυταπάρνηση. Και αυτός ο τρόπος ζωής βιώνεται στην Εκκλησία που είναι η << κατάληξη >> της δημιουργίας, η διαρκής Σάρκωση, που θέλει ανθρώπους ενσυνείδητους, ελεύθερους, που να ακούν, να απαντάνε, να σκέπτονται να έχουν την δυνατότητα να πουν ναι η όχι , να αγαπούν η να αρνούνται. 

Ο θεός ποτέ δεν παραβιάζει τη θέληση του ανθρώπου, ούτε υποτιμά τη σημασία της ενεργούς συμμετοχής του στην πραγμάτωση της σωτηρίας. Η ορθόδοξη αντίληψη περί ανθρώπου σπάει τους περιορισμούς κάθε θεοκρατικής ετεραρχίας και ανελευθερίας σε τέτοιο βαθμό που χωρίς την συγκατάθεση της Παναγίας θα ήταν αδύνατη ακόμα και η σάρκωση του Λόγου. Ο άνθρωπος είναι ελεύθερος να αρνηθεί το θεό να γίνει θεός και να γεννήσει το θεό μέσα στην ιστορία. Όλα τα παραπάνω τονίζουν με έμφαση ότι η Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία είναι η Εκκλησία της ελευθερίας. 

Μόνο στην δυτική αντίληψη ( Άνσελμος ) η σχέση μεταξύ θεού και κτισμάτων είναι σχέση μεταξύ Κυρίου και υποτελών. Κατά συνέπεια η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν ενοχλείτε ούτε από τις φωνές ούτε από τις αρνήσεις ούτε θέλει να φιμώσει όσους στρέφονται εναντίον της. Άρα όλοι αυτοί οι προοδευτικοί που μίλησαν για σκοταδισμό και ανελευθερία στην περίπτωση του νεαρού που έβριζε τον χριστιανισμό και τον Γέροντα Παΐσιο πρέπει αλλού να ψάξουν για σκοταδιστές και καταπιεστές. Αλλά ας δούμε και μια άλλη διάσταση. 

Μήπως δεν είναι σκοταδισμός το να βρίζεις χυδαία ένα φυσικό πρόσωπο (τον Γέροντα Παΐσιο ) που δεν βρίσκεται σήμερα σε αυτόν τον μάταιο κόσμο; Δεν είναι σκοταδισμός όταν αναφέρεσαι κατά του Χριστιανισμού κάτω από την ευκολία της ανωνυμίας; Δεν είναι ανελευθερία όταν βρίζεις πρόσωπα που δεν μπορούν να σου απαντήσουν; Δεν είναι ανελευθερία όταν χτυπάς έναν κεκοιμημένο Γέροντα και δεν χτυπάς έναν επώνυμο εκδότη που όπως λες πλουτίζει πουλώντας τα βιβλία του; 

Δεν είναι ανελευθερία το να προτείνεις σε κάποιους να μην διαβάζουν κάτι που εκείνοι ελεύθερα θέλουν; Δεν είναι σκοταδισμός όταν τα κόμματα βγάζουν ανακοινώσεις για τον υπεύθυνο της διαδικτυακής σελίδας και δεν αναφέρουν λέξη για την προσβολή ενός νεκρού; Νομίζω πως είναι μεγάλο λάθος των Ελλήνων σοσιαλιστών να θέλουν να θεμελιώσουν τον ελληνικό σοσιαλισμό πάνω στον δυτικό αθεϊσμό και υλισμό και όχι πάνω στην ορθόδοξη ελληνική κοινοβιακή και κοινοτική μας παράδοση. Και δυστυχώς οι προοδευτικοί αλλού πυροβολούν και αλλού είναι ο στόχος. 

Γιατί χτυπάνε τον γέροντα Παΐσιο; Γιατί ο γέροντας Παΐσιος ακόμα και σήμερα, πολλά χρόνια από την κοίμηση του αποτελεί εκκλησιαστική είδηση. Εκκλησιαστική είδηση δεν είναι το τι συμβαίνει στην Εκκλησία αλλά το τι φανερώνει την Εκκλησία, το τι φανερώνει την παρουσία του θεού στον κόσμο. 

Ο γέροντας Παΐσιος και με την ζωή του, αλλά ακόμα και σήμερα, αναγγέλλει τα θαυμάσια που ο θεός επιτελεί στον κόσμο μας, το χαρμόσυνο μήνυμα ότι ο θεός επισκέπτεται και σώζει τον κόσμο. Και αυτό για τον κόσμο δεν είναι εύκολο. Ο γέροντας Παΐσιος με την ζωή του έκανε τον Ευαγγελικό λόγο και την διδασκαλία του Θεού ποιμαντική πραγμάτωση. Με τον θεολογικό του λόγο έτρεφε την σκέψη και την προσευχή του πιστού ταυτόχρονα. Δεν έκανε προσευχή για τον κόσμο μόνο, ήταν προσευχή. Η ζωντανή του παρουσία και σήμερα παρουσία της εκκλησίας πρέπει να πολεμηθεί.

Η Εκκλησία είναι η πραγματική πηγή της ελευθερίας και ελεύθερους ανθρώπους θέλει κοντά της. Η Εκκλησία δεν φοβάται ούτε τις βρισιές ούτε τις απειλές, ούτε τις κατακόμβες. Αντιθέτως τις αποζητά με μεγάλη καρτερικότητα… 

Κώστας Ζουρδός 
Θεολόγος

Γιατί επιμένουν οι εκ δεξιών και εξ αριστερών μαγαριστές των αντίχριστων δυνάμεων; Μήπως αντιλαμβάνεται το αφεντικό τους ότι κολοβώνονται οι μέρες ης εξουσίας του;


Επανέρχονται  προκλητικά και με θράσος  οι αγαπημένοι του ΣΥΡΙΖΑ  υβριστές  του Χριστού. 
Την επόμενη Πέμπτη, 4 Οκτωβρίου 2012, στο θέατρο "Χυτήριο"( Ιερά Οδός 44, Γκάζι)    θα   παρουσιάζουν τον Κύριό μας  και τους  Αγίους   Αποστόλους   ως μία παρέα  ομοφυλοφίλων. 

 


"Το Κόρπους Κρίστι είναι ένα έργο που αφηγείται με καινούριο τρόπο την πιο παλιά και πλέοναμφιλεγόμενηιστορία για τον Άνθρωπο, σε μία σε μια κοινωνία που παραπαίει ανάμεσα σε χαμένες αξίες και ιδανικά και σε μία περίοδο που περισσότερο από ποτέ παλεύουμε να φιλτράρουμε τα όσα μας έχουν «σερβιριστεί» ως επίσημη Αλήθεια και Ιστορία. Στην εποχή, λοιπόν της περίφημης «κρίσης», παρουσιάζουμε ένα έργο για να κρίνουμε, να συγ-κρίνουμε και να δια-κρίνουμε τις αξίες που θέλουμε να υπηρετούμε. "

(Το παραπάνω είναι ένα μικρό απόσπασμα  απο  το τι ισχυρίζονται και τι επιδιώκουν οι παράγοντες της "παράστασης")

Το  ταλμουδικής έμπνευσης  βλάσφημο, ανιστόρητο και  αντίχριστο  θεατρικό  έργο  Corpus Christi  του  δεδηλωμένου  ομοφυλόφιλου Αμερικανού συγγραφέα Τέρενς Μάκ Νάλι, μετά  απο την αποτυχημένη απόπειρα  να ανέβει  τον περασμένο  Ιούνιο  στην  Ορθόδοξη   ( ακόμα ) Ελλάδα, επανέρχεται  στο θεατρικό προσκήνιο με την "ευγενική  υποστήριξη" (τουλάχιστον)  των   αλληλέγγυων  σε κάθε είδους αντιορθόδοξο  "ακτιβισμό"  ευρωλιγούρηδων του ΣΥΡΙΖΑ και των  άλλων  "δημοκρατικών" δυνάμεων.
Ανακοινώθηκε λοιπόν  ότι αυτό  το  θεατρικό "έργο" , που εκτός απο   αισχρή και χυδαία βλασφημία εναντίον του  Κυρίου μας Ιησού Χριστού, είναι και μία  ακριβής αποτύπωση  της  εσωτερικής βδελυρής  αλλοίωσης που έχουν υποστεί εκείνοι   που   επέλεξαν  να κολυμπούν  στο κοπρώδες περιβάλλον  της  ομοφυλοφιλίας,θα παρουσιάζεται  κάθε Πέμπτη και Παρασκευή  σε θεατρική αίθουσα των Αθηνών.

Είναι άραγε σύμπτωση  ότι  οι παραστάσεις αυτού του  βλάσφημου  θεατρικού "έργου"  έρχονται  αμέσως μετά  τον "θόρυβο" που  δημιουργήθηκε   τεχνηέντως  (εκ δεξιών και εξ αριστερών) για τον Όσιο  Γέροντα Παϊσιο, πράγμα που έκανε  τον ΣΥΡΙΖΑ  αλλά και την πρωτεξαδέλφη  του ΔΗΜΑΡ να επσνέλθουν  με σφοδρότητα  στο   θέμα  της κατάργησης των άρθρων 198 και 199 του ποινικού μας κώδικα,τα οποία  θεωρούν ως πράξη ποινικά κολάσιμη  την "Κακόβουλη βλασφημία" και την "Καθύβριση θρησκευμάτων";

Είναι τυχαίο ότι  τώρα που  ο ελληνικός λαός  δέχεται  κυριολεκτικά  την  τελική και  ίσως την πιό σφοδρή  επίθεση  των ξένωνκαι ντόπιων  δυνάμεων  κατοχής, κάποιοι  να θεωρούν αυτήν  την  χρονική στιγμή ως την καταλληλότερη για να χτυπήσουν  πρόστυχα και δόλια  το θρσηκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων  Ορθοδόξων;

Εδώ και λίγο καιρό  βλέπουμε   στα  ΜΜΕ  τους  ισλαμιστές  όλου του κόσμου  να έχουν ενωθεί   μεταξύ τους  και να διαμαρτύρονται σκοτώνοντας "απίστους" , καίγοντας πρεσβείες, ή με όποιον   τρόπο  τους υπαγορεύει ο  δικός τους  θρησκευτικο- πολιτικός  πολιτισμός, εξ αιτίας μιας  κινηματογραφικής  ταινίας  η  οποία  διακωμωδεί  τον "προφήτη" τους Μωάμεθ.

Στην  Ορθόδοξη  Ελλάδα που  έχει υποφέρει   τόσα απο   την μουσουλμανική  τυρρανία  των  Οθωμανών , και την μετέπειτα  επικυριαρχία  των   "προστατριών  δυνάμεων" του  προστεσταντισμού και του παπισμού, θα ανεχτούμε  αυτήν  την χυδαία  σπίλωση του  Θεανθρώπου και Σωτήρα μας Ιησού Χριστού ή θα αντιδράσουμε  με  ειρηνικό και δημοκρατικό  τρόπο  ομολογώντας  στην πράξη την πίστη μας σε Εκείνον;



Αν μείνουμε απαθείς και σε αυτήν την  επίθεση  της Νέας Εποχής , τότε με τι φρόνημα θα  αντισταθούμε αύριο στους δεσμώτες μας  αρνούμενοι  την  ηλεκτρονική χειροπέδα  (νέα ταυτότητα);

Με τι μούτρα θα  κατέβουμε στους δρόμους να υπερασπιστούμε  την "πίστιν  του Χριστού την  Αγίαν  και της πατρίδος την ελευθερίαν";

Θα διαμαρτυρηθούμε  ειρηνικά και αποφασιστικά  ως Έλληνες  Ορθόδοξοι  Χριστιανοί  ή θα αφήσουμε και πάλι  τους  νεοπαγανιστές  και τους νεοειδωλολάτρες  να  "υπερασπίζονται" για  χάρη ενός πολιτικού οφέλους , αυτά που πρέπει να υπερασπιστούμε   εμείς  για χάρη  ΜΟΝΟΝ ΕΚΕΙΝΟΥ   που  μας έσωσε  απο τόσες και τόσες  δουλείες και κυρίως απο την δουλεία  του μισανθρώπου  διαβόλου; 

βλ. επίσης   εδώ  
και εδώ 
πηγή

Η Έφη και ο γέροντας


«Τά χρόνια μετά τόν πόλεμο ήταν πολύ δύσκολα κι οι άνθρωποι αγωνίζονταν γιά νά ζήσουν. Εγώ, όπως σάς είπα, τήν εποχή εκείνη ήμουν στήν Πολυκλινική. Πολλά περιστατικά θυμάμαι απ’ τά χρόνια εκείνα. Ακούστε ένα από αυτά.
Η Έφη ήταν δεκαοκτώ χρονών κι έμενε τό καλοκαίρι μέ τούς γονείς της καί τόν αδελφό της στό Μπογιάτι. Είχαν περιβόλι μέ κηπευτικά καί τά πουλούσαν. Ένα βράδυ η μητέρα τής Έφης τήν έστειλε σ’ ένα μαγαζάκι εκεί κοντά, ν’ αγοράσει πετρέλαιο γιά τή λάμπα. Σημειώστε ότι δέν είχαν τότε ρεύμα.
Επιστρέφοντας πρός τό σπίτι, η Εφη συναντάει στό δρόμο ένα αγόρι, συμμαθητή της. Μιλούσαν γιά τά μαθήματα. Τό σημείο, όμως, πού είχαν σταματήσει βρισκόταν πίσω από ένα φορτηγό αυτοκίνητο. Τή στιγμή εκείνη πέρασε ο αδελφός τής Έφης καί τούς είδε νά κουβεντιάζουν. Τό παρεξήγησε, γιατί πίστεψε ότι πονηρά κουβεντιάζουν καί τό είπε στή μητέρα τους.
-Η Έφη μάς ντροπιάζει, είπε, κουβεντιάζει στό δρόμο μ’ ένα αγόρι. Όταν έφτασε στό σπίτι η Έφη, η μητέρα της τή μάλωσε πολύ καί τήν έδειρε. Τότε οι αρχές ήταν πολύ αυστηρές. Η Έφη πικράθηκε πολύ. Επαναστάτησε γιά τήν αδικία καί τήν καχυποψία τού αδελφού της.
Τήν άλλη μέρα γύρισε στό σπίτι ο πατέρας, πού έλειπε. Εκείνος τής φέρθηκε διαφορετικά, δηλαδή μέ κατανόηση καί καλό τρόπο.
-Εγώ, δέν τά πιστεύω αυτά, τής λέει. Έλα, πάμε νά ποτίσουμε τό περιβόλι. Εσύ θά κάθεσαι καί όπου βλέπεις πώς ποτίζεται μιά βραγιά θά μού λές νά γυρίζω τό νερό σ’ άλλη βραγιά. Έτσι έγινε. Η Έφη, όμως, δέν είχε κοιμηθεί καθόλου τήν προηγούμενη νύχτα. Η στενοχώρια καί η αδικία τήν πνίγανε. Απελπίστηκε κι αποφάσισε νά θέσει τέρμα στή ζωή της. Τήν ώρα, λοιπόν, πού ξεκινούσαν μέ τόν πατέρα της γιά τό περιβόλι έκανε ένα σχέδιο. Νά πάρει ένα γεωργικό φάρμακο καί τό βραδάκι, μετά τό πότισμα, κρυφά νά τό πιεί καί νά πεθάνει.
Σκεφτόταν: «Νά δώ τότε, θά μέ αγαπούν;» Πήρε λοιπόν τό φάρμακο, τό έβαλε στήν τσέπη της καί περίμενε νά βραδιάσει γιά νά τό πάρει. Δέν άργησε νά έλθει η δύσκολη ώρα. Ο πατέρας αμέριμνος τής λέει:
-Πήγαινε στήν άκρη τού περιβολιού νά κλείσεις τό νερό.
Πήγε γρήγορα. Ήταν αθέατη. Κανείς δέν υπήρχε γύρω της. Ο πατέρας αρκετά μέτρα μακριά κι εκείνη τρέχοντας έβαλε τό χέρι στήν τσέπη. Εκείνη ακριβώς τή στιγμή ακούει βήματα. Δέν πρόλαβε νά κουνηθεί κι εμφανίζεται μπροστά της κάποιος άγνωστος ιερέας. Τήν χαιρετάει καί τής λέει:
-Εφη μου, ξέρεις πόσο ωραίος είναι ο Παράδεισος! Φώς, χαρά, αγαλλίαση. Ο Χριστός είναι όλος φώς καί σκορπάει τή χαρά καί τήν αγαλλίαση σέ όλους. Μάς περιμένει στήν άλλη ζωή, γιά νά μάς χαρίσει τόν παράδεισο. ῾Υπάρχει όμως κι η κόλαση, πού είναι όλο σκοτάδι, λύπη, στενοχώρια, αγωνία, κατάθλιψη. Αν πάρεις αυτό πού έχεις στήν τσέπη σου, θά πάς στήν κόλαση. Πέταξέ το, λοιπόν, γιά νά μήν χάσουμε τήν ομορφιά τού Παραδείσου. Η Έφη τά έχασε στήν αρχή, αλλά μετά από λίγο λέει στόν ιερέα, αφού, χωρίς νά τό καταλάβει, είχε πετάξει τό φάρμακο:
-Περιμένετε νά φωνάξω καί τόν πατέρα μου νά σάς δεί. Τρέχει μές στό περιβόλι. Χάθηκε περνώντας τίς ψηλές καλαμποκιές, γιά νά βρεί τόν πατέρα της. Τόν ηύρε καί τού λέει:
-Πατέρα, έλα γρήγορα νά δείς έναν ιερέα, πού ήλθε στήν άκρη τού περιβολιού μας. Όταν, όμως, φτάσανε στό σημείο πού έπρεπε νά περιμένει ο ιερέας, δέν υπήρχε κανείς εκεί.
Γιά πολύ καιρό η Έφη δέν μπορούσε νά εξηγήσει όλα όσα τής συνέβησαν εκείνο τό βράδυ. Δέν μπορούσε νά εξηγήσει τήν εξαφάνιση τού ιερέα. Επιθυμούσε νά τόν ξαναβρεί. Τής είχε σώσει τή ζωή. Εν τώ μεταξύ, κάθε χειμώνα κατέβαιναν στήν Αθήνα όλη η οικογένεια. Η Έφη πήγαινε πολλές φορές στή νονά της, πού ήταν πολύ θρήσκα, κι έμενε μεγάλο διάστημα κοντά της. Η νονά της συνήθιζε νά δέχεται στό σπίτι της καί νά φιλοξενεί θεολόγους, ιερείς, μοναχούς. Κάποια φορά, λοιπόν, πού η Έφη πήγε στή νονά της, στό σαλόνι είχε μιά επίσκεψη. Η Έφη δέν γνώριζε ποιός ήταν. Η νονά σέ μιά στιγμή έρχεται στήν κουζίνα καί λέει τής Έφης:
-Έφη, ετοίμασε γλυκό καί καφέ καί φέρτα στό σαλόνι γιά τόν επισκέπτη. Η Έφη τά ετοίμασε. Καθυστέρησε, όμως, λίγο καί τήν ώρα πού τά πήγαινε, η νονά τήν πρόλαβε. Τής λέει λοιπόν:
-Όχι αυτό τό δίσκο. Βάλε τόν ασημένιο, γιατί η επίσκεψη είναι επίσημη. Γύρισε η Έφη στήν κουζίνα, άλλαξε τό δίσκο καί τόν πήγε στό σαλόνι. Αλλά τί νά δεί! Πήγε νά τής πέσει ο δίσκος απ’ τά χέρια. Βλέπει μπροστά της τόν ιερέα πού είχε εμφανιστεί εκείνο τό δύσκολο γι’ αυτήν βράδυ στό περιβόλι τους.
-Είμαι ο πατήρ Πορφύριος, τής λέω χαμογελώντας. Έτσι γνωριστήκαμε μέ τήν Έφη κι από τότε έχουμε μεγάλη φιλία. Έκανε οικογένεια μέ πολλά παιδιά. Τήν ευλόγησε ο Θεός. Βλέπετε τί τρόπους μπορεί νά μεταχειριστεί ο Θεός, όταν θέλει νά σώσει έναν άνθρωπο»;


πηγή

Η ευλάβεια προς την Παναγία


πηγή




-         Πέστε μας , Γέροντα, κάτι για την Παναγία.
-         Τι να σας πω; Με φέρνετε σε πολύ δύσκολη θέση. 
Για να μιλήση κανείς για την Παναγία, πρέπει να Την ζήση.
-         Γέροντα, και το όνομα της Παναγίας έχει δύναμη πνευματική , 
όπως και το όνομα του Χριστού;
-         Ναι. Όποιος έχει πολλή ευλάβεια την Παναγία, ακούει το
 όνομά Της και αλλοιώνεται. Ή, να το βρη κάπου γραμμένο, 
το ασπάζεται με ευλάβεια και σκιρτάει η καρδιά του.
 Μπορεί να κάνη ολόκληρη Ακολουθία με έναν συνεχή 
\ασπασμό στο όνομα της Παναγίας1. Και όταν 
προσκυνά την εικόνα  Της, δεν έχει την αίσθηση
 ότι είναι εικόνα, αλλά ότι είναι η ίδια η Παναγία, 
και πέφτει κάτω λειωμένος , διαλυμένος από 
την αγάπη Της.
-         Γέροντα, να μας λέγατε κάτι από το προσκύνημά σας
 στην Παναγία της Τήνου.
-         Τι να πω; Μια τόσο μικρή εικόνα κι έχει τόση
 Χάρη! Δεν μπορούσα να ξεκολλήσω από κοντά της.
 Παραμέρισα λίγο, για να μην εμποδίζω τους 
άλλους που ήθελαν να προσκυνήσουν.
-         Μερικοί, Γέροντα, σκανδαλίζονται από τα 
πολλά αφιερώματα που έχουν οι θαυματουργές
 εικόνες της Παναγίας.
-         Να σας πω τι έπαθε μια φορά ένας πολύ 
απλός και ευλαβής προσκυνητής. Πήγε στην Μονή
 Ιβήρων και προσκύνησε την Παναγία την
 Πορταϊτισσα. Εκεί, η εικόνα είναι γεμάτη φλουριά. 
Στον γυρισμό, πηγαίνοντας για την Μονή
 Σταυρονικήτα, μπήκε σε λογισμούς.
 «Παναγία μου, είπε, εγώ ήθελα να Σε δω αλλιώς∙
 απλή, όχι με φλουριά». Τι παθαίνει εν τω μεταξύ; 
Τον έπιασε ένας πόνος δυνατός, ζαλίστηκε και
 έμεινε εκεί, στην μέση του δρόμου.
 Άρχισε λοιπόν να ζητάη βοήθεια από την
 Παναγία: «Παναγία μου, έλεγε, κάνε με
 καλά και θα σου φέρω δυό φλουριά!». 
Τότε του παρουσιάστηκε η Παναγία και
 του είπε: «Έτσι μου τα έφεραν τα φλουριά. 
 Μήπως εγώ τα ζήτησα; Μήπως τα ήθελα εγώ;». 
 Και αμέσως ο πόνος σταμάτησε. Βλέπετε, 
επειδή είχε καλή διάθεση, πολλή πίστη , 
τον βοήθησε η Παναγία.
Εγώ μερικές φορές  εκεί στο Καλύβι,
 όταν θέλω να προσευχηθώ στην Παναγία, 
σκέφτομαι: «Πώς να πάω πίσω με άδεια
 χέρια να Την παρακαλέσω;». Κόβω λίγα
 αγριολούλουδα, τα πηγαίνω στην εικόνα
 Της και λέω: «Παναγία μου, πάρε αυτά τα 
λουλούδια από το Περιβόλι Σου». Πριν πάω
 στο Άγιον Όρος , άκουγα να λένε ότι είναι
 «το Περιβόλι της Παναγίας» και περίμενα 
να δω λουλούδια, δένδρα οπωροφόρα κ.λπ.
 Όταν πήγα και είδα άγριες καστανιές,
 κουμαριές, κατάλαβα ότι είναι πνευματικό
 το περιβόλι της Παναγίας. Αργότερα ένιωσα
 μέσα σε αυτό και την παρουσία Της.
-         Πώς θα αισθανθώ , Γέροντα, της παρουσία
 της Παναγίας, για να μου θερμάνη την καρδιά;
-         Μια που φέρεις το όνομα της Μεγάλης
 Μητέρας του Χριστού και κατά χάριν Μητέρας 
όλων των ανθρώπων, να Την επικαλήσαι 
συνέχεια: «Παναγίας μου, να λες, Εσύ που 
καταδέχτηκες να έχω το όνομά Σου, βοήθησέ με
 να ζήσω όπως είναι ευάρεστο σε Σένα. Άλλοι 
μόνον το όνομά Σου ακούνε και συγκινούνται,
 κι εγώ τι κάνω;». Εύχομαι η Παναγία μας να
 μένη συνέχεια κοντά σου και να σε σκεπάζη
 σαν το κλωσσοπούλι κάτω από τα Αγγελικά
 φτερά Της.




 


1.      Ο Γέροντας από πολλή ευλάβεια στην Παναγία
 κάποιες φορές ασπαζόταν διαρκώς το όνομά Της.


Από το βιβλίο: « ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΛΟΓΟΙ
ζ΄
ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ»
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...