Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, Νοεμβρίου 06, 2012

Αναπόφευκτη η κατάρρευση του πολιτικού συστήματος


Επειδή οι μέρες αυτής της εβδομάδας είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για το μέλλον της χώρας μας και επειδή πολλά ακούγονται και ακόμα περισσότρα εικάζονται για τις άμεσες πολιτικές εξελίξεις και τις οικονομικές ανακατατάξεις, αναρτούμε το άρθρο του Δρ. Γεωργίου Φίλη, που δημοσιεύθηκε στις 4 Νοεμβρίου 2012. Πολλά στοιχεία με προσωπικές τοποθετήσεις και πιθανές εξελίξεις... Δεν γνωρίζουμε φυσικά τι θα γίνει, αλλά τουλάχιστον όσο ακόμα μπορούμε ας ενημερωνόμαστε! Το κέιμενο έχει ως εξής:

Σύμφωνα με όλες τις αναλύσεις/εκτιμήσεις η 18η Ιουνίου του 2012, θα έπρεπε να βρει την χώρα μας με κυβέρνηση η οποία να ήταν σε θέση να κυβερνήσει, δηλαδή να ήταν σε θέση – πέραν της αρχικής «ανακούφισης» που θα προσέφερε στο εσωτερικό και στο εξωτερικό η ιδέα πως στο Μέγαρο Μαξίμου θα κατοικοεδρεύσει κάποιος ο οποίος θα έχει πετύχει νωπή εντολή από τον λαό – να λάβει τις απαραίτητες αποφάσεις σε μία σειρά κορυφαίων θεμάτων τα οποία θα διαμορφώσουν της Ιστορία του τόπου αλλά και της Ευρώπης γενικότερα για τον υπόλοιπο 21ο αιώνα και ίσως περισσότερο. Ποιό όμως ήταν το σενάριο που αντιμετωπίσαμε τους πρώτους μήνες μετά τις εκλογές της 17ης Ιουνίου;

Του Δρ. Γεωργίου Κ. Φίλη
Δυστυχώς, η πιθανότητα πως το αποτέλεσμα τη κάλπης θα δημιουργούσε μία κατάσταση απείρως χειρότερη από αυτή πριν τις εκλογές επιβεβαιώθηκε (μία απλή αναδρομή στα δημοσιεύματα/αναλύσεις του «www.defence-point.gr» πριν τις δύο εκλογικές αναμετρήσεις του Μαΐου και Ιουνίου του 2012 θα πείσει και τον πλέον δύσπιστο). Είχε τελικά σημασία το αν θα νικούσε στις εκλογές ο Αλέξης ή ο Αντώνης; Υπάρχει περίπτωση όλα όσα συζητάμε σήμερα, και αυτά που συζητούσαμε ως κοινωνία ολόκληρο το 2012 πολύ απλά να τέθηκαν σε μία λάθος βάση με αποτέλεσμα να έχουμε βρεθεί τώρα και κατόπιν εορτής προ πολύ δυσάρεστων εκπλήξεων; Ας δούμε λοιπόν μία φανταστική ιστορία (την οποία είχαμε προβάλει ως σενάριο προ ολίγων μηνών) αχαλίνωτης πραγματικότητας…
 
Όπως είχαμε αναφέρει ΠΡΙΝ τις πρώτες εκλογές του Μαΐου η βάση της συζήτησης για το τι ακριβώς θα προέκυπτε ΜΕΤΑ τις εκλογές δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από το να δούμε ποιοί θα ήταν οι πλέον πιθανοί συνδυασμοί, οι οποίοι θα προέκυπταν από τις εκλογές αυτές, έτσι ώστε να μπορέσουμε να οδηγηθούμε σε κάποια ασφαλή συμπεράσματα για το που ακριβώς οδηγείται η κατάσταση στη χώρα μας. Το πλέον πιθανό σενάριο, όπως αναφέραμε τότε ήταν «να έχουμε ένα εκλογικό ντέρμπι για την πρωτιά μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας». Αυτό όμως που επισημάναμε αρχικά και αυτό το οποίο ήταν το σπουδαιότερο ήταν πως «είναι αδιάφορο το ποιος από τους δύο θα επικρατήσει» και πως θα εξηγήσουμε το γιατί.
Είχαμε λοιπόν αναφέρει πως «σε περίπτωση που επικρατήσει η Νέα Δημοκρατία με το «αστρονομικό» ποσοστό του 25-30%, θα επιδιώξει να κάνει μία κυβέρνηση η οποία θα περιλαμβάνει σίγουρα το «σάπιο» ΠΑΣΟΚ – το οποίο και επιβεβαιώνει αυτές τις ημέρες τον χαρακτηρισμό που του δώσαμε πριν από έξι περίπου μήνες, την ΔΗΜΑΡ αλλά ενδεχομένως και τον ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ». Για μία σειρά λόγων είχαμε υπογραμμίσει πως ο Αλέξης Τσίπρας θα «θα πιεστεί να αναλάβει τις ευθύνες του και να συμμετάσχει στο οικουμενικό αυτό σχήμα. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά και ότι θα υποκύψει αφού θα μπορούσε να επιλέξει την σαφώς πιο ‘βολική’ υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες αντιπολίτευση…» κάτι το οποίο και έγινε.
Με λίγα λόγια, όπως είχαμε αναφέρει «το να αναλωνόμαστε σε κοκορομαχίες για το ποιος θα κερδίσει τις εκλογές με 25%… και κάτι, μας κάνει μάλλον να χάνουμε το δάσος αφού η ουσία είναι μία: Όποιος και να νικήσει για να σχηματίσει κυβέρνηση θα πρέπει να συμπεριλάβει (έμμεσα ή άμεσα) και τον άλλο στο σχήμα για μία σειρά από λόγους εσωτερικών και εξωτερικών ισορροπιών». Τι διαφορά λοιπόν θα είχε στην πραγματικότητα μία κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, όπως αυτή που καταρρέει σήμερα, από μία κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, έχει ενδιαφέρον η διαπίστωση πως ο Α. Τσίπρας έχει «μαλακώσει» στη ρητορική του απέναντι στη ΔΗΜΑΡ, και αυτό γίνεται για τον προφανή λόγο πως χωρίς τη συνεργασία των δύο κομμάτων δεν υπάρχει κυβέρνηση μετά τη πτώση της τρίτης κατά σειρά μνημονιακής κυβέρνησης – αυτής του Α. Σαμαρά.Επανερχόμενοι στο ερώτημα που θέσαμε παραπάνω, η απάντηση είναι πως«Καμία διαφορά» στην ουσία της πολιτικής δεν πρόκειται να επέλθει, εκεί όμως που πρόκειται να σημειωθεί «μεγάλη διαφορά» είναι στη κούφια ρητορική των κομμάτων του καταρρέοντος μεταπολιτευτικού μας συστήματος.
Με βάση τη παραπάνω επισήμανση, περνάμε και στο δεύτερο θέμα της παρούσας σύντομης ανάλυσης, ίσως και του πλέον σημαντικού το οποίο σχετίζεται με την «ουσία της πολιτικής» της προαναφερόμενης κυβέρνησης «Εθνικής Ευθύνης». Τι γράφαμε πριν μερικούς μήνες σε ανάλογη ανάλυση αναφορικά με τη κυβέρνηση που θα σχηματιστεί; «Το σχήμα που θα προκύψει θα είναι ένα σχιζοφρενικό (χωρίς εισαγωγικά) υβρίδιο το οποίο στο DNA του θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά: Κόμματα ‘μνημονιακά’ (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) τα οποία θα είναι αναγκασμένα να ακολουθήσουν ένα ‘πεθαμένο’ πρόγραμμα αλλά θα φοβούνται να το πούνε δημόσια, κόμματα ‘αντι-μηνονιακά’ (όπως ο ΣΥΡΙΖΑ γιατί όχι και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες) τα οποία θα αναγκαστούν να ακολουθήσουν κάποιου είδους ‘πρόγραμμα’, μέχρι υποτίθεται να διαπραγματευτούν το… επόμενο, αλλά θα φοβούνται και αυτά να μιλήσουν ανοιχτά στον λαό, και κόμματα… ερμαφρόδιτα (μνημονιακά και αντιμνημονιακά) σαν την ΔΗΜΑΡ η οποία θα θέλει να εμφανιστεί ως σοβαρή πολιτική δύναμη (δηλαδή να έρθει σε κάποιου είδους συνεννόηση με τη Τρόικα), αλλά θα ανησυχεί μήπως χάσει τη πελατεία προς τον ΣΥΡΙΖΑ, οπότε θα φοβάται και αυτή να ξεκαθαρίσει δημοσίως τις προθέσεις της. Εάν στην συγκεκριμένη εικόνα προστεθεί και η αφόρητη πίεση Γαλλίας-Γερμανίας για συνέχιση του προγράμματος ενόσω θα ‘διαπραγματευόμαστε’ την… ανάπτυξη, τότε γίνεται σαφές πως το μπάχαλο στην ‘Οικουμενική’ θα επιδεινωθεί».
Και καταλήγοντας επισημαίναμε πως «Με λίγα λόγιαη κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 17ης Ιουνίου σε ρητορικό επίπεδο θα μιλάει αντιμνημονιακά, σε πρακτικό επίπεδο θα προσπαθεί να ακολουθήσει κάποιες προβλέψεις του μνημονίου (μάλλον… α λα καρτ), με τον ελληνικό λαό να περιμένει την «επαναδιαπραγμάτευση» και την Τρόικα να απαιτεί την «εφαρμογή»… Προσοχή! Αυτό πρόκειται να συμβεί όποιο και να είναι το πρώτο κόμμα όποια και να είναι η σύνθεση της κυβέρνησης».
 
Το ερώτημα που θέτουμε τώρα στη βάσανο της κριτικής σκέψης κάθε φίλου του «www.defence-point.gr», είναι ένα: Υπάρχει κάποια πρόταση από τις παραπάνω η οποία μετά της τραυματική εμπειρία των μηνών Ιουνίου-Οκτωβρίου 2012 να μην είναι αληθινή; Πιστεύουμε πως κάθε νουνεχής πολίτης μάλλον θα σκεφτόταν πως όντως παρά την παραφιλολογία των τελευταίων μηνών η ουσία είναι όπως περιγράφεται παραπάνω…
Το επόμενο θέμα της ανάλυσής μας είναι το να προσπαθήσουμε να ψηλαφίσουμε το που ακριβώς οδηγούμαστε μέσα από τη συγκεκριμένη δοκιμασία ψήφισης των μέτρων του μνημονίου σε λίγες ημέρες από σήμερα. Ας δούμε τι γράφαμε πριν μερικούς μήνες για τη «σχιζοφρενική» κυβέρνηση που θα προέκυπτε από τις εκλογές του Ιουνίου.
«Εάν η ‘Οικουμενική’ κυβέρνηση θα προσπαθήσει να ακολουθήσει το μνημόνιο, αποτέλεσμα θα είναι ο λαός πλέον να απογοητευθεί και να οργιστεί, με τη πρώτη δε ευκαιρία μίας νέας σοβαρής εξέλιξης (π.χ. απολύσεις στο Δημόσιο) να ξεσηκωθεί και όποιον πάρει… ο Χάρος» και συμπληρώναμε πως οι ταγοί μας θα πρέπει να κατανοήσουν πως «όταν ο Έλληνας διαπιστώσει πως η αριστερά ΔΕΝ αποτελεί διέξοδο, δεν είναι απαραίτητο να γυρίσει στη… ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, απλά μπορεί και να τα γκρεμίσει όλα. Εάν δε, η ‘Οικουμενική’ κυβέρνηση προσπαθήσει να ακολουθήσει μία αντιμνημονιακή πολιτική (με τον ΣΥΡΙΖΑ στο σχήμα ή στην αντιπολίτευση να είναι τελείως αδιάφορο), τότε είναι σίγουρο πως κάποια στιγμή, μέσα στους επόμενους τρεις με τέσσερις μήνες θα ακολουθήσει κάποιο ‘ατύχημα’ – κάποιο ‘credit event’ το οποίο θα οδηγήσει στην κατάρρευση την ελληνική οικονομία, στην απόγνωση τον ελληνικό λαό και στην καταστροφή το πολιτικό σύστημα της χώρας μας».
Στο συγκεκριμένο κομμάτι το «τέσσερεις μήνες» είναι αυτό το οποίο δεν έχει πραγματοποιηθεί για έναν και μόνο λόγο: η διαπραγματεύσεις και η ψήφιση των νέων μέτρων καθυστέρησαν – πολύ πιθανόν για να ολοκληρωθούν χωρίς παρατράγουδα οι αμερικανικές εκλογές – λόγος που εξηγεί και την παρελκυστική πολιτική του Δ.Ν.Τ. των τελευταίων εβδομάδων, στάση η οποία παραλίγο να οδηγήσει στη παραίτηση του Γιάννη Στουρνάρα, και να εξοργίσει τους… Γότθους.
Ποιο ήταν δε το συμπέρασμα της ανάλυσης που είχαμε κάνει τότε; «Ηκατάσταση που αντιμετωπίζει πλέον το πολιτικό σύστημα και η χώρα μας είναι μη αναστρέψιμη – υπό τη σημερινή της μορφή. Με κάθε δυνατό συνδυασμό κυβέρνησης το μνημόνιο έχει πεθάνει, μαζί του και οι υποστηριχτές αυτού (μόνο που δεν το έχουν καταλάβει ακόμα), μαζί με αυτούς θα μετακομίσει προς τόπο… αναψύξεως τόσο ο «μύθος» της Αριστεράς όσο και της «διαπραγμάτευσης» (οι άνθρωποι ή ψεύδονται ή πετάνε στα σύννεφα και στις δύο περιπτώσεις είναι επικίνδυνοι), μαζί δε με όλους αυτούς θα περάσει στην αιωνιότητα… και το τωρινό πολιτικό σύστημα της χώρας, συμπεριλαμβανομένου και των «αριστερών»… επαναστατών» και συμπληρώναμε πως «…η σχιζοφρενική λοιπόν κυβέρνηση που θα προκύψει την 18η Ιουνίου, θα αποτελέσει το κύκνειο άσμα ενός συστήματος διαφθοράς και παρά φύση λειτουργίας των τελευταίων 35 ετώνΗ κατάρρευση μάλλον της οποίας μπορεί να επέλθει πολύ γρήγορα και με βίαιο – σε όρους κοινωνίας – τρόπο…».
 
Η κατάσταση όμως είναι ακόμα πιο πολύπλοκη αφού δυστυχώς ή ευτυχώς τα οικονομικά δεν είναι τα μόνα ζητήματα που «τρέχουν» αυτή τη στιγμή στη χώρα μας. Εάν προσθέσουμε και τις γενικότερες γεωπολιτικές εξελίξεις στη περιοχή, δηλαδή στον υδάτινο άξονα Μαύρη Θάλασσα-Στενά-Αιγαίο-Ανατολική Μεσόγειος – οι οποίες φαίνεται πως δεν μας περιμένουν – μόνο μία αχαλίνωτη φαντασία μπορεί να μας καταδείξει το τι πρόκειται να προκύψει.
Για πολλοστή φορά επισημαίνουμε αυτό που έχουμε γράψει και υπογραμμίσει πολλάκις τα τελευταία δύο-δυόμιση χρόνια: Η μεταπολίτευση άρχισε με Τούρκους, και είναι πολύ πιθανό να τελειώσει με… Τούρκους. Και επεκτείνουμε τη σκέψη μας παραπέρα σε κάτι ακόμα πιο ανησυχητικό και το θέτουμε με πολύ απλά λόγια για να γίνει κατανοητό: Είναι προφανές πως για όσο χρονικό διάστημα η Ελλάς θα χρωστάει σε όποιον μιλάει αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά στον πλανήτη, η Άγκυρα δεν πρόκειται να κάνει τίποτα, τί θα γίνει όμως όταν η Ελλάς θα δηλώσει – εκούσια ή ακούσια – πως δεν είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει το χρέος της, με απλά λόγια δεν πρόκειται να αποπληρώσει όλους αυτούς που μιλάνε αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά στον πλανήτη, αφού ταυτοχρόνως η Τρόικα, θα μας έχει «ξεδοντιάσει» και στον τομέα της άμυνας; Το ερώτημα αυτό απαντιέται και από αδύνατους, λύτες…
Ποιο το συμπέρασμα όλων των παραπάνω; Δυστυχώς ή ευτυχώς το συμπέρασμα της παραπάνω ανάλυσης είναι ακριβώς αυτό που αναφέραμε και πριν από έξι περίπου μήνες το οποίο το επαναφέρουμε ως έχει σήμερα, τώρα, αυτές τις κρίσιμες για τη πατρίδα ώρες όπου η εμπειρία δυστυχώς μας έχει οδηγήσει στην επιβεβαίωση των αρχικών μας εκτιμήσεων: «Καλό θα ήταν λοιπόν πέραν της πλύσης εγκεφάλου που έχουμε υποστεί με τους ‘ταγούς’ μας οι οποίοι φωνασκούν ως ‘αθώες παρθένες’ στα κανάλια περί ‘τετραγωνισμού του κύκλου’ να ετοιμαζόμαστε για το ‘περίφημο’ ΣΧΕΔΙΟ Β’ διότι όταν θα έρθει η ώρα οι περισσότεροι κύριοι που βγαίνουν στα κανάλια, θα μεταβούν είτε στην… Ελβετία είτε αλλαχού, το ‘φίδι’ όμως από την τρύπα θα το βγάλουν οι Έλληνες που θα παραμείνουν για να παλέψουν για μία νέα πατρίδα και όχι Ελληνόφωνοι δυνάστες οι οποίοι επί 35 έτη λειτούργησαν με ‘αριστερή ιδεολογία’ και ‘δεξιά τσέπη’… Έχουμε όμως το σθένος ως έθνος ‘να σπάσουμε αυγά’ και να ετοιμαστούμε για το ΣΧΕΔΙΟ Β’ (ποιο να είναι άραγε αυτό…) ή θα μας έρθει στο κεφάλι από τον… ουρανό, όπως φοβούνται πως θα πάθουν οι ‘τρελοί Γαλάτες’;»
Το τι ακριβώς εννοούμε με το ΣΧΕΔΙΟ Β’ θα το παρουσιάσουμε τις επόμενες ημέρες όταν στη χώρα θα καίγεται το πελεκούδι… και οι κυβερνητικοί εταίροι θα υπογραμμίζουν πως μας έσωσαν για τρίτη φορά μέσα σε δύο έτη… Ποιος θα μας σώσει από τους σωτήρες δηλαδή… Ες αύριον λοιπόν τα σπουδαία…

Mένει μόνο η προσευχή και η αγάπη Περί του οσίου Σιλουανού του Αθωνίτου του αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, μητροπολίτου Αχρίδος






Όταν κάποιος επισκεφθή το Άγιον Όρος και δη τους ταπεινούς καλογήρους, μπορεί να συλλογισθή και να σκεφθή ότι αυτοί τεμπέλικη ζωή και χωρίς σκοπό. Αυτό φαίνεται έτσι, όταν κάποιος βλέπει τα πράγματα εξωτερικά. Γιατί λίγοι είναι εκείνοι που θα μπορούσαν να καταλάβουν το φοβερό και χωρίς διακοπή πόλεμο που γίνεται μέσα στις ψυχές των μοναχών.
Αυτός ο πόλεμος είναι σχεδόν υπερφυσικός, αόρατος και (διεξάγεται) όχι μόνο εναντίον των δαιμονικών δυνάμεων των αρχόντων του σκότους, αλλά για τους αρχαρίους και εναντίον της σαρκός, δηλαδή κατά της σαρκικής επιθυμίας και των παθών.
Στα γραπτά του ο πατήρ Σιλουανός περιγράφει πως αυτός ο πόλεμος τον έφερε στην απόγνωση και σχεδόν μέχρι την αυτοκτονία. Η Παναγία Θεοτόκος φανερώθηκε σ’ αυτόν όταν περνούσε το δυσκολότερο πόλεμο κατά των παθών και τον απεκάθηρε από τις ακαθαρσίες, τις σαρκικές επιθυμίες και τους λογισμούς. Ο Χριστός φανερώθηκε σ’ αυτόν και τον ενδυνάμωσε, ώστε να νικήση και να βασιλεύση επάνω στους γήινους λογισμούς και τα πονηρά πνεύματα. Και έτσι αφού πέρασε ένα τέταρτο αιώνος με δυνατό και κοπιαστικό πόλεμο, έφθασε στη νίκη. Ενώ μέχρι τότε αναζητούσε τον Θεό, έφθασε στην θεογνωσία, και από μαθητής, έγινε δάσκαλος.
Ο Γέροντας Σιλουανός ήταν και δικός μου δάσκαλος. Μία φορά τον ρώτησα: «Πάτερ Σιλουανέ, μήπως αυτός ο πολύς κόσμος φέρνει ταραχή στον νου σας  και στην προσευχή σας; Δεν θα ήταν καλύτερα για σας να πάτε σ’ ένα ασκητήριο στα Καρούλια και εκεί να ζήτε μέσα στην ειρήνη, όπως ο π. Αρτέμιος, ο π. Δωρόθεος και ο π. Καλλίνικος; Είτε να ζήτε σ’ ένα απομονωμένο σπήλαιο, όπως ο π. Γοργόνιος;». «Εγώ ζω στο σπήλαιο», μου απάντησε ο π. Σιλουανός. «Το σώμα μου είναι το σπήλαιο της ψυχής μου. Και η ψυχή μου είναι σπήλαιο του Αγίου Πνεύματος. Και εγώ αγαπώ τον λαό του Θεού και τον διακονώ, χωρίς να βγαίνω από το σπήλαιό μου».
Παρά τη προθυμία του να διακονή τον κάθε ένα και την θαυμαστή μετριοφροσύνη και την πρόθυμη φιλοστοργία του, μιλούσε για τον Θεό με εξαίρετο ενθουσιασμό και με την παρρησία που θα μιλούσε κάποιος για ένα φίλο του: «Εγώ γνωρίζω τον Θεό. Αυτός είναι φιλόστοργος, αγαθός, ταχύς εις βοήθειαν». Όταν τα έλεγε αυτά ο Γέροντας, κάποιος μοναχός, ο π. Θεοφάνης, τα άκουγε με φόβο και σκεπτόταν ότι ο Σιλουανός είχε χάσει το φόβο του Θεού. Αργότερα όμως, όταν διάβασε τα συγγράμματα του π. Σιλουανού, ο π. Θεοφάνης άλλαξε γνώμη και είπε: «Ο π. Σιλουανός προχώρησε και έφθασε στα μέτρα των Πατέρων της Εκκλησίας».
Εγώ νομίζω ότι τα κείμενα του πατρός Σιλουανού θα έπρεπε να πάρουν θέση ανάμεσα στα βιβλία της ψυχολογίας. Αν και για κανένα άλλο λόγο, τουλάχιστον για να επιβεβαιώσουν ότι (ο συγγραφέας τους) ήταν ένας πνευματικός πολεμιστής του 20ου αιώνος και για να επικυρώσουν όσα εδίδαξαν και έγραψαν δοξασμένοι Πατέρες της Εκκλησίας.
Υπάρχει και κάτι καινούριο ανάμεσα στις διδαχές του πατρός Σιλουανού: «Κράτα τον νου σου στον Άδη και μην απελπίζεσαι». Εκφράζει (με το λόγο αυτό) μία παρότρυνση και υπόμνηση κατά της μελαγχολίας και της ακηδίας. Εγώ προσωπικά ποτέ δεν άκουσα τέτοια λόγια.
Σπουδαία είναι και η άλλη έκφρασις: «Η αγάπη είναι ανώτερη από τη γνώση (γνωσιολογία)». Αυτή είναι η καθημερινή και θεμελιώδης διδασκαλία του αγίου Σιλουανού.
Με την αγάπη του, που συνοδευόταν από την μετά δακρύων προσευχή του, συγχωρούσε τις αμαρτίες των αμαρτωλών, στήριζε τους αδυνάτους, διόρθωνε αυτούς που έκαναν πονηρά έργα, θεράπευε τους αρρώστους, ειρήνευε τους ανέμους. Στο μοναστήρι έκανε κοπιαστική εργασία. Είχε την αποθήκη με τα βαριά αντικείμενα.
Κάποτε του είπα ότι οι Ρώσοι μοναχοί βρίσκονταν σε μεγάλη ταραχή, λόγω της τυραννίας των μπολσεβίκων στην ρωσική εκκλησία του Θεού. Τότε αυτός απήντησε: «Και εγώ στην αρχή είχα ταραχή γι’ αυτό το θέμα. Μετά όμως από πολλή προσευχή μου ήρθαν οι εξής λογισμοί: ";Ο Κύριος αγαπά ανέκφραστα όλους";. Εκείνος γνωρίζει τα σχέδια όλων και τον καιρό του καθενός. Ο Κύριος επέτρεψε τον διωγμό στο Ρωσικό λαό για κάποιο μελλοντικό καλό. Εγώ δεν μπορώ να το καταλάβω ούτε να το σταματήσω. Αυτά λέω στους αδελφούς που έχουν ταραχή: ";Εσείς μπορείτε να βοηθήσετε την Ρωσία μόνο με την προσευχή και την αγάπη. Μου μένει μόνο η προσευχή και η αγάπη.Ο θυμός και οι κραυγές εναντίον των άθεων δεν διορθώνουν τα πράγματα";».

  Περιοδικό Πρωτάτον

Νεομάρτυρες της Θράκης.




Ομιλεί ο π. Ναυκράτιος Τσουλκανάκης.

Ο κύκλος της αγάπης



«Φροντίστε, όσο μπορεί ο καθένας, να ενωθείτε μεταξύ σας. Γιατί όσο ενώνεται κανείς με τον πλησίον, τόσο ενώνεται και με το Θεό.
Και, για να καταλάβετε τη σημασία αυτού του λόγου, θα σας πω ένα παράδειγμα από τους Πατέρες. Φανταστείτε ένα κύκλο πάνω στη γη, σαν ένα σχήμα στρογγυλό που χάραξε κάποιος με διαβήτη από ένα κέντρο. Κέντρο λέγεται το μέσο του κύκλου. Προσέξτε τώρα. Υποθέστε ότι ο κύκλος αυτός είναι ο κόσμος και ότι το κέντρο του κύκλου είναι ο Θεός. Οι ακτίνες του κύκλου από την περιφέρεια προς το κέντρο είναι οι δρόμοι για το Θεό, δηλαδή οι τρόποι ζωής των ανθρώπων.
Προχωρούν λοιπόν οι άγιοι προς το εσωτερικό του κύκλου επιθυμώντας να πλησιάσουν το Θεό. Και όσο προχωρούν προς το κέντρο τόσο πλησιάζουν και το Θεό και μεταξύ τους. Το ίδιο σκεφθείτε και για το χωρισμό. Γιατί, όταν μακραίνουν από το Θεό και στρέφονται προς τα έξω, είναι φανερό πως όσο βγαίνουν και απομακρύνονται από το Θεό τόσο απομακρύνονται και από τους άλλους. Και αντίστοιχα, όσο απομακρύνονται από τους άλλους τόσο απομακρύνονται και από το Θεό.
Να λοιπόν ποια είναι η φύση της αγάπης. Όταν είμαστε έξω και δεν αγαπάμε το Θεό, τότε είμαστε και απομακρυσμένοι ο καθένας από τον πλησίον. Αν όμως αγαπήσουμε το Θεό, τότε όσο πλησιάζουμε το Θεό με την αγάπη για Κείνον, τόσο ενωνόμαστε με την αγάπη για τον πλησίον, και όσο ενωνόμαστε με τον πλησίον, τόσο ενωνόμαστε και με το Θεό».

Πηγή:(Αββάς Δωρόθεος Έργα Ασκητικά , ΣΤ΄Διδασκαλία 77-78, επιλογή και μετάφραση: Ελένη Κονδύλη).Από το βιβλίο της Ελένης Κονδύλη, Μικρή Φιλοκαλία της καρδιάς, εκδόσεις Ακρίτας, έκδοση β’, 2007, σελ. 23-24).

Η εθνική μας αυθυπαρξία και επιβίωση δεν θα κριθεί την Τετάρτη μέσα στη Βουλή αλλά έξω απο αυτήν !!!


ΚΛΑΣΙΚΟΠΕΡΙΠΤΩΣΗ





5 Νοεμβρίου 2012

Η εθνική μας αυθυπαρξία και επιβίωση δεν θα κριθεί την Τετάρτη μέσα στη Βουλή αλλά έξω απο αυτήν !!!
Αύριο το πρωί και μεθαύριο το απόγευμα, θα είναι η πρώτη φορά στα μεταπολεμικά χρόνια, που η παρουσία μας στα συλλαλητήρια ή στις συγκεντρώσεις και ειδικά σε εκείνη έξω απο την Βουλή,θα κρίνει το μέλλον της πατρίδας.

Όλοι ενωμένοι χωρίς ηττοπάθεια και φόβο θα δώσουμε με ειρηνικό, δημοκρατικό τρόπο και ελληνική αρχοντιά την μεγαλύτερη μάχη και πρώτα ο Θεός θα νικήσουμε , όπως νίκησαν στις 3 του Σεπτέμβρη του 1843 οι πρόγονοί μας , όταν χρειάστηκε να υπερασπιστούν τη ζωή και την εθνική τους αυθυπαρξία όχι απο τους Τούρκους αυτή τη φορά , αλλά απο τις "προστάτιδες" δυνάμεις.


Και τότε μας βοήθησε και σήμερα θα μας βοηθήσει ο Θεός και θα νικήσουμε, για να ζήσουμε με αξιοπρέπεια και ειρήνη σαν Έλληνες και όχι σαν δουλοπάροικοι ή σαν μαστουρωμένοι απο τις "δόσεις" ευρωγενίτσαροι.

Ας διαβάσουμε πριν συναντηθούμε κάτω στην πλατεία την προσευχή του στρατηγού Μακρυγιάννη, έτσι , για να μαλακώσει η καρδιά μας και να ατσαλωθεί το Ορθόδοξο αγωνιστικό μας φρόνημα , εκείνο δηλαδή που αποτίναξε την τυρρανία των Βαυαρών, και που δυστυχώς χάθηκε στα μετέπειτα χρόνια όταν ξεθώριασαν απο την μνήμη τα λόγια και τα νοήματα της προσευχής:

H προσευχή του Στρατηγού Μακρυγιάννη

Μόσχος Λαγκουβάρδος (moschoblog ):Απ΄ το βιβλίο «Στρατηγού Μακρυγιάννη Οράματα και Θάματα», Εκδόσεις Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης της Ελλάδος. Δημοσιεύεται με την ευγενική άδεια του Εκδότη. Δυστυχώς δεν μπορώ να το γράψω με τόνους και πνεύματα όπως είναι στο βιβλίο! Μ.Ε.Λ.
Εις την δόξα, εις την δόξα, εις την δόξα του Θεού , της αϊα Τριάδος, της Θεοτόκος, του α-Γιάννη του Βαφτιστή και πάντα των αγίων και του αγίου Βασιλείου, να πρεσβέψει εις την παντοδυναμίαν του και εις την βασιλείαν του, να μας λευτερώσει τώρα εις το νέον έτος, να μας λευτερώσει από την κακία μας, από την διοτέλειά μας και από τα πάθη μας και από την επιβουλίαν των ξένων. 

Η παντοδυναμία σου είσαι πολυέλεος, πολυεύσπλαχνος , η αγαθότη σου είναι άβυσσος της θαλάσσης.
Έλεος ζητώ, να μου καθαρίσεις την αμαρτωλή μου ψυχή και τα βρωμερά μου σπλάχνα και να μου δώσεις ταπεινοσύνη, σωφροσύνη και πίστη καθαρά, να δυνηθώ να σε προσκυνήσω και να σε δοξολογήσω και να σε ευνογήσω με καθαρότης και να σε περικαλέσω, ο αμαρτωλός, δια της πρεσβείας της Θεοτόκος και των αγίων, να σώσει την ματοκυλισμένη μου πατρίδα και θρησκείαν και γενικώς τους τίμιους ανθρώπους, όσοι φέρνουν δοξολογίαν είς την παντοδυναμίαν σου και εις την βασιλείαν σου, τρισυπόστατε Θεέ, σωτήρα του παντός, να μας σώσεις, να μας λευτερώσεις από τα κοφτερά δόντια των γουρνόλυκων.

Τρέχομεν εις το έλεός σου και εις την εσπλαχνίαν σου και της βασιλείας σου. 
Το έλεός σου ζητούμεν, οι αμαρτωλοί και οι αδύνατοι, οι ανάξιοι δούλοι σου και σκλάβοι σου.
Συχώρησέ με , Κύριέ μου, οποί σε βάρυνα.
Πού αλλού να τρέξω; 
Πού αλλού να τρέξομεν οι ανάξιοι δούλοι σου, πού αλλού οι αδύνατοι να βρούμεν δικιοσύνη, ποιός ποιμένας και πίτροπός σου έχει δικιοσύνη να δικιώσει το δίκιον του κάθε ανθρώπου; 
Θεέ του ουρανού και της γης και της θάλασσας. 
Σώσε μας, η παντοδυναμία σου, ότι χαθήκαμεν εδώ και εις την άλλη ζωή. 
Κύριε, με τί στόμα να σε περικαλέσουμεν, με τί μάτια να σηκώσουμεν να σε τηράξομεν και να περικαλέσουμεν το πανάγαθό σου όνομα και της βασιλείας σου; 
Κύριε, η παντοδυναμία σου επολέμησες, αγωνίστης, εσπαλχνίστης, η παντοδυναμία σου και η βασιλεία σου, και ανάστησες νεκρούς, πεθαμένους, λιωμένους τόσες αιώνες, και τους πεθαμένους και λιωμένους και ολίγους και αδύνατους και αμαθείς, με δεμένα σκοινιά τα περισσότερα τουφέκια, και με χωρίς αναγκαία του πολέμου, ξιπόλυτοι και γυμνοί και νηστικοί τις περισσότερες φορές, και αντινέργειες των δυνατών, πενήντα χιλιάδες δεν ήμαστεν ποτές εις τον πόλεμον, στεριά και του πελάου, και ν’ αφανιστούν περίτου τετρακόσιες χιλιάδες ψυχές, ντόπιοι και ξένοι Τούρκοι, δύναμη δική μας ήτον, αντρεία δική μας ήταν, αρετή και πατριωτισμός δικός μας ήταν, ότι πατριωτισμόν και αρετή θυσιάζομεν. 

Και τώρα χερότερον είχαμεν, και τότε μας έσωσες, πανάγαθε Θεέ, μας ανάστησες και μας σώνεις κάθε στιγμήν και κάθε… από την διοτέλειά μας, από την χαμέρπειά μας, από την απιστία μας πωλούμεν, και την παντοδυναμίαν σου και την βασιλείαν σου κατακρένομεν, καταλαλούμεν. 

Καταπωλήσαμεν μέσα εις τις αγορές και σοκάκια δισκοπότηρα, ότι δεν ματαείχαμεν την ανάγκη τους να μεταλάβομεν, πουλήσαμεν τα πολυτίμητα ευαγγέλια και όλα τα γερά των ναών σου, και ζωντανά και τόπους, και κατακερματίσαμεν και τ’ άγια μοναστήρια και τις εκκλησίες, και τις φκιάσαμεν σπίτια, αχούρια και τα εξής. 

Ό,τι ανταμεβή ήβρες από τους Οβραίους, οπού ’ταν αλλόθρησκοι και σε σταύρωσαν, ήβρες και από εκείνους οπού κοπίασες και κοπιάζεις και ανάστησες και αναστήνεις, από τους ορθόδοξους χριστιανούς. 

Με τί πρόσωπον, Κύριέ μου, να παρουσιαστώμεν ομπρός σου, και με τί στόμα και γλώσσα να σε περιλέσουμεν και εις το εξής, οπού κιντυνεύομεν, οι αχάριστοι, οι διοτελείς, οι κακοί τεμπέληδες του κόσμου, οι προδότες και ασεβείς, κάθε γερόν πράμα! 
Θεοτόκε, μητέρα του παντός, το καύκημα της παρθενίας, το καύκημα της αρετής και τα πάντα της αγαθότης, προστρέχομεν οι αμαρτωλοί, οι αδύνατοι, εις εσπλαχνίαν της αγαθότης σου, να λυπηθείς τους αθώους εκείνους οπού φέρνουν την αμαρτωλή τους προσευχή ’λικρινώς εις τον παντουργόν και εις την βασιλείαν του, εκείνους οπού ’τρεξαν ξιπόλυτοι και γυμνοί, εκείνους οπού άφησαν χήρες και αρφανά, εκείνους οπού ’χυσαν το αίμα τους, κατά τον όρκον τους, ν’ αναστηθεί δια της δυνάμεως του Παντοκράτορα η σκλαβωμένη τους πατρίδα και να λαμπρυθεί ο σταυρός της ορθοδοξίας, και δι’ αυτόν τον όρκον αυτείνοι πέθαναν δι αυτείνη την πατρίδα και θρησκεία, και θυσίασαν και το έχει τους, και πολλών οι γυναίκες τους, τα παιδιά τους, οι συγγενείς τους διακονεύουν και ταλαιπωρούνται ξιπόλυτοι, γυμνοί, νηστικοί στα σοκάκια εκείνης της ματοκυλισμένης πατρίδος οπού ζύμωσαν οι γονέοι τους και οι συγγενείς τους με το αίμα τους, και την γοδέρουν σήμερα και την τρώνε και την προδίνουν οι γουρνόλυκοι με τ’ ακονισμένα δόντια και οι σύντροφοί τους αυτεινών οι τοιούτοι. 

Θεοτόκο, μήτηρ του παντός, αυτούς τους αθώους να λυπηθείς, αυτούς τους γυμνούς και ταλαίπωρους.
Αυτείνοι φέρνουν δοξολογίαν εις τον Θεόν και την βασιλείαν του. Να πρεσβέψεις εις την παντοδυναμίαν του ν’ αναστήσει πίσου τους γερούς του ναούς, τ’ άγια τα μοναστήρια οπού τρώγαν ψωμί οι δυστυχισμένοι, αφού αυτά όπου ζούσαν πολύ αδύνατοι από την ευλογίαν του Θεού και από τους κόπους των πατέρων, των καλογέρων – δεν ήταν καπιτσίνοι δυτικοί, ήταν υπηρέτες των μαναστηριών της ορθοδοξίας.
Δεν ήταν τεμπέληδες, δούλευαν και προσκυνούσαν. Και εις τον αγώνα της πατρίδος σ΄ αυτά τα μοναστήρια γενόταν τα μυστικοσυμβούλια, συναζόταν τα ολίγα αναγκαία του πολέμου, και εις τον πόλεμον θυσίαζαν και σκοτωνόταν αυτείνοι οι υπηρέτες των μαναστηριών και των εκκλησιών – τριάντα είναι μόνον με μένα σκοτωμένοι έξω εις τους πολέμους και εις το το Νιόκαστρο, και εις την Αθήνα. 
Έλιωσαν αυτείνοι οι πατέρες, τώρα εις τα γερατειά τους βασανίζονται πολύ εις τους δρόμους. 

Θεοτόκο μου, να περικαλέσεις τον αφέντη μας και τον μονογενή σου ν’ αναστήσει πίσου αυτά, και τις άγιες εκκλησίες του, οπού κατακερματίσαμεν εμείς οι αχάριστοι και μας ήβρε η δίκια του οργή και της βασιλείας του, να τον περικαλέσεις, Θεοτόκο μου, να τα αναστήσει πίσου, και να σηκώσει τη δίκια του οργή οπού ’χει σε μας τους αχάριστους και να φέρει πίσου την ευκή του και την ευλογία του και της βασιλείας του, οπού την στερηθήκαμεν από την κακία μας και διοτέλεια μας και εγίναμεν η παλιόψαθα της κοινωνίας, και εγίναμεν καθώς φαινόμαστε ως την σήμερον. 
Το έλεός του είναι άβυσσος της θαλάσσης, και τους ανόητους εμάς και τους διοτελείς να μας ενώσει και να μας φωτίσει και να μας δώσει εις το εξής πατριωτικά αιστήματα δια την πατρίδα μας και θρησκεία μας, και πίστη καθερά να ’χωμεν εις τον παντουργό μας και εις την βασιλείαν του, να μας σώσει εδώ και εις την παντοτινή ζωή, να δώσει του γερατείου του ρήνη και ομόνοιαν , την ευκή του και την ευλογία του, και εις τους προκρίτους, τους ποιμένες, και γενικώς τον λαόν του, να ’ρθει πίσου η νεκρανάστασή του δια της ευλογίας του. 

Προστρέχομεν οι αμαρτωλοί, οι ανάξιοι δούλοι σου και οι σκλάβοι σου εις το έλεός σου και εις την εσπλαχνίαν σου και της βασιλείας σου. έλεος ζητούμεν, να μας δώσεις καθαρά σπλάχνα και καθαρά ψυχή, να δυνηθώμεν να σε προσκυνήσουμεν και να σε δοξολογήσουμεν μ’ εξ όλης καρδίας, ευεργέτη και προστάτη αληθινέ.»

Ν. Σωτηρόπουλος : Ο Ελληνισμός του εξωτερικού έχει αλωθεί από τον Οικουμενισμό.



Παρακάτω παρουσιάζουμε μικρό απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα από την
 ομιλίατου κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου «O ανεκτίμητος θησαυρός» 
(16-3-1997) για την κατάσταση του Ελληνισμού στο εξωτερικό.

Ο Ελληνισμός του εξωτερικού έχει αλωθεί 

από τον Οικουμενισμό

Εγώ περιοδεύω στο εξωτερικό βλέπω 

ότι ο Ελληνισμός του εξωτερικού έχει 

κατα το μέγιστο μέρος αλωθεί από τον 

Οικουμενισμό. 

Όλοι ή σχεδόν όλοι οι ιεράρχες στο εξωτερικό είναι Οικουμενισταί. 

Προσέχω τί λέω ακριβώς, όλοι ή σχεδόν όλοι. 

Και πάρα πολλοί ιερείς είναι Οικουμενισταί για να αρέσουν

 στους προϊσταμένους τους.
Και το αίσθημα των πλείστων Ελλήνων του εξωτερικού

 είναι αυτό «Τί ορθόδοξοι, τί καθολικοί, τί προτεστάντες, όλοι 

το ίδιο είμαστε». Μερικοί προχωρούν και λένε και οι άλλες

 θρησκείες καλές είναι, το ίδιο είναι με τη δική μας Θρησκεία.

 Συμπροσευχές γίνονται με τους αιρετικούς, συλλείτουργα γίνονται

 με τους αιρετικούς.

Την ομιλία θα την βρείτε 
με τον αριθμό 272 
στο Ορθόδοξο βιβλιοπωλείο «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ», 
Ζωοδόχου Πηγής 44, Αθήνα
 εποχής μας, πατώντας ΕΔΩ

Η βιογραφία του εκδημήσαντος μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής Δαμασκηνού




Όραμά του να μεγαλουργήσει ο ορθόδοξος Ελληνισμός και να παίξει το ρόλο ενός νέου Βυζαντίου
Ο μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής Δαμασκηνός, κατά κόσμον Πέτρος Ρουμελιώτης, γεννήθηκε το 1920 στην Οιχαλία Μεσσηνίας και προέρχεται από αγροτική οικογένεια. Τελείωσε το δημοτικό σχολείο στο χωριό του και σε ηλικία 13 ετών ήρθε στην Αθήνα όπου εργάστηκε ως εμποροϋπάλληλος. Τα δύσκολα χρόνια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου και της γερμανικής κατοχής τον βρίσκουν με την οικογένειά του στην Αθήνα. Τότε συνδέθηκε πνευματικά με τον κατόπιν μητροπολίτη Μαρωνείας και σε συνέχεια Ν. Ιωνίας Τιμόθεο. Η έναρξη του εμφυλίου πολέμου το 1947 σηματοδοτεί νέες δυσκολίες καθώς επί 40 μήνες πολέμησε σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Για την προσφορά του στον αγώνα τιμήθηκε στο Άργος Ορεστικό στην Πρώτη Σιδηρά Μεραρχία με το μετάλλιο Ανδρείας Εξαίρετων Πράξεων. Το 1951 αφιερώνεται στον κλήρο και χειροτονείται διάκονος. Αρχικά υπηρέτησε στην μητρόπολη Μεσσηνίας, από όπου άλλωστε ήταν και η καταγωγή του.

Το 1953 αποφασίζει να ακολουθήσει Ανώτερες σπουδές και εισάγεται στην Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών από όπου αποφοίτησε το 1958. Τότε διορίστηκε ιεροκήρυκας Μαρώνειας και Κομοτηνής, θέση που υπηρέτησε με ζήλο επί 16 χρόνια. Κατά την διάρκεια της θητείας του στην θέση αυτή πρόσφερε σημαντικό έργο στην περιοχή κάνοντας εξορμήσεις στα χωριά και στα φυλάκια της περιφέρειας μαζί με τροφίμους του εκκλησιαστικού οικοτροφείου και μέλη των χριστιανικών ομίλων της μητροπόλεως, προκειμένου να βοηθήσει πνευματικά αλλά και υλικά το ποίμνιο. Επίσης φρόντισε για την διατροφή των απόρων μαθητών της Κομοτηνής διοργανώνοντας διάφορα συσσίτια. 
Παράλληλα, διετέλεσε διευθυντής του μαθητικού εκκλησιαστικού οικοτροφείου, πρόεδρος των χριστιανικών ομίλων κυριών και νεανίδων της Ιεράς Μητροπόλεως και γενικός επιθεωρητής της μητρόπολης. Για το έργο του τιμήθηκε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων με μετάλλια και την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος με εύφημη μνεία.
Το 1974 χειροτονήθηκε μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής και συνέχισε το έργο του. Φρόντισε για την συμπλήρωση των κενών της περιφέρειας από εφημερίους. Ανήγειρε 15 καινούριες εκκλησίες και ένα μεγάλο καθεδρικό ναό στην Κομοτηνή, το ναό Ευαγγελίστριας που αποτελεί κόσμημα της πόλης και 20 καμπαναριά με φωτεινούς σταυρούς σε μικτά χωριά της περιοχής. 
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ:
Φρόντισε για την διαμονή των ιερέων σε χωριά όπου ο πληθυσμός ήταν μικτός από μουσουλμάνους και χριστιανούς, χτίζοντας 15 κατοικίες εφημερίων. Τα περισσότερα έργα του έγιναν με την συμπαράσταση της Ιωάννας Τσάτσου συζύγου του τότε προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας και του υπουργού Πολιτισμού Κωνσταντίνου Τρυπάνη. Συνέχισε μέχρι το τέλος της ζωής του να προσφέρει ακούραστος τις υπηρεσίες του στο ποίμνιό του σε όλους τους τομείς στα ιδρύματα της μητροπόλεως στους δύο βρεφονηπιακούς σταθμούς που στεγάζονται σε κτίρια της Μητροπόλεως για τον πλήρη εξοπλισμό, την στελέχωση τους από καλά καταρτισμένο προσωπικό και κάλυψη όλων των εξόδων, τα οποία φρόντιζε προσωπικώς.
Τα ενοριακά συσσίτια γερόντων, των οποίων επόπτευει και χρηματοδοτούσε τη λειτουργία των Εκκλησιαστικών κατασκηνώσεων στην Μαρώνεια για τα παιδιά της επαρχίας που φιλοξενούνται σε δύο περιόδους αγόρια και κορίτσια η λειτουργία των οποίων οφείλετο στην προσωπική μέριμνα και φροντίδα του. Πρόσφατα επέτυχε την παραχώρηση παραλιακής εκτάσεως 14,5 στρεμμάτων και αγωνιζόταν για την ανέγερση νέων εγκαταστάσεων των κατασκηνώσεων.
Το 1990 ίδρυσε τον ραδιοφωνικό σταθμό της Μητρόπολης με την ονομασία Ορθοδοξία μηνύματα της Ιεράς Μητροπόλεως Μαρωνείας και Κομοτηνής που λειτουργεί συνεχώς μέχρι σήμερα.
Το έργο του δεν σταματά εδώ καθώς είχε ιδρύσει πνευματικό κέντρο της  Μητροπόλεως που περιλαμβάνει την βιβλιοθήκη, αίθουσες νεότητος και σχολή βυζαντινής μουσικής. Αγωνίσθηκε με πολύ ζήλο και δυναμισμό για την καταπολέμηση όλων των αιρέσεων στην επαρχία του και αναγνωρίσθηκε για το γνήσιο ορθόδοξο φρόνημά του και την αφοσίωση στην πατερική παράδοση της Εκκλησίας μαχόμενος με παρρησία και θάρρος για τη προάσπισή της.
Επίσης εμερίμνησε για την ίδρυση δύο νέων Ιερών Μονών: α) της ανδρώας Ιεράς Μονής Οσίου Μαξίμου του Καυσοκαλύβη Παπικίου Όρους δια της οποίας επιδιώκεται η αναβίωσης της μοναστηριακής Πολιτείας του Παπικίου που ήκμασε από του 10ου έως του 14ου αιώνα και β) της γυναικείας μονής Εισοδίων Θεοτόκου Πανδρόσου. Τέλος εξησφάλισε την ολοκλήρωσιν της κυριότητας του βυζαντινού μνημείου του Πτωχοκομείου και την αποκατάστασή του καθώς και την εγκατάσταση σε αυτό του Εκκλησιαστικού Μουσείου της Μητροπόλεως το οποίον λειτουργεί τακτικά από το 1999 έως σήμερα.
Κατά την κρίσιμη περίοδο της επιστρατεύσεως του 1974 διετέλεσε τοποτηρητής των ιερών μητροπόλεως Αλεξανδρουπόλεως και Διδυμοτείχου και συνέβαλε αποφασιστικά με περιοδείες στον Έβρο στην τόνωση του φρονήματος του Στρατού και του ακριτικού λαού. Επίσης υπήρξε τοποτηρητής της Μητροπόλεως Αλεξανδρουπόλεως το 2004 και Διδυμοτείχου το 2009. Υπηρέτησε την Εκκλησία επανειλημμένως ως Συνοδικός και ειδικότερα ως πρόεδρος της επιτροπής επί των αιρέσεων. Επραγματοποίησε επισκέψεις εις το Οικουμενικόν Πατριαρχείον και τα Πατριαρχεία Ιεροσολύμων Αλεξανδρείας και Αντιοχείας, την Εκκλησία της Κύπρου και το Άγιον Όρος.
Διετέλεσε πρόεδρος του Π.Ι.Κ.Π.Α. Κομοτηνής, της Εταιρίας Θρακικών Ερευνών και της Συντονιστικής Επιτροπής Οργανώσεων του νομού Ροδόπης που αγωνίσθηκε για εθνικά και αναπτυξιακά θέματα της Θράκης.
Εξέδωσε τρεις ογκώδεις τόμους με πολύτιμα στοιχεία για την εκκλησιαστική, εθνική και κοινωνική προσφορά της Μητροπόλεως κατά την μακρά αρχιερατεία του.
Σε αναγνώριση της προσφοράς του αναγορεύθηκε επίτιμος διδάκτωρ τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, το οποίο εξέδωσε τιμητικό τόμο αφιερωμένο στον ποιμενάρχη με τον τίτλο «Θράκιος», που επιμελήθηκε ο καθηγητής Γιώργος Παπαζόγλου.
Παρά την προχωρημένη ηλικία του συνέχιζε τον αγώνα χάριν της Εκκλησίας, του Ελληνισμού και της Θράκης με όραμα να μεγαλουργήσει ο ορθόδοξος Ελληνισμός και να παίξει το ρόλο ενός νέου Βυζαντίου. Το μόνο που ζητούσε επίμονα από την ελληνική Πολιτεία ήταν να δείξει περισσότερη προσοχή στην Θράκη και τα εθνικά και αναπτυξιακά προβλήματά της.

«Ιδών είδον την κάκωσιν του λαού μου…»




Στη Βουλή, αυτές τις τραγικές μέρες που διανύουμε, συνεδριάζουν και αποφασίζουν εκ του ασφαλούς, οι εθνοπατέρες, με βάση κάποιους αριθμούς και οικονομικά μεγέθη, από πολλούς όμως αμφισβητούμενα για την αποτελεσματικότητά τους, χωρίς να γνωρίζουν καλά – καλά πού βάζουν με την ψήφο τους την υπογραφή τους, δηλαδή, σε ένα πολυσέλιδο και εν πολλοίς αδιάβαστο τρίτο μνημόνιο και χωρίς να διακινδυνεύουν πολλά οι ίδιοι.
Πίσω όμως από την πόρτα κάθε ελληνικού σπιτιού, παίζεται  ένα δράμα. Στο σπίτι του μέσου Έλληνα το άγχος και η αγωνία μεγαλώνει. Χρωστάει δύο και τρία ενοίκια, το ρεύμα τις επόμενες μέρες θα κοπεί, το νερό είναι απλήρωτο, τα κοινόχρηστα έχουν μαζευτεί, από τις τράπεζες τηλεφωνούν συνεχώς για τις δόσεις, το τηλέφωνο είναι κομμένο από πολύ χρόνο, μόνο με τα καρτοκινητά απαντούν - δεν καλούν οι ίδιοι - τα φροντιστήρια των παιδιών καθυστερούμενα, έχει μπουχτίσει η κατσαρόλα σε όσπρια και ζυμαρικά από τους ναούς, έχουν στερέψει τα πορτοφόλια και οι συντάξεις των παππούδων να βοηθάνε συνεχώς τα νοικοκυριά των  παιδιών τους. Κάκωση του λαού μας!

Επίσης, δεν είναι μικρή και η ταπείνωση και ο εξευτελισμός. Συνάνθρωποί μας ζητούνε συνεχώς μειώσεις και πίστωση χρόνου, κοροϊδεύοντας εν γνώσει τους ο ένας τον άλλο, ότι ο πρώτος θα πληρώσει «κάποτε» και ο άλλος θα πάρει πίσω τα λεφτά του «κάποτε». Οι τράπεζες προχωρούν σε κατασχέσεις και πλειστηριασμούς, οι σπιτονοικοκύρηδες σε εξώσεις, μανάδες με τα παιδιά στα χέρια ζητούν χρήματα για λίγο γάλα να αγοράσουν από το φαρμακείο και οπωσδήποτε μια δουλειά, ό,τι και νάναι, για να ξεχρεώσουν το σπίτι τους. Άνθρωποι κλαίνε έξω από το χαμένο πλέον σπίτι που ονειρεύτηκαν και αγάπησαν. Ανάπηροι και πολύτεκνοι βρίσκονται σε απόγνωση, διότι τα επιδόματα ή έχουν παντελώς κοπεί ή καθυστερούν χαρακτηριστικά. Κάποιοι ψάχνουν και στα σκουπίδια!
Και με τα φάρμακα τι θα γίνει; Τι με τα Νοσοκομεία; Μικροβιολογικές εξετάσεις; Ακτινογραφίες; Επάρκεια ιατρών; Υγεία και παιδεία; Δουλειές δεν υπάρχουν, διότι πρόλαβαν οι αλλοδαποί, οι οποίοι - όχι όλοι - περνάνε πιο υποφερτά. Αλλά και οι έμποροι και οι αγρότες, οι καλλιεργητές και οι παραγωγοί, περιορίζονται πλέον στις δικές τους δυνάμεις ή εξακολουθούν και παίρνουν ξένους στη δούλεψή τους σε καθεστώς μαύρης εργασίας με χαμηλά μεροκάματα. Οι Έλληνες πάσχουν!
Οι σχέσεις των ανθρώπων αρχίζουν και υποβαθμίζονται με γεωμετρική πρόοδο. Μπαίνει το στοιχείο της όποιας εκμετάλλευσης. Θύματα οι γυναίκες, οι φοιτήτριες, οι υπάλληλοι, τα νέα τα παιδιά. Οι μαθητές έχασαν την ελπίδα για χαρτζιλίκι και ξέρουν, όταν γυρίζουν νηστικοί από το σχολείο, τι ατμόσφαιρα θα αντιμετωπίσουν. Δεν τολμούν να ζητήσουν δέκα ευρώ για μια εκδρομή, για ένα Σαββατόβραδο. Οι καταστηματάρχες κλείνουν πλέον συστηματικά τα μαγαζιά τους ή κάθονται απέξω, περιμένοντας κάποιον πελάτη με τις ώρες, και, στην καλύτερη περίπτωση, κατεβάζουν απίστευτα τις τιμές ανταγωνιζόμενοι το παρεμπόριο του διπλανού δρόμου. Τα χωράφια ακαλλιέργητα, η ανεργία καλπάζει, ο υπόκοσμος σκληραίνει τη στάση του εφευρίσκοντας και νέους τρόπους παράνομου πλουτισμού, οι φυλακές και τα ιδρύματα υποσιτίζονται, οι κλοπές αυξάνονται, η εγκληματικότητα διογκώνεται, οι δολοφονίες και οι αυτοκτονίες πληθαίνουν, το σαράκι της γκρίνιας μέσα στα σπίτια λυμαίνεται την αγάπη και την ενότητα. Ευαίσθητοι και αξιοπρεπείς άνθρωποι μελαγχολούν και βυθίζονται στην κατάθλιψη. Άλλοι οργίζονται και φρικτά υβρίζουν και καταριούνται. Ο νούς σάλεψε, τα σαγόνια τρέμουν  από τα νεύρα, οι γροθιές σφίγγονται απειλητικά. Τα σύννεφα των ακραίων όλο και πυκνώνουν.
Αυτός ο χειμώνας θάναι ο χειρότερος. Πώς δεν σκέφτονται τους ανθρώπους και τις οικογένειες; Τα πρόσωπα είναι ιερά, οι αριθμοί είναι απρόσωποι και ψυχροί. Οι πολίτες δεν είναι σκουπίδια και ζωϋφια. Πως δεν λογαριάζουν ότι δεν γίνονται όλα αυτά που ψηφίζουν; Δεν βγαίνει ο υπολογισμός κάθε σπιτιού. Οι ιερείς και το φιλόπτωχο της κάθε ενορίας γνωρίζουν από πρώτο χέρι την κατάσταση. Δεν πάει άλλο!
 Όλες οι ηλικίες πλήττονται με αυτά τα μέτρα. Οι γονείς, οι νέοι, οι γέροντες, τα κλαυθμηρίζοντα βρέφη. Όλα τα επαγγέλματα. Οι ταξιτζήδες πλέον περιμένουν στις πιάτσες των επαρχιακών πόλεων δύο και τρείς ώρες για ένα δρομολόγιο. Τα οικοδομικά επαγγέλματα και τα συναφή με τις οικοδομές πέθαναν προ πολλού. Πολλές οικογένειες γύρισαν στις ξυλόσομπες, στις λάμπες πετρελαίου,  στα πετρογκάζ και στη γάστρα. Ζυμώνουν μόνες τους. Άλλες έφτιασαν ένα κήπο και κάποιοι πήραν και κατσίκες. Πιθανόν να μη πεθάνουν άνθρωποι από την πείνα  στην επαρχία, αλλά είναι και τα μεγάλα αστικά κέντρα και οι λογαριασμοί που τρέχουν. Πέσαμε ήδη σε άλλη κλίμακα πολιτισμού και βιοτικού επιπέδου.
Αλήθεια πως βαστάει η συνείδηση των βουλευτών μας να κόβουν τη σύνταξη από τη γιαγιά στο χωριό; Πως αντέχουν να βλέπουν μια οικογένεια με τρία - τέσσερα παιδιά, και με προβλήματα μάλιστα, να στερείται του πολυτεκνικού επιδόματος, του μόνου που είχε απομείνει ως έσοδο; Πως δεν λυπούνταιανθρώπους, γονείς, να στέκονται στην ουρά για ένα πιάτο φαγητό, να εκλιπαρούν άλλους για διευκολύνσεις, να απογοητεύουν τα παιδιά τους…; Πως δεν συγκινούνται από το γεγονός ότι άνεργοι ούτε επίδομα ανεργίας κανονικό δε θα πάρουν και γιατί δεν συγκλονίζονται από τις αυτοκτονίες; Δεν ντρέπονται, που αυτοί και οι συγγενείς τους βρίσκονται εκτός της μέγγενης της κρίσης κι ένας ολόκληρος λαός στενάζει; Πως τολμούν να κυττάνε τα μισοτελειωμένα δημόσια έργα χρόνια εγκαταλελειμμένα και χορταριασμένα και κάποιοι επώνυμοι να έχουν  θησαυρίσει και ασφαλίσει συγχρόνως τα χρήματά τους έξω; Και πως μέσα σε όλο αυτό τον ορυμαγδό δεν νοιάζονται για τα ανοιχτά και πληγωμένα εθνικά θέματα, τα οποία θα λάβουν εκρηκτικές διαστάσεις προσεχώς με το ξεπούλημα της δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας; Δεν είναι πατριώτες; Δεν είναι άνθρωποι; Δεν είναι Έλληνες και χριστιανοί; Συνείδηση δεν έχουν;
Τέλος πως θα ψηφίσουν ανάλγητα για τρίτη φορά επώδυνα, αναποτελεσματικά, επαναλαμβανόμενα, απάνθρωπα, αντισυνταγματικά και αντιευρωπαϊκά μέτρα; Πως δεν μπορούν να καθίσουν και να σκεφτούνε κάποια άλλη λύση, πάρεξ αυτής της ανθρωποκτόνου, για να σωθεί αυτός ο τόπος; Όλη η σοφία μαζεύτηκε στα κεφάλια των ξένων; Εμείς στερέψαμε; Φαίνεται πως χάλασε η ψυχή μας και δεν υφίσταται η γενναιότητα του αυτοπροσδιορισμού και της παρρησίας. Δεν έχουνε το θάρρος της υπάρξεως, της γνώμης, της ομολογίας, της διαφωνίας. Γίνανε ανθρωπάκια; Άλογα ζώα στο μαντρί εγκλωβισμένα που φοβούνται την γκλίτσα του τσοπάνη μη χάσουν τη βοσκή τους, τη Βουλή τους και τη βόλεψή τους;
Κρίμα οι απόγονοι ενός Σωκράτη, ενός Κόδρου,  ενός Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, ενός Γρηγορίου Ε΄ και ενός Χρυσοστόμου Σμύρνης, οι οποίοι θυσιάστηκαν αποφασιστικά για το λαό τους, να φέρονται σα δουλοπάροικοι και υποτελείς, τυφλά όργανα  σε εξωτερικές τρόϊκες και εσωτερικές τριάδες! Δεν φοβούνται το Θεό;
Μπορεί ο λαός μας να ξεχνά και να ξεγελιέται, ο Θεός όμως ποτέ! Παλιά και σήμερα βλέπει την κάκωση και την υπομονή του βαπτισμένου λαού Του και περιμένει το πλήρωμα του χρόνου και την υπερχείλιση της κακίας… Όπως επί Μωϋσέως επενέβη ο δίκαιος Θεός για τους Ισραηλίτες που ήταν αιχμάλωτοι και ταλαιπωρημένοι στη δουλεία του Φαραώ της Αιγύπτου, λέγοντας:  «Ιδών είδον την κάκωσιν του λαού μου… και της κραυγής αυτών ακήκοα… οίδα γαρ την οδύνην αυτών και κατέβην εξελέσθαι αυτούς εκ χειρός Αιγυπτίων…» (Εξόδ. γ΄ 7-8), έτσι θα κάνει και τώρα! Θα ελευθερώσει το λαό Του από την συναγωγή των πονηρευομένων και «εν ημέρα εκδικήσεως ανταποδώσει»! Διότι «ο Θεός ου μυκτηρίζεται» (Γαλ. στ΄ 7),
«φοβερόν δε το εμπεσείν εις χείρας Θεού ζώντος»!!! (Εβρ. ι΄ 31)

Τί είναι η Εκκλησία;


Τι είναι η Εκκλησία. Η Εκκλησία, ως καθοδηγητής  των ψυχών  των ανθρώπων, κατέχει όλα τα μέσα που συντελούν στην σωτηρία τους.
Η Αγία μας Εκκλησία είναι το υπέρτατο, το αγιότερο, το αγαθότερο , το σοφότερο και το πιο απαραίτητο καθίδρυμα του Θεού πάνω στη γη. Είναι η σκηνή η αληθινή , «ην έπηξεν ο Κύριος και ουκ άνθρωπος» ( Εβρ. Η΄2 ) . Ούτε ο Λούθηρος, ούτε ο Καλβίνος , ούτε ο Μωάμεθ, ούτε ο Βούδας ή ο Κομφούκιος ή οποιοδήποτε άλλος αμαρτωλός κι εμπαθής άνθρωπος δεν μπορεί να «πήξει» Εκκλησία. Η Εκκλησία είναι σύναξη και ένωση ανθρώπων που πλάστηκαν από το Θεό και τους ενώνει η κοινή πίστη, το δόγμα η ιεραρχία και τα μυστήρια. Είναι ο πνευματικός στρατός του Χριστού ,εφοδιασμένος με όπλα πνευματικά για να τα χρησιμοποιήσει εναντίον των αναρίθμητων ορδών του διαβόλου. «ὅτι οὐκ ἔστιν ἡμῖν ἡ πάλη πρὸς αἷμα καὶ σάρκα, ἀλλὰ πρὸς τὰς ἀρχάς, πρὸς τὰςἐξουσίας, πρὸς τοὺς κοσμοκράτορας τοῦ σκότους τοῦ αἰῶνος τούτου, πρὸς τὰ πνευματικὰτῆς πονηρίας ἐν τοῖς ἐπουρανίοις.»( Εφεσ. στ΄12 ) .Η Εκκλησία είναι πνευματικό ιατρείο. Εκεί οι άνθρωποι που υποφέρουν από τις ανοιχτές πληγές της αμαρτίας θεραπεύονται με τα θεοχαρίτωτα φάρμακα που χορηγεί ο Θεός. Και τα φάρμακα αυτά είναι η μετάνοια, η θεία ευχαριστία, ο λόγος του Θεού, η διδασκαλία, η καθοδήγηση κι η παρηγοριά των πνευματικών ποιμένων. Η Εκκλησία είναι ο πνευματικός και κοινός νιπτήρας που μας καθαρίζει, μας εξαγνίζει, μας αναγεννά και μας αγιάζει. Είναι ο ναός του Θεού, όπου όλοι οι πιστοί αγιάζονται από το Άγιο Πνεύμα με το βάπτισμα, το χρίσμα, τα άλλα μυστήρια και κυρίως με τη θεία λειτουργία. Είναι ο πνευματικός ήλιος του κόσμου που φωτίζει και δίνει ζωή σ’ όλους εκείνους που ζουν «εν χώρα και σκιά θανάτου» ( Ματθ. δ΄16 ) , σ’ όλους αυτούς που τους έχει νεκρώσει η αμαρτία.
Στη φύση υπάρχει ο νόμος που έλκει τα μικρότερα σώματα προς τα μεγαλύτερα, , και κείνα πάλι προς τα ακόμα μεγαλύτερα. Υπάρχει επίσης ο νόμος της μοριακής έλξης (των διαφόρων μαλακών , σκληρών και ρευστών τμημάτων των οργανικών σωμάτων καθώς και των ανόργανων, όπως είναι οι βράχοι, τα μέταλλα , τα ορυκτά και τα πετρώματα) . Από την έλξη αυτή εξαρτάται η ύπαρξη, το συμπαγές, η τάξη, η χρησιμότητα, το κάλλος, η αμοιβαία συνοχή και η ποικιλία όλων των δημιουργημάτων . Κι όλ’ αυτά τα έχει προνοήσει η δυσθεώρητη σοφία, η αγαθότητα και η άπειρη παντοδυναμία του Δημιουργού που έφτιαξε τέτοιον υπέροχο, μεγαλειώδη και πανέμορφο κόσμο με την τεράστια ποικιλία και το απερίγραπτο μέγεθος , έργο που μας παρουσιάζεται ως ένα αρμονικό κι αναλλοίωτο σύνολο.Αλλά και στον πνευματικό κόσμο υπάρχει νόμος αμοιβαίας έλξης κι ενότητας. Ο κόσμος είναι ένας, ο Θεός είναι ένας, η πίστη είναι μία, η Εκκλησία του Θεού είναι μία. Κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο Χριστός, ο Θεός μας. Καθοδηγητής Της είναι το Πνεύμα το Άγιο, ο χορηγός της ζωής, που ζωογονεί ολόκληρο το σώμα της Εκκλησίας, αλλά και την οικουμένη ολόκληρη.
Με πόσο θαυμαστή και τρυφερή φροντίδα , με πόση αγάπη τίμησε ο ουράνιος πατέρας μας το ανθρώπινο γένος που η αμαρτία το οδήγησε στην απώλεια! Τι απίθανα μέσα έδωσε στους ανθρώπους για να σωθούν από την αμαρτία , από την κατάρα και την αιώνια καταδίκη τους! Έστειλε από τους ουρανούς τον Μονογενή Του Υιό για να πολεμήσει το μεγάλο εχθρό των ανθρώπων, τον πονηρό και παγκάκιστο διάβολο. Ίδρυσε στη γη την Εκκλησία Του που δεν μπορούν να την καταβάλουν όλες οι δυνάμεις του Άδη. Η Εκκλησία είναι ένα φρούριο ακατάλυτο , όπου όλοι οι αληθινοί κι αφοσιωμένοι πιστοί μπορούν να καταφύγουν για να μη διατρέχουν κανένα κίνδυνο από τον αντίδικο διάβολο. Χορήγησε σωστικά και θαυματουργά μυστήρια. Έδωσε πολλούς και θαυμάσιους κήρυκες του λόγου του Θεού για να υπηρετήσουν το λαό Του.Τι πρέπει ν’ ανταποδώσει ο άνθρωπος τώρα στον Κύριο για τις μεγάλες και πολλές δωρεές Του, που συντελούν στη σωτηρία του; Μόνο την πίστη του, τη  μετάνοιά του, την αυταπάρνησή του, τον πρόθυμο αγώνα του εναντίον της αμαρτίας, την άσκηση για την απόκτηση των αρετών, την υποταγή του στον Κύριο και την Εκκλησία Του…
Από το βιβλίο: «ΕΚΚΛΗΣΙΑη  ΚΙΒΩΤΟΣ της ΣΩΤΗΡΙΑΣκαι η μακαριότητα των αγίων» Αγίου Ιωάννου Κροστάνδης -Μετάφραση-Επιμέλεια ΠΕΤΡΟΥ ΜΠΟΤΣΗ Αθήνα 2012

Όποιος εξοικειώνεται με τη στέρηση


ΟΠΟΙΟΣ ΕΞΟΙΚΕΙΩΝΕΤΑΙ με τη στέρηση είναι ο πιο ευτυχισμένος και χαρούμενος άνθρωπος του κόσμου. Και αυτό γιατί πάντοτε η ζωή επιφυλάσσει στερήσεις. Όταν κάποιος αρρωστήσει, στερείται ορισμένα φαγητά ή άλλες απολαύσεις. Όταν χάσει κάποιο αγαπημένο του πρόσωπο, στερείται την παρέα του. Όταν δουλεύει, στερείται την ελευθερία του, αφού πρέπει να είναι σε όλα προσεκτικός και μετρημένος (στα λόγια , στις κινήσεις, στη διάθεση ). Όταν παντρεύεται, στερείται τους γονείς του, οι οποίοι πολύ εύκολα συγχωρούσαν το παιδί τους. Όταν κάνει παιδιά, στερείται και αυτού του ύπνου του από αγάπη θυσιαστική γι’ αυτά.
Η αγάπη είναι αυτή που κάνει τον άνθρωπο να μην αισθάνεται κούραση ή πλήξη όταν ζει με αρρώστους , ή ζήλια όταν άλλος ευτυχεί. Όταν γίνεται κάτι με αγάπη, όχι μόνο καρποφορεί αλλά γίνεται και ευχάριστα. Όπως ο ερωτευμένος που μπορεί να περπατά ώρες για να βρει την αγαπημένη του, χωρίς να κουράζεται. Η ορμή και η φωτιά της αγάπης τον κάνει να μην έχει τον νου του στον εαυτό του, αλλά στο αγαπημένο πρόσωπο που θα συναντήσει. Όταν αγαπάς, ξεχνάς και να φας. Και τούτο διότι ο νους βρίσκεται εκεί που αγαπάς και όχι στην κοιλιά σου. Όταν όμως στραφεί ο νους σου στην πείνα , τότε θα σπεύσεις προς αναζήτηση τροφής.
Ο πραγματικός χριστιανός εξοικειώνεται με τη στέρηση. Οι νηστείες της Εκκλησίας, η αποφυγή των παράλογων επιθυμιών, η επίτευξη των αρετών, προϋποθέτουν στερήσεις και θυσίες. Όμως μέσα από αυτές μαθαίνεις να είσαι αυτάρκης και καλόβολος. Έτσι, δεν μουγκρίζεις με το παραμικρό, ούτε είσαι ευέξαπτος ή «μυγιάγγιχτος» όταν χάσεις κάτι. Μαθαίνεις να προσαρμόζεσαι στο περιβάλλον, να μη γίνεσαι ιδιότροπος και νευρικός.
11/8/98
Από το βιβλίο: «εκπλήξεις χάριτος Σύγχρονοι ήρωες του πνεύματος» ΑΡΧΙΜ. ΑΡΣΕΝΙΟΣ ΚΩΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΗΝΑ 2010 ΕΚΔΟΣΕΙΣ: «ΑΓΑΘΟΣ ΛΟΓΟΣ»

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...