Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 10, 2012

ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΜΗΝΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΚΕΛΑΔΟΥ, ΕΡΜΟΓΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΥΓΡΑΦΟΥ

15Γιορτάζουμε σήμερα 10 Δεκεμβρίου, ημέρα μνήμης των Αγίων Μηνά του Καλλικέλαδου, Ερμογένους και Ευγράφου, ας πούμε λίγα λόγια:

Ο Μηνάς ήταν Αθηναίος και από την οικογένεια του ειδωλολάτρης. Όταν όμως εκπαιδεύτηκε και μορφώθηκε αρκετά, διαπίστωσε ότι η πολυθεΐα ήταν μάλλον ψέμα και πλάνη. Στη μελέτη των φιλοσόφων επίσης, δεν μπόρεσε να βρει κάτι το αληθινό. Τότε προχώρησε στη μελέτη χριστιανικών συγγραμμάτων. Έπειτα του Ευαγγελίου, όπου και βρήκε αυτό πού τον γέμιζε ψυχικά, δηλαδή το φως και την αλήθεια. Έτσι, ο Μήνας έγινε χριστιανός.

Αργότερα, ο βασιλιάς Μαξιμίνος (311 - 313 μ.Χ.) (κατ' άλλους ο Μαξιμιανός [286 - 305 μ.Χ]) , μη γνωρίζοντας ότι είναι χριστιανός, τον έκανε έπαρχο Αλεξανδρείας. Αλλά όταν ο βασιλιάς αυτός διέταξε διωγμούς στην πόλη αυτή, ο Μηνάς όχι μόνο δεν εξετέλεσε τη διαταγή, αλλά και συνετέλεσε να πληθυνθούν οι χριστιανικές τάξεις.

Τότε ο Μαξιμίνος έστειλε νέο έπαρχο, τον Αθηναίο λόγιο Ερμογένη. Αυτός, τηρώντας το γράμμα του νόμου, βασάνισε σκληρά το Μηνά και τον έκλεισε στη φυλακή, για να πεθάνει εκεί μέσα από τις πληγές του. Μετά από καιρό, όταν ο Ερμογένης έστειλε να διαπιστώσουν αν και πότε πέθανε ο Μηνάς, διαπίστωσαν ότι όχι μόνο δεν είχε πεθάνει, αλλά και οι πληγές του θεραπεύθηκαν. Τότε δημόσια τον ρώτησε πως έγινε αυτό.

Ο Μηνάς απάντησε ότι θεραπεύθηκε την ώρα πού πεσμένος στο έδαφος έψαλλε: «Εάν πορευθώ εν μέσω σκιάς θανάτου, ου φοβηθήσομαι κακά, ότι σύ μετ᾿ εμού εί Κύριε» (Ψαλμός κβ' 4). Εάν δηλαδή αντικρίσω το θάνατο, δε θα φοβηθώ μήπως πάθω κακό, διότι συ είσαι μαζί μου, Κύριε. Η απάντηση είχε σαν αποτέλεσμα να γίνει χριστιανός ο Ερμογένης και ο Εύγραφος που ήταν γραμματικός του Μηνά. Αργότερα, όλους μαζί τους αποκεφάλισαν.

Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!

Απολυτίκιο:
Ήχος γ'. Την ωραιότητα.
Η καλλικέλαδος, θεόφρον γλώσσα σου, λαμπρώς κηρύξασα, Χριστού την σάρκωσιν, συναθλητάς σοι ευκλεείς, ειλκύσατο εν σταδίω, Μηνά παμμακάριστε, Ερμογένην τον ένδοξον, και τον θείον Εύγραφον, μεθ' ων χαίρων ηγώνισαι. Καί νυν την Παναγίαν Τριάδα, υπέρ ημών εκδυσωπείτε.


Το Απολυτίκιο ψάλλει ο αρχ. π. Νικόδημος Καβαρνός
Με πληρ. από τον Ορθόδοξο Συναξαριστή

Πρωτοπρ. Βασίλειος Καλλιακμάνης, Η ασκητική της ατεκνίας


πηγή

Η ασκητική της ατεκνίας
Γράφει ο π. Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης
α) Όταν γεννιέται ένα παιδί, ανθίζει η ελπίδα. Η γέννηση ενός παιδιού προσκομίζει χαρά και ευλογία θεϊκή όχι μόνο σε γονείς και οικείους, αλλά σε ολόκληρη την κοινωνία. Και το μέλλον μιας κοινωνίας προδιαγράφεται λαμπρό όταν έχει παιδιά και τα ανατρέφει «εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου» (Εφεσ. 6,4). Θα σημειώναμε ότι η επένδυση στην καλλιτεκνία είναι η αρίστη των επενδύσεων.
β) Αν η έλευση ενός παιδιού στον κόσμο προξενεί χαρά, απείρως μεγαλύτερη χαρά προξενεί η είδηση γέννησης της Θεοτόκου, που εντάσσεται στο σχέδιο του Θεού για τη σωτηρία του κόσμου. Στο συναξάρι της Αγίας Άννης αναφέρεται: «O Kύριος ημών και Θεός θέλωντας να ετοιμάση διά τον εαυτόν του ναόν ζωντανόν, και οίκον άγιον διά να κατοικήση, απέστειλε τον Άγγελον αυτού προς τους δικαίους Iωακείμ και Άνναν. Aπό τους οποίους ηυδόκησε να γεννηθή η κατά σάρκα Mήτηρ αυτού».

γ) «Kαι τούτον αποστείλας προεμήνυσεν, ότι θέλει συλλάβη η στείρα και γερόντισσα Άννα. Ίνα με την σύλληψιν της στείρας βεβαιώση την εκ της Παρθένου εδικήν του άσπορον σύλληψιν και άφθορον γέννησιν». Κι όπως αναφέρει ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς, η διά του αγγέλου υπόσχεση του Θεού προς τους άτεκνους και προβεβηκότες την ηλικία προπάτορες ότι θα αποκτήσουν παιδί συνοδεύτηκε και από τη δική τους υπόσχεση να το αφιερώσουν στον Θεό.
δ) Το γεγονός αυτό είναι λίαν διδακτικό για τους χριστιανούς, οι οποίοι δεν πρέπει να αποσυνδέουν την ατεκνία, την κυοφορία, τη γέννηση και την ανατροφή των τέκνων τους από το θείο θέλημα. Κάθε νέα ζωή ανάγεται στην προνοητική, συνεκτική και ζωοποιό θεία ενέργεια. Αποτελεί εκχύλισμα θείας αγάπης και πρόσκληση συμμετοχής στο μυστήριο της δημιουργίας. «Το τεκείν άνωθεν έχει την αρχήν, από της του Θεού προνοίας, και ούτε γυναικός φύσις, ούτε συνουσία, ούτε άλλο ουδέν αύταρκες προς τούτο εστίν», διδάσκει ο ιερός Χρυσόστομος.
ε) Στις μέρες μας πολλά νέα ζευγάρια αντιμετωπίζουν πρόβλημα τεκνοποίησης. Το παράδοξο είναι ότι από το ένα μέρος με τις εκτρώσεις καταστρέφεται με ευκολία η ζωή στην αρχή της, ενώ από το άλλο υπάρχουν άτεκνα ζευγάρια που αγωνίζονται να τεκνοποιήσουν, αντιμετωπίζοντας σωρεία ηθικών διλημμάτων. Παράλληλα, πολλά παιδιά γεννιούνται ανεπιθύμητα, χωρίς να εισπράττουν μητρική και πατρική αγάπη.
στ) Η υπογονιμότητα των νέων ζευγαριών δεν οφείλεται μόνο σε παθολογικά αίτια, αλλά και σε ψυχολογικές και πνευματικές αιτίες, που συνήθως δεν αναζητούνται. Η έλλειψη συζυγικής αρμονίας, αμοιβαίας αγάπης και ελπίδας στον Θεό, αλλά και η ατομιστική αντίληψη στον γάμο, εμποδίζουν την τεκνοποίηση. Έτσι, πολλά ζευγάρια καταφεύγουν στην ιατρική επιστήμη. Γεννιούνται όμως πολλά ερωτήματα: Μπορούν από μόνες τους οι εφαρμογές σύγχρονων μεθόδων αναπαραγωγής να λύσουν το πρόβλημα; Και όταν αυτές εφαρμόζονται, υπάρχει η αίσθηση στους επιστήμονες αλλά και στους υποψήφιους γονείς ότι λειτουργούν ως συνδημιουργοί Θεού και ότι πρέπει να εισέρχονται στα άδυτα του μυστηρίου της ζωής με πραγματικό δέος;
ζ) Εδώ χρειάζεται πλήρης και υπεύθυνη ενημέρωση των άτεκνων ζευγαριών σε ιατρικό και θεολογικό επίπεδο, ώστε να μη βρεθούν προ εκπλήξεων και να αποφύγουν τις ψυχολογικές, ηθικές, νομικές, κοινωνικές και πνευματικές συνέπειες των αβασάνιστων επιλογών τους. Σημαντικό ρόλο παίζουν τόσο ο υπεύθυνος ιατρός όσο και ο διακριτικός πνευματικός, ο οποίος μπορεί κατά περίπτωση να οικονομεί τα πράγματα. Δεν πρέπει όμως να λησμονείται και η «ασκητική της ατεκνίας». Διότι υπάρχουν ζευγάρια, τα οποία δεν εμποδίζει η ατεκνία να καλλιεργούνται πνευματικά και να τελειώνονται στην αγάπη. Τα ζευγάρια αυτά κατευθύνουν αλλού τον δημιουργικό τους πόθο, ωφελώντας απροστάτευτα παιδιά του κόσμου και ευεργετώντας την κοινωνία.

Άγγελοι: οι θεριστές του Θεού. (Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς)


Άγ. Μάρκος ο Μοναχός :


"Ο καθένας που έχει βαφτιστεί με τον ορθόδοξο τρόπο, 
έχει δεχτεί μυστικά το πλήρωμα της χάρης· και αν έπειτα 
συνεχίζει να τηρεί τις εντολές, θ' αποκτήσει συνειδητά τη 
γνώση αυτής της χάρης  μέσα του. 
Όσο κι αν προχωρήσει κάποιος στην πίστη, όσο μεγάλες 
ευλογίες κι αν αποκτήσει, ποτέ δεν ανακαλύπτει, ούτε θα 
μπορέσει ποτέ ν' ανακαλύψει τίποτε περισσότερο 
απ' ό,τι ήδη έχει λάβει μυστικά με το βάπτισμα. 
Ο Χριστός, όντας τέλειος Θεός, χορηγεί στον βαπτισμένο 
την τέλεια χάρη του Πνεύματος. Εμείς, από την πλευρά μας,
 δεν μπορούμε να προσθέσουμε τίποτε σ' αυτή τη χάρη, 
αλλά μας αποκαλύπτεται και μας φανερώνεται βαθμιαία, 
ανάλογα με την εκπλήρωση των εντολών. Ο,τιδήποτε, 
λοιπόν, του προσφέρουμε μετά την αναγέννησή μας, 
ήταν ήδη μέσα μας και προήλθε απ' Aυτόν." 

Άγ. Μάρκος ο Μοναχός : διδαχές




"Ο καθένας που έχει βαφτιστεί με τον ορθόδοξο τρόπο, 
έχει δεχτεί μυστικά το πλήρωμα της χάρης· και αν έπειτα 
συνεχίζει να τηρεί τις εντολές, θ' αποκτήσει συνειδητά τη 
γνώση αυτής της χάρης  μέσα του. 
Όσο κι αν προχωρήσει κάποιος στην πίστη, όσο μεγάλες 
ευλογίες κι αν αποκτήσει, ποτέ δεν ανακαλύπτει, ούτε θα 
μπορέσει ποτέ ν' ανακαλύψει τίποτε περισσότερο 
απ' ό,τι ήδη έχει λάβει μυστικά με το βάπτισμα. 
Ο Χριστός, όντας τέλειος Θεός, χορηγεί στον βαπτισμένο 
την τέλεια χάρη του Πνεύματος. Εμείς, από την πλευρά μας,
 δεν μπορούμε να προσθέσουμε τίποτε σ' αυτή τη χάρη, 
αλλά μας αποκαλύπτεται και μας φανερώνεται βαθμιαία, 
ανάλογα με την εκπλήρωση των εντολών. Ο,τιδήποτε, 
λοιπόν, του προσφέρουμε μετά την αναγέννησή μας, 
ήταν ήδη μέσα μας και προήλθε απ' Aυτόν." 

Γέροντας Παΐσιος, «Οἱ Χριστιανοί ζητᾶνε μόνον δύο πράγματα ἀπό τόν κληρικό. Νά μήν τρώη πολύ καί νά μήν εἶναι φιλάργυρος»


πηγή

Ἔλεγε ὁ Γέροντας Παΐσιος: "Βλέπω σήμερα μία
 φιλοπρωτία. Πολλοί βιάζονται νά γίνουν πρῶτοι,
 κληρικοί κλπ. Ἀλλά βασίζονται στίς ἀνθρώπινες 
δυνάμεις τους καί δέν τά βγάζουν πέρα. 
Ἄν ὁ Θεός καλέσῃ κάποιον σέ ἕνα ἀξίωμα, 
τότε ὁ Θεός «εἶναι ὑποχρεωμένος» νά τον 
βοηθήσῃ νά φέρῃ σέ τέλος τήν ἀποστολή του. 
 Οἱ βιαστικοί ταλαιπωροῦνται μέ τά διάφορα 
προβλήματα καί τήν συνείδησή τους καί τώρα 
καί στήν ἄλλη ζωή.

Οἱ Χριστιανοί δέν ζητᾶνε πολλά ἀπό τόν κληρικό. 
Μόνον δύο πράγματα. Νά μήν τρώη πολύ καί
 νά μήν εἶναι φιλάργυρος.

Ρωτοῦσε ἕνας πού ἤθελε νά γίνη σύντομα ἐπίσκοπος ἄν θά ἔπρεπε νά
 ὑπηρετήσῃ στήν Ριζάρειο Σχολή ὡς καθηγητής ἤ στήν Ἱερά Σύνοδο 
ὡς Γραμματέας...καί Φαρισαῖος λιβανίζοντας τούς ἄλλους.
Αὐτός, καί ἄν γίνῃ ἐπίσκοπος, δέν θά ἔχῃ ἐσωτερική ἡσυχία, ἀλλά ἕνα
 μαρτύριο. Αὐτοί δέν ἔχουν δοκιμάσει τήν γλυκύτητα τῆς πνευματικῆς 
ζωῆς. Γι΄ αὐτό οἱ ἀσκητές ἀπόφευγαν τήν ἱερωσύνη καί ἔκλειναν τά 
κελλιά τους, ὁπότε οἱ ἄλλοι ἄνοιγαν τήν σκεπή τῶν κελλιῶν γιά νά 
τούς χειροτονήσουν. Ἕνας ὑποψήφιος παρακαλοῦσε ἕναν συνοδικό 
ἀρχιερέα μόνο γιά μία ψῆφο. Στό τέλος πῆρε ὅλους τούς ψήφους καί
 ἐκλέχτηκε παμψηφεί. Καί εἶπε : Τώρα τί εἶναι τό ἅγιον Πνεῦμα,
 περιστέρι γιά νά τό φυσήξῃς καί νά φύγῃ; Ἔτσι νομίζουν πολλοί ὅτι 
καί οἱ προεργασίες γιά τήν ἐκλογή ἑνός ἐπισκόπου γίνονται 
μέ τήν Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος".

Απόσπασμα από Επισκόπου Ανδίδων Χριστοφόρου, Η γνωριμία μου
 με τον Γέροντα Παΐσιον τον Αγιορείτη (B΄)

Συναξαριστής της 10ης Δεκεμβρίου


Οἱ Ἅγιοι Μηνᾶς ὁ Καλλικέλαδος, Ἑρμογένης καὶ Εὔγραφος

 


Ὁ Μηνᾶς ἦταν Ἀθηναῖος καὶ ἀπὸ τὴν οἰκογένειά του εἰδωλολάτρης. Ὅταν ὅμως ἐκπαιδεύτηκε καὶ μορφώθηκε ἀρκετά, διαπίστωσε ὅτι ἡ πολυθεΐα ἦταν μᾶλλον ψέμα καὶ πλάνη.

Στὴ μελέτη τῶν φιλοσόφων ἐπίσης, δὲν μπόρεσε νὰ βρεῖ κάτι τὸ ἀληθινό. Τότε προχώρησε στὴ μελέτη χριστιανικῶν συγγραμμάτων καὶ ἔπειτα τοῦ Εὐαγγελίου, ὅπου καὶ βρῆκε αὐτὸ ποὺ τὸν γέμιζε ψυχικά, δηλαδὴ τὸ φῶς καὶ τὴν ἀλήθεια.

 


Ἔτσι, ὁ Μῆνας ἔγινε χριστιανός. Ἀργότερα, ὁ βασιλιὰς Μαξιμίνος (311-313), μὴ γνωρίζοντας ὅτι εἶναι χριστιανός, τὸν ἔκανε ἔπαρχο Ἀλεξανδρείας. Ἀλλὰ ὅταν ὁ βασιλιὰς αὐτὸς διέταξε διωγμοὺς στὴν πόλη αὐτή, ὁ Μηνᾶς ὄχι μόνο δὲν ἐξετέλεσε τὴν διαταγή, ἀλλὰ καὶ συνετέλεσε νὰ πληθυνθοῦν οἱ χριστιανικὲς τάξεις.

Τότε ὁ Μαξιμίνος ἔστειλε νέο ἔπαρχο, τὸν Ἀθηναῖο λόγιο Ἑρμογένη. Αὐτός, τηρῶντας τὸ γράμμα τοῦ νόμου, βασάνισε σκληρὰ τὸ Μηνᾶ καὶ τὸν ἔκλεισε στὴ φυλακή, γιὰ νὰ πεθάνει ἐκεῖ μέσα ἀπὸ τὶς πληγές του. Μετὰ ἀπὸ καιρό, ὅταν ὁ Ἑρμογένης ἔστειλε νὰ διαπιστώσουν ἂν καὶ πότε πέθανε ὁ Μηνᾶς, διαπίστωσαν ὅτι ὄχι μόνο δὲν εἶχε πεθάνει, ἀλλὰ καὶ οἱ πληγές του θεραπεύθηκαν.
 
 

(Ἁγιος Ἐρμογένης)

Τότε δημόσια τὸν ῥώτησε πὼς ἔγινε αὐτό. Ὁ Μηνᾶς ἀπάντησε ὅτι θεραπεύθηκε τὴν ὥρα ποὺ πεσμένος στὸ ἔδαφος ἔψαλλε: «Ἐὰν πορευθῶ ἐν μέσῳ σκιᾶς θανάτου, οὐ φοβηθήσομαι κακά, ὅτι σὺ μετ᾿ ἐμοῦ εἶ Κύριε». Ἐὰν δηλαδὴ ἀντικρίσω τὸ θάνατο, δὲ θὰ φοβηθῶ μήπως πάθω κακό, διότι σὺ εἶσαι μαζί μου, Κύριε. Ἡ ἀπάντηση εἶχε σὰν ἀποτέλεσμα νὰ γίνει χριστιανὸς ὁ Ἐρμογένης καὶ κάποιος διακεκριμένος πολίτης, ὁ Εὔγραφος. Ἀργότερα, ὅλους μαζὶ τοὺς ἀποκεφάλισαν.
 

 


Ἀπολυτίκιον 

Ἦχος πλ. δ’. Τὸ προσταχθὲν.
Δι' ἐγκρατείας, τῶν παθῶν τὰς πυριφλέκτους, ἀπονεκρώσαντες ὁρμὰς καὶ τὰς κινήσεις, τοῦ Χριστοῦ οἱ Μάρτυρες ἔλαβον τὴν χάριν, τὰς νόσους ἀποδιώκειν τῶν ἀσθενῶν, καὶ ζῶντες καὶ μετὰ τέλος θαυματουργεῖν· ὄντως θαῦμα παράδοξον! ὅτι ὀστέα γυμνά, ἐκβλύζουσιν ἰάματα. Δόξα τῷ μόνῳ Θεῷ ἡμῶν.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον 
Ἦχος γ’. Τὴν ὡραιότητα.
Ἡ καλλικέλαδος, θεόφρον γλῶσσα σου, λαμπρῶς κηρύξασα, Χριστοῦ τὴν σάρκωσιν, συναθλητᾶς σοὶ εὐκλεεῖς, εἰλκύσατο ἐν σταδίῳ, Μηνᾷ παμμακάριστε, Ἐρμογένην τὸν ἔνδοξον, καὶ τὸν θεῖον Εὔγραφον, μεθ' ὧν χαίρων ἠγώνισαι. Καὶ νῦν τὴν Παναγίαν Τριάδα, ὑπὲρ ἠμῶν ἐκδυσωπεῖτε.

Κοντάκιον
Ἦχος δ’. Ἐπεφάνης σήμερον.
Τῆς στρατείας ἥρπασε, σὲ τῆς προσκαίρου, καὶ ἀφθάρτου ἔδειξε, συγκληρονόμον ὦ Μηνᾶ, σὺν τοῖς συνάθλοις σου Κύριος, ὁ παρασχών σοι τὸν ἄφθαρτον στέφανον.

Κάθισμα 
Ἦχος πλ. δ’. Τὴν Σοφίαν καὶ Λόγον.
Παρωσάμενοι δόξαν τὴν κοσμικήν, ἐπτερώθησαν δόξῃ τῇ θεϊκῇ, Μηνᾶς Ἑρμογένης τε, καὶ ὁ ἔνδοξος Εὔγραφος, καὶ προθύμῳ γνώμῃ, τὸν ὄγκον ὑπέμειναν, τῶν δεινῶν βασάνων, σαρκὸς μὴ φεισάμενοι· ὅθεν μετὰ τέλος, εἰς βυθοὺς θαλαττίους, ῥιφέντες ἰθύνθησαν, πρὸς λιμένα οὐράνιον, οἷς ἐν πίστει βοήσωμεν. Πρεσβεύσατε Χριστῷ τῷ Θεῷ, τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρήσασθαι, τοῖς ἑορτάζουσι πόθῳ, τὴν ἁγίαν μνήμην ὑμῶν.


 

 
Ὁ Ἅγιος Γέμελος ὁ Πολύαθλος

Ἔζησε στὰ χρόνια τοῦ βασιλιᾶ Ἰουλιανοῦ τοῦ παραβάτη (361-363) καὶ πατρίδα του ἦταν ἡ Ἄγκυρα τῆς Μικρᾶς Ἀσίας.

Ὅταν κάποτε ὁ Ἰουλιανὸς πέρασε ἀπὸ τὴν πατρίδα του, πληροφορήθηκε, ὅτι ὁ Χριστιανὸς αὐτὸς δὲν ἔπαψε νὰ ἀγωνίζεται καὶ νὰ προσελκύει εἰδωλολάτρες στὴ χριστιανικὴ πίστη

. Ὅταν διέταξε καὶ τὸν ὁδήγησαν μπροστά του, ὁ Γέμελος δὲν δίστασε καὶ ἐκεῖ νὰ ὁμολογήσει τὰ τῆς χριστιανικῆς πίστης. Ὁ Ἰουλιανὸς ἐξοργισμένος, διέταξε καὶ τοῦ ἔμπηξαν μυτερὰ ξύλα κατὰ μῆκος τῶν δακτύλων του. Κατόπιν ἔβαλαν πάνω στὸ σῶμα του πυρακτωμένο σίδερο καὶ στὴ συνέχεια τὸν χτύπησαν ἀλύπητα μὲ σιδερένια καὶ ἀγκυλωτὰ ῥαβδιά. Ἐπειδὴ ὅμως ὁ Γέμελος δὲν πτοήθηκε, τὸν σταύρωσαν καὶ ἔτσι παρέδωσε στὸν στεφανοδότη Κύριο τὴν ἁγία του ψυχή.


 

 
Ὁ Ὅσιος Θωμᾶς ὁ Δεφουρκινός

Μὲ τὴν προσευχή, τὴν ἐξομολόγηση, τὴν μελέτη, τὴν ἀγρυπνία, τὴν μεγάλη ἐγκράτεια καὶ τὴν θεία κοινωνία, ἐνισχυόταν ἀπὸ τὸν Θεὸ ὁ Ὅσιος Θωμᾶς ὅταν ἦταν νέος, ἀπὸ τοὺς μολυσμοὺς τῆς σάρκας καὶ τοῦ πνεύματος.

Ἔζησε τὸν 9ο μ. Χ. αἰῶνα, καὶ ἡ πατρίδα του βρισκόταν στοὺς πρόποδες τοῦ ὄρους Κυμιναίου. Ἀνατράφηκε χριστιανικὰ ἀπὸ τὴν παιδική του ἡλικία, διατηρῶντας τὴν πίστη καὶ τὴν ἁγνότητά του ἀπὸ τὴν νεανική του ἀνάπτυξη.

Κινούμενος ἀπὸ ἱερὸ πόθο ὁ Θωμᾶς, ἐπισκέφθηκε πολλὰ μοναστήρια καὶ ἀποκόμισε πολλὲς ἀρετὲς ἀπὸ τὰ ἐκεῖ μεγάλα ὑποδείγματα τῆς εὐσέβειας. Ἀργότερα ἔγινε καὶ ἴδιος μοναχὸς καὶ δίδασκε μὲ ζῆλο τὸ Εὐαγγέλιο μαζὶ μὲ ἄλλους μοναχοὺς σὲ πόλεις καὶ χωριά, κατὰ τὶς τεσσαρακοστές.

Ὁ ἐκεῖ ἐπίσκοπος, ἐκτιμοῦσε τόσο πολὺ τὶς μεγάλες ἀρετὲς τοῦ Θωμᾶ, ὥστε ὅταν κάποιος μεγιστάνας τῆς Κωνσταντινουπόλεως ἔκτισε Μονὴ κοντὰ στὸ Σαγκάριο ποταμό, τὸν διόρισε ἡγούμενό της. Ἡ προτίμηση αὐτὴ δικαιώθηκε περίτρανα, διότι ὁ Θωμᾶς κυβέρνησε τὸ μοναστήρι μὲ πολλὴ τάξη καὶ ὑπῆρξε πρότυπο μοναχικῆς ζωῆς στοὺς συμμοναστές του. Ἰδιαίτερα πολλαπλασίασε τοὺς οἰκονομικοὺς πόρους τῆς Μονῆς, γιὰ νὰ βοηθάει αὐτοὺς ποὺ προσέφευγαν σ᾿ αὐτή.

Ὁ Ὅσιος Θωμᾶς ἀξιώθηκε ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ τοῦ προορατικοῦ χαρίσματος. Κάποτε μάλιστα, ἔγραψε ἀπάντηση στὸν βασιλιὰ Λέοντα τὸ σοφό, χωρὶς ν᾿ ἀνοίξει τὴν ἐπιστολὴ ποὺ τοῦ ἔστειλε! Ἀργότερα ὁ Θωμᾶς, ἀποσύρθηκε σὲ κάποιο εἰρηνικὸ ἡσυχαστήριο καὶ ἐκεῖ τὸν βρῆκε ὁ θάνατος σὲ βαθιὰ γεράματα, ἀλλὰ καὶ σὲ συνεχὴ πνευματικὴ ἄνθιση καὶ ἀκμή.


 

 
Ὁ Ἅγιος Θεότεκνος

Μαρτύρησε διὰ ξίφους.


 

 
Ὁ Ἅγιος Μαριανός
Μαρτύρησε διὰ λιθοβολισμοῦ.


 

 
Ὁ Ἅγιος Εὐγένιος

Μαρτύρησε, ἀφοῦ τὸν χτύπησαν μὲ ξύλα μέχρι θανάτου. σ᾿ ἄλλο Συναξαριστὴ ἡ μνήμη του ἀναφέρεται μετὰ τοῦ Ἁγίου Μαρίνου.


 

 
Σύναξις Άρχιστρατήγου Μιχαὴλ «ἐν τοῖς Ἄδδα» (ἢ Ἀδδᾶ)

Γιὰ τὸ γεγονὸς αὐτὸ δὲν ἔχουμε καμιὰ ἄλλη πληροφορία.

ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ, ΜΗΝΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΚΕΛΑΔΟΥ, ΕΡΜΟΓΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΥΓΡΑΦΟΥ

Τῌ Ι' ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΜΗΝΟΣ
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Μνήμη τῶν Ἁγίων Μαρτύρων, Μηνᾶ τοῦ Καλλικελάδου,

 Ἑρμογένους, καὶ Εὐγράφου.

Τῇ Ι' τοῦ αὐτοῦ μηνός, ἄθλησις τῶν Ἁγίων τοῦ Χριστοῦ Μαρτύρων, 

Μηνᾶ τοῦ καλλικελάδου, Ἑρμογένους, καὶ Εὐγράφου.

Τμηθεὶς ὁ Μηνᾶς, κἂν κελαδεῖν οὐκ ἔχῃ,
Φιμοῖ κελαδοῦν δυσσεβείας τὸ στόμα.
Τὴν δυσσέβειαν ἐκπτύσας Ἑρμογένης,
Ὑπῆρξε Μάρτυς εὐσεβείας ἐκ ξίφους.
Τὰς ἐκ μαχαίρας, Εὔγραφε, τρώσεις φέρων,
Ὀξὺς Θεοῦ κάλαμος ὤφθης, εὖ γράφων.
Εὐκέλαδος δεκάτῃ Μηνᾶς ξίφει αὐχένα δῶκεν.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ὁ Ἅγιος Γέμελλος, σταυρωθείς, τελειοῦται.

Ὑπὲρ Θεοῦ Γέμελλος ἐσταυρωμένου,
Τὴν ἐν ξύλῳ σταύρωσιν ἀσμένως φέρει.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Μνήμη τοῦ Ὁσίου Πατρὸς ἡμῶν Θωμᾶ τοῦ Δεφουρκινοῦ.

Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Θεότεκνος, ξίφει τελειοῦται.

Ὁ Ἅγιος μάρτυς Μαριανός, λιθοβοληθεὶς τελειοῦται.

Ὁ Ἅγιος μάρτυς Εὐγένιος, ξύλοις τυπτόμενος, τελειοῦται.

Ταῖς αὐτῶν ἁγίαις πρεσβείαις, ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν.

Κυριακή, Δεκεμβρίου 09, 2012

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ ΠΡΟΦΗΤΕΥΕΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ


πηγή

Στις 40 μέρες ευλόγησε ο Κύριος τους αγίους αποστόλους,ανελήφθει στους ουρανούς και κάθησε εκ δεξιών του  Προάναρχου Πατρός,να συμβασιλεύσει αιωνίως και να προσκυνήται με τους Αγγέλους.Ένα πράγμα θα σας φανερώσω,χριστιανοί μου,το ξέρω πως θα σας κάψω την καρδιά,είναι φοβερό και λυπηρό,τρέμει η καρδιά μου να το πω,αλλά τι να κάμω,που μου λέγει ο Χριστός μας πως αν ίσως και δεν το φανερώσω με θανατώνει και με βάνει εις την κόλαση;Μας φανερώνει η  Θεία Γραφή,το Αγιο και Ιερό Ευαγγέλιο,πως στον 8ο αιώνα θα γίνει το τέλος του κόσμου και μέλλει να χαλάσει τούτος ο κόσμος.
ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ-ΔΙΔΑΧΗ Δ'

Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ.


πηγή

Και θα στείλει ο θεός τον Προφήτη Ηλία να διδάξει τους Χριστιανούς να φυλάγουν την πίστη των.Ο αντίχριστος αδερφοί μου είναι άνθρωπος,οπού έχει κακή γνώμη,κακή προαίρεση και κατοικεί ο διάβολος στην καρδιά του,και λέγει πως είναι Θεός,και ο αντίχριστος θα θανατώσει τον προφήτη Ηλίαν.Εγώ αδερφοί μου εξετάζοντας έμαθα και κατάλαβα,πως ο προφήτης ηλίας και ο αντίχριστος ήλθε και θανάτωσε τον προφήτη Ηλία.Ο Προφήτης Ηλίας χριστιανοί μου είναι ζωντανός τόσους χρόνους και ξέρει ο θεός που τον έχει φυλαγμένο μέχρι σήμερα.Αν ίσως και θέλετε να μάθετε που βρίσκεται,εδώ κοντά είναι κι αυτός,τα λόγια που σας λέγω εκείνου είναι.Ο Προφήτης Ηλίας όταν έλθει να διδάξει δεν θα φανερωθεί στον κόσμο,καθώς λέγει το Άγιον Πνεύμα,ινά μη ελθών πατάξη την γην άρδην,αυτό λέγει το Άγιο Πνεύμα,για να μη φοβίσει και ταράξει τον κόσμο και τη γην.,δεν θέλω τον
φανερώσει εις σας τους χριστιανούς.Αμή τι έχει παιδί μου να φανερωθεί;Ο ζήλος του και η διδασκαλία του. Αυτά τα δύπ με αξίωσε ο Πανάγαθος θεός δια την ευσπλαχνία του και μου χάρισε,και μην καρτερείται άλλον Ηλίαν να σας διδάξει.Αμή τι καρτερούμε;Λυπηρόν είναι να σας το πω! Σήμερον ,αύριον καρτερούμε δείψες,πείνες μεγάλες,που να δίνουμε χιλιάδες φλουριά και να μην βρίσκουμε λίγο ψωμί ή νερό.Σήμερον,αύριον περιμένουμε θανατικές ασθένειες μεγάλες που να μην προφταίνουμε οι ζωντανοί να θάβουμε τους πεθαμένους.Σεισμός παγκόσμιος θα γίνει,όλος ο κόσμος θα γίνει ένας κάμπος.Θα πέσουν όλα τα βουνά,όλα τα σπίτια.Η Θάλασσα θα σηκωθεί ψηλά 15 πήχεις από τα ψηλότερα βουνά.Τα άστρα θα πέσουν από τον ουρανό.Οήλιος και η Σελήνη θα σκοτισθούν,ο ουρανός όπου φαίνεται,η  γη και τα πάντα και όλος ο κόσμος θα χαλάσει.Πότε θα γίνουν αυτά;Ο Χριστός μας λέγει:Επλησίασε τώρα 
κοντά,άγγιξε το μαχαίρι το κόκκαλο.Ξαφνικά θα γίνουν,μπορούν να γίνουν και απόψε.Τάχα να μην είναι τώρα η αρχή;Δεν βλέπετε πως χάθηκαν τα γεννηματά σας και τα σπαρτά;Στέρεψαν οι βρύσες,τα ποτάμια.Σήμερα μας στερεί το ένα,αύριο το άλλο,και από λίγο μας τα δίδει ο Θεός,και μεις σαν αναίσθητοι δεν τα στοχαζόμεθα. 
ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ-ΔΙΔΑΧΕΣ Δ'

Γέροντας Παΐσιος:«Θα μεγαλώνει η Ελλάδα χωρίς να ματώσει ελληνικό ρουθούνι»


Για μια ακόμη φορά, τα λόγια του γέροντα Παΐσιου είναι πιο σημαντικά από ποτέ. 
"Δεν ήθελα τίποτα άλλο . Να με κρατούσε ο Θεός ακόμα λίγα χρόνια στη ζωή, για να έβλεπα την πατρίδα μου μεγαλωμένη. Θα μεγαλώσει , αλλά μην περιμένεις πόλεμο. Θα μεγαλώσει χωρίς να ματώση ελληνικό ρουθούνι !"

Ότι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην περιοχή μας με πολύ αίμα θα φέρει ανακατατάξεις που άλλους θα "ρίξουν" και άλλους θα "ανεβάσουν", συνήθως οι κερδισμένοι είναι αυτοί που δεν εμπλέκονται.

Βέβαια ο Γέροντας αναφέρονταν προφανώς σε έναν μελλοντικό πόλεμο με την Τουρκία και τα γνωστά προβλεφθέντα γεγονότα. Όμως με αυτή την"καθήλωση" και καθίζηση της χώρας όπου σε λίγο δεν θα έχουμε ούτε νεροπίστολο για να ρίξουμε, αρχίζει να έχει ενδιαφέρον η προρήση του Γέροντα, γιατί όντως δεν θα μπορεί να ματώσει ρουθούνι ελληνικό, αφού δεν θα είμαστε σε θέση ούτε υποβρύχια να έχουμε αν διαβάσατε το σημερινό ρεπορτάζ του defencnet.gr.

Βλέπετε ο Γέροντας είχε πει και κάτι άλλο "να μην έχουμε εμπιστοσύνη στους πολιτικούς", όπως έλεγε και ο Πατροκοσμάς "Θα έρθει το ψευτορωμαίκο να μην το πιστέψετε, αυτό που θα γίνει μετά αυτό θα είναι ρωμαίικο", συνεπώς μην ελπίζετε στο υπάρχον πολιτικό σύστημα, απλά αυτά που συμβαίνουν σήμερα είναι απαραίτητα για ναδιαλυθεί, να εξαφανιστεί, και να σβήσει από την μνήμη μας δια παντώς.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...