Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τετάρτη, Μαρτίου 05, 2014

Ταπεινώσου και θα δεις πώς όλες οι συμφορές σου θα μετατραπούν σε ανάπαυση



ΑΓΙΟΥ ΣΙΛΟΥΑΝΟΥ ΤΟΥ ΑΘΩΝΙΤΟΥ

..Τι πρέπει να κάνει κάποιος, για να έχει ειρήνη στην ψυχή και το σώμα;
Πρέπει ν΄ αγαπά όλους τους ανθρώπους, όπως τον εαυτό του, και να είναι κάθε ώρα έτοιμος για το θάνατο. Όταν η ψυχή θυμάται το θάνατο, ταπεινώνεται και παραδίνεται ολόκληρη στο θέλημα του Θεού και επιθυμεί να έχει ειρήνη με όλους και να τους αγαπά όλους.

Όταν έρθει στην ψυχή η ειρήνη του Χριστού, τότε είναι ευχαριστημένη να κάθεται, όπως ο Ιώβ, στην κοπριά και χαίρεται που βλέπει τους άλλους δοξασμένους και η ίδια είναι η πιο ασήμαντη από όλους. Το μυστήριο της κατά Χριστόν ταπεινώσεως είναι μεγάλο και άρρητο. Η ψυχή που αγαπά, επιθυμεί για κάθε άνθρωπο περισσότερα αγαθά παρά για τον εαυτό της, και χαίρεται να βλέπει τους άλλους να είναι πιο ευτυχισμένοι από την ίδια και θλίβεται, όταν τους βλέπει να βασανίζονται...

...Ο Κύριος αγαπά τους ανθρώπους. Εν τούτοις παραχωρεί τις θλίψεις, για να γνωρίσουν οι άνθρωποι την αδυναμία τους και να ταπεινωθούν και με την ταπείνωση να λάβουν το Άγιο Πνεύμα. Με το Άγιο Πνεύμα όλα γίνονται ωραία, χαρούμενα, υπέροχα...

... Λες: Με βρήκαν πολλές συμφορές. Εγώ, όμως, θα σου πω -μάλλον ο Κύριος ο Ίδιος λέει: Ταπεινώσου και θα δεις πώς όλες οι συμφορές σου θα μετατραπούν σε ανάπαυση, έτσι πού συ ο ίδιος έκπληκτος θα λες: Γιατί λοιπόν πριν βασανιζόμουν και στενοχωριόμουν τόσο; Τώρα, όμως, χαίρεσαι, γιατί έχεις ταπεινωθεί και ήρθε η χάρη του Θεού. Τώρα, και αν ακόμη μείνεις μόνο εσύ φτωχός στον κόσμο, δεν θα σε εγκαταλείψει η χαρά, γιατί δέχθηκες στην ψυχή σου την ειρήνη εκείνη, για την οποία λέει ο Κύριος: «Ειρήνην την Εμήν δίδωμι υμίν». Έτσι δίνει ο Κύριος σε κάθε ταπεινή ψυχή την ειρήνη Του, που ξεπερνά τον ανθρώπινο νου.

* * *

Ο Κύριος δεν εμφανίζεται στην υπερήφανη ψυχή. Η υπερήφανη ψυχή, ακόμη και αν μελετήσει όλα τα βιβλία, ποτέ δεν θα γνωρίσει τον Κύριο, γιατί με την υπεροψία της δεν αφήνει μέσα της χώρο για τη χάρη του Αγίου Πνεύματος -και ο Κύριος γνωρίζεται μόνο με το Άγιο Πνεύμα.

... Αν ήμασταν ταπεινοί, ο Κύριος από αγάπη θα μας αποκάλυπτε όλα τα μυστήρια. Αλλά η συμφορά μας είναι πώς δεν είμαστε ταπεινοί, υπερηφανευόμαστε και είμαστε ματαιόδοξοι για κάθε τι ασήμαντο κι έτσι βασανίζουμε τον εαυτό μας και τους άλλους...

... Είναι αξιολύπητοι οι άνθρωποι που δεν γνωρίζουν τον Θεό, και πονώ γι΄ αυτούς. Υπερηφανεύονται, γιατί πετούν· αλλά τί το αξιοθαύμαστο; Και τα πουλιά πετούν, και δοξάζουν τον Θεό. Και, όμως, ο άνθρωπος, το κτίσμα του Θεού, εγκαταλείπει τον Κτίστη. Αλλά σκέψου, πώς θα σταθείς στην Φοβερή Κρίση του Θεού; Πού θα πορευθείς ή πού θα κρυφτείς από το Πρόσωπο του Θεού;...

πηγή

Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΜΗΝΥΣΕ ΤΟΥΣ ΘΕΟΦΙΛΟ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΑΡΧΟ (ΕΓΓΡΑΦΑ)


Τον Ιούλιο του 2005 ήρθε στο φως της δημοσιότητας το πασίγνωστο πλέον πόρισμα που εξέδωσε η Παλαιστινιακή Αρχή ύστερα από σχετική έρευνα αρμόδιας επιτροπής ότι ο Πατριάρχης Ειρηναίος ουδέποτε πραγματοποίησε συμφωνίες ενοικιάσεως μακράς διαρκείας με εταιρείες εβραϊκών συμφερόντων για συγκεκριμένα εκκλησιαστικά ακίνητα κατά μήκος του δρόμου που οδηγεί από την Πύλη της Γιάφας στην Πλατεία Ομάρ.

Τον Μάιο του 2012 το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους επίσης γνωμοδότησε πως δεν προκύπτει ούτε υφίσταται αστική ή και ποινική ευθύνη του Πατριάρχη Ειρηναίου κατά τον έλεγχο που διεξήχθη για τα πεπραγμένα του τα οικονομικά έτη 1999–2005.

Παρά τα αθωωτικά αυτά πορίσματα ο Πατριάρχης Ειρηναίος από τις 11 Φεβρουαρίου 2008 διώκεται και αντιμετωπίζεται από την ελληνική κυβέρνηση και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων υπό τον Θεόφιλο, ως ένοχος, στερούμενος στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα...
Συγκλονιστικές μαρτυρίες όπως του Λουκή Λουκαΐδη (τ. Δικαστής Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρώπινων Δικαιωμάτων) και του Αρχιεπισκόπου Γεράσων στην εφημερίδα «Εθνικός Κήρυκας» Νέας Υόρκης (Ιούνιος 2013), αναρτημένες φωτογραφίες σε πολλούς ιστότοπους και ιστολόγια (για παράδειγμα ieriplektani.blogspot.gr) και βιντεοσκοπημένα στιγμιότυπα (για παράδειγμα εκείνο του έγκριτου Associated Press) δεν αμφισβητούνται.

Ωστόσο κανένας Προκαθήμενος που ευαγγελίζεται την αγάπη και την δικαιοσύνη δεν ενοχλήθηκε (φανερά τουλάχιστον) από την ασυδοσία του σημερινού επικεφαλής της Αγιοταφιτικής Αδελφότητας Θεοφίλου κατά του Πατριάρχη Ειρηναίου.

Ο Μακαριώτατος Ειρηναίος για τις συνθήκες διαβίωσης και της γενικής μεταχείρισης που τυγχάνει ενημέρωσε το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών στις 22.12.2010 με ΑΙΤΗΣΗ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, το οποίο και εσιώπησε, αποδεικνύοντας την πολιτική συγκάλυψη της υπόθεσής του.

Μετά και την πρόσφατη απάντηση του καθ ύλην αρμόδιου Υφυπουργού Εξωτερικών κ. Κυριάκου Γεροντόπουλου, για εκούσια απομόνωση και αυτοεγκλεισμό του σε σχετική ερώτηση από τους Βουλευτές κ.κ. Γιάννη Δημαρά και Γαβριήλ Αβραμίδη, ο Μακαριώτατος Ειρηναίος αποφάσισε να προσφύγει στην ελληνική δικαιοσύνη καταθέτοντας μήνυση, η οποία έχει ως εξής:

Ο Πατριάρχης Ειρηναίος μετά του δικηγόρου του κ. Σαράκη
πηγή  το είδαμε εδώ

Νηστεία: Τι σημαίνει "Άλειψαί σου την κεφαλήν και το πρόσωπον σου νίψαι".

ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ

"Τη νηστεία την κάνεις για το Θεό

και για τη σωτηρία της ψυχής σου,

όχι για τούς ανθρώπους. "


Τι σημαίνουν τα λόγια του Κυρίου:
"αλειψαί σου την κεφαλήν και το πρόσωπον σου νίψαι". 
Πηγή: apantaortodoxias

Και συνεχίζει ό Κύριος: «Όταν δέ νηστεύητε, μη γίνεσθε ώσπερ οι ύποκριταί σκυθρωποί- άφανίζουσι γάρ τα πρόσωπα αυτών όπως φανώσι τοις άνθρώποις νηστεύοντες' αμήν λέγω υμίν ότι άπέχουσι τον μισθόν αυτών» (Ματθ. στ'16).Οταν νηστεύετε δεν πρέπει να φαίνεστε σκυθρωποί και κατηφείς, όπως οι υποκριτές. Αυτοί αλλοιώνουν το πρόσωπο τους για να φαίνεται μαραμένο, ώστε να δείξουν στους ανθρώπους πώς νηστεύουν. Αυτοί ότι μισθό είχαν να πάρουν, τον πήραν ήδη.
Οι υποκριτές δέ νηστεύουν για το θεό, ούτε για την ψυχή τους. Αυτοί το κάνουν από άνθρωπαρέσκεια, για να τούς βλέπουν οι άνθρωποι ότι νηστεύουν και να τούς επαινούν. Άλλ' επειδή όλοι οι άλλοι άνθρωποι δέ γίνεται να τούς παρατηρούν κάθε μέρα τί τρώνε και τί πίνουν, αυτοί αγωνίζονται να φαίνονται πώς νηστεύουν, να το διαβάζουν αυτό οι άλλοι στα πρόσωπα τους.
 Παραμορφώνουν τα πρόσωπα τους, τα κάνουν να φαίνονται ωχρά και λυπημένα, κάτισχνα και μαραμένα. Δεν πλένουν τα πρόσωπα τους, ούτε και χρησιμοποιούν αρώματα. Κι οι άνθρωποι 
τούς κοιτάζουν και τούς θαυμάζουν, τούς επαινούν. Οι άνθρωποι τούς ανταμείβουν με το θαυμασμό τους, τούς δίνουν το τίμημα της νηστείας τους. Τότε τί άλλο μπορούν να περιμένουν από το Θεό; Αυτοί δέ νήστεψαν για το Θεό αλλά για τούς ανθρώπους. Τί σόι πληρωμή αναζητούν για την ψυχή τους; Αφού δέ νήστεψαν για χάρη της ψυχής τους αλλά για χάρη των ανθρώπων. Κι οι άνθρωποι τούς εγκωμίασαν γι' αυτό, τούς πλήρωσαν. Την ανταμοιβή τους την έλαβαν Ό Θεός δεν τούς χρωστά τίποτα, ούτε και θα τούς ανταμείψει στη μέλλουσα ζωή για τη νηστεία τους.
«Σύ δέ νηστεύων», συνεχίζει ό Κύριος, «άλειψαί σου την κεφαλήν και το πρόσωπον σου νίψαι, όπως μη φανης τοις άνθρώποις νηστεύων, αλλά τω πατρί σου τω εν τω κρύπτω, και ο πατήρ σου ό βλέπων εν τω κρύπτω αποδώσει σοι εν τω φανερώ» (Ματθ. στ'17-18). Εσύ όταν νηστεύεις να περιποιείσαι τα μαλλιά σου και να πλένεις το πρόσωπο σου, για να μη δείχνεις στους ανθρώπους πώς νηστεύεις. Αυτό ας το βλέπει ό ουράνιος Πατέρας σου πού βλέπει και τα πιο απόκρυφα πράγματα. Κι Εκείνος πού βλέπει τα κρυφά, θα σού ανταποδώσει τον κόπο της νηστείας σου φανερά.
Αυτός είναι ό πιο σπουδαίος κανόνας πού μάς έχει δοθεί για τη νηστεία. Κι ή άμεση σημασία του είναι καθαρή. Τη νηστεία την κάνεις για το Θεό και για τη σωτηρία της ψυχής σου, όχι για τούς ανθρώπους. Δεν έχει καμιά εντελώς αξία αν οι άνθρωποι βλέπουν ή ξέρουν πώς εσύ νηστεύεις. 

Κι είναι πραγματικά πολύ πιο καλό για σένα να μην ξέρουν. Από τούς ανθρώπους δεν περιμένεις καμιά ανταμοιβή για τη νηστεία σου. Τί μπορούν να σού δώσουν εκείνοι, αφού περιμένουν, όπως και συ, τα πάντα από το Θεό; Εκείνο πού έχει σημασία, που αξίζει, είναι να βλέπει και να γνωρίζει ό Θεός. Κι ο Θεός θα δει οπωσδήποτε. Είναι αδύνατο να κρύψεις κάτι απ Αυτόν. Γι' αυτό μην επιδείχνεις τη νηστεία σου με οποιοδήποτε τρόπο. Ό Θεός το διαβάζει μέσα σου αυτό, στην ίδια την καρδιά σου. Όπως έβαζες αρωματικό λάδι στο κεφάλι σου προτού νηστέψεις, το ίδιο κάνε και τώρα. Όπως έλουζες το πρόσωπο σου πριν από τη νηστεία, λούσε το κι όταν νηστεύεις. Είτε το κάνεις αυτό είτε δεν το κάνεις, δεν πρόκειται ν' αυξήσει το μισθό σου. Είτε το κάνεις είτε όχι, ούτε θα σε σώσει, ούτε και θα σέ οδηγήσει στην απώλεια.

Τα λόγια αυτά του Χριστού όμως (αλειψαί σου την κεφαλήν και το πρόσωπον σου νίψαι), πού ειπώθηκαν τόσο επιγραμματικά, έχουν και το δικό τους βαθύτερο εσωτερικό νόημα. Αν ό Κύριος είχε κατά νου μόνο το σωματικό κεφάλι και πρόσωπο, σίγουρα δε θα μας έδινε την εντολή πώς, όταν νηστεύουμε, πρέπει ν' αλείψουμε το κεφάλι και να λούζουμε το πρόσωπο μας. Θα είχε πει πώς, σχετικά με τούς καρπούς της νηστείας, είναι εντελώς δευτερεύουσας σημασίας το γεγονός πώς αλείφουμε ή όχι το κεφάλι μας, λούζουμε ή δέ λούζουμε το πρόσωπο μας.
 Είναι φανερό πώς στα λόγια αυτά κρύβεται ένα άλλο, μυστικό νόημα. Διαφορετικά, αυτός πού εξηγεί τις εντολές του Χριστού επιφανειακά κι όταν νηστεύει αρχίζει ν' αλείφει με λάδι το κεφάλι του και να λούζει το πρόσωπο του, θα πέσει στην αντίθετη μορφή της υποκρισίας. Γιατί θα φανερώνει πάλι στους ανθρώπους τη νηστεία του, αλλά με διαφορετικό τρόπο. Μα αυτό είναι πού ό Χριστός ήθελε να διδάξει στους ανθρώπους, πώς δεν πρέπει να κάνουν. Δεν υπάρχει αμφιβολία λοιπόν πώς ή εντολή αυτή έχει το βαθύτερο εσωτερικό της νόημα. Ποιό είναι αυτό;

Το νόημα της εντολής αυτής μοιάζει με κείνο πού έδωσε ό απόστολος Παύλος στην περιτομή. Ό μεγάλος απόστολος περισσότερη έμφαση έδωσε στην περιτομή της καρδιάς, πού τη θεώρησε ως σωστική αρχή. Την άλλη περιτομή, τη σωματική, τη λογάριασε σαν δευτερεύουσας σημασίας, πώς δεν έχει καμιά διαφορά από τη μη περιτομή (βλ. Γαλ. στ'15, Ρωμ. β'29). "Αλειψαί σου την κεφαλήν επομένως σημαίνει: Χρίσε το νου σου με το Άγιο Πνεύμα. Το κεφάλι υπονοεί το νου, την ψυχή ολόκληρη. 
Το άρωμα του μύρου με το όποιο χρίεται το κεφάλι υποδηλώνει το Άγιο Πνεύμα. Κι αυτό σημαίνει πώς πρέπει ν' απέχεις από κάθε πονηρή σκέψη και ν' αποφεύγεις κάθε αργό και άσεμνο λόγο. Αντίθετα μάλιστα, πρέπει να γεμίζεις το νου σου με σκέψεις θεϊκές, με στοχασμούς ιερούς για την αγνότητα, την πίστη, την αγάπη και όλα εκείνα πού προσελκύουν το Άγιο Πνεύμα. Το ίδιο να κάνεις και με τη γλώσσα σου, αφού νους και γλώσσα είναι το ίδιο. Φρόντιζε είτε ν' απέχεις εντελώς από το να μιλάς ή, όταν διακόπτεις τη σιωπή σου, να λες μόνο όσα αναφέρονται στη δόξα του Θεού και τη σωτηρία των ανθρώπων. 
Μα και με την καρδιά σου το ίδιο πρέπει να κάνεις. Ν' απέχεις από το φθόνο και την κακία, τη ζήλεια και την υπερηφάνεια, τις βλασφημίες και τις ύβρεις εναντίον του Θεού και των ανθρώπων, από κάθε αμαρτία ή και αμαρτωλή επιθυμία, από κάθε πάθος και λαγνεία. Φυλάξου απ' όλ' αυτά και άφησε ελεύθερο το Άγιο Πνεύμα να φυτέψει στην καρδιά σου κάθε αγαθό και θεϊκό δέντρο, κάθε θεάρεστο και ουράνιο άνθος. Με τον ίδιο τρόπο να χρησιμοποιήσεις τη θέληση της ψυχής σου.
 Νήστεψε από κάθε αμαρτωλή κλίση, από κάθε αμαρτωλή πράξη, φύλαξε τον εαυτό σου από κάθε πονηρό. Έτσι θα επιτρέψεις στο Άγιο Πνεύμα να χρίσει τη σκληρυμένη καρδιά σου με το άγιο μύρο, να γειάνει τις πληγές της, να τη στρέψει προς έργα αγαθά και να τη γεμίσει με πόθο για οτιδήποτε καλό και θεάρεστο.
Αυτό είναι το νόημα της φράσης αλειψαί σου την κεφαλήν. Με άλλα λόγια μας λέει ό Χριστός πώς πρέπει να χαλιναγωγήσουμε και να περιορίσουμε από κάθε κακία τον εσωτερικό μας άνθρωπο, πού αξίζει περισσότερο απ' οτιδήποτε άλλο, και να τον στρέψουμε προς κάθε αγαθό.

Τώρα, τί σημαίνουν τα λόγια και το πρόσωπον σου νίψαι;

Το πρόσωπο υποδηλώνει τον εξωτερικό, τον σωματικό και αισθησιακό άνθρωπο - το σώμα του άνθρωπου. Ή ψυχή αποκαλύπτεται στον κόσμο μέσα από το σώμα. Για το Θεό, πρόσωπο του άνθρωπου είναι ή ψυχή, για τον κόσμο όμως είναι το σώμα. Με τις σωματικές αισθήσεις και τα αισθητήρια όργανα δείχνουμε στον κόσμο τί σκεφτόμαστε, τί νιώθουμε και τί θέλουμε. Ή γλώσσα λέει όσα ό νους σκέφτεται, τα μάτια δείχνουν τα αισθήματα της καρδίας και τα πόδια οδηγούν εκεί πού ή ψυχή θέλει.
Το πρόσωπον σου νίψαι σημαίνει: Να καθαρίσεις το σώμα σου από τη διάπραξη κάθε αμαρτίας, κάθε ακαθαρσίας και κάθε πονηρίας. Φύλαξε τις αισθήσεις σου από κάθε τι το επιπόλαιο και επικίνδυνο. Περιόρισε τα μάτια σου ώστε να μην περιεργάζονται διαρκώς τα περίεργα αυτού του κόσμου. Περιόρισε τ' αυτιά σου να μην ακούνε αυτά πού δέ συντελούν στην ψυχική σου σωτηρία. Περιόρισε τη μύτη σου, ώστε ή ψυχή σου να μην οσμίζεται το άρωμα αυτού του κόσμου, πού γρήγορα μεταβάλλεται σέ βρωμιά. Περιόρισε το στομάχι σου, για να μην επιθυμεί συνέχεια περισσότερη τροφή και ποτό. Χαλιναγώγησε το σώμα σου ολόκληρο, να μη γίνει ευαίσθητο και απαιτεί από σένα περισσότερα από εκείνα πού είναι απαραίτητα για την επιβίωση του. 
Πρέπει να συγκρατήσεις τα χέρια σου ώστε να μη χτυπάνε και βασανίζουν ανθρώπους ή και ζώα. Συγκράτησε τα πόδια σου για να μη σέ οδηγούν στην αμαρτία, σέ ανόητες ψυχαγωγίες και άθεες διασκεδάσεις, σέ τσακωμούς και σέ κλοπές. Σέ αντίθεση προς όλ' αυτά πρέπει ν' αλλάξεις το σώμα σου ολόκληρο, να το κάνεις πραγματικό ναό της ψυχής κι όχι ταβέρνα όπου συχνάζουν οι ληστές για να μοιράσουν τα κλοπιμαία τους και να σχεδιάσουν καινούργιες εξορμήσεις. Το σώμα σου πρέπει να το κάνεις ναό του Ζώντος Θεού.
Αυτό το νόημα έχουν τα λόγια το πρόσωπον σου νίψαι. Αυτή είναι ή νηστεία πού οδηγεί στη σωτηρία. Αυτή τη νηστεία συνιστά ό Κύριος. Μια νηστεία πού είναι ελεύθερη από υποκρισία, πού εκβάλλει τα πονηρά πνεύματα και βοήθα τον άνθρωπο να καταγάγει ένδοξη νίκη, πού θα του αποφέρει πλούσιους καρπούς, τόσο στην παρούσα ζωή όσο και στη μέλλουσα.
 Αξίζει να επισημάνουμε πώς ό Κύριος μιλάει πρώτα για το κεφάλι κι υστέρα για το πρόσωπο, πρώτα για την ψυχή κι ύστερα για το σώμα. Οι υποκριτές νήστευαν μόνο σωματικά κι έδειχναν τη νηστεία τους στους ανθρώπους με σωματικά μέσα. Ό Χριστός αντίθετα, βάζει την πνευματική νηστεία στην πρώτη θέση. Πρώτη τοποθετεί τη νηστεία της ψυχής κι έπειτα την εξωτερική, του σώματος. Μ' αυτό δέ θέλει να υποβαθμίσει τη σωματική νηστεία - αφού κι ό ίδιος άσκησε τη νηστεία αυτή - αλλά για να καθαρίσει πρώτα την ψυχή κι έπειτα τον καθρέφτη της ψυχής.
Ό άνθρωπος πρέπει ν' αγωνιστεί, να ενστερνιστεί τη νηστεία πρώτα με το νου, την καρδιά και τη θέληση του και μετά να την εφαρμόσει πρόθυμα με το σώμα, όπως κάνει κι ό καλλιτέχνης, πού πρώτα μορφώνει την εικόνα στην ψυχή του και μετά την πραγματοποιεί με τα χέρια του.
Ή σωματική νηστεία πρέπει να γίνεται με χαρά, όχι με λύπη. Αυτός είναι ό λόγος πού ό Κύριος χρησιμοποιεί τις λέξεις αλειψαι και νίψον. Όπως οι ουσίες αυτές δίνουν ευχαρίστηση και ξεκούραση στο σώμα έτσι και ή νηστεία, τόσο ή σωματική όσο κι ή ψυχική, πρέπει να δίνει χαρά κι ευχαρίστηση στην ψυχή του ανθρώπου. Ή νηστεία είναι όπλο, ένα πολύ δυνατό όπλο στον πόλεμο με τα πονηρά πνεύματα. Ό στρατιώτης πού την ώρα της μάχης θα χάσει το όπλο του πέφτει κάτω, γιατί δεν έχει άλλη επιλογή. Είτε θα τραπεί σέ φυγή, είτε "θα παραδοθεί. "Όταν όμως του δώσουν όπλα χαίρεται, γιατί τότε μπορεί να σταθεί στη θέση του και ν' αποκρούσει τον εχθρό. 
Πώς μπορεί να μη χαρεί ό χριστιανός όταν οπλίζεται με τη νηστεία εναντίον των πιο φοβερών αντιπάλων του; Πώς να μη σκιρτήσει από χαρά ή καρδιά του και να μη λάμψει το πρόσωπο του όταν κρατά στα χέρια του ένα όπλο, πού με το πού το βλέπουν οι εχθροί του συγχύζονται και το βάζουν στα πόδια;

 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙΡΟΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ ΠΕΤΡΟΣ ΜΠΟΤΣΗΣ.

10 απλά καθημερινά πράγματα που πολύ ευαρεστούν τον Χριστό


Προσπάθησε νά εὐαρεστεῖς στόν Θεό σέ ὅλα καί πάντοτε καί νά σκέπτεσαι τή σωτηρία τῆς ψυχῆς σου ἀπό τήν ἁμαρτία καί τό διάβολο καί τήν υἱοθεσία της ἀπό τόν Θεό.
Ὅταν σηκώνεσαι ἀπό τό κρεβάτι: κάνε τό σημεῖο τοῦ σταυροῦ καί λέγε: “Εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος”. Ἐπίσης: “Καταξίωσον, Κύριε, ἐν τῇ ἡμέρᾳ ταύτῃ ἀναμαρτήτους φυλαχθῆναι ἡμᾶς· καί, δίδαξόν με τοῦ ποιεῖν τό θέλημά σου”. 
 
Ὅταν πλένεσαι, εἴτε στό σπίτι σου εἴτε στά λουτρά, λέγε: “Ραντιεῖς μέ ὑσσώπῳ καί καθαρισθήσομαι· πλυνεῖς με καί ὑπέρ χιόνα λευκανθήσομαι”

Ὅταν ντύνεσαι, σκέψου τήν καθαρότητα τῆς καρδιᾶς καί ζήτησε ἀπό τόν Θεό καθαρή καρδιά: “Καρδίαν καθαράν κτίσον ἐν ἐμοί ὁ Θεός”. καί : “Πνεῦμα εὐθές ἐγκαίνισον ἐν τοῖς ἐγκάτοις μου”.

Ὅταν βγάζεις τά παλιά ροῦχα καί τά παρατᾶς μέ περιφρόνηση, θυμήσου μέ μεγαλύτερη περιφρόνηση τήν παραίτηση τοῦ παλαιοῦ, τοῦ ἁμαρτωλοῦ, τοῦ ἐμπαθοῦς, τοῦ σαρκικοῦ ἀνθρώπου.

Ὅταν γεύεσαι τή γλυκύτητα τοῦ ψωμιοῦ, θυμήσου τόν ἀληθινό Ἄρτο, ὁ ὁποῖος δίνει στήν ψυχή τήν αἰώνια ζωή, τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ, καί νά αἰσθάνεσαι πεῖνα γι᾽ αὐτόν τόν Ἄρτο —δηλαδή, νά ἐπιθυμεῖς νά κοινωνεῖς ἀπ᾽ Αὐτόν συχνότερα. Πίνοντας νερό, τσάϊ, γλυκό κρασί ἤ ἄλλο ποτό, θυμήσου τό ἀληθινό ποτό, τό ὁποῖο σβήνει τή δίψα τῆς ψυχῆς πού φλέγεται ἀπό τά πάθη— τό πανάχραντο καί ζωοποιό Αἷμα τοῦ Σωτῆρος.

Ὅταν ἀναπαύεσαι τήν ἡμέρα, θυμήσου τήν αἰώνια ἀνάπαυση, τήν ἑτοιμασμένη γιά ἐκείνους οἱ ὁποῖοι ἀγωνίζονται καί παλεύουν κατά τῆς ἁμαρτίας, κατά τῶν ἀερίων πνευμάτων τοῦ κακοῦ, κατά τῆς ἀνθρωπίνης ἀδικίας ἤ τραχύτητας καί ἀμάθειας. και Ὅταν ξαπλώνεις γιά νά κοιμηθεῖς τή νύχτα, σκέψου τόν ὕπνο τοῦ θανάτου, ὁ ὁποῖος ἀργά ἤ γρήγορα ὁπωσδήποτε θά ἔρθει σέ ὅλους μας, καί τή σκοτεινή ἐκείνη, αἰώνια, φοβερή νύκτα, στήν ὁποία θά ριχθοῦν ὅλοι οἱ ἀμετανόητοι ἁμαρτωλοί.

Ὅταν ἀντικρύζεις τό φῶς τῆς ἡμέρας, σκέψου τήν ἀνέσπερη μέρα, τήν αἰώνια, τή λαμπρότατη —τή λαμπρότερη κι ἀπό τήν πιό λαμπρή γήινη μέρα— τήν ἡμέρα τῆς βασιλείας τῶν Οὐρανῶν, κατά τήν ὁποία θά χαροῦν ὅλοι ὅσοι προσπάθησαν νά εὐαρεστήσουν στόν Θεό ἤ μετανόησαν ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ γιά ὅλα ὅσα ἔκαναν κατά τή διάρκεια τῆς πρόσκαιρης αὐτῆς ζωῆς.
Ὅταν πηγαίνεις κάπου, θυμήσου τή δίκαιη πνευματική πορεία ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ καί λέγε: “Τά διαβήματά μου κατεύθυνον κατά τό λόγιόν Σου καί μή κατακυριευσάτω μου πᾶσα ἀνομία”.
Ὅταν κάνεις κάτι, προσπάθησε νά τό κάνεις μέ τή σκέψη τοῦ Θεοῦ, τοῦ Δημιουργοῦ, ὁ ὁποῖος ἔκανε τά πάντα μέ τήν ἄπειρη σοφία, χάρη καί παντοδυναμία Του καί σέ δημιούργησε κατ᾽ εἰκόνα καί ὁμοίωσή Του.
Ὅταν παίρνεις ἤ ἔχεις χρήματα ἤ θησαυρό, θυμήσου ὅτι ὁ ἀκένωτος θησαυρός μας, ἀπό τόν ὁποῖο ἀντλοῦμε ὅλους τούς θησαυρούς τῆς ψυχῆς καί τοῦ σώματός μας, ἡ ἀνεξάντλητη πηγή κάθε εὐλογίας, εἶναι ὁ Θεός. Εὐχαρίστησέ Τον μέ ὅλη τήν καρδιά σου, καί μήν κλείνεις τούς θησαυρούς σου μέσα σου, μήπως ἔτσι κλείσεις τήν εἴσοδο τῆς καρδιᾶς σου στόν ἀνεκτίμητο καί ζωντανό θησαυρό, τόν Θεό· ἀλλά μοίρασε μέρος τῆς περιουσίας σου σ᾽ αὐτούς πού ἔχουν ἀνάγκη, στούς ἄπορους, στούς φτωχούς ἀδελφούς σου, οἱ ὁποῖοι ἔχουν μείνει σ᾽ αὐτήν τή ζωή γιά νά φανερώσεις σ᾽ αὐτούς τήν ἀγάπη καί τήν εὐγνωμοσύνη σου στόν Θεό, καί νά ἀμειφθεῖς γι᾽ αὐτό στήν αἰωνιότητα ἀπό τόν Θεό.
Ὅταν βλέπεις τή λευκή λάμψη τοῦ ἀργύρου, μή δελεασθεῖς ἀπό αὐτήν ἀλλά σκέψου ὅτι ἡ ψυχή σου ὀφείλει νά εἶναι λευκή καί νά λάμπει μέ τίς ἀρετές τοῦ Χριστοῦ. Ὅταν βλέπεις τή λάμψη τοῦ χρυσοῦ, μή σαγηνεύεσαι ἀπό αὐτήν ἀλλά θυμήσου ὅτι ἡ ψυχή σου πρέπει νά καθαρίζεται μέ τή φωτιά ὅπως ὁ χρυσός, καί ὅτι ὁ Κύριος ἐπιθυμεῖ νά σέ κάνει νά λάμπεις κι ἐσύ ὅπως ὁ ἥλιος, στήν αἰώνια, λαμπρή βασιλεία τοῦ Πατέρα Του. Θυμήσου ὅτι θά δεῖς τόν Ἥλιο τῆς Δικαιοσύνης, τόν Θεό, τήν Ἁγία Τριάδα, τήν Ὑπεραγία Παρθένο καί Μητέρα τοῦ Θεοῦ καί ὅλες τίς ἐπουράνιες δυνάμεις καί τούς ἁγίους νά λάμπουν πλημμυρισμένοι ἀπό τό ἀνέκφραστο φῶς τό ὁποῖο ξεχύθηκε ἐπάνω τους».
Ἡ συνεχής προσπάθεια γιά ἐκκοπή τοῦ μετεωρισμοῦ καί καθαρά προσευχή
( Ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κροστάνδης )

Ο επίγειος βασιλιάς των Εβραίων

Πλησιάζει ή εκπλήρωση των προφητειών θά είναι το γκρέμισμα του τεμένους του Όμάρ στά Ιε­ροσόλυμα. Θά το γκρεμίσουν, γιά νά ανοικοδομήσουν τόν Ναό τού Σολομώντος πού, όπως λένε, ήταν χτισμένος σ’ αυτήν τήν θέση. Τελικά οί Σιωνιστές θά εγκαταστήσουν τόν Αντίχριστο εκεί ως Μεσσία. Άκουσα ότι οί Εβραίοι ήδη ετοιμάζονται νά χτίσουν τόν Ναό τού Σολομώντος.
- Γέροντα, οί Εβραίοι, ενώ διαβάζουν τήν Παλαιά Διαθήκη, πώς δέν πιστεύουν στον Χριστό;
- Δεν πας να τό πής αυτό στους Εβραίους; Οι Εβραίοι είχαν ανέκαθεν φανατισμό. Καταλαβαίνουν, αλλά είναι ό εγωισμός πού τους τυφλώνει. Αν πρόσεχαν λίγο, δεν θα παρέμενε κανένας Εβραίος.
- Αυτά πού διάβαζαν, πώς τά ερμήνευαν;
- Πώς τά ερμήνευαν και πώς τά ερμηνεύουν! Τά πνευ­ματικά νοήματα τά κάνουν υλικά. Αυτό λ.χ. πού λέει ό Προφήτης Ησαΐας, «έξανθήσει τά έρημα του Ιορδανού», νά δής πώς τό ερμήνευσαν. Γιά νά δείξουν οτι άνθησε ή έρημος, γύρισαν κάποιον ποταμό, έκαναν πεζούλια, κή­πους, φύτεψαν μπανανιές, λεμονιές, πορτοκαλλιές, έφτια­ξαν όλο περιβόλια, οπότε λένε «άνθησε ή έρημος»! Όλα έτσι τά ερμηνεύουν. Ένώ οι λόγοι αυτοί του Προφήτου αναφέρονται στην αναγέννηση του κόσμου μέ τό Άγιο Βάπτισμα, μέ τό λουτρό της παλιγγενεσίας.
- Τώρα περιμένουν τον επίγειο βασιλιά;
- Ναί, τόν Αντίχριστο. Οι Ραββίνοι ξέρουν οτι ήρθε ό Μεσσίας καί οτι Τόν σταύρωσαν. Άφου έχω μάθει άπό ένα πρόσωπο οτι, όταν ψυχορραγη ένας Εβραίος, πάει ό Ραββίνος καί του λέει στο αυτί: «Ό Μεσσίας ήρθε». Βλέπεις, τους πειράζει ή συνείδηση, γιατί αισθάνονται ένοχη, αλλά δέν ταπεινώνονται.
- Καί τί κερδίζουν πού τό λένε εκείνη τήν ώρα;
- Τίποτε· απλώς τό λένε, επειδή τους πειράζει ή συνεί­δηση, καί νομίζουν οτι, άφου τό είπαν, είναι εντάξει!…
- Καί οι άλλοι δέν ακούνε;
- Όχι, στο αυτί τό λένε. Καί τά Έβραιόπουλα έχουν επαναστατήσει εναντίον τών Ραββίνων. «Ό Μεσσίας, λένε, ήρθε· ποιόν Μεσσία περιμένετε;». Στην Αμερική μιά ομάδα νέων πού ασχολούνται ιστορικά μέ τήν Αγία Γραφή εκδίδουν ένα περιοδικό, στο όποιο γράφουν: «Ό Μεσσίας ήρθε. Σέ όποιον δέν πιστεύει οτι ήρθε ό Μεσσίας θα στέλνουμε δωρεάν το περιοδικό, ώσπου να πιστέψη. Όποιος πιστεύει να στέλνη συνδρομή, γιά νά το στέλνουμε και σε άλλους, νά πιστέψουν».
- Εβραίοι είναι αυτοί;
- Ναί, Εβραίοι.
- Έγιναν Χριστιανοί;
- Έ τώρα, το οτι πίστεψαν κάτι είναι.
- Μπορεί νά υπάρχουν Ραββίνοι Κρυπτοχριστιανοί;
- Ραββίνοι νά είναι Κρυπτοχριστιανοί; Μένει Ραββίνος ό άλλος, άμα γίνη Χριστιανός; Δηλαδή νά διδάσκη στους Εβραίους ότι δεν ήρθε ό Μεσσίας καί, όταν ψυχορρα­γούν, νά τους λέη ότι ήρθε ό Μεσσίας;
(ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ – ΛΟΓΟΙ Β’ – ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ)

Ἐρχόμαστε πνευματικὰ ἐκ μέρους τῆς ἀνθρωπότητας…

Γράφει ὁ Δρ. Κωνσταντῖνος Βαρδάκας
Ἀπὸ τὸν Νοέμβριο τοῦ 2013 τὸ γράψαμε ὅτι "οἱ Τοῦρκοι μὲ τὴν ἀπόφασή τους νὰ μετατρέψουν τὴν ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ σὲ τέμενος, οὐσιαστικὰ ἄνοιξαν τὴν καταπακτὴ τῆς Παγκόσμιας Ἱστορίας καὶ πλέον μέσα ἀπὸ τὶς ὑπόγειες στοὲς τοῦ Ἱεροῦ Καθιδρύματος ποὺ προσπαθοῦν μετὰ μανίας νὰ ἐξερευνήσουν βγαίνουν ὅλα τα φαντάσματα τῶν ἀδικοχαμένων ψυχῶν τῆς βάρβαρης Τουρκοκρατίας ἀλλὰ καὶ τῶν ἄλλων περιόδων της ἀπὸ τὴν Γενοκτονία τῶν Ἑλλήνων –Ρωμηῶν στὴν Μ. Ἀσία, Πόντο μέχρι Κύπρο κ.α".  Ἔτσι ἐδῶ καὶ ἕνα ἑξάμηνό τα τσιράκια τοῦ νέου- Σουλτάνου τὰ ρίξανε ὅλα στὴν μάχη τῶν ἐντυπώσεων γιὰ τὰ ψηφαλάκια τῶν ἐκλογῶν τοῦ Μαρτίου καὶ ἀποφάσισαν ἐρήμην της ἀνθρωπότητας νὰ προσβάλουν τὴν Πνευματικὴ- Ἱστορικὴ καὶ Πολιτισμικὴ Συνείδηση.
Ὁ συμβολισμὸς τῆς πρωτοβουλίας  τῆς μετατροπῆς τῆς ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ δὲν εἶναι ἐπιφανειακὸς  ἀλλὰ δίνει πολλὰ μηνύματα  σὲ πολλὲς κατευθύνσεις. ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ= τέμενος σημαίνει  γιὰ τοὺς Ἀγαρηνοὺς ὅτι "ἐμεῖς θὰ εἴμαστε τὰ ἀφεντικὰ ὅλης της εὐρύτερης γεωπολιτικῆς περιοχῆς. Τί ὑφαλοκρηπίδες, ΑΟΖ, Θράκη, Κύπρο  καὶ πράσινα καὶ μπλὲ παραμύθια; Ὅλα θὰ γίνουν δικά μας ὅπως ἐπὶ Ὀθωμανικῆς Αὐτοκρατορίας. Σαν Ἀγαρηνοὶ λεηλατήσαμε καὶ βιαιοπραγήσαμε μέσα σὲ αὐτὸ τὸ Ἱερὸ Σέβασμα τῆς Οἰκουμενικῆς Ὀρθοδοξίας, σὰν φανατικοὶ Ἰσλαμιστὲς θὰ....
τὸ κρατήσουμε καὶ θὰ τὸ ξαναλειτουργήσουμε".
Αὐτὰ σκέπτονται, οὐσιαστικὰ ὅμως φοβοῦνται καὶ προσπαθοῦν μὲ σπονδές νὰ παρατείνουν τὴν παραμονή τους σὲ μέρη ποὺ κατέλαβαν μὲ  βία.
Ὅμως ἡ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ λὲς καὶ εἶναι ζωντανὸς ὀργανισμός  καὶ τοὺς ἀπεχθάνεται μετὰ βδελυγμίας  καὶ θέλει νὰ τοὺς πετάξει στὴν ἂπ ἔξω.
Μὲ τοῦ ποὺ ἀκούσθηκαν καὶ ἔγιναν κατανοητὲς οἱ προθέσεις τοὺς  περὶ μετατροπῆς σὲ τζαμὶ  ἕνας ἄνεμος σκανδάλων ἄρχισε νὰ συσσωρεύει  στὴν ἐπικαιρότητα τοὺς στοῖβες  ἀπὸ παρανομίες καὶ διαπλοκὲς μεταξύ τν κυβερνώντων ἀφήνοντας ἄφωνη τὴν κοινὴ γνώμη τῆς γείτονος  χώρας. Μόλις ἄρχισαν τὰ σκάνδαλα ἔπεσε καὶ ὁ φερεντζὲς τῆς  Οἰκονομίας  τοῦ γίγαντα μὲ τὰ πήλινα πόδια καὶ ἄρχισαν τὰ δακρυγόνα στοὺς δρόμους.
Τελικὰ ἡ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ κρύβει πολλὲς ἐκπλήξεις ἂν ἀναλογισθεῖ κάποιος πὼς ἡ Τουρκία πλὴν τῶν ἄλλων  θὰ πρέπει νὰ διαχειρισθεῖ ἐν μέσω ἐκλογῶν καὶ τὴν κρίση πού ξέσπασε στὴν γειτονικὴ αὐλή της πού λέγεται Μαύρη Θάλασσα- Οὐκρανία- Κριμαία- Ρωσία; Ἤδη αἰσθάνεται μιὰ καυτὴ ἀνάσα ἀπὸ τὸν Βορρᾶ.
Καὶ ἂν ἐμεῖς ὑπερβάλουμε μὲ τὰ λεγόμενα μας καθότι τὸ συναισθηματικὸ στοιχεῖο ξεχείλισε ἀπὸ τὴν μεγίστη ἀδικία τῶν καιρῶν μας ἀπέναντι στὴν Ὀρθοδοξία δὲν παραβλέπετε πλέον τὸ στοιχεῖο ὅτι ἡ ὑπόθεση τῆς ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ παίρνει ὁλοένα εὐρύτερες γεωπολιτικὲς διαστάσεις καὶ μάλιστα ἐν μέσω ἀποκαλυπτικῶν γεγονότων.
Γιὰ αὐτὸ στὴν ἀρχὴ ἐπισημάναμε τὸ τυχαῖο ἢ συμπτωματικὸ γεγονὸς ὅπως μπορεῖ νὰ τὸ ἐκλάβει ὁ καθεὶς ὅτι μόλις οἱ Τοῦρκοι "διαλογίσθηκαν" νὰ πειράξουν  τὴν ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ἄνοιξε ἡ καταπακτὴ παγκόσμιων γεωπολιτικῶν γεγονότων!
Δεκάδες χιλιάδες εἶναι τὰ κεράκια- ψῆφοι τῶν ἁπανταχοῦ τς γῆς Ὀρθοδόξων χριστιανῶν σὲ δημοψηφίσματα ποὺ γίνονται στὸν Παγκόσμιο ἱστὸ- διαδίκτυο καὶ εἰδικότερα μὲ θέμα νὰ λειτουργήσει ἡ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ὡς ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ.
Στὶς προσευχὲς τῶν Ἑλλήνων ἐδῶ καὶ πολὺ καιρὸ ¨παντὶ τρόπω¨ ἀλλὰ καὶ  στὰ ἐξελισσόμενα γεωπολιτικὰ γεγονότα ἔρχονται νὰ προστεθοῦν καὶ οἱ δηλώσεις τοῦ Προκαθημένου τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας.
Μερικά εἰκοσιτετράωρα πρὶν τὴν ἔναρξη τῶν ἐργασιῶν τῆς Σύναξης τῶν Προκαθημένων τῶν κατὰ τόπους Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, ποὺ θὰ πραγματοποιηθεῖ στὸ Φανάρι, ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης μιλώντας στὸ ἐκκλησίασμα, τὴν Κυριακὴ μετὰ τὴ Θεία Λειτουργία, ἐπισήμανε ὅτι ἡ Πρωτόθρονη Ἐκκλησία τῆς Ὀρθοδοξίας – ἐφόσον τεθεῖ ζήτημα - διεκδικεῖ νὰ ἐπαναλειτουργήσει ἡ Ἁγία Σοφία γιὰ τὸν ἀρχικὸ σκοπὸ γιὰ τὸν ὁποῖο κτίσθηκε, δηλαδὴ ὡς χριστιανικὸς Ναός.
«Μὲ τὶς ἐκπαιδευτικὲς ἐκδρομὲς στὴν Πόλη ἔχουν τὴν εὐκαιρία οἱ μαθητὲς νὰ ἐπισκέπτονται τὰ μνημεῖα της, μὲ πρῶτο καὶ μεγαλύτερο καὶ ἱερότερο τὴν Ἁγία Σοφία, γιὰ τὴν ὁποία ὅπως θὰ διαβάζετε καὶ θὰ ἀκοῦτε ὑπάρχει μιὰ κίνηση μέσα σὲ μιὰ μερίδα τοῦ τουρκικοῦ λαοῦ γιὰ νὰ μετατραπεῖ ἀπὸ μουσεῖο ποὺ εἶναι σήμερα σὲ τέμενος. Βεβαίως καὶ θὰ ἀντιδράσουμε, ὄχι μόνο ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι, μπροστά σε ἕνα τέτοιο ἐνδεχόμενο, ἀλλὰ θὰ ἀντιδράσει ὅλη ἡ Χριστιανοσύνη, ἀνεξαρτήτως δόγματος, ἐὰν εἶναι Ρωμαιοκαθολικοί, ἐὰν εἶναι Προτεστάντες, ἐὰν εἶναι Ὀρθόδοξοι, ὅλοι ἐν σώματι θὰ ἀντιδράσουμε», εἶπε ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης καὶ τόνισε: «Ἐὰν πρόκειται ἡ Ἁγία Σοφία νὰ ἐπιστραφεῖ εἰς τὴν λατρεία τοῦ Θεοῦ, πρέπει ἀπαραιτήτως νὰ ἐπιστραφεῖ εἰς τὴν λατρεία τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ τῶν Χριστιανῶν, διότι ἐκτίσθη ὡς Ἐκκλησία, δὲν ἐκτίσθη οὔτε ὡς μουσεῖο, οὔτε ὡς τέμενος. Μᾶς ἀνήκει, τὴν διεκδικοῦμε, εἶναι ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία μας καὶ κατ’ ἐπέκταση τῆς Ἁγίας Σοφίας καὶ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο ὀνομάζεται Μεγάλη του Χριστοῦ Ἐκκλησία. Εἶναι ὅ,τι ἱερότερο ἔχουμε ὡς Ὀρθόδοξοι καὶ ὡς Ἕλληνες» (amen.gr/article).
Παναγιότατε  μακάρι νὰ μᾶς βοηθήσουν οἱ Ρωμαιοκαθολικοὶ καὶ οἱ Προτεστάντες  ὅπως τονίζεται  φυσικὰ ἂν ἐξαλείψουν ἀπὸ τὴν ἱστορικὴ συνείδηση τοὺς τὰ ἐγκλήματα καθοσιώσεως ποὺ διέπραξαν στὸν Πνευματικὸ χῶρο τοῦ Παγκόσμιου αὐτοῦ Καθιδρύματος ποὺ δυστυχῶς μᾶλλον κυνηγοῦν τοὺς ἀπογόνους τους  τὴν στιγμὴ ποὺ παρόμοια ἐγκλήματα διαπράττονται καθημερινὰ στὸν κόσμο.
Ὅ,τι καὶ νὰ σκέπτονται νὰ κάνουν οἱ "φίλοι" μας στὴν Χριστιανοσύνη καθότι πρὸς τὸ παρὸν αὐτὸ ποὺ λογίζονται εἶναι πὼς θὰ ἀφήσουν τοὺς ἐν Ἑλλάδι Ρωμηοὺς ξυπόλητους.  Ἐμεῖς ἔχουμε νὰ ποῦμε…
Ὅτι ὅπως ξυπόλητοι ἦρθαν οἱ πρόγονοί μας ἀπὸ τὶς Ἀλύτρωτες-Ἀλησμόνητες  Πατρίδες ἔτσι καὶ ἐμεῖς εἴμαστε πλέον ἀποφασισμένοι ξυπόλητοι νὰ ἐπιστρέψουμε πίσω καὶ νὰ  πᾶμε στὴν Κωνσταντινούπολη  γιὰ νὰ λειτουργηθοῦμε σὲ μία ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ καὶ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...