Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Ιουλίου 03, 2014

Τα πρότυπα γεννώνται στα θρανία και στη βιοπάλη και όχι μόνο στα γήπεδα!..


Το γεγονός ότι οι Έλληνες ποδοσφαιριστές έκαναν μια επιτυχημένη εμφάνιση στο Μουντιάλ 2014 είναι από μόνο του ένα γεγονός που αξίζει συγχαρητήρια. Και περί αυτού ουδείς αντίθετος λόγος. Μήπως όμως η υπερ-προβολή του θέματος και η καθημερινή «πλύση εγκεφάλου», που μας κάνουν τα κανάλια, όχι απλώς κούρασαν, αλλά απογοήτευσαν τους θεατές; Μήπως, δηλαδή, για μία ακόμη φορά εμείς οι Έλληνες χάσαμε κι εδώ το μέτρο;

ΘΑ ΗΜΟΥΝ (και ζητώ συγγνώμη για το πρώτο ενικό πρόσωπο) ο τελευταίος Έλληνας που θα έλεγε όχι σ’ αυτήν την πανελλήνια ποδοσφαιρική πανδαισία , όπως ήσαν οι αγώνες της Εθνικής μας ομάδας στο Μουντιάλ, που διεξάγονται ακόμη στη Βραζιλία. Τουλάχιστον, ως προς αυτό το σημείο, οι Έλληνες ποδοσφαιριστές αξίζουν τα συγχαρητήριά μας και θα πρέπει να αισθάνονται υπερήφανοι που, όπως οι ίδιοι ισχυρίζονται, έδωσαν τα πάντα προκειμένου να διακριθούν και η ομάδα μας να πάει πιο ψηλά. Κυριολεκτικά άξιος ο μισθός τους. Και το εννοώ.

Από του σημείου, όμως, εκείνου μέχρι την υπερβολή, που γίνεται σε όλα σχεδόν τα ΜΜΕ από πλευράς προβολής του θέματος, υπάρχει μεγάλη διαφορά και θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω. Και θα διαφωνήσω λέγοντας: Μέχρις εδώ, κύριοι!


Αλήθεια, δεν κατάλαβα, προς τι αυτός ο θόρυβος; Προς τι αυτός ο αλόγιστος και απαράδεκτος τρόπος παρουσίασης του θέματος με την συμμετοχή όλων σχεδόν των διαφημιστικών εταιρειών της Χώρας μας στο «άγριο παιχνίδι» του ανταγωνισμού, προκειμένου να διαφημίσουν το προϊόν τους; Μόνον ο «Αγαπούλας» (και δεν έχω τίποτε προσωπικά με τον συμπαθέστατο αυτό άνθρωπο) εμφανίστηκε τόσες φορές στην τηλεόραση, που νομίζω θα έχει κάνει τον … Άδωνι Γεωργιάδη να τρέμει από το φόβο του μην του πάρει τη θέση της τηλεοπτικής προβολής!

Αλλά, ας αφήσουμε το θέμα της απίστευτης και πρωτόγνωρης για τα τηλεοπτικά δεδομένα της Χώρας μας προβολής του θέματος και ας έλθουμε σε κάτι πιο ουσιαστικό. Κάτι πιο ουσιώδες:

Ένας δικηγόρος, για παράδειγμα, όποιος και να είναι αυτός, θα προσφέρει στον συνάνθρωπό του τις όποιες υπηρεσίες. Από νομικές συμβουλές μέχρι την υπεράσπισή του μέσα στα δικαστήρια. Άρα ο δικηγόρος είναι άνθρωπος της ουσιαστικής προσφοράς στον συνάνθρωπο. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τον γιατρό. Δεν νομίζω ότι υπάρχει έστω και ένας άνθρωπος ο οποίος ν’ αμφισβητεί την σπουδαιότητα και την αξία αυτού του λειτουργού στην υπηρεσία του όποιου συνανθρώπου μας; Ουδείς!

Με την ίδια λογική μπορούμε να μιλήσουμε με όλες ανεξαιρέτως τις επαγγελματικές κατηγορίες των ανθρώπων (δάσκαλοι, καθηγητές, πανεπιστημιακοί, δημοσιογράφοι, δικαστικοί, αρχιτέκτονες, καλλιτέχνες, αγρότες, κτηνοτρόφοι, ψαράδες, παραγωγοί, οικοδόμοι, βιοτέχνες, φουρνάρηδες, καταστηματάρχες, περιπτεράδες, φαρμακεία, τράπεζες κλπ. κλπ. κλπ.). Όλοι αυτοί λοιπόν κυριολεκτικά έχουν να προσφέρουν κάτι στον άνθρωπο. Την όποια υπηρεσία, είτε μικρή είτε μεγάλη.

Και τώρα το μεγάλο ερώτημα:
--Ο ποδοσφαιριστής τι προσφέρει;
--Χαρά, θα σου πει ο άλλος. Πετάει την Ελλάδα στα ύψη και δοξάζει την Ελλάδα!

Σε ποιον τα πουλάτε αυτά, κύριοι; Τα χρήματα που ξόδεψαν όλες αυτές οι διαφημιστικές εταιρίες στα κανάλια, τις εφημερίδες και τα περιοδικά ήσαν τόσα πολλά, που με αυτά τα χρήματα θα μπορούσαμε να διαφημίσουμε την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο αν τα ξοδεύαμε για να διαφημίσουμε, για παράδειγμα, στον πολιτισμό και την επιστήμη! Θυμηθείτε, για παράδειγμα, τον Μίκη Θεοδωράκη, την Μελίνα Μερκούρη, τον Κώστα Γαβρά και τόσους άλλους, οι οποίοι από μόνοι τους, χωρίς να έχουν πίσω τους το σύνολο σχεδόν των διαφημιστικών εταιρειών και την πρωτόγνωρη τηλεοπτική προπαγάνδα, δόξασαν κυριολεκτικά την Ελλάδα. Κι όχι μόνο!

Εμείς οι μεγαλύτεροι θυμόμαστε τον Γιώργο Σεφέρη, τον Γιάννη Ρϊτσο και τον Οδυσσέα Ελύτη, που πήραν παγκόσμια λογοτεχνικά βραβεία, χωρίς να έχουν στην πλάτη τους για υποστήριξη όλον αυτόν τον ορυμαγδό των διαφημιστικών και τηλεοπτικών προπαγανδιστικών μηχανισμών! Κι όμως, δόξασαν την Ελλάδα! Όπως την δόξασαν ένας Μάνος Χατζηδάκις, ένας Σταύρος Ξαρχάκος και τόσοι άλλοι. Την ενδεκάδα της Εθνικής μας ομάδας ποδοσφαίρου κάποια στιγμή θα την ξεχάσουν όλοι, τους μεγάλους λογοτέχνες μας ποτέ. Αλήθεια, αν οι νομπελίστες μας είχαν τόση μεγάλη υποστήριξη, πόσοι Σεφέρηδες θα είχαν γεννηθεί σ’ αυτόν τον τόπο;

Σταματήστε, λοιπόν, κύριοι, αυτήν την απίστευτη προπαγάνδα για το ποδόσφαιρο. Να δεχθώ ότι χίλιες φορές να γίνει ένας ποδοσφαιριστής, παρά ναρκομανής. Καμία αντίρρηση. Αλλά δέκα χιλιάδες φορές να γίνει κάποιος επιστήμονας ή οποιοσδήποτε επαγγελματίας, που να προσφέρει κάτι ουσιαστικό στον συνάνθρωπο, παρά να κοιτάζει πώς θα κάνει … τάκλιν στα γήπεδα!

Ο ποδοσφαιριστής, πέραν της δικής του προβολής και των χρημάτων, που εισπράττει (και πολύ καλά κάνει γι’ αυτό), δεν νομίζω ότι προσφέρει κάτι ουσιαστικό στον συνάνθρωπο, αν εξαιρέσουμε μια προσωρινή χαρά ή λύπη, που προσφέρει το όποιο παιχνίδι, ακόμη και η τράπουλα! Και η μπάλα ξέρουμε τι περιέχει μέσα.

Κοντολογίς, τα πρότυπα, που θέλουμε να δημιουργήσουμε, γεννώνται στα θρανία και στην βιοπάλη και όχι μονάχα μέσα στα γήπεδα!.. Και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι, παρά την απίστευτη πολυήμερη προπαγάνδα, εκείνοι που πήγαν τελικά να υποδεχτούν τους ποδοσφαιριστές μας ήσαν όλοι κι όλοι 200 άνθρωποι! Λυπούμαι που θα το πω, αλλά μέχρι και ο Φερνάντο Σάντος «έφυγε ως κλέπτης εν μέσω νυκτός»!.. Μήπως ήρθε η ώρα να σοβαρευτούμε κάποτε;

Με σεβασμό και τιμή
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΝ. ΣΑΚΚΕΤΟΣ
Τετάρτη, 2 Ιουλίου 2014
πηγή  το είδαμε εδώ

Αστερίου Ξενοπολίτου, περί τοῦ Χριστόν ὁμολογοῦντος



Μοναχοί τρεῖς συνεζήτουν περί πίστεως, και ὁ μέν εἶς ἑαυτόν ἐκάλει ζηλωτήν, τόν δέ ἔτερον οἰκουμενιστήν, ὁ δέ ἑαυτόν μέν ἑνωτικόν, τόν δέ πρῶτον φονταμενταλιστήν. Ὁ δέ τρίτος ὲσιώπα. Στραφέντες οὖν ἀμφότεροι ἠρώτουν αὐτόν, σύ τί περί σοῦ λέγεις; Ὁ δέ Χριστοῦ, φησιν, εἰμί, φρονῶ δέ ὄτι οὐκ ἔξεστι ἑαυτούς ἄλλως χαρακτηρίζειν, σχίζοντες τό σῶμα τοῦ Σωτῆρος, ἀλλά δεῖ πάντας σκοπεῖν ἀξίως περιπατῆσαι τῆς κλήσεως ἧς ἐκλήθημεν, μετὰ πάσης ταπεινοφροσύνης καὶ πρᾳότητος, μετὰ μακροθυμίας, ἀνεχόμενοι ἀλλήλων ἐν ἀγάπῃ, σπουδάζοντες τηρεῖν τὴν ἑνότητα τοῦ Πνεύματος ἐν τῷ συνδέσμῳ τῆς εἰρήνης. Οὗτοι δέ ἐλοιδόρουν αὐτόν μεμφόμενοι, ὁ μέν ζηλωτής ὡς οὶκουμενιστήν εἶναι λέγων, ὁ δέ ἑνωτικός ὡς φονταμενταλιστήν .
* Ο Αστέριος Ξενοπολίτης είναι πρόσωπο ανύπαρκτο και ως εκ τούτου τα γραφόμενά του υπόκεινται σε έλεγχο υπό το φως της Ορθοδόξου Παραδόσεως.
Πηγή                                                            

Οἱ Χριστιανοί ὀφείλουν νά μήν ἐπιδίδωνται σέ κοσμικές φροντίδες


Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης

Οἱ Χριστιανοί ὀφείλουν νά μήν ἐπιδίδωνται σέ κοσμικές φροντίδες καί φαγητά καί ποτά, οὒτε νά ἀμελοῦν καί νά κοιμοῦνται, ἀλλά ὀφείλουν νά εἶναι πάντα ξυπνητοί καί ἓτοιμοι, προσμένοντας τήν ὣρα τοῦ θανάτου καί τῆς κρίσεως τοῦ Θεοῦ.
  
Ἂς εἶσθε ἓτοιμοι, ὦ μαθητές μου, διότι δέν γνωρίζετε ποιά ὣρα πρόκειται νά ἒλθη ὁ Κύριός σας. Ξέρετε ὃτι, ἂν ὁ νοικοκύρης γνώριζε ποιά ὣρα τῆς νύκτας ἒρχεται ὁ κλέφτης θά καθόταν ξυπνητός καί δέν θά ἂφηνε τόν κλέφτη νά σκάψη τό σπίτι του καί νά μπῆ μέσα. Γι’ αὐτό καί σεῖς νά εἶσθε ἓτοιμοι πάντοτε καθώς τἠν ὣρα πού δέν προσμένετε, ἒρχεται ὁ Υἱός τοῦ ἀνθρώπου, δηλαδή ἐγώ [Ματθ. 24, 42-44]. 
 
Σέ ὃλους σας λέω, νά εἶσθε σέ ἓτοιμότητα [Μάρκ 13,3]. Άγρυπνῆτε καί προσεύχεσθε, γιά νά μήν μπῆτε σέ πειρασμό. Τὀ πνεῦμα καί ἡ ψυχή σας εἶναι πρόθυμη, ἀλλά ἡ σάρκα καί τό κορμί εἶναι ἀσθενές καί ἀδύνατο [Μάρκ. 14, 38]. Ἂς εἶναι ἡ μέση σας περιζωσμένη, δηλαδή ἂς εἶσθε ἓτοιμοι καί τά λυχνάρια σας ἂς καῖνε, δηλαδή ὁ νοῦς σας καί ἡ καρδιά σας ἂς εἶναι ἂγρυπνα καί γίνετε ὃμοιοι μέ ἐκείνους τούς δούλους, πού περιμένουν τούς ἀφέντες τους πότε νά γυρίσουν ἀπό τούς γάμους, ὣστε ὃταν ἒλθη ὁ ἀφέντης τους καί κτυπήση τήν πόρτα, ἀμέσως νά τοῦ ἀνοίξουν νά μπῆ. Καλότυχοι εἶναι ἐκεῖνοι οἱ δούλοι, τούς ὁποίους, ὃταν ἒλθη ὁ ἀφέντης τους, θά τούς βρῆ ξυπνητούς [Λουκ. 12,35-37]. Προσέχετε τόν ἑαυτό σας, βαρυπλακωθῆ ἡ καρδιά σας καί ὁ νοὒς σας ἀπό τή μέθη καί τίς βιοτικές φροντίδες καί ξαφνικά ἒλθη σ’ ἐσᾶς ἡ ἡμέρα ἐκείνη τῆς κρίσεως. Διότι σάν παγίδα καί μαγγανία θά πιάση αἰφνιδιαστικά ὃλους τούς ἀνθρώπους πού κατοικοῦν πάνω στή γῆ. Άγρυπνεῖτε λοιπὀν πάντοτε παρακαλεῖτε τόν θεόν νά γλυτώσετε ἀπό ὃλα αὐτά τά φοβερά, πού θά γίνουν τότε καί νά παρασταθῆτε μπροστά στόν Υἱό τοῦ ἀνθρώπου, δηλαδή μπροστά σέ ἐμένα [Λουκ. 21.34-36]. Τώρα εἶναι ἡ ὣρα νά σηκωθοῦμε ἀπό τόν ὓπνο τῆς ἀμέλειας, ἀδελφοί. Ἐπειδή τώρα εἶναι πιό κοντἀ σ’ ἐμᾶς ἡ σωτηρία, παρά τότε πού πιστέψαμε. Ἡ νύκτα τῆς παρούσας ζωῆς κοντεύει νά περάση, ἡ μέρα τῆς κρίσεως κοντεύει νά ἒλθη [Ρωμ. 13,11]. Σήκω ἀπό τόν ὓπνο, Χριστιανέ, ἐσύ πού κοιμᾶσαι καἰ ἀναστήσου ἀπό τούς νεκρούς καί θά σέ φωτίση ὁ Χριστός, πού εἶναι ὁ νοητός ἣλιος [Ἐφεσ. 5,14]. Ἄς μήν κοιμώμαστε λοιπόν ὁπως οἱ ἀλλοι, ἀλλά ἂς ἀγρυπνοῦμε καί ἂς εἲμαστε προσεκτικοί. Διότι ἐκεῖνοι πού κοιμοῦνται, τή νύχτα κοιμοῦνται, καί ἐκεῖνοι πού μεθοῦν, τή νύχτα μεθοῦν. Ἐμεῖς ὃμως οἱ Χριστιανοί μέ τό νά εἲμαστε τέκνα τῆς ἡμέρας καί τοῦ φωτός ἂς εἲμαστε ἂγρυπνοι καί προσεκτικοί [Α’ Θεσσαλ. 5,6-8]. Μή σβήνεται μέ τήν ἀμέλεια τό πνεῦμα, δηλ. τό πνευματικό χάρισμα πού ἒχετε [Α΄ Θεσσαλ. 5,19]. Νά γίνεσθε ἐπιμελεῖς κατά τήν προθυμία καί τήν φροντίδα, ζεστοί κατά τό πνεῦμα καί ὑπηρετῶντας τόν Κύριο [Ρωμ. 12,11]. Ζήσατε μέ ἀπολαύσεις στήν γῆ καί σπαταλήσατε καί θρέψατε τά σώματά σας, σάν τά ζῶα, πού τρέφουν οἱ ἂνθρωποι, μέ σκοπό νά τά σφάξουν [Ἰακ.5,5]. Νά ἒχετε προσοχή καί νά ἀγρυπνῆτε, διὀτι ὁ ἐχθρός σας διάβολος, περπατεῖ σάν θυμωμένο λιοντάρι καί ζητεῖ νά καταβροχθίση κάποιον άπό ἐσᾶς, πού ἀντιστέκεσθε στέρεοι μέ τήν πίστι [Α΄ Πἐτρ. 5,8] Νά γίνης ἂγρυπνος... διότι ἂν δέν άγρυπνῆς θά ἒλθω ἐναντίον σου [Άποκ.3,2].

Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, Χριστοήθεια τῶν Χριστιανῶν

Ώς χριστιανός εσείς μπορείτε να θυσιάσετε για τούς αλλόθρησκους και την περιουσία και τη ζωή σας, αλλά με τίποτα την αλήθεια του Χριστού, αφού εκείνο είναι, ενώ αυτό όχι, δική σας ιδιοκτησία


Η ΠΙΣΤΙΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. 

Η ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ

του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς




Στον συνταξιούχο Π.Ν. για ένα όραμα.


Είχατε ένα ασυνήθιστο όραμα στήν Εκκλησία κατά τη διάρκεια τής προσευχής. Είδατε πως ο Χριστός βγήκε απ' το ιερό και στάθηκε. Ύστερα βγήκε κάποιος σαν Εβραίος ραβίνος, και στάθηκε εξ αριστερών του Χριστού. Τελικά βγήκε κάποιος με τη μαντήλα στο κεφάλι, και στάθηκε εκ δεξιών του Χριστού. Τότε και οι δυο τους από τις πλευρές έδωσαν τα χέρια στον Χριστό και έκαναν χειραψία μαζί Του. Τέτοιο όραμα είχατε.

Ενώ σαν ερμηνεία του δήθεν ερμηνευτή ανακοινώσατε το εξής:


ο Θεός θέλει να συμφιλιωθούν όλες οι θρησκείες και να δημιουργηθεί μία πίστη στον κόσμο!


Ο καθένας που είναι μυημένος στα μυστήρια της Βασιλείας του Θεού μπορεί να σας πεί ότι και το όραμα είναι ψευδές και η ερμηνεία είναι ψευδής. Το φάντασμα που είδατε μπροστά σας δεν είναι από τον Θεό αλλά από εκείνον που πάντα σηκώνει τα κέρατα του εναντίον της πίστης του Χριστού.


Το Πάτερ ημών τελειώνει με την προσευχή στον Θεό να μας απαλλάξει από αυτόν, «αλλά ρύσαι ημάς από του πονηρού». Άνθρωπε του Θεού, ποιός μπορεί να κάνει χειραψία με τον Χριστό; Ποιός μπορεί να σταθεί δίπλα στον Θεό; Μα δεν έχει πεί ο Χριστός στους Εβραίους: «Ιδού αφίεται υμίν ο οίκος ημών έρημος» (Ματθ. 23, 38); Η προφητεία εκπληρώθηκε.


Οι Εβραίοι δεν έχουν ούτε θυσίες ούτε ιερωσύνη. Και τα δύο πέρασαν στους βαπτισμένους εκείνη τη στιγμή, όταν το καταπέτασμα του ναού σκίστηκε «από άνωθεν έως κάτω».


Ούτε οι μουσουλμάνοι έχουν θυσίες ή ιερωσύνη. Μήπως δεν έχει πεί στους Εβραίους ο Εβραίος Παύλος, απόστολος του Θεού : «Τέλος γάρ νόμου Χριστός » (Ρωμ. 10,4); Και ακόμα : «Αναιρεί (ο Χριστός) το πρώτον ίνα τό δεύτερον στήση» (Εβρ. 10 ,9); Πώς, λοιπόν, εκείνο που έχει ερημώσει, που είναι τετελεσμένο, που είναι πεταμένο και έχει αντικατασταθεί με άλλο, καινούργιο, μπορεί να εξισώνεται, και να κάνει χειραψία με τη ζωντανή πίστη του Χριστού;


Αλλά και ο ίδιος ο Μωάμεθ, παρόλο που δεν υποφέρει τους χριστιανούς, αναγνωρίζει και βάζει στο Κοράνι, ότι ο Ιησούς, υιός της Μαρίας θα κρίνει τον κόσμο, αναλόγως του ιδίου του Μωάμεθ. Τι εξίσωση και ισοπέδωση τότε!


Από που τέτοιο όραμα, ρωτάτε. Από εκείνον που βάζει σε πειρασμούς. Επιθεωρήστε τη ζωή σας και θα καταλάβετε.


Στις μέρες μας πολύ ακούγεται –από τους ολιγόπιστους, βέβαια– περί της συμφιλίωσης και εξίσωσης όλων των θρησκειών. Και εσείς παραδοθήκατε σε τούτες τις σκέψεις και τις επιθυμίες. Σας δόθηκε, το δικό σας υποκειμενικό όραμα να το δείτε σαν να είναι αντικειμενικό. Κι εσείς το χαίρεστε, σαν έλεος του Θεού. Εγώ δεν θα έλεγα ότι τούτο είναι έλεος, πιθανότερα είναι η προειδοποίηση.


Μπερδέψατε τις έννοιες. Άλλο πράμα είναι η κοινωνική και πολιτική ειρήνη και άλλο η συμφιλίωση των θρησκειών. Και άλλο πράγμα είναι η εξίσωση στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των πολιτών και άλλο η ισοπέδωση των θρησκειών.


Στους χριστιανούς έχει αυστηρά διαταχθεί η ελεημοσύνη προς όλους τους ανθρώπους, χωρίς διαφορά στην πίστη, αλλά ταυτόχρονα και η αυστηρή τήρηση της αλήθειας του Χριστού.


Ώς χριστιανός εσείς μπορείτε να θυσιάσετε για τούς αλλόθρησκους και την περιουσία και τη ζωή σας, αλλά με τίποτα την αλήθεια του Χριστού, αφού εκείνο είναι, ενώ αυτό όχι, δική σας ιδιοκτησία. Εδώ βρίσκεται ο λίθος προσκόμματός σας, σε τούτη τη μη διαφοροποίηση. Από τούτη την μη διαφοροποίηση ήρθε και η σύγχυση στη ψυχή.


Στην πραγματικότητα εσείς δεν είδατε ούτε τον Χριστό ούτε τον Μωάμεθ είδατε μόνο την δική σας ψυχή.


Ο Θεός άς σπεύσει σε βοήθειά σας



(Από το βιβλίο: «Δρόμος δίχως Θεό δέν αντέχεται...» – ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ Α΄ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ, εκδόσεις «Εν πλώ»,Αθήνα, 32009, σ.313-315)

Για την αντιγραφή, Ιερό Κοινόβιο Οσίου Νικοδήμου,Πεντάλοφος Γουμένισσας Κιλκίς

Οι ιερείς και οι γονείς


  • Οι γονείς μας, ο πατέρας μας και η μητέρα μας, είναι ιερά πρόσωπα για μας. Έχουν από το Θεό μεγάλη χάρη και ευλογία. Μα πιο μεγάλη από αυτούς χάρη και ευλογία έχουν οι ιερείς μας.
  • Η διαφορά ανάμεσα στους ιερείς και στους γονείς μας είναι πολύ μεγάλη. Είναι τόσο μεγάλη, όσο μεγάλη είναι η διαφορά ανάμεσα στην παρούσα ζωή και στην αιώνια.
  • Οι γονείς, γεννούν παιδιά, για την παρούσα ζωή· οι ιερείς, για την άλλη.
  • Οι γονείς, δεν μπορούν, ούτε να σώσουν τα παιδιά τους, ούτε να τα προφυλάξουν· ούτε από αρρώστειες· ούτε από τον θάνατο!
  • Οι ιερείς, μπορούν. Και σώζουν. Ψυχές άρρωστες. Από το χείλος της απωλείας! Κάνουν και σταματάει το κατρακύλισμα: με τα λόγια τους· με τις συμβουλές τους· και με τις ευχές τους.
  • Οι γονείς, αν τα παιδιά τους πρόσβαλαν κανέναν μεγάλον, δεν μπορούν να τα προστατεύσουν! 
  • Οι ιερείς, μας βγάζουν ασπροπρόσωπους, ακόμη και αν εναντίον μας έχει οργισθή ο ίδιος ο Θεός. Γιατί ο Θεός έχει δεσμευθή να τους ακούει. 


Αγ. Ιωάννης Χρυσόστομος

Τα φώτα της απέναντι όχθης.


Αγναντεύοντας την απέναντι όχθη αναρωτιέμαι πώς, ποιοι, πόσοι έζησαν, ζουν και θα ζήσουν ανάμεσα στα μικρά φωτάκια που αντανακλούν στην ασθενή μου όραση.
Τρεμοπαίζουν, πολύχρωμα και θορυβώδεις… και αν σταθείς για λίγο εκεί στο μπαλκόνι της ύπαρξής σου θα αφουγκραστείς τις ιστορίες που διηγούνται.

Μιλούν για κάποιους που μισήθηκαν και αγαπήθηκαν. Για κάποιους που γέρασαν μέσα στην νιότη τους. Για κάποιους άσωτους που δεν επέστρεψαν ποτέ. Για κάποιους που έζησαν μια ζωή δίχως το άρωμα της σύνεσης. Για κάποιους ποιητές που σιώπησαν μέσα στην πεζότητα του είναι τους. Για κάποιους νέους που ερωτεύθηκαν, για κάποιους άλλους που απογοητεύτηκαν. Για ακτιβιστές που τα παράτησαν. Για αστούς που απελπίστηκαν. Για μεγάλους που ολιγοψύχησαν. Για πολιτικούς που πρόδωσαν, για πολίτες που αδιαφόρησαν. Για ανδρόγυνα που χώρισαν, για παιδιά που ορφάνευσαν, για μάτια που δάκρυσαν, για χέρια που παράλυσαν, για σώματα που χάθηκαν, για ψυχές που νεκρώθηκαν…
Και ανάμεσα σε αυτούς τους πολλούς θα σου μιλήσουν και για εκείνους που από σκιές γίνανε φως του κόσμου. Για εκείνους που από θνητοί γίνανε αιώνιοι.
Για εκείνους που από έσχατοι γίνανε πρώτοι και από κλητοί γίνανε εκλεκτοί…είναι όμως λίγοι, πολύ λίγοι.
Είναι εκεί ανάμεσα στα φώτα, ανάμεσα στους πολλούς. Ζούνε στον κόσμο καρτερώντας τα υπερκόσμια. Ζούνε μέσα στην κοινωνία των πολλών αλλά και στην μοναξιά των λίγων… Ζούνε μέσα στο παρόν αναπνέοντας το μέλλον, μένοντας σε στάση προσευχής μιλώντας ακόμη και για επίγεια…
Αγναντεύοντας την απέναντι όχθη αναρωτιέμαι…ποια ιστορία διηγείται η δική μου λάμπα -το δικό μου φωτάκι-  στους απέναντι…

αρχιμ.Παύλος Παπαδόπουλος

Πώς να αναφέρεις τα 'αρνητικά' του π. Μητροπολίτη Αττικής, που βρέθηκε νεκρός σε παραλία, χωρίς να προσβάλλεις τη μνήμη του;

Ο νεκρός δεν δικαιώνεται, τουλάχιστον όχι όπως νομίζουμε εμείς

Πώς να αναφέρεις τα 'αρνητικά' του π. Μητροπολίτη Αττικής, που βρέθηκε σήμερα νεκρός σε παραλία, χωρίς να προσβάλλεις τη μνήμη του;

Η είδηση:
Νεκρός ανασύρθηκε το πρωί από την παραλία Βγέθι της Κερατέας ο πρώην μητροπολίτης Αττικής, Παντελεήμων Μπεζενίτης. Ο πρώην Αττικής έχασε τη ζωή του ενώ κολυμπούσε στην περιοχή όπου είχε και εξοχικό σπίτι...

Ήρθε ένα σχόλιο στην είδηση του θανάτου του πρώην Μητροπολίτη Αττικής το οποίο μας προβλημάτισε. Δεν ξέραμε αν πρέπει να το βάλουμε. Δεν ήταν μεν υβριστικό, και ανέφερε μια γνωστή αλήθεια σχετικά με τον μακαρίτη, αλλά πάλι: Μήπως ήταν νωρίς για κάτι τέτοιο; Κατά πόσο μπορείς να αναφέρεις και κάποιες αρνητικές στιγμές κάποιου που μόλις πέθανε, σε ένα άρθρο-νεκρολογία;
Από όσο το έχω ψάξει, είναι ΟΚ αν τα γράψεις αποστασιοποιημένα. Σύμφωνα με το μοντέλο των New York Times και των νεκρολογιών τους, ιστορικά δεδομένα και καταγεγραμμένα γεγονότα μπορούν να αναφέρονται.

Έχοντας διαβάσει διάφορες αγιογραφίες του απ' το πρωί -που όλες τονίζουν ότι ο Μπεζενίτηςεκοιμήθη!- θα έμενα με την εντύπωση -αν δεν είχα καλή μνήμη- ότι επρόκειτο για ένα Άγιο Άνθρωπο της Εκκλησίας που μόνο καλά έκανε στην καριέρα του.
Όμως δεν έχουν περάσει και τόσα χρόνια (μόλις καμιά δεκαριά) για να σβήνονται έτσι απλά απ' τα βιογραφικά κάποιες μελανές σελίδες.

Όταν ξηλώθηκε το παραδικαστικό κύκλωμα του Γιοσάκη και αποκαλύφθηκε ο ρόλος του Βαβύλη, κανάλια και αστυνομία έκαναν φύλλο και φτερό την εκκλησία, αποκαλύπτοντας σεξουαλικά και οικονομικά σκάνδαλα του εν λόγω πρώην Μητροπολίτη.
Τα σεξουαλικά δεν μας ενδιαφέρουν -απλώς ξεγυμνώνουν την υποκρισία της εκκλησίας που έχει το θράσος να κουνάει το δάχτυλο στους άλλους. 

Το οικονομικό σκάνδαλο όμως έστειλε τον κύριο Μπεζενίτη στη φυλακή και ήταν για την υπόθεση της υπεξαίρεσης της Μονής Ευαγγελιστρίας της Θεοτόκου, Οσίου Εφραίμ, της Νέας Μάκρης. 

Υπόθεση για την οποία καταδικάστηκε από το Πενταμελές Εφετείο σε κάθειρξη έξι ετών για υπεξαίρεση ποσού ύψους 195.000 ευρώ (66,5 εκατ. δραχμών). 
Μπήκε στις φυλακές Κορυδαλλού το 2008 και παρέμεινε φυλακισμένος για ένα χρόνο. Αποφυλακίστηκε υπό όρους λόγω ηλικίας.

Προσπαθώντας να εξηγήσει την πανάκριβη βίλα με πισίνα στην οποία διέμενε είχε δηλώσει: "Υπηρέτησα 40 χρόνια ως κληρικός σε υψηλές θέσεις, δεν επιτρέπεται να έχω κι εγώ κάτι, κάτι για να μένω;" Κι όσο για τις καταθέσεις που αποκαλύφθηκε πως είχε στην τράπεζα, το ποσό των οποίων ανερχόταν περίπου στα δύο δισεκατομμύρια, είχε πει: "Είχα βάλει στην άκρη ένα ποσό, για τα γεράματά μου".
Οπότε, όταν το σχόλιο του αναγνώστη που έγραφε "Αυτός δεν ήταν με τα δισεκατομμυριάκια για τα γεράματά του;", μπορεί να είναι άκομψο, αλλά είναι ακριβές.
===
"Ο νεκρός δεδικαίωται;"
Λέμε συχνά ότι "ο νεκρός δεδικαίωται" οπότε θεωρούμε πως είναι κακό να πούμε την αλήθεια.
Κι όμως, υπάρχει μια παρεξήγηση: Η φράση είναι «ο αποθανών δεδικαίωται από της αμαρτίας» (Ρω μ. 6,7) και σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει αυτό που νομίζουμε. [Ο Απόστολος Παύλος μιλά για τη βάφτιση και το πώς η βάπτιση νεκρώνει την αμαρτία, καθιστώντας τον βαπτισθέντα "νεκρό" για αυτήν. Και προσθέτει πως τελικά ο νεκρός δεν μπορεί να αμαρτάνει άλλο . Περισσότερα και χριστιανικότερα εδώ, απ' τον Στέργιο Ν. Σάκκο, ομότιμο καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.εδώ]

Με αφορμή τον πρώην Μητροπολίτη Αττικής, ας λυθεί η παρεξήγηση: Δεν δικαιώνεται ο νεκρός, ούτε καθαγιάζεται. Και εμείς δεν είμαστε υποχρεωμένοι να υποκριθούμε πως κάθε νεκρός ήταν υπέροχος ούτε να δαγκώσουμε τη γλώσσα μας, ούτε να περιμένουμε μερικές εβδομάδες πριν μιλήσουμε.
Από την άλλη όμως το πώς μιλάμε για τους νεκρούς (ο Χίτλερ και μερικοί ακόμα εξαιρούνται) λέει πολλά για τον πολιτισμό του καθενός μας.

Η ακριβής αναφορά γεγονότων -θετικών κι αρνητικών- είναι θεμιτή. Όμως το μίσος και η βωμολοχία δεν έχουν κανένα νόημα. Εξάλλου δεν πρόκειται να φτάσουν ποτέ στα αυτιά του νεκρού, που, απ' αυτή την άποψη, τελικά κατά κάποιο τρόπο δικαιώνεται...
Πηγή  το είδαμε εδώ


ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ:
OYΔΕΙΣ ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΗΤΟΣ  ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ... 
ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΕΙΧΕ ΔΩΣΕΙ ΑΠΕΙΡΑ ΚΟΥΤΣΟΜΠΟΛΙΑ ΚΑΙ ΑΠΕΙΡΑ ΚΑΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΛΗΡΙΚΟ ΚΑΙ ΔΕΙ ΓΙΑ ΑΡΧΙΕΡΕΑ ΣΤΟΝ ΚΛΗΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΛΑΟ.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙΣ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΚΑΠΟΙΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΚΕΚΟΙΜΗΜΕΝΟΥ...
ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ,Η ΒΙΩΤΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΙΣΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ...
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΛΟΝΩΝ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΤΟΠΗΜΑΤΑ ΜΑΣ, ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ...(ΤΗΝ ΥΣΤΕΡΟΦΗΜΙΑ ΜΑΣ)
ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ.ΑΥΤΟ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΜΕΛΛΟΥΣΑ ΚΡΙΣH,
ΑΣ  ΜΗΝ  ΞΕΧΝΑΜΕ  ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΔΑΧΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΤΗΣ ΑΙΓΙΝΑΣ:
Να προσέχεις.
Ο διάβολος παντοίους τρόπους μεταχειρίζεται για να βλάψει τον κληρικόν, διότι από έναν μόνον άγιο κληρικόν,
χιλιάδες ημπορούν να ωφεληθούν και να σωθούν, όπως και από έναν που δεν αγωνίζεται, χιλιάδες ημπορούν να αφανισθούν.
(Γέρων Ιερώνυμος της Αίγινας)


Γέροντας Παίσιος :«Δίδου σοφώ αφορμήν , και σοφώτερος έσται»




- Γέροντα, τί μπορεί να κεντήση έναν άνθρωπο που είναι αδιάφορος, για να αρχίση να ζη πνευματικά;
- Πολλά μπορούν να τον κεντήσουν, όταν ο ίδιος θέλη να προχωρήση. Άλλο, αν ο ίδιος δεν θέλη να προχωρήση, απλώς θα γεμίση πληγές από το κέντημα, σαν μερικά βόδια, που τα κεντάς με την βουκέντρα, για να πάνε πιο γρήγορα, αλλά δεν προχωρούν˙ μόνον πληγώνονται από την βουκέντρα και δουλειά πάλι δεν βγάζουν.
- Γέροντα, αν κάποιος έχη καλή διάθεση και τον κεντάς, δεν θα βοηθήση και ο Θεός, ώστε κάτι να κάνη;
- Ναι, θα βοηθήση και ο Θεός, αλλά με ένα κέντημα πρέπει να τρέξη. Αλλιώς κουράζεται κι εκείνος που τον κεντάει. Όταν σκαλώνη κανείς συνέχεια στα ίδια, γιατί δεν θέλη να διορθωθή, είναι πολύ κουραστικό για τον άλλον που προσπαθεί να τον βοηθήση.
Αν δεν μπη στον άνθρωπο η καλή ανησυχία, για να παίρνη στροφές και να δουλεύη πνευματικά, δεν μπορεί να κάνη προκοπή πνευματική˙ μένει τετράγωνη ρόδα και θέλει κάθε τόσο σπρώξιμο. Δίνεις μία, «γκαπ», σταματάει˙ του ξαναδίνεις μια, «γκαπ», πάλι σταματάει. Πώς να πάη έτσι μπροστά; Αν έχη να κάνη μια μακρινή πορεία, γίνεται με σπρώξιμο να την φέρη σε πέρας; Και η πνευματική πορεία είναι μακρινή˙ δεν είναι εκατό ή διακόσια μέτρα, για να τον σπρώξουν και να προχωρήση.
- Γέροντα, πώς προκαλείται η καλή ανησυχία;
- Ας υποθέσουμε ,διαβάζω ένα πνευματικό βιβλίο και μου κάνει εντύπωση κάποιο σημείο. Σταματάω εκεί - σαν να βρίσκω ένα πετράδι και θέλω να δω τί είναι –και το μελετώ. Καθρεφτίζω σ’ αυτό τον εαυτό μου, ρωτάω μετά αν το κατάλαβα σωστά και προσπαθώ να το εφαρμόσω. Στην συνέχεια ρωτάω αν το εφάρμοσα σωστά. Έτσι σιγά-σιγά μαθαίνω να προχωράω σωστά στην πνευματική ζωή. Ποιός μου είχε μιλήσει εμένα για Αββά Ισαάκ; Ένας μπακάλης μου τύλιξε μια φορά μια ρέγκα σε ένα φύλλο από το περιοδικά «Αγιορείτική Βιβλιοθήκη». Όταν την ξετύλιγα ,έπεσε το μάτι μου στο κείμενο που ήταν γραμμένο στο χαρτί. Ήταν από τον Αββά Ισαάκ. Το πήρα, το στέγνωσα στον ήλιο, το διάβασα και με διέλυσε. Με την ανάγνωση αυτήν πέρασα έναν χρόνο˙ το διάβαζα-το ξαναδιάβαζα, κι έτσι αγάπησα τον Αββά Ισαάκ. Αναρωτήθηκα αν υπάρχει βιβλίο. Έψαξα και τρόμαξα να βρω και να πάρω το βιβλίο στα χέρια μου. Κι εσείς τόσα χρόνια διαβάζετε˙ δεν σας κάνει κάτι εντύπωση; Αυτό που σας κάνει εντύπωση να το αντιγράφετε. Αν το αντιγράψετε και το φέρετε συχνά στο νου σας, δεν θα το ξεχάσετε εύκολα και θα το εφαρμόσετε.
Σε μερικούς λέω ένα-δυο λόγια και αμέσως γυαλίζουν τα μάτια τους. Το σημειώνουν σε ένα τόσο δα χαρτάκι, τα εφαρμόζουν και προχωρούν παραπέρα. «Δίδου σοφώ αφορμήν και σοφώτερος έσται», δεν λέει ο Σολομών; Και άλλοι, αν και έχουν ακούσει ένα σωρό και έχουν βοηθηθή πολύ, δεν κάνουν τίποτε, γιατί δεν μπήκε μέσα τους η καλή ανησυχία. Έρχονται και μου κάνουν απλώς μια έκθεση της καταστάσεώς τους ,χωρίς να έχουν την καλή ανησυχία για να αγωνισθούν. Αυτό είναι μια ρηχή κατάσταση. Απορώ! Δεν προβληματίζονται στην πνευματική ζωή; Δεν έχουν ερωτηματικά;
Από την στιγμή που μπαίνει στον άνθρωπο η καλή ανησυχία, παρατηρεί τι του λείπει, ρωτάει πώς θα το αποκτήση και ωφελείται. Πώς θα μάθη κανείς, άμα δεν ρωτάη; Ταξίδευα μια φορά με ένα ανδρόγυνο που είχαν μαζί τους και το παιδάκι τους. Το παιδάκι σε όλη την διαδρομή δεν άφησε ήσυχο τον πατέρα του με τις ερωτήσεις του. «Μπαμπά ,εκείνο τι είναι; Μπαμπά εκείνο γιατί;». «Πάψε ,τον ζάλισες τον πατέρα σου», του λέει η μάνα. «Άσ’ το το παιδί , λέει εκείνος˙ αν δεν ρωτήση, πώς θα μάθη;». Έτσι και στα πνευματικά.
Για να καταλάβετε πιο καλά πώς εργάζεται πνευματικά αυτός που έχει καλή ανησυχία, θα έπρεπε να ας πω τί θέματα απασχολούν εδώ μια αδελφή. Την βλέπω και την χαίρομαι. Σε κάθε ερώτηση που μου κάνει , από καλή ανησυχία και όχι για να βρισκώμαστε σε συζήτηση, χρειάζεται να γράψω ολόκληρο τετράδιο, για να της απαντήσω. Έχει μεγάλη καλή ανησυχία, πιάνει πολλά, αγωνίζεται πολύ, γι’ αυτό και χαριτώνεται πολύ. Όταν ο άνθρωπος ψάχνη να βρη πού δεν πηγαίνει καλά και προσπαθή να διορθωθή ,ταπεινώνεται ,έρχεται η Χάρις του Θεού και από εκεί και πέρα προχωράη κανονικά.

Από το βιβλίο: «ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΛΟΓΟΙ Ε΄
ΠΆΘΗ ΚΑΙ ΑΡΕΤΕΣ»
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
2007

Περί θλίψεων, πόνων και κόπων… (Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης)



Η θλίψις είναι όργανον, εργαλείον, το οποίον κρατεί ο Θεός εις το χέρι Του, και Αυτός μόνος το εργάζεται, καθώς Του υπαγορεύει η άπειρος σοφία Του. Εις τον κάθε άνθρωπον διαφοροτρόπως
το εργάζεται, αναλόγως της ανάγκης που έχει έκαστος.
Η θλίψις με την ποικιλομορφία της εξαγνίζει και αγιάζει τον άνθρωπον εκείνον, που με σοφίαν και γνώσιν την δέχεται. Δηλαδή κάθε θλίψις του χριστιανού είναι θεία επίσκεψις έχουσαν σκοπόν την σωτηρίαν αυτού και την αποστέλλει η γλυκυτάτη δεξιά του ουρανίου μας Πατρός, αν και απαρέσκεται η φύσις μας εις την τοιαύτην, καθώς και τα πικρά φάρμακα απαρέσκουν εις τον ασθενούντα..
Εάν η θλίψις δεν έχει καμμίαν σχέσιν με ημάς, πάντως θα είχαμε την μοίραν του εωσφόρου, διότι και εκείνος ευρισκόμενος εις το ύψος της δόξης και της αναπαύσεως, ελησμόνησε την μεγαλειότητα του Θεού και την εαυτού σμικρότητα και αδυναμίαν, « στήσω τον θρόνον μου επί των νεφελών και έσομαι όμοιος τω Υψίστω».
Και ταύτα διανοηθέντα, κάτω τον έρρψεν ο Θεός, και ο πρώτος ανατέλλων φωτεινότατος άγγελος, γέγονε δαίμων, Σατανάς, διάβολος, το βρωμερώτερον εκ των δημιουργημάτων του Θεού, ουχί τη φύσει, διότι ο Θεός όλα λιαν καλά τα εποίησεν, αλλά τη προαιρέσει πονηρός και αντάρτης!
Ο διάβολος διασπείρει μέσα εις τας οικογενείας την μεμψιμοιρίαν, την απαρέσκειαν, την ζήλειαν, την ισχυρογνωμοσύνην, κ.λ.π. και ούτω υπάρχει εις πολλάς οικογενείας ένα πρόσωπον, που θα διαταράσση την ειρήνην, την γαλήνην και την χαράν της οικογενείας. Αυτή η κακή σπορά δεν έλειψε και μέσα εις την του Κυρίου ιεράν οικογένειαν, όπου είχε δημιουργήσει επί της γης δια την μέλλουσαν σωτηρίαν, δηλαδή εν μέσω των ιερών μαθητών Του, ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, σπόρος θεοκτόνος! Ο διάβολος σπείρει τον σπόρον εν μέσω του σίτου, και εις τας συνοδείας των μοναχών το τοιούτον υπάρχει, όχι ότι το πρόσωπον αυτό είναι κακόν, αλλά έχοντας τας αδυναμίας αυτάς, μεμψιμοιρίαν, ζήλειαν κ.λ.π., γίνεται ένα όργανον, δια να διαταράσση την ειρήνην και ησυχίαν των άλλων.
Όλα αυτά μαρτυρούν ότι είμεθα εξόριστοι της αληθινής πατρίδος μας, ευρισκόμενοι εις τα
σωφρονιστήρια, ένθα εξασκείται η παιδεία Κυρίου, και όσοι ευρεθούν δια της παιδείας ευδόκιμοι, εισάγονται πάλιν εις την ουράνιον κληρονομίαν λαμβάνοντες και πάλιν την χαθείσαν υιοθεσίαν των, άξιοι να κληρονομήσουν τον Θεόν.
Όσοι μείνουν απαίδευτοι, ως εγώ, και δεν αναγνωρίζουν την παιδείαν, αλλά δια των έργων των αναδειχθούν νόθοι, αποδιώκονται ως ανάξιοι της υιοθεσίας, εις ην απέβλεπεν η παιδεία Κυρίου και καταδικάζονται. Ο αγαθός Θεός και Πατήρ ημών να μας αξιώση μετά των ευδοκίμων, των
λαβόντων την υιοθεσίαν, εις αιώνας αιώνων. Αμήν.

To βίντεο που κάνει το γύρω του κόσμου…

papasavas
Με ένα ξεχωριστό τρόπο, ο γνωστός για τις ευαισθησίες του σε θέματα προάσπισης των δικαιωμάτων των παιδιών σε όλον τον κόσμο, παπά Σάββας Κυράζογλου, παρουσιάζει ένα ξεχωριστό τραγούδι σε video μέσα από το οποίο, ο θεατής και ακροατής του θα συγκλονιστεί!
Ο παπά Σάββας είναι ένας παπάς που δεν λέει πολλά λόγια, μιλά με την μουσική και τους στίχους του και επιμένει να λέει προς κάθε κατεύθυνση πως: η μεγαλύτερη αμαρτία είναι να αδιαφορείς για τον άνθρωπο και ειδικά για τα παιδιά!
Εξάλλου και ο τίτλος του νέου του τραγουδιού τα λέει όλα… Αγάπη (Ο μόνος θησαυρός), μέσα από το οποίο κάνει την αγάπη εκτός από βίωμα τραγούδι, κατάθεση ψυχής. Γράφει λοιπόν: 

How can I stop my tear
Πως μπορώ να σταματήσω το δάκρυ μου
when about wars I hear
όταν διαρκώς ακούω για πολέμους
how can I, how can I
πως μπορώ, πως μπορώ
How can I live in a lie
Πως μπορώ να ζω σε ένα ψέμα
when around me people die
όταν γύρω μου άνθρωποι πεθαίνουν
how can I, how can I
πως μπορώ, πως μπορώ

Love,love,love,love
Aγάπη,αγάπη,αγάπη,αγάπη
stop the war
σταματήστε τον πόλεμο
love,love,love,love
αγάπη,αγάπη,αγάπη,αγάπη
I can’t any more
δεν αντέχω άλλο
love,love,love,love
αγάπη,αγάπη,αγάπη,αγάπη
the only treasure
ο μόνος θησαυρός
love,love,love,love
αγάπη,αγάπη,αγάπη,αγάπη
don’t kill this pleasure
μη σκοτώνετε αυτή την ευχαρίστηση

How can I feel my dreams
Πως μπορώ να αισθανθώ τα όνειρά μου
I’m just flying without wings
αφού μόλις πετώ χωρίς τα φτερά μου
how can I, how can I
πως μπορώ, πως μπορώ
How can I walk away
Πως μπορώ να φύγω μακριά
like there is no other way
σαν να μην υπάρχει άλλος δρόμος
how can I, how can I
πως μπορώ, πως μπορώ

Ακούγοντας τους στίχους, η σκέψη σου σταματά στην Συρία, στην Ουκρανία και όπου αλλού οι άνθρωποι κάνουν την ζωή μας κόλαση!
Ο παπά Σάββας επιμένει να τραγουδά και το μόνο που θέλει να καταφέρει είναι η φωνή του να ξυπνήσει όλους όσους μπορούν ακόμα και κοιμούνται ήσυχοι όταν δίπλα τους… σε μια άλλη χώρα… σε κάποια άλλη γειτονιά της γης άνθρωποι πεθαίνουν.
Όταν αθώα παιδιά, αντί για το παιδικό γέλιο, γνωρίζουν το δάκρυ του θανάτου…
Τραγουδά για την αγάπη και δακρύζει… Δακρύζει για όσους μπορούν να σταματήσουν τον πόνο και δεν το κάνουν. Για όσους χρησιμοποιούν τον ανθρώπινο πόνο για να πλουτίσουν. Σε κάποια στιγμή, ακούγοντας το τραγούδι του, τον ρώτησα:
‘’ Παπά Σάββα, πιστεύεις πως μπορούν οι άνθρωποι να σταματήσουν να σπέρνουν τον όλεθρο;’’ Η απάντηση του ήταν καταλυτική: ‘’ Αν δεν το κάνουν οι άνθρωποι, σε κάποια στιγμή θα το κάνει ο Θεός… Όταν το καταλάβουμε αυτό, θα είναι αργά για όλους μας…”

πηγή

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...