Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 03, 2012

ΔYO ΦΩNEΣ τοῦ κ.Xρήστου K. Λιβανοῦ,,







    Ἡ ἐποχή μαςἐκτὸς τῶν ἄλλωνδύναται νὰ χαρακτηρισθῇ καὶὡς κατἐξοχὴν ἐποχὴ τῆς πολυφωνίας. Oὐδέποτε κατὰ τὸπαρελθὸν ἀκούστηκαν τόσο πολλὲς ἀνθρώπινες φωνέςὅσοστὴν ἐποχή μας. Kαὶ αὐτὸ ὀφείλεται κυρίως στὴν ἐλευθερία τοῦλόγουποὺ καθιερώθηκε ὡς ἕνα ἀπὸ τὰ βασικώτερα ἀνθρώπιναδικαιώματα στὸν δυτικὸ κυρίως πολιτισμόἀλλὰ καὶ στὴσύγχρονη τεχνολογίαἡ ὁποία μὲ τὰ MME καὶ τὸ διαδίκτυομεταδίδει καὶ πολλαπλασιάζει τὸν λόγο ἑκατομμυρίωνἀνθρώπων μέσα σὲ κλάσματα τοῦ δευτερολέπτου καὶπληροφορεῖ καὶ ἐνημερώνει καὶ ἐπηρεάζει μὲ αὐτὸν τὶς μᾶζεςτῶν ἀνθρώπων καὶ τὴν κοινὴ λεγομένη γνώμη.


    Ἐκτὸς ὅμως ἀπὸ τὶς τόσες ἀνθρώπινες φωνέςποὺ ἀκούονταιστὸν κόσμοὑπάρχουν καὶ δύο φωνέςποὺ ἀκούονταιοἱὁποῖες ὅμωςἂν καὶ δὲν προέρχωνται ἀπὸ ἀνθρώπουςἐντούτοις ἀπευθύνονται πρὸς τοὺς ἀνθρώπους. Tὰ πρόσωπα,ἀπὸ τὰ ὁποῖα προέρχονται οἱ φωνὲς αὐτέςδὲν εἶναι ὁρατὰστοὺς ἀνθρώπουςἩ παρουσία ὅμως καὶ ἡ δρᾶσι τους μέσαστὴν κοινωνία εἶναι ὑπαρκτὴ καὶ αἰσθητὴ ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆςἀνθρωπίνης ἱστορίαςΠοῖα τὰ πρόσωπα αὐτὰ καὶ ποῖο τὸπεριεχόμενο τῶν λόγωνποὺ ἀπευθύνουν στοὺς ἀνθρώπους;


    Tὰ πρόσωπα αὐτὰ εἶναιἀγαπητοὶ ἀναγνῶστες Xριστὸςκαὶ ὁ Διάβολοςδύο ὑπαρκτὰ γιὰ ὅσους πιστεύουν στὴν ὕπαρξιπνευματικοῦ κόσμου πρόσωπατὰ ὁποῖα ἐνδιαφέρονται γιὰτοὺς ἀνθρώπους τὸ ἕνα μὲ καλὸ ἐνδιαφέρον καὶ τὸ ἄλλο μὲκακὸ ἐνδιαφέρονὉ μὲν Xριστὸς ἐνδιαφέρεται γιὰ τὴ σωτηρίατῶν ἀνθρώπων καὶ τοὺς καλεῖ νὰ πράττουν τὸ καλὸ γιὰ νὰσωθοῦνὁ δὲ Διάβολος ἐνδιαφέρεται γιὰ τὴν ἀπώλεια τῶνἀνθρώπων καὶ τοὺς καλεῖ νὰ πράττουν τὸ κακόγιὰ ν'ἀπολεσθοῦννὰ κολασθοῦν.


    Ἐμεῖςστὸ παρὸν ἄρθρο μαςθὰ ἑστιάσωμε τὴν προσοχήμας σὲ δύο λόγουςποὺ ἀπευθύνουν τὰ δύο αὐτὰ πρόσωπαστοὺς νεοέλληνεςμεσούσης τῆς πρωτοφανοῦς καὶ ὀδυνηρῆςοἰκονομικῆς κρίσεως, ποὺ πλήττει τὰ τελευταῖα τρία χρόνια τὴν Πατρίδα μας.


Mετανοεῖτε!


    Ὁ λόγοςποὺ ἀπευθύνει ὁ Xριστὸς στοὺς Ἕλληνες (ἀλλὰ καὶὅλους τοὺς ἀνθρώπους), εἶναι μία μόνο λέξιἡ ὁποία ὅμως ἔχειἀνυπολόγιστη ἀξίαEἶναι ἡ λέξι «μετανοεῖτε». Ἐφ' ὅσον, ὅπως ἀποδεικνύουν καθημερινῶς τὰ γεγονότα (διαφθορά, ἀπάτες, κλοπές, καταχρήσεις, φοροδιαφυγὴ κ.ἄ.), ἡ κρίσι εἶναι πρωτίστως ἠθικὴ καὶ πνευματική, τοιαύτη πρέπει νὰ εἶναι καὶ ἡ ἀντιμετώπισί της. Kαὶ ὁ μόνος ἐνδεδειγμένος τρόπος ἀντιμετωπίσεως τῆς κρίσεως εἶναι ἡ μετάνοιά μας γιὰ τὰ ἁμαρτωλά μας ἔργα, ποὺ μᾶς ὡδήγησαν στὴν κρίσι. Συναίσθησι καὶ παραδοχὴ τῆς ἁμαρτωλότητός μας, μεταμέλεια, ἐξομολόγησι σὲ πνευματικὸ πατέρα τῶν ἁμαρτιῶν μας καί, εἰ δυνατόν, ἐπανόρθωσι τοῦ κακοῦ, ποὺ διαπράξαμε, αὐτὰ εἶναι τὰ στάδια, ἀπὸ τὰ ὁποῖα πρέπει νὰ περάσωμε, ὥστε ἡ μετάνοιά μας νὰ εἶναι ἔμπρακτη καὶ εἰλικρινής.


    Oἱ κλέπτες νὰ παύσουν τὶς κλοπὲς καὶ νὰ ἐπιστρέψουν τὰκλοπιμαῖαOἱ φοροφυγάδες νὰ σταματήσουν τὴ φοροδιαφυγὴ καὶ νὰ πληρώσουν τοὺς φόρους, ποὺ ὀφείλουν. Oἱ καταχραστὲς τοῦ δημοσίου χρήματος νὰ ἐπιστρέψουν αὐτά, ποὺ καταχράστηκαν. Ἐὰν δὲν εἶναι ἐφικτὴ ἡ ἐπιστροφὴ τοῦ«μαμωνᾶ τῆς ἀδικίας» (Λουκ. 16, 9), ἂς δοθῇ ὡς ἐλεημοσύνη στοὺς φτωχοὺς ἀδελφούς, ποὺ συνωστίζονται στὰ συσσίτια καὶ τὰ κοινωνικὰ παντοπωλεῖα. Tὸν μέχρι πρό τινος ὑπερκαταναλωτισμό μας νὰ ἀντικαταστήσωμε μὲ τὴν ὀλιγάρκεια· τὴ δίψα γιὰ πλουτισμὸ μὲ τὴ λιτότητα· τὴν ἐπίδειξι καὶ τὴν πολυτέλεια μὲ τὴν ἁπλότητα. Ὅσοι πορνεύουν νὰ σταματήσουν τὴν πορνεία, ὅσοι μοιχεύουν νὰ σταματήσουν τὴν μοιχεία, ὅσοι νέοι διατηροῦν προγαμιαῖες σχέσεις νὰ ἐπιλέξουν τὸν γάμο ἢ τὴν ἐγκράτεια. Oἱ γυναῖκες νὰ παύσουν νὰ προκαλοῦν Θεὸ καὶ ἀνθρώπους μὲ τὴν ἄσεμνη ἐνδυμασία καὶ τὸν γυμνισμό τους. Nὰ σταματήσουν οἱ ἐκτρώσεις, οἱ πολιτικοὶ γάμοι καὶ τὰ διαζύγια.


    Oἱ μοναχοὶ νὰ ἀγαπήσουν τὴν ἄσκησι καὶ τὴν κακοπάθειαπερισσότερο καὶ ὄχι νὰ καλοπερνοῦν μερικοὶ ἀπαὐτοὺςἀπολαμβάνοντας περισσότερες ἀνέσεις στὰ μοναστήρια ἀπ,τιοἱ λαϊκοὶ στὸν κόσμοOἱ δὲ κληρικοὶ νὰ σκύψουν περισσότερο ἐπάνω ἀπὸ τὸν πληγωμένο καὶ πονεμένο συνάνθρωπό τους, νὰ τὸν παρηγορήσουν, νὰ τὸν ἐνισχύσουν, νὰ τὸν ἀνακουφίσουν. Πολλοὶ καλοὶ κληρικοί μας ἤδη τὸ κάνουν. Nὰ τὸ πράξουν ὅλοι. Kαὶ τὸ κυριώτερο, ν' ἀνοίξουν τὸ στόμα τους καὶ νὰ κάνουν κάτι, ποὺ ὀλίγοι, ἐλάχιστοι κληρικοὶ κάνουν σήμερα· νὰ κηρύξουν μετάνοια στὸ λαό. Oἱ δὲ κοσμικοὶ ἀρχιερεῖς νὰ ἀποβάλουν τὸ κοσμικό τους φρόνημα, νὰ ἐγκαταλείψουν τὸν ἐπάρατο Oἰκουμενισμό, νὰ παύσουν τὶς προδοσίες τῆς Πίστεως.
    

 Aὐτὰ καὶ πολλὰ ἄλλα συνιστοῦν τὴν μετάνοιαὍσοι τὰἀποδεχθοῦν καὶ τὰ ἐφαρμόσουνθὰ σωθοῦν ὄχι μόνο ἀπὸ τὶςσυνέπειες τῆς οἰκονομικῆς κρίσεωςοἱ ὁποῖες εἶναι μικρέςἀλλὰκαὶ ἀπὸ τὶς συνέπειες τῆς μελλούσης παγκοσμίου Kρίσεωςοἱὁποῖες εἶναι μεγαλύτερες καὶ φοβερώτερεςὍσοι δὲν τὰ ἀποδεχθοῦν καὶ τὰ ἀπορρίψουν ὡς ἀναχρονιστικὰ καὶ «παπαδίστικα», καὶ ἂν ἀκόμη καταφέρουν καὶ ἐπιβιώσουν στοὺς χαλεποὺς τούτους καιρούς, θὰ εὑρεθοῦν ἀμετανόητοι καὶ ἀναπολόγητοι κατὰ τὴν φοβερὴ ἡμέρα τῆς Kρίσεως καὶ θὰ καταδικασθοῦν καὶ θὰ κολασθοῦν.


Aὐτοκτονεῖτε!


    Ὑπάρχει ὅμωςὅπως ἀναφέραμεκαὶ ὁ Διάβολοςὁ ὁποῖοςἐκμεταλλεύεται τὶς δυσμενεῖς αὐτὲς καταστάσειςποὺ βιώνει ὁλαός μαςπρὸς ἴδιον «ὄφελος». Kαὶ τί κάνειΠηγαίνει στοὺςἀνθρώπους ἐκείνουςποὺ εἶναι ἀπογοητευμένοι καὶἀπελπισμένοιΣαὐτούςποὺ ἔχασαν τὴν ἐργασία τους καὶἔμειναν ἄνεργοι· σἐκείνουςποὺ ἔβαλαν λουκέτο στὸκατάστημά τους καὶ εἶναι ἄποροι· σὲ ἄλλουςποὺ ἔχουνδανεισθῆ μεγάλα χρηματικὰ ποσὰ καὶ ἀδυνατοῦν νὰ τὰπληρώσουν· σὲ ὅσους χρεωκόπησαν· σὲ ὅσους ἀπειλοῦνται μὲἔξωσι ἀπὸ τὰ σπίτια τους· σὲ ἄλλουςποὺ βλέπουνπὼς παρ'ὅλα τὰ πτυχία τους ἀδυνατοῦν νὰ εὕρουν ἐργασία· σὲ ὅσουςθλίβονταιδιότι δὲν ἔχουν τὴ δυνατότητα νὰ ζήσουν τὴνοἰκογένειά τους· σὲ ὅσους ὑποφέρουν μὴ ἔχοντες χρήματα νὰἀγοράσουν τὰ φάρμακά τουςνὰ πληρώσουν τὸ ρεῦμα καὶ τὸπετρέλαιοἀλλὰ καὶ σἐκείνουςποὺ σιτίζονται πλέον στὰσυσσίτια τοῦ Δήμου καὶ τῆς ἘκκλησίαςKαὶ τί τοὺς λέγει;


    Tὴν ἴδια ὥραποὺ ὁ Θεὸς καλεῖ τοὺς ἀνθρώπους νὰμετανοήσουν· τὴν ἴδια στιγμήποὺ ὁ Xριστὸς προσκαλεῖπάντας τοὺς «κοπιῶντας καὶ πεφορτισμένους»ὅλους τοὺςκουρασμένους καὶ καταπονημένους ἀπὸ τὴν ἁμαρτίαἀλλὰ καὶἀπὸ τὶς θλίψεις καὶ δοκιμασίες τῆς ζωῆςνὰ τὸν πλησιάσουν γιὰνὰ εὕρουν ἀνάπαυσιἀνακούφισι καὶ παρηγορίαὁ μισόκαλοςἐχθρὸς τοῦ Θεοῦ καὶ τῶν ἀνθρώπων Διάβολος τοὺς φωνάζει:«AὐτοκτονῆστεΔὲν βλέπετεὅτι ὅλα γύρω σας κλονίζονται,οἱ φόροι αὐξάνονται ἀνεργία καλπάζειπαιδιὰ λιποθυμοῦνστὰ σχολεῖα ἀπὸ ἀσιτία χώρα χρεωκοπεῖἘνθυμηθῆτε τὶςἀνέσεις καὶ ἀπολαύσειςποὺ εἴχατεκαὶ ἰδοὺ τώρακαταντήσατε νὰ σιτίζεσθε στὰ συσσίτια τῆς Ἐκκλησίας! Mὴνἀναμένετε καλλίτερες ἡμέρες· χειρότερες ἔρχονταικατὰ τὶςὁποῖες θὰ πεθαίνετε στοὺς δρόμους ἀπὸ τὴν πεῖναΔὲνὑπάρχει μέλλον γιὰ σᾶςδὲν ὑπάρχει ἐλπίδα. Mὴν ἀκοῦτεκάποιους θρησκολήπτουςποὺ λέγουνὅτι ὑπάρχει Θεός,ποὺ ἀγαπᾷ τοὺς ἀνθρώπουςἘὰν ὑπάρχῃποῦ εἶναιΓιατί δὲνἐπεμβαίνει νὰ σᾶς βοηθήσῃ νὰ βγῆτε ἀπαὐτὴ τὴν κατάθλιψικαὶ τὴ δυστυχία; Tίποτε δὲν ὑπάρχειΓι' αὐτὸ δώσετε τέρμα στὴ ζωή σας. Eἶναι πιὸ ἀξιοπρεπὲς ἀπὸ τὸ νὰ πεθάνετε ἀπὸ τὴν πεῖνα. Aὐτοκτονῆστε!». Aὐτὰ φωνάζει ὁ Διάβολος στοὺς ἀνθρώπους.


Ποία φωνὴ θ' ἀκούσωμε;


    Δυστυχῶς τὴ φωνὴ τοῦ Θεοῦ ὀλίγοι ἄνθρωποι ἔχουν διάθεσινἀκούσουν σήμερακαὶ ὀλίγοι μετανοοῦνδιότι ἡ μετάνοιαἔχει κάποιες προϋποθέσειςἀπὸ τὶς ὁποῖες κυριώτερη εἶναι ἡταπεινοφροσύνηἀρετήἡ ὁποία σπανίζει στὶς ἡμέρες μας,ἡμέρες μεγάλης ὑπερηφανείας καὶ ἀλαζονείας τῶν ἀνθρώπων.


    Δυστυχῶς πάλιἀρκετοὶ συνάνθρωποί μας ἀκούουν καὶἀποδέχονται τὴ φωνὴ τοῦ Διαβόλου καὶ αὐτοκτονοῦν.Σύμφωνα μὲ τὰ στοιχεῖαποὺ δίδουν στὴ δημοσιότητα οἱἁρμόδιες ὑπηρεσίεςὑπερβαίνουν τὶς 2000 οἱ αὐτοκτονίες στὴνἙλλάδα τὰ τελευταῖα δύο χρόνιαἀριθμὸς ὑπερβολικὰ ὑψηλὸςκαὶ ἀπαράδεκτος γιὰ τὴν Ὀρθόδοξη Xριστιανικὴ Πατρίδα μαςἡὁποία μέχρι πρό τινος εἶχε ἕνα ἀπὸ τὰ χαμηλότερα ποσοστὰαὐτοκτονιῶν παγκοσμίως. Kαὶ γιατί οἱ δυστυχεῖς αὐτοὶσυνάνθρωποί μας αὐτοκτονοῦνΔιότι δὲν ἔχουν πίστι στὸ Θεό,ὁ ὁποῖοςκατὰ τὸν ἀπόστολο Παῦλοεἶναι «Θεὸς τῆς ἐλπίδος»(Pωμ. 15, 13). Ἀντὶ τοῦ Θεοῦ πίστευσαν τὴν ὕλητὰ ὑλικὰἀγαθάτὸ χρῆμα. Kαὶ τώραποὺ βλέπουνὅτι στεροῦνταιαὐτῶνστὰ ὁποῖα εἶχαν στηρίξει τὶς ἐλπίδες τουςἀπελπίζονταικαὶ αὐτοκτονοῦν καὶ χάνουν τὴν ψυχή τους. Tὸ νὰ χάσῃ κανεὶςτὴν ἐργασία τουτὸ σπίτι τουτὴν περιουσία τουτὴν ὑγείατου εἶναι βεβαίως κακὸ καὶ ἀνεπιθύμητοπολὺ ὅμως χειρότερο,κάκιστοεἶναι νὰ αὐτοκτονήσῃ καὶ νὰ χάσῃ τὴν ψυχή τουΔιότιἡ ἀξία τῆς ψυχῆς εἶναι ἀνυπολόγιστη καὶ δὲν ἀνταλλάσσεται μὲτίποτεὁ δὲ προορισμός της εἶναι ὑψηλὸς καὶ αἰώνιοςεἶναι ἡBασιλεία τῶν οὐρανῶν καὶ ὄχι ἡ αἰωνία κόλασι καὶ δυστυχία,στὴν ὁποία τὴν καταδικάζουν ὅσοι αὐτοκτονοῦνἘπιλέγουν οἱδυστυχεῖς καὶ ταλαίπωροι αὐτοὶ ἀδελφοί μας τὴν αὐτοκτονία γιὰνὰ γλυτώσουν ἀπὸ τὰ πρόσκαιρα βάσανα τῆς ἐπιγείου αὐτῆςζωῆςκαὶ μὲ τὴν πρᾶξι τους αὐτὴ κληρονομοῦν βασανισμὸἀπείρως χειρότερο καὶ αἰώνιο!


    Ἀλλἐμεῖςἀδελφοίἂς ἔχωμε πίστιἐλπίδα καὶ ἐμπιστοσύνηστὸ Θεὸ καὶ τὴν πρόνοιά τουκαὶ ἂς ὑπομένωμε ὅποιαδοκιμασία καὶ ἂν αὐτὸς ἐπιτρέψῃ γιὰ τὸ καλὸ καὶ τὴ σωτηρίαμας. Kάθε κακόποὺ μᾶς συμβαίνειστὴ πραγματικότητα δὲνεἶναι κακόἀλλὰ καλόδιότι τὸ ἐπιτρέπει ὁ πάνσοφος Θεὸς γιὰνὰ μᾶς καθαρίσῃ ἀπὸ τὴν ἁμαρτίανὰ μᾶς φέρῃ κοντά του καὶνὰ μᾶς σώσῃἝνας Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας λέγει τὸ ἑξῆςχαρακτηριστικό: Mὲ τὶς θλίψειςποὺ ἐπιτρέπει νὰ μᾶςσυμβαίνουνὁ Θεὸς κεντᾷ γιὰ τὸν καθένα μας ἕνα κέντημαστὸν οὐρανόἘμεῖς ὅμως ἐδῶ στὴ γῆ βλέπουμε τὸ κέντημα τοῦΘεοῦ ἀπὸ τὴν ἀνάποδη πλευρὰ καὶ δὲν μᾶς ἀρέσει καὶ δὲνκατανοοῦμε τὸ σχέδιο καὶ δυσανασχετοῦμεὍταν ὅμωςμεταβοῦμε στὴν αἰωνιότητα καὶ ἰδοῦμε τὸ κέντημα ἀπὸ τὴνκαλή του πλευράθὰ τὸ κατανοήσωμεθὰ θαυμάσωμε τὴνἀγάπη καὶ πανσοφία τοῦ Θεοῦθὰ τὸν εὐχαριστήσωμε καὶ θὰτὸν δοξάσωμε. Tότε θὰ ἀπαντηθοῦν ὅλα τὰ βασανιστικὰ«γιατί;» τῆς ἐπιγείου ζωῆς μας.


    Mέχρι τότε ὅμως ἂς κάνωμε ὑπομονὴ στὴν κοιλάδα αὐτὴ τοῦκλαυθμῶνοςστὴν ὁποία ζοῦμεἂς μετανοοῦμε γιὰ τὶς ἁμαρτίεςμαςἂς ἐξομολογούμεθαἂς ἐνδυναμούμεθα μὲ τὴν συχνὴ θ. Kοινωνίακαὶ ἂς μὴ ἀπελπιζώμεθα,τι καὶ ἂν μᾶς συμβαίνῃ.Ὅπως λέγει γνωστὸς ἀγωνιστὴς καὶ ὁμολογητὴς θεολόγος καὶἱεροκήρυκας τῶν ἡμερῶν μαςαὐτόςποὺ πρέπει νὰ ἀπελπισθῇ,εἶναι ὁ Διάβολοςδιότι γιαὐτὸν δὲν ὑπάρχει σωτηρία. Kαὶ δὲνὑπάρχει σωτηρίαδιότι δὲν μετανοεῖἘμεῖς ἂς ἔχωμε στὸ νοῦμαςἂν ὄχι τὰ ἐλπιδοφόρα λόγια τῆς Γραφῆς καὶ τὰ σοφὰσυγγράμματα τῶν Πατέρωντοὐλάχιστον τοὺς πιὸ κάτωταπεινοὺς στίχουςποὺ ἔγραψε ὁ ποιητής τότεποὺ οἱ Ἕλληνεςδὲν εἶχαν κινητὰ τηλέφωνα καὶ τηλεοράσειςἀλλεἶχαν πίστι καὶἐλπίδα στὸ Θεό:


«Kι ἂν δὲν μοῦ μείνῃ ἐντὸς τοῦ κόσμου
ποῦ ν' ἀκουμπήσω, ποῦ νὰ σταθῶ,
ἐκεῖ ψηλὰ εἶν' ὁ Θεός μου·
πῶς ἠμπορῶ ν' ἀπελπισθῶ;».
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...