Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Παρασκευή, Μαΐου 08, 2015

Πριν 2 χρόνια. Μια φωτογραφία, πραγματικά "προφητική".


Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013.
Τα "ορθόδοξα σωματεία" της Θεσσαλονίκης (μετά από 20 έτη απόλυτης απραξίας) διαμαρτύρονται ειρηνικά στο προαύλιο του Αγίου Δημητρίου ενάντια στο 2ο gay pride.

Στην φωτογραφία, διακρίνονται 2 ιερωμένοι της μητρόπολης Θεσσαλονίκης, ο πατήρ Θεόδωρος Ζήσης και ο πατήρ Νικόλαος Μανώλης. Γιατί δεν συμμετείχαν άραγε οι υπόλοιποι ιερείς; Πόσες εκατοντάδες ιερείς μισθοδοτούνται από την μητρόπολη Θεσσαλονίκης;;; Γιατί άραγε απείχαν όλοι αυτοί από μία ευπρεπή και ειρηνική διαμαρτυρία;

Παρών στην εκδήλωση και ο π.Αρσένιος Βλιαγκόφτης, ως ομιλητής (ο π.Αρσένιος υπάγεται σε άλλη μητρόπολη). 
Αντιθέτως, στον π.Θεόδωρο Ζήση που υπάγεται στην μητρόπολη Θεσσαλονίκης, ΔΕΝ επιτράπηκε να μιλήσει στην εκδήλωση με αποτέλεσμα να τροποποιηθεί το πρόγραμμα που είχε αρχικά ανακοινωθεί!


Τι να γίνονται άραγε οι 2 αυτοί αγωνιστές κληρικοί (της αρχικής φωτογραφίας), σήμερα ;;;


2 χρόνια μετά ...
Μέσα σε λιγότερο από 2 χρόνια, ο π.Νικόλαος Μανώλης, ο ιερέας που υπηρετεί για 25 συνεχόμενα έτη στον Ι.Ν.Προφήτη Ηλία Άνω Πόλης Θεσσαλονίκης, είχε την τιμή να δεχθεί τις ακόλουθες"πατρικές ευλογίες" από τον μητροπολίτη Άνθιμο :


1) Δεκέμβριος 2013-Ιανουάριος 2014 (λίγους μήνες μετά την εκδήλωση), ο π.Νικόλαος παύεται από Προϊστάμενος και ορίζεται απλά "υπεύθυνος του πνευματικού έργου της ενορίας". Ο π.Νικόλαος προσπαθεί να δικαιολογήσει την απόφαση του μητροπολίτη Ανθίμου και να τον καλύψει. Δείτε σχετική ανακοίνωση της απόφασης παύσης του ως Προϊσταμένου, εδώ.

2) Ο νέος Προϊστάμενος του ναού, αρχιμανδρίτης π.Φιλούμενος Κοσμαδάκης, επικαλείται διάφορες προφάσεις και απαγορεύει στον π.Νικόλαο να μιλάει στην αίθουσα. Ο π.Νικόλαος αναγκάζεται να πραγματοποιεί τις ομιλίες του στο εξής, εντός του μικρού ναού του Προφήτη Ηλία.

3) Από τον Σεπτέμβριο 2014, ο νέος Προϊστάμενος απαγορεύει στον π.Νικόλαο να μιλάει και εντός του ναού αλλά και να κάνει εφημερία. Κόβει επίσης τις αγρυπνίες, τις ολονυκτίες, τα ευχέλαια, τα σαρανταλείτουργα, απόδειπνα κλπ. Η τελευταία ομιλία του π.Νικολάου εντός του ναού -με θέμα τον Οικουμενισμό, εδώ.

Ο π.Νικόλαος μεταφέρει τις ομιλίες του σε ένα στενό υπόγειο λίγες εκατοντάδες μέτρα μακρυά και το ναό, που από υπόγειο διαμορφώθηκε σε χώρος ομιλιών (μαζικά προσέρχονται οι ενορίτες για να τον ακούσουν). Ο κόσμος, ακόμη και υπό βροχή συνωστίζεται στο υπόγειο για να ακούσει τον ευλαβή ιερέα της ενορίας.

4) Η μητρόπολη αναθέτει συστηματικά -και πάντα τελευταία στιγμή- στον π.Νικόλαο να πηγαίνει σε άλλο ναό για να ιερουργήσει (στον Αγ.Παντελεήμονα στην οδό Ιασωνίδου, εξίσου μικρός σε μέγεθος ναός, που δεν χωράει περισσότερα από 50-60 άτομα) υποτίθεται "για τις ανάγκες της μητρόπολης".
Ο π.Νικόλαος υπακούει.

5) Κυριακή του Ασώτου (2015), ή του "στοργικού πατέρα" (όπως προτιμά να την αποκάλεσε ο συγκεκριμένος αρχιμανδρίτης): Αρχιμανδρίτης της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης -με σημαντική θέση εκεί- αποκαλεί δημοσίως, επανειλημμένα και με μένος τον π.Νικόλαο "δαιμονισμένο" και τους ενορίτες του Προφήτη Ηλία "φασίστες, φαρισαίους, φανατικούς κλπ". 
δείτε σχετικές επώνυμες καταγγελίες εδώ

6) Λίγο καιρό αργότερα ο  π.Νικόλαος ανακοινώνει στους ενορίτες του ότι στο εξής του απαγορεύθηκε από την μητρόπολη να κηρύττει.

7) Ο π.Νικόλαος καλείται για απολογία στην μητρόπολη Θεσσαλονίκης. Οι ενορίτες δεν το ανέχονται και διοργανώνουν συμπαράσταση έξω από το Μητροπολιτικό μέγαρο. Είχε προηγηθεί κοινή επιστολή 1052 -κυρίως- ενοριτών προς τον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης στην οποία ουδέποτε απάντησε. Παρόν στην εκδήλωση συμπαράστασης των ενοριτών-την 2η φορά- και ο ηγούμενος Κωνσταμονίτου Αγ.Όρους, πνευματικός του π.Νικολάου Μανώλη.

8) Η μητρόπολη αποσπά για 3 μήνες (το μέγιστο όριο που επιτρέπεται) τον π.Νικόλαο σε άλλο ναό (Αγ.Σπυρίδωνα Τριανδρίας), αρκετά μακρυά από τον Προφήτη Ηλία. Οι ενορίτες εναγωνίως περιμένουν να περάσουν οι 3 αυτοί μήνες για να ξαναδούν τον πατέρα τους στην εκκλησία τους.

9) Λίγες μέρες πριν συμπληρωθούν οι 3 μήνες, ο π.Νικόλαος καλείται στην Διαρκή Ιερά Σύνοδο με αίτημα εκ μέρους της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης, την μετάθεσή του (διαβάστε εδώ)!!!


Προκλητική η "σιωπή" όλο αυτό τον καιρό των περισσοτέρων Χριστιανικών Ορθοδόξων σωματείων (πχ εδώ), αλλά και κάποιων ιστολογίων, που τηρούν σιγή ιχθύος για να μην δυσαρεστήσουν τον δεσπότη. 



Όσο για τον π.Θεόδωρο Ζήση:
Θυμίζουμε την παρέμβαση του σε ημερίδα για την Ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στην Θεσσαλονίκη (διευκρίνηση: δεν ήταν επίσημος ομιλητής, απλά κατά τη συζήτηση, ζήτησε να πάρει το λόγο).


Στην παρέμβασή του ο π.Θεόδωρος Ζήσης, επεσήμανε ανάμεσα σε άλλα : 
1) ιερείς γνωστοί για τον αντιΟικουμενιστικό τους αγώνα, εκδιώχθησαν από τις μητροπόλεις τους και κατέφυγαν στην Μητρόπολη Πειραιώς
2) Κανείς μητροπολίτης δεν τολμάει να τον καλέσει πλέον ως ομιλητή (για να μην δυσαρεστήσει τους Οικουμενιστές)
3) Τα πρόσωπα που πρωτοστατούν στην Ίδρυση του Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών, όχι μόνο δεν τιμωρούνται αλλά λαμβάνουν τιμητικές θέσεις από την Ιεραρχία (σε επίσημα περιοδικά, συμβουλευτικές επιτροπές κλπ)


και μερικές ακόμη λεπτομέρειες : 
 Για την ιστορία της αρχικής φωτογραφίες, θυμίζουμε μερικές ακόμη "μαύρες σελίδες" από την συγκέντρωση αυτή, όπως επισημάνθηκαν από Ιστολόγια :

α) Οἱ διοργανωτὲς ἀναγκάστηκαν κατ’ ἀρχὰς νὰ ἀλλάξουν τὴν ἡμέρα πραγματοποίησης τῆς διαμαρτυρίας. 
β) Ἀναγκάστηκε ὁ κληρικὸς ποὺ εἶπε στὸν ἐνθουσιασμό του ὅτι θὰ δράσει δυναμικὰ καὶ ἀκραία, νὰ ἀνακαλέσει. 
γ) Ἄλλαξε τὸ πρόγραμμα ὁλόκληρο, καὶ ἀναγκάστηκαν νὰ περιοριστοῦν (ἀντὶ γιὰ πορεία διαμαρτυρίας) σὲ μιὰ συγκέντρωση προαύλιας προσευχῆς καὶ ὁμιλίας στὸν ἅγιο Δημήτριο Θεσσαλονίκης. 
δ) Ἀναγκάστηκε ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης νὰ ὑποκύψει στὴν θέληση τοῦ μητροπολίτη Ἄνθιμου καὶ νὰ μὴ ὁμιλήσει


ε) Καὶ φυσικὰ, ἀποτελεῖ θλιβερὴ διαπίστωση ὅτι οἱ ἱερωμένοι τῶν ἀγωνιστικῶν ὀρθόδοξων Ἀδελφοτήτων καὶ Σωματείων ποὺ «συνδιοργάνωσαν» τὴν ἐκδήλωση, «ἔμφοβοι γενόμενοι» μπρὸς στὴν δεσποτικὴ ὀργή, δὲν παρέστησαν (δὲν τοὺς εἴδαμε μπροστὰ μὲ τοὺς ἄλλους τρεῖς συνδιοργανωτὲς κληρικούς). Γιὰ τοὺς παπάδες δὲ τῆς Θεσσαλονίκης, οὔτε λόγος νὰ γίνεται. Οὐδεὶς παρέστη (τουλάχιστον ἐμφανῶς-ὁμολογιακά) ὅπως καὶ οὐδεὶς ἁγιορείτης.
Λοιπόν, ὁ Οἰκουμενισμὸς καὶ ἡ οἰκουμενίζουσα Δεσποτοκρατία μᾶς διάβρωσε τόσο καταλυτικά, ὥστε οὔτε μιὰ διαμαρτυρία δὲν ὁμονοοῦμε νὰ κάνουμε, μακριὰ ἔστω ἀπὸ τὸν ἐπικίνδυνο χῶρο gay pride



και ένα ακόμη απόσπασμα από άλλο ιστολόγιο:
 Ευχαριστούμε τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης για την προσπάθεια που κατέβαλε για να ΜΗΝ πραγματοποιηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας. Για

  • τις διαρκείς αναβολές στις συναντήσεις με την Συντονιστική Επιτροπή, ώστε να περάσουν οι ημέρες και να μην γίνει κάτι  (όπως ακριβώς έκανε και πέρσι όταν συντάκτης της Αντιπαρακμής επεδίωξε να τον συναντήσει για να οργανωθεί αντίδραση) 
  • την άρνησή του να "δώσει ευλογία" στην Συντονιστική Επιτροπή για ειρηνική διαμαρτυρία (κυριολεκτικά από συγκυρία και τελευταία στιγμή, έδωσε ευλογία σε νεοϊδρυθέν σωματείο -ελπίζοντας πιθανώς ότι δεν έχει καμία πιθανότητα να επιτύχει- και με το οποίο συστρατεύθηκαν, σωματεία και αδελφότητες)
  • την άρνησή του να γίνει αγρυπνία για το θέμα αυτό (τελικά έκανε μια αγρυπνία γενικά και αόριστα για την "κρίση", στην οποία δεν παρέστη, και η οποία ΔΕΝ ανακοινώθηκε στις εκκλησίες)
  • την άρνησή του να χτυπήσουν πένθιμα οι καμπάνες
  • την άρνησή του να γίνει λιτανεία την ώρα του gay parade
  • την άρνησή του να δώσει την μικροφωνική και να παράσχει οποιαδήποτε υποστήριξη στους διοργανωτές
  • την απαγόρευση στον π.Θεόδωρο Ζήση να χαιρετήσει εκ μέρους των διοργανωτών
Θερμές ευχαριστίες και για 
-τα αυτοκίνητα στο προαύλιο του Αγίου Δημητρίου για να εμποδίζουν την ειρηνική συγκέντρωση

προσέξτε το αυτοκίνητο στο προαύλιο του ναού
-και για την απαγόρευση στο 4Ε της διαφήμισης και της προβολής της συγκέντρωσης. 

Ιστολόγιο -Ομάδα εκπαιδευτικών "ο Παιδαγωγός"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...