πηγή
« Τον νυμφώνα Σου βλέπω, Σωτήρ μου, κεκοσμημένον….»
Το περίεργο είναι ότι, ενώ τη Μ. Εβδομάδα αρχίζουμε την ανάμνηση των Παθών του Κυρίου, το εξαποστειλάριο μιλάει για Νυμφώνα δηλ. νυφικό θάλαμο, γι αυτό και οι τρεις πρώτες βραδινές ακολουθίες της Μ. Εβδομάδος ονομάζονται ακολουθίες του Νυμφίου.
Στην αποκάλυψη του Ιωάννη προς το τέλος περιγράφεται η σκηνή των γάμων του Αρνίου με την Εκκλησία των Αγίων. Τι σημαίνει αυτό;
Η εικόνα του Γάμου χρησιμοποιήθηκε στην Π. Διαθήκη για να εκφράσει τη σχέση του Θεού προς τον Ισραηλιτικό λαό.
Με τον ερχομό του Χριστού στον κόσμο δημιουργείται μία νέα σχέση κοινωνίας του ανθρώπου με το Θεό εν Χριστώ. Εικονίζεται ο γάμος του Χριστού με μία νέα ανθρωπότητα.
Αλλά η εικόνα αυτή του γάμου δεν δείχνει μόνο το χαρμόσυνο χαρακτήρα του Ευαγγελίου, αλλά τονίζει και την ευθύνη ανταποκρίσεως μας στην πρόσκληση να συμμετάσχουμε στους γάμους του Μεσσία. Εδώ ας θυμηθούμε τη σχετική παραβολή του Χριστού: « ωμοιώθην η βασιλεία των ουρανών ανθρώπω βασιλεί όστις εποίησε γάμους τω υιώ αυτού…». Προσκάλεσε τους κεκλημένους στους γάμους οι οποίοι « ουκ ήθελον ελθείν». Δευτέρωσε την πρόσκληση, αλλά οι κεκλημένοι προτίμησαν να πάνε στις δουλειές τους. Τότε ο βασιλιάς στέλνει τους δούλους του να καλέσουν στους γάμους όσους βρουν, πονηρούς και αγαθούς. Έτσι γέμισε ο νυμφώνας. Τότε εμφανίζεται ο βασιλιάς και όταν είδε μεταξύ των προσκεκλημένων ένα χωρίς ένδυμα γάμου του λέγει : « εταίρε, πως εισήλθες ώδε μη έχων ένδυμα γάμου;» Και ο βασιλιάς είπε στους δούλους του να τον εκβάλλουν έξω « εις το σκότος το εξώτερον». « Πολλού γαρ οι κλητοί, αλλά ολίγοι οι εκλεκτοί».
Η πρόσκληση στους γάμους του γιού του βασιλιά για τη δημιουργία μιας νέας ανθρωπότητας, είναι το πιο χαρούμενο μήνυμα για τους ανθρώπους. Πάντοτε ο άνθρωπος προσπαθούσε να δημιουργήσει μία νέα κοινωνία πάνω στη βάση της αλήθειας, της δικαιοσύνης και της αγάπης. Ειδικότερα ο σημερινός άνθρωπος αγωνίζεται μ διαφορετικούς τρόπους σ’ όλα τα σημεία του πλανήτη για τη δημιουργία μιας αληθινής κοινωνίας. Γι’ αυτό και η εικόνα του Νυμφίου Χριστού εικονίζει το γάμο του Χριστού με την ανθρωπότητα. Αυτό μας υπενθυμίζει μερικές απλές αλήθειες.
Πρώτον: Ότι η αληθινή κοινωνία ανάμεσα στους ανθρώπους δεν θα επιτευχθεί αν δεν στηρίζεται στην αληθινή ύπαρξη του ανθρώπου ως δημιουργήματος του Θεού. Ο Νυμφίος μας προσκαλεί στο γάμο του, στην αληθινό εαυτό μας. Μόνο όταν ενωθούμε όλοι στην αλήθεια της ύπαρξης μας μέσα σε μία αληθινή κοινωνία, τότε και μόνο η ζωή θα γίνει σωστό γαμήλιο πανηγύρι.
Δεύτερον: Η εικόνα του Νυμφίου Χριστού μας υπενθυμίζει πως ο δρόμος προς την αληθινή κοινωνία, προς τους Γάμους, την Ανάσταση και τη βασιλεί του Θεού, περνάει από τον Σταυρό, δηλ. από την διάθεση μας να παραδώσουμε τον εαυτό μας χάρη αυτού του καλύτερου κόσμου. Χρειάζεται πίστη στο μεγάλο προορισμό του ανθρώπου και ανιδιοτελή αγάπη που οδηγεί στη θυσία χάρη των αδελφών μας που φέρουν την εικόνα του Χριστού μέσα τους.
Αυτή την πίστη και την αγάπη επισφραγίζει η ελπίδα της Ανάστασης των ανθρώπων. Χωρίς αυτόν τον εξοπλισμό δεν μπορεί κανείς να μπει στους γάμους και να γιορτάσει με τον Νυμφίο. Δεν έχει ένδυμα.
Ο βασιλιάς καλεί όλους στους γάμους, πονηρούς και αγαθούς. Πρόκειται για μία μεγάλη ευκαιρία για όλους.
Αλλοίμονο όμως σ’ εκείνους που χάνουν τη μοναδική ευκαιρία και δεν ντύνονται το κατάλληλο ένδυμα του γάμου : την ΠΙΣΤΗ, ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ και την ΕΛΠΙΔΑ στον άνθρωπο εν Χριστώ. Θα διωχθούν από τους Γάμους και θα εκβληθούν στο σκότος το εξώτερον.
π. Γ. στ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά