«Εἶπεν ὁ Κύριος· ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν ἀπαρνησάσθω ἑαυτόν καί ἀράτω τόν σταυρόν αὐτοῦ, καί ἀκολουθείτω μοι.»
(Μαρκ. η΄ 34)
Ὁ ἐνανθρωπήσας, ἀγαπητοί ἀδελφοί, Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ, ὁ Κύριος ἡμῶν, ἀπευθύνει πρόσκληση πρός τόν κάθε ἄνθρωπο, ὁ ὁποῖος εἶναι δυνατό νά θελήσει νά τόν ἀκολουθήσει. Μέσα σ' αὐτό τό κάλεσμα τονίζει ἀπό τήν ἀρχή, ποῖα εἶναι τά πλαίσια στά ὁποῖα καλεῖται νά κινηθεῖ καί νά ζήσει ὁ ἀκόλουθος τοῦ Κυρίου.
Στή συνέχεια θά καταβληθεῖ προσπάθεια νά σχολιασθοῦν αὐτά τά πλαίσια. Ἄς ὑπενθυμίσουμε ὅτι ὁ Κύριος δέν ὑποχρεώνει καί δέν ἐκβιάζει κανένα νά γίνει δικός του. Ἔχοντας ὑπόψη μας τό αὐτεξούσιο μέ τό ὁποῖο προίκισε ὁ Θεός τόν ἄνθρωπο ἀπό τή δημιουργία του, νά τονίσουμε ὅτι πρῶτος Ἐκεῖνος σέβεται τοῦτο. Γιά τοῦτο ἀπευθύνει τήν πρόσκληση μέ τό: «ὅστις θέλει». Ἀφήνει στόν ἄνθρωπο ἐλευθερία. Αὐτό ὑπενθυμίζει τά λόγια τοῦ θείου Παύλου, ὁ ὁποῖος λέγει πρός τούς νεόφυτους χριστιανούς τῆς τοπικῆς ἐκκλησίας τῆς Γαλατίας: «Ὑμεῖς γάρ ἐπ' ἐλευθερίᾳ ἐκλήθητε, ἀδελφοί·» (Γαλ. ε΄ 13) Ὁ Θεός, λοιπόν, ἀδελφοί μου σᾶς κάλεσε γιά νά ζήσετε ἐλεύθεροι.
Ἐπιπρόσθετα ὁ θεῖος Παῦλος στήν Β΄ Πρός Κορινθίους ἐπιστολή γράφει: «ὁ δέ Κύριος τό Πνεῦμά ἐστιν· οὗ δέ τό Πνεῦμα Κυρίου, ἐκεῖ ἐλευθερία.» (Β΄ Κορ. γ΄ 17) Ἡ λέξη «Κύριος» ἐδῶ σημαίνει τό Πνεῦμα καί ὅπου ὑπάρχει τό Πνεῦμα τοῦ Κυρίου ἐκεῖ ὑπάρχει καί ἐλευθερία.
Ἀμέσως μετά ὁ Κύριος διακηρύσσει ὅτι ὁ ἀκόλουθός του ἐπιβάλλεται ὅπως ἀπαρνηθεῖ τόν ἑαυτό του. Τί ἄραγε νά ἐννοεῖ ἐδῶ; Νά ἀναφέρουμε ὅτι ὁ μεταπτωτικός ἄνθρωπος φέρει μέσα του τόν κακό ἑαυτό του. Ἔτσι εὑρίσκεται σέ ἕνα διαρκῆ πόλεμο μεταξύ καλοῦ καί κακοῦ. Ὁ θεῖος Παῦλος λέγει: «οὐ γάρ ὅ θέλω ποιῶ ἀγαθόν, ἀλλ' ὅ οὐ θέλω κακόν τοῦτο πράσσω.» (Ρωμ. ζ΄ 19) (καί ἔτσι δέν κάνω τό καλό πού θά 'θελα, ἀλλά ὑπηρετῶ τό κακό, πού δέν τό θέλω). Γίνεται, λοιπόν, κατανοητό ὅτι ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ ζητᾶ ἀπό μᾶς νά ὑποτάξουμε καί νά ἀπαρνηθοῦμε τόν κακό ἑαυτό μας.
Κατά συνέπεια ὁ ἄνθρωπος ὁ ὁποῖος ἀνταποκρίνεται θετικά στό κάλεσμα τοῦ Κυρίου, ἀπαιτεῖται ὅπως ὑποτάξει τό θέλημα τοῦ κακοῦ ἑαυτοῦ του καί συνταιριάξει ἀπόλυτα τό δικό του θέλημα, μέ τό νόμο τοῦ Θεοῦ. Ὁ πιστός στό νόμο τοῦ Κυρίου ὑπακούει πλήρως στίς ἀπαιτήσεις τοῦ θείου νόμου. Γιά ὅλα τά ἄλλα ἔχει καταστεῖ νεκρός, δέν ὑπάρχει.
Ὁ Κύριος, ὁ Διάκονος τῆς σωτηρίας τοῦ ἀνθρωπίνου γένους, σήκωσε ἀδιαμαρτύρητα τό δικό του σταυρό καί πορεύθηκε πρός τό Γολγοθᾶ. Ἔτσι καί τό κάθε πιστό μέλος τῆς Ἐκκλησίας καλεῖται νά σηκώσει πρόθυμα τό δικό του σταυρό καί μέ ὑπομονή καί κουράγιο νά πορευθεῖ μέχρι τό δικό του Γολγοθᾶ.
Ὅποιος συντάσσεται μέ τούς δικούς τοῦ Κυρίου εἶναι ἀναγκαῖο νά μή μένει πίσω ἀλλά νά ἀκολουθεῖ τόν Κύριο συνεχῶς καί παντοῦ. Νά μήν προπορεύεται, νά μήν ἀποφεύγει τήν πορεία, νά μήν ἀλλάζει δρόμο ἀλλά νά ἀκολουθεῖ ἀπό κοντά τόν Ποιμένα τῶν προβάτων τόν Μέγα, «τό ἀρνίον τό ἐσφαγμένον». (Ἀποκ. ε΄ 12) Ὅλα, λοιπόν, τά μέλη τῆς Ἐκκλησίας ἔχουμε ἀνάγκη μελέτης τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ καί ἀναπροσαρμογῆς τῆς ζωῆς μας σύμφωνα μέ τή διδασκαλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς. Τιμή καί δόξα στόν Κύριο. Ἀμήν!
Ελλην.Κοιν Απ.Βαρναβα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά