1. ΠΕΡΙ ΙΕΡΕΩΝ (Α΄)
«Εγώ ειμί η θύρα»
(Ιω.10:9)
Στα χρόνια του Χριστού η αυλή των μεγάλων σπιτιών στην Παλαιστίνη ήταν περικυκλωμένη με μια πανύψηλη μάνδρα, έχοντας μια πόρτα με έναν θυρωρό.
Στην περιφραγμένη αυτή αυλή έβαζαν τα πρόβατα τους, που μπαινοέβγαιναν με τον τσοπάνη τους. Ο θυρωρός γνώριζε τον τσοπάνη και του άνοιγε την πόρτα.
Μόνο οι κλέφτες και οι ληστές «παρέκαμπταν» τον θυρωρό. Πηδούσαν την μάνδρα και έκλεβαν τα πρόβατα.
Κάποια μέρα ο Χριστός περνούσε με τους μαθητές Του απ’ έξω από μια τέτοια αυλή. Και βλέποντας τον τσοπάνη να περνά την πόρτα, είπε στους μαθητές Του: «Εγώ ειμί η θύρα των προβάτων» (Ιω. 10:7), εννοώντας: όποιος θέλει να γίνει ποιμένας των λογικών προβάτων θα πρέπει να περάσει μέσα απ’ Αυτόν. Πώς;
· Μέσω της ιεροσύνης Του.
· Γνωρίζοντας καλά και αγαπώντας τον «ιδιοκτήτη», ποιμένα των προβάτων, τον Ιησού Χριστό (Ιω.21:15-17).
Δεν αρκεί, δηλαδή, μόνο η ιεροσύνη, αλλ’ απαιτείται και γνώση, εμπειρία του Χριστού. Και δεν απαιτείται μόνο η γνωριμία μας με το Χριστό, αλλά απαιτείται και η ιεροσύνη.
Χωρίς αυτά τα δύο δεν είσαι ποιμένας, αλλά κλέφτης και ληστής (Ιω.10:1). Ο δε ναός «σπηλιά» που μαζεύονται οι κλέφτες κι οι ληστές! (βλ. Μτ.21:13).
Η εξουσία των ιερέων
Ο Χριστός είπε στον απόστολο Πέτρο:
* «Ό,τι δέσεις συ στη γη, θα είναι δεμένο και στον ουρανό» (Μτ.16:19). Προσέξτε: Δεν του είπε «αν δέσεις κάτι σωστά θα είναι δεμένο στον ουρανό, γιατί το έδεσες σωστά», αλλά ό,τι (οτιδήποτε, καλώς ή κακώς!) δέσεις συ στη γη, θα είναι δεμένο στον ουρανό, γιατί το έδεσες εσύ, η αρχιεροσύνη σου!
* «Και ό,τι λύσεις στην γη θα είναι λυμένο στον ουρανό» (Μτ.16:19).
Και πάλι δεν του είπε «αν λύσεις κάτι σωστά θα είναι λυμένο στον ουρανό, γιατί το έλυσες σωστά»,αλλά ό,τι (οτιδήποτε, καλώς ή κακώς!) λύσεις στη γη θα είναι λυμένο στον ουρανό, γιατί το έλυσε η αρχιεροσύνη σου!
Οι αρχιερείς είναι διάδοχοι του αποστόλου Πέτρου. Ό,τι ίσχυε τότε για τον Πέτρο, ισχύει και γι’ αυτούς. Ο Κύριος, δηλαδή, τους έδωσε την χάρη να λύνουν και να δένουν «εν λευκώ» και επί γης και εν ουρανοίς(!).
«Η ιεροσύνη (γράφει ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος) είναι μια αρχή (εξουσία) που ο τόπος δράσης είναι εδώ στη γη, αλλά οι αποφάσεις της ισχύουν για πάντα, και εδώ στη γη και εκεί στον ουρανό. Ο ιερωμένος έδρα του έχει τη γη. Και προηγείται. Ο Χριστός, παρ’ ότι είναι Κύριος και Δεσπότης χρονικά έρχεται στις αποφάσεις δεύτερος, ακολουθεί δηλαδή και επικυρώνει τις αποφάσεις των επί γης αντιπροσώπων του»(εις Ησαΐαν, ομιλ.5:1).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά