Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Μαρτίου 22, 2014

Κυριακή Γ' Νηστειών: Ο Σταυρός δεν είναι λυπηρός αλλά χαρμόσυνος!
























 Σταυρς το Χριστο μας εναι τ σύμβολο τς νίκης τς ζως π τοθανάτου.  παροσα ζω εναι νας δυσώπητος γνας πέρβασης τοθανάτου. Κάθε κτίσμα γωνίζεται ν ξεπεράσ τ ρια τς κτιστότητός του, νξεπεράσ τν φθορ το κόσμου, τ μηδενισμ κα τν πιστροφ στννυπαρξία.  
λα τ ντα γαπον τν ζωή. Γι’ ατ κα εναι παραίτητη  σύνδεση μτν πηγ τς ζως. Κα ατ γίνεται μόνον δι το Σταυρο, διότι πάνω του καρφώθηκε  πηγ τς ζως,  σαρκωμένος Λόγος το Πατρός. Χωρς Σταυρεναι σίγουρη  κυριαρχία το αώνιου θανάτου, χειρότερο το ποίου δνπάρχει.  

 κκλησία σήμερα, στ μέσον κριβς τς γίας κα Μεγάλης Τεσσαρακοστς, τν προβάλλει, γι ν μς διδάξ πώς, ταν χουμε τν Σταυρστ μέσον τς ζως μας, μπορομε ν φθάσουμε ως τ τέρμα, πο εναι νάσταση. Θέλει ν μς δώσ δύναμη ν συνεχίσουμε τν πνευματικό μαςγνα μ διάθεση θυσιαστική, μέσα σ πνεμα κατανύξεως, δακρύων κατανύξεως, λλ κα χαρς γι τ περχόμενο τέλος, τν νάσταση.
 Σταυρς δν εναι λυπηρός, λλ χαρμόσυνος. Τν τενίζουμε μ λαχτάρα κα θαυμασμό, τν σπαζόμαστε ς σωτήριο, τν προσκυνομε σαρκωθέντα, γιατ  Σταυρς δν εναι πρωτίστως τ σχμα το ξύλου, λλ Ατς ποπλωσε τ χέρια Του πάνω Του κα γινε Σταυρός, δίνοντας ξία μ τ σχμα τν χεριν κα το σώματός Του στ ξύλο. Σταυρς εναι  διος  Χριστς στΓολγοθά,  νικητς το κόσμου, γι’ ατ κα τ πάνσεπτο σχμα το ξύλου,πάνω στ ποο καρφώθηκε, γίνεται π ργανο καταδίκης φορμ σωτηρίας.
Φρίττουν κα τρέμουν ο δαίμονες, κάθε φορ πο δι το Σταυρο γιάζεται κόσμος, γιατ θυμονται τι δι’ ατο  θάνατος θανατώθηκε, τι δι τοθανάτου το Σωτρος κατελύθη τ κράτος το δη κα σώθηκε  νθρωπότηταπ τν ξουσία τους. Τρελαίνονται στ σκέψη πς  νθρωπος τος ξευτέλισε κα τος νίκησε στ πρόσωπο το Θεανθρώπου, γι’ ατ κα λυσσαλέαγωνίζονται νυχθημερν κα δίχως σταματημ ν ποτρέψουν τν κάθενθρωπο π τ σταύρωμα τν παθν του.
 ρθοδοξία εναι  πίστη το Σταυρο κα τς ναστάσεως. κτς π τνφορμ τς νισχύσεως τς σκησής μας στν περίδο ατή,  κκλησία βλέπει τν τρίτη Κυριακ τν Νηστειν ς συνέχεια τν Κυριακν τς ρθοδοξίας κα το φωστρος τς ρθοδοξίας, γίου Γρηγορίου το Παλαμ. Στς θρησκεες το κόσμου κα τς χριστιανικς αρέσεις  λήθεια εναι διαστρεβλωμένη, κουτσουρεμένη, ψευδής, νυπόστατη, δύναμη, καταστροφική, δαιμονιώδης. Γι’ ατ κα κτς τς ρθοδόξου σκήσεως κα πνευματικς μυστηριακς ζωςλα πιτρέπονται, π τ πιό χαλαρ μέχρι κα τ πιό αστηρ κα πάνθρωπα. ζυγς μως το Χριστο εναι χρήσιμος κα λαφρς γι σους διακρίνουν μέσα του τν λήθεια πο σζει.
Στος κνηρος κα χαλαρος χριστιανος  πορεία δι το Σταυρο φαντάζει δύσκολο γχείρημα.  πλειονότητα τν χριστιανν θέλει ν φθάσ στν Θεβασάνιστα, λλ δν μπορε ν κατανοήσ πς ατ  πορεία εναι ντως εκολη κα πς  μοναδικ δυσκολία της εναι  γεναία πόφαση.  νθρωπος εναι ν μ περιόριστες δυνατότητες κα τ μόνο πο τν περιορίζει εναι μμονή του στν ναποφασιστικότητα. Χρειαζόμαστε να ξύπνημα, γι νσηκωθομε π τν πνο το κοσμικο φρονήματος. Ναί! κοιμώμαστε, δελφοί μου, σο εμαστε σ γρήγορση γι τ το κόσμου, διότι ατς  κόσμος θπαρέλθ νεπιστρεπτί.  Σταυρς εναι τ ξυπνητήρι μας·  ρα περν· τ τέλος πλησιάζει·  χρόνος γγίζει στ τέρμα του·  Χριστς ρχεται· κι ρχεται μ τν Σταυρό Του, πο θ φαν σ λη τ γ, σ λο τ σύμπαν. ν δν μς βρ μ τν Σταυρ στος μους, τότε κι μες δν θ νήκουμε στν μερίδα Του, δν θχουμε θέση στν πλευρά Του, στν πλευρ τν σταυροαναστημένων πιστν Του.
Γι ν σηκώσουμε στος μους μας τν δικό μας Σταυρό, χρειάζεται πρωτίστως ν γαπήσουμε τ σταυρικ φρόνημα, πο εναι θυσία το αυτομας. Ατ τ σταυρικ φρόνημα μως δηγε στν νάσταση. ν θέλουμε τν Χριστ ναστάντα, δν γίνεται ν μν Τν θέλουμε κα Σταυρωθέντα. Γι’ ατκα ν θέλουμε κι μες ν βιώσουμε τν προσωπική μας νάσταση, χρειάζεται ν περάσουμε μέσα π τν δίοδο τς προσωπικς μας σταυρώσεως, πο θὰ μς  βγάλ στν Βασιλεία τν ορανν. 

π. Στυλιανός Μακρής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...