Αρκετοί μπορεί να σκεφτούν όλα τα είχαμε αυτό μας έλειπε. Κι όμως, πρόκειται για ένα ιστορικό βήμα στην παγκόσμια ιστορία της ανθρωπότητας και των Εκκλησιών. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι η διαφορετική ημερομηνία εορτασμού του Πάσχα μεταξύ Ορθόδοξων και Καθολικών προϋπήρξε κατά 800 χρόνια από το Σχίσμα των Εκκλησιών το 1054 που προκάλεσε πολλά δεινά και άλλαξε σε μεγάλο βαθμό την ιστορία της ανθρωπότητας.
Έτσι, και μόνο το γεγονός ότι ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης Βαρθολομαίος συζητά σοβαρά με τον Πάπα της Ρώμης Φραγκίσκο να ενώσουν την ημερομηνία εορτασμού του Πάσχα αποτελεί τεράστια είδηση παγκόσμιας εμβέλειας.
Όπως, μάλιστα, αναφέρει ο ιστότοπος agioreitikovima.gr, την αποκάλυψη έκανε ο ίδιος ο Πάπας Φραγκίσκος μετά τη συνάντησή του με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο στους Άγιους Τόπους. Χαρακτήρισε μάλιστα «γελοίο» το να υπάρχει διαφορά μιας εβδομάδας, ενώ κατά τακτά χρονικά διαστήματα να συμπίπτει ο εορτασμός.
Όπως, μάλιστα, αναφέρει ο ιστότοπος agioreitikovima.gr, την αποκάλυψη έκανε ο ίδιος ο Πάπας Φραγκίσκος μετά τη συνάντησή του με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο στους Άγιους Τόπους. Χαρακτήρισε μάλιστα «γελοίο» το να υπάρχει διαφορά μιας εβδομάδας, ενώ κατά τακτά χρονικά διαστήματα να συμπίπτει ο εορτασμός.
Ανεξαρτήτως αυτού, όπως αναφέρουν πληροφορίες κατά τη διάρκεια της πρόσφατης συνάντησής τους Πατριάρχης και Πάπας αποφάσισαν να κάνουν σαφή και σταθερά βήματα στην κατεύθυνση της χριστιανικής ενότητας. Και όπως εκτιμάται από εκκλησιαστικούς κύκλους μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί η αγκαλιά μεταξύ Φραγκίσκου και Βαρθολομαίου, μια αγκαλιά που ερμηνεύτηκε ως αγκαλιά ανάμεσα στην Εκκλησία της Ανατολής και της Δύσης.
Προφανώς, υπάρχουν πολλά εμπόδια και πολλοί «σκελετοί» τόσο στο Βατικανό όσο και στο Φανάρι.
Προφανώς, υπάρχουν πολλά εμπόδια και πολλοί «σκελετοί» τόσο στο Βατικανό όσο και στο Φανάρι.
Και για όσους μπορούν να αποκωδικοποιούν την φρασεολογία της Εκκλησίας, οι δηλώσεις και των δύο προκαθήμενων δείχνουν ότι τουλάχιστον οι ίδιοι είναι αποφασισμένοι.
Ο κ. Βαρθολομαίος, δήλωσε ότι «η αγάπη διώχνει το φόβο και οι Χριστιανοί που αγαπούν ο ένας τον άλλο πρέπει να γίνουν ένα παράδειγμα για ολόκληρο τον κόσμο». Στο ίδιο μήκος κύματος ο Πάπας σημείωσε: «Ας μην επιτρέψουμε στους εαυτούς μας να στερηθούμε την βάση της ελπίδας μας Ας μην στερήσουμε από τον κόσμο το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης!».
Ο κ. Βαρθολομαίος, δήλωσε ότι «η αγάπη διώχνει το φόβο και οι Χριστιανοί που αγαπούν ο ένας τον άλλο πρέπει να γίνουν ένα παράδειγμα για ολόκληρο τον κόσμο». Στο ίδιο μήκος κύματος ο Πάπας σημείωσε: «Ας μην επιτρέψουμε στους εαυτούς μας να στερηθούμε την βάση της ελπίδας μας Ας μην στερήσουμε από τον κόσμο το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης!».
Το ιστορικό του διαφορετικού γιορτασμού
Όπως αναφέρεται στη Wikipedia, οι ενδείξεις της διάσπασης που οριστικοποιήθηκε 800 χρόνια αργότερα, το 1054, παρατηρούνται από το 200 μ.Χ. όταν οι εκκλησίες των δύο πλευρών της Αυτοκρατορίας διαφώνησαν για τον προσδιορισμό του Πάσχα. Οι ανατολικοί Χριστιανοί προσδιόρισαν το Πάσχα σύμφωνα με το εβραϊκό ημερολόγιο. Οι Εβραίοι γιόρταζαν τη Διάβαση της Ερυθράς θάλασσας (Εβραϊκό Πάσχα) τη 14η μέρα του μήνα Νισσάν.
Όπως αναφέρεται στη Wikipedia, οι ενδείξεις της διάσπασης που οριστικοποιήθηκε 800 χρόνια αργότερα, το 1054, παρατηρούνται από το 200 μ.Χ. όταν οι εκκλησίες των δύο πλευρών της Αυτοκρατορίας διαφώνησαν για τον προσδιορισμό του Πάσχα. Οι ανατολικοί Χριστιανοί προσδιόρισαν το Πάσχα σύμφωνα με το εβραϊκό ημερολόγιο. Οι Εβραίοι γιόρταζαν τη Διάβαση της Ερυθράς θάλασσας (Εβραϊκό Πάσχα) τη 14η μέρα του μήνα Νισσάν.
Οι δυτικοί Χριστιανοί προσδιόρισαν την ημέρα της Αναστάσεως την πρώτη Κυριακή μετά το Εβραϊκό Πάσχα. Ο Επίσκοπος Ρώμης Βίκτωρ (189 – 199), μελέτησε το ζήτημα και πρότεινε την τήρηση της Κυριακής.
Οι ανατολικοί αρνήθηκαν να το δεχτούν και ο Βίκτωρ διέκοψε τη μεταξύ τους κοινωνία για κάποιο διάστημα.
Το 222 ο Ιππόλυτος συνέταξε έναν κατάλογο ημερομηνιών του Πάσχα βασισμένο σε έναν κύκλο 112 ετών.
Τέλος, η Οικουμενική Σύνοδος της Νικαίας διευθέτησε το ζήτημα. Οι Χριστιανοί συμφώνησαν γενικά να γιορτάζουν το Πάσχα την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο μετά την εαρινή ισημερία.
Οι ανατολικοί αρνήθηκαν να το δεχτούν και ο Βίκτωρ διέκοψε τη μεταξύ τους κοινωνία για κάποιο διάστημα.
Το 222 ο Ιππόλυτος συνέταξε έναν κατάλογο ημερομηνιών του Πάσχα βασισμένο σε έναν κύκλο 112 ετών.
Τέλος, η Οικουμενική Σύνοδος της Νικαίας διευθέτησε το ζήτημα. Οι Χριστιανοί συμφώνησαν γενικά να γιορτάζουν το Πάσχα την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο μετά την εαρινή ισημερία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά