Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Κυριακή, Νοεμβρίου 06, 2011

Η καρέκλα μουυυυυυ!!!


ισχύς τους η απάτη!...


undefined
Το καθεστώς της απάτης συνεχίζεται!…
Η πολιτική έπρεπε να είναι η τέχνη και η επιστήμη της αλήθειας και του δίκιου.
Και οι τωρινοί πολιτικάντηδες του χειρίστου είδους την κατάντησαν καθεστώς απάτης και ληστείας.Έτσι ώστε να εξυπηρετούνται οι σκοποί και τα συμφέροντα τα δικά τους και των πατρώνων τους τοκογλύφων.
Έβαλαν-προεκλογικά-οι απατεώνες, προκειμένου να εξαπατήσουν το λαό, το δίλημμα «σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα». Και επέβαλαν σε βάρος του οι αδίστακτοι το δολοφονικό καθεστώς της χείριστης νομικής, αστυνομικής και οικονομικής βαρβαρότητας.
Και, όταν διαπίστωσαν ότι η βαρβαρότητά τους δεν μπορούσε να αναχαιτίσει τη δίκαιη οργή και την ιερή αγανάκτηση του λαού προσέφυγαν στην απάτη του δημοψηφίσματος. Προκειμένου να τον παγιδεύσουν και να τον αναγκάσουν να σκύψει και να γονατίσει μπροστά στην κατοχική τους ιταμότητα.
Για να υπαναχωρήσουν, στη συνέχεια, στην απάτη μιας μεταβατικής (συναινετικής, κλπ), τάχα, διακυβέρνησης, προκειμένου να κερδίσουν χρόνο και να συνεχίσουν το ληστρικό τους καθεστώς.
Διακυβέρνηση, που απέρριψαν ομοθυμαδόν όλα τα υπόλοιπα κόμματα. Ακόμη και εκείνα, που, σε τελική ανάλυση, συμπορεύονται με το τοκογλυφικό καθεστώς του μνημονίου και των δανειακών συμβάσεων. Επειδή, προφανώς, έμειναν κατάπληκτοι μπροστά το σήριαλ και το όργιο του χειμάρρου ακατάσχετης συρροής απατών.
Ιδιαίτερα μάλιστα, όταν όλα φωνάζουν ότι η μοναδική διέξοδος, στην προκειμένη περίπτωση, είναι οι εκλογές.
Διέξοδο, που οι αρχιτέκτονες του αδιεξόδου χαρακτηρίζουν καταστροφική. Προφανώς για τα συμφέροντα τα δικά τους και των τοκογλύφων…
Κι έτσι το γαϊτανάκι της νομικής οικονομικής και αστυνομικής βαρβαρότητας και απάτης συνεχίζεται και διαιωνίζεται.
Πάντοτε καταστροφικό για την Ελλάδα και εξολοθρευτικό για τους Έλληνες…
παπα-Ηλίας

ΜΗ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΣΤΕ!

ΜΗ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΣΤΕ! ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΑΞΙΑ ΧΕΡΙΑ! ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ! ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ!




undefined
undefined

Η ΕΛΛΑΔΑ Η ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΑ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ "MONEY WEEK"





Ανατρεπτικό άρθρο αναφορικά με την κρίση χρέους της Ελλάδας έχει κάνει πάταγο στις Ηνωμένες Πολιτείες, υποστηρίζοντας πως η χώρα μας είναι αυτή τη στιγμή η ισχυρότερη χώρα του κόσμου...«Μήπως η Ελλάδα είναι η ισχυρότερη χώρα του κόσμου;» αναρωτιέται στο MoneyWeek η Μέριν Σόμερσετ Βεμπ δίνοντας μια διαφορετική οπτική από αυτή που είχαμε συνηθίσει. «Η Ελλάδα είναι πανίσχυρη. Όλος ο κόσμος υποθέτει ότι η Γερμανία έχει τη δύναμη και παρακολουθεί με ενδιαφέρον συνήθως τι είναι διατεθειμένη να δώσει η Γερμανία αντί να προσέξει τι είναι διατεθειμένη η Ελλάδα να δεχθεί».

Η βασική υπόθεση σύμφωνα με τη Σόμερσετ Βεμπ, ήταν ότι η Γερμανία έχει τη δύναμη. «Η στάση της Ελλάδας όμως έδειξε ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα», ισχυρίζεται. «Αν οι Έλληνες αποφασίσουν ότι δεν θέλουν να εγκρίνουν τα μέτρα και αποχωρήσουν από την ευρωζώνη, αυτό θα είναι game over για το ευρώ, την Ευρώπη και την εξαγωγική πολιτική της Γερμανίας».
«Είναι καιρός για όλους να αρχίσουν να είναι πιο ευγενικοί με την Ελλάδα. Πρόσφατα ένα μέλος του κυβερνητικού συνασπισμού της Άγκελα Μέρκελ δήλωσε οργισμένος με την απόφαση για δημοψήφισμα, λέγοντας πως οι άλλες χώρες κάνουν θυσίες για να πληρώσουν τις δεκαετίες ελληνικής κακοδιαχείρισης. Κατά τη γνώμη μου αν δεν προετοιμαστούν κατάλληλα θα πρέπει να κάνουν και άλλες», προσέθεσε δηκτικά.

Το άρθρο προκάλεσε τόσο μεγάλη εντύπωση στις Ηνωμένες Πολιτείες, που ο αρχισυντάκτης του CNBC Τζόν Κάρνεϊ, εκτός του ότι το αναπαρήγαγε, προσέθεσε πως δεν πρέπει να ακούμε τις Κασσάνδρες και τα σενάρια τρόμου για το χρέος της Ελλάδας.

«Η Ελλάδα δε θα παραμείνει εκτός αγορών σε περίπτωση αναδιάρθρωσης για τον απλούστατο λόγο ότι είναι ήδη εκτός αγορών. Αλλά μετά από μια αναδιάρθρωση η Ελλάδα θα έχει έναν από τους πλέον υγιείς ισολογισμούς στην Ευρώπη. Το μόνο που θα κάνει είναι να βελτιώσει τη θέση της. Σαφώς κάποιοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί δεν θα θέλουν να δανείσουν μια χώρα που πτώχευσε πρόσφατα. Υπάρχουν όμως τόσοι άλλοι που θα δάνειζαν μια χώρα με καθαρό ισολογισμό, ακριβώς γιατί η περίπτωση νέας χρεοκοπίας είναι απίθανη στο κοντινό μέλλον».

«Η εκδίκηση άλλωστε, δεν είναι οικονομική στρατηγική», καταλήγει με νόημα ο Κάρνεϊ.

Που είσαι, Χριστόδουλε ; Σε “έφαγαν” για να μπορέσουν να φέρουν την Ελλάδα σε αυτό το χάλι…

 
 
 
 
undefinedέφυγες νωρίς ή μάλλον σε “έστειλαν” νωρίς, όπως και τον Τάσο τον Παπαδόπουλο. Ήξεραν ότι εσύ θα μιλούσες. Δεν υπολόγιζες πολιτικούς και διαπλεκόμενους. Αν ήσουν εσύ σήμερα, αυτοί θα ήταν αλλού, φευγάτοι με ελικόπτερα και αεροπλάνα.
Ήξεραν, τα σχεδίαζαν, ήθελαν να ταπεινώσουν και να εξοντώσουν οικονομικά το 95% των Ελλήνων Ορθοδόξων Χριστιανών. Να τους οδηγήσουν στην απελπισία και στην απόγνωση. Στην ανεργία και στη φτώχεια.
Αν ήσουν εσύ, σήμερα αυτοί που μαυρίζουν τη ψυχή των πνευματικών παιδιών της Εκκλησίας μας, αλλά και όλου του ελληνικού λαού, θα είχαν καταρρεύσει, παρά τις πλάτες των γνωστών-άγνωστων “παρακρατικών” της Νέας Τάξης που έχουν εισχωρήσει σε ΜΜΕ, σε Πανεπιστήμια, στη πολιτική, στους δήμους και προσπαθούν να μειώσουν την πίστη των Ελλήνων, την αγάπη τους στον Τριαδικό Θεό, να γκρεμίσουν την αγάπη του για την Εκκλησία ως Σώμα Χριστού, παρατεινόμενο εις τους αιώνες.
Προσπάθησαν να μας διαλύσουν με αιρέσεις και παραθρησκείες και ψευτοθρησκείες, με την αθεϊα και τον πολυθεϊσμό, με την υπερκατανάλωση και τις απολαύσεις και τις ηδονές, αλλά μέσα του ο κόσμος ποτέ δεν έχασε την εμπιστοσύνη στο Θεό, στην Εκκλησία, στη Παναγιά μας, στους Αγίους.
Και έβαλαν μπροστά το σχέδιο της οικονομικής εξόντωσης των Ελλήνων και των παιδιών τους, την αλβανοποίηση της Ελληνικής κοινωνίας με όρους εποχή Χότζα, ώστε να εξοντώσουν τη νέα γενιά του Ελληνικού Έθνους και να στείλουν τα παιδιά μας μετανάστες και υπαλλήλους πολυεθνικών με μισθούς πείνας και εξαθλίωσης !
Αυτοί που σε “έφαγαν” είναι οι ίδιοι που έφαγαν το δημόσιο χρήμα εδώ και 30 χρόνια, σε Χρηματιστήρια και Ολυμπιάδες και κάθε είδους δημόσιο έργα, μίζες και τοξικά ομόλογα, και έκαναν περιουσίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έφαγαν, έφαγαν, έφαγαν και τώρα “νοιάζονται” να μας σώσουν , κλέβοντας μισθούς, συντάξεις, αποταμιεύσεις, τα χρήματα των ασφαλιστικών ταμείων του Ελληνικού λαού !
Αυτοί που σε “έφαγαν” είναι οι ίδιοι που μας επιστρέφουν στον εργασιακό Μεσαίωνα, καταργώντας όλα τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα, είναι οι ίδιοι που οδήγησαν χιλιάδες ανθρώπους στην ανεργία, είναι οι ίδιοι που σήμερα, ωμά και στυγνά, ζητούν και άλλο ΑΙΜΑ Ελλήνων, εφεδρείες, απολύσεις και χίλια μύρια όσα, οδηγώντας το 95% του Ελληνικού λαού στην απόλυτη εξαθλίωση, ενώ οι ίδιοι θα ζουν πλουσιοπάροχα, με παχυλούς μισθούς, με αμέτρητες – φανερές και κρυφές- καταθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, με δεκάδες ακίνητα ( ενώ η μέση ελληνική οικογένεια κινδυνεύει να χάσει τα 1-2 σπίτια που έχει γιατί δεν θα μπορεί να πληρώσει τους αβάσταχτους φόρους ) !
Αυτοί που σε “έφαγαν” απειλούν και εκβιάζουν χιλιάδες Ελληνικές Οικογένειες και έχουν στοχοποιήσει τα παιδιά των Ελληνικών Οικογενειών, ειδικά των Τρίτεκνων και Πολύτεκνων οικογενειών, που είναι τα παιδιά της Ορθόδοξης Εκκλησίας, τα πνευματικά σου και πνευματικά παιδιά Επισκόπων, ιερέων, μοναχών, βάζοντας μεγάλα βάρη στη πλάτη τους. Ο Ηρώδης και η Μήδεια μπροστά τους μοιάζουν με “αγγελάκια”…
Αυτοί που σε “έφαγαν” είναι οι ίδιοι που με την οικονομική κρίση οδήγησαν εκατοντάδες ανθρώπους στην αυτοκτονία ( τουλάχιστον τα επίσημα στοιχεία ), ενώ δεν είναι καταγεγραμμένες οι στατιστικές για άλλους ξαφνικούς θανάτους ( καρδιακά, εγκεφαλικά, καρκίνοι ) που οφείλονται στην οικονομική υποδούλωση της Ελλάδας στο ΔΝΤ και στο μνημόνιο !
Αυτοί που σε “έφαγαν” και σε πολέμησαν λυσσαλέα κοιμούνται ήσυχοι και μας ειρωνεύονται και μας κοροϊδεύουν κάθε μέρα την ίδια ώρα που συνάνθρωποί τους δεν έχουν να πληρώσουν ούτε τα βασικά έξοδα, ούτε τα φάρμακα, ούτε το φαγητό τους και τρέχουν στα συσσίτια της Εκκλησίας και των δήμων !
Αυτοί που σε “έφαγαν” είναι εκείνοι που έχουν διαλύσει τη νεολαία οδηγώντας την στην αποχαύνωση των ριάλιτυ σόου, στα ναρκωτικά, στα ψυχοναρκωτικά, στον αλκοολισμό, στα σεξουαλικώς μεταδιδόδενα νοσήματα, στο πνευματικό και σωματικό θάνατο. Εσύ τους έλεγες την Αλήθεια, εσύ τους έδειχνες την Αλήθεια, τον Ιησού Χριστό, εκείνοι τους κατέστρεψαν, σωματικά και πνευματικά, και συνεχίζουν το έργο τους…
Αν ήσουν εσύ, φαντάζομαι, θα είχες δώσει εντολή σε όλες τις ενορίες να καταγράψουν τις οικογένειες των ενοριτών που είναι άνεργοι, Πολύτεκνοι,Τρίτεκνοι, άνθρωποι με στεγαστικά δάνεια και χρέη, που έχουν οικονομικές υποχρεώσεις, οικογένειες που ένας από τους δύο συζύγους έχει αποβιώσει και ο άλλος δεν μπορεί να συντηρήσει τα παιδιά και θα είχες θέσει όλο το οικονομικό δυναμικό της Εκκλησίας στην επούλωση των άμεσων πληγών που φέρνει η οικονομική κρίση. Θα είχες, φαντάζομαι, δημιουργήσει δίκτυα αλληλοβοήθειας και αλληλεγγύης σε κάθε Μητρόπολη και ενορία, σε κάθε μοναστήρι και σε κάθε χριστιανική αδελφότητα.
Αλλά τώρα είσαι “απών” γιατί έτσι θέλησαν εκείνοι που νόμισαν και νομίζουν ότι σε “εξαφάνισαν”, για να μπορούν να ολοκληρώσουν τη λεηλασία του δημόσιου και ιδιωτικού πλούτου της Ελλάδας, να διαλύσουν την Ορθόδοξη Εκκλησία, τους Ορθόδοξους Χριστιανούς Έλληνες… ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ. ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ, ΤΟ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ…
Σε σένα που είσαι ελεύθερος από θεσμά του θανάτου, υψώνουμε φωνή παράκλησης και προσευχής : εσύ μαζί με όλους εκείνους που αγαπούσαν τον Ελληνισμό και βρίσκονται στη χορεία των Αγίων και Μαρτύρων και Νεομαρτύρων, να σηκώσετε τείχη προστατευτικά για τον δεινώς χειμαζόμενο Ορθόδοξο Χριστιανικό λαό, για τα πνευματικά σας παιδιά, που δοκιμάζουν “μεγάλη θλίψη” και πειρασμούς.
Παρακάλεσε την Παναγία Βοήθεια και Σκέπη να έρθει γρήγορα κοντά στα παιδιά σου. Να έρθει Γοργοεπήκοος και Φοβερά Προστασία για όλο τον Ελληνικό λαό, ώστε να αποτινάξει τα νύχια της Νέας Εποχής και Νέας Τάξης που τον συνθλίβου. Να έρθει, όπως τότε στα τείχη της Κωνσταντινούπολης, το 626 μΧ, ως Υπέρμαχος Στρατηγός και να βοηθήσει στις δύσκολες ώρες που βιώνουν όλοι οι Έλληνες. Να έρθει, ως Ελευθερώτρια, και να μας απαλλάξει από τους ανθρώπους εκείνους, που νυχθημερόν, δολοφονούν τους Έλληνες και τα παιδιά τους και “κοιμούνται” ήσυχοι, χωρίς τύψεις και ενοχές !
Παρακάλεσε τους Αγίους μας, να έρθουν κοντά και να στηρίξουν με τις μεσιτείες τους και τις προσευχές τους, τους Έλληνες. Παρακάλεσε τον εν Τριάδι Θεό να μην μας εγκαταλείψει αυτή τη δύσκολη ώρα, επειδή αφήσαμε την Ορθόδοξη Εκκλησία Του, τα Μυστήρια της, επειδή απομακρυνθήκαμε και ζούσαμε χωρίς Χριστό και προοπτική αιωνιότητας, χωρίς εξομολόγηση και Θεία Κοινωνία… Ας δείξει έλεος και ας μας καλέσει σε μετάνοια και προσευχή και νηστεία και να λυτρώσει τάχιστα εκ παντοίων κινδύνων και συμφορών, που απεργάζονται εδώ και 2 χρόνια οι Νεοεποχίτες Κυβερνώντες μας !
Χριστόδουλέ μας,
που είσαι να φωνάξεις για εμάς, να μας υπερασπιστείς,να υπερασπιστείς τις Τριτεκνες και Πολύτεκνες Οικογένειες, να διαλύσεις πολυνομοσχέδια και χαράτσια ; Που είσαι να φωνάξεις και να υπερασπιστείς την αξιοπρέπεια και την εθνική υπερηφάνεια των Ελλήνων ; Που είσαι για να κατακεραυνώνεις τα ασπόνδυλα που ψήφισαν τη θανατική μας καταδίκη μέσα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο ; Που είσαι να μας προστατεύσεις από τους “ψεύτες και τους κλέφτες” ;
Εμείς υποσχόμαστε ότι θα αγωνιστούμε, με προσευχή και με υπομονή. Ο υπομείνας εις τέλος, ούτος σωθήσεται. Εν τω κόσμω θλίψεις έξετε, αλλά θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμο.
Εξήλθε νικών και ίνα νικήση… Ναι, Κύριε Ιησού Χριστέ, έρχου και απάλλαξε μας από πάσης θλίψεως και ανάγκης, απάλλαξέ μας από όσους απεργάζονται την πνευματική, ηθική, οικονομική εξαθλίωση των Ελλήνων, δια πρεσβειών της Παναγίας Μητέρας Σου, πάντων των Αγίων και Αγγέλων και Μαρτύρων και κεκοιμημένων μας…

κ. Παπανδρέου, κ. Παπούλια, κ. βουλευτές, Μακαριώτατε, Σεβασμιότατοι, μπορείτε να απαντήσετε ; Ένας νεκρός διαδηλωτής και οι ηθικοί αυτουργοί ψηφίζουν στη Βουλή για να εξοντώσουν τα παιδιά των Ελλήνων !

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ (Ο πολιτικός – μάρτυρας της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού). 154 ( ; ) μαχαιριές στα παιδιά της Ελλάδος, παραμονή του ΟΧΙ !!!

Σάββατο, Νοεμβρίου 05, 2011

Η οικογένεια...η κατ' οίκον εκκλησία - Γέροντας Παϊσιος



Όταν κάποτε ρώτησε τον Γέροντα ένας καθηγητής αν πρέπει να νηστεύουμε τα παιδιά, του έδωσε την εξής απάντηση: «Δεν πρέπει να νηστεύετε τα μικρά παιδιά Όταν κάθεστε στο τραπέζι για φαγητό σε ήμερες νηστείας, θα τους λέτε: Βλέπετε, εμείς οι γονείς σας τρώμε νηστίσιμο, ενώ εσείς όχι. Δεν σας δίδαμε νηστίσιμα, γιατί έχετε ανάπτυξη». "Απάντηση πολύ έξυπνη και παιδαγωγικά ορθή. Κι αυτό, γιατί όταν το παιδί μεγαλώσει θα πει: Αφού δεν έχω πια ανάπτυξη, πρέπει να νηστεύω όπως οι γονείς μου.
Ό Γέροντας πίστευε πολύ στη δύναμη της οικογενειακής αγωγής. Έλεγε: «Μία είναι ή αξία της ζωής, ή οικογένεια. Μόλις σβήσει ή οικογένεια, θα σβήσει ό κόσμος. Δείχνε αγάπη και πέρα από την οικογένεια σου. Αν είσαι συνταξιούχος, αφιέρωνε λίγο χρόνο και λίγο χρήμα, για να βοηθήσεις τα απροστάτευτα παιδιά μιας διαλυμένης οικογένειας.
Όταν χαλάσει ή οικογένεια, θα χαλάσει και ό κλήρος και ό μοναχισμός και όλα». Σε ερώτηση Τι πρέπει να γίνει όταν οϊ γονείς δεν συμφωνούν στη χριστιανική ανατροφή των παιδιών τους, έδωσε την εξής απάντηση: «Το αυτοκίνητο έχει φρένα και ταχύτητες. Δεν δουλεύει μόνο με τα φρένα ή μόνο με τίς ταχύτητες ».
Αυτό μπορεί να συμβεί και με τους γονείς: Ό ένας να σπρώχνει και ό άλλος να φρενάρει, οπότε δημιουργείται ισορροπία». Πράγματι, αν δεν υπάρχει ισορροπία των αντίρροπων δυνάμεων μέσα στην οικογένεια, όλα θα καταρρεύσουν.

Όσιος Αμβρόσιος της Όπτινα: Πώς να κόψετε το Κάπνισμα



ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ
ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ ΤΗΣ ΟΠΤΙΝΑ

Ένας μανιώδης καπνιστής από την Αγία Πετρούπολη, ο Αλέξιος Στεπάνοβιτς Μαγιόρωφ, άρχισε κάποτε να αισθάνεται τις επιζήμιες συνέπειες του καπνίσματος στην υγεία του. Οι πολλές συμβουλές και παραινέσεις των φίλων του αποδείχθηκαν μάταιες. Τελικά το έτος 1888 ο Αλέξιος Στεπάνοβιτς κατέφυγε στην βοήθεια του στάρετς Αμβροσίου και με επιστολή τού ζήτησε να του υποδείξη τον τρόπο που θα καταπολεμήση το πάθος του.

Σε γράμμα του με ημερομηνία 12 Οκτωβρίου 1888 ο όσιος Αμβρόσιος απάντησε στον Αλέξιο Μαγιόρωφ τα εξής:

«Γράφεις ότι δεν μπορείς να κόψης το κάπνισμα! Αυτό που είναι αδύνατο για τον άνθρωπο, είναι δυνατό με τη βοήθεια του Θεού. Το μόνο που χρειάζεται είναι να αποφασίσης με σταθερότητα να απαλλαγής απ' αυτό, αφού αναγνωρίζεις την ζημία που προξενεί στην ψυχή και στο σώμα σου. Διότι ο καπνός εξασθενίζει την ψυχή, αυξάνει και δυναμώνει τα πάθη, σκοτίζει το νου και καταστρέφει σιγά-σιγά τη σωματική υγεία με έναν αργό θάνατο. Ταυτόχρονα οι πνευματικές ασθένειες της οξυθυμίας και μελαγχολίας εμφανίζονται στην ψυχή σαν συνέπεια του καπνίσματος.

Σε συμβουλεύω να χρησιμοποιήσης πνευματική θεραπεία για την καταπολέμησι του πάθους σου. Να κάνης λεπτομερή εξομολόγησι όλων των αμαρτιών που διέπραξες από την ηλικία των επτά χρόνων έως σήμερα και να μεταλάβης τα Άχραντα Μυστήρια. Κάθε μέρα να διαβάζης όρθιος ένα ή περισσότερα κεφάλαια του Ευαγγελίου. Μόλις αρχίζει να εμφανίζεται η αποθάρρυνσις και η απελπισία, να διαβάζης και πάλι μέχρι να περάση. Αν ξαναεμφανισθή, άρχισε πάλι την μελέτη του Ευαγγελίου. Ή, αν θέλης, πήγαινε σε κάποιον απομονωμένο χώρο και κάνε τριάντα τρεις εδαφιαίες μετάνοιες εις ανάμνησιν της επίγειας ζωής του Κυρίου και προς τιμήν της Αγίας Τριάδος».

Μόλις έλαβε το γράμμα, ο Αλέξιος Στεπάνοβιτς το διάβασε και «άναψε ένα τσιγάρο», όπως εξηγεί ο ίδιος σε ιδιόγραφο σημείωμα του:

«Άρχισα να το καπνίζω, άλλα ένιωσα ξαφνικά έναν φοβερό πονοκέφαλο και μια απέχθεια προς τον καπνό του τσιγάρου. Εκείνο το βράδυ δεν κάπνισα.

Την επομένη ημέρα τέσσερις φορές άρχισα να καπνίζω μηχανικά και από συνήθεια. Δεν μπορούσα όμως να καταπιώ τον καπνό, γιατί με έπιανε δυνατός πονοκέφαλος. Έτσι έκοψα το κάπνισμα με ευκολία.

Τα δύο προηγούμενα χρόνια δεν είχα μπορέσει να απαλλαγώ από το κάπνισμα όσο κι αν είχα πιέσει τον εαυτό μου. Παρ' όλο που η υγεία μου επιδεινώθηκε σοβαρά, συνέχισα να καπνίζω γύρω στα εβδομήντα πέντε τσιγάρα την ημέρα. Όταν λοιπόν άρχισα να αισθάνωμαι άρρωστος και ανίκανος να ξερριζώσω το πάθος μου, ακολούθησα τις συμβουλές των φίλων μου και κατέφυγα στον στάρετς Αμβρόσιο. Με ειλικρινή μετάνοια τού ζήτησα να προσευχηθή για μένα. Αργότερα, όταν πήγα να τον ευχαριστήσω, ο πατήρ Αμβρόσιος άγγιξε με το ραβδί του το κεφάλι μου που πονούσε και από εκείνη τη στιγμή δεν αισθάνομαι πια κανενός είδους πονοκέφαλο».
Αγιορείτικη Μαρτυρία
Τριμηνιαία έκδοσις Ιεράς Μονής Ξηροποτάμου
Τεύχη 8-9
Ιούνιος - Νοέμβριος 1990


πηγή : http://www.impantokratoros.gr

καλά... ένα λαθάκι έκανα, μη βαράτε

Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος Δασκαλάκης (1945-1961)

Προδημοσίευση από υπό έκδοση βιβλίο
του Ιωάννου Π. Μπουγά*
Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος Δασκαλάκης (1945-1961) προΐσταται, της εν Μεσσηνία Ορθοδόξου Εκκλησιαστικής Κοινότητος, σε δύσκολες και μεταβατικές εποχές τόσο για την εν Ελλάδι Ορθόδοξη Εκκλησία, όσο και για την ελληνική κοινωνία γενικότερα.

Ο Δασκαλάκης με την προσωπικότητα του, τις ενέργειές του, το έργο του κατόρθωσε να επηρεάσει και να επισκιάσει κάθε πολιτική μορφή στην Μεσσηνία και να αναδειχθεί ο κορυφαίος άνδρας - αναμορφωτής της εποχής του. Δεν υπέταξε την εκκλησιαστική κοινότητα στις κάθε είδους αρπακτικές διαθέσεις κάθε μικροκοματίσκου της εποχής, αλλά, όπως μαρτυρούν τα έργα του, τους «χρησιμοποίησε» όλους για να δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες που επέτρεπαν στο αναγκεμένο ποίμνιό του να ζήσει εν ελευθερία. Δεν υπέταξε την Εκκλησία στην πολιτεία σε μία εποχή που πολλοί Ιεράρχες επεδίωκαν τον εγκλωβισμό της στην ασφυκτική συμφεροντολογική κρατική αγκάλη.

Με τους Ιεροσπουδαστές του Ανωτέρου Εκκλησιαστικού Φροντιστηρίου Καλαμάτας το 1958Με τους Ιεροσπουδαστές του Ανωτέρου Εκκλησιαστικού Φροντιστηρίου Καλαμάτας το 1958
Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος Δασκαλάκης κατόρθωσε να αναδείξει την εκκλησία ως τον παράγοντα εκείνον που διαμορφώνει το κοινωνικό γίγνεσθαι, χωρίς ακρότητες και μικροπολιτικά συμφέροντα. Τούτο φαίνεται από την αγάπη και την εμπιστοσύνη που του έδειχνε ο λαός της Μεσσηνίας ανεξαρτήτως κομματικών πεποιθήσεων. Αγάπη διαχρονική αφού μέχρι σήμερα 2011 πολλοί τον θυμούνται με ιδιαίτερη αγάπη και συγκίνηση, διότι τα έργα του τότε βοήθησαν ουσιαστικά τους ανθρώπους της Μεσσηνίας. Το έργο του στην Μεσσηνία είναι ορατό μέχρι σήμερα, 66 έτη από της αναρρήσεώς του στον Μητροπολιτικό θρόνο της Μεσσηνίας και 50 έτη από της κοιμήσεώς του.

Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος Δασκαλάκης εγεννήθη στις 31 Αυγούστου 1906 στην Αθήνα από τον Μιχαήλ και τη Ζωή Δασκαλάκη. Στις 7 Ιουνίου 1930 χειροτονείται Διάκονος, και το 1933 χειροτονείται Πρεσβύτερος.

Στις 24 Φεβρουαρίου 1942 εκλέγεται Μητροπολίτης Γυθείου και Οιτύλου.

Ο Χρυσόστομος Δασκαλάκης ως Κατηχητής - Ιεροκήρυξ της Μητροπόλεως Μυτιλήνης,  με Κατηχητόπαιδες του Ιερού Ναού Αγ. Γεωργίου  στον Πολύχνιτο Λέσβου το 1933Ο Χρυσόστομος Δασκαλάκης ως Κατηχητής - Ιεροκήρυξ της Μητροπόλεως Μυτιλήνης, με Κατηχητόπαιδες του Ιερού Ναού Αγ. Γεωργίου στον Πολύχνιτο Λέσβου το 1933
Στις 13-10-1945, εγκαθίσταται στην Μητροπόλη Μεσσηνίας Με την εγκατάσταση του Χρυσοστόμου στην Μεσσηνία αλλάζει η πορεία, όχι μόνο της Εκκλησιαστικής κοινότητας, αλλά και σύνολης της Μεσσηνιακής κοινωνίας. Στην δύσκολη εποχή της ανασυγκροτήσεως της Ελλάδος μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά και τον Εμφύλιο έδωσε όλον του τον εαυτό για την πρόνοια, περίθαλψη και για την, με κάθε τρόπο βοήθεια στο δοκιμασμένο ποίμνιό του.

Υπήρξε ο δημιουργός πολλών φιλανθρωπικών ιδρυμάτων και επεξέτεινε την φιλανθρωπική του δράση πέραν των ορίων της Μητροπολέως του. Πέραν του αμιγώς φιλανθρωπικού έργου ο εργατικός Μητροπολίτης συνέβαλε τα μέγιστα στα Γράμματα. Έκαμε την τοπική Εκκλησία της Μεσσηνίας πρωτοπόρα σε όλες τις πτυχές δράσης του Μεσσηνιακού λαού. Προΐστατο σε 38 φιλανθρωπικούς, πατριωτικούς, κοινωνικούς, θρησκευτικούς, πνευματικούς συλλόγους.

Όταν ανέλαβε την διαποίμανση της Μητροπόλεως Μεσσηνίας ο Χρυσόστομος Δασκαλάκης αντιμετώπισε πολλά προβλήματα. Ιδιαίτερο πρόβλημα για τον Δασκαλάκη ήταν η συμπεριφορά των κληρικών του. Μετά την Κατοχή η περισσότεροι εκ των ιερέων ήταν χωρίς την πρέπουσα εκκλησιαστική παιδεία. Βεβαίως και η συμπεριφορά των επιτρόπων και των ιεροψαλτών δεν ήταν η αρμόζουσα με το εκκλησιαστικό διακόνημά τους. Κατά την διάρκεια της Κατοχής αλλά και του Εμφυλίου οι εφημέριοι των πόλεων και της υπαίθρου ευρέθησαν σε δεινή θέση χωρίς να έχουν την δυνατότητα να ζήσουν τις οικογενειές τους.
Κύριος σκοπός των περισσοτέρων ιερέων ήταν η εξεύρεση τρόπων για να επιβιώσουν αυτοί και οι οικογένειές τους, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν αθέμιτα μέσα για βιοπορισμό τα οποία δεν ήταν σύμφωνα με τις ευαγγελικές επιταγές.

Οι  Ιεροσπουδαστές  του Ανωτέρου Εκκλησιαστικού Φροντιστηρίου Καλαμάτας, Ιούνιος 1960 Οι Ιεροσπουδαστές του Ανωτέρου Εκκλησιαστικού Φροντιστηρίου Καλαμάτας, Ιούνιος 1960
Συνήθως ο Δασκαλάκης είχε να αντιμετωπίσει τα παρακάτω υπό των εφημερίων παραπτώματα: παρ’ ενορίαν πράξη, μη τελέσεως της Θείας Λειτουργίας και των Ιερών Ακολουθιών, διενέργεια δημοπρασίας για την τέλεση της Θείας Λειτουργίας, μη εξυπηρετήσεως λειτουργικής άλλων ενοριών, εξομολογήσεως των πιστών άνευ της πνευματικής πατρότητος, τέλεσεως γάμου κατ’ οίκον, μη εκδόσεως πιστοποιητικών άνευ πληρωμής, εκβιασμούς για πληρωμή των μυστηρίων, την μη σύνταξη και υποβολή στην Μητρόπολη του προϋπολογισμού του ναού, μέθης και χορού δημοσίως, μεροληπτικές διανομές τροφίμων και ενδυμάτων, ταυτίσεως με μία πολιτική παράταξη, ξυλοδαρμού ενοριτών, εξυβρίσεως και τραυματισμού συμπολιτών των, κλοπής αιγοπροβάτων, ελαιολάδου κ.α..

Άξιον λόγου είναι ότι αρκετοί ιερείς, την εποχή εκείνη, για ασήμαντο αφορμή επέβαλον επιτίμια στους ενορίτες τους και αφόριζαν αυτούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, μετά τη λήξη του πολέμου, εφημέριου σε χωριό πλησίον των Αρφαρών, ο οποίος, αφού οικειοποιήθηκε τρόφιμα και ρουχισμό τα οποία επροορίζοντο για τους φτωχούς ενορίτες του, εν συνέχεια μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας αφόρισε όλους τους κατοίκους του χωριού.

Αρχικά ο φιλακόλουθος Επίσκοπος έδειξε με κάθε τρόπο στους κληρικούς του να τελούν τις ιερές ακολουθίες με κατάνυξη και σεβασμό.

Συνεχής επιθυμία του ήταν να έχουν οι ιερείς τάξη και ευπρέπεια στους Ιερούς Ναούς και στις Ιερές Ακολουθίες, οι οποίες πρέπει να τελούνται συμφώνως με το εκκλησιαστικό τυπικό, με ιδιαίτερη προσοχή και ευλάβεια. Επιβάλλει την ομοιόμορφη εκκλησιαστική αμφίεση με ιερατικές στολές υφασμένες στην Μονή Καλογραιών Καλαμάτας. Συνιστά στους ιερείς του να συμμετέχουν στις ιερές πανηγύρεις και λιτανείες, προτρέποντας, με το παράδειγμά τους, την συμμετοχή τόσων των αρχών όσο και του απλού λαού.

Εορτασμός της Υπαπαντής στην Καλαμάτα  το  1947, μετά των Μητροπολιτών Πατρών Θεοκλήτου Παναγιωτοπούλου, Αττικής Ιακώβου Βαβανάτσου, Ζιχνών Κυρίλλου ΚαρμπαλιώτουΕορτασμός της Υπαπαντής στην Καλαμάτα το 1947, μετά των Μητροπολιτών Πατρών Θεοκλήτου Παναγιωτοπούλου, Αττικής Ιακώβου Βαβανάτσου, Ζιχνών Κυρίλλου Καρμπαλιώτου
Διαρκώς με εγκυκλίους του υπενθυμίζει στους κληρικούς του ότι πρέπει να επιμελούνται την καθαριότητα του Ιερού Ναού και ιδιαιτέρως των λειτουργικών σκευών. Να τοποθετούν επί της Αγίας Τραπέζης το Αρτοφόριο, το Ιερό Ευαγγέλιο, το Ιερό Αντιμήνσιο, δύο κηροπήγια και τίποτε άλλο. Να μην χρησιμοποιούν ως αποθήκη το Άγιο Βήμα τοποθετώντας την κολυμβήθρα, το κουβούκλιο του Επιταφίου, χρηματοκιβώτια κ.α.. Να τακτοποιούν τα ιερά άμφια σε ειδικά ερμάρια. Συνιστά στους ιερείς να σταματήσουν την κακή συνήθεια να κοινωνούν τους πιστούς προ της Θείας Λειτουργίας χάριν ευκολίας. Δεν επιτρέπει στους ιερείς να βαπτίζουν εκτός του Ιερού Ναού και να δέχωνται πολλούς αναδόχους. Ιδιαιτέρως εφιστά την προσοχή των εφημερίων να τελούν τους Γάμους πάντοτε με πρότερη άδειά του και συμφώνως με τους κανόνες της Εκκλησίας και τους νόμους του κράτους. Συνιστά να μην αναπέπονται δεήσεις κατά την διάρκεια της μεταφοράς των νεκρών προς και από τον Ναό.

Απαγορεύει αυστηρώς τη λήψη χρημάτων κατά το μυστήριο της Εξομολογήσεως. Απαγορεύει επίσης κάθε λιτανεία ιερών εικόνων και ιερών λειψάνων άνευ προηγούμενης εγκρίσεώς του. Απαγορεύει το κήρυγμα και το ψάλσιμο από πρόσωπα τα οποία δεν έχουν διοριστεί από τον ίδιο. Δεν επιτρέπει να εξέρχονται του ναού οι ιεροψάλτες, κατά την διάρκεια της αναγνώσεως του Ευαγγελίου, προκειμένου να καπνίσουν, οι οποίοι και συχνά διεπληκτίζοντο με τον ιερέα και τους συναδέλφους τους.

Απαγορεύει σε όλους τους κληρικούς την προσέλευση στα κοσμικά δικαστήρια, ακόμη και ως μάρτυρες, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδειά του και μόνο για πολύ σοβαρές υποθέσεις. Δεν επιτρέπει την απομάκρυνση των ιερέων από την ενορία τους χωρίς άδειά του, καθώς και την παραμονή τους σε καπηλειά.

Αυστηρώς, με Εγκύκλιό του, δεν επιτρέπει την ανάμειξη των κληρικών σε πολιτικές διαμάχες, αλλά και συζητήσεις. «Οι κληρικοί δεν είναι δυνατόν να γίνωνται αφορμή σκανδαλισμού των συνειδήσεων των Χριστιανών λησμονούντες ότι το έργο αυτών είναι μόνον αγιαστικόν και καθαρώς πνευματικόν και ότι τοιαύτην ανάμιξιν όχι μόνον οι ιεροί κανόνες απαγορεύουν, αλλά και βαρύτατας ποινάς επιβάλλωνται. ».

Ενδιαφέρεται για κάθε πράξη και ενέργεια των κληρικών της Μητροπόλεως του, τονίζοντας ότι το έργο του κληρικού είναι καθαρά πνευματικό.

Δείχνοντας το παράδειγμα στους κληρικούς του ο πτωχός Επίσκοπος ποτέ δεν έλαβε χρήματα για τις τελετές στις οποίες συμμετείχε.

 Ο Ανδριάντας του Χρυσοστόμου Δασκαλάκη σήμερα, έμπροσθεν του Μητροπολιτικού Οίκου στην Καλαμάτα Ο Ανδριάντας του Χρυσοστόμου Δασκαλάκη σήμερα, έμπροσθεν του Μητροπολιτικού Οίκου στην Καλαμάτα
Με τακτικές επισκέψεις στις ενορίες προσπάθησε να σταματήσει τα προβλήματα που ανεφύοντο από λάθη των κληρικών του. Αλλά και οι λαϊκοί, οι αποτελούντες το χριστεπώνυμο πλήρωμα, συνήθιζαν πολύ συχνά να αποστέλλουν επιστολές στον Δασκαλάκη, κατηγορώντας τους ιερείς για το παραμικρό λάθος, τις περισσότερες φορές αδίκως. Στο Αρχείο της Ιεράς Μητροπόλεως υπάρχουν τέτοιες επιστολές. Αρκετές φορές μάλιστα υποδείκνυαν στον Μητροπολίτη ποιόν πρέπει να χειροτονήσει ιερέα. Οι συνήθεις κατηγορίες εναντίον των ιερέων ήταν: «κλέφτης, ανήθικος, μέθυσος, κομμουνιστής!».

Ο Χρυσόστομος Δασκαλάκης σε όλες τις περιπτώσεις ασκούσε τον έλεγχο των ιερέων συμφώνως με το κανονικό δίκαιο. Ασκούσε με διάκριση την εκκλησιαστική δικαιοσύνη, γνωρίζοντας την οικονομική κατάσταση και την δυσχερή κοινωνική θέση των ιερέων του, μην παραλείποντας βεβαίως την αυστηρότητα όπου εχρειάζετο.

Για τους φτωχούς ιερείς, ενέκρινε τακτικά τα έξοδα ραφής ιερών αμφίων υπό την προϋπόθεση ότι τα άμφια θα έμεναν κτήμα των Ναών.

Με πρόταση του Δασκαλάκη πολλοί εφημέριοι διέμεναν σε οικίες που ανήκαν σε ενοριακούς ναούς.

Πάντοτε επέμενε για την καταβολή της ενοριακής εισφοράς, προκειμένου να μισθοδοτούνται οι εφημέριοι πόλεων και χωρίων.
Το 1956 ανασυγκρότησε και επαναλειτούργησε τον Ιερατικό Σύνδεσμο της Μητροπόλεως Μεσσηνίας, ο οποίος είχε ιδρυθεί το 1905 από τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας Μελέτιο Σακελλαρόπουλο. Σκοπός του Συνδέσμου ήταν η προώθηση των συμφερόντων των εφημερίων.

Ο αγωνιστής Ιεράρχης συμετείχε σε πολλές επιτροπές της Ιεράς Συνόδου για την οικονομική αναβάθμιση του εφημεριακού κλήρου σε συνεργασία με την Πολιτεία. Υπήρξε πνευματικός συμπαραστάτης των ιερέων και μοναχών του και υποστήριξε αυτούς στις όποιες δυσκολίες τους. Πραγματοποιεί συνεχώς ετήσια Ιερατικά συνέδρια τόσο στην Καλαμάτα όσο και στις έδρες των Αρχιερατικών περιφερειών.

Επέλεξε μορφωμένους θεολόγους για εγγάμους και αγάμους κληρικούς.

Επί Αρχιερατείας του σπουδαίοι Κληρικοί Ιεροκήρυκες ελάπρυναν με την παρουσία τους την Μητρόπολη Μεσσηνίας όπως οι: Μελέτιος Γαλανόπουλος μετέπειτα Μητροπολίτης Κυθήρων, Κλεόπας Θωμόπουλος μετέπειτα Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων, Σωτήριος Κίτσος, μετέπειτα Μητροπολίτης Γυθείου και Οιτύλου, Χρυσόστομος Βέργης μετέπειτα Μητροπολίτης Χαλκίδος, Δαμασκηνός Ρουμελιώτης, νυν Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής, Σπυρίδων Κυβετός μετέπειτα Μητροπολίτης Ζιχνών και Νευροκοπίου, Μελέτιος Καλαμαράς νυν Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης, οι Αρχιμανδρίται: Ιωήλ Γιαννακόπουλος, Αγαθάγγελος Μιχαηλίδης, Μάξιμος Βασιλειάδης, Θεοφάνης Μαρκουλάκης, Ιωάννης Μαρκόπουλος, Θεοδόσιος Λαμπρόπουλος, Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος, Τιμόθεος Μοσχόπουλος, Νεόφυτος Παντζής.

Αναγνώριζε και εκτιμούσε τους άξιους κληρικούς και πολλές φορές συνεργαζόταν μαζί τους για διάφορα θέματα. Επίστευε ότι η ανάσταση του ελληνικού έθνους είναι έργο του έλληνα κληρικού, και ότι το Έθνος οφείλει πολλά στους κληρικούς. Τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι ιερείς του αλλά και η πεποίθησή του ότι ο κληρικός πρέπει να είναι «αναμορφωτής της κοινωνίας» οδήγησαν τον Χρυσόστομο να ιδρύσει το Εκκλησιαστικό Φροντιστήριο Καλαμάτας. Το Ανώτερο Εκκλησιαστικό Φροντιστήριο Καλαμάτας σκοπό είχε την παραγωγή μορφωμένων κληρικών για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις μεγάλες απαιτήσεις της τότε ελληνικής κοινωνίας. Από το Φροντιστήριο αποφοίτησαν οι περισσότεροι εφημέριοι της Μεσσηνίας, και άλλων Μητροπόλεων και ανεδείχθησαν σημαντικά ανώτερα στελέχη της Ελλαδικής Εκκλησίας.

Ο Χρυσόστομος Δασκαλάκης έγινε «τύπος Χριστού» θυσιαζόμενος όπως ο Χριστός για τον άνθρωπο.

Με αυτήν του την αγάπη, ο Δεσπότης της Μεσσηνίας κατόρθωσε στα 16 χρόνια διακονίας του να μπει στις καρδιές των Μεσσηνίων.

Τιμώντας τον Χρυσόστομο Δασκαλάκη, τον «Πατέρα» της Μεσσηνίας στα δύσκολα χρόνια της ανασυγκρότησης του τόπου μας ο σημερινός Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος ονόμασε το 2011 έτος Χρυσοστόμου Δασκαλάκη επί τη συμπληρώσει 50 ετών από της κοιμήσεως του μεγάλου Δεσπότου και θα τελεσθεί Θεία Λειτουργία και Μνημόσυνο στον Ιερό Ναό του Κοιμητηρίου Καλαμάτας το Σάββατο 16 Απριλίου, ημέρα κατά την οποία το 1961, εκοιμήθη ο μακαριστός Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος Δασκαλάκης, και εκδήλωσεις στην Κορώνη την Παρασκευή 29 Απριλίου 2011 και στην Καλαμάτα στις 6 Νοεμβρίου 2011.
*Σημείωση: Ο Ιωάννης Π. Μπουγάς είναι Θεολόγος και Διδάκτορας Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΤΟΣΟΙ ΓΑΜΟΙ;

undefined



Γιατί ο κάθε σύζυγος σκέπτεται πως να ευτυχήσει και να ζήσει τη ζωή του, λησμονώντας ότι ο πραγματικός γάμος είναι μια συμπαράσταση στη ζωή, βοήθεια και πιστότητα.

Γάμος σημαίνει ο καθένας να βαστάζει το βάρος του άλλου.

Έτσι πρέπει να υπάρχει σε εγρήγορση ένα αίσθημα ευθύνης.

Κάθε φορά εκ νέου πρέπει ο ένας να δέχεται τον άλλο όπως είναι. Οφείλει να διώχνει απατηλές φαντασιώσεις και ψεύτικες παραστάσεις που καταστρέφουν την πραγματικότητα του γάμου και να ξέρει, ότι στην αγάπη της αρχής απλώς αρχίζει η πορεία του γάμου.

Ο γνήσιος γάμος μπορεί να προκύψει μόνο από αυτοπειθαρχία και υπερνίκηση του εαυτού μας, δηλ. Με την άσκηση. Γι’ αυτό μόνο με την άσκηση γίνεται γνήσιος γάμος ικανός να προάγει και να παράγει τη ζωή

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...