Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 08, 2011

Χριστούγεννα καὶ οἰκονομικὴ κρίση

Ἡ οἰκονομικὴ κρίση, ποῦ μαστίζει τὴν Πατρίδα μας, ἔχει ἐπηρεάσει τὴ ζωὴ ὅλων μας. Ἄλλος λιγότερο καὶ ἄλλος περισσότερο αἰσθάνεται τὶς ὀδυνηρὲς ἐπιπτώσεις της. Ἐξ αἰτίας τῆς κρίσεως, τὶς ἥμερες αὐτὲς πρὸ τῶν Χριστουγέννων οἱ ψυχὲς τῶν ἀνθρώπων, ἀντὶ νὰ αἰσθάνονται χαρά, εἰρήνη καὶ εὐτυχία γιὰ τὰ μεγάλα καὶ χαρμόσυνα γεγονότα τοῦ ἁγίου Δωδεκαημέρου, ποῦ πλησιάζουν, αἰσθάνονται κατάθλιψη, ἀνασφάλεια, ἀνησυχία, μελαγχολία, ἀπόγνωση. Χιλιάδες συνάνθρωποι μᾶς εἶναι ἄνεργοι, πολλοὶ ἔβαλαν λουκέτο στὰ καταστήματά τους, ἄλλοι ἀδυνατοῦν νὰ πληρώσουν τὸ ἐνοίκιό τους, ἄλλοι ἔχασαν σὲ πλειστηριασμὸ τὸ σπίτι τους, ἄλλων κατάσχεσε ἢ τράπεζα τὸ αὐτοκίνητό τους, ἄλλοι στεροῦνται ἰατροφαρμακευτικῆς περιθάλψεως καὶ δὲν μποροῦν ν' ἀγοράσουν τὰ φάρμακά τους καὶ ἄλλοι (δυστυχῶς συμβαίνει καὶ αὐτὸ) φεύγουν μετανάστες στὸ Ἐξωτερικό. Πῶς νὰ μιλήσει κανεὶς στοὺς ἀνθρώπους αὐτοὺς γιὰ Χριστούγεννα; Μὲ τί διάθεση θ' ἀκούσουν γιὰ τὰ πνευματικά, ὅταν στεροῦνται τὰ ὑλικὰ καὶ ἀγωνιοῦν καὶ στενάζουν γιὰ τὰ βιωτικά;
Καὶ ὅμως, ἴσως αὐτὴ νὰ εἶναι ἢ πιὸ κατάλληλη στιγμή. Διότι ὅσο ἐπικρατοῦσε εὐημερία, καλοπέραση καὶ εὐδαιμονισμὸς καὶ oι ἄνθρωποι ζοῦσαν μέσα στὶς ἡδονὲς καὶ διασκεδάσεις, τὶς χαρτοπαιξίες, τὰ καζίνα καὶ τὰ ρεβεγιόν, οἱ καρδιὲς ἦταν σκληρὲς καὶ οἱ ψυχὲς ὁμοίαζαν μὲ χωράφια ἄγονα, χέρσα καὶ ἐγκαταλελειμμένα ἀπὸ...
τοὺς ἰδιοκτῆτες τους. Τώρα ὅμως, ποῦ τὸ ἀλέτρι τῆς θείας Προνοίας μέσω τῆς οἰκονομικῆς κρίσεως τὶς ὄργωσε βαθιά, καὶ τὰ δάκρυα ποτίζουν καὶ μαλακώνουν τὸ χῶμα, τώρα τὸ ἔδαφος εἶναι πλέον ἕτοιμο νὰ δεχθεῖ τὸν θεῖο σπόρο καὶ νὰ καρποφορήσει.

Μήπως ἄλλωστε αὐτὸς δὲν εἶναι καὶ ὁ κυριότερος λόγος, γιὰ τὸν ὅποιον ὁ Θεὸς ἐπιτρέπει τὶς διάφορες θλίψεις καὶ δοκιμασίες στὴ ζωή μας;
«Ο ΣΤΑΥΡΟΣ»Δεκέμβριος 2010
 
 

H αναγκαστικὴ αποβολὴ του ράσου στην Τουρκία έγινε εθελούσια




Ἡ ἀναγκαστικὴ ἀποβολὴ τοῦ ράσου στὴν Τουρκία ἔγινε ἐθελούσια
ΕΙΝΑΙ πράγματι λυπηρό, διότι αὐτὸ ποὺ ἐπεβλήθη ἀπὸ τὸ κεμαλικὸ καθεστὼς νὰ κυκλοφοροῦν οἱ κληρικοὶ μὲ λαϊκὰ ἐνδύματα, πλὴν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου τώρα μετὰ χαρᾶς καὶ ἐθελούσια τὸ ἀκολουθοῦν σχεδὸν ὅλοι οἱ κληρικοὶ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καὶ ἐκτὸς Τουρκίας, χωρὶς κανεὶς νὰ τοὺς ἀναγκάζει.
Ἡ τάση μάλιστα αὐτὴ ἐνισχύθηκε στὴν ἀνὰ τὴν Δύση, Ἀμερικὴ καὶ Εὐρώπη, Ὀρθόδοξη Διασπορά, ὅπου ὁ πλήρως ἐκκοσμικευμένος Κλῆρος τοῦ Παπισμοῦ καὶ τοῦ Προτεσταντισμοῦ ἐνδύεται, ὅπως οἱ κοσμικοὶ, ὅταν κυκλοφοροῦν ἐκτὸς τῶν Ἱερῶν Ναῶν, καὶ μόνον ἐντὸς τῶν Ἱερῶν Ναῶν ἢ σὲ ἐπίσημες ἐκδηλώσεις καὶ ἐμφανίσεις φέρουν ἱερατικὴ ἀμφίεση.

Ἀντὶ νὰ φρενάρουμε καὶ νὰ σταματήσουμε τὴν παπικὴ καὶ προτεσταντικὴ ἐκκοσμίκευση καὶ νὰ τοὺς δώσουμε ἐμεῖς τὸ παράδειγμα ἱεροπρεποῦς καὶ σεμνῆς ἐμφανίσεως, παρασυρόμαστε ἐμεῖς ἀπὸ τὴν κοσμικὴ συμπεριφορὰ καὶ νοοτροπία τῶν αἱρετικῶν αὐτῶν κληρικῶν.
Ἐπαληθεύεται ἔτσι γιὰ μυριοστὴ φορὰ ὅτι ὅπου ὑπάρχει ἔκπτωση στὸ δόγμα ἀκολουθεῖ καὶ ἔκπτωση στὸ ἦθος ἢ καὶ τὸ ἀντίστροφο, ὅπερ καὶ συνηθέστερο τὴν ἔκπτωση στὸ ἦθος ἀκολουθεῖ καὶ ἡ ἔκπτωση στὸ δόγμα. Δυστυχῶς ἡ παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, στὴν ὁποία πρωτοστατεῖ ἀπὸ τὸν περασμένο αἰώνα τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, ἔφθειρε τὰ νοήματα πολλῶν Ὀρθοδόξων, μὲ συνέπεια νὰ ἔχουμε καταστροφικὲς συνέπειες ὄχι μόνο στὸ χῶρο τῆς Πίστεως ἀλλὰ καὶ στὸ χῶρο τοῦ βίου τῆς κατὰ Χριστὸν πολιτείας. Δὲν εἶναι τυχαῖο ὅτι οἱ ἐλευθεριάζοντες καὶ «προοδευτικοὶ» κληρικοὶ προέρχονται σχεδὸν ὅλοι ἀπὸ τοὺς κύκλους τῶν Οἰκουμενιστῶν.
Περιφερόμενοι ὁμολογηταὶ οἱ ρασοφοροῦντες κληρικοί
ΔΕΝ πρόκειται βέβαια στὰ σύντομα σχόλια μας νὰ παρουσιάσουμε τὴν μεγάλη πνευματικὴ σημασία καὶ σπουδαιότητα τοῦ ἁγιασμένου καὶ ἁγιάζοντος, τὸν Σταυρὸν τοῦ Χριστοῦ καὶ τὸ κατὰ Χριστὸν πένθος συμβολίζοντος ράσου, διὰ νὰ φανῆ ὅμως ὅτι θὰ μπορούσαμε οἱ Ὀρθόδοξοι καὶ στὸ σημεῖο αὐτὸ νὰ ἐπηρεάσουμε τοὺς πλανηθέντας καὶ πλανῶντας ἑτεροδόξους κληρικοὺς τοῦ Παπισμοῦ καὶ τοῦ Προτεσταντισμοῦ, παρουσιάζουμε τὸ πόσο θετικὰ εἶδε προτεστάντης Γερμανὸς πάστωρ (=ἱερεὺς) τοὺς Ὀρθοδόξους κληρικοὺς νὰ κυκλοφοροῦν στὴν Ἀθήνα ἀνάμεσα στοὺς κοσμικούς, φορῶντας τὸ ἁγιασμένο ράσο.
Κατὰ τὴν διήγηση ὁμοτίμου τώρα καθηγητοῦ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, φιλοξενούμενός του Γερμανὸς πάστωρ εἶδε μὲ ἔκπληξη καὶ ἀπορία νὰ κυκλοφοροῦν στὸ κέντρο τῆς κοσμικῆς Ἀθήνας οἱ μαυροφορεμένοι κληρικοί. Καὶ ὅταν ὁ ξεναγῶν καθηγητὴς τοῦ ἐξήγησε ὅτι καὶ αὐτοὶ εἶναι «πάστορες» ποιμένες, ἱερεῖς, ὅπως καὶ αὐτὸς μετὰ ἀπὸ περισυλλογὴ καὶ σκέψη εἶπε τὰ ἑξῆς:
«Κακῶς ἐμεῖς στὴ Δύση κυκλοφοροῦμε μὲ κοστούμια, ὅπως οἱ λαϊκοί. Διότι ἐδῶ βλέποντας τοὺς κληρικοὺς μὲ τὰ ράσα, αὐτομάτως σκέπτεσαι ὅτι ἐκτὸς ἀπὸ τὸν κόσμο ὑπάρχει καὶ ὁ Θεός, ἐκτὸς ἀπὸ τὸ κοσμικὸ ὑπάρχει καὶ τὸ ἱερὸ καὶ τὸ θεῖο».
Ἐκτὸς λοιπὸν ἀπὸ τὰ πολλὰ ἄλλα πλεονεκτήματα τοῦ ράσου τοῦ ἁγιασθέντος ἀπὸ πλῆθος ἁγίων καὶ ἁγιάζοντος πλῆθος πιστῶν, οἱ φέ- ροντες τὸ ράσο Ὀρθόδοξοι κληρικοὶ εἶναι κινούμενοι μάρτυρες καὶ ὁμολογηταὶ τῆς ὑπάρξεως καὶ παρουσίας τοῦ Θεοῦ
Πολὺ σοβαρὸ θέμα. Νὰ ἀσχοληθῆ ἡ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ Προύσης Ἐλπιδοφόρος δὲν εἶναι ὁ μοναδικός, ποὺ περιφρονεῖ καὶ ἀτιμάζει τὴν καθαγιασμένη ἀνὰ τοὺς αἰῶνες καὶ μετ᾽ εὐλαβείας τηρούμενη παράδοση τοῦ ἁγιασμένου καὶ ἡρωϊκοῦ ράσου. Τὸ ἴδιο πράττουν σχεδὸν ὅλοι οἱ Ἀρχιερεῖς τοῦ Πατριαρχείου, ἐρχόμενοι στὴν Ἑλλάδα, ἢ διακονοῦντες στὴν Ὀρθόδοξη Διασπορά.
Ἐπειδὴ ὅμως τὸ κακὸ αὐτὸ καὶ ἀντιπαραδοσιακὸ παράδειγμα ἄρχισαν νὰ τὸ μιμοῦνται καὶ ἀρκετοὶ κληρικοὶ ὅλων τῶν βαθμίδων, ποὺ ἀνήκουν στὴν αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, πρέπει μὲ αὐστηρότητα νὰ πάρει θέση ἡ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας, ἐξαπολύουσα σχετικὴ ἐγκύκλιο, ποὺ θὰ διαβασθῆ στοὺς Ἱ. Ναούς, ὥστε καὶ οἱ λαϊκοὶ νὰ γνωρίζουν ὅτι αὐθαιρετοῦν καὶ ἀσεβοῦν ὅσοι κληρικοὶ βγάζουν τὰ ράσα ἢ δὲν φοροῦν καλυμμαύχι ἢ παραλλάσσουν κατὰ ποικίλους τρόπους τὴν ἱερατικὴ ἀμφίεση. Ἂν δὲν συγκρατεῖ πολλοὺς ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ πράξη τῆς Ἐκκλησίας, τουλάχιστον νὰ ντρέπονται τοὺς ἀνθρώπους, τὸ ποίμνιό τους, τὸ ὁποῖο στὴν συντριπτική του πλειοψηφία θέλει τὸν παπᾶ μὲ τὰ ράσα.
Ο ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΣΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ
Ο ΜΑΚΑΡΙΟΣ Γέρων Παΐσιος χαριτωμένος πάντοτε στὶς διδαχές του, μᾶς ἄφησε μεταξὺ ἄλλων σχετικῶν καὶ τὰ ἑξῆς: Τοῦ εἶπαν κάποιοι ἐπισκέπτες: Γέροντα λένε!
Μήπως τὸ ράσο κάνει τὸν παπᾶ; Καὶ ἐκεῖνος ἀπήντησε: Πρόσεχε λ.χ. δύο ἐλιὲς ποὺ ἡ μία ἔχει φύλλα καὶ ἡ ἄλλη δὲν ἔχει. Ποιὰ ἀπὸ τὶς δύο σοῦ ἀρέσει… Ὅταν ἤμουν στὸ Καλύβι τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, μιὰ φορὰ ξεφλούδισα τὸν κορμὸ τῆς ἐλιᾶς, ποὺ ἦταν στὴν αὐλὴ καὶ ἔγραψα: «Τὰ δέντρα πέταξαν τὴν στολή τους, θὰ δοῦμε τὴν προκοπή τους». Καὶ δίπλα ἔγραψα: «Παπᾶς ἀράσοτος, ἄρα ἄσωτος».
Τὸν ἐπισκέφθηκε κάποτε ἕνας ἱερεὺς μὲ ψαλιδισμένα γένεια, ὅπως πράττουν τώρα πολλοὶ κληρικοί, νέοι καὶ ἡλικιωμένοι. Καὶ μεταξύ τους ἔγινε ὁ ἑξῆς χαριτωμένος καὶ διδακτικὸς διάλογος: —Ἐσὺ πάτερ ἀπὸ ποῦ εἶσαι; —Ἀπὸ τὴν Κρήτη Γέροντα. —Πόσα χρόνια εἶσαι παπᾶς; —Ἐσεῖς, Γέροντα, πόσων χρόνων παπᾶ μὲ κάνετε; —Ἐγὼ σὲ κάνω μιᾶς ἑβδομάδος παπᾶ! —Ἒ ὄχι, Γέροντα, καὶ μιᾶς ἑβδομάδος! Ἔχω τριάντα χρόνια παπᾶς! —Δὲν σοῦ φαίνεται! Μοῦ φαίνεσαι μιᾶς ἑβδομάδος ἀξύριστος…
Ορθόδοξος Τύπος,09/12/2011

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΚΑΙ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΣΙΤΙΖΟΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ




ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΚΑΙ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΣΙΤΙΖΟΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==================
Αντί να ασχοληθεί με τα πραγματικά προβλήματα των πιστών η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος εξαντλεί τις συνεδρίες της με επικοινωνιακά τρικ με την Ευρωπαική Ενωση, με την επικύρωση των πρακτικών και με τις ειρηνικές επισκέψεις του Μακαριότατου και της σκιάς του - του Θεοφιλέστατου επισκόπου Διαυλείας Γαβριήλ.
Οι Αγιοι Συνοδικοί θεώρησαν καλό να στείλουν στον κ. Μπαρόζο επιστολή για να του προτείνουν λύσεις για την υπέρβαση της κρίσης. Και ο Μπαρόζο τους έστειλε εξίσου επικοινωνιακή επιστολή που σημαίνει σηκώστε κι εσείς το βάρος της κρίσης και αφήστε τα κόλπα κατά μέρος.
Φυσικά δεν το διατύπωσε έτσι. Τους ευχαρίστησε για την ευγένεια να του στείλουν επιστολή και υποσχέθηκε συνεργασία για την εφαρμογή της “οικονομικής ανθρωπολογίας” (άκου “άρες, μάρες, κουκουνάρες” που γράφει η Σύνοδος στην Ευρωπαική Ενωση).!!!
Οι Ιεράρχες μας ζητούν την εφαρμογή “οικονομικής ανθρωπολογίας” και ο Μπαρόζο τους απαντά ότι τα μέτρα που λαμβάνονται για την κρίση σε αυτό ακριβώς στοχεύουν!
Ευτυχώς επειδή κοντά σε αυτές τις εμετικής αηδίας ενέργειες, που προκαλούν ναυτία στους πιστούς, αναπτύσσεται ένα τεράστιο φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας - με τη βοήθεια χιλιάδων εθελοντών - οι οποίοι προσφέρουν καθημερινά το αστρονομικό ποσό των 250,000 γευμάτων στους πένοντες συμπολίτες μας.
Εκτιμούμε επίσης δεόντως τις κινήσεις σχεδόν όλων των ιεραρχών μας να περιοριστούν μόνον στο ναό οι εκδηλώσεις για τα ονοματήριά τους, ενώ παράλληλα καλούν όσους θέλουν να τους κάνουν δώρο για τη γιορτή τους να προσφέρουν το αντίστοιχο ποσό στο φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας.
Καρπός γνήσιου ποιμαντικού ενδιαφέροντος είναι και η επιστολή του Σεβασμιότατου Κορίνθου κ. Διονύσιου για τα υποσιτιζόμενα παιδιά της επαρχίας του.
Ευχαριστούμε θερμά όσους Ιεράρχες μας συντελούν για όσα ουσιαστικά προσφέρει η Εκκλησία με το τέραστιο και πολυσχιδές ποιμαντικό και φιλανθρωπικό εργο της.

Παρακαλούμε τους εντός και εκτός της Συνόδου επικοινωνιολόγους του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, που τον εξώθησαν να στείλει τη φαιδρή επιστολή στον κ. Μπαρόζο, να συμμαζευτούν και να μάθουν να συμπεριφέρονται εφεξής ως πνευματικοί πατέρες και όχι ως πολιτευτές. Σιγά μη δεν διαφοροποιηθούν οι διατάξεις των μνημονίων εξαιτίας της παρέμβασης της Εκκλησίας της Ελλάδος.!!!
Θα μας υποχρεώσει ειλικρινά όποιος μας δώσει πληροφορίες ποιου ήταν η ιδέα το επικοινωνιακού τρικ με τις Βρυξέλλες. Του ιδίου του Αρχιεπισκόπου, της σκιάς του - τουτέστιν του Θεοφιλέστατου επισκόπου Διαυλείας Γαβριήλ Παπανικολάου - ή κάποιου αλλου μεγαλοφάνταστου επικοινωνιακού Συνοδικού Μητροπολίτη.
Παρατίθεται στη συνέχεια η επιστολή του Σεβασμιότατου Κορίνθου Διονυσίου για τα υποσιτιζόμενα παιδιά.
******
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΣΙΤΙΖΟΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ
========
Προς
τους εκπαιδευτικούς της πόλεως και του Νομού Κορινθίας.
Αγαπητοί μου εκπαιδευτικοί,
τούτες τις δύσκολες στιγμές που περνά η πατρίδα μας, όλοι μας δοκιμαζόμαστε καθημερινά.
Κρίση, ύφεση, έλλειμμα, συνομωσίες και διάφορες νέες έννοιες μπήκαν στο λεξιλόγιό μας, άλλαξαν την καθημερινότητά μας, πτώχευσαν εκτός από τον τόπο και τις οικονομίες μας, προσωρινά ίσως και την ελπίδα μας.
Ό,τι και να συμβαίνει, όπως και να συμβαίνει και για όσο χρόνο και να συμβαίνει, κάποια πράγματα δεν διαπραγματεύονται, δεν αγοράζονται, δεν πωλούνται, δεν νοικιάζονται, δεν δανείζονται και κυρίως δεν «κουρεύονται».
«Haircut» και αναδιάρθρωση στις ψυχές μας και την πίστη μας δεν μπορεί να κάνει κανείς.
Μέσα στο γενικότερο πλαίσιο Φιλανθρωπίας της Ιεράς Μητροπόλεως Κορίνθου, επιβάλλεται να προστεθεί ακόμη μια δράση, η οποία όμως χρειάζεται και την αρωγή σας. Το τελευταίο διάστημα, λόγω της ανέχειας σε διάφορα σχολεία της χώρας μας παρατηρήθηκαν (σύμφωνα με τα ΜΜΕ και μαρτυρίες δασκάλων και παιδιών) φαινόμενα υποσιτισμού μαθητών, τα οποία οδήγησαν ακόμη και σε λιποθυμίες!!! Όμως αυτά τα απαράδεκτα για πολιτισμένους ανθρώπους φαινόμενα ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΤΥΠΗΘΟΥΝ ΣΤΗ ΡΙΖΑ τους.
Στιγματίζουν την εποχή μας. Ελέγχουν την πίστη μας και επιβάλλεται να τα αντιμετωπίσουμε καίρια, διακριτικά και με αγάπη. Όπως αποδεικνύεται, φύσει και θέσει αρμόδιοι να επισημάνουν αυτά τα φαινόμενα, άξιοι προστάτες των παιδιών μας, «δάσκαλοι» με την πραγματική έννοια του όρου είστε εσείς.
Αυτό που σας ζητώ αυτή τη στιγμή είναι απλό αλλά τόσο πολύτιμο: κάθε κρούσμα, φαινόμενο, ακόμη και υποψία τέτοιας κατάστασης μπορείτε να την αναφέρετε στην Ιερά μας Μητρόπολη και ειδικά στον αρμόδιο για αυτή την δράση ιερέα π. Παύλο Στρούμπα, εφημέριο του Ι. Ναού Αγίων Γεωργίου - Μακαρίου Κορίνθου, τηλ. 6932 - 743958.
Η Μητρόπολή μας με τη συμπαράστασή σας αλλά και με διακριτικότητα και σεβασμό στο τεράστιο πρόβλημα κάθε τέτοιας οικογένειας, μέσω της Τράπεζας Τροφίμων και Ενδυμάτων «Η ΘΕΟΠΡΟΣΦΟΡΑ» μπορεί να προσφέρει, να ενισχύσει και να συνδράμει, εξασφαλίζοντάς τους τα απαραίτητα υλικά εφόδια σε τρόφιμα και ρουχισμό.
Ευελπιστώντας στη αμέριστη συμπαράστασή σας για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων, που αποτελούν ντροπή για την κοινωνία μας, αναμένοντας την με ευαισθησία ανταπόκρισή σας, προσεύχομαι και εύχομαι όλα αυτά τα τεκταινόμενα να μην οδηγήσουν σε «πτώχευση» την καρδιά μας αφ᾿ ενός και αφ᾿ ετέρου τέτοια γεγονότα να μην επεκταθούν και κρατήσουν για πολύ.
ΠΗΓΗ:
Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”

Ποιος είναι ο Μητροπολίτης Προύσσης κ. Ελπιδοφόρος;

 

Ποιος είναι ο Μητροπολίτης Προύσσης κ. Ελπιδοφόρος;

Θυμηθείτε αυτό το όνομα!.. Ο Mητροπολίτης Προύσσης, καθηγητής στο Α.Π.Θ, κ. Ελπιδοφόρος νέος ηγούμενος της Μονής της Αγία Τριάδος στη Χάλκη των Πριγκιποννήσων Κων/πολης, ελπίζουμε ότι θα είναι ο πρώτος Δ/ντής σπουδών της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, που αναμένεται να ξανανοίξει μετά από 40 χρόνια !!!

Στη φωτογραφία ο Σεβασμιώτος Ελπιδοφόρος, με το Δημ. Σταθακόπουλο, στο ελληνικό Προξενείο Κων/πόλεως την 06.12.2011, κρατώντας ένα από τα βιβλία του Δ. Σταθακόπουλου για τον οθωμανικό πολιτισμό και τη συμβολή των ρωμηών σε αυτόν. Σημ.: Οι ιερείς στην Τουρκία απαγορεύεται να φορούν ράσα δημοσίως, γι’ αυτό και ο σεβασμιώτατος είναι με κοστούμι. Ράσα φέρει δημοσίως μόνον ο εκάστοτε Πατριάρχης, καθώς και όλοι οι ιερείς μόνον εντός των εκκλησιών την ώρα που ιερουργούν.
Σε επίσημο δείπνο που παρέθεσε ο νέος Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στην Κων/πολη κ. Νικ. Μαθιουδάκης επ’ ευκαιρία της αναλήψεως των καθηκόντων του και της ονομαστικής του εορτής την 06.12.2011, στον Παναγιότατο οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, καθώς και στην ιερά σύνοδο του Πατριαρχείου, είχε την τιμή να προσκληθεί και παρευρεθεί ο Δρ Δημήτριος Οδ. Σταθακόπουλος ( γνωστός οθωμανολόγος/ τουρκολόγος/ μουσικολόγος και δικηγόρος Πειραιά ).
Η ενδιαφέρουσα σημαντικότατη είδηση είναι πως όπως πλέον διαφαίνεται και συζητούν οι ιερατικοί κύκλοι και η κοινότητα των ρωμηών της Πόλης, η Θεολογική σχολή της Χάλκης που έχει κλείσει εδώ και 40 χρόνια, πρόκειται να ξαναλειτουργήσει σύντομα, κατόπιν δηλώσεως και του αμερικανού αντιπροέδρου Τζο Μπάιντεν.
Αν η πεποίθηση αυτή συνδυαστεί και με το γεγονός της εκλογής του Mητροπολίτη Προύσσης, καθηγ. στο Α. Π Θ κ. Ελπιδοφόρου στη θέση του ηγουμένου της Μονής της Αγία Τριάδος στη Χάλκη των Πριγκιποννήσων τότε έχουμε να ελπίζουμε σε πολλά !!!
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Προύσης κ. Ελπιδοφόρος Λαμπρυνιάδης γεννήθηκε στo Μακρυχώρι Κωνσταντινουπόλεως στις 28 Νοεμβρίου 1967. Αποφοίτησε από τη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης το 1991. Διάκονος χειροτονήθηκε το 1994 και Πρεσβύτερος στις 20 Μαρτίου 2005 από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Υπηρέτησε ως Κωδικογράφος (1994-1995), Υπογραμματέας (1995-2005) και Αρχιγραμματέας (2005-2011) της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Στις 20 Μαρτίου 2011 χειροτονήθηκε Μητροπολίτης Προύσης. Τη χειροτονία τέλεσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, συμπαραστατούμενος από τον Μητροπολίτη Τρανουπόλεως Γερμανό, τον Αρχιεπίσκοπο Κρήτης Ειρηναίο, τους Μητροπολίτες Μύρων Χρυσόστομο, Μοσχονησίων Απόστολο, Σασίμων Γεννάδιο, Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας Θεόκλητο, Ικονίου Θεόληπτο, Βεροίας και Αλεξανδρέττας Παύλο (Πατριαρχείο Αντιοχείας), Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα (Πατριαρχείο Ρωσίας), Καμερούν Γρηγόριο (Πατριαρχείο Αλεξανδρείας), Ταμασσού και Ορεινής Ησαΐα (Εκκλησία της Κύπρου) και τον Αρχιεπίσκοπο Μπελοτσερκώβου και Μπογουσλάβου Μητροφάνη (Πατριαρχείο Ρωσίας).
Τον Αύγουστο του 2011 διορίστηκε Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος Χάλκης.
ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ αυτό το όνομα και την προσωπικότητα. Ο απανταχού ελληνισμός έχει να κερδίσει πολλά από τη δράση του, αφού αφενός αναμένεται να είναι ο πρώτος εν ενεργεία δ/ντης σπουδών της Θεολογικής σχολής της Χάλκης μετά από 40 χρόνια, ενώ δεν αποκλείεται να τον δούμε και οικουμενικό Πατριάρχη κάποια στιγμή δεδομένου ότι είναι λογιώτατος και νεότατος, χαίρει δε τεραστίας εκτίμησης και σεβασμού από την ιεραρχία και το ποίμνιο

Για το ψέμα και τη δολιότητα. (Αγ. Νικοδήμου του Αγιορείτου)




Αδελφοί μου Χριστιανοί, προσέχετε, όσο μπορείτε, να μη λέτε ψέματα. γιατί το ψέμα είναι εφεύρεση του διαβόλου και ο διάβολος είναι ο πατέρας του ψεύδους. Επομένως, όσοι είναι ψεύτες, έχουν πατέρα τους τον διάβολο και μοιάζουν μ’ αυτόν και τον έχουν πατέρα, καθώς το αναφέρει και ο Κύριός μας στην Αγία Γραφή. λέγοντας: «Ο πατέρας που έχετε εσείς είναι ο διάβολος, κι όσα επιθυμεί ο πατέρας σας, αυτά θέλετε να κάνετε .Εκείνος εξαρχής ήταν ανθρωποκτόνος και δεν μπόρεσε να σταθεί μέσα στην αλήθεια, γιατί δεν υπάρχει μέσα του τίποτε το αληθινό. Όταν λέει ψέματα. εκφράζει, τον εαυτό του γιατί είναι ψεύτης και είναι ο πατέρας του ψεύδους. Αντίθετα, όσοι λένε την αλήθεια, έχουν ως πατέρα τους την Αλήθεια, που είναι ο Θεός και ο Ιησούς Χριστός. Και είναι γεννημένοι από την Αλήθεια, καθώς μας λέει ο «αγαπημένος» μαθητής Ιωάννης : «Παιδιά μου, ας μην αγαπάμε με λόγια και ωραίες φράσεις, αλλά με έργα και αγάπη αληθινή. Απ’ αυτό θα καταλάβουμε ότι είμαστε παιδιά της αλήθειας».
Εσείς είσθε Χριστιανοί και με τη Χάρη του Αγίου Βαπτίσματος, απογυμνωθήκατε από τον παλαιό άνθρωπο και ενδυθήκατε τον Χριστό. που είναι η αλήθεια. όπως το λέει και ο Ίδιος: «Εγώ είμαι η οδός, η αλήθεια και η ζωή.

Πώς τολμάτε λοιπόν να αφήνετε την αλήθεια και να προτιμάτε το ψευδός; Δεν σκέπτεσθε ότι με τις ψευδολογίες σας αυτές ξεντύνεστε τον Χριστό, τον νέο άνθρωπο, και ενδύεσθε πάλι τον παλαιό που φθείρεται και χάνεται; Δεν ακούτε πως σας συμβουλεύει ο μακάριος απόστολος Παύλος, να μη λέτε ψέματα ο ένας στον άλλον, αλλά να πετάξετε από πάνω σας τον παλαιό άνθρωπο, του οποίου το κύριο χαρακτηριστικό είναι το ψεύδος, και να ενδυθείτε τον νέο, του οποίου ίδιο είναι η αλήθεια; «Μη λέτε ψέματα ο ένας στον άλλον, αφού βγάλατε από πάνω σας τον παλαιό αμαρτωλό εαυτό σας με τις συνήθειές του και ντυθήκατε τον καινούργιο άνθρωπο, που ανανεώνεται συνεχώς, σύμφωνα με την εικόνα του Δημιουργού του, ώστε με τη νέα ζωή να φθάσει στην τέλεια γνώση του Θεού».
Ο ιερός Χρυσόστομος λέει: Αν κάποιος φοράει καινούργιο φόρεμα, αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό από όλους. Έτσι και σεις, λέει, είσθε Χριστιανοί, επειδή έχετε ενδυθεί, κατά το άγιο Βάπτισμα, τον Χριστό σαν ένα φόρεμα. Αυτό μόνο πρέπει να φροντίζετε να γίνεται φανερό στο περιβάλλον σας με τα έργα και τα λόγια σας και γενικά με όλη σας τη βιοτή. Να γίνεται αντιληπτό δηλαδή ότι το ένδυμά σας είναι ο Χριστός: «Ας ενδυθούμε τον Χριστό», λέει ο ιερός πατέρας, «και ας είμαστε μαζί Του. Διότι εκείνος που φοράει ένα καινούργιο ένδυμα, αυτό γίνεται καταφανές σε όλους τους γύρω του. Ας γίνεται λοιπόν καταφανής ανάμεσα μας με κάθε τρόπο ο Χριστός. Πώς όμως θα γίνει φανερός; Αν πράττουμε πάντοτε όσα Εκείνος επιθυμεί»

(«Το ψέμα και η δολιότητα». Εκδ. Ετοιμασία, Ι. Μ. Τιμίου Προδρόμου – Καρέας, 2007, σ. 37-40).

Άγγελοι: οι θεριστές του Θεού.(Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς)




Στην παραβολή του σπορέως ο Κύριος Ιησούς εξηγεί: «το χωράφι είναι ο κόσμος, ο καλός σπόρος είναι όσοι ανήκουν στη βασιλεία του Θεού. Τα ζιζάνια είναι όσοι ανήκουν στον πονηρό, ο εχθρός που τα έσπειρε είναι ο διάβολος, ο θερισμός είναι το τέλος του κόσμου και οι θεριστές είναι οι άγγελοι. Όπως λοιπόν μαζεύονται τα ζιζάνια και καίγονται στη φωτιά, έτσι θα γίνει στο τέλος του κόσμου. Θα στείλει ο Υιός του Ανθρώπου τους αγγέλους του και θα μαζέψουν από το χώρο της βασιλείας του όσους προκαλούν την πτώση των άλλων και κάνουν πράγματα αντίθετα με τον νόμο του Θεού, και θα τους ρίξουν στο καμίνι της φωτιάς· εκεί θα κλαίνε και θα τρίζουν τα δόντια τους. Τότε οι ευσεβείς θα λάμψουν σαν τον ήλιο στη βασιλεία του πατερά τους. Όποιος έχει αυτιά για ν’ ακούει ας ακούει». (Ματθ. ιγ΄ 38-43).
Προτού όμως έρθει το τέλος του κόσμου, θα έχει έρθει το τέλος πολλών από μας. Τώρα, όταν πέθανε ο φτωχός Λάζαρος, την ψυχή του την μετέφεραν οι άγγελοι στους κόλπους του Αβραάμ· όταν όμως πέθανε ο άσπλαχνος πλούσιος, πήγε στην κόλαση (βλ. Λουκ. ιστ’ 19-23). Γι’ αυτό, άνθρωπε, να θυμάσαι πως για σένα το τέλος του κόσμου θα είναι το τέλος το δικό σου. Στο θάνατό σου θα σε θερίσουν είτε οι άγγελοι, είτε οι πονηροί δαίμονες. Είναι καλό να εμπιστευτείς τον εαυτό σου στο έλεος του Θεού. Το να εμπιστεύεσαι όμως το Θεό και να εξακολουθείς ν’ αμαρτάνεις χωρίς να μετανοείς, είναι σα να εμπαίζεις το Θεό. Άκου τι λέει ο Σωτήρας μας: «ούτω λέγω υμίν, χαρά γίνεται ενώπιον των αγγέλων του Θεού επί ένί αμαρτωλώ μετανοούντι» (Λουκ. ιε’ 10).
Αλίμονο σ’ εκείνους που πεθαίνουν στην αμαρτία, χωρίς να μετανοήσουν. Ο μεγάλος απόστολος κάνει μια αυστηρή προειδοποίηση: «ο Θεός ούτε του αγγέλους δε λυπήθηκε όταν αμάρτησα, αλλά τους έριξε στα τάρταρα όπου φυλάγονται δέσμιοι στο σκοτάδι περιμένοντας την τελική κρίση. Ούτε τον αρχαίο κόσμο δεν λυπήθηκε, έναν κόσμο που ήταν γεμάτος από ασεβείς, αλλά έφερε τον κατακλυσμό· μονό τον Νώε τον κήρυκα της δικαιοσύνης, τον άφησε να σωθεί με άλλους εφτά. Και καταδίκασε σε καταστροφή τις πόλεις Σόδομα και Γόμορρα και τις έκανε στάχτη· κι αυτό, για να παραδειγματίζονται όσοι στο μέλλον δεν σέβονται το Θεό…» (Β΄ Πέτρ. β΄ 4-6). Πολύ περισσότερο δε θα λυπηθεί εκείνους που είναι χριστιανοί κατ’ όνομα, αλλά στην πραγματικότητα είναι με λόγια και με έργα υπηρέτες του πονηρού. Μπορεί κάποτε να μεταμεληθούν όπως ο Ιούδας, αλλά θα είναι πολύ αργά. «Μέλλει γαρ ο υιός του ανθρώπου έρχεσθαι εν τη δόξη του πατρός αυτού μετά των αγγέλων αυτού, και τότε αποδώσει εκάστω κατά την πράξιν αυτού» (Ματθ. ιστ’26).

Η Δευτέρα Παρουσία του Χριστού

Η Δευτέρα Παρουσία του Χριστού θα είναι πολύ ένδοξος αλλά και πολύ δραματική. Στην πρώτη έλευσή Του εμφανίστηκε ένα πλήθος αγγέλων στους ποιμένες της Βηθλεέμ. Στη δεύτερη έλευσή Του θα Τον συνοδεύουν όλοι οι άγιοι άγγελοί Του. «Και θα στείλει τους αγγέλους του να σαλπίσουν δυνατά και να συνάξουν τους εκλεκτούς του από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, από το ένα άκρο του κόσμου ως το άλλο». (Ματθ. κδ΄ 31). «Τότε οι ευσεβείς θα λάμψουν σαν τον ήλιο στη βασιλεία του πατερά τους». (Ματθ. ιγ΄ 43). Οι άγγελοι λοιπόν θα είναι οι θεριστές στο θερισμό του Θεού.
Η μεγαλύτερη ανταμοιβή που υποσχέθηκε ο Χριστός στους εκλεκτούς και τους δίκαιους, εκείνους που έζησαν στη γη σύμφωνα με το ευαγγέλιό Του και υπόφεραν γι’ αυτό, είναι ότι θα γίνουν ισοστάσιοι με τους αγγέλους. Είπε ο ίδιος, απαντώντας στο σοφιστικό λόγο των Σαδδουκαίων: «για όσους όμως αξιωθούν να αναστηθούν από τους νεκρούς και να ζήσουν στον καινούριο κόσμο ούτε θα παντρεύονται ούτε θα παντρεύουν. Κι αυτό, γιατί δεν θα υπάρχει γι’ αυτούς θάνατος· σαν αναστημένοι άνθρωποι που θα είναι, θα είναι ίσοι με τους αγγέλους και παιδιά του Θεού». (Λουκ. κ΄ 35-36).
Όταν διαβάζουμε τα λόγια αυτά νιώθουμε να μας καταλαμβάνει ολόκληρους δέος, φόβος. Πώς μπορούμε να γίνουμε ίσοι με τους αγγέλους; Έχει γραφεί γι’ αυτούς: «Ο Θεός έστη εν συναγωγή Θεών, εν μέσω δε θεούς διακρινεί». Και λίγο παρακάτω: «θεοί έστε και υιοί Υψίστου πάντες». (Ψαλμ. πα’ 1,6).
Εδώ οι άγγελοι καλούνται θεοί όχι επειδή έχουν θεϊκή φύση, αλλά επειδή βρίσκονται σε στενή επαφή με το Θεό. Πώς μπορούν οι άνθρωποι να γίνουν ίσοι μ’ αυτούς; Να, τι λέει ο ιερός ποιητής για τους αγγέλους:
«Ωραιότητι φαιδρύνεσθε πανάγιοι, άγγελοι του Παντοκράτορος, πλησιάζοντες τη αφράστω, δόξη ακραιφνώς, και πόθω κραυγάζοντες αυτώ· Ευλογητός ει ο Θεός, ο των πατέρων ημών» (Όρθρος, ωδή ζ’ πλ. β’ ήχου).

Πώς λοιπόν εμείς, που βλασφημούμε το Χριστό καθημερινά με τις αμαρτίες μας, θα γίνουμε ισάγγελοι, ίσοι με τους αγγέλους που δοξολογούν συνέχεια το Θεό;
Πρώτ’ απ’ όλα ο Χριστός μίλησε για τους «καταξιωθέντες»· και δεύτερο ότι αυτό θα γίνει με «την υπερβάλλουσαν της γνώσεως αγάπην» (Λουκ. κ’ 35 και Εφ. γ΄ Ί9).
Ας ταπεινωθούμε κι ας ακούσουμε τι μας λέει ό θεατής των ουρανίων μυστηρίων απόστολος: «οφθαλμός ουκ είδε και ους ουκ ήκουσε και επί καρδίαν ανθρώπου ουκ ανέβη, α ητοίμασεν ο Θεός τοις αγαπώσιν αυτόν» (Β’ Κορ. β’ 9).
Εδώ είναι το κλειδί του μυστηρίου: εκείνοι που αγαπούν το Θεό, είτε άγγελοι είναι είτε άνθρωποι, για το Θεό είναι ίσοι.
Απ’ αυτήν την άποψη ονομάζουμε τους αγγέλους πρεσβύτερους αδελφούς μας, για να τους τιμήσουμε και να προσευχηθούμε σ’ αυτούς από την κοιλάδα αυτή του κλαύθμωνος:
Άγιοι Αρχάγγελοι και Άγγελοι,
πρεσβεύσατε στο Θεό για μας τους αμαρτωλούς!

(Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς, «Πάτερ ημών», Αθήνα 2003, σ. 117-121)

Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς:, Ἀντὶ οἱ γέροι νὰ γίνουν ὅπως τὰ παιδιά, κάνουν τὰ παιδιὰ γέρους!



παιδι
Γράφετε πόσο ἀγαπᾶτε τὰ παιδιὰ ἐξαιτίας τῆς ὑπέροχης εὐγνωμοσύνης τους, ἡ ὁποία ἔχει χαθεῖ στοὺς μεγάλους ἢ ἔχει περιοριστεῖ ἀρκετά. Δίνετε παραδείγματα. Θὰ σᾶς δώσω καὶ ἐγὼ ἕνα. Ὁ μητροπολίτης τῆς Ἁγίας Πετρούπολης Ἰσίδωρος ἔλεγε συχνὰ πὼς ὅταν ἦταν παιδὶ ἦταν ξυπόλυτος. Κάποιος ἄνθρωπος ὀνόματι Πέτρος τὸν λυπήθηκε καὶ τοῦ ἀγόρασε ἕνα ζευγάρι γαλότσες μὲ λαστιχένιες σόλες γιὰ πέντε καπίκια. Αὐτὴ ἡ μικρὴ εὐεργεσία χαράχθηκε τόσο βαθιὰ στὴ μνήμη τοῦ μικροῦ Ἰσίδωρου, ὥστε μετὰ καὶ κατὰ τὴ διάρκεια πενήντα χρόνων ὡς ἱερέας καὶ ὡς ἐπίσκοπος συχνὰ στὶς Λειτουργίες μνημόνευε τὸν εὐεργέτη τοῦ Πέτρο. Παρακάτω γράφετε, ὅτι ἀκριβῶς ἐπειδὴ ἀγαπᾶτε τὰ παιδιὰ γι’ αὐτὸ τὰ λυπάστε.
Διότι ἦρθαν δύσκολοι καιροὶ γιὰ τὴν παιδικὴ ψυχή, γιὰ τὸν παιδικὸ χαρακτήρα. Οἱ ἀντιθέσεις σὰν κρύοι ἄνεμοι κτυποῦν τὰ παιδιὰ στὸ σπίτι, στὸ σχολειὸ καὶ τὸν δρόμο. Καὶ δὲν εἶναι ὅτι ἁπλὰ φέρνουν μπροστὰ στὰ παιδιὰ δύο ποτήρια, ἀλλὰ δύο ἀντίθετες θεωρίες γιὰ τὴ ζωή, τὴν ἐκπαίδευση, τὴν οἰκογένεια, τὴν πατρίδα, ἀκόμα δὲ περισσότερο μπερδεύουν τὰ παιδιὰ μὲ ἀντίθετα παραδείγματα. Θὰ ἐπιθυμούσατε κάποια ἰδιαίτερη ἐκπαίδευση γιὰ τὰ παιδιὰ ποὺ θὰ τὰ προστάτευε ἀπὸ...
τὴ σύγχρονη ἀνευθυνότητα καὶ σύγχυση.

Ὁ Χριστὸς εἶπε: «Ἂν δὲν ἀλλάξετε κι ἂν δὲν γίνετε σὰν τὰ παιδιά, δὲν θὰ μπεῖτε στὴ βασιλεία τοῦ Θεοῦ» (Μάτθ. 18,3). Ὁ Χριστός, λοιπόν, βλέπει μεγαλύτερη ἀνάγκη στὴν ἐκπαίδευση τῶν ἐνηλίκων παρὰ τῶν παιδιῶν. Δείχνει τὴ μέθοδο, πῶς πρέπει νὰ ἐκπαιδευτοῦν οἱ ἐνήλικες. Πολὺ ἁπλά: Κοιτάζοντας τὰ παιδιά. Ἀλλὰ εἶπε πὼς πρέπει νὰ ἐκπαιδεύσουμε καὶ τὰ παιδιά: «Ἀφῆστε τὰ παιδία καὶ μὴν τὰ ἐμποδίζετε νὰ ἔλθουν κοντά μου» (Μάτθ. 19.14). Ἀφῆστε τὰ παιδιὰ νὰ πλησιάσουν τὸν Χριστὸ καὶ ἀφῆστε τοὺς ἐνήλικες νὰ πλησιάσουν τὰ παιδιά. Ἐπειδὴ ὁ Χριστὸς δὲν διδάσκει μόνο, ἀλλὰ δίνει καὶ εὐλογημένη πνευματικὴ δύναμη ὥστε τὰ παιδιὰ νὰ μποροῦν νὰ φέρουν εἰς πέρας ὅλα ὅσα ἔμαθαν. Ὁ Χριστὸς εἶναι ἡ αἰώνια νεότητα. Αὐτὴ ἡ αἰώνια νεότητα καλεῖ τὰ παιδιὰ γιὰ νὰ τοὺς δωρίσει τὴ δύναμη γιὰ νὰ μὴν γεράσουν τὴν ψυχή τους, ἀλλὰ νὰ παραμείνουν γιὰ πάντα νέοι, ἀγαθοὶ καὶ χαρούμενοι ἄνθρωποι.
Μὲ μιὰ λέξη ἡ σοφία τῆς ἐκπαίδευσης τῶν παιδιῶν ἀπὸ τὸν Χριστὸ ἔγκειται στὸ γεγονὸς ὅτι τὰ παιδιὰ παραμένουν γιὰ πάντα παιδιὰ καὶ δὲν μεταμορφώνονται σὲ γέρους. Ἀντίθετα μ’ αὐτὴ τὴ σοφία στέκει ἡ σχολικὴ σχολαστικὴ ἐκπαίδευση ποὺ μὲ τὴ δύναμή της βαραίνει ἔτσι τὰ παιδιά, ποὺ τὰ γερνάει ὅσο τὸ δυνατὸν γρηγορότερα. Προβάλλει τοὺς γέρους ὡς παράδειγμα, τὰ διαποτίζει μὲ γερασμένες σήψεις, τοὺς μαραζώνει τὴν καρδιὰ μὲ γεροντικὴ ἀπαισιοδοξία. Ἀντὶ οἱ γέροι νὰ γίνουν ὅπως τὰ παιδιά, κάνουν τὰ παιδιὰ γέρους. Καὶ ἔτσι οὔτε οἱ γέροι μπαίνουν στὸ Βασίλειο τοῦ Χριστοῦ οὔτε ἐπιτρέπουν στὰ παιδιὰ νὰ μποῦν. Γι’ αὐτὸ ἀναφέρεται παντοῦ στὴν Εὐρώπη ὅτι ἡ νεολαία βρίσκεται σὲ ἀπόγνωση. Ἂς εὐλογήσει ὁ Χριστὸς νὰ ξανανιώσει ἡ νεολαία τῆς Εὐρώπης.

Eγώ είμαι σκεπτόμενος άνθρωπος δεν είμαι δημοσιογράφος!!!

 

Ο Καψής προσπάθησε να μειώσει τον Μαρκεζίνη αλλά αποδείχτηκε πολύ λίγος.

Τον χαρακτήρισε Τουρκοφάγο, αμφισβήτησε την ύπαρξη του κρυφού σχολείου
( "είμαι περίεργος να δω το ντοκουμέντο" είπε με ειρωνία) Ειδικά όταν έκανε την αναφορά στον Πούτιν έπρεπε κάποιος να τον αρχίσει στις κλωτσιές τον Μανωλάκη


Πάντως δεν του χαρίστηκε ο Μαρκεζίνης, του την είπε κάποια στιγμή:

«εγώ είμαι σκεπτόμενος άνθρωπος δεν είμαι δημοσιογράφος»

ΙΔΟΥ Η ΔΙΑΦΟΡΑ


Εικόνα των διωκτών και των διωκομένων στην Εκκλησία της Σερβίας




Αριστερά ο πατριάρχης της Σερβίας Ειρηναίος με τους ξυρισμένους του μισθωτούς παπάδες, παρουσία άλλου Σέρβου οικουμενιστή επίσκοπου και στο βάθος, σαν μαϊδανός, συμπροσεύχεται ο καρδινάλιος.

Δεξιά ο σεμνός διωκόμενος ορθόδοξος επίσκοπος της Σερβίας Αρτέμιος με το πλήθος των σεμνών άμισθων ιερέων, μοναχών, μοναζουσών και του πιστού λαού.

Οι φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους!

Εκκλησία υπό διωγμό και υπο σκηνές εν καιρώ χειμώνος στη Σερβία καρποφορεί. Το πλήθος των άμισθων ιερέων, των διακόνων, των μοναχών και του λαού θυμίζει τα πρώτα χριστιανικά χρόνια, που οι χριστιανοί ήταν έτοιμοι για κάθε θυσία.

Σημαία τους· Τα λόγια του Ιωσήφ Βρυέννιου: «Οὐκ ἀρνησόμεθά σε, φίλη Ὀρθοδοξία· οὐ ψευσόμεθά σου πατροπαράδοτον σέβας· ἐν σοὶ ἐγεννήθημεν, καὶ σοὶ ζῶμεν, καὶ ἐν σοὶ κοιμηθησόμεθα· εἰ δὲ καλέσει καιρός, καὶ μυριάκις ὑπὲρ σοῦ τεθνηξόμεθα.


Ο αγωνιστής Μητροπολίτης Φλωρίνης π. Αυγουστίνος Καντιώτης μιλούσε γι’ αυτά τα χρόνια που θα έρθουν σύντομα και στην Ελλάδα και έλεγε τα λόγια του αγίου Κοσμά του Αιτωλού.·

«Τούτο σας λέγω και σας παραγγέλω· Κάν ο ουρανός να κατεβή κάτω, κάν η γη να ανεβή επάνω, κάν όλος ο κόσμος να χαλάση, καθώς μέλει να χαλάση, σήμερον, αύριον, να μή σας μέλη τι έχει να κάμη ο Θεός. Το κορμί σας ας το καύσουν, ας το τηγανίσουν· τα πράγματά σας ας σας τα πάρουν· μη σας μέλλει· δώστατέ τα· δεν είναι δικά σας. ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ. Αυτά τα δύο όλος ο κόσμος να πέση, δεν ημπορεί να σας τα πάρη, εκτός και τα δώσετε με το θέλημά σας. Αυτά τα δύο να τα φυλάγετε, να μη τα χάσετε…

απο το Αυγουστινος Καντιωτης

Bία, η μαμμή τής ιστορίας

destroyathens.jpg

Η βία καθορίζει την μορφή τής ζωής πάνω στον πλανήτη...
ανέκαθεν...
από τότε που ο πρωτάνθρωπος εξήλθε της Εδέμ,
η φύση τον αντιμετωπίζει ως εχθρό,
κι εκείνος έρχεται σε επαφή με τη βία σε όλες της τις εκδοχές
είτε ως θύμα φυσικών καταστροφών και ατυχών συμβαμάτων τού βίου
είτε ως μέτοχος , εκούσιος ή ακούσιος, σε πολέμους και επαναστάσεις
ως Κάϊν ή ως Άβελ,
ως θύτης ή ως θύμα
"Όντως φοβερώτερον το του θανάτου μυστήριον πώς ψυχή εκ του σώματος βιαίως χωρίζεται εκ της αρμονίας και της συμφυίας ο φυσικώτατος δεσμός, θείω βουλήματι αποτέμνεται"
«Η βασιλεία του Θεού βιάζεται και βιασταί αρπάζουσιν αυτήν» (Ματθ. ια', 12) είπε ο Χριστός , θέτοντας την βία στον πρέποντα θώκο της , ως μαμμής του ιστορικού γίγνεσθαι...
[ ο πίνακας είναι έργο του χαρισματικού εικαστικού Στέλιου Φαϊτάκη, από την προφητική Μπιενάλε του 2007 , η οποία έγινε στην Αθήνα με τον τίτλο «Destroy Athens» και με κύριο χορηγό την Deutsche Bank (!!!!) ]

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...