Ἡ
ἀναγκαστικὴ ἀποβολὴ τοῦ ράσου στὴν Τουρκία ἔγινε
ἐθελούσια
ΕΙΝΑΙ
πράγματι λυπηρό, διότι αὐτὸ ποὺ ἐπεβλήθη ἀπὸ τὸ κεμαλικὸ καθεστὼς νὰ κυκλοφοροῦν
οἱ κληρικοὶ μὲ λαϊκὰ ἐνδύματα, πλὴν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου τώρα μετὰ χαρᾶς
καὶ ἐθελούσια τὸ ἀκολουθοῦν σχεδὸν ὅλοι οἱ κληρικοὶ τοῦ Οἰκουμενικοῦ
Πατριαρχείου καὶ ἐκτὸς Τουρκίας, χωρὶς κανεὶς νὰ τοὺς
ἀναγκάζει.
Ἡ
τάση μάλιστα αὐτὴ ἐνισχύθηκε στὴν ἀνὰ τὴν Δύση, Ἀμερικὴ καὶ Εὐρώπη, Ὀρθόδοξη
Διασπορά, ὅπου ὁ πλήρως ἐκκοσμικευμένος Κλῆρος τοῦ Παπισμοῦ καὶ τοῦ
Προτεσταντισμοῦ ἐνδύεται, ὅπως οἱ κοσμικοὶ, ὅταν κυκλοφοροῦν ἐκτὸς τῶν Ἱερῶν
Ναῶν, καὶ μόνον ἐντὸς τῶν Ἱερῶν Ναῶν ἢ σὲ ἐπίσημες ἐκδηλώσεις καὶ ἐμφανίσεις
φέρουν ἱερατικὴ ἀμφίεση.
Ἀντὶ
νὰ φρενάρουμε καὶ νὰ σταματήσουμε τὴν παπικὴ καὶ προτεσταντικὴ ἐκκοσμίκευση καὶ
νὰ τοὺς δώσουμε ἐμεῖς τὸ παράδειγμα ἱεροπρεποῦς καὶ σεμνῆς ἐμφανίσεως,
παρασυρόμαστε ἐμεῖς ἀπὸ τὴν κοσμικὴ συμπεριφορὰ καὶ νοοτροπία τῶν αἱρετικῶν
αὐτῶν κληρικῶν.
Ἐπαληθεύεται
ἔτσι γιὰ μυριοστὴ φορὰ ὅτι ὅπου ὑπάρχει ἔκπτωση στὸ δόγμα ἀκολουθεῖ καὶ ἔκπτωση
στὸ ἦθος ἢ καὶ τὸ ἀντίστροφο, ὅπερ καὶ συνηθέστερο τὴν ἔκπτωση στὸ ἦθος
ἀκολουθεῖ καὶ ἡ ἔκπτωση στὸ δόγμα. Δυστυχῶς ἡ παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, στὴν
ὁποία πρωτοστατεῖ ἀπὸ τὸν περασμένο αἰώνα τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, ἔφθειρε τὰ
νοήματα πολλῶν Ὀρθοδόξων, μὲ συνέπεια νὰ ἔχουμε καταστροφικὲς συνέπειες ὄχι μόνο
στὸ χῶρο τῆς Πίστεως ἀλλὰ καὶ στὸ χῶρο τοῦ βίου τῆς κατὰ Χριστὸν πολιτείας. Δὲν
εἶναι τυχαῖο ὅτι οἱ ἐλευθεριάζοντες καὶ «προοδευτικοὶ» κληρικοὶ προέρχονται
σχεδὸν ὅλοι ἀπὸ τοὺς κύκλους τῶν Οἰκουμενιστῶν.
Περιφερόμενοι
ὁμολογηταὶ οἱ ρασοφοροῦντες κληρικοί
ΔΕΝ
πρόκειται βέβαια στὰ σύντομα σχόλια μας νὰ παρουσιάσουμε τὴν μεγάλη πνευματικὴ
σημασία καὶ σπουδαιότητα τοῦ ἁγιασμένου καὶ ἁγιάζοντος, τὸν Σταυρὸν τοῦ Χριστοῦ
καὶ τὸ κατὰ Χριστὸν πένθος συμβολίζοντος ράσου, διὰ νὰ φανῆ ὅμως ὅτι θὰ
μπορούσαμε οἱ Ὀρθόδοξοι καὶ στὸ σημεῖο αὐτὸ νὰ ἐπηρεάσουμε τοὺς πλανηθέντας καὶ
πλανῶντας ἑτεροδόξους κληρικοὺς τοῦ Παπισμοῦ καὶ τοῦ Προτεσταντισμοῦ,
παρουσιάζουμε τὸ πόσο θετικὰ εἶδε προτεστάντης Γερμανὸς πάστωρ (=ἱερεὺς) τοὺς
Ὀρθοδόξους κληρικοὺς νὰ κυκλοφοροῦν στὴν Ἀθήνα ἀνάμεσα στοὺς κοσμικούς, φορῶντας
τὸ ἁγιασμένο ράσο.
Κατὰ
τὴν διήγηση ὁμοτίμου τώρα καθηγητοῦ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου
Ἀθηνῶν, φιλοξενούμενός του Γερμανὸς πάστωρ εἶδε μὲ ἔκπληξη καὶ ἀπορία νὰ
κυκλοφοροῦν στὸ κέντρο τῆς κοσμικῆς Ἀθήνας οἱ μαυροφορεμένοι κληρικοί. Καὶ ὅταν
ὁ ξεναγῶν καθηγητὴς τοῦ ἐξήγησε ὅτι καὶ αὐτοὶ εἶναι «πάστορες» ποιμένες, ἱερεῖς,
ὅπως καὶ αὐτὸς μετὰ ἀπὸ περισυλλογὴ καὶ σκέψη εἶπε τὰ
ἑξῆς:
«Κακῶς
ἐμεῖς στὴ Δύση κυκλοφοροῦμε μὲ κοστούμια, ὅπως οἱ λαϊκοί. Διότι ἐδῶ βλέποντας
τοὺς κληρικοὺς μὲ τὰ ράσα, αὐτομάτως σκέπτεσαι ὅτι ἐκτὸς ἀπὸ τὸν κόσμο ὑπάρχει
καὶ ὁ Θεός, ἐκτὸς ἀπὸ τὸ κοσμικὸ ὑπάρχει καὶ τὸ ἱερὸ καὶ τὸ
θεῖο».
Ἐκτὸς
λοιπὸν ἀπὸ τὰ πολλὰ ἄλλα πλεονεκτήματα τοῦ ράσου τοῦ ἁγιασθέντος ἀπὸ πλῆθος
ἁγίων καὶ ἁγιάζοντος πλῆθος πιστῶν, οἱ φέ- ροντες τὸ ράσο Ὀρθόδοξοι κληρικοὶ
εἶναι κινούμενοι μάρτυρες καὶ ὁμολογηταὶ τῆς ὑπάρξεως καὶ παρουσίας
τοῦ Θεοῦ
Πολὺ
σοβαρὸ θέμα. Νὰ ἀσχοληθῆ ἡ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας
Ο
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ Προύσης Ἐλπιδοφόρος δὲν εἶναι ὁ μοναδικός, ποὺ περιφρονεῖ καὶ
ἀτιμάζει τὴν καθαγιασμένη ἀνὰ τοὺς αἰῶνες καὶ μετ᾽ εὐλαβείας τηρούμενη παράδοση
τοῦ ἁγιασμένου καὶ ἡρωϊκοῦ ράσου. Τὸ ἴδιο πράττουν σχεδὸν ὅλοι οἱ Ἀρχιερεῖς τοῦ
Πατριαρχείου, ἐρχόμενοι στὴν Ἑλλάδα, ἢ διακονοῦντες στὴν Ὀρθόδοξη
Διασπορά.
Ἐπειδὴ
ὅμως τὸ κακὸ αὐτὸ καὶ ἀντιπαραδοσιακὸ παράδειγμα ἄρχισαν νὰ τὸ μιμοῦνται καὶ
ἀρκετοὶ κληρικοὶ ὅλων τῶν βαθμίδων, ποὺ ἀνήκουν στὴν αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία τῆς
Ἑλλάδος, πρέπει μὲ αὐστηρότητα νὰ πάρει θέση ἡ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας,
ἐξαπολύουσα σχετικὴ ἐγκύκλιο, ποὺ θὰ διαβασθῆ στοὺς Ἱ. Ναούς, ὥστε καὶ οἱ λαϊκοὶ
νὰ γνωρίζουν ὅτι αὐθαιρετοῦν καὶ ἀσεβοῦν ὅσοι κληρικοὶ βγάζουν τὰ ράσα ἢ δὲν
φοροῦν καλυμμαύχι ἢ παραλλάσσουν κατὰ ποικίλους τρόπους τὴν ἱερατικὴ ἀμφίεση. Ἂν
δὲν συγκρατεῖ πολλοὺς ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ πράξη τῆς Ἐκκλησίας, τουλάχιστον νὰ
ντρέπονται τοὺς ἀνθρώπους, τὸ ποίμνιό τους, τὸ ὁποῖο στὴν συντριπτική του
πλειοψηφία θέλει τὸν παπᾶ μὲ τὰ ράσα.
Ο ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΣΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ
Ο
ΜΑΚΑΡΙΟΣ Γέρων Παΐσιος χαριτωμένος πάντοτε στὶς διδαχές του, μᾶς ἄφησε μεταξὺ
ἄλλων σχετικῶν καὶ τὰ ἑξῆς: Τοῦ εἶπαν κάποιοι ἐπισκέπτες: Γέροντα
λένε!
Μήπως
τὸ ράσο κάνει τὸν παπᾶ; Καὶ ἐκεῖνος ἀπήντησε: Πρόσεχε λ.χ. δύο ἐλιὲς ποὺ ἡ μία
ἔχει φύλλα καὶ ἡ ἄλλη δὲν ἔχει. Ποιὰ ἀπὸ τὶς δύο σοῦ ἀρέσει… Ὅταν ἤμουν στὸ
Καλύβι τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, μιὰ φορὰ ξεφλούδισα τὸν κορμὸ τῆς ἐλιᾶς, ποὺ ἦταν
στὴν αὐλὴ καὶ ἔγραψα: «Τὰ δέντρα πέταξαν τὴν στολή τους, θὰ δοῦμε τὴν προκοπή
τους». Καὶ δίπλα ἔγραψα: «Παπᾶς ἀράσοτος, ἄρα
ἄσωτος».
Τὸν
ἐπισκέφθηκε κάποτε ἕνας ἱερεὺς μὲ ψαλιδισμένα γένεια, ὅπως πράττουν τώρα πολλοὶ
κληρικοί, νέοι καὶ ἡλικιωμένοι. Καὶ μεταξύ τους ἔγινε ὁ ἑξῆς χαριτωμένος καὶ
διδακτικὸς διάλογος: —Ἐσὺ πάτερ ἀπὸ ποῦ εἶσαι; —Ἀπὸ τὴν Κρήτη Γέροντα. —Πόσα
χρόνια εἶσαι παπᾶς; —Ἐσεῖς, Γέροντα, πόσων χρόνων παπᾶ μὲ κάνετε; —Ἐγὼ σὲ κάνω
μιᾶς ἑβδομάδος παπᾶ! —Ἒ ὄχι, Γέροντα, καὶ μιᾶς ἑβδομάδος! Ἔχω τριάντα χρόνια
παπᾶς! —Δὲν σοῦ φαίνεται! Μοῦ φαίνεσαι μιᾶς ἑβδομάδος
ἀξύριστος…
Ορθόδοξος
Τύπος,09/12/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά