Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Παρασκευή, Φεβρουαρίου 03, 2012

Ο ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΕΦΡΑΙΜ



   Εἰς τὴν ἐφημερίδα «Μακεδονία» τῆς 29ης Ἰανουαρίου ὁ Ἁγιορείτης Μοναχὸς Μωυσῆς ἔγραψε τὸ ἀκόλουθον ἄρθρον διὰ τὴν προφυλάκισιν τοῦ Ἡγουμένου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Βατοπαιδίου, Ἀρχιμανδρίτου π. Ἐφραίμ:
  «Ἡ προφυλάκιση τοῦ Ἡγούμενου Ἐφραὶμ δημιουργεῖ σοβαρὰ καὶ μεγάλα προβλήματα καὶ ἐρωτήματα. Εἶναι ἄσχετο τ᾽ ὅτι ὑπουργοποιήθηκαν ὅλοι οἱ ὑπουργοί, ποὺ ἀναμείχθηκαν στὴν ὑπόθεση Βατοπαιδίου;
Γιατί, γιὰ πρώτη φορὰ ἀπὸ τὴ σύσταση τοῦ ἑλληνικοῦ κράτους, ἔχουμε ὑφυπουργὸ Δικαιοσύνης;
   Ὁ συγκεκριμένος ὑφυπουργὸς ἔχει ἀσχοληθεῖ μὲ τὴν ὑπόθεση τῆς ἱ. Μονῆς ἀρνητικά. Πῶς μπορεῖ νὰ εἶναι στὴ θέση αὐτή;Ὁ Ἡγούμενος Ἐφραὶμ εἶναι ὁ πλέον ὑβρισθεὶς, χλευασθεὶς, εἰρωνευθείς καὶ διαπομπευθεὶς Νεοέλληνας. Γιατί; Ἀποδείχθηκε ἡ ἐνοχή του; Ὁ Ἡγούμενος κατέστρεψε τὴν ἑλληνικὴ οἰκονομία; Πρόκειται γιὰ τὸ πιὸ ἄθλιο ὑποκείμενο τῆς Ἑλλάδος; Ἕνας ἁγιορείτης Ἡγούμενος ἱστορικῆς Ἱ. Μονῆς μὲ πλούσια προσφορὰ καὶ 120 μοναχοὺς ἄξιζε αὐτῆς τῆς τύχης; 
   Ἐμεῖς δὲν θέλουμε νὰ κρίνουμε καὶ νὰ κατακρίνουμε τὴν ἑλληνικὴ δικαιοσύνη. Πιστεύουμε στὴν ἀκριβοδικία τῆς δικαιοσύνης, στὸ ὕψος καὶ τὴν ἀξιοπιστία της.Ὅμως ὁρισμένες φορὲς μᾶς λυπεῖ, μᾶς στεναχωρεῖ καὶ μᾶς προβληματίζει. Δὲν μιλοῦμε συναισθηματικά. Ἀνώτατοι δικαστικοί, ἔγκριτοι νομικοὶ μιλοῦν γιὰ “δικαστικὸ πραξικόπημα”. Γιατί νὰ προφυλακιστεῖ ὁ Ἡγούμενος; Μόνο αὐτὸς ἔφταιγε, ἂν ἔφταιγε;
  Ὁ Ἡγούμενος ἦταν κάποιος αἰσχρὸς κακοποιὸς καὶ μεγαλοαπατεώνας; Νὰ ἔλθουν νὰ τὸν συλλάβουν δεκάδες ὁπλοφόροι ἀστυνομικοί; Νὰ καταπατηθεῖ ἀπὸ ἐκπροσώπους τοῦ νόμου ὁ Καταστατικὸς Χάρτης τοῦ Ἁγίου Ὄρους ἐπιτρέπεται;
Ἦταν τόσο ἐπικίνδυνος ὁ Ἡγούμενος κι ἔπρεπε ἄμεσα νὰ προφυλακισθεῖ; Παραμονὴ τῶν Χριστουγέννων ἔπρεπε νὰ γίνει κάτι τέτοιο;
Μήπως ἤθελαν νὰ καλύψουν μία τῆς προηγούμενης ἡμέρας ἀπόφαση τῆς γερμανικῆς δικαιοσύνης γιὰ πρώην ὑπουργό;
Μὲ τὴν προφυλάκιση τοῦ Ἡγούμενου ἐπῆλθε ἡ κάθαρση; Λύθηκαν τώρα ὅλα τὰ προβλήματα; Γιὰ ἄλλη ὑπόθεση κατηγοροῦνται δικαστικοί, γιατί ἔκαναν τὸν καθῆκον τους.
  Ἄρα συμβαίνει ἡ ἐπιρροὴ τῶν πολιτικῶν στοὺς δικαστικούς. Ἄλλοι θὰ εἶχαν προφυλακιστεῖ νωρίτερα. Γιατί τόσο μένος; Μήπως θεώρησαν ὁρισμένοι ἰθύνοντες πὼς θ᾽ ἀνεβάσουν τὰ χαμηλὰ ποσοστά τους μὲ τὴν προφυλάκιση αὐτή;
Πάντως κατάφεραν νὰ τὰ μειώσουν περισσότερο αὐτὰ τὰ χαμηλὰ ποσοστά. Ἄνθρωποι, ποὺ εἶχαν ἐπηρεασθεῖ ἀρνητικὰ ἀπὸ τὰ μέσα ἐνημερώσεως γιὰ τὸν Ἡγούμενο ἄλλαξαν γνώμη. Μήπως χρειάζεται ἀναθεώρηση;
  Ὑπῆρξε μία ἀντίδραση πολλῶν προσώπων καὶ προσωπικοτήτων.Ἀνώτατων καὶ ἀνωτέρων κληρικῶν, Ἡγουμένων, μοναχῶν καὶ λαϊκῶν.Ἐκπρόσωποι τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου, τῆς Ἑλλάδος, τῆς Σερβίας, τῆς Βουλγαρίας, τῆς Ρουμανίας, τῆς Οὐκρανίας καὶ τῆς Ρωσίας καὶ ἄλλοι. Δὲν πρόκειται γιὰ ἄπρεπη παρέμβαση, ἀλλὰ γιὰ συγκινητικὲς φωνὲς συμπαραστάσεως καὶ δικαιολογημένης διαμαρτυρίας.
  Δύο–τρεῖς ἱεράρχες –πρόκειται, λένε, γιὰ ὑποψήφιους ἀρχιεπισκόπους– ἔκαναν ἀρνητικὲς δηλώσεις. Φυσικὰ εἶναι δικαίωμά τους. Δὲν γνωρίζω πόσο εἰλικρινεῖς, φιλάδελφες καὶ θεάρεστες εἶναι. Μήπως ὑπάρχει κάποια σκοπιμότητα; Πολλοὶ ἄνθρωποι χάρηκαν ἰδιαίτερα γιὰ τὸ σχετικὸ ἀνακοινωθὲν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, καθὼς καὶ γιὰ τὴν ὁμόφωνη ἐπιστολὴ συμπαραστάσεως τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος.
  Δὲν θὰ θέλαμε νὰ ἔχουμε ὑποψίες, πικροὺς λογισμοὺς καὶ ἀμφισβητήσεις. Δυστυχῶς ὅμως τὰ ὅσασυμβαίνουν τελευταῖα στὴν καψερὴ πατρίδα μας μᾶς κάνουν νὰ ἐπιβεβαιώσουμε τὶς ὑποψίες μας.Κατηγοροῦνται οἱ ξένοι, ποὺ κατέθεσαν διαμαρτυρίες γιὰ τὴν προφυλάκιση. Δὲν ἀκούγεται λέξη γιὰ ὅσους ἐνοχλήθηκαν ἀπὸ τὶς διαμαρτυρίες; Γιατί; Γιατί μεροληπτοῦν τὰ μέσα ἐνημερώσεως;
   Πλὴν ἐλαχίστων ἐξαιρέσεων.Ὁ Ἡγούμενος Ἐφραὶμ προφυλακίστηκε. Ταπεινά, καρτερικὰ καὶ ἐλπιδοφόρα παραμένει στὸ κελὶ τοῦ Κορυδαλλοῦ. Ἡ ἀδικία θὰ τοῦ γίνει δόξα. Ἂν σὲ κάτι ἔφταιξε μὲ τὸν τρόπο του ἦταν γιὰ φυλάκιση; Τότε θὰ ἔπρεπε νὰ εἶναι φυλακισμένοι ὅλοι οἱ Ἕλληνες γιὰ κάποια λάθη τῆς ζωῆς τους. Δὲν ἀποδείχθηκε ἐσκεμμένη ἀπάτη. Κατηγορηθήκαμε γιὰ τὴν ὑποστήριξή μας. Δὲν πειράζει. Εἶναι χαρούμενοι καὶ μὲ γαλήνιο ὕπνο ὅσοι συνήργησαν γι᾽ αὐτὴ τὴν προφυλάκιση; Καὶ μάλιστα γνωστοὶ ρασοφόροι.Εἶναι σημαντικὰ αἰσιόδοξο μήνυμα ἡ σύμπνοια τῆς πλειοψηφίας τῆς ἑλληνικῆς Ἱεραρχίας. Δὲν γνωρίζω,ἂν εἶναι ἕνας ἄμεσος πόλεμος τοῦ μοναχισμοῦ καὶ τῆς Ἐκ κλησίας. Ἕνας πάντως τρόπος ὕ πουλης πολεμικῆς σαφῶς εἶναι. Ἡ Ἐκκλησία εἶναι πανάρχαιος, δυνατὸς καὶ ἑνοποιὸς θεσμός. 
  Ὁ μοναχισμὸς ἔχει πολύτιμη προσφορὰ ἔργων ἀρετῆς, ἁγιότητος, φιλοκαλίας καὶ ἱερότητος. Τὸ Ἅγιον Ὄ ρος ὁπωσδήποτε θέλει μία ἄλλη ἀν τιμετώπιση. Εἶναι κρίμα γι᾽ αὐτὴ τὴν κατάπτωση, τὴν ἀποϊεροποίηση τῶν πάντων. Λαθεύω, ὑπερβάλλω ἢ ἀστοχῶ; Νὰ μὲ συγχωρεῖτε, ποὺ ἐπιμένω. Ἔχω μία διαίσθηση ὅτι αὐ τοί, ποὺ θέλησαν νὰ διαβάλουν τὸν Ἡγούμενο Ἐφραίμ, τοῦ ἔκαναν τὸ μεγαλύτερο καλὸ ἀπὸ πνευματικῆς ἀπόψεως. Αὐτὸ ἔχει καὶ τὴ μεγαλύτερη σημασία. Δὲν νομίζετε;»

 Γράφει ὁ μοναχοὸς Μωυσηῆς Αγιορείτης

(ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 1913  03  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012)
 πηγή : www.orthodoxostypos.gr

το ιερατείο του μαμωνά....



Μακαριώτατε
Επιτρέψτε μου να σας υποβάλλω ένας πολύ διακριτικό ερώτημα. Όχι μόνο σε σας, αλλά και σε όλους τους αρχιερείς:
Αλήθεια, Μακαριώτατε, ζείτε; Βλέπετε; Ακούτε; Καταλαβαίνετε; Η καρδιά σας αισθάνεται;
Και το ερώτημα αυτό, Μακαριώτατε, δεν είναι δικό μου. Βγαίνει από εκατομμύρια στόματα αγανακτισμένων, για το κατάντημα της χώρας, Ελλήνων.
Και βέβαια πολύ περισσότερο-αναδύεται το ερώτημα αυτό απ’ τις καρδιές τω πεινασμένων και των άστεγων και των άνεργων. Και των απελπισμένων νέων. Και όλων εκείνων, οι οποίοι απ’ την απόγνωση φτάνουν μέχρι και στην αυτοκτονία.
Ο καθένας απ’ τους οποίους είναι και ένας «ελάχιστος αδελφός» του Χριστού. Που βασανίζεται και σταυρώνεται. Καθώς το κατεστημένο απολαμβάνει και επαυξάνει τα άδικα προνόμιά του και τις ανέσεις σε βάρος τους.
Ίσως να μου απαντήσετε πως επανειλημμένα δείξατε την ευαισθησία σας. Με αλλεπάλληλα διαβήματα, που κάνατε από καιρού εις καιρόν.
Και ιδιαίτερα το τελευταίο διάβημά σας προς τον πρωθυπουργεύοντα εκπρόσωπο της Τριμερούς και της τρόικας των διεθνών τοκογλύφων και των ντόπιων εφιαλτών.
Καθυστερήσατε όμως επικίνδυνα, Μακαριώτατε.
Και το διάστημα της, οιονεί, της νεκροφάνειάς σας είναι εξαιρετικά μεγάλο. Ωσάν να περιμένατε να ολοκληρώσει το ιερατείο του Μαμωνά και του Σατανά σε βάρος του λαού και της πατρίδας το όργιο της πρωτοφανούς λεηλασίας.
Άλλωστε ο λαός γνωρίζει ότι τα μεταλλαγμένα αυτά ανθρωποειδή δεν βλέπουν, δεν ακούνε και δεν αισθάνονται.
Ενσαρκώνουν το ιδεώδες του προφήτη του Ναζισμού Νίτσε. Σύμφωνα με το οποίο δεν υπάρχει απλώς αντίθεση και αντιστροφή προς τις καθιερωμένες ηθικές και πνευματικές αξίες και έννοιες, αλλά πλήρης διαστροφή.
Μιλούν, για παράδειγμα, για κοινωνική αλληλεγγύη και εννοούν το γδάρσιμο του φτωχού λαού, για να ικανοποιήσουν την αδηφάγο αρπακτικότητα των τοκογλύφων.
Ή μιλούν για προστασία του πολίτη και εννοούν την προστασία του καθενός αλήτη. Έτσι ώστε να μπορεί να κλέβει ανεμπόδιστα, να ληστεύει ατιμώρητα, να ασχημονεί ασύδοτα. Και όσο αλητηριότερος είναι, τόσο πολυτιμότερος θεωρείται. Και τόσο περισσότερο προστατεύεται.
Ενώ οι πολίτες, που ζητούν να γίνουν σεβαστά το δίκιο τους και τα δικαιώματά τους, ψεκάζονται με τ’ ασφυξιογόνα και κακοποιούνται απ’ τους γερμανοτσολιάδες των εφιαλτικών κυβερνήσεων.
Ή μήπως δεν βλέπουμε ότι συστηματικά υπονομεύονται τα ηθικά και πνευματικά στηρίγματα του λαού; Ενώ προωθούνται και ευνοούνται, με νομοθετικές μεθοδεύσεις, οι εγκληματίες και το έγκλημα!
Και δεν είναι, που δεν μπορούν να ιδούν και ν’ ακούσουν οι δοσίλογοι τη φωνή του δίκιου. Είναι που δεν θέλουν.
Γιατί, πριν απ’ τους όρκους, που τυπικά και υποκριτικά δίνουν ενώπιον των εκκλησιαστικών λειτουργών, έχουν ορκιστεί, όπως φαίνεται, σε κιτάπια δολοφονικών λεσχών και καταχθόνιων στοών και συναφιών.
Συνεπώς, τα οποιαδήποτε λόγια σ’ αυτούς είναι «κώνωψ εις κέρας βοός»! Και είτε λιπόσαρκοι είτε παχύσαρκοι, είναι το ίδιο παχύδερμοι και συνειδητά ασυνείδητοι.
Και γι’ αυτό μας έφεραν ως εδώ, που μας έφεραν. Και πάνε να βάλουν τώρα και την τελική τους σφραγίδα στην προσχεδιασμένη και προαποφασισμένη καταστροφή της Ελλάδας και του λαού της…
Αν, λοιπόν, συμβαίνει να είστε όντως ζωντανός εσείς και κάποιοι άλλοι αρχιερείς, έστω και την ύστατη στιγμή, να αναλάβετε τις ευθύνες σας και την άμεσα ενεργό δράση για τη σωτηρία της πατρίδας.
Μέχρι το οριστικό ξεθεμέλιωμα του νεκροταφείου των συνειδήσεων απ’ τη Βουλή των Ελλήνων και την άμεση διεξαγωγή εκλογών. Για ν’ απαλλαγούμε απ’ τους γενίτσαρους του αποικιοκρατικού καθεστώτος και τους δολοφόνους προστάτες τους.
Όταν το 1987 ετέθη θέμα εκκλησιαστικής περιουσίας «κινήσατε γη και ουρανό». Και διοργανώσατε ογκώδη συλλαλητήρια, με πένθιμες κωδωνοκρουσίες και πύρινους λόγους.
Τώρα που τίθεται θέμα εθνικής υπόστασης και επιβίωσης πώς είναι δυνατόν να αδρανείτε και να περιορίζεστε σε λεκτικούς αφορισμούς! Χάριν, απλώς, ατελέσφορων επικοινωνιακών εντυπώσεων…
Ενώ θα έπρεπε εδώ και τώρα να συνεγείρετε κλήρο και λαό σε όλη την Ελλάδα. Μέχρις ότου εξαναγκαστούν να ξεκουμπιστούν και να γκρεμοτσακιστούν οι έμποροι των εθνών. Και η ελληνική Βουλή ν’ απαλλαγεί απ’ τα πτώματα του εφιαλτικού καθεστώτος.
Έτσι ώστε ο λαός να παύσει να αναπνέει την πτωμαΐνη των σημερινών εγκαθέτων. Και, αντί των πτωμάτων, να εκλέξει ελεύθερος τη ζωντανή αντιπροσωπεία του.
Για ν’ αντιμετωπίσει την ακάθεκτη και ακατάσχετη, βάρβαρη ναζιστική και σιωνιστική επιδρομή!
παπα-Ηλίας

ΟΙ ΓΥΦΤΟΙ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ.

-Του Μιχάλη Ανδριανάκη
Σας υποσχέθηκα χθες μια ιστορία με αφορμή το αν είναι, ή δεν είναι οικόπεδα (όταν πουλιούνται) και χωράφια (όταν φορολογούνται) τα εκτός σχεδίου αγροτεμάχια. Αυτό συνέβη στα χρόνια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Σε μια περίοδο βαριάς οικονομικής κρίσης στην Οθωμανική Αυτοκρατορία γίνεται συζήτηση για την εξεύρεση νέων πόρων και ο βεζύρης μαζί με τον επί των οικονομικών υπουργό προτείνουν τη φορολόγηση του γένους των γύφτων, που δεν πλήρωνε φόρους μέχρι τότε, σαν λύση. Ο ευσεβής σουλτάνος προτείνει να φορολογήσουν μόνο τους χριστιανούς γύφτους, οι άλλοι προτείνουν όλους, γίνεται καβγάς, στο τέλος ο βεζύρης προτείνει να τους μαζέψουν όλους και να αποφασίσουν επιτόπου. Μια ωραία μέρα τους συγκεντρώνει στο Ατ Μεϊντάν (βυζαντινό Ιππόδρομο), όπου εμφανίστηκαν χιλιάδες αμέτρητες. Βγαίνει ο βεζύρης στο βήμα και λέει:
-Ο πολυχρονεμένος μας Σουλτάνος και το Ντοβλέτι αποφάσισαν να φορολογήσουν το γένος των γύφτων. Για να ξέρουμε τι μας γίνεται παρακαλώ οι μουσουλμάνοι γύφτοι να πάνε από αριστερά και οι χριστιανοί από δεξιά
Πριν καλά-καλά το πει οι μουσουλμάνοι γύφτοι καταχαρούμενοι, τρέχοντας ξεχώρισαν από τους χριστιανούς ομογενείς, οι οποίοι τρέμοντας περίμεναν να ακούσουν το τι τους περίμενε. Μόλις χώρισαν λέει πάλι ο βεζύρης:
-Το άνθος της Δικαιοσύνης ο μεγάλος ηγέτης των Πιστών, ο Σουλτάνος μας, αποφάσισε να πληρώνουν οι μουσουλμάνοι γύφτοι τριάντα γρόσια φόρο και οι χριστιανοί να μην πληρώνουν καθόλου.
Δεν πρόλαβε να τελειώσει το λόγο του και οι μουσουλμάνοι γύφτοι έτρεξαν πάλι ενώθηκαν με τους χριστιανούς φωνάζοντας:
-Όλοι οι γύφτοι (είμαστε) μια γενιά.
Έτσι επεβλήθη φόρος σε όλους και έμεινε και η παροιμία.


πηγή

ΠΕΙΝΑ....


-
Την κατά προτεραιότητα ένταξη σχολείων στο πρόγραμμα σίτισης, που προτίθεται να υλοποιήσει το Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σε σχολεία, όπου έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα υποσιτισμού μαθητών, ζητούν με επιστολή του προς την Υφυπουργό Παιδείας,  Εύη Χριστοφιλοπούλου, πολλοί δήμαρχοι.
Δεν ξέρω αν έχουμε και εμείς ανάγκη να κάνουμε κάτι τέτοιο, αλλά καλό είναι να ρωτήσουν οι τοπάρχες....τους διευθυντάδες. Πάντως εύκολα διαπιστώνουμε ότι άρχισαν να έχουν τύψεις οι ψηφίσαντες το μνημόνιο.....αλλά και ότι ξαναγυρίσαμε στην εποχή των γονιών μας.....συσσίτιο πληγούρι και αμερικανικη βοήθεια με μουρουνέλαιο.....

ΑΣΤΕΓΟΙ ΚΑΙ ΠΕΙΝΑ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ-ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ-ΟΙ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ-ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΘΕΟ Ο ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΣ.


πηγή



ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ 
ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ ( 1714 - 1779 )


ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΑΜΕ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΑΣ
ΑΣΧΕΤΩΣ ΧΡΩΜΑΤΟΣ , ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑΣ , ΚΑΙ ΘΡΗΚΣΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΛΕΗΣΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ......
Ο Κριτής κάλεσε τους δίκαιους στη βασιλεία Του κι αμέσως μετά εξήγησε γιατί τους τη χάριζε:

«Γιατί πείνασα και μου δώσατε να φάω, δίψασα και μου δώσατε νερό, ήμουν ξένος και σεις με φιλοξενήσατε στο σπίτι σας, ήμουν γυμνός και με ντύσατε, αρρώστησα και με επισκεφτήκατε, ήμουν στη φυλακή και σεις ήρθατε να με δείτε».

Ακούγοντας αυτή τη θαυμάσια εξήγηση, οι δίκαιοι ζήτησαν δισταχτικά και ταπεινά από το βασιλιά να τους πει πότε τον είδαν πεινασμένο και διψασμένο, γυμνό και άρρωστο και πότε τα έκαναν όλα αυτά σ’ Εκείνον...

Και στην ερώτηση αυτή ο βασιλιάς έδωσε πάλι τη θαυμάσια αυτή απάντηση: «Αφού όλα αυτά τα κάνατε στους ελάχιστους και ταπεινούς αδελφούς μου, είναι σα να τα κάνατε σ’ έμενα τον ίδιο».



Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 2012 ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΣΤΕΓΗ, ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ,ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΟΥΣ...ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΙ ΣΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ 115 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΝΕΟΠΤΩΧΟΥΣ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.....ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΔΕΡΦΟΥΣ ΜΑΣ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΑΘΛΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ...


ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΕΙΨΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΘΕΟ.

ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΠΟΥ ΕΔΩ ΚΑΙ 2000 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΗ.....Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΜΑΣ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΟΣΑ ΠΕΡΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΑ ΔΕΙΝΑΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ.....


Τυπικόν της 4ης Φεβρουαρίου 2012



Σάββατον: Τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν 
Iσιδώρου τοῦ Πηλουσιώτου. Νικολάου 
Ὁμολογητοῦ, τοῦ Στουδίτου ( 868). 
Ἀβραμίου Ἱερομάρτυρος
( 347).
 
Ἀπόστολος:
 Τῆς ἡμέρας· Σαββάτου λγ΄ ἑβδομάδος
 Ἐπιστολῶν (Β΄ Τιμ. β΄ 11-19).
Εὐαγγέλιον:
 Ὁμοίως· Σαββάτου ις΄ 
ἑβδομάδος Λουκᾶ (Λουκ. ιη΄ 2-8).
 

Η εξομολόγηση του Χαρίλαου Φλωράκη (Βίντεο)






Ιερός Ναός Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης - π. Θεόδωρος Ζήσης
Ομ. Καθηγητής Α.Π.Θ.
ΚΥΡΙΑΚΗ 29 Ιανουαρίου 2012

Τα καρναβάλια είναι καθαρὴ αναβίωσις της ειδωλολατρίας!




Τὰ καρναβάλια, ὡς γνωστὸν καλοί μου φίλοι, εἶναι συνυφασμένα μὲ τὶς ἀπόκριες κι αὐτὲς μὲ τὶς τρεῖς πρῶτες ἑβδομάδες τοῦ Τριωδίου 1.
Τί ἔχει ὁρίσει ἡ Ἐκκλησία μας νὰ γίνεται αὐτὲς τὶς τρεῖς πρῶτες ἑβδομάδες τοῦ Τριωδίου; Νὰ προετοιμαστοῦμε ὅσο γίνεται καλύτερα γιὰ τὴν εἴσοδό μας στὴν Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Γιὰ τὴν τόσο σημαντικὴ αὐτὴ περίοδο τῶν πνευματικῶν ἀγώνων, τῆς κατάνυξης, τῆς περισυλλογῆς, τῆς ἐγκράτειας,τῆς προσευχῆς καὶ τῆς μετάνοιας.Γιὰ τὴν περίοδο ἐκείνη ποὺ θὰ μᾶςὁδηγήσει στὸν πνευματικὸ ἑορτασμὸ καὶ τὴ βίωση τοῦ Θείου Πάθους καὶ τῆς Ἀνάστασης τοῦ Χριστοῦ.
Γιʼ αὐτὸ καὶ στὶς τρεῖς πρῶτες αὐτὲς ἑβδομάδες τῆς προετοιμασίας, τὰ μὲν εὐαγγελικὰ ἀναγνώσματα ἀναφέρονται στὶς παραβολὲς τοῦ Τελώνη καὶ τοῦ Φαρισαίου, τοῦ Ἀσώτου Υἱοῦ καὶ τῆς Δευτέρας Παρουσίας καὶ Κρίσεως τοῦ Χριστοῦ, οἱ δὲ ὕμνοι μὲ ὅλη τους ἐκείνη τὴν κατάνυξη καὶ τὴν μεγαλοπρέπεια μᾶς προτρέπουν στὴν μετάνοια καὶ τὴν ἐπιστροφή μας στὸν Θεὸ Πατέρα.

Ὅλα μᾶς καλοῦν νὰ ἀφήσουμε πλέον τὰ ὑλικὰ καὶ νὰ ἀσχοληθοῦμε μὲ τὰ πνευματικά, νὰ ἀφήσουμε τὶς διασκεδάσεις κι ὅλα τὰ τιποτένια καὶ ἁμαρτωλὰ καὶ νὰ ὑψωθοῦμε στὰ ἀνώτερα, νὰ ὁδηγηθοῦμε στὴν αὐτογνωσία κι ἐν τέλει στὴν θεογνωσία.
Ἀκριβῶς σʼ αὐτὸ τὸ τόσο λεπτὸ καὶ σημαντικὸ σημεῖο τῆς πνευματικῆς μας πορείας, ἔρχεται ἡ ἀποκριὰ τοῦ κόσμου, νὰ δώσει ἐντελῶς τὸ ἀντίθετο μήνυμα. Δηλαδὴ νὰ ξεφαντώσουμε, νὰ γλεντήσουμε, νὰ ζήσουμε ὅσο ὑλιστικὰ μποροῦμε, ἀδιαφορώντας γιὰ ὁ,τιδήποτε ἄλλο, πέραν αὐτῶν!
Μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ ὅλα μετατρέπονται σʼ ἕνα ἀτελείωτο γλέντι, ὅλες οἱ ἑορτές, ὅπως αὐτὲς τῶν Χριστουγέννων καὶ τοῦ δωδεκαόρτου, ποὺ μόλις προηγήθηκαν, ἔτσι νὰ γίνει καὶ μὲ τὸ Πάσχα. Τί φοβερό! Τί διαβολικό!
Δὲν εἶναι τυχαῖο ποὺ οἱ Ἅγιοι ἀποκαλοῦν τὸ καρναβάλι «σατανικὴ πομπή»! Ὁ Ἅγιος Νικόδημος Ἁγιορείτης ἀναφέρει 2 πὼς στὶς ἀπόκριες «οἱ Χριστιανοὶ δαιμονίζονται ὅλοι, γιατί χορεύουν, παίζουν, τραγουδοῦν ἀσυνείδητα, ἕως κι αὐτοὶ οἱ πλέον γέροντες…
Τότε πανηγυρίζει ἡ ἀσέλγεια, ἑορτάζει ἡ ἀκολασία, εὐφραίνεται ἡ μέθη, ἀγάλλεται ἡ τρυφὴ καὶ ἡ ἀστεία, χορεύει ὁ διάβολος μὲ δέκα μαντήλια καὶ συγχορεύει μὲ αὐτὸν καὶ ὅλο τὸ πλῆθος τῶν δαιμόνων, γιατί ὅσο κερδίζουν μόνο στὶς ἀπόκριες, δὲν μποροῦν νὰ τὸ κάνουν ὅλο τὸ χρόνο»!
Ἔτσι ἔχουμε γιὰ τὰ καλὰ τὴν«ἀνασύσταση τῆς ἀρχαίας πλάνης» ὅπου ὅλα ἦταν παραδομένα στὸν διάβολο κι αὐτὸς λατρευόταν ὡς θεός! Τί ἀντιστροφὴ τῶν πραγμάτων!
* * *
Πραγματικά, ἂν ἀνατρέξουμε τὴν ἱστορία, τότε θὰ διαπιστώσουμε πὼς ὅλα αὐτὰ τὰ κοσμικὰ, ποὺ γίνονται σήμερα, δὲν εἶναι τίποτʼ ἄλλο παρὰ ἀναβίωση εἰδωλολατρικῶν ἐθίμων καὶ τελετῶν ἀκόμη κι αὐτῶν ποὺ χάθηκαν στὴν ἱστορική μας μνήμη. Ναί!
Οἱ ρίζες τους βρίσκονται στὴν ἀρχαία Ἑλλάδα καὶ τὴ Ρωμαϊκὴ ἐποχή.
Στὴν ἀρχαία Ἑλλάδα οἱ ρίζες αὐτὲς βρίσκονται στὴ λατρεία τοῦ Διονύσου, θεοῦ τοῦ κρασιοῦ καὶ τοῦ γλεντιοῦ, τὰ λεγόμενα καὶ «Ἀνθεστήρια»! Ὁ Διόνυσος εἶχε μαζί του τοὺς Σάτυρους καὶ τοὺς Σελινούς, οἱ ὁποῖοι ἔβαζαν στὰ κεφάλια τους στεφάνι ἀπὸ κισσό, φόραγαν μάσκες καὶ ντύνονταν μὲ δέρματα ζώων. Οἱ λάτρεις τοῦ Διονύσου (τοῦ λεγόμενου καὶ Βάκχου) ζαλισμένοι ἀπʼ τὸ κρασί, χυδαιολογοῦσαν, θορυβοῦσαν καὶ χόρευαν.
Οἱ Διονυσιακὲς καὶ Βακχικὲς αὐτὲς ἑορτές εἶχαν σχέση μὲ τὸ τέλος τοῦ χειμώνα καὶ τὸν ἐρχομὸ τῆς ἄνοιξης. Συμβόλιζαν δὲ τὴν ἐποχὴ ποὺ ἡ γῆ «ξυπνᾶ» ἀπʼ τὴ χειμερία νάρκη καὶ ἀναγεννιέται. Γιὰ τοὺς ἀρχαίους λαοὺς ὁ κύκλος αὐτὸς τῆς ἀναγέννησης τῆς φύσης, εἶχε σχέση καὶ μὲ τὶς ἀνθρώπινες ψυχὲς καὶ συμβολίζονταν μὲ τὸ φόρεμα τῆς μάσκας – προσωπείου!
Κατὰ τὴν διάρκεια τῶν διονυσιακῶν ἑορτῶν οἱ εἰδωλολάτρες φοροῦσαν δέρματα ζώων, ἄλειφαν τὸ πρόσωπό τους μὲ τὴν τρυγία (κατακάθι τοῦ κρασιοῦ) καὶ στεφανώνονταν μὲ κισσό, τὸ ἀειθαλὲς φυτὸ τοῦ Διονύσου! Γενικὰ εἶχα τὴν μορφὴ Σατύρων, ποὺ ἔμοιαζαν μὲ τράγους!
Οἱ τελετὲς αὐτὲς κατὰ τὸν 7ο μὲ 6ο π.Χ. αἰώνα, ἀναμειγνύονται καὶ μὲ τὴν Ἀθηναϊκὴ ἑορτὴ τῶν Ἀνθεστηρίων, ἡ ὁποία γινόταν τὴν 11η, 12η καὶ 13η ἡμέρα τοῦ μηνὸς Ἀνθεστηρίωνα, δηλαδὴ τοῦ δικοῦ μας Φεβρουαρίου.
Τὴν πρώτη ἡμέρα (τὴν ἀποκαλούμενη «Πιθοιγία», δηλ. ἄνοιγματῶν πιθαριῶν) ἔκαναν σπονδὲς στὸν Διόνυσο, εὐχαριστώντας τον γιὰ τὴν νέα σοδειά! Ἀκολουθοῦσε γλέντι μὲ χοροὺς καὶ τραγούδια. Τὴν δεύτερη ἡμέρα (τὴν ἀποκαλούμενη «Χόες»), πίστευαν ὅτι ἄνοιγαν οἱ πύλες τοῦ Ἅδη καὶ οἱ νεκροὶ ἀνέβαιναν στὸν πάνω κόσμο3,ἐπιπλέον δὲ ξεκινοῦσε καὶ ἡ πομπὴτοῦ Διονύσου, ὅπου ὁ Διόνυσος πάνω σὲ ὁμοίωμα πλοίου συρόμενο μὲ τροχούς, ἔμπαινε στὴν πόλη, ἀκολουθούμενος ἀπὸ τρελλὴ παρέα μεταμφιεσμένων! Στὴν πομπὴ μετεῖχαν καὶ οἱ ἀρχὲς τῆς πόλης μὲ ἐπικεφαλῆς τὸν Ἄρχοντα Βασιλέα!
Τὴν τρίτη ἡμέρα (τὴν ἀποκαλούμενη «Χύτροι») τὴν εἶχαν ἀφιερωμένη στοὺς νεκρούς. Τότε γινόταν θυσίες καὶ πρόσφεραν τὴν «πανσπερμία» στὸν ψυχοπομπὸ καὶ χθόνιο Ἑρμῆ. Ἡ ἀναπαράσταση τῶν νεκρῶν γινόταν φορώντας μάσκες καὶ συνοδευόταν μὲ ἔξαλλους χορούς. Ἡ ἑορτὴ τελείωνε μὲ τὴ φράση: «Φευγάτε ψυχὲς τῶν νεκρῶν, τὰ ἀνθεστήρια τελείω σαν»!
Ἀργότερα οἱ Βακχικὲς αὐτὲς ἑορτὲς εἰσήχθησαν στὴ Ρώμη καὶ ὀνομάστηκαν «Σατουρνάλια» πρὸς τιμὴ τοῦ Σατούρνου, δηλαδὴ τοῦ θεοῦ Κρόνου!
Ὑποστηρίζεται ὅτι οἱ μεταμφιέσεις πρωτοεμφανίστηκαν περὶ τὸ 2000 π.Χ. στὴν Μεσοποταμία καὶ τὴ Βαβυλωνία. Καρναβάλια ὅμως μὲ μεταμφιέσεις ὑπῆρχαν καὶ στὴν ἀρχαία Αἴγυπτο κατὰ τὸν ἑορτασμὸ τῆς Ἴσιδας! Ὅπως ἀναφέρει ὁ γνωστὸς λαογράφος Δημ. Λουκᾶτος4 οἱ ἀνοιξιάτικες γιορτὲς ἀρχίζουν μὲ τὸ εἰδωλολατρικὸ ἔθιμο τοῦ καρναβαλιοῦ.
Οἱ διασκεδάσεις καὶ οἱ μεταμφιέσεις του εἶναι προέκταση τῶν ἑορτῶν τῆς Πρωτοχρονιᾶς, ὅπως τὶς γιόρταζαν οἱ Ρωμαῖοι καὶ οἱ Βυζαντινοί, ἐνῶ οἱ ἀπαρχὲς τοῦ καρναβαλιοῦ μᾶς ὁδηγοῦν στὴν ἀρχαία Ἑλλάδα.
Σκοπὸς τῆς κοσμικῆς ἀποκριᾶς –πάντα κατὰ τὸν Δημ. Λουκᾶτο–ἦταν ἡ μαγικὴ ὑποβοήθηση τῆς γῆς νὰ βλαστήσει μὲ τὴν βοήθεια τῶν χορῶν – πηδημάτων, τῶν ποικίλων λαϊκῶν δρωμένων καὶ τῶν μεταμφιέσεων, μὲ σκοπὸ νὰ ἐξευμενίσουν τὰ βλαπτικὰ πνεύματα!
– Οἱ μεταμφιέσεις καὶ οἱ ἄσεμνες παραστάσεις οἱ ὁποῖες, ὅπως καὶ οἱἀρχαῖες διονυσιακὲς ἑορτές, ἔχουν σὰν στόχο τὴν βλάστηση καὶ τὴν καρποφορία τῆς γῆς, ποὺ ὅλο τὸν χειμώνα βρισκόταν σὲ χειμερία νάρκη!
–Ὁ χορὸς μὲ τὰ χτυπήματα τῆς γῆς ἀπὸ τὰ πόδια, μὲ σκοπὸ τὴν καρποφορία της! Κατὰ τοὺς λαογράφους οἱ παράδοξοι χοροὶ τῶν μεταμφιεσμένων καὶ τὰ πηδήματά τους παριστάνουν τὴν διέλευση τῶν πνευμάτων τῆς βλάστησης!
– Τὸ ἄκρατο φαγοπότι καὶ γλέντι, ποὺ ἀποβλέπουν κι αὐτὰ στὴν εὐφορία τῆς γῆς.
– Ἡ ἀναφορὰ στοὺς νεκρούς, ἡ ὁποία ἀποσκοπεῖ κι αὐτὴ στὰ ἴδια, δηλαδὴ στὸ νὰ ἐξευμενιστοῦν καὶ νὰ δώσουν καρποὺς στὴ γῆ καὶ ἐπιπλέον νὰ ἐπιτρέψουν τὸ ξεφάντωμα στοὺς ζωντανούς! Ἔτσι συμβιβάζεται τὸ πένθος γιʼ αὐτοὺς μὲ τὸ εὔθυμο καὶ φαιδρὸ κλίμα τῶν ἀποκριῶν. Τὸ ἴδιο συμβαίνει καὶ μὲ τ ἀνθεστήρια τῶν ἀρχαίων Ἀθηναίων, τὰ ὁποῖα εἶχαν διπλῆ ὄψη. Ἀπʼ τὴν μία τὰ λουλούδια, τὸ κρασὶ καὶ τὸ γλέντι καὶ ἀπʼ τὴν ἄλλη τὶς ψυχὲς τῶν νεκρῶν! Λέγεται πὼς παρόμοια ἑορτὴ συναντᾶται καὶ στοὺς Πέρσες, τοὺς Πρώσους κ.λπ.
– Οἱ φωτιὲς (ὅπως τὸ βράδυ τῆς τελευταίας ἡμέρας τῆς ἀποκριᾶς μὲ τὸ κάψιμο τοῦ καρνάβαλου κ.λπ.), οἱ ὁποῖες ἔχουν – κατὰ τοὺς λαογράφους– καθαρτήριο χαρακτήρα, ἀλλὰ καὶ μεταβατικὸ συμβολισμὸ ἀπὸ τὸν χειμώνα στὴν ἄνοιξη!
Νὰ σημειωθεῖ ἀκόμη καὶ τοῦτο. Κατὰ τὴ δεύτερη ἡμέρα τῶν Ἀνθεστηρίων, τὶς «Χόες» ὅπως εἴπαμε, τὸν ρόλο τοῦ Διονύσου ἔπαιζε ὁ ἄρχων βασιλέας. Σήμερα ὑποκατάστατο τοῦ Διονύσου θεωρεῖται ὁ λεγόμενος «βασιλιὰς καρνάβαλος». Ἄρα ὁ βασιλιὰς καρνάβαλος (ποὺ συνήθως εἶναι μία ἀπαίσια δαιμονικὴ φιγούρα), εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Διόνυσος!
Καὶ κάτι ἀκόμη. Ἐνῶ οἱ ἡμέρες τῶν ἀρχαίων ἐκείνων ἑορτῶν ἦταν μόλις τριῶν ἡμερῶν, τώρα ἔγιναν τρεῖς ἑβδομάδες διαστρέφοντας τελείως τὴν ἔννοια τοῦ Τριωδίου!
* * *
Ἆραγε μπορεῖ ἕνας συνειδητὸς Χριστιανὸς νὰ ἑορτάζει ἔτσι τὴν ἀρχὴ τοῦ Τριωδίου; Μπορεῖ νὰ ἐπιτρέπει στὸν ἑαυτό του νὰ συμμετέχει σʼ ὅλη αὐτὴ τὴν ἀναβιούμενη βλακεία, πού δὲν εἶναι ἄλλη ἀπὸ τὴν εἰδωλολατρία; Μὲ τέτοιες καρναβαλικὲς διαδικασίες θὰ «ξεφύγει» καὶ θὰ νοιώσει τὴν πολυπόθητη χαρά; Καὶ θὰ πορευθεῖ νὰ ἑορτάσει τὸ Θεῖο Πάθος καὶ τὴν  Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ ξεκινώντας ἀπʼ αὐτὲς τὶς ἀφετηρίες;
Ὡστόσο τί παρατηρεῖ σήμερα κανείς; Ὅτι γίνονται ἐκτεταμένες προσπάθειες νὰ παρουσιασθεῖ ὁ καρναβαλισμὸς μὲ τὴν πλέον ἐκσυγχρονισμένη μορφή. Οἱ διάφοροι τοπικοὶ φορεῖς τὸν βαφτίζουν μὲ ὡραῖα ὀνόματα ὅπως «πολιτιστικὲς ἐκδηλώσεις», «τοπικὴ παράδοση» κ.λπ., οἱ δὲ ἀνίδεοι ἰδιῶτες ὄχι μόνο συμμετέχουν ἀπροβλημάτιστοι καὶ μὲ πολὺ ἀφέλεια σʼ αὐτές, ἀλλὰ διοργανώνουν καὶ τὰ λεγόμενα «μασκὲ πάρτυ» εἰσάγοντας γιὰ τὰ καλὰ ὅλη αὐτὴ τὴν κατάντια στὴ ζωή τους! Ἔφθασαν στὸ σημεῖο οἱ διάφοροι δήμαρχοι νὰ μᾶς εἰσάγουν καὶ ἀπʼ τὸ ἐξωτερικὸ «καρναβαλιστὲς», γιὰ νὰ εἶναι ἀπέραντο τὸ πάρτυ. Τί ἀγάπη καὶ φροντίδα γιὰ τοὺς δημότες τους!
Δὲν εἶναι τυχαῖο ποὺ οἱ νεοπαγανιστὲς πανηγυρίζουν καὶ ἀπολαμβάνουν τέτοιες ἐκδηλώσεις, διοργανώνοντάς τις μὲ διάφορες δικαιολογίες καὶ προσχήματα. Στὰ ἔντυπά τους ἀναφέρουν ὅτι «οἱ Ἀπόκριες παραμένουν ἡ μόνη μὴ θρησκευτικὴ γιορτὴ στὴ σύγχρονη Ἑλλάδα»!
* * *
Εἶναι πράγματι ἔξυπνο αὐτὸ ποὺ ἔγραψε κάποιος σὲ τοῖχο:  «Μασκαρὰς εἶμαι κάθε μέρα, δὲν χρειάζεται νὰ τὸ ἑορτάζω κιόλας»!
Ἐξάλλου γιʼ αὐτὸ ἔρχεται αὐτὴ ἡ εὐλογημένη περίοδος τοῦ Τριωδίου, γιὰ νὰ μᾶς ὁδηγήσει στὴν μετάνοια, στὸ νὰ ἀποβάλουμε δηλαδὴ αὐτὴ τὴν ἁμαρτωλή μας (καὶ συνάμα γελοία) κατάντια καὶ νὰ ὁδηγηθοῦμε στὰ ἀνώτερα καὶ τὰ μεγάλα.
1. Ἡ λέξη «καρναβάλι» προέρχεται ἀπό τὶς Λατινικὲς - Ἰταλικὲς carne (κρέας) καὶ vale (γειά σου), ποὺ σημαίνει «κρέας ἔχε γειά». Ἡ δὲ λέξη «ἀποκριὰ» προέρχεται ἀπὸ τὴ λέξη «ἀπόκρεως» ποὺ σημαίνει «ἀποχὴ ἀπὸ τὸ κρέας» [α + κρέως (δήλ. κρέας στὴν ἀρχ. ἀττικὴ διάλεκτο)]. Συνεπῶς πρόκειται γιὰ ταυτόσημες ἔννοιες.
2. Βλέπ. τὸ ἔργο του «ΧΡΙΣΤΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ».
3. Ἡ ἡμέρα αὐτὴ χωριζόταν σὲ δύο μέρη. Στὸν «ἱερὸ γάμο τοῦ Διονύσου» καὶ στὶς «Χόες», ποὺ δὲν ἦταν τίποτ’ ἄλλο παρὰ ἀγῶνες οἰνοποσίας!
4. Βλέπ. «ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ».
Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος - Ορθόδοξος Τύπος, 03/02/2012

Το κατανυκτικο Τριώδιο π Ιωακείμ Καρυές Αγ Όρους


Κύριε, πρόφθασε Σύ τά σφάλματά μου...



Μητροπολίτης Χαλκίδος + Νικόλαος Σελέντης
Κύριε, πρόφθασε Σύ τά σφάλματά μου...
Τό ἔλεός Σου ἄς μέ καταδιώξει.

Χθές Τόν ἱκέτευα θερμά, ἐκοιμήθηκα στό πάτωμα καί Τοῦ εἶπα:
Νά, Κύριε, κοίταξε τό παιδί Σου. Ἀπό Σένα περιμένει τή λύση τῶν προβλημάτων του.
... Τό κάνω αὐτό ὄχι γιά νά ἐκβιάσω μία λύση δική μου, ἀλλά γιά νά Σού πῶ, Κύριέ μου, πῶς μόνο σέ Σένα ἐλπίζει τό παιδί Σου, γί΄ αὐτό μήν ἀποστρέψεις τό πρόσωπό Σου. Καί ἦλθε τόσο γρήγορα ἡ παρηγοριά τοῦ Πνεύματός Του. Ἄς ἔχει δόξα!

Πρέπει νά περάσεις ἕνα βαθύ πόνο, μία τραγική ἀγωνία, νά κραυγάσεις, νά παλαίψεις, γιά νά σού μιλήσει ὁ Θεός. Διαφορετικά δέν γίνεται τίποτα. Τό δοκίμασα, τό δοκιμάζω, αὐτή εἶναι ἡ κατάθεσίς μου.

Τίποτε ὡραιότερο ἀπό τήν ἠρεμία τῆς ψυχῆς, τίς στιγμές τῆς γαλήνης, τήν κατά Θεόν μόνωση. Ἀγωνίζομαι σκληρά μέ τόν ἑαυτό μου. Κάθε μέρα εἶναι δυνατόν νά κάνω τά τρομερώτερα πράγματα. Κι ὅμως ὁ Θεός κάνει κάθε μέρα, κάθε στιγμή ἕνα θαῦμα στή ζωή μου.

Πόσα Σου χρωστῶ, Κύριε! Μά ὅλα Σου τά χρωστῶ...

Η Εκκλησία δεν με ξεχνά ποτέ...

  αρχιμ. Παύλος Παπαδόπουλος Με παρρησία (Ιερά Μητρόπολη Βεροίας)  -  εικ . Μέσα στην ησυχία του Αγίου Βήματος  αρχίζει το αόρατο μυστήριο· ...