Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 06, 2012

ΕΛΛΑΔΑ Το ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟ μήνυμα των Anonymous για την Ελλάδα



Δεν μπορώ πια να σωπαίνω ... ντρέπομαι



Δεν μπορώ πια να σωπαίνω ... ντρέπομαι




του πρωτοπρεσβ. π. Κωνσταντίνου Καπετανόπουλου



Ντρέπομαι γιατί τήν πατρίδα μου τήν κυβερνοῦν, ἐδῶ καί δεκαετίες, τά γνωστά «τζάκια», τά ὁποῖα ἐναλλάσσονται στήν ἐξουσία. Καραμανλῆδες- Μητσοτάκηδες-Παπανδρέϊδες!; Γιατί; Τί συμβαίνει;


Ντρέπομαι γιά τήν κατάντια τοῦ πολιτικοῦ μας συστήματος, γιατί ἀπέκρυψε, καί συνεχίζει νά ἀποκρύπτει τήν ἀλήθεια ἀπό τόν λαό μας. Ἡ δικτατορία στήν πληροφόρηση συνιστᾶ ἔγκλημα κατά τῆς Δημοκρατίας καί τοῦ λαοῦ μας. Ὅλα γίνονται στό ἡμίφως ἤ στό σκοτάδι. Ὅλοι τους συνειδητά ἔφεραν τήν Πατρίδα σέ τέτοιο χάλι. Ναί, συνειδητά!
Ντρέπομαι γιατί τά Κόμματα κατάντησαν «μαγαζάκια» διορισμένων «ἀνθυπάτων»!


Ντρέπομαι γιά τά κανάλια ἐκεῖνα καί τούς δημοσιογράφους ἐκείνους πού χρόνια τώρα παίζουν τόν ρόλο τοῦ νταβατζῆ καί τοῦ προαγωγοῦ... Τά λένε ὅλα, ἐκτός ἀπό τήν ἀλήθεια. Ἔτσι κάποιοι ἄλλοι χειραγωγοῦν τόν ἀνενημέρωτο λαό μας σέ «δρόμους» πού ἄλλοι τούς ἔχουν ὑποδείξει καί ἐπιβάλλει.


Ντρέπομαι γιά τούς βουλευτές ἐκείνους πού ἐψήφισαν τό Μνημόνιον 1 χωρίς νά τό ἔχουν μελετήσει. Οἱ βουλευτές αὐτοί ἀπεδείχθησαν «μολυβένια στρατιωτάκια» πού ἐκτελοῦν διαταγές «ἀνθυπάτων» ... θά τά βροῦν μπροστά τους ... Τό Μνημόνιο 1 περιέχει ὅρους ντροπῆς. Οἱ δανειστές μας μᾶς ἀπαγορεύουν νά κάνουμε μέ ἄλλους σχέδια ἀναπτύξεως χωρίς τήν ἄδειά τους! Στό ἄρθρο 14 παράγρ.5 ἡ Ἑλλάδα παραιτεῖται ἀμετακλήτως καί ἄνευ ὅρων ἀπό τίς ἀσυλίες προστασίας τῆς ἐθνικῆς κυριαρχίας. Τέτοιος πρωτόγνωρος ὅρος δέν συναντᾶται οὔτε σέ ἀποικιοκρατικές συμβάσεις! Καί τό χειρότερο εἶναι ὅτι οἱ δανειστές μας μποροῦν νά μεταβιβάσουν σέ τρίτη χώρα τά δικαιώματά τους ἀπό τήν Σύμβαση!


Ντρέπομαι γιατί αὐτοί οἱ ἀνίκανοι μᾶς κατέστησαν ὁμήρους τῶν Τραπεζῶν τοῦ ἐξωτερικοῦ καί τῆς ντόπιας οἰκονομικῆς ὀλιγαρχίας. Μέ τούς Κατοχικούς (Γερμανούς καί Ἰταλούς) πολεμούσαμε, γιατί εἴχαμε ἐλπίδα τῆς ἀπελευθερώσεως. Τώρα δέν ὑπάρχει ἐλπίδα οὔτε λύση στήν τραγωδία τῆς χώρας.


Τό Μνημόνιον ἀποδομεῖ τό Κοινωνικό Κράτος καί δέν εἶναι συμβατό μέ τήν Ἑλληνική Συνταγματική νομιμότητα. Εἴμαστε ὑπό κατοχήν καί παραβιάζονται θεμελιώδη δικαιώματα τῶν Ἑλλήνων πολιτῶν. Ἡ Τρόϊκα εἶναι παράνομη, δέν ἔχει νόμιμη βάση. Τό Μνημόνιο ἀπέτυχε. Θά ἔχουμε συνεχῆ ἀναπαραγωγή ἐλλειμμάτων. Ἡ Κυβέρνηση καί τό ὅλο ἁμαρτωλό καί σάπιο σύστημα, διά στόματος πρωθυπουργοῦ, μᾶς εἶπε χοντρά ψέματα, ὅπως λεφτά ὑπάρχουν, φόροι δέν θά μποῦν, καί ὅτι δέν θά μποῦμε στό Δ.Ν.Τ. Ὅμως ἔγιναν ἀκριβῶς τά ἀντίθετα.


Ντρέπομαι γι’ αὐτά, καί γιά ἄλλα πολλά.


Καί ἐνῶ ὑπῆρχαν τρόποι νά ξεφύγουμε ἀπό τήν μέγγενη (Ρωσία- Κίνα μέ 11/2 τοῖς ἑκατόν, καθώς καί τό Οὐγγρικό πρότυπο), μᾶς ἔρριξαν στά χέρια ἀναίσχυντων τοκογλύφων καί πληρώνουμε τόκους 5,50% ἕως 6,50%!!


Ἡ Τρόϊκα δέν ἐπιθυμεῖ τήν ἀνάπτυξη τῆς Ἑλλάδος. Αὐτό ἄλλωστε εἶναι ἐξώφθαλμο. Ἐκεῖνο πού ἐπιδιώκει εἶναι ἡ καθολική δέσμευση τῆς δημόσιας περιουσίας. Θέλουν τίς πλουτοπαραγωγικές μονάδες τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους. Οἱ Τράπεζες τῆς Τρόϊκας εἶναι «πιράνχας», εἶναι «ἀλιγάτορες», εἶναι «βδέλλες»! Πίνουν τό αἷμα τῶν λαῶν...
Ντρέπομαι καί γιά τήν Εὐρώπη τῶν πολιτῶν καί τῶν ἐθνῶν πού μετεξελίχθηκε σέ Εὐρώπη τῶν συμφερόντων!!


Ντρέπομαι καί γιά τήν Γερμανία, πού ἐνῶ μᾶς χρωστάει τά μαλλιά τῆς κεφαλῆς της γιά ὅσα ἔπραξαν ἐδῶ οἱ Χιτλερικοί, ἀρνεῖται νά πληρώσει. Γιατί; Σέ ἄλλους τά πλήρωσε... Γιατί τό ἀρνεῖται σέ μᾶς; Ἄν εἴχαμε πραγματικούς ἡγέτες, ἡγέτες πατριῶτες θά μποροῦσαν νά σταματήσουν τίς εἰσαγωγές πολεμικοῦ ὑλικοῦ ἀπό τήν Γερμανία καί τήν Γαλλία. Ὑπάρχουν καί ἀλλοῦ «πορτοκαλιές» ...


Ντρέπομαι καί γιά τά δύο νομικά ἐκτρώματα, πού σχεδιάστηκαν καί γράφτηκαν στό ἴδιο γραφεῖο στό Λονδίνο, τό ἔκτρωμα «Σχέδιον Ἀνάν» καί τό τωρινό Μνημόνιο. Πόσα χρήματα πῆραν; Γιά τό Μνημόνιο ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας ἔπρεπε νά ἔχει παρέμβει. Τί περιμένει; Ἴσως πάρει καί αὐτόν τό «ποτάμι»...


Τό Μνημόνιο εἶναι ἕνα κοινωνικό μακελειό, εἶναι ἕνας ἐργασιακός μεσαίωνας. Τό ΠΑΣΟΚ πού κάποτε ὑπέσχετο κοινωνική δικαιοσύνη, τώρα ἐνεργώντας ὑπέρ τῆς οἰκονομικῆς ὀλιγαρχίας, ὥρισε μισθούς 550 €! Ἐρωτῶ τούς πολιτικούς μας· μποροῦν αὐτοί νά περάσουν τόν μῆνα μέ τόσον ὀλίγα χρήματα; Δέν αἰσχύνονται; Δέν ντρέπονται;


Ντρέπομαι γιατί τό σάπιο σύστημα κρατάει ἔξω τούς κλέφτες, τά λαμόγια καί τά κομματοκοπρόσκυλα, καί ἀπό τήν ἄλλη ἔχει γδάρει τόν μισθωτό καί τόν συνταξιοῦχο στή φορολογία.
Τά οἰκονομικά μέτρα δείχνουν ἀνθρώπους πολιτικῶς ἠλίθιους. Μέ ποιό δικαίωμα περικόπτουν μισθούς καί συντάξεις; Δέν ἔχουν τόν ἀνδρισμό νά βάλουν τό χέρι στό μεγάλο κεφάλαιο καί στίς Τράπεζες, ἐπειδή εἶναι «χωροφύλακες» τῆς οἰκονομικῆς ὀλιγαρχίας.


Ντρέπομαι γιατί τό ΠΑΣΟΚ ἀπό Κόμμα κοινωνικῆς δικαιοσύνης, μετεξελίχθηκε σέ «σοσιαλιστικό περιτύλιγμα»(!)


Ντρέπομαι γιατί ἡ κυβέρνηση αὐτή καί ὅλο τό σάπιο πολιτικό σύστημα θεωροῦν τό κράτος τσιφλίκι τους, καί ἐμᾶς, τούς πολίτες, μᾶς περνοῦν γιά ὑπηκόους καί ὄχι γιά πολίτες.


Ἐξοργίζομαι γιατί αὐτό τό ἄθλιο σύστημα ἐργάζεται καί συνεργάζεται γιά τήν οἰκονομική Χιτλεροποίηση τῆς Εὐρώπης. Γιατί δέν ζητᾶνε ἀπό τήν Γερμανία νά μᾶς δώσει ὅσα μᾶς χρωστάει; Δέν γνωρίζουν ὅτι ἡ Γερμανία, ἡ χώρα τοῦ λαδώματος μόνον ἀπό τό ἀεροδρόμιον «Ἐλευθέριος Βενιζέλος» μᾶς ὀφείλει τεράστια ποσά; Ἀπό τήν ἄλλη ὅμως ξέρουν νά ρημάζουν τόν ἀστικό ἱστό τῆς χώρας (!)


Ντρέπομαι ἀκόμη γιατί στόν τελευταῖο ἀνασχηματισμό «ἐχρησιμοποίησαν » ἀναίσχυντα καί τόν Πρόεδρον τῆς Χώρας. Ὁ Πρόεδρος ἔπρεπε νά ἔχει παρέμβει, γιά νά σταματήσει τά κομματικά τους τερτίπια. Γιατί δέν τό πράττει; Τί περιμένει;


Ντρέπομαι γιατί κυβερνοῦν τήν χώρα κομματικές παρέες, οἱ ὁποῖες εἶναι ξεκομμένες ἀπό τόν λαόν, καί οἱ ὁποῖες στό ὄνομα τοῦ πατριωτισμοῦ ἀπεργάζονται τόν ὄλεθρον τῆς Ἑλλάδος.


Ντρέπομαι ἀκόμη πολύ γιατί ἀρκετοί πολιτικοί ἀπό ὅλο τό σάπιο σύστημα εἶναι μέλη Μασονικῶν Στοῶν, ξένων καί δικῶν μας, ἀπό τίς ὁποῖες παίρνουν ἐντολές. Στήν ὑπερ-Στοά τῆς Λέσχης Μπίλντερμπεργκ πού ἐπραγματοποίησε σύσκεψη στό Σαίν Μόριτς τῆς Ἑλβετίας ἔλαβε μέρος ὁ Γ. Παπακωνσταντίνου (!;) Τί πῆγε νά κάνει ἐκεῖ μέσα; Νά πιεῖ τό καφεδάκι του; Στίς μυστικές συνεδριάσεις αὐτῆς τῆς Λέσχης ἔχουν κατά καιρούς παρευρεθεῖ οἱ Γεώργιος Παπανδρέου, Θ. Πάγκαλος, Ἀλογοσκούφης, Καραμανλῆς Κ., Ἀντ. Σαμαρᾶς, Ἄννα Διαμαντοπούλου καί οἰκονομικοί παράγοντες, Τραπεζίτες καί ἄλλοι. Ἔχει λάβει μέρος καί ἡ Ντόρα Μπακογιάννη τῆς Ν. Δημοκρατίας.


Εἶναι δέ γεγονός ὅτι γιά τήν στρεβλή πορεία τῆς Ἑλλάδος τά τελευταῖα χρόνια, μεγάλο μέρος εὐθύνης ἔχει καί ὁ Μασονισμός, ὁ ὁποῖος ἀποτελεῖ «πρακτορεῖον» τοῦ Διεθνοῦς Σιωνισμοῦ, καί ἐργάζεται μέ ἀφοσίωση σκύλου γιά τήν πραγματοποίηση τῶν σχεδίων του.


Ντρέπομαι γιατί ἐνῶ ἡ ντόπια οἰκονομική ὀλιγαρχία εἰσφοροδιαφεύγει καί φοροδιαφεύγει, τό ἄθλιο πολιτικό σύστημα περικόπτει ἀπό τό πολυτεκνικό ἐπίδομα δέκα εὐρώ, καί ἑνάμισυ εὐρώ! Χίλιες φορές ντροπή ... Δέν ὑπάρχει τσίπα ...


Ντρέπομαι γιά ὅλους ἐκείνους πού ἑτοιμάζονται νά ψηφίσουν τό Μεσοπρόθεσμο Μνημόνιο, γιατί θά εἶναι ἕνας ὄλεθρος γιά τήν μεσαία τάξη καί λεηλασία τοῦ Ἐθνικοῦ πλούτου. Θά βγοῦνε πολλά στό «σφυρί»... Ὅσοι ψηφίσουν τό Μεσοπρόθεσμο πρέπει νά ὁδηγηθοῦν σέ Εἰδικό Δικαστήριο ... Θἄρθει ἡ ΩΡΑ ...


Nτρέπομαι ἀκόμη γιά τίς μυστικές συνεννοήσεις πού εἶχε ὁ Γεώργιος Παπανδρέου μέ τόν τέως Δ/ντή τοῦ ΔΝΤ, Ντομινίκ Στρός Κάν, Γαλλοεβραῖο, πού ἡ Λέσχη Μπίλντερμπεργκ τόν προόριζε γιά πρόεδρο τῆς Γαλλίας. Ὅμως ἔκανε κάποιο χοντρό λάθος ... Μόνον καί μόνον γι’ αὐτές τίς ὑπόγειες «διαδρομές » καί συνεννοήσεις ὁ Πρωθυπουργός ἔπρεπε νά πάρει «πόδι» ... Ὁ Γ. Παπανδρέου εἶναι «ἐκλεκτός» τῆς Λέσχης Μπίλντεμπεργκ καί ἔχει πολλή «δουλειά» ἀκόμα ... Τέτοια τέκνα «ἐκλεκτά » τῆς Ὑπέρ-Στοᾶς εἶναι ὁ Σαρκοζί, ἡ πρώην κομμουνίστρια Ἄγκελα Μέρκελ, ὁ Ζοζέ Μπαρόζο, ὅπως ἦταν ὁ Τόνυ Μπλέρ, καί τόσοι ἄλλοι. Ὅλοι τους ἡγέτες δοτοί!... Αὐτή ἡ ὑπέρ-Στοά δολοφόνησε κάποτε τόν Ἄλντο Μόρο στήν Ἰταλία καί τόν Τζών Κέννεντυ στό Ντάλλας τοῦ Τέξας. Ἡ Ε.Ε. καί ἡ Ἑλλάδα βρίσκονται κάτω ἀπό τήν σιδερένια ἐπιτήρηση αὐτῆς τῆς Λέσχης, στήν ὁποία κουμαντάρουν τά πάντα Ἑβραῖοι Τραπεζίτες καί «ἐκλεκτοί» τοῦ Διεθνοῦς Σιωνισμοῦ.


Ἐκεῖ μέσα πηγαίνουν καί δικοί μας πολιτικοί γιά νά ... φωτισθοῦν! Ἡ Λέσχη δέν ἀστειεύεται ...


Ντρέπομαι ἰδιαιτέρως ἀκόμα γιά τήν κατάντια τῶν τριακοσίων τῆς Βουλῆς, ὅταν ἦλθε ἐδῶ καί τούς μίλησε ὁ Ντομινίκ Στρός Κάν. Δέν ἀντέδρασε κανένας τους. Ἦταν ἥσυχοι σάν τίς κόττες(!)


Τί πρέπει νά γίνει
Τό πολιτικό σύστημα πού κυβερνᾶ τήν χώρα μας ἐδῶ καί δεκαετίες ἔχει σαπίσει πιά, καί εἶναι γι’ αὐτό ἄκρως ἐπικίνδυνο. Πρέπει γι’ αὐτό νά πάρει «πόδι». Εἶναι σάν τά ληγμένα τρόφιμα... Ἡ θέση του εἶναι στά σκουπίδια...


Καί ὁ ἀνασχηματισμός πού ἔγινε εἶναι ἁπλῶς ἕνα ἀνακάτωμα τῆς «τράπουλας». Πρέπει νά φύγουν ὅλοι. Αὐτοί πού ἐδημιούργησαν τό πρόβλημα εἶναι ἀνίκανοι νά τό λύσουν. Ὅταν μιά κυβέρνηση ποινικοποιεῖ τούς μισθούς καί τίς συντάξεις πρέπει νά φεύγει. Εἶναι ἀδιανόητο νά πληρώνουν οἱ ἀδύνατοι τά τραγικά καί ἠθελημένα λάθη τῶν πολιτικῶν μας. Τό σάπιο σύστημα πού δέν ἔκανε θυσίες γιά τό λαό μας, δέν ἔχει τό δικαίωμα νά ἀπαιτεῖ θυσίες. Ἐμεῖς, ὁ ΛΑΟΣ, θά ἐπιλέγουμε τόν τρόπο τῆς θυσίας, ὄχι νά μᾶς τόν ἐπιβάλλουν ἄλλοι.


• Εἶναι γι’ αὐτό ἀνάγκη μιᾶς Κυβερνήσεως Ἐθνικῆς Σωτηρίας, πού θά ἔχει μέσα της πατριῶτες.


• Εἶναι ἀνάγκη ἑνός νέου Συντάγματος, μέσα ἀπό τό ὁποῖον θά χτυπηθεῖ ἡ οἰκογενειοκρατία τήν πολιτική ζωή, καί νά γίνεται ἀνανέωση τῆς Βουλῆς.


Ἐπί πλέον νά περικοπεῖ ὁ ἀριθμός τῶν Βουλευτῶν. Ἑκατό (100) μᾶς φθάνουν. Ὁ δέ Βουλευτής νά λαμβάνει μόνον μία σύνταξη καί ὄχι δύο ἤ τρεῖς ὅπως τώρα. Ὅσον δέ διαρκεῖ ἡ κρίση ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας, οἱ ὑπουργοί καί οἱ βουλευτές νά λαμβάνουν μισή σύνταξη ἀπό αὐτή πού παίρνουν τώρα. Ἐάν ὁ πολιτικός κόσμος δέν κάνει θυσίες,δίνοντας ἔτσι τό παράδειγμα, δέν ἔχει τό δικαίωμα νά ἀπαιτεῖ θυσίες ἀπό τούς πολίτες. Πρέπει νά χτυπηθεῖ ἡ χλιδή τῶν κυβερνώντων καί τῶν παρατρεχάμενων ...

• Πρέπει νά μπεῖ γερή φορολογία στίς Τράπεζες καί στήν οἰκονομική ὀλιγαρχία. Ἄς δώσουν καί αὐτοί κάτι.


• Νά γίνουν βαθειές καί ριζικές ἀλλαγές στό Τραπεζικό σύστημα, ὥστε νά πάψει αὐτό νά εἶναι «βδέλλα»... Ὑπάρχει ἐκεῖ μέσα πολύ «σκοτάδι »...


• Νά πεταχτοῦν ἔξω ἀπό τά ὑπουργεῖα καί τίς ὑπηρεσίες οἱ κομματικοί στρατοί καί οἱ στρατιές τῶν «εἰδικῶν» συμβούλων.


• Νά ἀπαγορευτεῖ, ὅταν ἔλθει ἡ ΩΡΑ, ἡ ἔξοδος ἀπό τήν χώρα ὅλων τῶν ὑπουργῶν τῶν οἰκονομικῶν ἀπό τό 1974 καί ἐντεῦθεν. Τό ἴδιο πρέπει νά γίνει καί γιά τούς Κων. Σημίτη, Γ. Παπανδρέου, Ἄννα Διαμαντοπούλου, Θ. Πάγκαλον, Δρούτσα, Γ. Παπακωνσταντίνου, Ἰω. Ραγκούση καί Παπουτσῆ. Εἶναι καί ἄλλοι ...


• Νά φύγουμε ὅλοι οἱ πολίτες καί νά ἐγκαταλείψουμε ὁριστικά τίς κομματικές στροῦγκες. Τό σύστημα τό σάπιο πού ἔχει κάψει τά ὄνειρα τῶν παιδιῶν μας καί πρέπει νά γκρεμιστεῖ ΑΜΕΣΩΣ.


Νά περάσουμε τώρα σέ εἰρηνικούς μά ἀνυποχώρητους τρόπους ἀντιστάσεως ... Σέ καθιστική ἄμυνα... Σέ τελεία ρήξη μέ τή σαπίλα ... Μιά Ἐπ-Ανάσταση πρέπει νά γίνει...


Στήν Βαλκανική καί τή Μέση Ἀνατολή δέν ἔχει τελειώσει τό ντόμινο τῆς φωτιᾶς καί τῶν ἐδαφικῶν καί συνοριακῶν ἀνακατατάξεων... Νά ἔχουμε τό νοῦ μας ... Καί πάνω ἀπ’ ὅλα ἡ ἀγάπη γιά τήν ΠΑΤΡΙΔΑ...


Καί νά ἔχουμε τό νοῦ μας καί στό ἐσωτερικό τῆς χώρας. Τό κύμα τῶν μεταναστῶν πού εἶναι ἐδῶ μόνον τυχαῖο δέν εἶναι ... Μπορεῖ νά κάνει μεγάλη ζημιά ...


Ἀπό τούς τάφους τῶν προγόνων μας, τοῦ Ἀγησιλάου, τοῦ Φιλοποίμενος, τοῦ Μιλτιάδη, τοῦ Λεωνίδα, τοῦ Ἐπαμεινώνδα, τοῦ Μεγαλέξανδρου, τοῦ Παλαιολόγου, τοῦ Σαμουήλ, τοῦ Καρτάλη, τοῦ Παύλου Μελᾶ, τοῦ Αὐξεντίου σηκώνεται βουή ...


Τώρα ΑΜΕΣΩΣ πρέπει νά ἀποφασίσουμε τί ἔχουμε ΧΡΕΟΣ νά πράξουμε.
Νά σαρωθεῖ ἡ σαπίλα ... Νά ξεβρωμίσει ὁ τόπος ... Τό σύστημα τῆς πολιτικῆς ἀναξιοπιστίας τελειώνει ...


Ἔρχονται πολιτικές καί κοινωνικές ἀνακατατάξεις ...
Οἱ νεοσουλτάνοι τοῦ ΔΝΤ, τῆς Ε.Ε. καί τῶν Ἑβραϊκῶν Τραπεζῶν μέ τούς διορισμένους ἐδῶ «ἀνθυπάτους» θά μᾶς βροῦν μπροστά τους ... Καί ἐάν εἶναι νά χυθεῖ ΑΙΜΑ, αὐτό πρέπει νά εἶναι δικό μας καί ὄχι ξένο. Δικό μας ...


Τελειώνοντας θέλω νά ἐπισημάνω τό «σιωπητήριο» πού ἔχει χτυπήσει ἡ Ἐκκλησία. Ὁ λαός τήν ἄφησε πίσω του ... θλιβερό τό γεγονός. Ὁ λαός ὑποφέρει ... Ἡ σιωπή δέν εἶναι πάντοτε χρυσός ...


Καί ἐνῶ ἡ Δημοκρατία στόν τόπο μας καταρρέει, καί ἐνῶ συντελεῖται ἐργασιακό καί ἀσφαλιστικό ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ, τό σάπιο σύστημα ἐπιμένει νά μᾶς «δουλεύει», λέγοντάς μας ὅτι ἔτσι θά γίνουμε... ἀνταγωνιστικοί (!)


Καί ἐνῶ κανένας κλέφτης δέν ἔχει μπεῖ φυλακή, τό ἐκφυλισμένο σύστημα ψαλιδίζει τά πάντα, σπρώχνοντας τό λαό μας στήν ἀπελπισία.
Συνέλληνες, ψηλά τό κεφάλι!!! Πίσω ἀπό κάθε κρίση ἀκολουθεῖ τό γλυκό φῶς τῆς Θείας Ἀγάπης!!! ... Ἰσχύσατε καί μή φοβεῖσθε! Περάσαμε τόσα βάσανα σάν φυλή – κατατρεγμούς – Κατοχές ... Γιά τήν Πατρίδα, πού εἶναι ὅ,τι πιό γλυκό ἔχει ὁ κάθε ἄνθρωπος, ἀξίζει καί θυσία ... Μή φοβεῖσθε. «Μείζων ὁ ἐν ἡμῖν ἤ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ»!


Θά περάσουμε μονοιασμένοι καί αὐτή τήν ὀδύνη, πού ἄλλοι ἑτοίμασαν γιά μᾶς.
«Τό λουλούδι (τῆς λευτεργιᾶς) δέν εἶναι ἀπό τόπο μακρυνό.
Ἔχει ρίζες στήν αὐλή μας καί κλαδιά στόν οὐρανό!»
Γιά νά μᾶς ἐξανδραποδίσουν, θά πρέπει νά ξεριζώσουν τίς καρδιές μας ...
Θά πεθάνουμε ΟΡΘΙΟΙ, ὄχι γονατισμένοι.
Δέν μπορῶ πιά νά σωπαίνω...

Ενοριακή Ευλογία , τεύχος 116 Φεβρουάριος 2012

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΥ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ


ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΥ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============
Ο κ. Παναγιώτης Ανδριόπουλος - ιδιοκτήτης του ιστολογίου “Ιδιωτική Οδός” - συνεχίζει την ίδια τακτική αποκάλυψης παλαιών κειμένων του π. Θεόδωρου Ζήση με στόχο αφ’ ενός μεν να τον εκθέσει ως ανακόλουθο και αφ’ ετέρου για να τον φέρει σε σύγκρουση με άλλους που πολεμούν τον Οικουμενισμό.
ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΡΕΙΔΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΙΚΡΙΕΣ;
_________
Ο λόγος που ενεργεί με αυτόν τον τρόπο είναι επειδή πιστεύει ότι οι διαφορές που υπάρχουν στην Εκκλησία για δογματικά και άλλα θέματα αφορμούνται εξ ολοκλήρου ή σχεδόν εξ ολοκλήρου από προσωπικές πικρίες και όχι για λόγους πίστεως, αληθείας και δικαιοσύνης.
Δεν αποκρύβω ότι αυτή είναι και η δική μου διαπίστωση. Πολλές φορές οι θεολογικές, πολιτικές και ανθρώπινες διαφορές σημαδεύονται από προσωπικές πικρίες. Αλλά η προσπάθεια αναγωγής των θεολογικών διαφορών σε προσωπικούς λόγους είναι αστήρικτη.
Θα απαντήσω τις θέσεις του κ. Ανδριόπουλου μόνον όσον με αφορούν.
Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΗΤΑΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
_________
Η πρώτη αποκάλυψη του κ. Ανδριόπουλου ότι ο π. Θεόδωρος Ζήσης έγραψε εναντίον του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς και ότι υπήρξε Οικουμενιστής ομολογώ ότι με εξέπληξε καθόλου ευχάριστα.

Ούτε τη στάση του π. Ζήση γνώριζα, ούτε για τη στάση του αείμνηστου Καθηγητή Παναγιώτη Χρήστου για τον Οικουμενισμό ήμουν ενήμερος. Τους θεωρούσα και τους δύο παραδοσιακούς θεολόγους.
ΠΕΙΣΤΙΚΕΣ ΟΙ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ
_________
Οι εξηγήσεις όμως που έδωσε ο π. Θεόδωρος ήταν πειστικές. Εσφαλλα, είπε, ήρθα εις εαυτόν και έκτοτε ανένηψα.

Ποια αντίρρηση μπορεί να υπάρξει για την εκδήλωση της μετάνοιας ενός ανθρώπου;

Τώρα πώς και γιατί ήρθε εις εαυτόν ο π. Θεόδωρος δεν νομίζω ότι είναι σαφές, ούτε και έχουμε το χάρισμα της καρδιογνωσίας για να διακριβώσουμε τους πραγματικούς λόγους της μεταστροφής του.
Αν μεν είναι αγαθοί τω Θεώ η δόξα και η τιμή στον π. Θεόδωρο που μετανόησε - από αγαθή προαίρεση - για τα οικουμενιστικά λάθη της θεολογικής του νεότητος.
Δεν μας ενδιαφέρουν τα κίνητρα αλλά η ακρίβεια και η συνέπεια της ομολογίας πίστεως που δίνει.

Και νομίζω ότι είναι σαφές ότι τα τελευταία τριάντα περίπου χρόνια ο π. Θεόδωρος είναι συνεπής παραδοσιακός - και όχι οικουμενιστής - θεολόγος.
Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
__________
Τώρα με τη χθεσινή δημοσίευση αποσπάσματος παλαιού άρθρου του π. Θεόδωρου που αναφέρεται στην εκκοσμίκευση του Αγίου Ορους, τις “οργανώσεις” και τον κ. Γιανναρά, ο κ. Ανδριόπουλος παραβιάζει ανοιχτές θύρες.

Τον κίνδυνο εκκοσμίκευσης του Αγίου Ορους επεσήμαναν πάρα πολλοί μεταξύ των οποίων ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ο Μητροπολίτης Μεσογαίας, ο π. Μωυσής και πάνω από όλους ο Γέροντας Παίσιος, ο οποίος αντελήφθηκε τον κίνδυνο εκκοσμίκευσης του Αγίου Ορους και απομάκρυνσης από τα πρότυπα των αγωνιστών της ερήμου της προηγούμενης γενιάς.
Αρα το τι είπε και το τι δεν είπε ο π. Θεόδωρος Ζήσης πριν δεκαετίες για το θέμα είναι ήσσονος σημασίας επειδή δεν είπε κάτι πρωτότυπο ή κάτι που δεν προβληματίζει τους ίδιους τους Αγιορείτες πολύ σοβαρά.
ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΑΠΟΤΟΚΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
_________
Η άποψη ότι οι θεολογικές διαφορές είναι καρπός προσωπικών διαφορών είναι μεν κάτι που πρέπει όλοι να έχουμε σοβαρά υπόψη μας, αλλά δεν εξηγεί το εύρος των αντιθέσεων που υπάρχουν.
Η μαθητεία σε παραδοσιακούς ή νεωτεριστές πνευματικούς καθοδηγητές λ.χ. είναι καθοριστικής σημασίας για τις θεολογικές θέσεις που υποστηρίζουμε.
Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΜΕ ΔΙΔΑΞΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΚΡΩΝ
_________
Αν δεν είχα γνωρίσει τον αείμνηστο Γέροντα Επιφάνιο είναι βέβαιο ότι θα ήμουν αντίπαλος του Οικουμενισμού, αλλά δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα είχα το ίδιο έντονες αντιρρήσεις για τους Σχισματικούς.
Οχι επειδή είχα ποτέ σχέση ή κάποια συμπάθεια προς τους Παλαιοημερολογίτες, αλλά επειδή πριν γνωρίσω τον π. Επιφάνιο και πριν διαβάσω τα βιβλία και τα άρθρα του δεν κατανοούσα ότι οι σχισματικοί είναι τόσον επικίνδυνοι όσον και οι αιρετικοί.
Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ
_________
Οταν λοιπόν ασκώ κριτική εναντίον όσων αποτειχίστηκαν ή εναντίον όσων έχουν σχισματικές ή ζηλωτικές τάσεις δεν το κάνω επειδή έχω προσωπικές διαφορές μαζί τους, αλλά επειδή αυτά τα γράμματα έμαθα κοντά στον π. Επιφάνιο και άλλους κορυφαίους θεολόγους.
Η ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΣΜΟ
__________
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια ερμηνεύεται και η εχθρότητά μου προς τον Νεοβαρλααμισμό.

Ρώτησα κάποτε τον π. Επιφάνιο αν πρέπει οι ευχές να διαβάζονται εκφώνως ή μυστικώς.

Η απάντηση του αείμνηστου Γέροντα -μνημείο λόγου και θεολογίας - το οποίο δυστυχώς δεν υπάρχει γραμμένο παρόλον ότι τα ίδια επιχειρήματα που άκουσα για το θέμα τα άκουσαν δεκάδες ή ίσως εκατοντάδες άλλοι - όπως ο ίδιος ο Γέροντας Επιφάνιος μου είπε - με βοήθησε να αντιληφθώ ότι ο χαρακτήρας της λατρείας μας είναι μυσταγωγικός και όχι νοησιαρχικός.
Ως εκ τούτου - όταν πληροφορήθηκα ότι αναπτύχθηκε Νεοβαρλααμική τάση στην Εκκλησία της Ελλάδας - πολέμησα την κακόδοξη αυτή προσέγγιση με τις προυποθέσεις που με δασκάλεψε ο π. Επιφάνιος, ο οποίος δεν έβλεπε το θέμα σαν γλωσσικό, ιστορικό, εθνικό ή πολιτιστικό φαινόμενο, αλλά ως κίνηση απομάκρυνσης από το πνεύμα της πίστης μας.
Σε μεταγενέστερο στάδιο διάβασα και τις σχετικές εξαίρετες εργασίες των π. Θεόδωρου Ζήση, π. Σαράντου Σαράντη και του Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιερόθεου που βλέπουν την λεγόμενη “λειτουργική αναγέννηση” ως Νεοβαρλααμικό φαινόμενο, που με βοήθησαν να κινηθώ ακόμη πιο αποφασιστικά προς την ίδια κατεύθυνση.
ΟΙ “ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΟΙ” ΚΑΙ Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ
_________
Οσον για τον π. Θεόδωρο Ζήση έχει πει πολύ χειρότερα πράγματα στο παρελθόν από αυτά που ανέφερε ο κ. Ανδριόπουλος εναντίον Αγιορειτών Πατέρων και των “οργανώσεων” (λ.χ. η κριτική που άσκησε με τον αείμνηστο Παναγιώτη Χρήστου για το κείμενο για την παιδεία που εξέδωσε η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Ορους) τα οποία βεβαίως έχουν υπόψη τους οι “οργανώσεις”.
Αλλά η στάση των “οργανώσεων” δεν αποδεικνύει ότι υπάρχουν θεολογικές διαφορές που γι’ ορισμένους έχουν μεγαλύτερη σημασία από την όποια προσωπική πικρία αισθάνονται;
Δεν νομίζει ο κ. Ανδριόπουλος ότι αυτό τιμά τους “οργανωσιακούς”;
Ενώ γνωρίζουν ότι ο π. Θεόδωρος Ζήσης ήταν - και ίσως είναι - αντίθετος με τις αδελφότητες εντούτοις οι ίδιοι παραμέρισαν την όποια προσωπική τους πικρία και αγωνίζονται με συνέπεια με τον π. Θεόδωρο εναντίον του Οικουμενισμού.
Γι’ αυτό αν η δημοσίευση κειμένων από τον κ Ανδριόπουλο αποσκοπεί στο να εκθέσει τον π. Ζήση και να δημιουργήσει έριδες μεταξύ αυτών που μάχονται εναντίον του Οικουμενισμού ο κ. Ανδριόπουλος δεν θα πετύχει πολλά.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ
________
Ο γράφων επί παραδείγματι έχει ασκήσει πολύ αυστηρή κριτική στον π. Θεόδωρο Ζήση.

Με προβληματίζει σοβαρά ότι δεν έχει ηγετικό ανάστημα, ούτε καν στρατηγικό σχέδιο.

Περιορίζεται στα πλαίσια της ομολογίας χωρίς να καταστρώνει συγκεκριμμένη στρατηγική για να αντιμετωπίσει τον Οικουμενισμό.

Με εξέπληξε δυσάρεστα η ανικανότητά του να δει ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν με το ηλεκτρονικό φακέλλωμα.

Με στεναχώρησε ιδιαίτερα επειδή εξέδωσε την απαράδεκτη ανακοίνωση με την οποία χαρακτήριζε τους ηγουμένους του Αγίου Ορους ως Οικουμενιστές, επειδή υποδέχθηκαν τον Οικουμενικό Πατριάρχη στο Αγιον Ορος.

Με προβληματίζει η σιωπή του για τα σχέδια του κ. Γιαγκάζογλου και των ΚΑΙΡΟΣκόπων του η οποία δεν μπορεί να επικαλυφθεί με μπαλωθιές που έρριξε στον αέρα για την τιμή των όπλων σε σύναξη στο αρχονταρίκι μετά την κριτική που του ασκήθηκε.

Με προβληματίζει ότι δεν τολμά να αναμετρηθεί με τον Σεβ. Περγάμου για να αναιρέσει συστηματικά την “Βαπτισματική θεολογία” του.

Με κάνει να διερωτώμαι γιατί δείχνει απαράδεκτη ανοχή προς αποτειχιστικές και σχισματικές τάσεις.
Αφού λοιπόν έχω αυτές τις σοβαρές επιφυλάξεις για τη στάση του π. Θεόδωρου για μένα είναι πολύ ήσσονος σημασίας τι έγραψε ή τι φρονούσε για διάφορα θέματα πριν τριάντα τόσα χρόνια και τα οποία μάλιστα έχει λόγω και έργω τις πλείστες φορές αναιρέσει.
ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ
__________
Οσο για την αναφορά του κ. Ανδριόπουλου στον Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου δεν νομίζω ότι είναι η ώρα να συζητηθούν τα θέματα που εγείρει.
Οταν ο π. Εφραίμ βρίσκεται στη φυλακή δεν είναι ορθό ο κ Ανδριόπουλος να ζητά να συζητηθούν αυτά τα θέματα.
Δεν προφυλακίστηκε ο Ηγούμενος επειδή εκκοσμικεύει τον μοναχισμό αλλά για τις ανταλλαγές που έκανε με το Δημόσιο.
Δεν υπήρχε λόγος να προφυλακιστεί αφού δεν είχε καμία πρόθεση να διαφύγει στο εξωτερικό ή να συνεχίσει να κάνει αυτό που κατηγορείται ότι έκανε στο παρελθόν, αφού όλη η περιουσία της Μονής και οι λογαριασμοί της είναι δεσμευμένοι.
Ας βοηθήσει ο Θεός να αποφυλακιστεί ο Γέροντας - όπως είναι οι προσευχές μας προς τον Θεόν και οι εκκλήσεις μας προς την Ελληνική Δικαιοσύνη - και τότε μπορούμε κάλλιστα να συζητήσουμε ότι θέλει.
Οχι τώρα. Δεν είναι ορθό.

Πώς να το κάνουμε;

Τι κακά κάνουν οι Χριστιανοί στις απόκριες. Αγ. Νικόδημος ο Αγιορείτης


πηγή


Ποιός μπορεί να διηγηθή τις αταξίες, που κάνουν οι Χριστιανοί κατά την περίοδο των Αποκρέων, και μάλιστα στα νησιά; Στ' αλήθεια, θα μπορούσε να πη κανείς, ότι τότε οι Χριστιανοί δαιμονίζονται όλοι, διότι χορεύουν, παίζουν, τραγουδούν ασυνείδητα, μέχρι και αυτοί οι πλέον γέροντες
Και, όποιος δεν χορέψει ή δεν τραγουδήσει, θεωρείται τρελλός, διότι οι άνδρες φορούν γυναικεία φορέματα και οι γυναίκες ανδρικά· διότι ντύνεται ο καθένας με διαφορετικά ρούχα και μάσκες, τις κοινώς αποκαλούμενες μουτσούνες· τότε δεν έχει διαφορά η ημέρα από την νύκτα· διότι όπως η ημέρα και όλη η νύκτα ξοδεύεται σε χο­ρούς και μασκαριλίκια· τότε δεν διαφέρουν οι λαϊκοί από τους κληρι­κούς και τους ιερωμένους· διότι όλοι εξ ίσου ατακτούν· τότε, για να πω έτσι, πανηγυρίζει η ασέλγεια· γιορτάζει η ακολοσία· ευφραίνεται η μέ­θη· αγάλλεται η τρυφή και η ασωτεία· χορεύει ο διάβολος με δέκα μανδύλια και μαζί με αυτόν χορεύει όλο το πλήθος των δαιμόνων· διό­τι το κέρδος, που κάνουν μόνο στις αποκριές, δεν μπορούν να το απο­κτήσουν σε ολόκληρο τον χρόνο.
Λυπάται δε η αρετή· στενοχωριέται η σωφροσύνη· οδύρεται η χριστιανική σεμνότητα και η ευταξία· διώχνε­ται ο φόβος του Θεού και ο φόβος της κολάσεως και της κρίσεως· πεν­θεί ο Χριστός και θρηνούν όλοι οι άγγελοι και οι δίκαιοι.

"Ω, και ποι­ός να μη κλάψη; και ποιός να μη χύση καρδιοστάλακτα δάκρυα, βλέ­ποντας την απώλεια και την ανοησία αυτών των Χριστιανών; αυτοί είναι τόσο ανόητοι, που αντί να κερδίσουν από την νηστεία της αγίας Τεσσαρακοστής, περισσότερο ζημιώνονται από τις απόκριες, και, για να κερδίσουν ένα, χάνουν εκατό· και κάνουν οι άθλιοι σαν τους ανόη­τους εμπόρους, τρέχοντας σε ζημία και όχι σε κέρδος· διότι ασύγκριτα μεγαλύτερη είναι η βλάβη που δέχονται κατά τις απόκριες, παρά η ω­φέλεια που λαμβάνουν από την Τεσσαρακοστή που έρχεται· ίλεως, ίλε­ως, ίλεως να γίνη ο Θεός. Και μακάρι αυτός να φωτίση τους άγιους Αρχιερείς και τους πνευματικούς και τους διδασκάλους, να εμποδί­σουν αυτά τα κακά με αφορισμούς και με επιτίμια, όπως ορίζει και ο ξβ' Κανόνας της αγίας και Οικουμενικής ς’ Συνόδου.

(Πηγή: «Χρηστοήθεια των Χριστιανών», Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου, Λόγος Β’, Μεταφραστής: Βενέδικτος Ιερομόναχος Αγιορείτης, Εκδότης: Συνοδία Σπυρίδωνος Ιερομονάχου Νέα Σκήτη Αγίου Όρους, Έτος έκδοσης: 2010)

«Τι κρίμα που οι χριστιανοί ξεχάσαμε την διδασκαλία της Εκκλησίας μας και τις προτροπές των Πατέρων!»  


alopsis.gr 

Βλέπω τι μας περιμένει γι’ αυτό πονάω!


πηγή


Περνούν τά χρόνια καί τι δύσκολα χρόνια! Δεν ­τελείωσαν τα θέματα. Βράζει το καζάνι. Αν δεν είναι λίγο δυναμωμένος κανείς, πώς θα μπορέσει να αντιμετωπίσει μιά δύσκολη κατάσταση; Ό Θεός δεν έκανε ανεπρόκο­πους ανθρώπους. Πρέπει να καλλιεργήσουμε το φιλότιμο. Αλήθεια, Θεός φυλάξει, αν γίνει ένα τράνταγμα, πό­σοι θα σταλθούν όρθιοι; Πριν από τον πόλεμο τού ’40, στην Κόνιτσα, εκεί πού είχα το μαραγκουδάδικο ήταν ή αγορά καί έφερναν οι χωρικοί καλαμπόκι, σιτάρι κ.λπ. Μερικοί πλούσιοι, τι πλούσιοι, αυτοί δηλαδή πού έπαιρ­ναν κάποιους τόκους από τις Τράπεζες, όταν πήγαι­ναν οι καημένοι οι χωρικοί το καλαμπόκι στην αγορά, για να το πουλήσουν, αυτοί το κλωτσούσαν με το πόδι καί ρωτούσαν πόσο έχει. Όταν ήρθε ό πόλεμος καί ανα­γκάσθηκαν να τά πουλήσουν όλα, «καλημέρα» έλεγε ό ένας, «έχεις καλαμπόκι;» ρωτούσε ό άλλος. Γι’ αυτό τώρα να ευχαριστείτε τον Θεό για όλα.

Κοιτάξτε να ανδρωθείτε. Σφιχτήτε λιγάκι. Βλέπω τι μας περιμένει, γι’ αυτό πο­νάω. Μην αφήνετε τον εαυτό σας χαλαρό. Ξέρετε τι τραβάνε άλλου οι Χριστιανοί; Στην Ρωσία μέσα στα κάτεργα. Τι δυσκολίες! Που πνευματικά βιβλία! Αφήστε την Αλβα­νία. Δυστυχία! Δεν έχουν να φάνε. Ούτε Εκκλησίες άφη­σαν ούτε μοναστήρια. Τά ονόματα τους τά άλλαξαν καί αυτά, γιατί δεν ήθελαν να ακούγονται χριστιανικά ονό­ματα. Καί στην Αμερική ακόμη, οι Ορθόδοξοι είναι λί­γοι, σκορπισμένοι σε διάφορα μέρη, καί ξέρετε τι τραβάνε; Να μην υπάρχει ορθόδοξη κοινότητα, να πηγαίνουν με το τραίνο ώρες μακριά, για να εκκλησιασθούν, να έρχονται στο Άγιον Όρος να συμβουλευθούν για ένα θέμα! Είναι μεγάλη αχαριστία αυτό το χαλαρό πνεύμα πού υπάρχει στην Ελλάδα.

Πόσους Άγιους θα παρουσιάσει ό Θεός στα κράτη πού υπήρχε κομμουνισμός! Μάρτυρες! Εκείνοι είχαν αποφασίσει τον θάνατο. Είχαν μεγάλες θέσεις καί δεν συμφωνούσαν με τους νόμους, όταν ήταν αντίθετοι με τον νόμο του Θεού. «Δεν συμφωνώ! σκοτώστε με! κλείστε με φυλακή!», έλεγαν, για να μην παρασυρθούν καί οι άλλοι. Εδώ πολλοί, χωρίς να ζορίζονται, δείχνουν τέτοια αδια­φορία! Λίγο αν περνούσαν μιά δυσκολία, έναν πόλεμο ή δύσκολα χρόνια, θα ήταν διαφορετικά. Γιατί τώρα είναι σαν να μη συμβαίνει τίποτε. Είναι πώς να το πει κανείς; σαν ένας να έρχεται από την Αυστραλία με το αεροπλάνο την άνοιξη στην Ελλάδα καί να φεύγει από ‘δω το φθινόπωρο για την Αυστραλία, οπότε φθάνει εκεί πάλι άνοιξη. Από άνοιξη σε άνοιξη, καί χειμώνα δεν βλέπει, δεν ξέρει ούτε τι γίνεται τον χειμώνα ούτε από κακο­καιρίες ούτε τίποτε.

- Γέροντα, πώς μπορούμε να βοηθήσουμε έναν άνθρωπο αδιάφορο;

- Να του βάλουμε την καλή ανησυχία, να τον προβλη­ματίσουμε, για να θέληση ό ίδιος να βοηθηθεί. Με το ζόρι δεν γίνεται. Πρέπει να διψάει ό άλλος, για να του δώσεις να πιει νερό. Δώσε σε έναν πού δεν έχει όρεξη, να φάει μέ τό ζόρι· θα το κάνει εμετό. Όταν ό άλλος δεν θέλει, δεν μπορώ να του στερήσω την ελευθερία, το αυτεξούσιο.

(ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ – ΛΟΓΟΙ B΄ – ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ)


Τριώδιο: η όμορφη περίοδος



          Εφέτος το Τριώδιο αρχίζει την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου. Αρχίζει δηλαδή μια περίοδος 10 εβδομάδων, ως πορεία προς το Πάσχα, την εορτή των εορτών. Σταδιακά, χωρίς βιασύνες και άγχος, οδηγούμαστε προς την εμπειρία της «άλλης βιοτής», όπου βεβαιώνεται η κατάργηση της φθοράς και του θανάτου.
          Αντιλαμβάνομαι ότι όλ’ αυτά, μέσα στις μέριμνες και στα τρεχάματα, φαντάζουν κάπως ξένα και παράδοξα. Κι όμως η Εκκλησία, κάθε χρόνο, μας προβάλλει τα ίδια και τα ίδια. Μέσα στο λειτουργικό της κύκλο, προσπαθεί να μας δώσει μια ζωή που μας ταιριάζει, μας αναπαύει, μας χαροποιεί. Δε θέλει να μας επιβάλει άλλα βάρη απ’ αυτά που έχουμε. Απεναντίας, μας προτείνει την ξαλάφρωση, και την ελευθερία απ’ όσα μας καταπιέζουν.
          Το Τριώδιο, με τις ποικίλες ακολουθίες, τη νηστεία και την πνευματική εγρήγορση, είναι μια σημαντική περίοδος του χρόνου και της ζωής μας. Μπορεί να γίνει όντως απόλαυση και μέσα στον κόπο της νηστείας να γευόμαστε τη χαρμολύπη, την όμορφη εμπειρία της χαράς αφενός, για ό,τι μας προσφέρεται από το Θεό μας και για τη λύπη αφετέρου, που δεν είμαστε όπως θα ’πρεπε.
          Αν το δούμε ως δυνατότητα ανανέωσης, θα το περιμένουμε με εσωτερική χαρμόσυνη αναμονή. Αν το δούμε ως στέρηση, θα το περιμένουμε ως αναγκαιότητα, προσδοκώντας το τέλος.
         
Ας σημειώσω τώρα μερικά γνωσιολογικά στοιχεία του Τριωδίου:
Αρχίζει την Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο το βράδυ, πριν πει ο ιερέας το «Δεύτε λάβετε Φως».
Διαιρείται σε τρεις περιόδους:
Α)Πριν τη Μεγάλη Σαρακοστή, με 4 Κυριακές:
1. Τελώνου και Φαρισαίου
2. Ασώτου
3. Απόκρεω
4. Τυρινής
          Οι δύο πρώτες Κυριακές παίρνουν την ονομασία τους από το σχετικό Ευαγγέλιο, ενώ οι άλλες δύο από το θέμα της νηστείας. Η Κυριακή της Απόκρεω από την αποχή από το κρέας όλη την εβδομάδα που την ακολουθεί, σαν προετοιμασία για τη γενική νηστεία, που αρχίζει μετά την Κυριακή της Τυρινής και τελειώνει το Πάσχα.

Β)Μεγάλη Σαρακοστή, με 6 Κυριακές:
1.     Της Ορθοδοξίας
2.     Του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά
3.     Της Σταυροπροσκυνήσεως
4.     Του οσίου Ιωάννου της Κλίμακος
5.     Της οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας
6.     Κυριακή των Βαίων

Γ)Μεγάλη Εβδομάδα

          Τελειώνοντας, θα ’θελα να πω ότι αξίζει να ζήσουμε την ομορφιά των ακολουθιών (Αποδείπνων, Χαιρετισμών, Προηγιασμένων, Κυριακών), τη στέρηση των φαγητών, τον πόνο της αυτογνωσίας. Γιατί όλ’ αυτά θα μας αποκαλύψουν την κρυμμένη χαρά, που η Εκκλησίας κατέχει και την προσφέρει σ’ όσους της απλώνουν το χέρι και της τη ζητούν με ταπείνωση και ειλικρίνεια. Θα μας αποκαλύψουν τη Σταυροαναστάσιμη πορεία του Χριστού, ως προσωπική μας πορεία.

π. Ανδρέας Αγαθοκλέους

«Να προσεύχεσαι κάθε φορά που κάθεσαι στο τραπέζι.


Όταν δέχεσαι το ψωμί, να
 αποδίδεις την ευχαριστία σ’ Αυτόν
 που το έδωσε. Όταν με οίνο 
στηρίζεις την ασθένεια του σώματος,
 να θυμάσαι Αυτόν που σου
 παρέχει το δώρο για να ευφραίνεται
 η καρδιά και να καταπραΰνονται
 οι ασθένειες.
Πέρασε η ανάγκη των φαγητών; Η μνήμη όμως του Ευεργέτη να
 μην παρέλθει. Κάθε φορά που φοράς τον χιτώνα να ευχαριστείς
 Αυτόν που σου τον έδωσε. Όταν ντύνεσαι το ρούχο, να αυξήσεις
 την αγάπη στον Θεό, ο οποίος μας χάρισε κατάλληλα
 σκεπάσματα και για τον χειμώνα και για το καλοκαίρι, 
τα οποία και τη ζωή μας προφυλάσσουν και την ασχήμια
 καλύπτουν.
Τελείωσε η ημέρα; Να ευχαριστείς Αυτόν που μας χάρισε
 τον ήλιο για να μας εξυπηρετεί στα έργα της ημέρας και
 που έδωσε το φως για να φωτίζει τη νύχτα και να
 εξυπηρετεί τις λοιπές ανάγκες της ζωής»
Του Αγίου Μεγάλου Βασιλείου

Ὁ Ἅγιος Ἄμανδος φωτιστὴς τῆς Βελγικῆς (6 Φεβρουαρίου)

    Ὁ Ἅγιος Ἄμανδος γεννήθηκε κοντὰ στὴν Ἀκυϊτανία περὶ τὰ τέλη τοῦ 6ουαἰῶνα μ.Χ. καὶ σπούδασε θεολογία στὴ Ρώμη. Ἀπὸ νεαρὴ ἡλικία μόνασε σὲ μοναστήρι τῆς νήσου Γιέ. Ἐπειδὴ ὁ πατέρας του δὲν ἤθελε νὰ γίνει ὁ υἱός του μοναχὸς καὶ τοῦ ἔφερνε ἐμπόδια, ὁ Ἅγιος κατέφυγε στὴν πόλη Τούρ, ὅπου ἦταν ἐπὶ δεκαπέντε ὁλόκληρα χρόνια ἔγκλειστος σὲ ἕνα κελὶ στὰ τείχη τῆς πόλεως. Σὲ ἕνα προσκύνημά του στοὺς τάφους τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Πέτρου καὶ Παύλου, στὴ Ρώμη, εἶδε σὲ ὅραμα τὸν Ἀπόστολο Πέτρο, ὁ ὁποῖος τοῦ φανέρωσε ὅτι τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ εἶναι νὰ κηρύξει ὁ Ἅγιος τὸ Εὐαγγέλιο στοὺς λαοὺς τῆς Βελγικῆς. Γι’ αὐτὸ ἐπέστρεψε στὴν πόλη Μπούρζ, ὅπου χειροτονήθηκε Ἐπίσκοπος καὶ ἄρχισε τὴν ἱεραποστολική του δράση στοὺς λαοὺς τῆς Γάνδης, τῆς Φλάνδρας, τῶν Πυρηναίων καὶ τῆς Γασκώνης.
  Μετὰ ἀπὸ τὸ δεύτερο προσκύνημά του στὴ Ρώμη, στοὺς τάφους τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, ἐξελέγη τὸ ἔτος 647 μ.Χ. Ἐπίσκοπος τῆς πόλεως Μάαστριχτ. Ἐκεῖ ἐργάσθηκε γιὰ τὴν ἐξημέρωση τῶν ἠθῶν καὶ τῶν ἐθίμων τῶν ἐθνικῶν λαῶν καὶ πολλὲς φορὲς ἔσωσε, μὲ τὴν προσευχή του, τὸ ποίμνιό του ἀπὸ φυσικὲς καταστροφές. Μὲ τὴν εὐλογία τοῦ Ἁγίου Μαρτίνου, Πάπα Ρώμης († 16 Σεπτεμβρίου), συνεκάλεσε τοπικὲς Συνόδους κατὰ τῆς αἱρέσεως τοῦ Μονοθελητισμοῦ.
  Μετὰ ἀπὸ τόσα χρόνια ἱεραποστολικῆς δράσεως καὶ διακονίας, ὁ Ἅγιος Ἄμανδος, ἀφοῦ ἐνθρόνισε ὡς διάδοχό του τὸν Ἅγιο Ρεμάκ, παραιτήθηκε ἀπὸ τὸν Ἐπισκοπικὸ θρόνο. Συνέχισε ὅμως τὸ κηρυκτικὸ ἔργο του, τὸ ὁποῖο τελείωσε στὴ Γασκώνη καὶ κοιμήθηκε ὁσίως μὲ εἰρήνη στὴ μονὴ τοῦ Ἐλνόν, τὸ ἔτος 680 μ.Χ.

Η Εκκλησία δεν με ξεχνά ποτέ...

  αρχιμ. Παύλος Παπαδόπουλος Με παρρησία (Ιερά Μητρόπολη Βεροίας)  -  εικ . Μέσα στην ησυχία του Αγίου Βήματος  αρχίζει το αόρατο μυστήριο· ...