Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, Ιουνίου 04, 2012

Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος



Τη αυτή ημέρα, Δευτέρα της Πεντηκοστής, αυτό το Πανάγιον και ζωοποιόν και παντοδύναμονεορτάζομεν Πνεύμα, τον ένα της Τριάδος Θεόν, το ομότιμον καιομοούσιον και ομόδοξον τω Πατρί και τω Υιώ.
 Την ημέρα που οι Εβραίοι γιόρταζαν την Πεντηκοστή τουςήλθε το Άγιο Πνεύμα με σχήμα πυρίνων γλωσσών στους  Αποστόλους. Αυτοί ήτανσυγκεντρωμένοι στο υπερώο κι Εκείνο πήγε και κάθισε πάνω σε καθέναν απ’ αυτούς. Οι άγιοι Πατέρες μας που έβαλαν σεάριστη σειρά και τάξη όλα τα θέματα της πίστεώς μας, για να δώσουν τιμή στο Άγιο Πνεύμα, όρισαν να το εορτάζουμε και κατά την Πεντηκοστή, αλλά και ξεχωριστά σήμερα.
Ο Κύριός μας πριν απ’ το σωτήριο πάθος Του είχευποσχεθεί ότι θα στείλει το Άγιο Πνεύμα. Κι όπως υποσχέθηκεέκανε. Είχε πει τότε στους Μαθητές Του· «Σας συμφέρει να φύγω  Εγώ. Αν δε φύγω εγώ δε θα έλθει οΠαράκλητος (=το Άγιο Πνεύμα)». Κι αλλού είπε· «Όταν έλθειΕκείνος (δηλ. ο Παράκλητος=το Άγιο Πνεύμα), θα σας διδάξει και θα σας οδηγήσει σε κάθε αλήθεια». Κι ακόμη· «Θα παρακαλέσω τον Πατέρα και θα σας στείλει άλλον Παράκλητο (εννοείται· αντί για Εμένα που θα φύγω), θα σας στείλει τοΆγιο Πνεύμα της Αληθείας, το οποίο εκπορεύεται απ’ τον Πατέρα». Και επίσης μετά το Πάθος, όταν ανερχόταν προς τον ουρανό, τους είπε· «Εσείς να μείνετε στην Ιερουσαλήμ, έως ότου πάρετε δύναμη απ’ τον ουρανό». Αυτό, λοιπόν, το οποίο υποσχέθηκε ο Χριστός, συνέβη την ημέρα της Πεντηκοστής.
Ενώ ήταν όλοι συγκεντρωμένοι στο υπερώο τηςΙερουσαλήμ και περίμεναν, όταν ήλθε η μέρα της Πεντηκοστής, περίπου κατά τις εννέα η ώρα το πρωί (με το δικό μας ωρολόγιο), ξαφνικά ακούστηκε βροντή απ τον ουρανό τέτοια, ώστε νόμιζες ότι θα ακουσθεί σε όλη την Οικουμένη. Τότε φάνηκε το Άγιο Πνεύμα όμοιο με πύρινες γλώσσες και κάθισε σε καθέναν απ’ αυτούς. Κάθισε όχι μόνο στους δώδεκα Μαθητές, αλλά και στους εβδομήκοντα! Και μιλούσαν πλέον όλοι ξένες γλώσσες! Καθένας δηλαδή απ’τους αποστόλους μιλούσε όλες τις γλώσσες! Κι ας μη νομισθεί ότι ο απόστολος μιλούσε τη δική του την εβραϊκήγλώσσα, ενώ οι ακροατές άκουγαν τη γλώσσα τη δική τους! Όχι! Ο κάθε  Απόστολος καταλάβαινε και ομιλούσε τη γλώσσα κάθε άλλου έθνους.
Ηταν τόσο παράξενο και πρωτόγνωρο αυτό, ώστε οιάνθρωποι που συγκεντρώθηκαν νόμισαν ότι οι Μαθητές ήτανμεθυσμένοι. Μη μπορώντας οι άνθρωποι να καταλάβουν πωςήταν δυνατό οι απόστολοι να μιλάνε τη γλώσσα του καθενός, τους πέρασαν για μεθυσμένους. Άλλοι πάλι απορούσαν κιαναρωτιόνταν· «Τι να σημαίνει άραγε αυτό το φαινόμενο;». Ήταν τότε εκεί συγκεντρωμένοι για την εορτή άνθρωποι από όλα τα πέρατα της γης· Πάρθοι, Μήδοι κι Ελαμίτες, οι οποίοιπρο ολίγου είχαν αιχμαλωτισθεί από τον Αντίοχο.
Ο ερχομός του Παναγίου Πνεύματος έγινε αφού πέρασαν δέκα μέρες απ’ την Ανάληψη του Χριστού. Δεν έγινεταυτόχρονα με την Ανάληψη. Οι Απόστολοι έπρεπε να Το περιμένουν, γιατί αυτή η προσμονή έκανε εντονότερη τηνεπιθυμία τους γι’ αυτό. Μερικοί λένε ότι σε καθεμιά από τις ημέρες αυτές καθένα απ’ τα αγγελικά τάγματα πήγαινε και προσκυνούσε τη θεωθείσα σάρκα του Κυρίου μας ΙησούΧριστού, κι ότι μετά τη συμπλήρωση των εννέα ημερών (κατά τις οποίες προσκύνησαν τα αγγελικά τάγματα), τη δέκατη ημέρα, ήλθε το Άγιο Πνεύμα. Ο ερχομός Του σήμαινε τη συμφιλίωση του Θεού με το ανθρώπινο γένος, κι η συμφιλίωση αυτή έγινε δια του Υιού.
Το Άγιο Πνεύμα ήλθε πενήντα μέρες μετά το Πάσχα, για να μας υπενθυμίζει τον Παλαιό Νόμο (τις Δέκα Εντολές) που δόθηκε στο Μωυσή. Οι Ισραηλίτες πήραν τις Δέκα Εντολές πενήντα ημέρες μετά τη διάβαση της Ερυθράς θαλάσσης. Αξιοπρόσεκτη, μάλιστα, είναι η σχέση που έχουν τα τωρινά μ’ εκείνα τα παλιά. Εκεί ήταν το όροςεδώ το υπερώο. Εκεί ήταντο πυρ, εδώ οι πύρινες γλώσσες. Αντί για τις βροντές και τη νεφέλη που είχαμε εκείεδώ τώρα έχουμε το δυνατό φύσημα του ανέμου.
Το Άγιο Πνεύμα κατέβηκε με τη μορφή γλωσσών, για να δείξει τη συγγένειά Του με το ζώντα Λόγο, το Χριστό. Ηακόμη, για να δείξει ότι οι Απόστολοι επρόκειτο να διδάξουν και να οδηγήσουν με τη γλώσσα όλα τα έθνη. Οι γλώσσες ήτανπύρινες, για να δείξει ότι ο Θεός είναι «πυρ καταναλίσκον» και καθαρίζει, όπως η φωτιά. Οι γλώσσες φάνηκαν χωριστά πάνωαπ’ τον καθένα για να δειχθούν έτσι τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, τα οποία μοιράζονται στον καθένα. Κάποτε, πολύ παλιότερα, στην εποχή της πυργοποιΐας στη Βαβέλ, το ΆγιοΠνεύμα όλους εκείνους που είχαν μία γλώσσα, τους χώρισε και τους οδήγησε στη σύγχυση με τις πολλές γλώσσες. Τώρα, σε όλους αυτούς που ήξεραν μία γλώσσα, στους Αποστόλους,έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίζουν πολλές, για να δυνηθούν να συγκεντρώσουν όλους εκείνους που με το χωρισμό των γλωσσών στη Βαβέλ σκορπίστηκαν στα πέρατα της Οικουμένης. Ο ερχομός του Αγίου Πνεύματος έγινε μάλιστα ημέρα εορτής για να είναι πολλοί άνθρωποι συγκεντρωμένοι και να μπορέσει το γεγονός αυτό να γίνει γνωστό παντού. Έτσι, όσοι θα παρευρίσκονταν το Πάσχα και θα 'βλεπαν ταόσα έγιναν με το Χριστό, θα δόξαζαν το Θεό για όσα θαέβλεπαν και θα μάθαιναν. Έγινε δε η επιφοίτησή Του κατά την ημέρα της Πεντηκοστής, γιατί έπρεπε την ίδια ημέρα να ξεχυθεί πλούσια η Χάρη Του. Έτσι έκανε κι ο Χριστός, οΟποίος στη διάρκεια του νομικού Πάσχα παρέδωσε στους Μαθητές Του το δικό Του Πάσχα, το αληθινό.
Το Άγιο Πνεύμα δεν κάθισε στο στόμα, αλλά στα κεφάλια των Αποστόλων, γιατί με τον τρόπο αυτό περιέλαβε (και περιέβαλε) το ηγεμονικό του ανθρώπου, το υπερέχον του σώματος και το νου, απ’ τον οποίο η γλώσσα παίρνει το λόγο. Ακόμα θα μπορούσαμε κι αλλιώς να το εξηγήσουμε· Επειδή η χειροτονία γίνεται στην κεφαλή του χειροτονουμένου, έτσι και το Άγιο Πνεύμα χειροτονεί τους αποστόλους στο κεφάλι, και ως γλώσσα διακηρύττει ότι από τώρα αυτοί θα είναι διδάσκαλοι όλης της Οικουμένης.
Επίσης, πάλι υπάρχει εδώ και ο «ήχος» και η «φωτιά», που η παρουσία τους ήταν έντονη στο όρος Σινά, όταν οι  Εβραίοιέλαβαν το Νόμο. Αυτό γίνεται για να επιβεβαιωθεί ότι και τότε και τώρα είναι το ίδιο το Άγιο Πνεύμα, το Οποίο νομοθετεί καιορίζει τα πάντα. Εξάλλου δημιουργήθηκε σύγχυση ανάμεσαστο πλήθος, γιατί ακούστηκε σαν να φυσούσε ξαφνικά δυνατός άνεμος. Όλοι τότε νόμισαν ότι έφθασε η ώρα ναεκπληρωθούν όλα όσα τους είχε προαναγγείλει ο Χριστός για το τέλος και την καταστροφή του κόσμου. Ακόμη χρειάζεται να προσέξουμε, ότι είπε «ωσει» πυρός, δηλ. «σαν φωτιά», για να μη θεωρήσει κανείς  ακούγοντας αυτά, ότι υπάρχει κάτιυλικό στο Άγιο Πνεύμα.
Κατηγορήθηκαν επίσης οι απόστολοι ότι ήτανμεθυσμένοι. Ο απ. Πέτρος όμως μίλησε ενώπιον του λαού και είπε ότι κάτι τέτοιο είναι ψέμα. Κι εξήγησε ότι αυτό που έγινε, είναι εκείνο που γράφει στην προφητεία του ο Προφήτης Ιωήλ. Κι αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να πιστέψουν στο Χριστό τρεις χιλιάδες άνθρωποι!
Το Άγιο Πνεύμα ονομάζεται και Παράκλητος (=Παρηγορητής), γιατί μπορεί να μας παρηγορεί και να μας δίνει αναψυχή. Αλλά κι ο Χριστός ονομάζεται Παράκλητος (=Παρηγορητής). Έφυγε, λοιπόν, ο Χριστός κι ήλθε άλλοςΠαράκλητος για μας, το Άγιο Πνεύμα. Το Άγιο Πνεύμα Το πήραμε αντί του Χριστού. Και δια του Χριστού Το έχουμε. Επίσης ονομάζεται Παράκλητος, επειδή μεσιτεύει για μας προς το Θεό με στεναγμούς που δε μπορούν να εκφραστούνμε λέξεις, γιατί είναι φιλάνθρωπο (αγαπά τους ανθρώπους) και ενδιαφέρεται για μας, ακριβώς όπως κι ο Χριστός. Γι  αυτόνακριβώς το λόγο και ονομάζεται «Άλλος Παράκλητος». Και λέει ο Απόστολος· « Έχουμε Παράκλητο (=μεσίτη, συνήγορο) κοντά στον Πατέρα, τον Ιησού». Ονομάζεται δε « Άλλος»,επειδή είναι ομοούσιος με τον Υιό. Ετσι το Άλλος (=με κεφαλαίο το άλφα) και Άλλος λέγεται για ομοούσια καιομοφυή πράγματα, ενώ οι λέξεις άλλο (=με μικρό το άλφα) καιάλλο χρησιμοποιούνται για διαφορετικής φύσεως πράγματα (λέμε π.χ.·άλλο το ένα και άλλο το άλλο).
Το Άγιο Πνεύμα υπάρχει μέσα στον Πατέρα και στον Υιό καθ’ όλα. Δημιουργεί τα πάντα με τον Πατέρα και με τον Υιό. Μαζί με τον Πατέρα και τον Υιό θα κάνει την Ανάσταση, που θα γίνει στη μέλλουσα ζωή. Το Άγιο Πνεύμα κάνει ό,τι θέλει· Αγιάζει, αφορίζειανανεώνειαποστέλλει, δίδει σοφία, χρίει τους προφήτες. Με άλλα λόγια κάνει τα πάντα, γιατί είναι αυτεξούσιο, παντοδύναμο, αγαθό, ευθές, ηγεμονικό. Απ’ αυτόπροέρχεται κάθε σοφία, ζωή, κίνηση και κάθε τι το οποίο έχει αγιοσύνη και ζωή. Με συντομία, λοιπόν, θα λέγαμε πως ό,τιέχει ο Πατήρ και ο Υιός, αυτά έχει και το Άγιο Πνεύμα. Το μόνο διαφορετικό που έχουν είναι ότι ο Πατήρ είναιαγέννητοςο Υιός γεννητός κι Αυτό εκπορεύεται απ’ τον Πατέρα.
Όταν ήλθε το Άγιο Πνεύμα, ο κόσμος πλημμύρισε απ’ ταχαρίσματά Του. Όλα τα έθνη δι’ αυτού οδηγήθηκαν στη γνώση του Θεού και κάθε ασθένεια κι αδυναμία διώχθηκε μακριά.
Το Άγιο Πνεύμα δόθηκε τρεις φορές με διαφορετικό τρόπο απ’ το Χριστό στους Μαθητές Του. Την πρώτη φορά πριν απ’ το Πάθος Του, αλλά πολύ αμυδρά. Πάλι, μετά την Ανάστασή Του ο Χριστός με εμφύσημα είπε στους Μαθητές Του πιο καθαρά· «Λάβετε Πνεύμα Άγιον...». Και τώρα ξεκάθαρα και ολοφάνερα τους έστειλε το Άγιο Πνεύμα. Η για να το πούμε καλύτερα, Αυτό, το Άγιο Πνεύμα κατέβηκε, φωτίζοντας πιο τέλεια και αγιάζοντας τους Αποστόλους και μέσω αυτών έκανε δική Του ολόκληρη πραγματικά την οικουμένη!

Τη επιφοιτήσει του Αγίου Πνεύματος, πρεσβείαις των Αποστόλων σου, Χριστέ ο Θεός, ελέησον ημάς. Αμήν.

ΜΗΤΡΟΦΑΝΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ



Τῌ Δ' ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΜΗΝΟΣ
ΙΟΥΝΙΟΥ

Μνήμη τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρὸς ἡμῶν Μητροφάνους, 
Ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως.

Τῇ Δ' τοῦ αὐτοῦ μηνός, Μνήμη τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρὸς ἡμῶν Μητροφάνους, 
Ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως.

Γῆς μητρὸς ἐκστάς, Μητρόφανες παμμάκαρ,
Ἐκεῖ μετῆρας, οὗ Πατὴρ πάντων μέγας.
Μητροφάνης δὲ τετάρτῃ ἔδυ χθόνα βωτιάνειραν.

Μνήμη τῆς ὁσίας μητρὸς ἡμῶν Σοφίας τῆς ἀσκητικῶς βιωσάσης.
Ὁ ἅγιος ὁσιομάρτυς Ἰωάννης, ὁ ἡγούμενος τῆς μονῆς Μοναγρίας,
 ἐν σάκκῳ βληθεὶς καὶ τῇ θαλάσσῃ καταποντισθεὶς τελειοῦται.

Ὁ ὅσιος Ἁλώνιος ἐν εἰρήνῃ τελειοῦται.

Αἱ ἅγιαι Μαρία καὶ Μάρθα, ἀδελφαὶ τοῦ Λαζάρου, ἐν εἰρήνῃ τελειοῦνται.

Ἐκ Βηθανίας τὰς ἀδελφὰς Λαζάρου,
Σῴζειν δύνασθαι καὶ νεκρὰς πιστευτέον.

Ταῖς αὐτῶν ἁγίαις πρεσβείαις, ὁ Θεὸς ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν.

Κυριακή, Ιουνίου 03, 2012

Βαβέλ…


Ο άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης, λένε, έκανε κήρυγμα στα πουλιά.
Ο σύγχρονός μας Γέροντας Παΐσιος τα καλούσε και τα τάιζε στη φούχτα του.
Ο άγιος Γεράσιμος ο Ιορδανίτης είχε στην υπηρεσία του ένα λιοντάρι. Και ο άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ δεχόταν τακτικά την επίσκεψη μιας αρκούδας.
Ο Γέροντας Πορφύριος και ο Γέροντας Παΐσιος μιλούσαν με ξενόγλωσσους επισκέπτες, χωρίς να γνωρίζουν καμιά ξένη γλώσσα. Και χωρίς βέβαια τη μεσολάβηση κάποιου διερμηνέα.
Ο Χριστός πρόσταζε τη θάλασσα να κοπάσει κι εκείνη τον υπάκουε. Έκανε τα παράλυτα ή ακόμη και τα νεκρά μέλη να ξαναβρίσκουν την ευρωστία τους και τη ζωντάνια τους. Κι ακόμη τόσα άλλα…
Και πώς συνέβαιναν και συμβαίνουν όλα αυτά;
Γιατί, απλούστατα, ο Χριστός και οι άγιοι μιλούν τη γλώσσα του θαύματος.
Τη γλώσσα, που μίλησαν και οι Απόστολοι, κατά τη μέρα της Πεντηκοστής, όταν δέχτηκαν την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος. Όταν μιλούσαν την τοπική τους διάλεκτο και γίνονταν καταληπτοί από ξενόγλωσσους. Κι ακόμη, πιο πέρα, έκαναν σωρεία θαυμάτων ανάλογων μ’ αυτά, που έκανε ο Χριστός.

Και μπαίνει το ερώτημα:
Οι άγιοι συνεννοούνται με τους ξενόγλωσσους. Ακόμη και με τα ζώα και τ’ άψυχα…
Εμείς γιατί δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε ούτε καν με τους κοντινούς συνανθρώπους μας; Παρότι μιλούμε την ίδια μ’ αυτούς γλώσσα. Ή μπορεί να κατοικούμε ακόμη και κάτω απ’ την ίδια στέγη!
Γιατί, απλούστατα, εμείς, αντί για τη γλώσσα του θαύματος, μιλούμε τη γλώσσα της Βαβέλ.
Τη γλώσσα, που θαυμάσια συμβολίζει η σχετική αφήγηση της Παλαιάς Διαθήκης. Και η οποία δεν βρίσκεται στο στόμα μας, αλλά στην καρδιά μας. Και λειτουργεί διεστραμμένα και αλλοπρόσαλλα, γιατί είναι διεστραμμένη από την άμπωτη και την παλίρροια των κοσμικών μας σχέσεων.
Με αποτέλεσμα να μας ζητούν οι συνάνθρωποί μας φάρμακα, για να γιάνουν απ’ τις αρρώστιες τους κι εμείς να τους προσφέρουμε δηλητήρια, για να αργοπεθαίνουν. Ή να μας ζητούν ψωμί, για να χορτάσουν την πείνα τους κι εμείς να τους προσφέρουμε το θάνατο.
Με όπλα και μέσα, που κοστίζουν πολλαπλάσια, σε σύγκριση με το ψωμί και τα φάρμακα…
Πράγμα, που κάνουν και σήμερα, συστηματικά, οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικάνοι σε βάρος των Αφρικανών και των Ασιατών.
Ή οι πάσης φύσεως ρατσιστές σε βάρος εκείνων, που τους θεωρούν ότι ανήκουν σε κατώτερη φυλή:
Όπως στ’ αρχαία χρόνια σε βάρος των δούλων. Αλλά και στα νεότερα χρόνια. Με τους πάσης φύσεως γαλαζοαίματους:
Τους δούκες, δηλαδή, τους βαρόνους, τους κόμητες, τους τσιφλικάδες από το ένα μέρος. Κι από το άλλο τους δουλοπάροικους, τους μουζίκους, τους κολίγους, τους παρίες, κλπ, κλπ.
Ή, όπως οι δουλέμποροι σε βάρος των μαύρων της Αφρικής, οι Γερμαναράδες σε βάρος των Εβραίων. Και τόσων άλλων.
Ή οι Εβραίοι σε βάρος των Παλαιστινίων. Αλλά και, όπως φαίνεται σε βάρος και πολλών άλλων λαών της Γης. Με τον οικονομικό και πληροφορικό ρατσισμό, που έχουν δικτυώσει και επιβάλλει.
Ή ακόμη, όπως επιχειρούν, τώρα, να κάνουν οι Γερμαναράδες σε βάρος των Νοτιοευρωπαίων. Και ιδιαίτερα σε βάρος ημών των Ελλήνων…
Που με τη συνέργεια και των δικών μας εφιαλτών, μας έχουν μεταβάλλει, στην ανατολή του 21ου αιώνα, σε δουλοπάροικους και την πατρίδα μας σε αποικία.
Πράγματα, που βέβαια τα λέμε και τα ξαναλέμε. Έτσι, που με το «πες-πες», τα ’χουμε συνηθίσει και δεν μας κάνουν ιδιαίτερη εντύπωση.
Γεγονός, που εκμεταλλεύεται, όπως φαίνεται, το καθεστώς των αποικιοκρατών και των ντόπιων εφιαλτών.
Και με το θράσος και την αναίδεια, που τους διακρίνει, έρχονται και πάλι να ζητήσουν την ψήφο μας. Και μάλιστα εξαπολύοντας εναντίον μας καταιγισμό τρομοκρατίας.
Για να μπορέσουν έτσι να μας πτοήσουν και να μας λυγίσουν, προκειμένου να διαιωνίσουν το βάρβαρο και κανιβαλικό καθεστώς της σύγχρονης Βαβέλ τους…
Και το πλέον εξωφρενικό είναι ότι στο καθεστώς αυτό γίνονται ανήθικα ηθικά στηρίγματα και κάποιοι μισθωτοί ποιμένες της Εκκλησίας.
Οι οποίοι μπορεί να λένε «για τα μάτια» πού και πού καμιά «βαριά» κουβέντα για τους εφιάλτες και τους αποικιοκράτες, αλλά όταν πρέπει, δεν κάνουν αυτά, που πρέπει και όπως πρέπει.
Και, όχι μόνο αφήνουν τα πρόβατα να τα αρπάζουν οι ληστές και να τα κατασπαράζουν οι λύκοι, αλλά, συχνά, μοιράζονται μαζί τους και τη λεία.
Που σημαίνει ότι, σε τελική ανάλυση, μιλάνε τη γλώσσα των κανιβάλων της σύγχρονης Βαβέλ και παίζουν το παιχνίδι τους.
Εμπαίζοντας μαζί τους το λαό!…
παπα-Ηλίας

«Πιστεύω στην Ορθοδοξία, γιατί είναι η απόλυτα αναρχική θρησκεία»




 

Είναι από τους αγαπημένους ηθοποιούς του κοινού, και σε όποια σειρά κι αν έχει συμμετάσχει, έχει κάνει επιτυχία.
Ο λόγος για τον Άρη Σερβετάλη ο οποίος δήλωσε στην εφημερίδα Lifo: «Πιστεύω στον Θεό. Ο άνθρωπος είναι κατασκευασμένος ως λατρευτικό ον κι έχει το χάρισμα να αναρωτιέται για τα έξω από αυτόν. Πιστεύω στην Ορθοδοξία γιατί είναι η απόλυτα αναρχική θρησκεία. Γιατί σου λέει πως οτιδήποτε θέλεις να πεις στον άλλο πρέπει να το πεις πρώτα στον εαυτό σου. Αντί, για παράδειγμα, να σπάσεις μια βιτρίνα, πρέπει να σπάσεις πρώτα το καθεστώς που έχεις εσύ μέσα σου. Και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Νομίζω ότι μόνο έτσι μπορούμε να προχωρήσουμε στη ζωή μας και χωρίς Θεό είναι πολύ δύσκολα

Έκκληση προς Πούτιν για να πιέσει για την αποφυλάκιση του μαρτυρικού Αρχιεπισκόπου Αχρίδος (Σκοπίων) Ιωάννη



Θεσσαλονίκη, 21 Μαΐου 2012
Εξοχώτατον Κύριον Βλαντιμίρ Πούτιν, Πρόεδρον Ρωσίας
Μ ό σ χ α.
 Εξοχώτατε,

Ως Κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Καθηγητής της Ιστορίας και του συγχρόνου βίου των Σλαβικών και λοιπών Ορθοδόξων Εκκλησιών, ασχολούμενος συστηματικά με το εκκλησιαστικό πρόβλημα των Σκοπίων, επιθυμώ να Σας ενημερώσω 
για το δράμα του μαρτυρικού και κανονικού Αρχιεπισκόπου Αχρίδος Ιωάννου και της πολλά δεινά υφισταμένης από το κρατικό μόρφωμα των Σκοπίων μοναστικής του αδελφότητος.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης δέχεται την σκληρή και απάνθρωπη συμπεριφορά του επισήμου κράτους των Σκοπίων, που εκδηλώνεται με 
φυλακίσεις, οικονομικούς αποκλεισμούς καιεμπόδια στην άσκηση των εκκλησιαστικών του καθηκόντων.
Και τούτο, γιατί έχει το θάρρος να διακηρύσσει ότι η Εκκλησία των Σκοπίων είναι σχισματική, αφού περιφρονεί βασικές αρχές της Ορθοδόξου Εκκλησιολογίας και προτάσσει εθνοφυλετικές σκοπιμότητες.


Ήδη ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης έχει καταδικασθεί σε 2 1/2 χρόνια φυλάκιση και εκτίει την ποινή στις φυλακές «Ιντρίζοβο» των Σκοπίων, όπου πέρασε το Πάσχα χωρίς Θεία Κοινωνία, χωρίς επισκέψεις αγαπητών του προσώπων, μέσα σε έναν θάλαμο με κρατουμένους του κοινού ποινικού δικαίου.

Όλα αυτά δείχνουν την ωμή κυβερνητική παρέμβαση στη Δικαιοσύνη για την
 σωματική και ηθική του εξόντωση.
Δυστυχώς, μια χώρα που ισχυρίζεται ότι σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και επιθυμεί να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ και στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο βάθος της στηρίζει ένα απολυταρχικό καθεστώς υπό τη σιωπηλή αδράνεια και αδιαφορία της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.

Κύριε Πρόεδρε,
 
Ως Ορθόδοξος Χριστιανός ηγέτης με ευαισθησίες σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και θρησκευτικών ελευθεριών, θερμά Σας παρακαλώ να ασκήσετε όλη την επιρροή Σας προς την Κυβέρνηση των Σκοπίων για την απελευθέρωση του μαρτυρικού αυτού Αρχιεπισκόπου.
Θα είναι μια πράξη αποκαταστάσεως της ηθικής και του δικαίου.

Με ξεχωριστή εκτίμηση
 

Ο ΚΟΣΜΗΤΩΡ
 
ΜΙΧΑΗΛ Γ. ΤΡΙΤΟΣ Καθηγητής
Πηγή  Ζωηφόρος 

Μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης, Η υποκρισία


Η υποκρισία
Γράφει ο μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης
Ο Χριστός δέχθηκε μετανοημένους αμαρτωλούς. Επετίμησε όμως τους Γραμματείς και τους Φαρισαίους, που αυτοδικαιώνονταν και υποκρίνονταν ασύστολα.
Ο Χριστός δεν ανέχεται το ψεύδος, την απάτη και τον εγωισμό. Οι παραλείψεις, οι αδυναμίες συγχωρούνται εύκολα από τους νέους, αλλά δεν τους συγχωρείται η υποκρισία. Η υποκρισία σήμερα δυστυχώς καταλαμβάνει τα πάντα. Σπάνια ακούς όλη την αλήθεια. Άλλα λέει κάποιος και άλλα μυστικώς πραγματοποιεί. Αυτό ενοχλεί ιδιαίτερα τους νέους, που πάντα αναζητούν το ατόφιο, το γνήσιο και το αληθινό.
Το εκκλησιαστικό ύφος και ήθος έχει μερικές φορές προσμείξεις ανεπίτρεπτες, που σκανδαλίζουν τους πιστούς. Η προτίμηση του τυπικού και όχι της ουσίας, της ρηχότητος και όχι του βάθους, της επιφάνειας και όχι του πνεύματος δημιουργεί μία κατάσταση νοσηρή. Το εκκλησιαστικό ήθος το χαρακτηρίζει η άσκηση, η ταπείνωση και η πραγματική αγάπη. Η Ορθόδοξη Εκκλησία φυλάει ακέραια την ορθή πίστη, που οδηγεί στη μετάνοια, την προσευχή και την αγάπη στον Θεό και τον άνθρωπο.

Δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι απομακρύνονται ηθελημένα από τις ευαγγελικές αρετές, αγνοούν ή αρνούνται τη θεϊκή τους καταγωγή. Σήμερα δεν χρειάζονται δικαστές υποκριτές αλλά ενάρετοι μυσταγωγοί για την εν Χριστώ ζωή, για την ανοδική πορεία προς νήψη, φωτισμό και θεογνωσία.
Πολλοί άνθρωποι σήμερα υποκρίνονται θεοσέβεια. Άλλοι λένε πως ο Θεός πέθανε ή κοιμάται. Εκδηλώνουν την προς τον Θεό αποστροφή τους. Θεωρούν ότι η Εκκλησία υποδουλώνει τον άνθρωπο και τον Θεό έχουν ως εκδικητή, σαδιστή, τιμωρό και εκμεταλλευτή. Μερικές φορές ορισμένοι ζηλωτές εκφοβίζουν, τρομοκρατούν και ενοχοποιούν τους ανθρώπους. Ο Θεός δεν τιμωρεί, γιατί δεν είναι κακός. Ο άνθρωπος αβίαστα ακολουθεί τον Χριστό και συνδέεται με τον Θεό της αγάπης. Η προαίρεση του ανθρώπου είναι αυτή που οδηγεί στον Θεό ή στον δαίμονα.
Ο Φαρισαίος προσευχόμενος επαίρεται. Ο Τελώνης στο ναό ταπεινώνεται ειλικρινά. Το Ευαγγέλιο συχνά μιλά για ανυποκρισία βίου, θυσιαστική αγάπη, ειρηνοποιό συμφιλίωση και καταλλαγή. Αν ο άνθρωπος παρασυρθεί από την πλεονεξία, είναι αξιολύπητος. Πληροφορούμεθα δολοφονίες από αλλοδαπούς, αυτοκτονίες από απελπισία, πείνα και φτώχεια. Όλα, δίχως την ενδυνάμωση του Θεού, μπορούν να συμβούν, αφού διώκεται ο Θεός και θεωρείται μη αρεστή η παρουσία του στη ζωή.
Η ελπίδα και η εμπιστοσύνη στο θείο θέλημα, που φαίνεται με την πιστή τήρηση στις ευαγγελικές επιταγές, η συνεχής προσευχή θωρακίζουν τον άνθρωπο από κάθε κακό. Η θρησκευτικότητα των Γραμματέων και των Φαρισαίων ήταν σαφώς υποκριτική. Διέβαλλαν τον Χριστό, γιατί τους χάλαγε τα σχέδια και προγράμματα. Απόγονοί τους κάποιοι εγχώριοι άρχοντες, που δυσκολεύονται να πουν όλη την αλήθεια, παρασύρουν τα πλήθη με φρούδες ελπίδες. Ο Χριστός δεν ήλθε στον κόσμο με δόξες, τιμές και μεγαλεία. Δεν υποστηρίχθηκε από οικονομικές ή πολιτικές δυνάμεις. Ήλθε πράος, πένης, ξένος, σεμνός και ταπεινός, γι’ αυτό οι Φαρισαίοι τον μισούσαν.
Η Εκκλησία δεν είναι για λίγους, μόνο για τους εκλεκτούς, αλλά για όλους. Ο Χριστός ήλθε στη Γη για να διδάξει με το λόγο και τη ζωή του, να διακονήσει τους πονεμένους, να θεραπεύσει τους ασθενείς, να οδηγήσει σε μετάνοια τους αμαρτωλούς, να σώσει όλους όσους θέλουν. Η Εκκλησία δεν είναι ένα φιλανθρωπικό κατάστημα κι ένας κοσμικός, συντηρητικός θεσμός που παπαγαλίζει κάποιες συντηρητικές αξίες. Η Εκκλησία είναι ο χώρος της παρουσίας της θείας χάριτος, της αγιότητος και της σωτηρίας.
Η υποκρισία μολύνει κάθε καλή πράξη. Η υποκρισία ευχαριστεί όσους είναι φίλαυτοι, φιλόδοξοι και φιλάρεσκοι. Η ανυποκρισία ξεγυμνώνει, καθαρίζει, ωραιοποιεί και τελειοποιεί κάθε φιλόθεο, φιλάγιο και φιλάρετο.
Το  Άγιον Πνεύμα που εορτάζουμε ας φωτίσει όλους.
Ακτίνες  03/06/2012

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...