Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, Οκτωβρίου 01, 2012

Κρίση όσον αφορά στην θεία Πρόνοια.


01ΟΚΤ

Σε μια κρίση νοήματος αναζητούμε ένα θείο σκοπό. Αν μπορούμε να καταλαβαίνουμε γιατί συμβαίνουν όσα συμβαίνουν, θα μπορούμε να ζούμε μ’ αυτά καλύτερα. Κάποιες φορές καταλήγουμε σε παράξενα συμπεράσματα, γιατί είναι ευκολότερο να ζεις με ένα παράξενο συμπέρασμα παρά με κανένα συμπέρασμα. Ένας φίλος του Διομήδη και της Αναστασίας προσπάθησε να τους εξηγήσει γιατί πέθανε το παιδί τους: «Πιθανώς ο Θεός την πήρε τώρα για να την απαλλάξει από μια μεγαλύτερη ταλαιπωρία στο μέλλον», τους είπε. Δεν βρήκαν μεγάλη παρηγοριά σ’ αυτό. Είναι δύσκολο να ζούμε χωρίς απαντήσεις, ιδιαίτερα αν η πίστη μας φαίνεται να εξαρτάται απ’ αυτές.
Μερικές φορές οι κρίσεις μας απαιτούν αποφάσεις από εμάς που αισθανόμεθα ανεπαρκείς για να τις πάρουμε. Τί πρέπει να κάνω; Αν ήξερα μόνο ποιό είναι το θέλημα του Θεού! Για να νοιώσουμε τί πραγματικά θ ’ θελε ο Θεός από εμάς, χρειάζεται και πολλή προσευχή και περισυλλογή και συζήτηση με ανθρώπους με τους οποίους έχουμε μια ουσιαστική σχέση. Αλλά υπάρχουν μερικά πράγματα που ξέρουμε για τους τρόπους του Θεού, που μας δείχνουν μια γενική κατεύθυνση για να κινηθούμε. Το κέντρο αυτής της κατεύθυνσης είναι οι αξίες και οι προτεραιότητες της Βασιλείας του Θεού, όπως τις δίδαξε και τις έζησε ο Ιησούς Χριστός. Ένα προφανές σημείο για να αρχίσουμε, είναι να πάρουμε αποφάσεις που έχουν ως προτεραιότητα τα πρόσωπα και όχι τα χρήματα, τις περιουσίες και άλλα πράγματα. Τα υλικά πράγματα είναι ανάγκη να παίρνουν δεύτερη θέση μετά τις σχέσεις μας με τα πρόσωπα. Αν ένα παιδί κατά τύχη σπάσει ένα ακριβό αντικείμενο που μας αρέσει ιδιαίτερα, πώς αντιδρούμε; Τα πράγματα είναι ασφαλώς σημαντικά και η καταστροφή τους μας λυπεί, αλλά είναι λιγότερο σημαντικά από εκείνον που τα κατέστρεψε. Γι’ αυτό δεν θα πρέπει να απορρίψουμε με την αντίδρασή μας το υπεύθυνο άτομο. Η καταστροφή πραγμάτων είναι κάτι θλιβερό, αλλά δεν είναι η υπέρτατη απώλεια.
Είναι κάτι που μπορεί να κάνει ο καταστροφέας στα πλαίσια της λογικής για να αποκαταστήσει το κατεστραμμένο: Ας γίνουν οι επανορθώσεις ως μια πράξη ευθύνης, όχι ως τιμωρία. Είναι κάτι που μπορούμε να μάθουμε από το περιστατικό που θα μπορούσε να μας βοηθήσει στο μέλλον; Αυτές είναι περιοχές προς εξερεύνηση για ένα θετικό νόημα μιας κατά τα άλλα αρνητικής εμπειρίας.
Επίσης οι σχέσεις μας είναι πιο σημαντικές από την περηφάνια μας. Τα παιδιά μας, οι σύζυγοί μας μπορεί να κάνουν πράγματα που μας εκθέτουν. Πώς λες στους φίλους σου ότι ο γιός σου είναι χρήστης απαγορευμένων ουσιών; Πώς χειρίζεσαι την οργή που αισθάνεσαι γνωρίζοντας ότι ο σύντροφός σου σε απάτησε, ακόμη και αν η περιπέτεια έχει τελειώσει; Όταν η περηφάνια μας τραυματίζεται, θέλουμε να εκδικηθούμε τον δράστη ή να μείνουμε μακριά του ή μακριά της, παρά να πάρουμε την πρωτοβουλία για μια συμφιλίωση. Η γνώση ότι ζούμε σε μια συνθήκη συγχώρησης με τον Θεό μας βοηθάει να βάλουμε τη σχέση πάνω από την περηφάνια μας, καθώς προσφέρουμε τη συγχώρησή μας σ’ αυτούς που μας έχουν πληγώσει. Όταν κρατάμε ανοικτές τις πόρτες των σχέσεών μας, κρατάμε επίσης ανοικτή τη δυνατότητα αλλαγής.
Μία από τις τραγικές ειρωνείες της οικογενειακής ζωής είναι το ότι η τρυφερότητα που θα μπορούσε να είναι άφθονη στην οικογένεια είναι πολύ περιορισμένη. Γιατί συμβαίνει αυτό; Ο Ιάκωβος Μόνος λέει ότι περιορίζουμε την τρυφερότητα για να βάλουμε περισσότερη ενέργεια στη δουλειά μας και να αποκτήσουμε περισσότερα πολιτιστικά σύμβολα της αξίας μας. Το αυτοκόλλητο «Αγκάλιασες σήμερα το παιδί σου;» είναι στη σωστή κατεύθυνση. Ο Θεός δεν μας έκανε μόνο ψυχές, αλλά και σώματα, και δεχόμεθα την αγάπη και με τα σώματά μας. Έτσι μην περιορίζεις τις αγκαλιές και τα τρυφερά αγγίγματα. Τα έχουμε ανάγκη.
Δεν υπάρχει ασφαλέστερος δρόμος προς την απογοήτευση από την επιδίωξη πρωτίστως συμβόλων της κοινωνικής καταξίωσης: του ωραίου σπιτιού, του καινούργιου αυτοκινήτου, του υψηλότερου μισθού. Όλα αυτά τα πράγματα μπορεί να είναι καλά καθαυτά και γι’ αυτό επιθυμητά, αλλά η σημασία που τους αποδίδουμε μπορεί να τους δώσει τη δυνατότητα να μας στερήσουν την ουσιαστική ικανοποίηση. Η επιθυμία απόκτησης υλικών πραγμάτων έχει ενσωματωμένη την υπονόμευση της ποιοτικής ζωής. Ψυχολογική έρευνα έχει διαπιστώσει δύο αρχές που μας προδιαθέτουν για το ανικανοποίητο. Η πρώτη είναι το φαινόμενο του επιπέδου προσαρμογής. Σύμφωνα με αυτή την αρχή, καθορίζουμε την ικανοποίηση ή την μη ικανοποίησή μας στη βάση της προηγούμενης εμπειρίας μας. Είναι το περισσότερο απ’ αυτό που είχαμε που μας ικανοποιεί. Το λιγότερο μας αφήνει ανικανοποίητους. Όμως αφού ζήσουμε για λίγο με την νέα κατάσταση, ανεξάρτητα από το αν είναι θετική ή αρνητική, προσαρμοζόμεθα σ’ αυτή και γίνεται ουδέτερη. Μόνο κάτι παραπάνω απ’ αυτό που έχουμε στο παρόν μπορεί να μας δώσει ευχαρίστηση. Σε μια σχετική επισκόπηση, οι μισοί απ’ αυτούς που είπαν ότι ήσαν ικανοποιημένοι με το τωρινό επίπεδο ζωής τους είπαν επίσης ότι η απουσία περαιτέρω βελτιώσεων θα μπορούσε να είναι απογοητευτική, ακόμη και ενοχλητική. Επομένως μόνο το όλο περισσότερο μπορεί να μας κρατά ικανοποιημένους. Πιθανώς γι’ αυτό η επιδίωξη του περισσότερου είναι αυτή καθαυτή ένας στόχος, εφ’ όσον το περισσότερο όταν αποκτάται παρέχει μόνο πρόσκαιρη ικανοποίηση. Το ταξίδι για την Ιθάκη φαίνεται να συγκινεί περισσότερο από την άφιξη σ’ αυτή την ίδια την Ιθάκη.
Η άλλη αρχή είναι η αρχή της σχετικής στέρησης. Αυτή η αρχή βασίζεται στην τάση να συγκρίνουμε τους εαυτούς μας με τους άλλους, ιδιαίτερα τους σημαντικούς άλλους. Συγκρίνουμε τούς εαυτούς μας με αυτούς που έχουν περισσότερα από εμάς, όχι με αυτούς που έχουν λιγότερα. Κατά συνέπεια οι περισσότερο από εμάς δεν είμεθα ικανοποιημένοι με την κοινωνικοοικονομική μας κατάσταση, γιατί υπάρχουν άλλοι που τα καταφέρνουν καλύτερα. Δεν φαίνεται να υπάρχει τέλος σ’ αυτές τις διαρκώς αυξανόμενες βλέψεις που τελικά μας αφήνουν για πάντα ανικανοποίητους και έτσι επιστρέφουμε και πάλι στο μαγγανοπήγαδο της αναζήτησης ικανοποίησης μέσα από ψευδαισθήσεις.
Σε αντίθεση με την αναζήτηση της ευτυχίας στην απόκτηση όλο και περισσότερων υλικών πραγμάτων, ο συγγραφέας της Α΄ Προς Τιμόθεον επιστολής λέει: «Έστι σε πορισμός μέγας η ευσέβεια μετά αυταρκείας, ουδέν γαρ εισηνέγκαμεν εις τον κόσμον, δήλον ότι ουδέ εξενεγκείν τι δυνάμεθα• έχοντες δε διατροφάς και σκεπάσματα, τούτοις αρκεσθησόμεθα, οι δε βουλόμενοι πλουτείν εμπίπτουσιν εις πειρασμόν και παγίδα και επιθυμίας πολλάς ανοήτους και βλαβεράς αίτινες βυθίζουσι τους ανθρώπους εις όλεθρον και απώλειαν» (Α΄ Τιμ. 6, 6-9). Ο Εκκλησιαστής καταλήγει στα ίδιο συμπέρασμα: «Διαπίστωσα ακόμη ότι σε κάθε κόπο και σε κάθε επίτευγμα υπάρχει η αντιζηλία του ανθρώπου προς τον πλησίον του» (4, 41). Η απλή ζωή ελευθερώνει την καρδιά και δημιουργεί χώρο για τα πράγματα εκείνα που έχουν την ύψιστη αξία. Αυτό είναι το γνήσιο χριστιανικό ήθος και όχι οι νομικισμοί και οι ηθικισμοί που χρησιμοποιούμε εμείς «οι νομίζοντες πορισμόν είναι την ευσέβειαν» (Α΄ Τίτ. 6, 5) παλιάτσοι της χριστιανοσύνης.
Όταν ο συγγραφέας της Γραφής λέει ότι η ευσέβεια μετά αυταρκείας είναι μεγάλο κέρδος, δεν περιγράφει μόνο την πηγή των πραγμάτων που έχουν ύψιστη αξία, αλλά μας δείχνει επίσης από που αλλού χρειάζεται να αρχίσουμε σε σχέση με το θείο θέλημα. Ο Θεός μας καλεί να βασισθούμε στην αφοσίωσή μας σ’ αυτόν στις κρίσεις, για να μπορέσει να μας προσφέρει την ασφάλεια και την ελπίδα που έχουμε ανάγκη για να αντέξουμε την κρίση. Με άλλα λόγια ο Θεός μας καλεί να του έχουμε εμπιστοσύνη. Η πιο δύσκολη στιγμή για να εμπιστευόμαστε τον Θεό είναι όταν περνάμε μια κρίση. Ωστόσο είναι ακριβώς σ’ αυτή τη στιγμή που έχουμε περισσότερο ανάγκη αυτής της εμπιστοσύνης και είναι σ’ αυτή τη στιγμή που η εμπιστοσύνη βοηθάει περισσότερο από οποτεδήποτε άλλοτε.
Όταν όλα πηγαίνουν καλά, ενισχύεται πάρα πολύ το αίσθημα του νοήματος από αυτά που συμβαίνουν. Στις ώρες της κρίσης αυτή η ενίσχυση δεν υπάρχει. Αλλά όταν έχουμε πραγματική σχέση με τον Θεό, τότε αυτή η πίστη κάνει απτά αυτά που δεν είναι ορατά (Εβρ. 11, 1). Δυστυχώς σε στιγμές κρίσης τείνουμε να μην εμπιστευόμαστε αυτά τα μη ορατά που η ζωντανή σχέση με τον Θεό, δηλαδή η πίστη, τα κάνει απτά και θέλουμε αυτά που είναι ορατά. Η εμπιστοσύνη αρχίζει όταν βιώνουμε την αντίστασή μας να εμπιστευθούμε και επιλέγουμε να ενεργοποιήσουμε αυτή τη διάσταση της ύπαρξής μας που μας φέρνει σε επαφή με το μυστήριο της ζωής ή το μυστήριο του Θεού. Είναι το Πνεύμα του Θεού που μας καλεί σ’ αυτές τις στιγμές της κρίσης να κάνουμε αυτή την υπέρβαση και η δική μας επιλογή είναι ακριβώς η ανταπόκριση σ’ αυτή την κλήση.
Συχνά ακούμε κάποιους να λένε σε ανθρώπους που περνούν μια κρίση και κάποτε ίσως το έχουμε πει και εμείς: «Τώρα είναι η ώρα να δείξεις την πίστη σου». Κάποτε το λέω αυτό και στον ίδιο τον εαυτό μου. «Τώρα είναι η στιγμή να έχεις εμπιστοσύνη αντί να σε απασχολούν αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα. Αυτό όμως δεν είναι ευκολότερο για μένα απ’ όσο είναι για σένα· στην πραγματικότητα να εμπιστεύομαι τον Θεό σε στιγμές έντασης είναι το πιο δύσκολο πράγμα που κάνω. Όλα μέσα μου και έξω από εμένα φαίνεται να συνωμοτούν ενάντια σ’ αυτό. Ταυτόχρονα όμως βλέπω ότι να εμπιστεύομαι τον Θεό μπορεί να είναι και το ευκολότερο πράγμα να κάνω, αφού αρκεί μόνο να δεχθώ την κλήση Του να ρίξω σ’ Αυτόν όλες μου τις έγνοιες. Όταν το κάνω αυτό, φαίνεται να τα αναλαμβάνει όλα Εκείνος και να μου δίνει την ειρήνη «την πάντα νουν υπερέχουσαν», τουλάχιστον μερικές φορές.
(π. Φιλόθεος Φάρος, «Στου δρόμου τα μισά», εκδ. Αρμός, σ. 136-142)

η Ελευτερία του Σταυρού ,στερνό μίλημα της άφθαρτης γαλήνης σου



Από τη Σωτηρία του υπόκωφου θάνατου
έως τη σωτηρία της ψυχής σου,
πάνου στο πήλινο Γουδί του αθάνατου πόνου,
στενή κι αδιάβατος, τραχεία η οδός -
κι απ' όσες βάραιναν σκλαβιές τον κλήρο σου,
απ' όσες λευτεριές σκαρφάλωναν
στο τιμημένο της ζωής σου όραμα:
η Ελευθερία του Σταυρού,
στερνό μίλημα της άφθαρτης γαλήνης σου -
ενώπιος ενωπίω στη μοναξιά σου
κι η αχή σου ν' αντηχεί εν τη ερήμω
ολούθε σε τυλίγουν οι κραυγές: τον Βαραββάν,
πάντοτε κι απανταχού οι κραυγές: τον Βαραββάν -
όχι εσένα, προ παντός, όχι ε σ έ ν α
την ιερή πλήρωση του κύκλου σου,
το σιωπηλό σπασμό του χρέους,
την κρυφή αγωνία του σκαμένου μαρτύριου -
ώ, σιγαληνή αδημονία του:
ο ποιείς, ποίησον τάχιον,
κι οι φρουροί ένα γύρω μ' εξαντλητική καθυστέρηση
και μήτε ποιητής, μήτε τ' ουρανού τα κύματα,
να χαιρετίζουν το μήνυμα της ολοδικής σου Ειρήνης,
στο τελευταίο της λευτεριάς σου βλέμμα -
γιέ, αλγεινής μοίρας,
απόστολε της έσχατης ερήμωσης
το στεφάνι σου εξ ακανθών, μαρμάρινο στεφάνι,
στ' αναρτημένα λείψανα της εποχής μας.
.ποίημα του θανατοποινίτη Δημήτρη Δούκαρη,γραμμένο για τον  Νίκο Πλουμπίδη.

Η δοκιμασία.


πηγη

 













Ήρθε κάποτε ο αββάς Αγάθων στην πόλη να πουλήσει τα σκεύη 
του και βρίσκει κάποιο λεπρό κοντά στην οδό. Τον ρώτησε
 ο λεπρός «πού πηγαίνεις;» και του απαντά ο αββάς Αγάθων
 «στην πόλη για να πουλήσω σκεύη». Τότε του λέει ο λεπρός
 «κάνε αγάπη και πήγαινέ με εκεί». Τον σήκωσε ο αββάς και
 τον έφερε στην πόλη και του λέει ο λεπρός «Εκεί που πουλάς 
τα πράγματά σου, εκεί να με βάλεις».

Ο αββάς έκανε όπως του είπε. Τότε, όταν πουλούσε κάποιο
 σκεύος, του έλεγε ο λεπρός «Πόσο το πούλησες;». «Τόσο», του 
έλεγε. «Αγόρασέ μου πίτες». Και του αγόραζε. Και πάλι πουλούσε
 ο αββάς άλλο σκεύος, και του έλεγε ο λεπρός 
«Κι αυτό πόσο το πούλησες;». «Τόσο». Και έλεγε·
 «αγόρασέ μου το τάδε». Και του το αγόραζε.


Αφού λοιπόν ο αββάς πούλησε όλα του τα σκεύη και σκόπευε
 να φύγει, του λέει ο λεπρός· «Φεύγεις;» Του λέει «Ναι». 
«Κάνε πάλι αγάπη και πήγαινέ με εκεί που με βρήκες».
 Ο αββάς τον σήκωσε και τον έφερε στον τόπο του. 
Τότε του λέει ο λεπρός «Είσαι ευλογημένος, Αγάθων, 
από τον Κύριο στον ουρανό και στη γη».

Σήκωσε ο αββάς τα μάτια του και δεν είδε κανένα γιατί
 ήταν άγγελος Κυρίου που είχε έλθει να τον δοκιμάσει.
Πηγή: Κατάνυξις

Εντείνουν τον πόλεμο κατά του Χριστού οι Σιωνιστές! Κατασκευάζουν παπύρους που αλλοίωνουν τη ζωή του Χριστού για να παρασύρουν τους Χριστιανούς και να ενσπείρουν ζιζάνια αμφισβήτησης στις αλήθειες της πίστεως



Το 1962 αποκαλύφθηκε σε δημοσίευμα ότι γνωστός Αμερικανός Αρχαιολόγος άφησε την εξής διαθήκη στο παιδί του, όταν απεβίωσε. Του αποκάλυπτε έναν χάρτη, ο οποίος έδειχνε μία συγκεκριμένη ερημική περιοχή της Λιβύης. Εκεί είχε θάψει έναν πάπυρο, στον οποίο είχε επιμελώς εργαστεί και επεξεργασθεί και κατασκευάσει επί σειρά ετών ο ίδιος. Δύσκολα θα μπορούσαν οι επιστήμονες που θα τον εξέταζαν να αποφανθούν ότι ήταν σύγχρονο κατασκεύασμα και όχι των πρώτων αιώνων!!! «Ο πάπυρος αυτός -όπως έγραφε- θα σε κάνει πλούσιο, επειδή μ’ αυτόν ανατρέπονται αλήθειες του χριστιανισμού»!
Κατηγορηματικά μάλιστα τόνιζε στη διαθήκη ότι έπρεπε να περάσουν 50 τουλάχιστον χρόνια και μετά να «ανακαλυφθεί» ο τεχνητά επεξεργασμένος πάπυρος, που θα έκανε ζάμπλουτο το παιδί του.
Το ανωτέρω παράδειγμα παρουσίασε ο γνωστός συγγραφέας και συνεργάτης μας Ιωάννης Παλαιτσάκης του βιβλίου «Το γαρ Μυστήριον ήδη ενεργείται της Ανομίας» σε συζήτηση που είχαμε πριν από οκτώ περίπου χρόνια για να μου παρουσιάσει έναν από τους τρόπους που ο διάβολος μηχανεύεται για να παρασύρει σήμερα τους χριστιανούς! 
Το ανωτέρω ανασύρθηκε στην μνήμη μου όταν ανέγνωσα την είδηση περί παπύρου του 2ου αιώνα που βρισκόταν στην κατοχή ιδιωτικού συλλέκτη (!!!) και δήθεν έρχεται να καταρρίψει όλη την χριστιανική κοσμοθεωρία, όπως καταγράφθηκε σε πληθώρα δημοσιευμάτων που είδαν προσφάτως το φως της δημοσιότητας και παρουσιάστηκε από την τηλεόραση! Στον πάπυρο παρουσιάζεται ο Ιησούς Χριστός να αποκαλεί για πρώτη φορά την Μαρία Μαγδαληνή γυναίκα του και άξια να γίνει απόστολός του, κάτι που θυμίζει τα όσα περνούσαν οι μασωνο-εβραϊκές στοές μέσα από το βλάσφημο βιβλίο «Κώδικας Ντα Βίντσι»!
Γραμμένο σε αρχαία Αιγυπτιακά κοπτικά, το αντικείμενο έχει μελετηθεί διεξοδικά από την Κάρεν Λ. Κινγκ εβραϊκής καταγωγής, ιστορικό του Χριστιανισμού στη Θεολογική Σχολή του Χάρβαρντ (!!!). Σχολή που σημειωτέον στο σύνολό της ελέγχεται αποκλειστικά από την λέσχη Μπίλντερμπεργκ... «Η Εβραία ιστορικός ετοιμάζεται μάλιστα να εκδώσει ένα σύγγραμμα σχετικά με την ανακάλυψη της» αναφέρεται στο δημοσίευμα. Και προστίθεται ότι «σύμφωνα με όσα είπε η Κινγκ στο περιοδικό Smithsonian, «το κομμάτι αυτό παπύρου εγείρει αμφιβολίες σχετικά με το δόγμα της σεξουαλικής αποχής των καθολικών ιερέων βασισμένο στο παράδειγμα του Ιησού Χριστού». Ταυτόχρονα η επιφανής θεολόγος επιχειρεί να αποθαρρύνει την χρήση του εγγράφου για να εμπλουτίσει το βιογραφικό του Ιησού Χριστού, εξηγώντας πως το πιο πιθανό είναι να έχει γραφτεί ένα αιώνα μετά την Σταύρωση στα ελληνικά (και στη συνέχεια να μεταφράστηκε στα κοπτικά)».
Ευελπιστεί έτσι η ανωτέρω να αποκτήσει τη δόξα και τον πλούτο του συγγραφέα Νταν Μπράουν...
 
ΑΝΑΛΟΓΟ ΘΕΜΑ


 
Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ:
«Κατασκεύασμα των Σιωνιστών ο πάπυρος»!
 
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ εξέδωσε ανακοίνωση, την οποία κρίνουμε σωστό να παρουσιάσουμε γιατί ακριβώς εμπεριέχει όλες εκείνες τις λεπτομέρειες που αποκαλύπτουν ποιοί και γιατί επιχειρούν να αλλοιώσουν τις αλήθειες της χριστιανικής μας πίστης.
«Οι Καμπαλιστές και Ταλμουδιστές του Σιωνιστικού λόμπυ που μετέβαλαν τον θεϊσμό της Π.Δ. σε σατανισμό και εωσφορισμό μετά τα χυδαία και γελοία ντοκυμαντέρς του Μουσείου Ροκφέλερ του Ισραήλ που δήθεν ανακαλύπτουν τον «οικογενειακό τάφο» του αγρίως πολεμουμένου και μισουμένου από αυτούς ένεκεν της σατανολατρείας τους αληθινού Μεσσίου, του ενσαρκωθέντος Υιού και Λόγου του Θεού η «ανακαλύπτουν» τα πλαστά και ανυπόστατα ψευδοευαγγέλια που κατασκευάζουν στα σκοτεινά εργαστήριά τους για να υλοποιήσουν την τρομακτική τους εμπάθεια και να ανασταυρώσουν τον από τους προγόνους τους σταυρωθέντα Κύριο της αγάπης και του ελέους, σκηνοθέτησαν τη νέα τους βρώμικη και αισχρή απόπειρα απομειώσεως του θεανδρικού προσώπου του Κυρίου, με την βοήθεια των Εβραϊκής καταγωγής Karen Li King Καθηγήτριας στο Πανεπιστήμιο Harvard των ΗΠΑ και του Roger Bagnal Διευθυντού του Ινστιτούτου για την μελέτη του αρχαίου κόσμου, ενορχηστρώνοντας την προσπάθειά τους για να κλονισθή δι’ ενός δήθεν αρχαιολογικού ευρήματος η χριστιανική πίστη. Η πλήρης απόδειξις του γελοίου αυτού νέου «κτυπήματος» του Σιωνιστικού λόμπυ είναι ότι η κ. Karen Li King παρουσιάζοντας ένα τεμάχιο 3,8 x 7,6 εκ. παπύρου που δήθεν χρονολογείται από τον 4ο αι. σε συνέντευξή της στη Ρώμη με την συμμετοχή της στο 10ο συνέδριο Κοπτικών σπουδών υπεστήριξε ότι αυτό είναι το «ευαγγέλιο της συζύγου του Ιησού». Την φαιδρή αυτή άποψη έσπευσε να την επικυρώσει ο διατάκτης του λόμπυ κ. Roger Bagnal. Την πλαστότητα και του νέου αυτού εγχειρήματος των Καμπαλιστών Σιωνιστών την διεκήρυξαν οι Καθηγηταί Stephen Emmel του Πανεπιστημίου του Muenster καθώς και ο Βρετανός Καθηγητής του Πανεπιστημίου του Daram Francis Watchon. Με την ευκαιρία κατηγγέλθη από δημοσιογράφους στις ΗΠΑ ότι και η γνωστή ταινία The Da Vinci code χρηματοδοτήθηκε από το Εβραϊκό λόμπυ. Συμπέρασμα και από την νέα αυτή επίθεση των Σιωνιστών είναι ότι οι δαιμονιώντες αυτοί άνθρωποι 2.000 χρόνια τώρα μένουν αμεταμέλλητοι στο κατά του αληθινού Θεού μίσος τους, νομίζοντας οι αφελείς και ανόητοι ότι με τέτοια τεχνάσματα μπορούν να απομειώσουν τον ζώντα και Πανάγιο Θεό, ο οποίος δημιούργησε από άπειρη αγάπη εκ μηδενός τον κόσμο και χωρίς τον Οποίο δεν υπάρχει ούτε ζωή, ούτε ελπίδα ούτε αλήθεια αλλά μόνο σκοτάδι, χάος και αφόρητη σαπρότητα».
 

Συντάκτης: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΜΑΚΡΗΣ
Πηγή: ΣΤΥΛΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012

Το τί και το πώς της Ορθόδοξης Κατήχησης.


  πηγή
















1. ῾Η ὀρθόδοξη κατήχηση καί τό περιεχόμενό της.

Νομίζουμε ὅτι δέν χρειάζεται νά 
ἐπιχειρηματολογήσει κανείς προκειμένου νά 
μιλήσει γιά τήν ἀναγκαιότητα τῆς κατήχησης μέσα 
στά πλαίσια τῆς ᾽Εκκλησίας μας. Πάντοτε, ἀπαρχῆς 
μέχρι σήμερα, ἡ κατήχηση θεωρεῖτο ὡς μία ἀπό τίς 
οὐσιαστικότερες διαστάσεις τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἔργου,
 ἡ ὁποία μάλιστα ἀναφερόταν σέ ὅλες τίς ἡλικίες 
καί σέ ὅλες τίς κοινωνικές τάξεις. ῏Ηταν ἡ ἴδια ἡ ἐντολή
 τοῦ Κυρίου μας ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ στούς μαθητές Του: 
Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τά ἔθνη, βαπτίζοντες
 αὐτούς εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ ἁγίου 
Πνεύματος, διδάσκοντες αὐτούς τηρεῖν πάντα ὅσα 
ἐνετειλάμην ὑμῖν᾽ (Ματθ. 28, 19-20). 
Γι᾽ αὐτό καί οἱ ἀπόστολοι καί στή συνέχεια ὅλοι
 οἱ μαθητές καί συνεχιστές τοῦ ἔργου τῶν ἀποστόλων 
θεώρησαν ὡς αὐτονόητη ὑποχρέωσή τους, κυριολεκτικά
 ὅρο γιά νά παραμένουν ἐν Χριστῷ, τήν ἄσκηση αὐτοῦ τοῦ 
κατηχητικοῦ ἔργου: πρῶτα πρός τούς ἐκτός τῆς 
πίστεως, τά διάφορα ἔθνη, προκειμένου νά τούς καλέσουν
 σέ μετάνοια καί στήν πίστη στόν ᾽Ιησοῦ Χριστό, 
ἔπειτα στούς ἤδη πιστούς, προκειμένου νά ἐμβαθύνουν στήν
 πίστη τους, νά τήν κατανοήσουν στίς διάφορες
 διαστάσεις της, νά αὐξηθοῦν σέ αὐτήν. Στό δίλημμα 
μάλιστα μεταξύ τῆς κατήχησης τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ
 καί τῆς ἄσκησης φιλανθρωπικοῦ ἔργου ἡ ἐπιλογή
 τους ἦταν δεδομένη: προτεραιότητα εἶχε ὁ λόγος τοῦ
 Θεοῦ, χωρίς ὅμως παραθεώρηση καί τῆς φιλανθρωπίας.
 Τό παράδειγμα τῆς πρώτης ᾽Εκκλησίας μέ τό 
πρόβλημα στά κοινά τραπέζια πού ὁδήγησε καί στήν
 ἐκλογή τῶν ἑπτά διακόνων εἶναι ἀποκαλυπτικό:
 ῾Οὐκ ἀρεστόν ἐστιν ἡμᾶς καταλείψαντας τόν λόγον
 τοῦ Θεοῦ διακονεῖν τραπέζαις᾽(Πρ. ᾽Απ. 6, 2).
῎Αν ὅμως θεωρεῖτο αὐτονόητη ἡ κατήχηση πρός
 ὅλους ἀπό τούς ᾽Αποστόλους καί ἀπό τήν ᾽Εκκλησία, 
ἐξίσου αὐτονόητο θεωρεῖτο καί τό περιεχόμενο τῆς
 κατήχησής τους, ὅπως ἰδιαιτέρως τό ἐκφράζει
 ὁ ἀπόστολος Παῦλος:
 ῾οὐκ ἔκρινα τοῦ εἰδέναι τι ἐν ὑμῖν, εἰ μή ᾽Ιησοῦν Χριστόν,
 καί τοῦτον ἐσταυρωμένον᾽ (Α´ Κορ. 2,2). 
Και βεβαίως μαζί μέ τή Σταύρωση τονιζόταν πάντοτε
 καί ἡ ἄλλη ὄψη τοῦ Σταυροῦ, ἡ ᾽Ανάσταση. 
Ὁ Θεός ἀνέστησε τόν ᾽Ιησοῦ Χριστό, τόν ὁποῖο 
ἐσεῖς σταυρώσατε᾽, ὅπως εἶπε καί ὁ ἀπόστολος
 Πέτρος στό συγκεντρωμένο πλῆθος τῆς ᾽Ιερουσαλήμ 
τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς (Πρβλ. Πρ. ᾽Απ. 2, 32. 36).
 Σταυρός καί ᾽Ανάσταση: νά τό κήρυγμα τῶν ἀποστόλων,
 νά τό κέντρο τῆς κατήχησης τῆς ᾽Εκκλησίας.
 Καί ἡ ἀλήθεια αὐτή ἑρμηνεύει κάτι πολύ γνωστό:
 γιατί τά Εὐαγγέλια δέν θεωρήθηκαν ποτέ βιογραφίες 
τοῦ Χριστοῦ. Διότι πέρα ἀπό τό γεγονός ὅτι βιογραφίες 
γράφουμε μόνο γιά ἀνθρώπους, οἱ Εὐαγγελιστές 
κατέγραψαν τό κήρυγμα τῶν ἀποστόλων, τό ὁποῖο
 περιστρεφόταν πάντοτε γύρω ἀπό τόν Σταυρό καί τή 
᾽Ανάσταση.
Ποιά ἡ αἰτία τοῦ κεντρικοῦ αὐτοῦ περιεχομένου τοῦ
 κηρύγματος τῶν ἀποστόλων καί τῆς ᾽Εκκλησίας;
 Γιατί τό βάρος ἔπεφτε πάντοτε στόν Σταυρό καί τήν 
᾽Ανάσταση; Διότι κυρίως αὐτά ἔσωσαν τόν κόσμο ἀπό 
τήν ἁμαρτία καί τό ἀποτέλεσμά της, τή φθορά 
καί τόν θάνατο. Ὁ Χριστός πάνω στόν Σταυρό αἴρει
 τήν ἁμαρτίαν τοῦ κόσμου, καταργεῖ τό σῶμα αὐτῆς, 
πατᾶ τόν θάνατο μέ τόν θάνατό Του καί μᾶς ἀνοίγει 
τόν Παράδεισο, καθώς μᾶς συμφιλιώνει μέ τόν Θεό
 Πατέρα. ῎Ετσι ὁ θάνατος παύει νά ἔχει τήν τρομακτική
 ὄψη τήν πρό Χριστοῦ καί γίνεται ἁπλή δίοδος πού 
μᾶς φέρνει σέ ἀγαπητική σχέση μέ τόν Θεό ἐν προσώπω
 ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ. ῾᾽Εάν τε ζῶμεν ἐάν τε ἀποθνήσκωμεν,
 τοῦ Κυρίου ἐσμέν᾽(Ρωμ. 14,8). ῾Ποῦ σου, θάνατε, 
τό κέντρον;᾽(Α´Κορ. 15,55). Ἡ νίκη λοιπόν τῆς ζωῆς 
καί ἡ καταπάτηση τοῦ θανάτου ἦταν πάντοτε ὅ,τι
 οὐσιαστικότερο ἔφερε γιά τόν ἄνθρωπο ὁ Χριστός. 
Χωρίς τή νίκη αὐτή, χωρίς τήν ἄρση τῆς ἁμαρτίας, 
ὅπως λέει καί ὁ ἀπόστολος Παῦλος, ῾ματαία ἡ
 πίστις ὑμῶν᾽(Α´Κορ. 15,17). Ὁ Χριστός χωρίς
 τήν κατάργηση τῆς ἁμαρτίας καί τοῦ θανάτου 
θά ἦταν ἕνας ἀκόμη ἱδρυτής θρησκείας, ὁ ὁποῖος
 μπορεῖ νά μᾶς προσέφερε ὡραῖες διδασκαλίες ἤ 
καί καλό παράδειγμα, ἀλλά θά μᾶς ἄφηνε 
ἐγκλωβισμένους μέσα στά πλαίσια τῆς φθορᾶς
 καί τοῦ θανάτου τοῦ κόσμου τούτου.
Βεβαίως, εἶναι περιττό καί νά ἀναφέρουμε ὅτι
 ἡ νίκη αὐτή ἀπέναντι στόν θάνατο δέν ἐξαντλεῖται
 μόνο στή διδασκαλία, ἀλλά βιώνεται ὡς πραγματικότητα
 μέσα στήν ᾽Εκκλησία μας, καί μάλιστα στό κατεξοχήν
 μυστήριο πού φανερώνει τήν ᾽Εκκλησία, τή Θεία 
Εὐχαριστία. ᾽Εκεῖ, στή συνέχεια τοῦ Μυστικοῦ Δείπνου, 
στήν προσφορά τοῦ σώματος καί τοῦ αἵματος τοῦ 
Χριστοῦ, ὁ πιστός κατανοεῖ ἐμπειρικά καί προσωπικά
 ὅτι ὁ θάνατος ὑπερβαίνεται, γιατί ἀκριβῶς καλεῖται
 νά φάει καί νά πιεῖ τόν ἴδιο τόν Θεό του καί νά γίνει
 ἔτσι ἕνα μαζί Του. Κι αὐτό σημαίνει ὅτι ἡ ὅποια 
κατήχηση ἄν δέν καταλήγει στή Θεία Λειτουργία,
 ἄν δέν κάνει τόν ἄνθρωπο νά συνειδητοποιεῖ ὅτι
 ἐκεῖ βρίσκεται τό κέντρο τῆς ζωῆς του, τελικῶς
 δέν ἔχει ἰδιαίτερη σημασία. Θά λειτουργεῖ ὅπως
 τό κήρυγμα τῶν Προτεσταντῶν, δηλαδή ὡς κάτι πού
 αἰωρεῖται τελικῶς στό κενό. Συμβαίνει κάτι 
παρόμοιο μέ τό κλαδί τοῦ δέντρου. Τό κλαδί
 εἶναι ζωντανό καί κατανοεῖται ὡς τέτοιο μόνο
 σέ διαρκή σχέση καί ἀναφορά πρός τό δέντρο. 
Οἱ χυμοί τοῦ δέντρου κρατοῦν τό κλαδί ζωντανό, 
τό σῶμα καί τό αἷμα τοῦ Χριστοῦ κρατοῦν τόν 
χριστιανό ζωντανό, ἀφοῦ ἔτσι μᾶς ἔμαθε ὁ 
Κύριος νά βλέπουμε τόν ἑαυτό μας. 
᾽Εγώ εἰμι ἡ ἄμπελος, ὑμεῖς τά κλήματα᾽(᾽Ιωάν. 15,5).

2. Ὁ τρόπος προσφορᾶς τοῦ περιεχομένου τῆς κατήχησης.

Αὐτό λοιπόν κήρυσσαν οἱ ἀπόστολοι, αὐτό ἦταν
 πάντοτε τό περιεχόμενο τῆς κατήχησης τῆς ᾽Εκκλησίας. 
᾽Αλλά αὐτό τό περιεχόμενο διαφοροποιεῖτο κάθε 
φορά ὡς πρός τήν προσφορά του ἀνάλογα μέ 
τούς ἀποδέκτες του. ᾽Αλλιῶς μιλοῦσαν οἱ ἀπόστολοι 
δηλαδή στούς ἐκτός τῆς πίστεως, ἀλλιῶς στούς
 ἤδη πιστούς. ᾽Αλλιῶς στούς ἀρχαρίους πνευματικά,
 ἀλλιῶς στούς προχωρημένους καί τελείους. 
῞Οταν ὁ ἀπόστολος Παῦλος γιά παράδειγμα μιλᾶ γιά 
τό γάλα τῆς πίστεως πού μποροῦν νά δεχτοῦν 
ὁρισμένοι πιστοί γιατί δέν ἀντέχουν τή στέρεα
 τροφή, τί ἄλλο μᾶς διδάσκει ἀπό αὐτή τή διακριτική
 στάση ὡς πρός τήν προσφορά τοῦ κηρύγματος τῆς 
᾽Εκκλησίας; ῾Γάλα ὑμᾶς ἐπότισα καί οὐ βρῶμα.
 Οὔπω γάρ ἠδύνασθε᾽(Α´ Κορ. 3,2). Κι αὐτήν τή 
διάκριση μᾶς τή δίδαξε ὁ ἴδιος πρῶτα ἀπό ὅλα ὁ
 Θεός μας, ὁ Ὁποῖος τήν ἀποκάλυψή Του στόν 
κόσμο τήν ἔκανε σταδιακά. Πρῶτα φανερώθηκε στούς 
῾Εβραίους μέ τόν Μωσαϊκό Νόμο καί τούς προφῆτες
 - ὅ,τι συνιστᾶ τήν Παλαιά Διαθήκη - ἔπειτα 
φανερώθηκε ἄμεσα καί προσωπικά στό πρόσωπα
 τοῦ ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ - ὅ,τι συνιστᾶ τήν Καινή Διαθήκη.
Κι ἀκόμη: ὁ ἴδιος πάλι ὁ ᾽Ιησοῦς Χριστός σταδιακά
 ἀποκαλυπτόταν στούς μαθητές Του. ᾽Εκεῖνος ἔλεγε
 ὅτι πολλά πράγματα δέν μποροῦσαν νά βαστάσουν οἱ
 μαθητές Του τότε πού ἦταν ἀκόμη ἐν σαρκί μαζί
 Του, ἀλλά θά τα κατανοοῦσαν ἀργότερα μέ τήν 
ἔλευση τοῦ ἁγίου Πνεύματος. ῾῎Ετι πολλά ἔχω λέγειν
 ὑμῖν, ἀλλ᾽ οὐ δύνασθε βαστάζειν ἄρτι. ῞Οταν δέ ἔλθῃ 
ἐκεῖνος, τό Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁδηγήσει ὑμᾶς εἰς 
πᾶσαν τήν ἀλήθειαν᾽ (᾽Ιωάν. 16, 13). Καί πράγματι: 
ἡ πλήρης κατανόηση τοῦ ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ ὡς Θεοῦ 
καί ἀνθρώπου, ἀκόμη καί ἀπό τούς μαθητές Του, 
ἀκόμη καί ἀπό τήν ἴδια τήν Παναγία Μητέρα Του,
 ἔγινε τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς, ῾ὅτε κατῆλθε τό 
Πνεῦμα τό ῞Αγιον᾽. Διότι μόνον ἐν ἁγίῳ Πνεύματι
 κατανοεῖται καί γίνεται γνωστός προσωπικά ὁ Χριστός.
 ῾Οὐδείς δύναται εἰπεῖν Κύριον ᾽Ιησοῦν εἰ μή ἐν 
Πνεύματι ῾Αγίῳ᾽ (Α´ Κορ. 12, 3).
Κι αὐτήν τήν τακτική διδάσκει ὁ Χριστός νά 
ἀκολουθοῦν καί οἱ μαθητές Του σέ ὅλους τούς αἰῶνες. 
Μή δῶτε τό ἅγιον τοῖς κυσί - ἔλεγε – μηδέ βάλητε 
τούς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων,
 μήποτε καταπατήσωσιν αὐτούς ἐν τοῖς ποσίν
 αὐτῶν καί στραφέντες ρήξωσιν ὑμᾶς᾽(Ματθ. 7, 6).
 Μέ ἄλλα λόγια ἡ διακριτική προσφορά τοῦ 
περιεχομένου τῆς πίστεως θεωρεῖται δεδομένη
 καί περαιτέρω ἐξηγεῖται ἀπό τόν Κύριο ὅτι
 τοῦτο γίνεται γιά λόγους φιλανθρωπίας. 
᾽Ακόμη καί ἡ ἄρνηση νά μιλήσει κανείς γιά τήν
 πίστη εἶναι πολλές φορές ἡ καλύτερη στάση
 ἀγάπης πρός τόν συνάνθρωπο, ὁ ὁποῖος 
ἀδυνατεῖ, στή φάση πού βρίσκεται, νά τήν ἀποδεχτεῖ.
 Τυχόν ὑπέρβαση τῆς διάκρισης αὐτῆς γιά λόγους
 ὑπερβάλλοντος ζήλου, δηλαδή ζήλου οὐ κατ᾽ ἐπίγνωσιν,
 ἀποκαλύπτει τό ἐσωτερικό δικό μας πρόβλημα
 ἐγωϊσμοῦ, πού θέλουμε νά γινόμαστε ῾βασιλικώτεροι
 τοῦ βασιλέως᾽καί νά διορθώνουμε τόν ἴδιο τόν Χριστό.
Καί ὄντως: ἤδη ἀπό τήν πρώτη ᾽Εκκλησία 
παρουσιάστηκαν τέτοιοι ῾ζηλωτές᾽, οἱ ὁποῖοι ἀδιάκριτα
 προσέφεραν τά τῆς πίστεως σέ ὅλους. Κι ἡ ᾽Εκκλησία
 μας τί ἔκανε; Σέ αὐτές τίς περιπτώσεις ἀπαγόρευε
 ἀκόμη καί τήν ἱεραποστολή. Πότε; ῞Οταν γινόταν ἡ
 διαπίστωση ὅτι τό ἀκροατήριο εἶναι ἐχθρικά 
διακείμενο, ὅταν εἶναι χλευαστικά διακείμενο ἤ ἁπλῶς
  ἀνέτοιμο. ᾽Εκεῖ ἡ καλύτερη χριστιανική στάση, τό 
καλύτερη κήρυγμα, ἡ πιό σωστή κατήχηση εἶναι ἡ 
σιωπή. Τό ἴδιο δέν ἔκανε καί ὁ Κύριος πρός τόν
 Πιλάτο, ὅταν τόν ἀνέκρινε ἐκεῖνος λίγο πρίν ἀπό 
τή Σταύρωση; Στήν ἐρώτηση γιά παράδειγμα τοῦ
 Πιλάτου ῾τί ἐστιν ἀλήθεια;᾽, ὁ Κύριος δέν κάθεται 
νά τοῦ ἐξηγήσει, ἀλλά ἁπλῶς σιωπᾶ 
(Πρβλ. ᾽Ιωάν. 18, 38 ἑξ.). Διότι γνώριζε ὁ 
Κύριος ὅτι ὁ Πιλάτος ἦταν ἀνέτοιμος νά κατανοήσει
 τό μυστήριο τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ.
᾽Αξίζει τέλος νά μνημονευθεῖ στό σημαντικό αὐτό
 θέμα καί ἡ στάση τῆς ᾽Εκκλησίας ἀργότερα 
στό θέμα τῶν κατηχουμένων. Λίγοι γνωρίζουν τόν
 λόγο πού ἡ ᾽Εκκλησία ξεκινᾶ τήν ἀνάγνωση
 τοῦ κατά ᾽Ιωάννην Εὐαγγελίου μετά τό
 Πάσχα. ῎Επρεπε οἱ κατηχούμενοι νά ἔχουν 
βαπτιστεῖ - κάτι πού γινόταν κυρίως κατά τό Πάσχα 
– γιά νά εἶναι στήν ὀρθή πνευματική κατάσταση
 τοῦ μέλους τῆς ᾽Εκκλησίας, ὥστε νά κατανοοῦν 
τό Εὐαγγέλιο τοῦ ᾽Ιωάννη. ῞Οσο ἦταν 
κατηχούμενοι μποροῦσαν νά ἀκροῶνται τά 
συνοπτικά λεγόμενα Εὐαγγέλια, τοῦ Ματθαίου,
 τοῦ Μάρκου καί τοῦ Λουκᾶ. Τόν ᾽Ιωάννη 
ὅμως πού εἶχε γράψει τό πνευματικότερο Εὐαγγέλιο,
 ἐκεῖνο πού τόνιζε ἰδιαιτέρως τή θεότητα 
τοῦ Κυρίου, μποροῦσαν νά ἀκροῶνται μετά
 τόν φωτισμό τοῦ ἁγίου βαπτίσματος.
Τά παραπάνω, ὅπως καί πολλά ἀκόμη πού θά
 μποροῦσαν νά εἰπωθοῦν, ἐπιβεβαιώνουν τήν
 τακτική τῆς ᾽Εκκλησίας μας στό θέμα τῆς 
κατήχησης καί κατά τά νεώτερα χρόνια: τή 
διαβάθμιση σέ κατηχητικές βαθμίδες, τήν 
ἀναφορά κατ᾽ αὐτές  σέ διαφορετικά θέματα
 – πάντοτε ὅμως μέ κέντρο τόν ᾽Ιησοῦ Χριστό
 μέσα στά πλαίσια τῆς ἐνορίας. Στά νεώτερα παιδιά
 χρειάζεται τό γάλα τῆς πίστεως. Στά μεγαλύτερα,
 καί πάλι μέ μεγάλη διάκριση, πιό στέρεα τροφή.
Πῶς θά ξέρει κανείς πότε μπορεῖ νά προχωρήσει 
σε κάτι πιό στέρεο; Τί μπορεῖ νά ἔχει ὡς 
κριτήριο πορείας στήν κατήχηση; Τό πόσο τά
 παιδιά ἐνδιαφέρονται καί ζητᾶνε νά γνωρίσουν
 τίς ἀλήθειες τῆς πίστεως. Σ᾽ ἐκεῖνον πού ρωτάει,
 πού διψᾶ νά μάθει, σ᾽ ἐκεῖνον ἰδιαιτέρως μπορεῖ
 κανείς νά ἀποκαλύψει τά βαθύτερα στοιχεῖα τῆς 
πίστεως. ῾Τῷ αἰτοῦντί σε δίδου᾽ λέει ὁ Κύριος 
(Ματθ. 6, 42). Κι εἶναι πολύ χαρακτηριστικό 
αὐτό πού ἔκαναν πολλοί ἅγιοι τῆς ᾽Εκκλησίας, 
σάν τόν ἅγιο ᾽Αντώνιο. Ὅταν ἤθελαν νά ποῦνε 
κάτι πιό οὐσιαστικό ἀπό τήν πνευματική ζωή στούς
 μαθητές τους ἤ στούς ἐπισκέπτες τους, ἔλεγαν
 κάτι πολύ γενικό, δίνοντας ἁπλῶς μία ἀφορμή. 
Αὐτός πού πράγματι ἦταν ἕτοιμος νά δεχτεῖ 
τόν πνευματικό λόγο, ρωτοῦσε γιά διευκρίνιση.
 Ὁπότε ἔπαιρναν ἀφορμή ἀπό αὐτό οἱ ἅγιοι
 καί προχωροῦσαν. Διαφορετικά, 
σταματοῦσαν καί ἁπλῶς προσεύχονταν. 
Γιατί τό νά προχωρᾶ κανείς ἀδιάκριτα,
 ὅπως εἴπαμε, στήν πραγματικότητα προκαλεῖ 
καταστροφή. Ὅπως λέει καί ὁ ἅγιος Μάρκος ὁ 
ἀσκητής στή Φιλοκαλία ῾ἐκεῖνος πού ἄφησε τήν 
πράξη καί βασίζεται σέ μία ἁπλή γνώση, ἀντί γιά 
δίκοπο μαχαίρι κρατᾶ καλαμένιο ραβδί, τό ὁποῖο
 σέ καιρό πολέμου, κατά τήν Γραφή, θά τοῦ τρυπήσει
 τό χέρι καί θά μπεῖ μέσα σ᾽ αὐτό καί θά τοῦ βάλει 
τό φυσικό δηλητήριο προτοῦ τοῦ τό βάλουν οἱ ἐχθροί᾽.

3. Προϋποθέσεις τοῦ ἀσκοῦντος τήν κατήχηση.

῞Ολα τά παραπάνω πού ἀναφέραμε στηρίζονται
 σ᾽ ἕνα ἁπλό ἀλλά ἀπόλυτο γεγονός, τό ὁποῖο θεωρεῖται
 αὐτονόητο στήν ὀρθόδοξη παράδοση: ὅτι ὁ ἀσκῶν τήν
 κατήχηση εἶναι σάν τούς ἀποστόλους ἤ τό λιγότερο 
πρέπει νά βρίσκεται στή γραμμή τῶν ἀποστόλων, 
νά εἶναι ἄνθρωπος δηλαδή βαθιᾶς πίστεως 
στόν ᾽Ιησοῦ Χριστό, συνειδητό μέλος τῆς ᾽Εκκλησίας,
 κεκλημένος ἀπό αὐτήν γιά τό μεγάλο καί ἱερό αὐτό
 ἔργο. Δέν ἔχει καμμία σημασία νά μιλᾶμε γιά τήν 
κατήχηση, νά ἀναφερόμαστε στό περιεχόμενό της, 
στούς τρόπους προσφορᾶς της, καί νά μήν ὑπάρχουν 
ἐκεῖνοι πού θά τήν ὑλοποιοῦν. Πάντοτε ὁ κατηχητής
 θεωρεῖτο ἀπό τήν ᾽Εκκλησία μας ὡς χαρισματοῦχος, 
ὁ ὁποῖος μέ ἐπίγνωση καί μέ μεγάλο φόβο Θεοῦ
 ἀνελάμβανε στήν ᾽Εκκλησία τή συγκεκριμένη αὐτή
 διακονία. Δέν ἀρκεῖ νά εἶναι κανείς ἁπλῶς καλό
 παιδί ἤ καί νά διακρίνεται στόν τομέα τῶν γραμμάτων.
 ᾽Απαιτεῖται τό ἐπιπλέον τῆς ἱεραποστολικῆς 
προσφορᾶς πού θά τό διακρίνει κυρίως ὁ ἐπίσκοπος
 ἤ ὁ ἐντεταλμένος ἀπό αὐτόν ὑπεύθυνος ἱερέας. 
Γι᾽ αὐτό ἴσως πολλές φορές μπορεῖ καί πρέπει
 νά μήν ἀσκηθεῖ ἡ κατήχηση, ὅταν ὑπάρχει ἔλλειψη
 τῶν χαρισματούχων αὐτῶν, καί νά ἐπιφορτισθεῖ ὁ
 ἱερέας πού μπορεῖ νά τό κάνει, δεδομένου ὅτι
 τοῦτο ἀποτελεῖ τό σημαντικότερο καί σπουδαιότερο 
ἔργο, μαζί μέ τήν τέλεση τῶν ἱερῶν ἀκολουθιῶν.
Δυστυχῶς μερικές φορές οἱ ἱερεῖς νεότητας 
῾ἐλαφρᾷ τῇ καρδίᾳ᾽ ἐπιλέγουμε τήν πιό εὔκολη γιά
 ἐμᾶς λύση: τήν ἀνάθεση τοῦ ἔργου αὐτοῦ σέ ὅποιον
 προσφέρεται, χωρίς ὅμως νά ἐξετάζουμε ἄν 
συντρέχουν σέ αὐτόν οἱ ἐκκλησιαστικές προϋποθέσεις. 
Δέν ἐννοοῦμε βεβαίως ὅτι αὐτός πού θά ἀναλάβει 
τήν κατήχηση θά εἶναι ἀναμάρτητος. ᾽Αναμάρτητοι
 δέν ὑπῆρξεν οὔτε θά ὑπάρξουν ποτέ, πλήν τοῦ 
῾Ενός, τοῦ ἐνανθρωπήσαντος Θεοῦ μας ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ. 
᾽Αλλά εἴπαμε: θά πρέπει νά εἶναι συνειδητό μέλος τῆς ᾽
Εκκλησίας, μέ ἐπίγνωση τῆς σπουδαιότητας καί τῆς 
ἱερότητας τοῦ ἔργου τῆς κατήχησης, μέ ἀγάπη πρός τά
 παιδιά καί βεβαίως μέ διάθεση συνεχοῦς καταρτισμοῦ πού
 θά τοῦ ἐπιτρέπει νά ἀντιμετωπίζει ὁποιοδήποτε θέμα
 πιθανόν τεθεῖ πρός συζήτηση ἀπό αὐτά. Τότε, ναί! 
Καί τό ἔργο του θά εὐλογεῖται ἀπό τόν Θεό, ἀλλά καί ὁ
 ἴδιος θά ἐμπλουτίζεται ἀπό τήν προσφορά καί τήν
 κένωσή του αὐτή. 

Πηγή: Ακολουθείν

Ο τσομπάνος που πήγε στον Παράδεισο!


…..Αυτός ό τσοµπάνος, πού πήγε στόν Παράδεισο, τόν λέγανε Μαυρογένη, γιατί είχε µαύρα γένια καί ζούσε µέ τήν γυναίκα του απ’ τόν κόσµο µακρυά, µέ τά ζωντανά του καί δέν κατέβαινε στό χωριό, παρά µονάχα γιά νά
πουλήση τά τυριά του καί νά ψουνίση τά χρειαζούµενα, ξεκίνησε νά λέη ό Προκόπης.
Μιάν ήµέρα τό λοιπόν, όπου βρέθτικε στό χωριό γιά τίς δουλειές του, πήγε νά άνάψη ενα κερί στήν εκκλτισιά, γιατί ήτανε θεοφοβούµενος καί καλής ψυχής άνθρωπος.Εκεί µιλούσεν ό παπάς στούς χωριανούς του καί τούς έλεγε τό κήρυγµα γιά τόν ίσιον δρόµο του Θεού, πού πάει όλόϊσια στόν Παράδεισον, αν δέν στρίβουµε δεξιά κι αριστερά. Πρέπει νά τραβούµεν ίσια καί νά είµαστε συµπονετικοί γιά κάθε άνθρωπον, όταν εχει τήν ανάγκην µας. Νάµαστεν δηλαδή ψυχηκάρη δες καί νά έλεούµε, γιατί τό ίδιο κάνει καί ο Θεός καί έλεεί τόν κόσµον όλον γιά νά ζη καί νά πορεύεται. Κι όποιον δει πώς κάνει κι αυτός τό ίδιο, τόν συµπαθα πολύ καί τόν παίρνει στόν Παράδεισον, όπου είναι ή ζωή µεγαλείο άτελείωτον! “Ετσι τά έλεγεν ο παπάς κι ετσι πρέπει νά είναι, κατά τήν γνώµην µου. Ή Έκκλησία δέν λέγει ποτέ της ψέµατα καί γιατί νά τά πη, µαθές;
Όλοι ακούγαµε τόν άπλοϊκόν τσοµπανο, πού µιλούσε µέ τόν δικό του παραστατικόν τρόπο καί κάθε λίγο σκούπιζε τά µουστάκια του, άγνωστον γιατί, καί δέν εδειχνε δυσκολία στό νά έκφραστή αυθόρµητα καί νά πη τήν πίστη του. Ό φίλος µου, πού είχε ένθουσιασθή, ρώτησε, συντοµεύοντας τήν µικρή παύση στήν διήγηση του Προκόπη:
- Καί µετά τί έγινε: …Πως πήγε στόν Παράδεισον;
- ‘Όταν γύρισε στό καλύβι του, τό είπε στήν γυναίκα του χαρούµενος αυτό τό ευχάριστο µαντάτο καί της είπε πώς θά πάει τήν άλλη µέρα νά συναντήση τόν Θεό. ‘Ετσι κι έγινε.
Τήν άλλη µέρα πηρε ψωµοτύρι µαζί του, χαιρέτισε τήν κυρά του καί ξεκίνησε γιά τόν Παράδεισο. Πήρε τόν ίσιον δρόµο καί προχωρούσε ανάµεσα στά χωράφια, χωρίς νά στρίβη δεξιά τι αριστερά, όπως είπεν ο παπάς καί τό βραδινό κοιµήθηκε κάτω από ένα δέντρο καί συνέχισε τήν άλλη µέρα τόν ίσιο δρόµο γιά τόν Παράδεισο.
‘Εφαγε καί τό ψωµοτύρι, που είχε µαζί του καί συνέχισε καί τήν τρίτη µέρα καί τήν τέταρτη. Τό ένα βουνό ανέβαινε, τό άλλο κατέβαινε. Τήν πέµπτη µέρα πεί νασε πολύ καί σκέφτηκε τί νά κάνη καί που νά βρη τροφή. Κι όταν άνέβηκε τό βουνό, πού ηταν µπροστά του, είδε στήν απέναντι πλαγιά ένα Μοναστήρι. ‘Έσυρε λοιπόν καί πήγε. Χτύπησε τήν πόρτα καί ζήτησε βοήθεια. Ευτυχώς τό Μοναστήρι βρισκόταν πάνω στόν δρόµο του. Τόν βάλανε λοιπόν µέσα στήν εκκλησιά του Μοναστηριού νά περιµένη, ώσπου νά του φέρουνε τίποτε φαγώσιµο. Κι έβλεπε ολόγυρα τίς εικόνες καί τίς θαύµαζε, όλες του φαινότανε ζωντανές, όλοζώντανες. Μόνο, πού δεν µιλούσανε. Κι όντας έστρεψε τό µάτι του καί εΙδε στόν σταυρό σταυρωµένον κι όλόγυµνο καί µατωµένον τόν Χριστό, άναφώνησε:
-’ Ωχου, τό παλληκάρι, τό λαβώσανε οί άτιµοι! ‘Ωχου καί τόν έχουν κρεµασµένον ακόµα!
- Τήν ίδια στιγµή, ένας καλόγερος του εφερε λίγα φαγώσιµα, τάβαλε πάνω στον πάγκο καί τούπε νά φάη, συνέχισε ο Προκόπης.Ό καλόγερος όµως µπαίνοντας τόν άκουσε, πού µιλούσε στόν σταυρωµένον καί τόν ρώτησε:
Μιλούσες µέ κανέναν, άδερφέ; Ό Μαυρογένης, πού υποψιάστηκε τόν καλόγερον, πώς είναι απ’ αύτούς, πού τόν σταυρώσανε, δέν είπε τίποτα. Κι όταν έφυγε ο καλόγερος φώναξε στόν σταυρωµένον:
- ‘Έ, παλληκάρι! Μπορείς νά κατεβη; από κεί πάνω, νά ‘ρθης νά φαµε µαζί αυτά, πού µου φέρανε; Θές νά ‘ρθώ νά σέ κατεβάσω εγώ;
- ‘Οχι. Μπορώ καί µόνος µου νά κατέβω. ‘Ερχοµαι.
- Κατέβηκε τό λοιπόν ο Σταυρωµένος κάτω, συνέχισε ο Προκόπης τήν άφήγησή του, καθησε στον πάγκο κι έφαγε κι έπιασε κουβέντα µέ τόν τσοµπάνο. ‘Εκείνος τούπε νά τόν πάρη µαζί του, τώρα πού πάει νά συναντήσει τόν Θεό.
Θέλεις νά σέ πάρω κι εσένα; Ό Θεός είναι καλός καί θά σε λυπηθή καί θά σέ βάλη καί σένα στόν Παράδεισο. ‘Εγώ γι’ αυτό πάω στόν Θεό. ‘Ερχεσαι µαζί µου; Δέν πρόλαβε όµως ο Σταυρωµένος ν’ άποκριθή, γιατί ακούστηκε νά ερχεται ο καλόγερος. Τότε ο Σταυρωµένος ξανανέβηκε γρήγορα πάνω στόν σταυρό κι έµεινε µέ ανοιγµένα χέρια.
Καί ο καλόγερος ρώτησε τόν τσοµπάνο:
- Τώρα µή µου πης πώς δέν µίλαγες µέ κανέναν. Σ’ ακουσα µέ τά ίδια µου τ’ αυτιά. Λέγε µέ ποιόν µιλούσες;
- Ό Μαυρογένης φοβήθηκε στήν αρχή, δίστασε καί στό τέλος είπε στόν καλόγερο πώς μιλούσε μέ τό κρεμασμένο αυτό παλληκάρι, πού τό λυπήθηκε καί τό κάλεσε νά φάνε μαζί τό βρισκάμενο. Καί είπε στόν καλόγερο:
- Μή μέ μαρτυρήσεις, άγιε καλόγερε, αλλά θέλω νά πάω στόν Παράδεισο καί ό παπάς του χωριού μας είπε νά πάρουμε τόν ίσιο δρόμο καί νά είμαστε ψυχοπονιάρηδα;
Κατάλαβες; Τό λυπήθηκα λοιπόν τό παλληκάρι καί τό κάλεσα νά πάρη κι αυτό μιά μπουκιά ψωμί. Κακό εκανα;
- ‘Οχι, όχι, καλά εκανες καί πάντα νά συμπονας τούς άναγκεμένους, αποκρίθηκε κατάπληκτος ό καλόγερος μέ τά όσα του είπε ό τσομπανος. Κι ετρεξε καί τά φανέρωσε όλα στόν Ήγούμενό του.
‘Ύστερα, λέγει η ιστορία, φτάσανε όλοι οί καλόγεροι μέ τόν Ήγούμενο στήν εκκλησιά καί βάλανε μετάνοια στόν τσομπανο, πού έφαγε μαζί με τόν Σταυρωμένο Χριστό καί τόν παρακαλέσανε νά πει καμμιά καλή κουβέντα καί γι’ αύτούς, όταν συναντήσει τόν Θεό.
- Άμα τόν δω τόν Θεό, θά του πω καί γιά σας, αλλά γιατί τό κρατατε σταυρωμένο τό παλληκάρι; Τί σας εκανε; Κατεβάστε το νά φάη καί νά ντυθη, πού είναι όλόγυμνος καί πληγωμένος. Κι αν δέν τόν θέλετε έσεις εδώ, τόν παίρνω εγώ μαζί μου.
- Έκείνοι κοκκαλώσανε απ’ τήν καλωσύνη καί τήν αθωότητα τοϋ Μαυρογένη καί, άφού του δώσανε όλα τα χρειαζούμενα, τόν συνόδεψαν κάμποσο στόν ίσιο δρόμο. πού ακολουθούσε κι όταν έκείνος απομακρύνθηκε, τόν βλέπανε πού δέν πάταγε στήν γη, αλλά περπατούσε στόν αέρα μέχρι, πού χάθηκε απ’ τά μάτια τους.
Αυτός ό καλός άνθρωπος γιά μένα θά πήγε στόν Παράδεισο τό δίχως άλλο. Γιατί λυπότανε όλους τούς πονεμένους, όπως κάνει κι ό Θεός. Έγώ γράμματα δέν ξέρω γιά νά τά πώ πιο όμορφα, αλλά θυμάμαι τόν παππού μου τόν Χαραλάμπη, πού έλεγε πώς ό,τι κάνεις σ’ αυτήν τήν ζωή τά ίδια θά σου κάνουνε κι εσένα στήν άλλη. Κι αυτό τό πιστεύω. Αυτή εναι n Ιστορία, πού άκουσα.
Από το βιβλίο του Π.μ.Σωτήρχου «Οι εραστές του παραδείσου»

"Θρησκεία και Επιστήμη: 2 δρόμοι για τον Θεό"Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος


πηγή

 Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος
Ομιλία στη Νέα Γενιά Ζηρίδη

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...