Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 07, 2012

Ὁ Ἅγιος Ἀμβρόσιος + Μητροπολίτης Σερβίων καί Κοζάνης Διονύσιος





Σήμερα ἡ Ἐκκλησία ἑορτάζει καὶ τιμᾶ τὴν ἱερὴ μνήμη τοῦ ἁγίου Ἀμβροσίου ἐπισκόπου Μεδιολάνων. Ὁ ἅγιος Ἀμβρόσιος εἶναι ἀπὸ τοὺς μεγάλους Πατέρες καὶ διδασκάλους τῆς Ἐκκλησίας τοῦ τετάρτου αἰώνα, σύγχρονος τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, ὀνομαστὸς Ἱεράρχης στὴ Δύση, ὅπως κι ὁ Μέγας Βασίλειος στὴν Ἀνατολή.

Γεννήθηκε τὸ 340 στὴ Γαλλία καὶ πέθανε τὸ 397 στὰ Μεδιόλανα, τὸ σημερινὸ Μιλάνο τῆς Ἰταλίας. Ἡ καταγωγὴ του ἦταν ἀπὸ μεγάλη οἰκογένεια τῆς Ρώμης. Ὅταν πέθανε ὁ πατέρας του, ποὺ ἦταν ἔπαρχος Γαλλίας, ὁ ἅγιος Ἀμβρόσιος γύρισε στὴ Ρώμη καὶ ἀνατράφηκε μὲ τὴν προστασία καὶ ἐπίβλεψη τῆς μεγαλύτερης ἀδελφῆς του Μαρκελλίνας. Ἡ Μαρκελλίνα γιὰ τὸν ἅγιο Ἀμβρόσιο ἦταν ὅπως ἡ Μακρίνα γιὰ τὸν ἅγιο Βασίλειο.

Ὁ ἅγιος Ἀμβρόσιος ἔκαμε λαμπρὲς νομικὲς σπουδὲς καὶ γρήγορα κατάκτησε ἀνώτερες πολιτικὲς θέσεις. Μὲ ἐκλογὴ τοῦ αὐτοκράτορα, τὸ 372 στάλθηκε στὰ Μεδιόλανα, ὡς ἔπαρχος τῆς βόρειας Ἰταλίας. Ὅταν ἔφευγε γιὰ τὴ θέση του, ὁ ἔπαρχος τοῦ Πραιτορίου, δηλαδὴ ὁ Πρωθυπουργός, τοῦ εἶπε· «Πήγαινε, Ἀμβρόσιε, καὶ νὰ συμπεριφέρεσαι ὄχι ὡς κριτής, ἀλλὰ ὡς ἱεράρχης. Στὴν ὑψηλὴ αὐτὴ καὶ ὑπεύθυνη θέση του, ὁ Ἀμβρόσιος ὑπηρετοῦσε μὲ ἀξιοθαύμαστο ζῆλο καὶ ἦταν ἀγαπητὸς σὲ ὅλους. Μεγάλο δῶρο τοῦ Θεοῦ εἶναι, ὅταν ἄξιοι καὶ εὐσεβεῖς ἄνθρωποι ἀνεβαίνουν στὰ δημόσια ἀξιώματα καὶ παίρνουν στὰ χέρια τους τὴ διοίκηση τοῦ λαοῦ. Τότε πραγματικὰ οἱ ἄνθρωποι βρίσκουν προστασία καὶ ἀσφάλεια, γιὰ νὰ ἐπιδίδωνται στὰ εἰρηνικά τους ἔργα.

Ὅταν ὁ ἅγιος Ἀμβρόσιος ἦταν ἔπαρχος στὰ Μεδιόλανα, τότε ἀπέθανε ὁ ἐπίσκοπος, καὶ οἱ ἄλλοι ἐπίσκοποι τῆς Ἐκκλησίας μαζεύτηκαν καὶ συζητοῦσαν γιὰ τὴ διαδοχή του. Ὁ λαὸς ἦταν συναθροισμένος ἀπ’ ἔξω καὶ ἀνυπομονοῦσαν ὅλοι, γιατί φοβοῦνταν μήπως ἡ Ἰουστίνα, ἡ μητέρα τοῦ αὐτοκράτορα Βαλεντιανοῦ, ποὺ ἦταν ἀρειανή, τοὺς ἐπέβαλλε πάλι ἀρειανὸ ἐπίσκοπο- ὁ ὀρθόδοξος ἐπίσκοπος Στέφανος εἶχε ἀποθάνει ἐξόριστος στὴν Καισαρεία τῆς Καππαδοκίας. Τότε, σὰν καὶ νὰ ἦταν ἀπὸ Θεοῦ, ἀκούστηκε μιὰ παιδικὴ φωνή· «Ὁ Ἀμβρόσιος ἐπίσκοπος»! Αὐτὸ διαδόθηκε σὰν σύνθημα ἀμέσως σὲ ὅλη τὴν πόλη καὶ οἱ ἐπίσκοποι, κλεισμένοι στὴν Ἐκκλησία γιὰ τὴν ἐκλογή, ἐξέλεξαν τὸν ἔπαρχο Ἀμβρόσιο, ποὺ ἀκόμα δὲν ἦταν χριστιανός, ἀλλὰ κατηχούμενος.

Ὁ ἅγιος Ἀμβρόσιος θέλησε μὲ κάθε τρόπο νὰ ἀποφύγη, δικαιολογούμενος πὼς ἦταν δημόσιος ἀξιωματοῦχος καὶ πὼς ἔπρεπε τάχα νὰ ἔχη τὴ συγκατάθεση τοῦ βασιλέα. Ὁ βασιλέας, ὅταν πληροφορήθηκε τὴν ἐκλογὴ καὶ τὶς ἀντιρρήσεις τοῦ ἐπάρχου, ἀπάντησε· «Χαίρω, ὅτι τὸν ἄνθρωπο ποὺ ἐγὼ διώρισα ἔπαρχο ἡ Ἐκκλησία τὸν ἐξέλεξε ἐπίσκοπο. Νὰ πῆτε στὸν Ἀμβρόσιο ὅτι τὸν διατάζω νὰ δεχθῆ τὴν ἐκλογή του». Ὁ Ἅγιος Ἀμβρόσιος, μὴ ἔχοντας πιὰ νὰ δικαιολογηθῆ, βαπτίσθηκε κι ἔλαβε διαδοχικά τοὺς βαθμοὺς τῆς ἱερωσύνης, πρῶτα διάκονος, ὕστερα πρεσβύτερος καὶ τελευταῖα ἐπίσκοπος. Ὅλοι χάρηκαν καὶ πανηγύρισαν, κι ὁ Μέγας Βασίλειος τοῦ ἔγραψε· «...ἐδοξάσαμεν τὸν Θεὸν ἡμῶν, τὸν καθ’ ἑκάστην γενεὰν ἐκλεγόμενον τοὺς αὐτῷ εὐαρεστοῦντας».

Ὁ ἅγιος Ἀμβρόσιος, ὡς ἐπίσκοπος τώρα, μὲ τὸ παράδειγμά του καὶ μὲ τὸ εὔγλωττο κήρυγμά του, μέσα σὲ λίγον καιρό, ἐξυγίανε τὸ ποίμνιό του ἀπὸ τὸ μίασμα τοῦ ἀρειανισμοῦ καί, ὡς ἔξοχος ποιητής, διωργάνωσε τὴ θεία λατρεία τῆς ἐπισκοπῆς του. Μεγάλη πολεμικὴ ἐναντίον τοῦ ἁγίου Ἀμβροσίου ἔκανε ἡ μητέρα τοῦ βασιλέα καὶ φανατικὴ ἀρειανὴ Ἰουστίνα· ἔφτασε νὰ ἔχη τὴν ἀξίωση νὰ παραδώση ὁ ἅγιος Ἀμβρόσιος τὸ ναό του στὸν ἀρειανὸ ἐπίσκοπο. Ὅταν τὸν κάλεσαν στὰ βασιλικὰ ἀνάκτορα καὶ τὸν διέταξαν νὰ παραδώση τὸ ναό, ὁ ἅγιος Ἀμβρόσιος ἀπάντησε· «Ὁ ἐπίσκοπος τῆς Ἐκκλησίας δὲν παραδίδει τοὺς ναοὺς τοῦ Κυρίου». Ἡ ἀπάντηση αὐτὴ ὁμοιάζει σὰν ἐκείνη ποὺ ἔδωκε ὁ Μέγας Βασίλειος στὸν ἔπαρχο Μόδεστο, ἀπεσταλμένο τοῦ ἀρειανοῦ αὐτοκράτορα Οὐάλη.

Θαρραλέα ἐπίσης ὑπῆρξε ἡ στάση τοῦ ἁγίου Ἀμβροσίου ἀπέναντι στὸν αὐτοκράτορα Θεοδόσιο. Ὅταν τότε στὴ Θεσσαλονίκη κακοποίησαν τοὺς βασιλικοὺς ἀντιπροσώπους, ὁ Θεοδόσιος ὠργίσθηκε καὶ μὲ διαταγὴ του οἱ στρατιῶτες ἔσφαξαν στὸν Ἱππόδρομο ἑπτὰ χιλιάδες ἀνθρώπους. Ὓστερ’ ἀπὸ τὸ ἔγκλημα αὐτό, ὁ Θεοδόσιος κατὰ τὴν ἑορτὴ τῶν Χριστουγέννων βρέθηκε στὰ Μεδιόλανα καὶ θέλησε νὰ μεταβῆ στὴν Ἐκκλησία καὶ νὰ κοινωνήση. Ὁ ἅγιος Ἀμβρόσιος, ντυμένος τὰ ἱερατικά του ἄμφια, βγῆκε στὴ θύρα τοῦ ναοῦ καὶ δὲν ἐπέτρεψε στὸν αὐτοκράτορα νὰ προχώρηση· «Εἶναι τὰ χέρια σου βαμμένα μὲ αἷμα», τοῦ εἶπε. Ὁ Θεοδόσιος θέλησε νὰ δικαιολογηθῆ κι ἀπάντησε στὸν Ἱεράρχη· «Κι ὁ Δαβὶδ ἁμάρτησε». Τότε ὁ ἅγιος Ἀμβρόσιος εἶπε στὸν βασιλέα· «Τὸν μιμήθηκες στὸ ἔγκλημα· νὰ τὸν μιμηθῆς καὶ στὴ μετάνοια»! Ὁ Θεοδόσιος δὲν τόλμησε νὰ εἰσέλθη στὴν Ἐκκλησία κι ἔφυγε μετανοιωμένος. Ἀμήν.

Χριστουγεννιάτικες ομιλίες π. Σάββα


1.Ἡ θεραπεία τῆς ἀνθρώπινης φιληδονίας ἀπό τόν Νεογέννητο Κύριό μας_Σύναξις Χριστουγέννων-2.Ἐξαγοραζόμενοι τόν καιρόν-κατά τόν Ἄγ. Νικόλαο Βελιμίροβιτς_Πρωτοχρονιάτικη Σύναξη


1. Π. Σάββας 2012-12-06_Ἡ θεραπεία τῆς ἀνθρώπινης φιληδονίας ἀπό τόν Νεογέννητο Κύριό μας_Σύναξις Χριστουγέννων_mp3
  

2. Π. Σάββας 2012-12-06_Ἐξαγοραζόμενοι τόν καιρόν-κατά τόν Ἄγ. Νικόλαο Βελιμροβιτς_Πρωτοχρονιάτικη Σύναξη_mp3 
Ὁμιλίες τοῦ π. Σάββα στίς 06-12-2012 (Συνάξεις Κυκλαρχισσῶν στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία 1. πατῆστε ἐδῶ  καί τήν ὁμιλία 2. πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

ΟΣΙΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ



Τῌ Ζ' ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΜΗΝΟΣ
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Μνήμη τοῦ Ὁσίου Πατρὸς ἡμῶν Ἀμβροσίου, Ἐπισκόπου Μεδιολάνων.

Τῇ Ζ' τοῦ αὐτοῦ μηνός, Μνήμη τοῦ Ὁσίου Πατρὸς ἡμῶν Ἀμβροσίου, 
Ἐπισκόπου Μεδιολάνων.

Τὸ φθαρτὸν Ἀμβρόσιος ἐκδὺς σαρκίον,
Θείας μετέσχεν ἀμβροσίας ἀξίως.
Ἑβδόμῃ Ἀμβρόσιος ποτὶ ἄμβροτον ἤλυθεν οὖδας.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Μνήμη τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος Ἀθηνοδώρου.

Χαίρων Ἀθηνόδωρος, εἰ τμηθῇ ξίφει,
Ἀφῃρέθη τὸ πνεῦμα καὶ πρὸ τοῦ ξίφους.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ὁ Ἅγιος Νεόφυτος, ἐν τῇ θαλάσσῃ βληθείς, τελειοῦται.

Στίχοι
Θανὼν ὁ Νεόφυτος ὑδάτων μέσον,
Παρ᾿ ὑδάτων ζῇ μυστικῶν διεξόδους.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ὁ Ἅγιος Δομέτιος, ξίφει τελειοῦται.
Δὸς Δομέτιε Χριστομάρτυς καὶ λάβε.
Δὸς τὴν κεφαλήν, καὶ λάβε στέφος μέγα.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, οἱ Ἅγιοι Ἰσίδωρος, Ἀκεψιμᾶς, καὶ Λέων πυρὶ τελειοῦνται.

Διττοῖς συνάθλοις Ἰσίδωρε συμφλέγου·
Ἴσων γὰρ αὐτοῖς δωρεῶν Θεοῦ τύχης.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ὁ Ἅγιος Ἀμμοῦν, Ἐπίσκοπος Νητρίας, ἐν εἰρήνῃ τελειοῦται.

Ἀμμοῦν πατρὸς κατεῖδες Νητρία τρία,
Κόσμου φυγήν, ἄσκησιν, ἔξοδον βίου.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες, Γαϊανὸς καὶ Γάϊος, πυρὶ τελειοῦνται.
Ἂν καὶ καμίνου Γάϊε βληθῇς μέσον,
Σοῦ Γαϊανὸς οὐκ ἀφέξομαι λέγει.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, οἱ Ἅγιοι τριακόσιοι Μάρτυρες, οἱ ἐν Ἀφρικῇ, ξίφει τελειοῦνται.

Δόξης ὑπὲρ σῆς, ὦ Τριάς, τετμημένην,
Διπλοτριπλῆν δέχου με ἑξηκοντάδα.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ὁ Ὅσιος, Ἰγνάτιος, ὁ πλησίον τῶν Βλαχερνῶν κείμενος, 
ἐν εἰρήνῃ τελειοῦται.

Πλήρης ἀπῆλθες πράξεων χρηστῶν Πάτερ,
Ἐκ τοῦ ματαίου καὶ κακῶν πλήρους βίου.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Μνήμη τοῦ Ὁσίου πατρὸς ἡμῶν Παύλου Μοναχοῦ, 
τοῦ ὑποτακτικοῦ.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Μνήμη τῶν ἁγίων Μαρτύρων Πρίσκου, Μαρτίνου καὶ Νικολάου·
 ὧν ὁ μὲν λιμῷ, ὁ δὲ πέλεξι κατακοπείς, ὁ δὲ τρίτος διὰ πυρός, ἐτελειώθησαν·
 Ἡ δὲ σύναξις αὐτῶν τελεῖται πλησίον τοῦ τείχους τῶν Βλαχερνῶν.

Λιμῷ θανόντα Πρίσκον ἄρτου γηΐνου,
Ὁ Χριστὸς ἄρτον ψωμιεῖ τῶν Ἀγγέλων.
Πέλεξι συγκόπτουσι Μαρτίνου κρέα,
Κρεῶν μακέλλαις δυσσεβεῖς ἀνθρωπίνων.
Ἐξῆλθε δόγμα δαίμοσι πλάνης θύειν,
Οἷς, Νικόλαε, μὴ θύων, εἰς πῦρ θύῃ.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, τὰ Ἐγκαίνια τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, ἐν τοῖς Κουράτορος.
Ἧς ταῖς ἁγίαις πρεσβείαις, ὁ Θεός, ἐλέησον καὶ σῶσον ἡμᾶς Ἀμήν.

Η καρδιά σας να είναι απλή, όχι διπλή και ανειλικρινής, αγαθή κι όχι πονηρή και ιδιοτελής.



Απλά, απαλά θα κάνετε το καθετί. Δεν 
θα κάνετε τίποτε με σκοπιμότητα. 
Να μη λέτε, “θα το κάνω έτσι, για 
να έλθει αυτό το αποτέλεσμα”, 
αλλά θα το κάνετε έτσι απαλά, 
χωρίς να το ξέρετε. Δηλαδή 
Προσεύχεσθε απλά και δεν 
σκέφτεσθε τι θα χαρίσει ο Θεός
 μές στην ψυχή σας. 
Δεν κάνετε υπολογισμούς.
 Ξέρετε, βέβαια, τι χαρίζει ο
 Θεός στην επαφή μαζί Του, 
αλλά είναι σαν να μην ξέρετε. 
Να μην το συζητάτε ούτε με 
τον εαυτό σας. Έτσι, όταν λέτε
 την ευχή “Κύριε, Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”, να τη λέτε απαλά, απλά 
και να μη σκέφτεσθε τίποτε άλλο παρά μόνο την ευχή. Αυτά είναι πολύ
 λεπτά πράγματα και χρειάζεται να επενεργήσει η χάρις του Θεού.
Η καρδιά σας να είναι απλή, όχι διπλή και ανειλικρινής, αγαθή κι όχι
 πονηρή και ιδιοτελής. Την απλή και αγαθή ψυχή όλο την επιζητούν,
 αναπαύονται σ΄ εκείνη, την πλησιάζουν χωρίς φόβο, χωρίς υποψία.
 Και η ίδια ζει με εσωτερική ειρήνη, έχει αγαθή σχέση μ΄ όλους τους 
ανθρώπους και μ΄ όλη την κτίση. Ο αγαθός, ο καλοκάγαθος, αυτός 
που δεν έχει πονηρούς λογισμούς, ελκύει την χάρι του Θεού. Κυρίως
 η αγαθότητα και η απλότητα ελκύουν την χάρι του Θεού, είναι οι 
προϋποθέσεις, για να έλθει ο θεός και “μονήν ευρήσει”.
Αλλά πρέπει να γνωρίζει ο αγαθός και τις πονηρίες του διαβόλου και 
των ανθρώπων, διότι πολύ θα ταλαιπωρείται, αλλιώς θα έπρεπε 
να ζει σε κοινωνία αγγέλων

ΓΕΡΟΝΤΑΣ  ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ 

Συναξαριστής της 7ης Δεκεμβρίου


Ὁ Ἅγιος Ἀμβρόσιος ἐπίσκοπος Μεδιολάνων

 


Ὁ Ἀμβρόσιος, διακεκριμένος Ῥωμαῖος πολίτης, γεννήθηκε περίπου τὸ 340 μ.Χ. Σπούδασε ῥητορική, φιλοσοφία καὶ νομικά.

Στὰ Μεδιόλανα ἀσχολήθηκε μὲ τὸ ἐπάγγελμα τοῦ δικαστῆ. Φύλαττε μὲ λόγια καὶ ἔργα τὴν ἀλήθεια καὶ ἀπέδιδε ἀντικειμενικὰ τὴν δικαιοσύνη, ἂν καὶ δὲν εἶχε βαπτισθεῖ ἀκόμα χριστιανός.

Ὅσον ἀφορᾷ σ᾿ αὐτὸ ὅμως, ἀπαντᾷ ὁ θεόπνευστος λόγος τῆς Ἁγίας Γραφῆς: «Ἀλλ᾿ ἐν παντὶ ἔθνει ὁ φοβούμενος αὐτὸν καὶ ἐργαζόμενος δικαιοσύνην δεκτὸς αὐτῷ ἐστι». Δηλαδή, σὲ κάθε ἔθνος, ὁποῖος σέβεται τὸ Θεὸ καὶ πολιτεύεται στὴ ζωή του μὲ δικαιοσύνη, εἶναι δεκτὸς ἀπ᾿ Αὐτὸν καὶ εἶναι δυνατὸν νὰ ἀρέσει σ᾿ Αὐτόν.

Καὶ πράγματι, ὁ Ἀμβρόσιος μὲ τὴ ζωή του ἄρεσε στὸ Θεό. Γι᾿ αὐτὸ καὶ τὸν ἀξίωσε νὰ βαπτισθεῖ χριστιανός, νὰ γίνει ἔπειτα ἀναγνώστης, καὶ ἀφοῦ μέσα σὲ λίγο χρονικὸ διάστημα πέρασε ὅλους τοὺς ἐκκλησιαστικοὺς βαθμούς, μετὰ ἀπὸ ἀπόφαση τοῦ βασιλιᾶ Οὐαλεντιανοῦ τοῦ Α´, χειροτονήθηκε ἐπίσκοπος Μεδιολάνων.

Σὰν ἐπίσκοπος, ὁ Ἀμβρόσιος ποίμανε ἄριστα τὸ ποίμνιό του, ἀγωνίστηκε κατὰ τῶν αἱρέσεων, ἀλλὰ καὶ τὸ βασιλιὰ Θεοδόσιο δὲν ἐπέτρεψε νὰ εἰσέλθει στὸ ναό, παρὰ μόνο ὅταν μετάνιωσε εἰλικρινὰ γιὰ τοὺς φόνους ποὺ ἔκανε στὸν Ἱππόδρομο τῆς Θεσσαλονίκης.
Ὁ Ἀμβρόσιος πέθανε εἰρηνικὰ τὸ ἔτος 397 μ.Χ., σὲ ἡλικία 57 χρονῶν.

 


Ἀπολυτίκιον 
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Ὡς θεῖος διδάσκαλος καὶ ἱεράρχης σοφός, δογμάτων ἀκρίβειαν μυσταγωγεῖς τοὺς πιστούς, Ἀμβρόσιε ὅσιε· λύεις αἱρετιζόντων τὴν ἀχλὺν τοῖς σοῖς λόγοις· φαίνεις τῆς εὐσεβείας τὴν θεόσδοτον χάριν· ἐν ᾗ τούς σὲ γεραίροντας συντήρει ἀπήμονας.

Κοντάκιον 
Ἦχος γ’. Θείας πίστεως.
Θείοις δόγμασι περιαστράπτων, ἀπημαύρωσας Ἀρείου πλάνην, Ἱερομύστα καὶ ποιμὴν Ἀμβρόσιε· θαυματουργῶν δὲ δυνάμει τοῦ Πνεύματος, πάθη ποικίλα σαφῶς ἐθεράπευσας. Πάτερ Ὅσιε, Xριστὸν τὸν Θεὸν ἱκέτευε, δωρήσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.

Κάθισμα 
Ἦχος δ’. Ὁ ὑψωθεὶς ἐν τῷ Σταυρῷ.
Λόγους ζωῆς Πάτερ σοφὲ κεκτημένος, τὰς διανοίας τῶν πιστῶν καταρδεύεις, καὶ καρποφόρους χάριτι δεικνύεις ἀεί, τῶν αἱρετιζόντων δέ, κατακλύζεις τὰς φρένας, χάριν ἀναβλύζων τε, ἰαμάτων ἐκπλύνεις, παθῶν παντοίων ῥύπον ἀληθῶς, ἱερομύστα θεόφρον Ἀμβρόσιε.

 

 
Ὁ Ἅγιος Ἀθηνόδωρος

Ὑπερβολικὰ θαυμαστὴ ὑπῆρξε ἡ εὐψυχία, μὲ τὴν ὁποία ὑπέφερε φρικιαστικὰ μαρτύρια, ἐπειδὴ ἐπέμενε στὴν ὁμολογία τοῦ Χριστοῦ. Ὁ ἅγιος Ἀθηνόδωρος καταγόταν ἀπὸ τὴν Μεσοποταμία καὶ μαρτύρησε ὅταν αὐτοκράτορας ἦταν ὁ Διοκλητιανὸς (290).

Ἔτσι λοιπόν, στὴν ἀρχὴ τοῦ ἔκαψαν τὶς σάρκες μὲ ἀναμμένες ἀπὸ ῥητίνη λαμπάδες. Ἔπειτα, τοῦ ἔβαλαν στὶς μασχάλες σιδερένιες πυρακτωμένες σφαῖρες. Καὶ στὴ συνέχεια τὸν ξάπλωσαν σὲ χάλκινο πυρωμένο τάπητα. Ἀλλ᾿ ἡ καρτερία ποὺ ἔδειξε σ᾿ ὅλα αὐτὰ τὰ μαρτύρια καὶ οἱ θερμὲς προσευχές του πρὸς τὸν Ὕψιστο, τράβηξαν στὴ χριστιανικὴ πίστη πενήντα εἰδωλολάτρες.

Ἔτσι παρέδωσε τὴν ἁγία του ψυχή, ἀφοῦ προετοίμασε γιὰ τὸν οὐρανὸ καὶ ἄλλες ἐκλεκτὲς διὰ τῆς ἀληθινῆς ἀρετῆς ψυχές.


 

 
Ὁ Ἅγιος Νεόφυτος

Μαρτύρησε διὰ πνιγμοῦ μέσα στὴ θάλασσα.


 

 
Ὁ Ἅγιος Δομέτιος

Μαρτύρησε διὰ ξίφους.


 

 
Οἱ Ἅγιοι Ἰσίδωρος, Ἀκεψιμᾶς καὶ Λέων

Μαρτύρησαν διὰ πυρός.


 

 
Ὁ Ὅσιος Ἀμμοῦν «ὁ τῆς Νιτρίας»

Ὁ Ἅγιος Νικόδημος ἀναφέρει ὅτι εἶναι ὁ ἴδιος Ἅγιος με αὐτὸν τῆς 4ηςὈκτωβρίου, ἀλλ᾿ αὐτὸς λέγεται «ὁ ἐν Νιτρίᾳ», κατ᾿ ἄλλα δὲ Μηνολόγια (ἐσφαλμένα) ἐπίσκοπος Νιτρίας. Δηλαδή, τὰ λιγοστὰ βιογραφικά του στοιχεῖα δὲν εἶναι σαφῆ.


 

 
Οἱ Ἅγιοι Γάιος καὶ Γαϊανός

Μαρτύρησαν διὰ πυρός.


 

 
Οἱ Ἅγιοι 300 Μάρτυρες ποὺ μαρτύρησαν στὴν Ἀφρική

Μαρτύρησαν τὸν 5ο αἰῶνα μετὰ Χριστὸν στὰ χρόνια τοῦ βασιλιᾶ Ζήνωνα.

Τότε στὴν Ἀφρικὴ δυὸ ἐπίσκοποι Μονοφυσῖτες, ὁ Κύριλλος καὶ ὁ Βαλινάρδης, ἔπεισαν τὸν ἄρχοντα Ὀνώριχο, μονοφυσίτη καὶ αὐτόν, νὰ κινήσει ἄγριο καὶ φονικὸ διωγμὸ ἐναντίον τῶν χριστιανῶν.

Οἱ ἐν λόγῳ λοιπὸν Μάρτυρες, καταγγέλθηκαν καὶ ἐπέμειναν στὴν ὀρθόδοξη ὁμολογία καὶ ἔτσι ὅλοι πέθαναν δι᾿ ἀποκεφαλισμοῦ. Μεταξὺ αὐτῶν, ἦταν γέροντες, νέοι καὶ οἰκογενειάρχες, ἀλλὰ ὅλοι ὑπέστησαν τὸ μαρτύριο γενναιότατα, ἀληθινοὶ ἥρωες τῆς θρησκείας τοῦ Σταυροῦ.


 

 
Ἅγιοι Ὀρθόδοξοι Μάρτυρες ποὺ κάηκαν μέσα σὲ Ναό

Αὐτοὶ κάηκαν ζωντανοὶ ἀπὸ τοὺς Ἀρειανοὺς στὴν Καρχηδόνα, τὴν στιγμὴ ποὺ ἦταν συναθροισμένοι στὸν Ναὸ καὶ προσεύχονταν.


 

 
Οἱ Ἅγιοι Δύο ἱερεῖς

Αὐτοὶ μαρτύρησαν στὴν Καρχηδόνα στὰ χρόνια τοῦ βασιλιᾶ Ζήνωνα (474-476) καὶ ὅταν ἄρχοντας ἐκεῖ ἦταν ὁ Ὀνώριχος ὁ Ἀρειανός. Ἀφοῦ τοὺς συνέλαβαν, τοὺς θανάτωσαν μαρτυρικὰ μὲ πριόνισμα.


 

 
Οἱ Ἅγιοι 60 ἱερεῖς

Ἀφοῦ συνελήφθησαν μαζὶ μὲ τοὺς πιὸ πάνω Μάρτυρες, θανατώθηκαν, ἀφοῦ τοὺς ἔκοψαν τὶς γλῶσσες.


 

 
Ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη γυναίκα ποὺ μαρτύρησε στὴ Ῥώμη

Κάηκε ζωντανὴ στὴ Ῥώμη, ἐπειδὴ δὲν θέλησε νὰ δεχτεῖ τὸν Ἀρειανισμὸ καὶ προτίμησε τὴν Ὀρθοδοξία.


 

 
Ὁ Ὅσιος Ἰγνάτιος

Αὐτὸς λέγεται ὅτι μόναζε σ᾿ ἕνα κελὶ κοντὰ στὶς Βλαχερνὲς καὶ ἀπεβίωσε εἰρηνικά.


 

 
Ὁ Ὅσιος Παῦλος ὁ Ὑποτακτικός

Ἀπὸ ποὺ ἦταν καὶ ποὺ μόναζε οἱ Συναξαριστὲς δὲν τὸ ἀναφέρουν. Ἀναφέρουν μόνο μερικὲς παράδοξες θαυματουργίες του, ὅτι δηλαδὴ ἔβαλε τὸ χέρι του μέσα σὲ καυτὴ πίσσα χωρὶς νὰ καεῖ καὶ ἄλλα παρόμοια.

Ἀπὸ τὴν Μονή του, στὴν ὁποία εἶχε φήμη Ἁγίου καὶ θαυματουργοῦ, ἀναχώρησε στὰ Ἱεροσόλυμα καί, ἀφοῦ προσκύνησε τοὺς Ἁγίους Τόπους, πέρασε στὴν Κύπρο, ὅπου ἀσκήτευε πάνω σ᾿ ἕνα βουνὸ γιὰ ἀρκετὰ χρόνια. Ἐπειδὴ ὅμως τὸν ἐνοχλοῦσαν οἱ προστρέχοντας σ᾿ αὐτόν, ἔφυγε στὴν Κωνσταντινούπολη καί, ἀφοῦ ἀνέβηκε μὲ θεία προσταγὴ στὸ ὄρος Παρηγοριά, ἀπεβίωσε μετὰ ἀπὸ μικρὸ χρονικὸ διάστημα.


 

 
Ὁ Ἅγιος Πρίσκος

Γιὰ τὸν Μάρτυρα αὐτὸν σημειώνεται μόνο, ὅτι συμμαρτύρησε μαζὶ μὲ τοὺς Μάρτυρες Μαρτίνο καὶ Νικόλαο καὶ ὅτι πέθανε μαρτυρικὰ ἀπὸ στέρηση τροφῆς. Γίνεται δὲ καὶ τῶν τριῶν ἡ πανήγυρης κοντὰ στὸ τεῖχος τῶν Βλαχερνῶν.


 

 
Ὁ Ἅγιος Μαρτῖνος

Μαρτύρησε, ἀφοῦ τὸν κομμάτιασαν μὲ τσεκοῦρι.


 

 
Ὁ Ἅγιος Νικόλαος

Μαρτύρησε διὰ πυρός.


 

 
Τὰ ἐγκαίνια τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου «ἐν τοῖς Κουράτορος»
Κατὰ τὸν Πατμιακὸ Κώδικα 266.


 

 
Ὁ Ὅσιος Γρηγόριος ὁ Ἡσυχαστής

Ἔζησε στὰ μέσα τοῦ 14 αἰῶνα μ.Χ. καὶ ὑπῆρξε κτήτορας τῆς Μονῆς Ἁγίου Νικολάου τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ποὺ σήμερα ὀνομάζεται Μονὴ Γρηγορίου, ἀπὸ τὸ ὄνομα τοῦ κτήτορα.Ἔζησε ὁσιακὰ καὶ ἀπεβίωσε εἰρηνικά.

Ἀπολυτίκιον 
Ἦχος α’. Χορὸς Ἀγγελικός.
Ἐγρήγορσιν ἀεί, πρὸς ζωῆς ἀναβάσεις, ποιούμενος σοφέ, τοὺς ὁσίους σου πόνους, εἰς ὕψος ἀνέδραμες, ἀπαθείας Γρηγόριε, ὅθεν ἔλαμψας, τῶν ἀρετῶν ταὶς ἀκτίσι, καὶ κατηύγασας, τῶν Μοναστῶν τᾶς χορείας, πιστῶς ἐπομένας σοι.

 

 
Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Νηστευτὴς «ὁ ἐν τῷ Σπηλαίῳ»

Ρῶσος


 

 
Ὁ Ὅσιος Γεράσιμος ὁ ἐξ Εὐρίπου (Εὐβοίας)

Ἱεραπόστολος τῆς Ἑλλάδας κατὰ τοὺς χρόνους τῆς φραγκοκρατίας (μέσα 13ου αἰῶνα - περὶ τὸ 1320). Γεννήθηκε στὴ νῆσο Εὔριπο (Εὔβοια) ἀπὸ πλούσιους καὶ εὐγενεῖς γονεῖς. Οἱ γονεῖς τοῦ Γερασίμου κατάγονταν ἀπὸ τὴν δυτικὴ φραγκικὴ οἰκογένεια τοῦ Ῥήγα Φάτζου.

Κατὰ τὸ δεύτερο μισὸ τοῦ 13ου αἰῶνα, ὁ Γεράσιμος ἦλθε στὸ Σινᾶ, στὴ Μονὴ τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης. Ἐκεῖ γνώρισε τὸ «ὑπερβάλλον» τῆς ἀρετῆς τοῦ Γρηγορίου τοῦ Σιναΐτου, προσκολλήθηκε σ᾿ αὐτὸν καὶ ἔγινε ἕνας ἀπὸ τοὺς μαθητές του.

Ἔτσι ἔφθασε σὲ μεγάλο ὕψος πράξεως καὶ θεωρίας, ὥστε νὰ γίνει γιὰ τοὺς ἄλλους «ὑπόδειγμα καὶ ἀρχέτυπον τῶν καλῶν ἁπάντων» καὶ «ἐκμαγεῖον ἀρετῶν».

Ὅταν ὁ Γρηγόριος ὁ Σιναΐτης ἐγκατέλειψε τὸ Σινᾶ, ὁ μαθητής του Γεράσιμος τὸν ἀκολούθησε καὶ ὅταν ἔφθασαν στὴν Ἑλλάδα, στάθμευσαν γιὰ λίγο στοὺς Καλοὺς λιμένες τῆς Κρήτης, ἀπὸ ὅπου ὁ μὲν Γρηγόριος ὁ Σιναΐτης κατευθύνθηκε στὸ Ἅγιον Ὄρος, ὁ δὲ Γεράσιμος ἀποβιβάστηκε στὴν ἠπειρωτικὴ Ἑλλάδα, ὅπου καὶ ἔδρασε ἱεραποστολικά.
Τελικά, ἐπέστρεψε ὡς μοναχὸς Γεράσιμος Σιναΐτης στὴν ἰδιαίτερη πατρίδα του, τὴν Εὔβοια.

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 06, 2012

Αγάπη και ανεξικακία στον εχθρό,αλλ΄ όχι φιλία




Τὸν ἐχθρό σου, ποτὲ μὴν τὸν κάνεις φίλο

π. Ἀθανάσιου Μυτιληναίου

Ἀπὸ ὁμιλία εἰς τὴν Σοφία Σειράχ, ἀρ. 160

«Μὴ πιστεύσεις τῷ ἐχθρῷ σου εἰς τὸν αἰῶνα» (Σοφία Σειράχ ιβ΄ καὶ ιθ΄). 
Ποτὲ μὴν ἐμπιστευθεῖς εἰς τὸν ἐχθρόν σου, ὅταν σοῦ ἐμφανίζεται ὡς φίλος· ποτέ, εἰς τὸν αἰῶνα, ποτέ. Ἄλλο πρᾶγμα βέβαια νὰ φαίνεσαι ὅτι εἶσαιἀνεξίκακος ἀπέναντί του· καὶ ἐκ βαθέων μάλιστα ἀνεξίκακος, καὶ εὐεργετικὸς μάλιστα. Αὐτὸ εἶναι ἄλλο πρᾶγμα, καὶ ἐντελλόμεθα νὰ τὸ κάνουμε αὐτό, καὶ ἄλλο πρᾶγμα εἶναι νὰ ἐμπιστευθεῖς ὅ,τι ἀφορᾶ σὲ σένα, τὰ μυστικά σου, τὰ προβλήματά σου, τὴ ζωή σου. (Αὐτὸ) ποτέ. Καὶ νὰ γνωρίζετε ὅτι ποτέ, παλαιὸς ἐχθρός, δὲν γίνεται φίλος. Αὐτὸ νὰ τὸ ξέρετε. Μπορεῖ νὰ τὰ φτιάξουμε, νὰ λέμε καλημέρα, νὰ λέμε ἐγκαρδίως καλημέρα, ἀλλὰ νὰ γίνει φίλος μας, (αὐτὸς μπορεῖ νὰ δείξει ὅτι θὰ ἤθελε νὰ γίνει φίλος μας), ἐμεῖς οὐδέποτε θὰ ἐμπιστευθοῦμε. Θὰ ἐπαναλάβω: «Μὴ πιστεύσεις τῷ ἐχθρῷ σου εἰς τὸν αἰῶνα».
Καὶ ἐξηγεῖ ἡ Σοφία Σειράχ: «Ὡς γὰρ ὁ χαλκὸς ἰοῦται, οὕτως ἡ πονηρία αὐτοῦ». Ὅπως, λέγει, σκουριάζει ὁ χαλκός, ἔτσι καὶ ἡ πονηρία του. Δηλαδή, διαρκῶς αὐξάνει ἡ πονηρία του, ὅπως καὶ ἡ σκουριὰ στὸ χαλκό, γιατὶ εἶναι κακὸς ἄνθρωπος.
«Καὶ ἐὰν ταπεινωθῇ καὶ πορεύηται συγκεκυφώς»: Κι ἂν ἀκόμα ταπεινωθεῖ (μὲ τὴν ἔννοιαν νὰ δείξει εὐτέλεια, ἐξευτελισμὸ τοῦ ἑαυτοῦ του) καὶ περπατάει καμπουριασμένα, μὲ τὸ κεφάλι κάτω, σκυμμένο·
«ἐπίστησον τὴν ψυχήν σου καὶ φύλαξαι ἀπ᾿ αὐτοῦ»: πρόσεξε, πές στὸν ἑαυτό σου ὅτι δὲν πρέπει ποτὲ νὰ ἐμπιστευθεῖς, φυλάξου ἀπ’ αὐτὸν τὸν ἄνθρωπον·
«καὶ ἔσῃ αὐτῷ ὡς ἐκμεμαχὼς ἔσοπτρον»: σὰν ἐκεῖνον ποὺ ἔχει καθαρίσει αὐτὸν τὸν χάλκινον, «ἐκμεμαχώς»,  δηλαδὴ μ’ ἕνα πανὶ καθάρισε τὴν χάλκινη ἐπιφάνειαν, τὸν χάλκινον καθρέπτη, ἀλλὰ ἡ ὀξείδωσίς του θὰ φανεῖ γρήγορα. Γυαλίστηκε· πρόσεξε· παλιὸς ἐχθρός· ἡ ὀξείδωσή του θὰ ἀναφανεῖ πάλι.
«καὶ γνώσῃ ὅτι οὐκ εἰς τέλος κατίωσε»: Καὶ τότε θὰ καταλάβεις ὅτι δὲν ἔχει τελειωμὸ ἡ σκουριά·
 «μὴ στήσῃς αὐτὸν παρὰ σεαυτῷ»: Μὴν τὸν βάλεις δίπλα σου· νὰ πεῖς· θὰ τὸν κάνω συνέταιρο, συνάδελφο, θὰ συνεργασθοῦμε, θὰ τὸν κάνω συγγενῆ μου· 
«μὴ ἀνατρέψας σε στῇ ἐπὶ τὸν τόπον σου»: μὴ σὲ ἀναποδογυρίσει καὶ καθίσει στὸν δικό σου τὸν τόπο·
«μὴ καθίσῃς αὐτὸν ἐκ δεξιῶν σου»: Δηλαδὴ μὴν τοῦ δείξεις εὔνοια, «μήποτε ζητήσῃ τὴν καθέδραν σου», τὸν τόπον σου, δηλαδὴ τὴν καρέκλα σου, «καὶ ἐπ᾿ ἐσχάτων ἐπιγνώσῃ τοὺς λόγους μου» καὶ στὸ τέλος θὰ θυμηθεῖς τὰ λόγια μου ποὺ σὲ συμβουλεύω, «καὶ ἐπὶ τῶν ρημάτων μου κατανυγήσῃ» καὶ τότε θὰ λυπηθεῖς γι’ αὐτὰ ποὺ σούχω πεῖ.
Προσοχή. Πρέπει νὰ προσέξουμε. Καὶ συνεχίζει: «καὶ ἐν τοῖς χείλεσιν αὐτοῦ γλυκανεῖ ὁ ἐχθρὸς καὶ ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ βουλεύσεται ἀνατρέψαι σε εἰς βόθρον»: Μὲ τὰ λόγια του θὰ δείξει ὅτι εἶναι πολὺ σπουδαῖος ἀπέναντί σου, σ’ ἀγαπᾶ, ἀλλὰ ἀπὸ μέσα του σκέπτεται, πῶς θὰ σὲ ρίξει μέσα σὲ βόθρο.
Πῶς τὸ λέγει ἐκεῖ ὁ ψαλμωδός; μιλοῦσαν λέγει, ὄμορφα, μὲ γλυκὰ λόγια, ἀλλὰ στὸ βάθος τὰ λόγια τους ἦσαν ὡσεὶ βολίδες, πέτρες. Μιλᾶνε ὡραῖα, στὴν πραγματικότητα ὅμως, σκέπτονται ἄσχημα. «Ἐν ὀφθαλμοῖς αὐτοῦ δακρύσει ὁ ἐχθρός»: θὰ φτάσει ἀκόμη καὶ νὰ δακρύσει μπροστά σου
«καὶ ἐὰν εὕρῃ καιρόν, οὐκ ἐμπλησθήσεται ἀφ᾿ αἵματος»: κι ἂν εὕρει κατάλληλη στιγμή, δὲν θὰ χορτάσει ἀπὸ δολοφονικὰ αἵματα.
Γι’ αὐτὸ ἂς προσέχουμε· πολλάκις οἱ ἄνθρωποι δὲν ἀλλάζουν. Δὲν ἀλλάζουν. Θὰ τὸ πῶ διὰ τρίτην φορά. Παλιὸς ἐχθρός, φίλος δὲν γίνεται εἰς τὸν αἰῶνα. Ποτέ. Νὰ τὸ ξέρετε. Δὲν σημαίνει ὅτι δὲν θὰ ποῦμε καλημέρα· (Θὰ ποῦμε), ἀλλὰ δὲν θὰ ἐμπιστευθοῦμε. Αὐτὸ θέλω νὰ καταλάβουμε.
Ἀλλὰ καὶ ὁ Κύριος μίλησε γι’ αὐτὴν τὴν ὑποκρισία τῶν ἀνθρώπων, ὅταν εἶπε, «μὴ γίνεσθε ὥσπερ οἱ ὑποκριταί...».
Πάντως, ἂν δὲν προσέξουμε ἡ βλάβη μας θὰ εἶναι σίγουρη καὶ ἀναπόφευκτη. Ὁ ἕνας μπορεῖ νὰ μᾶς πλησιάζει μὲ συμπαθῆ, θλιμμένη ὄψη. Κι ὁ ἄλλος μπορεῖ νὰ μᾶς προσεγγίζει γελαστός, χαρούμενος, χωρὶς νὰ ξέρουμε τί κρύβει μέσα του. Καὶ εἰς τὴν μία περίπτωση καὶ εἰς τὴν ἄλλη χρειάζεται ἐπαγρύπνησις καὶ προσοχὴ στὶς σχέσεις μας, γιὰ νὰ μὴ λυπηθοῦμε ἀργότερα.
«Συγκύφων πρόσωπον καὶ ἑτεροκωφῶν, ὅπου οὐκ ἐπεγνώσθη, προφθάσει σε καὶ ἐὰν ὑπὸ ἐλαττώματος ἰσχύος κωλυθῇ ἁμαρτεῖν, ἐὰν εὕρῃ καιρόν, κακοποιήσει» (στ. 27-28). Δηλαδή, ἔχοντας σκυμμένο τὸ πρόσωπό του καὶ κρυφακούοντας μὲ τὸ ἕνα αὐτί, ἐκεῖ ποὺ δὲν θὰ ἔχει γίνει ἀντιληπτὸς καὶ κανεὶς δὲν θὰ τον ἀντιλαμβάνεται, θὰ σὲ προλάβει γιὰ νὰ σοῦ κάνει κακό. Καὶ ἂν ἀπὸ κάποια σωματική του ἀδυναμία ἐμποδισθεῖ νὰ σὲ βλάψει, ὅμως, ὅταν βρεῖ τὴν εὐκαιρία καὶ τὸν τρόπο θὰ σὲ κακοποιήσει...
Ἀδελφοί μου, χωρὶς νὰ ξεπέσουμε εἰς τὴν καχυποψίαν, (διότι ὅπως ξέρετε ἡ καχυποψία εἶναι κακὸ πρᾶγμα καὶ μάλιστα σὲ μερικοὺς εἶναι ἀρρώστια...) θὰ πρέπει νὰ προσέχουμε πολὺ ἀπ’ αὐτὰ ὅλα τὰ ἐμπαθῆ καὶ ὑποκριτικὰ πρόσωπα.

Ἀπομαγνητοφώνηση: Π.Σ.

Μέχρι πότε επίσκοποι, ιερείς, μοναχοί και λαϊκοί θα επιτρέπουμε τους οικουμενιστές, να λακτίζουν και να μιαίνουν τα Ιερά και τα Άγια της Ορθοδοξίας;



Η οργή του Θεού έχει καταλάβει την Εκκλησία εδώ και 
πολλές δεκαετίες. Ο Παπισμός και ο Οικουμενισμός 
θριαμβεύουν. Τότε ο Μ. Αθανάσιος και οι άλλοι Πατέρες
 κατενόησαν τον κίνδυνο, που περιέγραφε το όραμα 
του Μ. Αντωνίου. Τώρα βλέπουμε να μολύνονται οι ναοί 
και τα θυσιαστήρια απο συμπροσευχές και συλλείτουργα 
με τους «αλόγους» αιρετικούς και ενισχύουμε την μόλυνση 
και την επαινούμε, συλλακτίζοντες κι εμείς μέσα εις τα
 Άγια των Αγίων. Αν παρακολουθήσει κανείς οικουμενίστικα
 συλλείτουργα και συμπροσευχές, σαν αυτό που έγινε στην
 Καμπέρα, στην Ζ' Γενική Συνέλευση του Παγκόσμιου
 Συμβουλίου των δήθεν Εκκλησιών, και σαν αυτά που
 γίνονται συχνά με τη συμμετοχή ιερέων ομοφυλοφίλων 
που τολμούν και κρατούν το Άγιο Δισκοπότηρο και
 γυναικών επισκόπων και ιερειών, η εικόνα υπερβαίνει 
και το όραμα του Μ. Αντωνίου. Μόνη ελπίδα για να 
επανεύρει η Εκκλησία την ομορφιά της είναι η σύσταση
 και συμβουλή του Μ. Αντωνίου: 
«Μόνον μη μιάνετε εαυτούς μετά των Αρειανών». 
Μόνο να μη μιανθούμε από την κοινωνία μας με τον 
Παπισμό και Οικουμενισμό, με τους φιλοπαπικούς 
και οικουμενιστάς "Ορθοδόξους" Κληρικούς. 
Επειδή μέχρι τώρα δεν το επράξαμε δυναμικά και
 αποφασιστικά, γι' αυτό παρατείνει ο Θεός επί έτη 
την οργή του, την αιχμαλωσία των Ορθοδόξων στην
 παναίρεση του Οικουμενισμού.  
Όσο απρακτούμε και βρίσκουμε διάφορες προφάσεις
 πνευματικοφανείς, το βδέλυγμα της ερημώσεως 
θα ίσταται εν τόπω αγίω.

Το κουίζ της ημέρας! Πόσα θα κόψει σήμερα ο Σταύρος Θεοδωράκης από όσα είπε ο π.Σαράντης Σαράντος στην εκπομπή "Πρωταγωνιστές";


"Ο δημοσιογράφος δεν μπορεί να πιστεύει σε Θεό, να ψηφίζει κόμμα, να έχει σεξουαλικότητα, πατρίδα, ομάδα."
(Σταύρος Θεοδωράκης -Απο συνέντευξή του στο ομοφυλοφιλικό περιοδικό "10% " τεύχος 21 Ιανουάριος - Μάρτιος 2008)
Σε όσους παροικούν στην μιντιακή Βαβέλ, ο Σταύρος Θεοδωράκης είναι γνωστός απο την δεκαετία του 80 τότε που 



 
με την "βοήθεια" του προσωπικού του φίλου Γιώργου Παπανδρέου ( του γνωστού μας δηλαδή δωσίλογου τέως πρωθυπουργού) πρωτοεμφανίστηκε στο τότε Δ΄ πρόγραμμα του ραδιοφώνου της ΕΡΤ με την εκπομπή "Θέλουμε τον κόσμο και τον θέλουμε τώρα" και η οποία σύντομα μετεξελίχθηκε σε ραδιοφωνική ζώνη στην οποία απέκτησαν "ραδιοφωνική φωνή" πολλοί φερέλπιδες (νέοι τότε) της Νέας Εποχής , της Σαϊεντολογίας και σήμερα "πρωταγωνιστές" των μνημονίων, των δανειακών συμβάσεων και της νεοταξικής "επανίδρυσης" της Ελλάδας.

Ο Σταύρος Θεοδωράκης αν και πολύ νέος τότε και χωρίς να έχει προσφέρει τίποτε το φοβερό στην δημοσιογραφία , ως εκφραστής της "καινοτομίας" και της "ρήξης" με τα επιλεγμένα απο τον ίδιο και τους σπόσορές του "κατεστημένα", ανέβηκε με γερό σπρώξιμο απο το Παπανδρεϊκό και Σημιτικό περιβάλλον δέκα- δέκα τα σκαλιά της τηλεοπτικής αναγνωρισιμότητας καθιερώνοντας στην τηλεόραση της ΝΕΤ την εκπομπή "Πρωταγωνιστές" η οποία έδωσε κυριολεκτικά "δημοσιογραφικές μάχες", όπως π.χ για την υπεράσπιση της κατάργησης του θρησκεύματος απο τις ταυτότητες.

Μια εκπομπή στην οποία παρήλαυναν καθημερινά όλοι οι αστέρες του "εκσυγχρονισμού" και της "μεταρρύθμισης", αυτοί δηλαδή που μπόλιασαν την χώρα μας με κάθε είδους δηλητήριο ώστε μετά απο λίγα χρόνια να την παραδώσουν ετοιμοθάνατη στα χέρια των οίκων της ανομίας , της διαφθοράς και της τοκογλυφίας.

Προσφέροντας λοιπόν τόσο καλές υπηρεσίες στην προπαγάνδα της Νέας Εποχής και στην κρυφή προώθηση των μηνυμάτων της Σαϊεντολογικής αντίληψης για την ζωή και την ..πρόοδο και την "δημοκρατία", ήταν πολύ φυσικό να γίνει σύντομα ένα απο τα βασικώτερα "εργαλεία" των ιδιωτικών Μέσων Μαζικής Εξαπάτησης.

Σήμερα το βράδυ στις 23.30 στην μαγνητοσκοπημένη εμπομπή του "Πρωταγωνιστές" (τηλεόραση MEGA) που θα ασχοληθεί με το ζήτημα της σεξουαλικής αγωγής και των εκτρώσεων, θα φιλοξενήσει τις απόψεις ενός κοριτσιού που έκανε έκτρωση στα 16 της , του γνωστού σεξολόγου και τέως "σεξοεκπαιδευτή" του υπουργείου παιδείας Θ. Ασκητή, του ψυχίατρου κ. Γκοτζαμάνη και του Αρχιμανδρίτη π. Σαράντη Σαράντου εφημέριου του Ι.Ν Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αμαρουσίου και προέδρου της "Εστίας Πατερικών Μελετών" ο οποίος έχει πρωτοστατήσει όχι μόνο στον αγώνα για την ανάδειξη των Ορθόδοξων αντιρρήσεων ως προς την κάρτα του πολίτη (νέα ταυτότητα) αλλά και σε εκείνες που αφορούν την λεγομένη "σεξουαλική διαπαιδαγώγηση" στα σχολεία.

Μιας δηλαδή "εκστρατείας" εκμαυλισμού της νεολαίας ή οποία "κατηχούμενη" και απο το σχολείο στα δόγματα της Νέας Εποχής, θα υιοθετήσει τις αυτοκαταστροφικές επι της ουσίας σεξουαλικές συμπεριφορές, ώστε στην ενηλικίωση να έχει ήδη ευνουχιστεί πνευματικά, πράγμα που θα εξασφαλίσει την ασφάλεια και την μακροημέρευση του νέου ολοκληρωτισμού ο οποίος ήδη σήμερα είναι ορατός ακόμα και σε εκείνους που δεν έχουν αποβάλλει απο τα μάτια τους τις παλιές ιδελογικές τους τσίμπλες.

Το κουίζ λοιπόν της ημέρας για να επανέλθουμε, είναι πόσα θα κόψει στο μοντάζ ο καλός αυτός δημοσιογράφος απο όσα εχει πεί στην συνέντευξή του ο π. Σαράντης Σαράντος;

Πολλοί θα με κατηγορήσουν ότι βιάζομαι να βγάλω συμπεράσματα και ότι ο κ. Θεοδωράκης παρουσιάζοντας τους "πρωταγωνιστές" των θεμάτων του απλώς παρουσιάζει τις απόψεις τους.
Απαντώ πολύ σύντομα ότι η "καλή μέρα απο το πρωί φαίνεται". 
Ο στόχος του κ. Θεοδωράκη είναι να βγεί στον αέρα αυτό που εκείνος θέλει και φυσικά να μείνει στον τηλεθεατή αυτό που θέλουν τα αφεντικά του.

Ως ένα μικρό δείγμα της ...αντικειμενικής ενημέρωσης που προσφέρει παραθέτω ενδεικτικά μερικά αποσπάσματα απο άρθρα του.

"Γ.....τε γιατί χανόμαστε" *

"...όλοι κάποια στιγμή έχουμε σκεφθεί ότι ο ανάποδος άνθρωπος που έχουμε απέναντι μας είναι απλός ένας … ανέραστος ... Η δυτική κοινωνία όμως συχνά υποτιμά τους νόμους της φυσικής και της φύσης. Κάπως έτσι υποτίμησε και την θεραπευτική αξία του σεξ. Το πιο πιθανό είναι ότι αυτή η υποτίμηση «επιβλήθηκε» από τις εκκλησίες. Επί αυτού έχουν γραφτεί πολλά και δεν είναι της ώρας να τα αναφέρω. Σημασία έχει ότι η δράση της εκκλησίας εναντίον του σεξ συνεχίζεται ακόμη και σήμερα....Είναι αστείο αλλά δοκιμάστε να γράψετε στον υπολογιστή σας κλασικές λέξεις που σχετίζονται με την σεξουαλική πράξη, θα σας βγουν όλες κόκκινες λες και την ορθογραφική διόρθωση την έχει αναλάβει ο παπάς της γειτονιάς σας... Και σήμερα τα λάθη της πολιτικής, οι κακοποιήσεις στα σπίτια, οι αντιδράσεις στους δρόμους, οι αναπηρίες της θρησκείας, έχουν πολλές φορές περισσότερη σχέση με το σεξ παρά με οτιδήποτε άλλο. 
Ας απελευθερωθούμε λοιπόν και ας μιλήσουμε ανοιχτά γι' αυτό που μας καθορίζει. Η Λαμπρία, ο Γαλδαδάς, ο Χωμενίδης, ο Καμπουράκης, ο Κορτώ, η Λίνα έκαναν την αρχή. Ακούστε τους κι αν μπορείτε ακολουθήστε τους..."

http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=5034 

Mια λεζάντα για το παγκάρι!

Γράψτε κι εσείς τη δική σας λεζάντα για το παγκάρι! Την αρχή κάνουν πολιτικοί και άλλες προσωπικότητες (δια χειρός Σταύρου Θεοδωράκη).

«Νομίζω ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να οργανωθεί στη Σύμη ένα συνέδριο για τα θρησκευτικά σύμβολα και τις εικόνες. Έχω ήδη επικοινωνήσει με τον κύριο Ερντογάν.»
Γιώργος Παπανδρέου

«Αυτός ο *** που πήρε το παγκάρι να ξέρει ότι αν τον πιάσουμε θα τον *** δέκα ***»
Θεόδωρος Πάγκαλος - αντιπρόεδρος
(μετάφραση: Αυτός ο κύριος που πήρε το παγκάρι να ξέρει ότι...
αν τον πιάσουμε θα τον συνετίσουμε δέκα φορές»)

«Ήδη ζήτησα την παραίτηση του τοπικού αστυνομικού Διευθυντή, επισπεύδω τις διαδικασίες χορήγησης ασύλου και βάζω κάμερες σε όλους του ναούς»
Μιχάλης Χρυσοχοίδης

«Σας είπα έχω παραιτηθεί. Είναι η τελευταία φορά που με ενοχλείτε»
Κώστας Καραμανλής

«Ο Κώστας Μητσοτάκης ήταν όλες αυτές τις μέρες στο σπίτι μας στα Χανιά»
Ντόρα Μπακογιάννη

«Αυτά συμβαίνουν όταν τα πολιτικά τζάκια δεν σέβονται την πατρίδα, την θρησκεία και την οικογένεια»
Αντώνης Σαμαράς

«Όλος μαζί ο κεντρώος χώρος θα προστατεύσει την χώρα από τους βάνδαλους»
Διορθωτική δήλωση από Δημήτρη Αβραμόπουλο

«Αυτός που πήρε την οθόνη πλάσμα από το τοίχο της εκκλησίας θα πρέπει να την επιστρέψει το συντομότερο»
Άρης Σπηλιοτόπουλος

«Τώρα που το λέτε και εγώ θυμάμαι ότι και στην Πολιτική Άνοιξη είχαμε ένα ανάλογο παγκάρι το οποίο είχε φέρει ο Σαμαράς»
Νικήτας Κακλαμάνης

«Εμείς πιστεύουμε ότι μαζί ΠΑΣΟΚ και ΝΔ τράβηξαν το θησαυροφυλάκιο από την θέση του. Μόνος του ένας δεν μπορούσε. Το ΠΑΜΕ θα προχωρήσει σε αποκλεισμό εκκλησιών για να αποτρέψει την συνέχιση του πλιάτσικου»
Αλέκα Παπαρήγα

«Οι καπιταλιστές δεν σέβονται ούτε τον Άγιο Δημήτριο»
Παρέμβαση σφήνα από την Λιάνα Κανέλλη

«Σκοπιανοί. Μόνο αυτό σας λέω. Σκοπιανοί. Το έχω καταγγείλει ήδη στον κύριο Αυτιά»
Παναγιώτης Ψωμιάδης

«Το αστυνομικό κράτος και η κρατική καταστολή που έχει μετατρέψει σε κατεχόμενη ζώνη τα Εξάρχεια δεν απέτρεψαν άλλη μια απόδραση»
Αλέξης Τσίπρας

«Είναι φοβερό. Οι πλαστικές συσκευασίες θα έπρεπε να είχαν ανακυκλωθεί προ πολλού»
Νίκος Χρυσόγελος

«Και πάλι καλά. Αν δεν αντιστεκόταν ο Ορθόδοξος καντηλανάφτης, αυτοί οι μαύροι που εισέβαλαν στην εκκλησία θα είχαν πάρει και τα εικονίσματα. Λέω «μαύροι» και ας με κατηγορήσουν κάποιοι προοδευτικοί γιατί αν ήταν «άσπροι» θα τους βλέπαμε μέσα στη νύχτα. Τώρα κανείς δεν τους είδε».
Γιώργος Καρατζαφέρης

«Ήταν λάθος που βιάστηκε η κυβέρνηση και πήρε με αυτόν τον τρόπο το παγκάρι. Εμείς είχαμε αποφασίσει να το δώσουμε».
Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος

«Το θεωρώ απαράδεκτο. Η Δημοτική είναι η γλώσσα του κράτους. Αν εμπλέκετε αναπληρωτής καθηγητής θα τιμωρηθεί»
Άννα Διαμαντοπούλου

«Δεν έχω ακόμη ενημερωθεί».
Παύλος Γερουλάνος








ΚΛΑΣΣΙΚΟΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 

Ένα μοντέλο σε στιλ Γκάνας θέλει η Γερμανία για την Ελλάδα


Το «παίγνιο» που εξελίσσεται στην Ελλάδα μέσω Μνημονίων και εντολών της τρόικας δεν έχει νόημα, σύμφωνα με κάποια από τις γνωστές οικονομικές θεωρίες. Αν λάβουμε υπόψη μας τη θεώρηση του Κύκλου του Σικάγο, της περίφημης Σχολής Φρίντμαν και τις παραλλαγές της, θα έπρεπε να έχουμε μείωση κρατικών δαπανών, ιδιωτικοποιήσεις, απελευθέρωση της αγοράς, ελαχιστοποίηση της φορολογίας, περιβάλλον φιλικό στις ξένες επενδύσεις. 

Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στην Ελλάδα, όπου ο κύκλος της ρευστότητας και της κατανάλωσης εκμηδενίζεται, η φορολογία αυξάνεται με θυελλώδη ρυθμό και το περιβάλλον, παρά την κάθετη αποκεφαλαιοποίηση των αξιών, ειδικά στα ακίνητα, μόνον φιλικό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί για ξένες επενδύσεις. 
Αν, από την άλλη, ακολουθήσουμε τη Σχολή του Κέινς, που θεωρείται αντίποδας της Σχολής του Σικάγο και στην οποία βασίστηκε η Αμερική για να βγει από την ύφεση του 1930, θα έπρεπε να εκλογικεύσουμε τις κρατικές δαπάνες, να ενισχύσουμε τις δημόσιες επενδύσεις, να κάνουμε λειτουργικό το κράτος και τη γραφειοκρατία, να διατηρήσουμε σε ισχύ το κοινωνικό κράτος, παρά το κόστος του. Καμία σχέση επίσης με όσα συμβαίνουν την τελευταία τριετία αλλά και σήμερα στην Ελλάδα. 
Στο πρώτο μοντέλο επίσης τις θέσεις εργασίας δημιουργεί ο ιδιωτικός τομέας. 
Στο δεύτερο μοντέλο, ο δημόσιος τομέας. 
Στο μοντέλο της τρόικας οι θέσεις εργασίας χάνονται, χωρίς να αναπληρώνονται ούτε από τον δημόσιο ούτε από τον ιδιωτικό τομέα.

Θα πει κάποιος καλοπροαίρετος ότι ακολουθείται το ατυχές και πολλαπλά καταστροφικό μοντέλο του ΔΝΤ. Προφανώς ούτε αυτό ισχύει. Καταρχάς η παρουσία του ΔΝΤ, ενός λογιστηρίου, στην ουσία, από την πλευρά των αγορών και του διεθνούς παράγοντα των πιστωτών, συνδέεται σε όλες τις περιπτώσεις, πλην της ελληνικής ιδιαιτερότητας, με την παρουσία της Παγκόσμιας Τράπεζας. Το ΔΝΤ κάνει τις περικοπές και η Παγκόσμια Τράπεζα χρηματοδοτεί προγράμματα του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα, που οδηγούν σε ανάκαμψη. Βάζει δηλαδή χρήμα στην εσωτερική οικονομία μιας χώρας, που δοκιμάζεται από τις περικοπές του ΔΝΤ. 
Το μοντέλο του ΔΝΤ επίσης ποντάρει σε μια θεωρία αποπληθωρισμού, με τη διαδικασία της εσωτερικής υποτίμησης, μειώνει δαπάνες, πιέζει για αποκρατικοποιήσεις και υπολογίζει στο αξίωμα των ισολογισμένων προϋπολογισμών και των πρωτογενών πλεονασμάτων. Το μοντέλο αυτό, για να λειτουργήσει στην πράξη, προϋποθέτει εθνικό νόμισμα που υποτιμάται και με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται και η διατήρηση της ρευστότητας στην εσωτερική οικονομία μιας χώρας.

Τίθεται το ερώτημα τι μοντέλο ακολουθείται στην Ελλάδα. Η απάντηση δεν βρίσκεται στις οικονομικές θεωρίες, αλλά στα μοντέλα που ακολουθούνται για να χειραγωγηθεί μια χώρα που μετεξελίσσεται σε παραγωγό και όχι πλέον σε καταναλωτή ή σε εισαγωγέα ενέργειας· είτε αυτή είναι πετρέλαιο είτε φυσικό αέριο. Προβεβλημένα είναι δύο παραδείγματα. 
Το ένα είναι της Γκάνας, με τους χρυσοφόρους ενεργειακούς ορίζοντες και τους πάμφτωχους κατοίκους, θύματα μιας χρεοκοπίας που προηγήθηκε την άντλησης του μαύρου χρυσού. Τα τεράστια υπερκέρδη της αφρικανικής χώρας διαχέονται σε ξένες δυνάμεις και οικονομίες και η χώρα μένει σε κατάσταση σταθερής χρεοκοπίας στο εσωτερικό της. 
Το άλλο μοντέλο είναι της Νορβηγίας. Οταν οι κυβερνήσεις των Νορβηγών πέτυχαν τον διακανονισμό με την Αγγλία για τα πετρέλαια της Βόρειας Θάλασσας και ενώ η χώρα βρισκόταν σε κατάσταση χρεοκοπίας και εκεί, υπό τον έλεγχο του ΔΝΤ, η Νορβηγία προχώρησε στους διακανονισμούς με τις διεθνείς εταιρίες για την εξόρυξη των πετρελαίων, έδιωξε το ΔΝΤ και αρνήθηκε τις επίμονες πιέσεις για ένταξή της στη ζώνη του ευρώ. Σήμερα, σύμφωνα με τις διεθνείς εκθέσεις, βρίσκεται με το υψηλότερο βιοτικό επίπεδο στην Ευρώπη, με την οικονομία της δυναμικά αναπτυσσομένη. Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Είναι εμφανές ότι στην Ελλάδα η Γερμανία εφαρμόζει το μοντέλο της Γκάνας.

Η σπηλιά του Αγιου Νικολάου κοντά στη Βηθλεέμ


πηγή

The cave of St. Nicholas, beneath the main church
Η πόλη Μπείτ Ζαλά(Beit Jala) είναι μια περιοχή 14.500 χιλιάδων κατοίκων
 κοντά στη Βηθλεέμ.Πρόκειται για την βιβλική Γάλεν η οποία αναφέρεται 
στην Παλαιά Διαθήκη(Ιησούς Ναυή 15,59).
St Nicolas Church was hit by Israeli missiles and heavy artilery in December 2000
Το 305 μ.Χ. μοναχοί από την Ανατολία(Μικρά Ασία)έφτασαν εδώ και 
ίδρυσαν ένα μοναστήρι με κάποιες σπηλιές και οικίες.
Σ'αυτό το μοναστήρι ασκήτεψε για τέσσερα χρόνια(μεταξύ 312-315)ο 
Άγιος Νικόλαος.Ο Mar Nicola, όπως τον ονομάζουν οι ντόπιοι,
ασκήτεψε σε μία μικρή σπηλιά σ'αυτήν την μικρή πόλη.
Inside the Cave of St Nicholas
 Ό Άγιος Νικόλαος είναι ο προστάτης Άγιος αυτής της περιοχής.
Κάθε οικογένεια στη Μπείτ Ζαλά έχει κάποιο μέλος που φέρει τ'όνομα 
Νικόλαος.
Την ημέρα της εορτής του Αγίου(19 Δεκεμβρίου με το παλαιό ημερολόγιο)
μικροί-μεγάλοι εκκλησιάζονται στον ναό του Αγίου Νικολάου όπου πάντοτε 
 στη Θεία Λειτουργία προεξάρχει ο πατριάρχης Ιεροσολύμων.

Ακολουθεί λιτανεία μέχρι την σπηλιά όπου ασκήτεψε ο Άγιος Νικόλαος και 
το απόγευμα επειδή όλες οι οικογένειες έχουν κάποιον Νικόλαο κάνουν 
επισκέψεις και προσφέρουν δώρα όχι μόνο στους εορτάζοντες αλλά και 
σε όλα τα παιδιά.Οι ντόπιοι έχουν να διηγηθούν στους επισκέπτες πολλά 
θαύματα του Αγίου.
Photo: J M Rosenthal/Anglican World

Photo: chadzimarko <a href="http://www.flickr.com/photos/chadzimarko/2121236496/" target="new" class="link">Flickr</a>



Ο ναός του Αγίου Νικολάου χτίστηκε μετά τον τελευταίο σεισμό του 1927,
χτισμένη πάνω στα ερείπα μίας εκκλησίας αφιερωμένης στον Άγιο Γεώργιο,
το Άγιο Βήμα της οποίας μπορεί να δει κάποιος σ'ένα χαμηλότερο επίπεδο
 Στο μικρό σπήλαιο του Αγίου Νικολάου μπορεί κάποιος να παρατηρήσει στον
 τοίχο μωσαικά τα οποία χρονολογούνται από τον 6ο αιώνα.
πηγή

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...