Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Αυγούστου 10, 2013

«Παιδιά χωρίς Θεό»: ιστοσελίδα για την προώθηση του αθεϊσμού στα παιδιά

Η Αμερικανική Ανθρωπιστική Οργάνωση (AHA) δημιούργησε έναwebsite αφιερωμένο στην παροχή βοήθειας στα παιδιά και τους εφήβους διαφόρων ηλικιών που δεν πιστεύουν στο Θεό ή που δεν έχουν ακόμη σχηματίσει ολοκληρωμένη άποψη, στο δρόμο τους προς τον αθεϊσμό.
Η ιστοσελίδα KidsWithoutGod.com («Παιδιά χωρίς Θεό»), που προωθείται από την ΑΗΑ στα τέλη Νοεμβρίου, μεταξύ άλλων θεμάτων, παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη θρησκεία, την επιστήμη, τη σεξουαλικότητα και τις διακρίσεις.

Όπως ανακοινώνεται στην αρχική σελίδα, με την φράση-καλωσόρισμα, «Παιδιά χωρίς Θεό» είναι ένα site για τα εκατομμύρια των νέων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο που «επέλεξαν την γνώση» και «εγκατέλειψαν τις προκαταλήψεις» (!).
«Παιδιά χωρίς Θεό» θα είναι μια φιλική κοινότητα για τα παιδιά που ίσως να είναι πολύ ντροπαλά για να ρωτήσουν ευθέως έναν ενήλικα πώς μπορεί ένας καλός άνθρωπος να μην έχει την ανάγκη για έναν Θεό, λέει ο διευθυντής της AHA Roy Speckhardt.
Η Αμερικανική Οργάνωση λέει ότι ξόδεψε περισσότερα από 30.000 (!!!) δολάρια σε διαφήμιση «για να βεβαιωθούν ότι τα παιδιά γνωρίζουν το νέο μέσο». Εκτός από τις διαφημίσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς, η εκστρατεία προώθησης περιλαμβάνει onlineδιαφημίσεις που εμφανίζονται σε διάφορες τοποθεσίες, συμπεριλαμβανομένων των FacebookGoogle και YouTube, ενώ τοNational Geographic Kids και το Disney.com αρνήθηκαν να τις δημοσιεύσουν, ομολογεί η Οργάνωση.
«Τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν ότι υπάρχει ένας άλλος τρόπος για να μάθουν τις ηθικές αξίες που δεν προέρχονται αναγκαστικά από τη θρησκεία» διακηρύσσει ο Speckhardt.

Το σχόλιό μας:

Δώσαμε link προς το αθεϊστικό site, για λόγους εντιμότητας. Θα δώσουμε και μερικά links προς άρθρα του δικού μας ιστότοπου, που σίγουρα δεν έχουν υπόψιν οι Αμερικανοί άθεοι, ενώ οι εν Ελλάδι άθεοι, κι αν τα έχουν υπόψιν, δεν τολμούν - ας τους τσιγκλίσω λίγο - να τα σκεφτούν σοβαρά. Φυσικά υπάρχουν και στην Ελλάδα αθεϊστικοί ιστότοποι με άξονα το "κάνε το καλό χωρίς Θεό".
Συνοπτικά, ας πούμε ότι δε χρειαζόμαστε το Θεό "για να είμαστε καλοί άνθρωποι". Η πίστη στο Θεό υπάρχει επειδή είναι αληθινή κι όχι επειδή "την έχουμε ανάγκη". Όμως ο άνθρωπος μπορεί να ωφεληθεί από τη σχέση του με το Θεό - να ενωθεί με Αυτόν και να γίνει άγιος.
Παραθέτω τα λόγια του π. Νικολάου Λουδοβίκου, που κάθε άλλο παρά χαμηλού επιπέδου παπάς είναι και που καλώ κάθε ειλικρινή αναζητητή της αλήθειας - ό,τι κι αν πιστεύει - να τον προσέξει:
«Το Ευαγγέλιο είναι εύκολο να γίνει ηθικολογία, δηλ. να χρησιμοποιηθεί για να λέμε διάφορα "πρέπει": πρέπει να είμαστε καλοί, να μη λέμε ψέματα κ.τ.λ. Αυτά εν πολλοίς δε σημαίνουν και τίποτα, γιατί κατ' αρχήν δε χρειάζεται και το Ευαγγέλιο για να τα πούμε... Είναι σημαντικά, αλλά δεν είναι σημαντικά από μόνα τους. Το σημαντικό είναι κυρίως: τι ήρθε ακριβώς να κάνει ο Χριστός στον κόσμο, σε τι χρειάζεται η ενσάρκωση του Θεού. Αυτή είναι και η διαφορά του χριστιανισμού από οποιαδήποτε διδασκαλία... Το Ευαγγέλιο δε μιλάει για την καθημερινή συμπεριφορά. Θα 'τανε πολύ μικρό, θα 'ταν μείωση του Ευαγγελίου να πούμε ότι γι' αυτό το πράγμα μιλάει... Η ηθική συμπεριφορά του χριστιανού είναι αποτέλεσμα ενός γεγονότος πολύ μεγαλύτερου και πολύ βαθύτερου».
Και τώρα για το αθεϊστικό site: Το αν πρόκειται για αθέμιτο προσηλυτισμό κ.τ.λ. ή όχι (όπως ίσως σκεφτεί ο διερχόμενος μπλογκοναύτης), το παρακάμπτω. Όμως είναι χαρακτηριστικό ότι η ΑΗΑ έχει στις τσέπες της και ξοδεύει 30.000 δολάρια για την προπαγάνδα της. Το ίδιο ακριβώς και οι δολοφονικές και αποικιοκρατικές πολυεθνικές, που λανσάρουν καταστροφικά για τον άνθρωπο προϊόντα διατροφής, διασκέδασης, τεχνολογίας (με πλήθος παρενέργειες) κ.τ.λ., ενώ οι υπερασπιστές της ψυχοσωματικής υγείας του ανθρώπου έχουν ελάχιστα μέσα και χρήματα, εκτός όταν είναι κι αυτοί διαπλεκόμενοι με εταιρίες, που θέλουν να καπελώσουν επικερδώς την εκάστοτε προσπάθεια.
Ομοίως, η σοβαρή ορθόδοξη ιεραποστολή πένεται και πεινάει. Ο αγώνας - σε υλικό επίπεδο - είναι άνισος και αυτό ας το ξέρουν οι "προοδευτικοί" άθεοι. Δεν είμαστε Βατικανό ή προτεσταντικές καιπεντηκοστιανές σέχτες με εκατομμύρια δολάρια. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να διαφημίσουμε εξίσου το δικό μας θησαυρό, οπότε θα έβλεπαν οι απέναντι αδελφοί τι θα πάθαινε (από μόνη της) η δική τους εκστρατεία. Και τούτο, γιατί εκείνοι δεν "επέλεξαν τη γνώση εγκαταλείποντας τις προκαταλήψεις", αλλά (χωρίς να το γνωρίζουν) κάνουν ακριβώς το αντίθετο.
Φυσικά, ας μην ανησυχούν, οι νέοι ξέρουν την αθεΐα (προπαγανδίζεται με όλα τα μέσα!). Το Χριστό δεν ξέρουν...
Εννοείται ότι δε θέλουμε βρόμικα λεφτά. Ευτυχώς που δεν έχουμε τέτοια! Και διαθέτουμε κάτι πολύ ισχυρότερο για τη δική μας προσπάθεια: τον ίδιο το Χριστό. Κι εδώ πρέπει να ξυπνήσουν οι δικοί μας - ιερείς κ.λ.π. Ούτε αρκετά χρήματα διαθέτουμε (ενώ κάποιοι έχουν) ούτε προσευχή κάνουμε, τέτοια που να σωθούν οι ψυχές. Κοιμόμαστε λοιπόν και αφήνουμε τα παιδιά, τους έφηβους και τους γονείς, να τους κατασπαράξουν οι "καλοί άνθρωποι που δε χρειάζονται το Θεό...".
Αυτά. Δε χρειάζονται περισσότερα λόγια.  

πηγή

Οι Αγιορείτες Πατέρες: Απαντούν σε όσους βιάστηκαν να τους κατακρίνουν για την ανωνυμία τους!

Αγιορείτες Πατέρες:
Οι Αγιορείτες πατέρες της επιστολής που δημοσιεύσαμε εχθές διάβασαν τα σχόλια των αναγνωστών, σε πολλά από τα οποία υπάρχει η κατάκριση της ανωνυμίας που αποφάσισαν να κρατήσουν. Την επιστολή των Αγιορειτών Πατέρων αλλά και τα σχόλια των αναγνωστών μπορείτε να τα δείτε εδώ.

Η απάντησή τους είναι η παρακάτω:
Θα θέλαμε να απαντήσουμε στους αγαπητούς  «ανώνυμους» σχολιαστές (που μας κατηγορούν για την ανωνυμία, ενώ αυτοί δεν θα υποστούν τίποτα από την επωνυμία , ενώ εμείς την ίδια ημέρα θα παύσουμε να είμαστε «Αγιορείτες Πατέρες», λόγω απέλασης, διότι ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης αν δεν συμφωνείς μαζί του, δεν αστειεύεται (βλέπε διωγμό Ι.Μ. Εσφιγμένου), ότι ο κίνδυνος που διατρέχει η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, δεν είναι αν αναγνωρίζεται ο Γ. Παΐσιος ή ο Γ. Πορφύριος, που κακώς οι ζηλωτές δεν αναγνωρίζουν , αλλά ότι ο κ. Βαρθολομαίος - όπως του τα επισημαίνει ο γενναίος Μητροπολίτης Πειραιώς στην 73 σελίδων επιστολή του - αναγνωρίζει τις αιρετικές εκκλησίες και ενεργεί μαζί τους ιεροπραξίες που δεν επιτρέπουν οι ιεροί κανόνες , για τα οποία δεν τον μνημονεύουν οι Εσφιγμενίτες, για αυτό έδωσε τη Μονή Εσφιγμένου, σε μια αδελφότητα, η οποία συχνά αναστατώνει και προσβάλλει τον Άγιον Όρος και φαίνεται σαν να ήλθε να υπηρετήσει ανθρώπινα συμφέροντα αντί τον Χριστό που είναι η κεφαλή της Εκκλησίας και να κερδίσει την περιουσία της Εσφιγμένου, αδιαφορώντας για το κακό του Αγίου ΄Ορους.

Εμείς σαν αγιορείτες μοναχοί, πονούμε για το κακό του Αγίου Όρους και για τον κίνδυνο της Ορθόδοξης Εκκλησίας κι αυτά υποστηρίζουμε, το Άγιον Όρος και την Ορθοδοξία, όχι τους Εσφιγμενίτες ή τους ζηλωτές, κι αυτό πολεμούμε, την αίρεση, τον οικουμενισμό και οσους τον ακολουθούν.

Εμείς οφείλουμε να κάνουμε το καθήκον μας, να ομολογούμε Χριστό και Ορθοδοξία, ο δε παντοδύναμος Θεός, θα φέρει τη σωτηρία, αμήν.
Αγιορείτες Πατέρες

ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΥ, ΞΥΣΤΟΥ ΚΑΙ ΙΠΠΟΛΥΤΟΥβί

15Γιορτάζουμε σήμερα 10 Αυγούστου, ημέρα μνήμης των Αγίων Λαυρεντίου, Ξύστου και Ιππολύτου.

Οι Άγιοι Λαυρέντιος αρχιδιάκονος, Ξύστος πάπας Ρώμης και Ιππόλυτος μαρτύρησαν το 253 μ.Χ.

Ο άρχιδιάκονος Λαυρέντιος ήταν από τους πιο γνωστούς κληρικούς της ρωμαϊκής Εκκλησίας, και του είχαν εμπιστευθεί τη διαχείριση της περιουσίας της. Όταν έγινε ο διωγμός κατά των χριστιανών, ο πάπας Ρώμης Ξύστος (ή Σίξτος) ο Β', που καταγόταν από την Αθήνα, πρώτος πρόσφερε θυσία τον εαυτό του, ομολογώντας τον Χριστό και αποκεφαλίστηκε.

Κατόπιν συνέλαβαν και το Λαυρέντιο. Επειδή ήταν διαχειριστής της Εκκλησίας, τον διέταξαν να παραδώσει τους θησαυρούς της. Ο Λαυρέντιος δέχθηκε, και μετά από λίγο επέστρεψε με μια μεγάλη φάλαγγα αμαξών, γεμάτες φτωχούς, ορφανά και αναπήρους.

Και απάντησε στον ηγεμόνα ότι σε όλους αυτούς τους πάσχοντες είναι αποταμιευμένοι οι θησαυροί της Εκκλησίας, «ὅπου οὔτε σῆς οὔτε βρῶσις ἀφανίζει, καὶ ὅπου κλέπται οὐ διορύσσουσιν οὐδὲ κλέπτουσιν» (Ευαγγέλιο Ματθαίου, στ' 20).

Δηλαδή, όπου ούτε σκόρος, ούτε σαπίλα και σκουριά αφανίζουν αυτούς τους θησαυρούς, και όπου ούτε κλέφτες μπορούν να τρυπήσουν τους τοίχους αυτών των θησαυροφυλακίων, για να κλέψουν το πολύτιμο περιεχόμενο τους. Εξαγριωμένοι τότε οι ειδωλολάτρες, έψησαν το Λαυρέντιο ζωντανό, πάνω σε σιδερένια σχάρα.

Το λείψανο του παρέλαβε κάποιος ευσεβής χριστιανός, ο Ιππόλυτος. Όταν, όμως, το έμαθε αυτό ο ηγεμόνας, διέταξε και τον έσυραν άγρια άλογα μέσα σε αγκάθια, και έτσι μαρτυρικά τελείωσε τη ζωή του και ο Ιππόλυτος.

Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!

Απολυτίκιο:
Ήχος γ'. Την ωραιότητα.
Τω θείω Πνεύματι, καταυγαζόμενος, ως άνθραξ έφλεξας, πλάνης την άκανθαν, Αρχιδιάκονε Χριστού, Λαυρέντιε Αθλοφόρε, όθεν ως θυμίαμα, λογικόν ολοκαύτωσαι, τω σε μεγαλύναντι, τω πυρί τελειούμενος, διό τους σε τιμώντας θεόφρον, σκέπε εκ πάσης επήρειας.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ: «ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ, ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ»

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ, ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
Ο πλέον συνηθισμένος τρόπος είναι να λέμε την Ευχή είτε προφορικά είτε ψιθυριστά είτε από μέσα μας με τον ενδιάθετο λόγο, παντού και πάντοτε. Έτσι, στη δουλειά, στο σπίτι, στο δρόμο λέμε: “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”. Όταν τρώμε, όταν περπατάμε και, ειδικότερα, όταν βρισκόμαστε μέσα στο ναό: “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”.

Τον πρώτο καιρό πρέπει να λέμε την Ευχή προφορικά, με το στόμα ψιθυριστά, σεμνά και ταπεινά και μάλιστα όσο μπορούμε συχνότερα: “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με… Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”.

Γιατί η φωνή που βγαίνει από το στόμα, συγκεντρώνει τον νου πάνω στις λέξεις και έτσι ο νους με τη σειρά του αρχίζει σιγά-σιγά να τις προσέχει. Όπως λοιπόν δεν είμαστε αφηρημένοι μπροστά στον Πνευματικό ή σ’ ένα επίσημο πρόσωπο, έτσι και πολύ περισσότερο δεν πρέπει να είμαστε αφηρημένοι όταν κάνουμε Ευχή, για ν’ αρχίσει ο τρόπος αυτός ν’ αποδίδει καρπούς. Γιατί, όσο πιο θερμή και πιο δυνατή είναι η Ευχή, τόσο και τα αποτελέσματά της είναι πιο θεάρεστα και πιο ωφέλιμα για την ψυχή μας.

Όταν επιμείνουμε πολύ στην προφορική Ευχή καθ’ όλη την ημέρα, ανεξάρτητα από τη δουλειά που κάνουμε, όσο θα περνάει ο καιρός, τόσο και πιο απαραίτητη θα την αισθανόμαστε, καθώς δημιουργείται μέσα μας ένα παράδοξο κλίμα γλυκύτητος και ειρήνης, τόσο που ακόμα και το στόμα γλυκαίνεται, σαν να έχει μέσα του μια γλυκιά καραμέλα που την πιπιλίζει διαρκώς: “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με…”.

Έτσι αυθόρμητα πλέον επιθυμούμε και ζητούμε να λέμε την Ευχή, γιατί έχουμε γλύκα στο στόμα και στα χείλη γεύση μειλιού. Και τότε, βέβαια, για κανένα λόγο δε θέλουμε να σταματήσουμε το Όνομα του Χριστού. Όταν μας διακόπτουν για τον άλφα ή βήτα λόγο, αισθανόμαστε σαν να μας λείπει κάτι το πολύτιμο, γιατί η ψυχή αισθάνεται την έλλειψη της Ευχής και την αναζητεί. Μόλις όμως ξαναβρεί την ευκαιρία, αμέσως αρχίζει και πάλι: “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με…”

Η προφορική Ευχή είναι μεν στάδιο αρχαρίων -ων πρώτος ειμί εγώ- αλλά είναι και στάδιο εισαγωγικό για όλους εκείνους, που επιθυμούν εν Πνεύματι Αγίω να εργάζονται την Ευχή, όσο μπορούν, ώστε να δουν καλύτερες ημέρες στη ζωή τους, στην οικογένειά τους και στο περιβάλλον τους γενικότερα. Είναι δε επίμονος και απαραίτητη αρχή, για την επιτυχία του τελικού σκοπού, δηλαδή του αγιασμού του Ορθοδόξου χριστιανού, που πετυχαίνεται με την κατάκτηση της καρδιάς από το παντοδύναμο Όνομα του Ιησού Χριστού.

Ο χριστιανός, που λέει την Ευχή, πλουτίζει πνευματικά!!! Πλουτίζει όντως από τις θείες Τριαδικές δωρεές, αλλ’ όχι χωρίς κόπους, πειρασμούς και σκληρούς πνευματικούς αγώνες, που χρειάζονται, για να απαλλαγεί από τα μύρια πάθη που έχει μέσα του και κυρίως την ψωρό-υπερηφάνεια.

π. Στεφάνου Αναγνωστόπουλου 
 πηγή

Παρασκευή, Αυγούστου 09, 2013

Μπορείς με το παράδειγμά σου


Επιμέλεια: '' ΑΝΤΙΧΙΛΙΑΣΤΙΚΟΣ ''
www.antixiliastikos.blogspot.com

Ο Θεός μπορεί να υπολογίζει σε σένα για την επέκταση της Βασιλείας Του!

Κάθε μέρα ζητάς από τον Θεό όταν λέγεις: ''Πάτερ ημών'', να έλθει η Βασιλεία του Θεού. Αναμφιβόλως από τον Θεό δεν λείπουν τα μέσα για να επεκτείνει τη Βασιλεία Του και να κάμει γνωστό το Όνομά Του. Αλλά θέλει να εισφέρεις κι εσύ σήμερα για να επεκτείνεται η Βασιλεία Του μεταξύ των ανθρώπων, μαζί με τους οποίους ζεις.

Μπορείς και οφείλεις να το κάνεις με την προσευχή σου, η οποία θα γίνεται αποκλειστικά γι΄ αυτό το σκοπό: ''Θεέ μου, δίδε μου την ευκαιρία να ομιλώ για το άγιο όνομά σου. Ιδού εγώ, είμαι έτοιμος να εργαστώ για τη Δόξα Σου.

Μπορείς και οφείλεις να το κάμεις με τον λόγο σου και την δραστηριότητά σου. Μια μέρα που πέρασε , χωρίς να πεις σε μια ψυχή έστω μια λέξη για τον Θεό, είναι μέρα που θα αφήσει ελέγχους συνειδήσεως.

Λέγε εις τον πτωχό, εις τον οποίο δίδεις ελεημοσύνη: ''Να γίνεις καλός και να προσεύχεσαι στον αγαθό Θεό''.
Λέγε σε εκείνον που σου διηγείται τις θλίψεις του: ''Θάρρος, ο Θεός δεν θα σε αφήσει, παρακάλεσέ τον με πίστη''.

Λέγε σε εκείνον που σου ζητεί συμβουλή: ''Προσευχήθηκες στον αγαθό Θεό;

Όταν φέρεσαι με τέτοιο τρόπο να είσαι βέβαιος ότι θα μεταδόσεις σκέψεις υψηλές και ευγενείς, που θα βλαστήσουν στις ψυχές. Και αργά η γρήγορα θα καρποφορήσουν.

Το καλό, περισσότερο από το κακό, έχει αφ΄ ευατού μίαν ισχυράν έλξη!

Από το βιβλίοΛόγοι Χρυσοί

Για την ενότητα ''Διδαχές''

Γόρτυνος Ιερεμίας: ''Θα χαιρετώ έναν χριστιανό γύφτο και θα αποστρέφομαι τον βουλευτή και τον υπουργό''




1006993
Λάβρος κατά των βουλευτών και του υπουργού που ψήφισε τον νόμο για την κατάργηση της Κυριακής ημέρας είναι σε κήρυγμά του ο Σεβ. Μητροπολίτης Γόρτυνος κ. Ιερεμίας.
"Σ΄ αυτά τα χρόνια όμως που ζούμε βουλιάζει η αγαπημένη μας πατρίδα η Ελλάδα και αργοπεθαίνει. Και το κακό έρχεται από πάνω, από τους πολιτικούς μας άρχοντες, τους οποίους εμείς, με την ψήφο μας τους αναδείξαμε άρχοντες, για να υπερασπίζουν τις παραδόσεις της πίστης μας και της φυλής μας", αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο κ. Ιερεμίας.
Σε άλλο σημείο τονίζει: "Θα χαιρετώ με αγάπη και με σεβασμό έναν χριστιανό γύφτο και μια γύφτισσα, αλλά θα αποστρέφομαι τον βουλευτή και τον υπουργό εκείνο, που ψήφισε νόμο για την κατάργηση της Κυριακής ημέρας."
Ακολουθεί το κήρυγμα του Μητροπολίτη Γόρτυνος:
1. Το σημερινό μου κήρυγμα, αγαπητοί μου χριστιανοί, το έγραψα με πόνο για όσα τον τελευταίο καιρό συμβαίνουν στην πατρίδα μας. Θυμάστε, όταν ήμασταν μικροί, πηγαίναμε στο σχολειό και τραγουδάγαμε με ενθουσιασμό εκείνο το τραγούδι που λέει «η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει»!...
Σ΄ αυτά τα χρόνια όμως που ζούμε βουλιάζει η αγαπημένη μας πατρίδα η Ελλάδα και αργοπεθαίνει.
 
 Και το κακό έρχεται από πάνω, από τους πολιτικούς μας άρχοντες, τους οποίους εμείς, με την ψήφο μας τους αναδείξαμε άρχοντες, για να υπερασπίζουν τις παραδόσεις της πίστης μας και της φυλής μας. Αλλά αυτοί νομοθετούν ενάντια με την ένδοξη ελληνορθόδοξη παράδοσή μας.
Και την ευθύνη εδώ την έχουμε εμείς οι Ιεράρχες, οι οποίοι δεν τους ελέγχουμε, όπως ήλεγχαν οι Προφήτες και οι Άγιοι Ιεράρχες Πατέρες της Εκκλησίας μας τα αμαρτήματα των αρχόντων της εποχής τους.
Το ακούσατε; Το μάθατε; Οι άρχοντές μας θέλουν να καταργήσουν δια νόμου την αργία της Κυριακής και να την κάνουν μία κοινή ημέρα σαν τις άλλες. Μα η Εκκλησία μας γι΄ αυτό την είπε «Κυριακή», γιατί πρέπει να είναι ημέρα του Κυρίου, ημέρα δηλαδή αφιερωμένη κατ΄ εξοχήν στον Κύριο ημών Ιησού Χριστό.
Έτσι από παλαιά στο Βυζάντιο η Κυριακή ημέρα είχε θεσπιστεί διά νόμου ως κατ΄ εξοχήν ημέρα λατρείας του Θεού και ημέρα αναπαύσεως από τον κόπο της εβδομάδας. Την ημέρα αυτή έπρεπε να μη λειτουργούν τα δικαστήρια, ούτε να γίνονται στρατιωτικά γυμνάσια και ιδιωτικές και δημόσιες συναλλαγές των πολιτών. Απαγορεύονταν ακόμη στο Βυζάντιο και οι θεατρικές παραστάσεις την ημέρα της Κυριακής. Την Κυριακή όλοι στην Εκκλησία, για την θεία Λειτουργία.
2. Και έτσι πρέπει να γίνεται, αδελφοί μου χριστιανοί, γιατί η ημέρα της Κυριακής είναι ημέρα ιερή. Όπως μάς λέγουν τα ιερά μας κείμενα, η Αγία Γραφή και οι ιερές μας παραδόσεις, την ημέρα της Κυριακής έγινε η δημιουργία του κόσμου. Μιλώντας για την δημιουργία του κόσμου το πρώτο βιβλίο της Αγίας Γραφής, η Γένεση, λέγει: «Και εγένετο εσπέρα και εγένετο πρωί, ημέρα ΜΙΑ» (Γεν. 1,5). Αλλά χάλασε ο όμορφος κόσμος που έκανε ο Θεός.
Τον χάλασε η αμαρτία. Η αμαρτία των Πρωτοπλάστων και των απογόνων τους. Η αγάπη όμως του Θεού ανακαίνισε, ξαναδημιούργησε τον χαλασμένο από την αμαρτία κόσμο και έγινε ο Ευαγγελισμός της Παναγίας μας, με τον οποίο αρχίζει η ανόρθωση της πεσμένης ανθρωπότητας. 
Πότε έγινε ο Ευαγγελισμός;  Έγινε ημέρα Κυριακή. 
Και Κυριακή πάλι ημέρα, όπως λέγει ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός μας. Και η ανάσταση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού έγινε ημέρα Κυριακή. Αυτή είναι η «μία των σαββάτων», που λέγουν τα Ευαγγέλια (Μάρκ. 16,2), η πρώτη δηλαδή ημέρα της εβδομάδας. Κυριακή πάλι ημέρα έγινε η αγία Πεντηκοστή και την Κυριακή ημέρα στην Πάτμο ο απόστολος και ευαγγελιστής Ιωάννης είδε το φοβερό όραμα της Αποκαλύψεως (Αποκ. 1,10), το οποίο παραστατικά μάς παραθέτει στο δυσερμήνευτο βιβλίο του. Αλλά και η Δευτέρα του Κυρίου Παρουσία θα γίνει ημέρα Κυριακή. Και αυτή η ημέρα, αδελφοί μου χριστιανοί, δεν θα έχει εσπέρα, δεν θα έχει νύχτα. Θα είναι αβράδια στη Κυριακή! Ώστε όλη η αιώνια ζωή, αδελφοί χριστιανοί, θα είναι μια αιώνια Κυριακή! 
3. Τόσο πολύ ιερή και άγια είναι η ημέρα της Κυριακής, ω ευσεβείς χριστιανοί. Γι΄ αυτό, σαν χριστιανοί βαπτισμένοι και μυρωμένοι, πρέπει να τιμούμε ιδιαίτερα την ημέρα αυτή. Την ημέρα της Κυριακής όλοι στην Εκκλησία, στην θεία Λειτουργία, για να παίρνουμε απ΄ αυτήν την Χάρη του Θεού, λέγοντας στο τέλος: «Είδομεν το Φως το αληθινόν, ελάβομεν Πνεύμα επουράνιον». Την Κυριακή να την τιμούμε ιδιαίτερα μελετώντας περισσότερο τον λόγο του Θεού και κάνοντας περισσότερες αγαθοεργίες την ημέρα αυτή. 
Τί συμβαίνει όμως, χριστιανοί μου, στην πατρίδα μας την ημέρα της Κυριακής από τους περισσότερους Έλληνες; Για να μη σας λέγω πολλά, όπως είπε κάποτε θρηνώντας ο αείμνηστος στάρετς της Φλώρινας π. Αυγουστίνος, για πολλούς Έλληνες η ημέρα αυτή είναι «σατανική» και όχι Κυριακή ημέρα. Για να φθάσουμε στο σημερινό κατάντημα και την βλασφημία που θέλουν να πράξουν οι πολιτικοί μας άρχοντες με το να καταργήσουν δια νόμου την αργία της Κυριακής ημέρας. 
4. Κατά πρώτον, έχουμε να πούμε ότι στους ευσεβείς χριστιανούς δεν περνούν διατάξεις ενάντιες με την πίστη τους και τις ιερές παραδόσεις τους. Όσοι είναι πραγματικά πιστοί χριστιανοί, γι΄ αυτούς, όσοι αντίχριστοι νόμοι και να εκδοθούν, πάνω απ΄ όλα είναι η πίστη των Πατέρων τους. Με τους αντίχριστους νόμους έρχεται η ώρα να αποδείξει ο καθένας πόσο μέσα του έχει δυνατή την πίστη του και την αγάπη του στον Χριστό. Για τον πιστό χριστιανό η Κυριακή είναι Κυριακή.
Ο πιστός χριστιανός την Κυριακή ημέρα οπωσδήποτε θα πάει στην Εκκλησία του, για να πάρει την Χάρη του Θεού και να κοινωνήσει των Αχράντων Μυστηρίων. Ήρθε η ώρα με τους αντίχριστους νόμους και διατάξεις οι πιστοί χριστιανοί να δώσουν μαρτυρία για την πίστη τους, έστω και αν αυτή η μαρτυρία φέρει και το μαρτύριό τους.
Ό,τι λοιπόν και αν συμβεί και ό,τι και αν αποφασιστεί από ψηλά, η πίστη και τα ιερά θέσμια δεν θα χαθούν από τα εκλεκτά παιδιά του Θεού, και ας είναι λίγα. Αλλά, μιλάμε γενικώτερα για την αγαπημένη μας πατρίδα την Ελλάδα. Τί συμβαίνει επιτέλους; Βάλθηκαν, χριστιανοί μου, μερικοί, με διάφορες προφάσεις, να βγάλουν από την πατρίδα μας το ωραίο ένδυμα των ιερών της παραδόσεων και να την παραδώσουν γυμνή από τον πατρώο στολισμό της. Να την κάνουν δηλαδή, όπως τα άλλα έθνη, μία ανεξίθρησκη και άθεη χώρα. 
5. Κατά πρώτον, παρακαλούμε τους κυρίους πολιτικούς μας να σκεφθούν ότι είναι άρχοντες χώρας ορθοδόξου και να μην ψηφίσουν τον αντίχριστο νόμο περί καταργήσεως της Κυριακής. Δεύτερον, τους απειλούμε ότι αν πράξουν κάτι τέτοιο, θα έχουν ζωηρά αντίδραση και τον έλεγχο και την πολεμική του κλήρου και του πιστού λαού, ο οποίος είναι φύλακας των ιερών του παραδόσεων. 
Προσωπικά δηλώνω ότι στην επαρχία Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως, όπου με ελέησε ο Κύριος να διακονώ, θα ομιλώ συχνά και με δύναμη για το ανοσιούργημα αυτό της βεβηλώσεως της Κυριακής ημέρας. Και δηλώνω επίσης προκαταβολικώς δεν θέλω να δω στα μάτια μου υπουργό της Επαρχίας που διακονώ, ο οποίος συγκατατέθηκε να ψηφίσει αυτόν τον αντίχριστο νόμο της βεβηλώσεως της Κυριακής.
Θα κόψω την καλή κοινωνία μαζί του που έχω έως τώρα. Θα χαιρετώ με αγάπη και με σεβασμό έναν χριστιανό γύφτο και μια γύφτισσα, αλλά θα αποστρέφομαι τον βουλευτή και τον υπουργό εκείνο, που ψήφισε νόμο για την κατάργηση της Κυριακής ημέρας. 
Τα υπόλοιπα θα τα βρει από τον Θεό! Θα μάθουν από τα πράγματα όλοι όσοι πάνε κόντρα με το νόμο του Θεού, ότι «είναι σκληρό πράγμα να χτυπάει κανείς τα καρφιά με γυμνά τα πόδια» (Πράξ. 26,14)!
† Ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας

ΟΤΑΝ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΣΑΚΟΥΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΑΣ Του Πανοσ. Αρχιμ. Ιωήλ Κωνστάνταρου





Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες φαίνεται ότι ο Θεός δεν ακούει την δέηση και την προσευχή του ανθρώπου. 

Αλλά αυτό μόνο φαίνεται. 

Στην πραγματικότητα, όταν ο πιστός επιμένει με ακράδαντη πίστη και ειλικρινή ταπείνωση, όχι μόνο λαμβάνει το ποθούμενο, αλλά και γίνεται παράδειγμα πίστεως, ταπεινώσεως και καρτερίας στους άλλους ανθρώπους.

Ο Χριστός δεν κωφεύει στις ανάγκες μας!

Τουναντίον, με τα πνευματικά «τεστ», μας ανεβάζει σε δυσθεώρητα μέτρα ομολογίας, καρτερίας και γνησίας πίστεως προς το πανάχραντο πρόσωπό Του. 

Ας μη το βάζουμε κάτω με το πρώτο φαινομενικό εμπόδιο. 

Ο Θεός ακούει, όχι απλώς τις θερμές δεήσεις μας, αλλά και τους μικρούς ψιθύρους της καρδιάς μας. 

Ας ανοίγουμε διάπλατα την ύπαρξή μας στην ευχαριστία, στην δέηση και ικεσία και να είμαστε βέβαιοι ότι η αγάπη του Ιησού θα μας δώσει, όχι μόνο αυτό που ζητούμε, αλλά θα ανταμείψει και την καρτερία μας στην προσευχή και στην υπομονή.

Η ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ. ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΤΗΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ.

Δημούλη Κων/νου
Θεολόγου-Ἱστορικοῦ

Διαστάσεις ἐπιδημίας ἔχει προσλάβει ἡ πίστη τῶν ἀνθρώπων στὴν ἀστρολογία. Ὁ μέσος ἄνθρωπος βρίσκεται διαρκῶς ἐκτεθειμένος σ’ ἕναν «ἀστρολογικὸ μονόλογο», γιὰ τὸν ὁποῖο τὴ μεγαλύτερη εὐθύνη ἔχουν τὰ μέσα μαζικῆς ἐνημέρωσης. Δὲν εἶναι λίγοι ἄλλωστε ὅσοι διαβάζουν σήμερα σὲ ἐφημερίδες καὶ περιοδικὰ τὶς γνωστὲς στῆλες μὲ τίτλο “Τὰ ἄστρα γνωρίζουν τὸ μέλλον” κ.τ.ό., οὔτε ὅσοι, κυρίως γυναῖκες, καταφεύγουν σὲ γνωστοὺς ἀπὸ τὶς ἀγγελίες σ’ ἐφημερίδες καὶ περιοδικὰ ἀστρολόγους-μέντιουμ, γιὰ νὰ μάθουν τὴν τύχη τους, ὅπως τὴν “ὁρίζουν” τὰ ζώδια καὶ οἱ πλανῆτες. Ὄχι σπάνια ἄλλωστε ἀκούει κανεὶς συζητήσεις, ἀκόμα καὶ μεταξὺ μορφωμένων, γιὰ τὶς ἀρετὲς ἢ τὰ ἐλαττώματα ὅσων ἀνήκουν στὸ ἕνα ἢ τὸ ἄλλο ζώδιο. Ἡ ἐρώτηση «τί ζώδιο εἶσαι;» εἶναι ἀρκετὰ συνηθισμένη. Πολλοὶ εἶναι ἐκεῖνοι, οἱ ὁποῖοι καθημερινῶς ἀσχολοῦνται μὲ τὰ ζώδια, παρακολουθώντας τὶς σχετικὲς προβλέψεις τῶν ἀστρολόγων-μάγων στὴν τηλεόραση, τὸ ραδιόφωνο, τὸν ἡμερήσιο καὶ περιοδικὸ τύπο, ποὺ ἄκριτα συνεχίζουν νὰ διαδίδουν ἀστρολογικὰ ὡροσκόπια, προβλέψεις καὶ χάρτες. Ἀρκετοὶ εἶναι, ἐπίσης, ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι καταφεύγουν στοὺς ἀστρολόγους γιὰ νὰ τοὺς φτιάξουν τὸ ὡροσκόπιο, ἔχοντας τὴν πεποίθηση, ὅτι μὲ αὐτὸ τὸν τρόπο θὰ μποροῦν νὰ προβλέπουν, γνωρίζουν, ἐλέγχουν καὶ ἀσφαλίζουν τὸ μέλλον τους. Ὅλα αὐτὰ συμβάλλουν στὴν ἀνάπτυξη ἐνὸς ἐπικίνδυνου ἀνορθολογισμοῦ καὶ σκοταδισμοῦ. «Ἡ “ἀστρολογία” θέλει τὸν ἄνθρωπο τοῦ 20οῦ αἰώνα νὰ βυθιστῆ στοὺς ἀρχέτυπους συμβολισμοὺς τῶν προγόνων του καὶ νὰ ἀφήνει τὴν ψυχὴ τοῦ τυχαῖο ἕρμαιο στὰ κύματα τῆς ἀστρολογικῆς μαγείας».
Μπορεῖ λοιπὸν νὰ ἦρθε ἡ σύγχρονη ἐπιστήμη ἀλλὰ ἡ μαγεία βρίσκεται ἀκόμα μαζί μας μὲ τὴ μορφὴ τοῦ ἡμερήσιου ὡροσκοπίου. Τὰ λείψανά της μαγικῆς ἀντίληψης τῶν προγόνων μας γιὰ τὸν κόσμο εἶναι τόσο ἀσαφῆ, ἀόριστα καὶ προφανῶς παράλογα, ὥστε εἶναι δύσκολο νὰ φανταστοῦμε πὼς σήμερα ὑπάρχουν ἄνθρωποι ποὺ διαβάζουν κι ἀκολουθοῦν τὶς συμβουλές τους. Κι ὅμως, διαπιστώνουμε ὅτι ἀκόμη κι ἔξυπνοι, μορφωμένοι ἄνθρωποι βρίσκουν παρηγοριὰ καὶ συμβουλὲς στὸ ἡμερήσιο ὡροσκόπιο. Οἱ περισσότεροι νομίζουν πὼς ἡ δημοσίευση καὶ ἡ ἀνάγνωση αὐτῶν τῶν ἀνοησιῶν εἶναι ἀκίνδυνη. Ἐντούτοις, ὑπάρχει μία ψυχολογικὴ πλευρὰ τῆς ἀστρολογίας, ἡ ὁποία μπορεῖ νὰ ἔχει ἀθέλητες κι ἀπρόσμενες ἐπιδράσεις στὴν προσωπικότητα. Ἄς πάρουμε π.χ. τὴν περίπτωση αὐτῶν ποὺ ἔχουν γεννηθεῖ στὸν ἀστερισμὸ τῶν Διδύμων, γιὰ τοὺς ὁποίους ἡ ὑποτιθέμενη ἀστρολογικὴ “ἐπίδραση” ὁδηγεῖ σὲ διχασμὸ τῆς προσωπικότητας. Ἢ τί γίνεται μὲ τὸ συνεσταλμένο ἄτομο ποὺ τυχαίνει νὰ εἶναι Κριὸς καί, συνεπῶς, “ἰσχυρογνώμων καὶ παρορμητικός”; Τί ψυχολογικὴ βλάβη μπορεῖ νὰ πάθει, ἂν προσπαθῆ νὰ ζῆ σύμφωνα μὲ τὴν ἀστρολογική του “φύση”; Κι ἂν κανεὶς θεωρεῖ ὅτι οἱ ψυχολογικὲς πλευρὲς τῆς μαγείας εἶναι ἀκίνδυνες, εἶναι φρόνιμο νὰ ἐπισημάνουμε ὅτι ἡ μαγεία μπορεῖ νὰ ἔχει, καὶ πράγματι ἔχει, τόσο βαθιὰ ψυχολογικὴ ἐπίδραση ὥστε νὰ προκαλέση ἀκόμα καὶ τὸ θάνατο. Στὸν νοῦ ποὺ πιστεύει στὴ μαγεία καὶ στὰ ἔργα της, ἀκόμα κι ἕνας προφορικὸς ὑπαινιγμὸς γιὰ μία κούκλα τρυπημένη μὲ καρφίτσες ἢ μία ἀναφορὰ ὅτι ὁ Κρόνος εἰσέρχεται στὸ Σκορπιό, ἀρκοῦν νὰ προκαλέσουν μία ἀσθένεια ἢ καὶ τὸ θάνατο.
Γιατί, ὅμως, στ’ ἀλήθεια οἱ ἄνθρωποι πιστεύουν στὴν ἀστρολογία; Μιὰ ἀπὸ τὶς πιθανὲς ἀπαντήσεις εἶναι ἁπλὴ καὶ χωρὶς περιστροφές: «Εἶναι καλὸ νὰ ξέρω τί μου ἐπιφυλάσσει τὸ μέλλον. Γιατί λοιπὸν νὰ μὴν συμβουλευτῶ τὶς ἀστρολογικὲς προβλέψεις;» Ἀκόμα, μερικοὶ θεωροῦν χρήσιμο νὰ συμβουλεύονται κάποιους ἀπρόσωπους ἀστρολογικοὺς κανόνες ποὺ θὰ τοὺς βοηθήσουν νὰ πάρουν κρίσιμες γι’ αὐτοὺς ἀποφάσεις. «Στοὺς ἀβέβαιους καιρούς μας, πολλοὶ ἀναζητοῦν τὴ σιγουριὰ μιᾶς καθοδήγησης γιὰ νὰ πάρουν τὶς ἀποφάσεις τους. Προτιμοῦν νὰ πιστεύουν σ’ ἕνα πεπρωμένο προκαθορισμένο ἀπὸ ἀστρικὲς δυνάμεις ποὺ βρίσκονται πέρα ἀπὸ τὸν ἔλεγχό τους. Βρίσκουν ἑλκυστικὴ τὴν ἰδέα ὅτι δὲν εἴμαστε ἀπόλυτα ὑπεύθυνοι γι’ αὐτὸ ποὺ εἴμαστε. Ἀπὸ μία ἄποψη, αὐτὸ τοὺς ἀπαλλάσσει ἀπὸ τὴν εὐθύνη γιὰ τὶς ἐλλείψεις τῆς ζωῆς τους». Κι ἡ ἀστρολογία παρέχει συγκεκριμένες ἀπαντήσεις προσφέροντας ἕνα σταθερὸ ὁδηγὸ γιὰ τὴ λήψη ἀποφάσεων. Πράγματι, μερικοὶ βρίσκουν αὐτὴ τὴ συλλογιστικὴ ἀνακουφιστική. Ἀπὸ τὸ οἰκογενειακὸ καὶ φιλικό μας περιβάλλον διαπίστωσαμε ὅτι αὐτοὶ ποὺ πιστεύουν ἔστω καὶ λίγο στὴν ἀστρολογία ἔχουν μία θαυμαστὴ ἰκανότητα νὰ θυμοῦνται τὶς προβλέψεις ποὺ ἐπαληθεύονται καὶ νὰ λησμονοῦν τὶς περιπτώσεις ποὺ ἀποτυγχάνουν. Αὐτὸ τὸ ἐπιβεβαιώσαμε ὅταν πολλὲς φορὲς οἱ ἀστρολόγοι, πού μᾶς παραχώρησαν συνεντεύξεις, μᾶς ἐπέτρεπαν νὰ τοὺς παρατηρήσουμε στὶς ἐπαγγελματικές τους συναντήσεις μὲ πελάτες. Ὅταν ἡ ἀποτυχία μιᾶς πρόβλεψης τοὺς κοίταζε κατάματα καὶ τὸ γόητρο τοὺς διακυβευόταν, ὁ ἀστρολόγος ποὺ εἶχε κάνει τὴ λανθασμένη πρόβλεψη ξέφευγε πάντα ἀπὸ τὴ δύσκολη θέση ἐπικαλούμενος τὴ γνωστὴ ρήση, ὅτι τ’ ἄστρα προδιαθέτουν ἀλλὰ δὲν ἐξαναγκάζουν.
Ὁ κύριος λόγος, λοιπόν, ποὺ οἱ ἄνθρωποι στρέφονται στὴν ἀστρολογία καὶ σὲ συγγενεῖς προλήψεις εἶναι ὅτι στὴ ζωή τους δὲ διαθέτουν τ’ ἀναγκαῖα μέσα γιὰ νὰ λύσουν τὰ σοβαρὰ προσωπικὰ προβλήματα ποὺ ἀντιμετωπίζουν. Νιώθοντας ἀνασφαλεῖς καὶ μπερδεμένοι, ἐνδίδουν στὸ θελκτικὸ ἰσχυρισμὸ ὅτι ὑπάρχει ἕνα χρυσὸ κλειδί, μιὰ ἁπλὴ λύση, μιὰ πανταχοῦ παροῦσα βοήθεια σὲ μία ταραγμένη ἐποχή. Αὐτὴ ἡ πεποίθηση γίνεται ὅλο καὶ πιὸ εὔκολα ἀποδεκτὴ σὲ περιόδους ἀναστάτωσης καὶ κρίσης, ὅταν καταρρέουν οἱ συνήθεις ἀσφαλι-στικὲς δικλεῖδες τοῦ ἀτόμου ἀπέναντι στὴν ἀφέλεια. Ὅταν τὰ ἤθη ἐξασθενοῦν, λόγω οἰκονομικῆς ὕφεσης ἢ πολέμου, αὐξάνει ἡ σύγχυση, μειώνεται ἡ αὐτοπε-ποίθηση καὶ ἡ πίστη στὸ ἀπόκρυφο μεγαλώνει. Ἡ ἐποχή μας συγκεντρώνει ὅλα αὐτὰ τὰ χαρακτηριστικά. Ἴσως μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο ἐξηγεῖται, γιατί στὴν αὐγὴ τοῦ 21οῦ αἰῶνα, σὲ μιὰ περίοδο ἔτσι εὐρείας διάδοσης τοῦ διαφωτισμοῦ καὶ τῆς ἐκπαίδευσης, θὰ ἦταν ἐπιτακτικὸ νὰ ξεσκεπαστοῦν πίστεις βασισμένες στὴ μαγεία καὶ τὶς προλήψεις.
Ὅσον ἀφορᾶ τοὺς ἴδιους τους μάγους-ἀστρολόγους ἡ διαφορὰ τῶν σημερινῶν ἀπὸ τοὺς παλιοὺς συναδέλφους τους εἶναι ὅτι οἱ σημερινοὶ εἶναι κυρίως γυναῖκες, ποὺ οἱ ἴδιες, συνηθέστατα, ἂν ὄχι πάντοτε, δὲν πιστεύουν στὶς «ἀστρολογικές» προβλέψεις τους, ἐκμεταλλεύονται θύματα, ποὺ βρίσκουν κά-τὰ βάση στὸν κύκλο τῶν γυναικῶν, “λύνουν μάγια”, ἐνῶ συνδυάζουν στὶς διαφημιστικὲς ἀγγελίες τὴν ἀστρολογία μὲ τὴν παραψυχολογία, μὲ τὶς ὑπνωτιστικές, τηλεπαθητικὲς καὶ ἄλλες ἔμφυτες ἢ ἐπίκτητες ἱκανότητες, ποὺ ἰσχυρίζονται ὅτι διαθέτουν. Πόσο ταιριαστὰ ἠχοῦν στὰ αὐτιά μας τὰ λόγια τοῦ Β. Russell, ποὺ γράφηκαν πρὶν σχεδὸν ἕναν αἰῶνα. Θαρρεῖς ὅτι ἦταν παρὼν στὶς συνεντεύξεις μας ἀπὸ τοὺς ἀστρολόγους ποὺ ἐπισκεφτήκαμε στὴ διάρκεια τῆς ἐρευνάς μας. «Ἀστρολόγοι ὑπάρχουν ἀκόμα καὶ σήμερα· εἶχα τὴν τύχη νὰ γνωρίσω μερικούς. Πόσο ὅμως διαφέρουν ἀπὸ τοὺς μεγαλοπρεπεῖς προκατόχους τους…ποὺ στὶς πιὸ ἔνδοξες ἡμέρες τους ἔλεγχαν τὴ μοίρα τῶν ἐθνῶν…Ἀπὸ ὅσους συνάντησα, ὅλοι εἶναι ἄτομα ποὺ ἐργάζονται σκληρά, ἀξιόλογοι ἐπαγγελματίες, ἄνδρες ἢ γυναῖκες ποὺ ἔχουν νὰ συντηρήσουν μία ὁλόκληρη οἰκογένεια πίσω τους…μιὰ ἡλικιωμένη μητέρα ἢ ἕναν ἀνάπηρο σύζυγο. Ἀκολουθοῦν μνημονικὰ τὴν ἀρχαία φόρμουλα γιὰ τὸν Οἶκο τῆς Ζωῆς, τοὺς πλανῆτες στὴν ἀνάβαση στὴν ἐκλειπτικὴ καὶ ὅλα τὰ ὑπόλοιπα, ἀλλὰ ἡ γλῶσσα τοὺς ἔχει ἐκσυγχρονιστεῖ οἰκτρὰ καὶ δὲν γράφουν τὰ ὡροσκόπιά τους μὲ καβαλιστικοὺς χαρακτῆρες πάνω σὲ περγαμηνή, ἀλλὰ τὰ τυπώνουν καθαρὰ στὸ καλύτερο χαρτί. … Ἄραγε πιστεύουν οἱ ἴδιοι σ’ αὐτὰ ποῦ πρεσβεύουν; Αὐτὸ εἶναι ἕνα δύσκολο ἐρώτημα. Μερικοὶ ἄνθρωποι πιστεύουν σὲ ὁτιδήποτε ὑπερφυσικὸ καὶ οἱ ἐπάγγελματίες ἀστρολόγοι μπορεῖ νὰ ἀνήκουν σ’ αὐτούς. Ἀκόμα κι ἂν ξέρουν πὼς οἱ προβλέψεις τους εἶναι σὲ μεγάλο βαθμὸ εἰκασίες καὶ συμπεράσματα ἀπὸ πληροφορίες ποὺ ἀποκτήθηκαν ἀλλιῶς, πιθανὸν νὰ νομίζουν πὼς εἶναι ἀνώτεροι ἐπαγγελματίες ποὺ δὲν προσφεύγουν ποτὲ σ’ αὐτὲς τὶς κατώτερες μεθόδους». Δεκαετίες μετὰ ἀπ’ ὅσα ἔγραψε ὁ Russell ἡ ἐπιρροὴ τῶν ἀστρολόγων παραμένει πολὺ μεγαλύτερη ἀπὸ τὴν ὑποτιθέμενη ἐπίδραση τῶν ἄστρων, ποὺ οἱ ἴδιοι πρεσβεύουν ἢ διακηρύσσουν ὅτι πρεσβεύουν. Μὲ τὶς θεωρίες καὶ τὶς πράξεις τους μάλιστα ἀσκοῦν ὄχι μόνο μεγάλη ἀλλὰ καὶ βλαπτικὴ ἐπίδραση στοὺς ὀπαδούς τους καὶ γενικότερα στὸ κοινωνικὸ σύνολο, ἐνῶ οἱ ἐπιδράσεις τῶν πλανητῶν καὶ τῶν ἄστρων εἶναι μηδαμινὲς καὶ ἀμελητέες.
Γεννᾶται ὅμως τὸ εὔλογο ἐρώτημα: ποιοὶ εἶναι αὐτοὶ ποὺ καταφεύγουν στὴν ἀστρολογία ἀκόμα καὶ σήμερα σὲ μιὰ ἐποχὴ δηλαδὴ ποὺ ἡ ἐπιστήμη τὴν ἔχει ἤδη ἀπογυμνώσει ἀπὸ ὅλα τὰ ἐπιχειρήματα καὶ τὰ ἐρείσματά της καὶ ἔχει ἀποδείξει περίτρανα τὴν ἀναλήθειά της; Ἡ ἀπάντηση σ’ αὐτὸ μοιάζει ἢ μᾶλλον ταυτίζεται μὲ ἐκείνη ποὺ πρέπει νὰ δοθῆ στὸ ἐρώτημα, γιατί ἀρκετοὶ ἄνθρωποι στρέφονται σήμερα στὴ μαγεία καὶ τὸ μυστικισμό, ἀφοῦ ἄλλωστε καὶ ἡ ἀστρολογία εἶναι ἕνα παρακλάδι τῆς μαγείας, τὰ βήματα τῆς ὁποίας ἀκολουθεῖ καὶ τοὺς κανόνες τῆς ὁποίας ἐφαρμόζει. Τὴν ἀπάντηση λοιπὸν πρέπει νὰ τὴν ἀναζητήσουμε στὸ χῶρο τῆς ψυχολογίας. Ἡ ἀκμὴ τῆς ἀστρολογίας ὀφείλεται στὸ ὅτι προσφέρει ἢ φαίνεται ὅτι προσφέρει κάποια λύση ψυχοθεραπευτικῆς φύσης, καθὼς μοιράζει στοὺς πελάτες της φροῦδες ἐλπίδες καὶ αἰσιοδοξία γιὰ τὸ αὔριο. Πρόκειται δηλαδὴ γιὰ μία ἀναπτέρωση τοῦ ἠθικοῦ, ἰδιαίτερα στοὺς ἀδύνατους καὶ ἀνασφαλεῖς χαρακτῆρες, σὲ καθημερινὴ βάση, ἀλλὰ συγχρόνως βέβαια καὶ γιὰ ἕνα καθημερινὸ ἐμπόριο τῆς ἐλπίδας, μὲ τὶς γενικὲς καὶ ἀόριστες συμβουλές, ποὺ θὰ ταίριαζαν στὸν καθένα καὶ ποὺ δὲν ἔχουν καμιὰ σχέση οὔτε μὲ κάποιον πλανήτη, ποὺ κυβερνᾶ δῆθεν τὴ συγκεκριμένη μέρα, οὔτε καὶ μὲ ἕνα ὁρισμένο ζώδιο τῶν ἐνδιαφερομένων, ποὺ τὴ στιγμὴ ποὺ δέχονται τὶς “συμβουλές” τοῦ μάγου-ἀστρολόγου ἀπεμπολοῦν τὴ δυνατότητα νὰ σκέφτονται καὶ νὰ δροῦν κατὰ βούληση.
Λησμονοῦν ὅτι ἡ συνειδητὴ βουλητικὴ ἐνέργεια ἀποτελεῖ χαρακτηρι-στικὸ γνώρισμα τοῦ ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος μπορεῖ συνειδητὰ καὶ ὕστερα ἀπὸ σκέψη νὰ παίρνει ἀποφάσεις καὶ νὰ τὶς ἐκτελεῖ. Προϋποθέτει σκέψη τοῦ ἀτόμου, ἐπίγνωση τῶν πιθανῶν ἀποτελεσμάτων, προεικόνιση, σὲ γενικὲς ἔστω γραμμές, τῶν ἐπιπτώσεών της στὰ ἐνδιάμεσα στάδια, ἀπὸ τὰ ὁποία θὰ περάσει. Ἡ ἐπίγνωση τοῦ ἀποτελέσματος καὶ ἡ προεικόνιση τῶν ἐπιμέρους ἐπιπτώσεων, συνδυασμένες μὲ τὸ ἐπίπεδο κοινωνικῆς ἀγωγῆς τοῦ ἀτόμου, ἄλλοτε ὠθοῦν τὸ ἄτομο πρὸς τὴν πραγματοποίηση τῆς ἀρχικῆς ἰδέας κι ἄλλοτε τὸ ἐμποδίζουν νὰ ἀναλάβει δράση, γίνονται δηλαδὴ παράγοντες ἀνασχετικοί. Ἡ ἀνάσχεση αὐτή, ἐκτὸς ἀπὸ τὶς ψυχολογικές, ἔχει καὶ τὶς φυσιολογικές της βάσεις. Ὡς ποιὸ σημεῖο ὅμως ἡ προσωπικότητα τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἐλεύθερη νὰ ἀποφασίζη καὶ νὰ ἐνεργῆ; Μερικὲς φορές, ἡ ἀνάγκη γιὰ ἀσφάλεια μπορεῖ νὰ ὑποτάξη σχεδὸν ὁλοκληρωτικὰ τὶς διανοητικὲς ἀνάγκες στοὺς δικούς της σκοποὺς ποὺ συνδέονται μὲ τὴ μείωση τοῦ ἄγχους. Ὡς γνωστόν, ἡ βούληση δίνει τὸν τελικὸ προσανατολισμὸ στὴ δράση τοῦ ἀνθρώπου, τὸ πρόβλημα ὅμως τῆς ἐλευθερίας τῆς βούλησης δὲν εἶναι μεταφυσικὸ ἀλλὰ ἀνάγεται κυρίως στὸν τομέα τῆς φιλοσοφίας. Γιὰ νὰ μιλήσουμε ὠμά, «ἡ ἀστρολογία στερεῖ τὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὸ πιὸ ἀνθρώπινο χαρακτηριστικό του: τὴ λογικότητά του. Τὸ νὰ ὑποκλινόμαστε στὶς “μαγικὲς ἐπιταγὲς τῶν ἄστρων” σημαίνει πὼς ἐγκαταλείπουμε τὴν ἐλεύθερη βούληση καὶ τὴ λογικότητα. Αὐτὸ δὲν τὸ δέχεται ὁ ἀνθρωπιστὴς, ἐφόσον ἐνδιαφέρεται πραγματικὰ γιὰ τὸ καλό της ἀνθρωπότητας μέσα στὴν πολυπλοκότητα τοῦ 21ου αἰῶνα, τώρα ποὺ ὁ ἄνθρωπος χρειάζεται νὰ ἐπιστρατεύση ὅλη τὴ λογική του».
Οἱ ἀστρολόγοι καὶ κάθε εἴδους μάγοι καὶ ψευδοπροφῆτες ἐκμεταλλευόνται τὶς διαταραχὲς τῆς βούλησης καὶ τὴ γενικότερη ἀποδιοργάνωση τοῦ ψυχισμοῦ τῶν πελατῶν-θυμάτων τους. Ἄνθρωποι ποὺ ἔχουν ἀνάγκη ψυχολογικῆς ἢ ψυχιατρικῆς βοήθειας γίνονται ἕρμαια ἀστρολόγων ποὺ δροῦν ὡς ἀνειδίκευτοι ψευτο-ψυχολόγοι καὶ ψευτο-ψυχίατροι, οἱ ὁποῖοι μποροῦν νὰ τοὺς προκαλέσουν ἀνεπανόρθωτες ζημιές. Διότι δὲν περιορίζουν τὶς δραστηριότητές τους σὲ ἀστρολογικὴ ἀνάλυση τοῦ χαρακτῆρα τους μόνο, ἀλλὰ μερικοὶ ἀπὸ αὐτοὺς φτάνουν στὸ σημεῖο νὰ διατείνονται ὅτι εἶναι “ἐξοπλισμένοι” προκειμένου νὰ ἀναλύσουν συμπλέγματα, δηλαδὴ νὰ κάνουν ψυχοθεραπεία καὶ νὰ θεραπεύσουν βουλητικὲς καὶ ὄχι μόνο διαταραχές.
Πιὸ συγκεκριμένα, σὲ μερικὲς περιπτώσεις βουλητικῶν διαταραχῶν, ἡ ἀνασχετικὴ ἐνέργεια τοῦ ψυχικοῦ μηχανισμοῦ εἶναι ὑπερβολική, σὲ ἄλλες πά-λὶ ἀνεπαρκής. Στὴν ὑπερβολικὴ ἀνάσχεση τὸ ἄτομο συναντᾶ μεγάλη δυσκο-λία, προκειμένου νὰ ἀποφασίσει καὶ γιὰ ἐπουσιώδη ἀκόμη ζητήματα. Οἱ νοητικὲς του λειτουργίες ὅμως ἐργάζονται συχνὰ μὲ ἔξοχο τρόπο. Ὁ “ἀναποφάσιστος” δὲν διστάζει νὰ δίνει μὲ σαφήνεια καὶ σταθερότητα τὴ γνώμη του γιὰ τὰ προβλήματα τῶν ἄλλων. Ὅταν ὅμως πρόκειται γιὰ τὸν ἑαυτό του, προσηλώνεται στοὺς πιθανοὺς κινδύνους τῆς ἐκλογῆς στὴν ὁποία πρέπει νὰ προβῆ, καὶ δὲν μπορεῖ νὰ ἀποφασίση, ἐνῶ εὔχεται ἐνδόμυχα νὰ ἀποφασίσουν γι’ αὐτὸν τὰ γεγονότα καὶ οἱ οἰωνοί. Ἄλλοτε παρασύρεται στὴ δράση ἀπὸ ἐξωτερικὲς δυνάμεις, ὅπως ἀπὸ “συμβουλές” καὶ “παροτρύνσεις” διαφόρων ἐπιτηδείων, ὅπως τῶν ἀστρολόγων. Οὐσιαστικὰ τοποθετεῖ τὴν εὐθύνη γιὰ ὅσα τοῦ συμβαίνουν σὲ δυνάμεις ποὺ βρίσκονται ἔξω ἀπὸ αὐτόν. Γιὰ παράδειγμα «ἡ γυναίκα μου φταίει», «ὁ διευθυντής μου φταίει», «οἱ γονεῖς μου φταῖνε» κ.λπ.. Μὲ μία τέτοια τοποθέτηση περισώζουν μὲν τὴν εὔθραυστη αὐτοεκτίμησή τους («ποτὲ δὲν φταίω ἐγώ»), ἀλλὰ ταυτόχρονα αὐτὸ τὸ πληρώνουν μὲ τὸ νὰ νιώθουν ἀνήμποροι.[1]
Στὴν ἀνεπαρκῆ ἀνάσχεση, τὸ ἄτομο βρίσκεται στὴ διάθεση καὶ τῆς πιὸ μικρῆς ἐσωτερικῆς παρόρμησης ἢ ἐξωτερικῆς ὑποκίνησης. Οἱ ἀποφάσεις του ἀλλάζουν ἀπὸ τὴ μία στιγμὴ στὴν ἄλλη, ἀνάλογα μὲ τὰ ἐρεθίσματα, χωρὶς πρόβλεψη τῶν πιθανῶν ἐπιπτώσεων καὶ κινδύνων. Τὰ ἄτομα μὲ ἀνεπαρκῆ ἀνασχετικὴ δύναμη γίνονται ἐπίσης εὐάλωτα στὴν ὑποβολή, ἰδίως ὅταν αὐτὴ προέρχεται ἀπὸ προσωπικότητες ποὺ πιστεύεται ὅτι διακρίνονται γιὰ τὴ δύναμη καὶ τὸ γόητρό τους, ὅπως οἱ προφητεύοντες τὰ μελλούμενα. Πρόκειται γιὰ μία αὐτόματη ὑποταγή, ἡ ὁποία, σύμφωνα μὲ τὸν Ε. Frome, «δείχνει μία κατάσταση, κατὰ τὴν ὁποία ἕνα ἄτομο χρησιμοποιεῖ ἕνα ἄλλο ἄτομο γιὰ νὰ στηριχτῆ πάνω του. Μπορεῖ νὰ τὸν ἐκλάβη ὡς “μαγικὸ βοηθό”, γιὰ τὸν ὁποῖο προϋποθέτει ὅτι λύνει ὅλα τὰ προβλήματα, ἢ προσφέρει τουλάχιστον τὰ βοηθητικὰ μέσα γιὰ τὴ λύση τῶν προβλημάτων. Ὑπακούει ἀναντίρρητα σὲ κάθε διδασκαλία του καὶ ὑποτάσσεται νὰ ζῆ, νὰ αἰσθάνεται καὶ νὰ σκέφτεται μὲ τὸν τρόπο ποὺ τοῦ ὑποδεικνύει».
Ὑπάρχουν μάλιστα ἄνθρωποι, ἡ εὐπείθεια τῶν ὁποίων ἔχει φθάσει σὲ τέτοιο βαθμό, ποὺ ἀρνοῦνται νὰ συνάψουν σχέση μὲ κάποιον μὲ τὸν ὁποῖο-σύμφωνα μὲ τὴν ἀστρολογία-δὲν ταιριάζουν ζωδιακά. Ἀλλὰ δὲν εἶναι μόνο ἡ προκατάληψη ποὺ περιορίζει τὴν ἐλευθερία αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων. Ἀρκετοὶ ἀπὸ αὐτοὺς ἀρνοῦνται νὰ λάβουν ὁποιαδήποτε σημαντικὴ ἀπόφαση στὴ ζωή τους, ἂν πρῶτα δὲν συμβουλευτοῦν τὸν ἀστρολόγο τους. Τὸ ἀποτέλεσμα εἶναι μιὰ ἄνευ προηγουμένου ἐξάρτηση ἀπὸ τὰ ζώδια, τὶς κινήσεις τῶν πλανητῶν καὶ τοὺς ἐκπροσώπους αὐτῶν τῶν δυνάμεων ἐπὶ τῆς Γῆς, δηλαδὴ τοὺς ἀστρολόγους. Κι ὁ πιὸ σίγουρος δρόμος, γιὰ ν’ ἀπολέση ἕνας ἄνθρωπος τὴν ἐλευθερὶα του, εἶναι νὰ μεταθέση τὴν εὐθύνη τοῦ ἐαυτοῦ του καὶ τῶν πράξεών του σὲ δυνάμεις ποὺ βρίσκονται ἔξω ἀπὸ αὐτόν. Θεωρώντας τὰ ἄστρα καὶ τοὺς πλανῆτες ὑπευθύνους γιὰ τὸ ποιὸς εἶσαι καὶ τί κάνεις, ἀποποιεῖσαι τὴν ἐλευ-θερὶα σου καὶ καταλήγεις νὰ νιώθης ἀνήμπορος. Ἄλλωστε τὰ οὐράνια σώματα δὲν τὰ ἐλέγχεις, συνεπῶς δὲν ἐλέγχεις τὴν ἴδια σου τὴ ζωή.
Τοιουτοτρόπως ὅμως δημιουργεῖται ἕνα ἀκόμη ἐρώτημα γιὰ τὸν καλοπροαίρετο ἐρευνητὴ ἢ ἀναγνώστη: δηλαδὴ ὅλοι οἱ πελάτες τῶν ἀστρολόγων εἶναι ἄτομα μὲ ψυχικὲς διαταραχές; Ἡ ἀπάντηση εἶναι φυσικὰ ὄχι. Ἀποτελοῦν μία “γραφικὴ” μειοψηφία, καθὼς ἀπὸ αὐτοὺς βιαζόμαστε ὅλοι νὰ χαρακτηρίσουμε ὅσους καταφεύγουν στὶς “ὑπηρεσίες” τῶν μάγων-ἀστρολόγων. Ἡ πραγματικότητα εἶναι ἀρκετὰ διαφορετική, καθώς, ὅπως ἀναφέρει καὶ ὁ Ἄντ. Παπαρίζος, «ἀκόμη καὶ οἱ ἄνθρωποι ἐκεῖνοι, οἱ ὁποῖοι, μέσω τῆς πολιτικῆς τους παιδείας καὶ τοῦ συνολικοῦ πολιτισμοῦ τῆς κοινωνίας τους, διδάχθηκαν ἀλλὰ καὶ ἔμαθαν ἀπὸ παιδιὰ νὰ ἀναπτύσσουν τὶς σχέσεις τοὺς ὡς σχέσεις ἐλευθερίας, ἔχοντας ἀποκτήσει παράλληλα ὅλες τὶς ἀπαιτούμενες ἱκανότητες καὶ ἰδιότητες, ἀκόμα καὶ οἱ ἄνθρωποι αὐτοί, ἐὰν πάψουν νὰ ἀναμετρῶνται καὶ νὰ ἀναδημιουργοῦν συνεχῶς τὶς ἱκανότητες καὶ τὶς ἰδιότητές τους αὐτές, ὅπως καὶ τὶς σχέσεις τους ὡς σχέσεις ἐλευθερίας, εἶναι δυνατὸν νὰ ἐκπέσουν σὲ σχέσεις καὶ καταστάσεις δουλείας. Θὰ λέγαμε μάλιστα ὅτι ἂν οἱ ἄνθρωποι ἐκπίπτουν ἀρκετὰ εὐκόλα σὲ καταστάσεις δουλείας, δὲν εἶναι μόνον διότι παύουν ἢ κουράζονται νὰ ἀναμετροῦνται καὶ παραδίδονται, πρῶτον, σὲ συναισθηματικὲς ταυτίσεις καί, δεύτερον, στὶς ἀποφάσεις ὅσων φαίνονται ἰσχυροί. Ἀλλὰ καὶ διότι τείνουν ἀσυνείδητα νὰ ἐπιστρέψουν σὲ μία ἀρχικὴ γνώριμη κατάσταση δουλείας καὶ “μωρίας”. Σὲ μιὰ κατάσταση στὴ διάρκεια τῆς ὁποίας …ἀπολάμβαναν προστασία… καὶ ἀγάπη…δίχως νὰ ξοδεύουν καὶ δίχως νὰ καταβάλουν καμία ἰδιαίτερη δύναμη καὶ κανέναν ἰδιαίτερο κόπο καὶ πόνο ἀπὸ ὅσους ἀπαιτεῖ ἡ ἄσκηση τοῦ βιώματος καὶ τῶν πράξεων τῆς ἐλευθερίας». Διότι, ὅπως ὑποστήριξε καὶ ὁ Freud, «ὁ μεγαλύτερος φόβος εἶναι ἐκεῖνος νὰ γνωρίση κανεὶς τὸν ἑαυτὸ του–τὰ συναισθήματα, τὶς παρορμήσεις, τὶς ἀναμνήσεις, τὶς ἱκανότητες, τὶς δυνατό-τητες, τὸ πεπρωμένο του. Ἔχουμε ἀνακαλύψει ὅτι ὁ φόβος νὰ γνωρίση κανεὶς τὸν ἑαυτὸ του εἶναι πολὺ συχνὰ ἰσόμορφος καὶ παράλληλος μὲ τὸ φόβο τοῦ ἐξωτερικοῦ κόσμου». Αὐτὸ σημαίνει ὅτι τὰ ἐσωτερικὰ καὶ τὰ ἐξωτερικὰ προβλήματα τείνουν νὰ μοιάζουν στὸ βάθος καὶ νὰ συνδέονται μεταξύ τους. Ἐπομένως, μιλᾶμε ἁπλῶς γιὰ τὸ φόβο τῆς γνώσης γενικά, χωρὶς νὰ διακρίνουμε ἰδιαίτερα τὸ φόβο τοῦ ἐσωτερικοῦ ἀπὸ τὸ φόβο τοῦ ἐξωτερικοῦ.

Σήμερα Παρασκευή 09/08/2013, ας κάνουμε όλοι προσευχή και για ...‏

Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου: «Πας ο παραβαίνων και μη μένων εν τη 
διδαχή του Χριστού Θεόν ουκ έχει· ο μένων εν τη διδαχή του Χριστού, 
ούτος και τον Πατέρα και τον Υιόν έχει· ει τις έρχεται προς υμάς και
ταύτην την διδαχήν ου φέρει, μη λαμβάνεται αυτόν εις οικίαν, και 
χαίρειν αυτώ μη λέγετε· ο γαρ λέγων αυτώ χαίρειν κοινωνεί τοις έργοις αυτού 
τοις πονηροίς» (Β' Ιωάν. 9-11).

Αγαπητοί φίλοι της Εσταυρωμένης Αγάπης 

Αυτήν την Παρασκευή η προσευχή μας προτείνουμε να είναι και 
για
 τους αιρετικούς. Ας μην παρεκκλίνουμε από τον αληθινό δρόμο 
και την Ορθόδοξη Εκκλησία μας, ας έχουμε ως παράδειγμα προς μίμηση τους 
εκατομμύρια Αγίους και Προφήτες της Εκκλησίας μας και τότε όλα θα 
ξεκαθαρίζουν στο μυαλό μας. 



Καλή Παναγιά σε όλους μας. 
Πηγή

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ:ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΙΣΤΟ ΑΝΘΡΩΠΟ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ !

άπιστος κοράκια χάρος
Πρόσφατα ρώτησα έναν υγιή ηλικιωμένο, τι θα ήθελε περισσότερο σ’ αυτό τον κόσμο από το Θεό. Βάζοντας το χέρι στο στήθος, μου απάντησε: 

-Το θάνατο και μόνο το θάνατο!

-Και πιστεύεις στη ζωή μετά το θάνατο;

-Ακριβώς επειδή το πιστεύω, επιθυμώ όσο πιο σύντομα το θάνατο, είπε ο γέρων.

Οι άπιστοι τρέμουν το θάνατο, επειδή ισχυρίζονται ότι ο θάνατος είναι η πλήρης εξαφάνιση της ζωής. Πολλοί πιστοί πάλι, φοβούνται το θάνατο επειδή νομίζουν ότι δεν έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις τους στον κόσμο αυτό, δεν έβαλαν τα παιδιά τους σε μια σειρά, ή δεν αποτελείωσαν αυτό που έχουν ξεκινήσει.

Ακόμη και κάποιοι άγιοι άνθρωποι, φοβήθηκαν κατά την ώρα του θανάτου. Όταν οι Άγγελοι κατέβηκαν για να παραλάβουν τον Όσιο Σισώη, εκείνος ο αγγελικός άνθρωπος προσευχόταν να τον αφήσουν λίγο ακόμη σ’ αυτή τη ζωή για να μετανοήσει και να προετοιμαστεί για την άλλη ζωή. Οι Άγιοι λοιπόν, δεν φοβόταν το θάνατο αλλά την κρίση του Θεού μετά το θάνατο.

Δίχως την πίστη στην άλλη, την ουράνια ζωή, ο φόβος γίνεται σκοινί γύρω από το λαιμό με το οποίο ο θάνατος έλκει τους καταδίκους στο λαρύγγι του. Η ζωή για τον άπιστο, δεν είναι άλλο από τον άνεμο του θανάτου, άνεμο που φυσά και καταρρίπτει την πεθαμένη του στάχτη και την απονεκρώνει. Αν ο άπιστος σκεφτόταν λογικά μέχρι τέλους, θα έπρεπε να ομολογήσει ότι ζωή στην πραγματικότητα δεν υπάρχει. Γι’ αυτόν ο θάνατος είναι η μόνη του πίστη, η μόνη αιώνια δύναμη! Ο Θάνατος είναι ο μοναδικός  Θεός.

Για μας πάλι, τους χριστιανούς, ο θάνατος είναι η λήξη ενός σχολείου, το σήμα της απολύσεως μιας στρατιωτικής θητείας, η γέφυρα για την επιστροφή στην πατρίδα. Ουσιαστικά, ο θάνατος καθαυτός, είναι γι’ αυτούς που πιστεύουν στο Χριστό ένα τίποτα. Εκείνος είπε στη Μάρθα: «εγώ ειμί η ανάστασις και η ζωή. Ο πιστεύων εις εμέ, καν αποθάνη, ζήσεται…» (Ιω.11, 25-26). Ποιον θα πιστέψουμε αν όχι το Χριστό; Στους ανθρώπους δεν μπορείς να πιστέψεις ούτε και όταν σου λένε το όνομά τους, πολύ λιγότερο όταν λένε: θα σε πληρώσω αύριο και ακόμα πιο λίγο όταν μιλούν για πράγματα βαθιά και υψηλά.

Εκτός από τον Υιό του Θεού, κανείς δε γνωρίζει τίποτα, ούτε για το θάνατο, ούτε και για εκείνο που μας περιμένει μετά το θάνατο. Εκείνος τα γνώριζε και μας τα φανέρωσε και τα έδειξε. «Κατεπόθη ο θάνατος εις νίκος» (Ά Κορ. 15,54), κατά το λόγο του Αποστόλου. Τι έχουμε λοιπόν να φοβηθούμε απ’ αυτό που κατεπόθη από την ανάσταση του Χριστού; Δεν προσκολλάται ο φόβος του θανάτου πάνω σ’ εκείνους που είναι προσκολλημένοι στο Χριστό, τον Νικητή του θανάτου και Δωρεοδότη.

Όμως, παραμένει ένας φόβος συνειδητός και δικαιολογημένος. Είναι ο φόβος που ένοιωθαν ακόμα και οι ψυχές των Αγίων μπροστά στο θάνατο. Αυτό δεν είναι φόβος του θανάτου αλλά της μη προετοιμασίας για την αθάνατη ζωή, είναι φόβος εξαιτίας της ακαθαρσίας της ψυχής. Επειδή οι ακάθαρτοι δεν θα δουν το Θεό και την αληθινή ζωή στην Βασιλεία των Ουρανών.

Από το βιβλίο:"Εμπνευσμένα κείμενα Ορθοδόξου Πνευματικότητος" - Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη" 

πηγη /  αντιγραφή

«Αγάπη που ‘γινες δίκοπο μαχαίρι»...

  Γράφει η Σοφία Τσέκου Τι γίνεται επιτέλους στη Μητρόπολη Πατρών; Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τα όσα κατά καιρούς βλέπουν το φως της δημοσιότ...