Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Αυγούστου 10, 2013

Κυριακή Ζ΄Ματθαίου - «Καί περιήγεν ο Ιησούς τάς πόλεις πάσας και τάς κώμας διδάσκων…..» εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Πάφου


Απόστολος: Ρωμ. ιε’ 1 -7
Ευαγγέλιον: Ματθ.θ’ 27–35
«Καί περιήγεν ο Ιησούς τάς πόλεις πάσας και τάς κώμας διδάσκων εν ταις συναγωγαίς αυτών καί κηρύσσων τό ευαγγέλιον της βασιλείας καί θεραπεύων πάσαν νόσον καί πάσαν μαλακίαν  εν τω λαώ.»
 Η δημόσια παρουσία του Κυρίου μας, όπως μας την περιγράφουν οι ευαγγελιστές, αγαπητοί μου αδελφοί, ήταν γεμάτη από το πλούσιο έργο Του. Δεν έπαυσε να διδάσκει, να κηρύττει και να θεραπεύει συνοδευόμενος από τους μαθητές και αποστόλους Του και πολλούς άλλους που τον παρακολουθούσαν κατά βήμα.
Περιερχόταν ο Ιησούς κάθε πόλη και χωριό, έμπαινε στις συναγωγές και δίδασκε το συγκεντρωμένο πλήθος. Και ο κόσμος που Τον ακολουθούσε άκουγε στο κήρυγμα Του, «τό ευαγγέλιον της βασιλείας». Άκουγε προσεκτικά την περιγραφή της ευχάριστης εκείνης αγγελίας για τη βασιλεία του Θεού και ειρήνευε. Και σπλαχνιζόμενος τον πολύπαθο και δυστυχή λαό, θεράπευε κάθε σωματική ανάγκη και κάθε ασθένεια, μικρή ή μεγάλη.

Στη σημερινή, λοιπόν, ευαγγελική περικοπή, ο ευαγγελιστής Ματθαίος, αναφέρει δυο θαυματουργικές περιπτώσεις. Η πρώτη ήταν όταν μέσα στο πλήθος που Τον ακολουθούσε, κατόρθωσαννα αναμιχθούν, ποιος ξέρει με πόση δυσκολία,και με την βοήθεια ποιων, και δυο τυφλοί. Με μεγάλη δυσκολία πέτυχαν να εισχωρήσουν και στο κατάμεστο σπίτι που πήγε να καταλύσει ο Ιησούς. Με όλη τη δύναμη που διέθεταν φώναζαν δυνατά για να τους ακούσει ο Κύριος περιμένοντας να τους σπλαχνιστεί: «Ελέησον ημάς, υιέ Δαυίδ.» Πολύ απλά, εύκολα και χωρίς συζήτηση είχε τη δύναμη ο Κύριος να τους δώσει αμέσως το φως τους, να ικανοποιήσει τηνδικαιολογημένη επιθυμία τους. Να δώσει φως και νόημα στη ζωή τους. Και όμως περιορίζεται να τους ρωτήσει «πιστεύετε ότι δύναμαι τούτο ποιήσαι;» Δοκίμαζε την  πίστη τους; Ναι. Και αυτό. Ωστόσο το ότι με τόσες δυσκολίες αγωνίστηκαν και έφτασαν κοντά Του, ήταν επαρκής απόδειξη της πίστης τους. Ήθελε όμως να τους ακούσει, να τους ακούσουν και οι άλλοι. Να ομολογήσουν ότι εμπιστεύονται την θεία Του δύναμη. Ήταν τόσο απλό να πετύχουν αυτό που τόσο πολύ επιθυμούσαν και τόσο πολύ τους εβασάνιζε για χρόνια. Πολύ σημαντικότερη για τον Κύριο, ήταν η ύπαρξη πίστης. «Ναί» απάντησαν απλά και βιαστικά και οι δυο, συμπληρώνοντας τη διαδικασία που τους έφερε ακόμη πιο κοντά στην απόλυτη επιτυχία. Άγγιξε τα μάτια τους ο Ιησούς, λέγοντας συγχρόνως για να επισφραγίσει την μοναδική αξία της πίστης. «Κατά την πίστιν ὑμῶν γενηθήτω». Εάν, εφόσον και όση πίστη έχετε, ας γίνει αυτό που ζητήσατε. Είναι αυτό, αγαπητοί μου, ένα μήνυμα και για μας.Είναι απαραίτητη προϋπόθεση η πίστη για να γίνουν πραγματικότητα όσα ζητούμε με την προσευχή μας. Φαίνεται λοιπόν, ότι πράγματι πίστεψαν οι δυο τυφλοί. Γιαυτό και άνοιξαν τα μάτια τους. Είδαν το φως και θαύμασαν τα δημιουργήματα του Θεού. Και όχι μόνο αυτό. Μέσα στον δικαιολογημένο ενθουσιασμό τους, δεν πρόσεξαν τα τελευταία λόγια του Ιησού: Προσέξετε μη μάθει κανείς το θαύμα που έγινε. Πως όμως ήταν δυνατό, αγαπητοί μου αδελφοί, να κρύψουν ένα ολοφάνερο γεγονός, από εκείνους που τους γνώριζαν σαν τυφλούς, πριν; Ήταν τελείως ανθρώπινη συμπεριφορά. Πανευτυχείς να το διαλαλούν σ’ όποιους έβρισκαν στο δρόμο τους, σαν να ήταν αυτή ακριβώς η εντολή του Κυρίου.
Ενώ λοιπόν πετώντας από τη χαρά τους έφευγαν οι δυο πρώην τυφλοί, ένα άλλο, δυστυχισμένο, κωφάλαλο και δαιμονιζόμενο άτομο, με πολλή κόπο μπόρεσαν να μεταφέρουν και να πλησιάσει τον Ιησού. Απλά και χωρίς πολλές διαδικασίες τον εθεραπευσε κι αυτόν, ικανοποιώντας και τους δικούς του που με τόσο κόπο κατόρθωσαν να προσεγγίσουν τον Χριστό για να δεχτούν την θαυματουργική απολύτρωση του βασανισμένου ανθρώπου τους. Έκπληκτοι, εθαύμασαν όλοι οι συνωστιζόμενοι μέσα στο σπίτι, μάρτυρες και αυτής της σοβαρής θαυματουργικής θεραπείας και δεν δίστασαν να διακηρύξουν μεγαλοφώνως. «Ουδέποτε εφάνη ούτως εν τω Ισραήλ». Κάποια θαύματα είχαν πραγματοποιήσει και προφήτες. Αλλά θαύματα σαν αυτά που παρουσιάστηκαν από τον Ιησού, ποτέ δεν είχαν ξαναδεί. Φυσικά αυτό προκάλεσε για άλλη για φορά την σφοδρή κριτική και την αμφισβήτηση των Φαρισαίων. ‘Εσπευσαν τυφλωμένοι από το μίσος τους και αγνοώντας ουσιαστικά την προφητική Αγία Γραφή, να καταλήξουν ότι «εν τω άρχοντι των δαιμονίων εκβάλλει τά δαιμόνια.» Συνεργάζεται, δηλαδή, ο Κύριος, κατά την άποψή τους, με τον άρχοντα των δαιμονίων για να βγάζει τα δαιμόνια, όπως έλεγαν, κοντόφθαλμοι και στενοκέφαλοι οι φαρισαίοι. Δεν μπόρεσαν να δουν αμερόληπτα τις προφητείες για την θεότητα του Ιησού. Δεν ήθελαν να αναγνωρίσουν την ανταπόκριση που είχε η διδασκαλία Του και τα πολλά και μεγάλα θαύματα Του,στον Ισραηλιτικό λαό.
Με τα θαύματα της σημερινής ευαγγελικής περικοπής, αγαπητοί μου αδελφοί, εμπεδώθηκε για άλλη μια φορά η πίστη αυτών που Τον ακολουθούσαν, αλλά και όλων των ακροατών της διδασκαλίας Του, και των μαρτύρων των θαυματουργικών ενεργειών του Ιησού.
Για άλλη μια φορά φάνηκε και σε μας, πόσο σημαντική αξία έχει η πίστη. Κι ακόμη φανερώθηκε η απόλυτη σχέση αυτών που ζητούμε από τον Κύριο με το μέγεθος, την ειλίκρινεια και την σταθερότητα της πίστης μας. Αυτή την πίστη χρειαζόμαστε. Γιαυτήν την πίστη προσευχόμαστε, ζητώντας τη βοήθεια του Κυρίου μας, να μας την ενισχύσει.


ΚΥΡΙΑΚΗ Ζ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ Ευαγγέλιο : Μτ. 9, 27-35 ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΠΕΜΒΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ π. Γερασιμάγγελος Στανίτσας





ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΠΕΜΒΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

          Εν ολίγοις

          Η σημερινή ευαγγελική διήγηση μας περιγράφει τη θεραπεία δύο τυφλών ανθρώπων και ενός κωφού. Οι θαυματουργικές αυτές θεραπείες είναι αντιπροσωπευτικές και άλλων θαυμάτων που συναντάμε στα ευαγγέλια. Βασική προϋπόθεση όλων αυτών των θαυματουργικών θεραπειών είναι η ζωντανή πίστη. Γι’ αυτό ο Ιησούς ζητά να πληροφορηθεί αν αυτοί πιστεύουν ότι μπορεί να τους βοηθήσει, και αφού διαπίστωσε την ύπαρξη της πίστης, αγγίζει τα κλειστά μάτια τους με τα δάκτυλά του και ξαναβρίσκουν οι τυφλοί το φως τους. 
          Στη συνέχεια του έφεραν ένα κωφάλαλο που είχε καταληφθεί από το πονηρό πνεύμα, εκβάλλει το δαιμόνιο και επανήλθε η ακοή και η λαλιά του.
          Συμβαίνει όμως το εξής περίεργο: Ενώ όλοι ομολογούν ότι ποτέ στο γένος τους δεν ξανάγιναν τέτοια θαύματα, οι Φαρισαίοι έλεγαν, ότι ο Χριστός βγάζει τα δαιμόνια με τη βοήθεια των δαιμόνων.
          Ο ι. ευαγγελιστής  με τα θαύματα αυτά, αλλά και όσα αναφέρονται στα ευαγγέλιό του, θέλει να μας δείξει δύο πράγματα: Πρώτον ότι ο Χριστός είναι ο Μεσσίας και δεύτερον ότι ο Κύριος καθαρίζοντας λεπρούς, θεραπεύοντας παραλύτους, ανασταίνοντας νεκρούς, φανερώνει ποιο είναι ακριβώς το έργο Του. Ο Χριστός μ’ ένα Του λόγο εκδιώκει ό, τι υπονομεύει και καταστρέφει τη ζωή και απελευθερώνει τον άνθρωπο από τη φθορά και τον θάνατο.
          Οι περιπτώσεις των θαυμάτων που αναφέρουν τα ι. ευαγγέλια δεν είναι μόνο κάποια έκτακτα υπερφυσικά γεγονότα που μπορούν να μας εντυπωσιάσουν. Είναι δείγματα της αγάπης του Θεού προς τον αδύνατο και πάσχοντα άνθρωπο.
          Το θαύμα είναι σημάδι μιας γνήσιας πίστης, αλλά και εγγύηση της αλήθειας του ευαγγελικού κηρύγματος. Το θαύμα δεν έχει καμία σχέση με την επίδειξη και την εκμετάλλευση, που μπορούν να οδηγήσουν στη γελοιοποίηση την πίστη. Είναι αποτέλεσμα της αγάπης του Θεού που οικοδομεί πνευματικά τον άνθρωπο. Σε άλλη περίπτωση ο Χριστός αρνείται να κάνει ένα θαύμα, όπως στην πατρίδα του τη Ναζαρέτ- γιατί έλειπε η πίστη. Για τον πιστό το θαύμα είναι ένα παράθυρο στο μέλλον που μας επιτρέπει να δούμε για λίγο τον κόσμο του μέλλοντος, της Βασιλείας του Θεού.
          Είναι γνωστό το πόσο οι άνθρωποι επιζητούν να δουν, έστω κι ένα θαύμα, και πόσο εντυπωσιάζονται απ’ αυτό! Βέβαια η παρουσία του μπορεί να οικοδομεί, αλλά πρέπει να γνωρίζουμε ότι έχει ένα προσωρινό χαρακτήρα, γιατί ακόμη κι αν θεραπευθούμε από μία ασθένεια, πάλι θα αρρωστήσουμε και πάλι θα συναντήσουμε δυσκολίες και προβλήματα στη ζωή μας.
          Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε, ότι οι θαυματουργικές ενέργειες του Θεού στη ζωή μας είναι αποτέλεσμα της αγάπης Του, την οποία αδυνατούμε να καταλάβουμε, αλλά όμως καλούμαστε να πιστέψουμε. Μία τέτοια πίστη είναι πηγή δυνάμεως, όταν τα πράγματα μας απογοητεύουν στη ζωή και μας δημιουργούν πνεύμα ηττοπάθειας, και περιμένουμε ν’ ακούσουμε «κατά την πίστιν υμών γενηθήτω».
          Εκτός όμως από την πιστή έχουμε και την αρνητική τοποθέτηση των ανθρώπων απέναντι στην θαυμαστή αγάπη του Θεού. Θυμίζουν τους Φαρισαίους του σημερινού ευαγγελίου, οι οποίοι παραμορφώνουν την πραγματικότητα, για να διαστρεβλώσουν την αλήθεια. Επιδιώκουν να συσκοτίσουν την αγάπη του Θεού για τους πονεμένους από τη φθορά και την αμαρτία ανθρώπους, καταλογίζοντας τη θαυμαστή θεραπεία στις δαιμονικές ενέργειες.
          Αλλά μία τέτοια στάση των αδίστακτων κατηγόρων της αγάπης και της δύναμης του Θεού, τη συναντάμε και σήμερα και σε ανθρώπους κάθε εποχής. Πρόκειται για ανθρώπους εγκλωβισμένους στη φυλακή του ορθολογισμού που φθάνουν στο σημείο ν’ απορρίπτουν ακόμη και τα πιο φανερά θαύματα. Τα αποδίδουν σε φαντασιώσεις, στη τύχη, στη σύμπτωση, σε ανεξήγητα φαινόμενα κ.α. παρά στη δύναμη του Θεού.
          Και φυσικά δεν υπάρχουν λογικές αποδείξεις των θαυμάτων του Θεού. Αυτά τα αναγνωρίζουν οι πιστοί και ταπεινοί τη καρδία άνθρωποι, οι απλοϊκοί και οι καλοπροαίρετοι.
          Τελικά μόνο με τη νέκρωση της λογικής και την καταπολέμηση του εγωισμού μας μπορούμε να ζήσουμε τη νέα ζωή η οποία θα μας προσφέρει καθημερινές εκπλήξεις βλέποντας και βιώνοντας τα μυστήρια της Βασιλείας του Θεού.

          π. γ. στ.

ΡΩΤΗΣAME MEΓΑΛΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΠΩΣ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΑΣ ΕΙΠΕ......




ΟΤΑΝ ΠΡΙΝ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΡΩΤΗΣAME MEΓΑΛΟ  ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΠΩΣ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΑΣ ΕΙΠΕ "ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΜΑΣ ΦΥΛΑΞΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΚΟ...". 

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΜΑΣ ΕΛΕΗΣΟΥΝ.

Ο ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ. ΚΑΝΤΕ ΌΛΟΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ . ΔΙΟΤΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ.


ΣΥΓΧΩΡΗΣΤΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΣΑΣ  ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΒΛΑΨΑΝ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΣΑΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΑΣ .

ΑΓΑΠΗΣΤΕ  ΚAI ΜΗΝ ΚΡΑΤΑΤΕ ΚΑΚΙΑ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΗΤΕ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΝΑ ΑΓΓΑΛΙΑΣΗ Η ΨΥΧΟΥΛΑ ΣΑΣ. 


Οι άγιοι δεν λένε τί να κάνεις αλλά πώς να το κάνεις.


Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

Οι άγιοι δεν λένε τί να κάνεις, όπως εμείς όταν συμβουλεύουμε τους άλλους. Οι άγιοι δεν διδάσκουν από τα βιβλία. Μιλούν μόνο γι΄ αυτό που έζησαν οι ίδιοι και μόνο αν ερωτηθούν. Το να μιλάνε χωρίς να ερωτηθούν, το θεωρούν αργολογία.

Οι άγιοι δεν λένε τί να κάνεις αλλά πώς να το κάνεις. Παράδειγμα δεν λένε να μη φοβάσαι ,αλλά λένε και το πώς να μη φοβάσαι. Διάβαζα την Ιθάκη. Ο Καβάφης λέει δεν θα φοβάμαι αν δεν κουβαλώ μέσα μου τους Λαιστρυγόνας. Ποτέ δεν σκέφτηκα πώς δεν θα τους κουβαλώ μέσα μου.

Η βασική θεραπεία είναι αυτή της Εκκλησίας, η εξαγόρευση στον εξομολόγο, αν πιστεύεις. Η εξομολόγηση μοιάζει με τη θεραπεία που εφαρμόζει ο λαός, όταν θεραπεύει το δάγκωμα του σκορπιού με το δηλητήριο του σκορπιού.

Ο Θεός στην απιστευτη φιλανθρωπία Του μετατρέπει αυτό που μας αρωσταίνει μέσα μας σε φάρμακο που μας θεραπεύει όταν το βγάζουμε έξω με τη θέλησή μας. Όχι με την ανάκριση ή με τον ψυχολόγο ή τον ψυχαναλυτή. Γιατί όχι; Γιατί δεν πληρώνει κανείς κάποιον για να του ανοίξει την καρδιά του.

Με αυτήν την έννοια ακούστε τα λόγια της ηρωίδας του Μπέργκμαν στη Φθινοπωρινή Συμάρδουφωνία: "Αν μ΄αγαπήσει κάποιος όπως είμαι, ίσως τολμήσω να δω κι εγώ τον εαυτό μου όπως είναι." Ο πνευματικός είναι στη θέση του Ιησού που μας αγαπάει όπως είμαστε.


πηγή 

Τι λέγει για τους ιερωμένους, ο διακόψας το Μνημόσυνο του Πατριάρχη Αυγουστίνος Καντιώτης

ΚΛΗΡΙΚΟΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΒΕΡΟΙΑΣ

ΔΙΝΕΙ ΝΕΟΕΠΟΧΙΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ!!!

 


Κατακρίνει τα χριστιανικά μπλόκ, που δεν μένουν αδιάφορα, αλλά διαμαρτύρονται για την προδοσία της Ορθοδόξου πίστεως.

Αυτός δεν βλέπει να γίνεται καμιά προδοσία. Δεν υπάρχει, λέει οικουμενισμός! Βλέπει όλη την ηγεσία της Εκκλησίας να είναι αγία και με φωτοστέφανο!!! Ο πατριάρχης Βαρθολομαίος, που μοιράζει κοράνια, που πάει στο ραμαζάνι, που τιμά και τιμάται στις συναγωγές των Εβραίων και των μασόνων, που συμπροσεύχονται με παπικούς, με προτεστάντες (παπάδες και παπαδίνες), με μουσουλμάνους, βουδιστές, γιατί όχι και σατανιστές, αλλά και όλη η παρέα του, είναι ορθοδοξότατη!!!

Οι επίσκοποι, ο πατριάρχης, οι ανώτεροι κληρικοί ότι και εάν είναι (αιρετικοί, μασόνοι, άθεοι, ομοφυλόφιλοι, διεφθαρμένοι), ότι και αν κάνουν, είναι άγιοι! Έτσι πρέπει να τους βλέπουν «οι καλοί χριστιανοί» και να τους επαινούν!!!

Να μη λένε τίποτε εναντίον τους, γιατί θα πέσουν σε κατάκριση και θα κολασθούν!!!!

Αν θέλετε, διαβάστε τον·



Ο παραπάνω παπάς θέλει να αποκοιμίσει τους χριστιανούς και δε μιλά Ορθόδοξα.


Ας ακούσουμε τι λέει ο αγωνιστής ιεράρχης Φλωρίνης π. Αυγουστίνος Καντιώτης, που έκανε αγώνες για την κάθαρση  του κλήρου και έπαυσε μ” άλλους ιεράρχες της Ελλαδικής Έκκλησίας, και μ” όλο το Άγιον Όρος, το μνημόσυνο του οικουμενιστή πατριάρχη Αθηναγόρα.

Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΥ και ο Χάρος της μνημονιακής πολιτικής ζωής

ΤΟΥ ΔΡ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΒΑΡΔΑΚΑ
“Ο Χάρος έστησε παγανιά εδώ στην μικρή μας γειτονιά και τώρα τρέχει και ξεπουλάει τα σήμαντρα του άδη...”
Ημέρες κατοχής ζει η πατρίδα μας, με τους υπεύθυνους αυτής της δραματικής κατάστασης να αδιαφορούν πλήρως με τις τραγικές καταστάσεις που ζει η κοινωνία μας. Μετά από τρία χρόνια μνημονίου και συνεχιζόμενων περικοπών, τα αιτήματα των συμπολιτών μας στα επισιτιστικά προγράμματα των διαφόρων οργανώσεων, ολοένα και αυξάνονται, οι οποίες αναγκάζονται να θέσουν κριτήρια για τη διανομή τροφίμων.
Η πρόσφατη εκστρατεία του Ερυθρού Σταυρού κάλυψε τις ανάγκες 400 οικογενειών ωστόσο 120 έμειναν εκτός καθώς τα χρήματα της χορηγίας δε έφτασαν για όλους, με αποτέλεσμα να δίνουν προβάδισμα στις οικογένειες που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη στήριξης. (defencenet.gr)

Αν πάμε ένα χρόνο πριν, ένας αρχηγός πολιτικού κόμματος σε προεκλογικές συνεντεύξεις του μας “πουλούσε” μεταξύ των άλλων και βαρύγδουπους τίτλους, όπως  τους  πολλαπλασιαστές ανάπτυξης!!
Τι είναι ρε παιδιά αυτό το φρούτο ρωτούσα τους φίλους μου? Και αυτοί προσπαθούσαν να μου εξηγήσουν μέσα από την βιβλιογραφία της οικονομετρίας περί αυτού του όρου. Τζάμπα όμως γιατί σε λίγο καιρό το κατανοήσαμε με τον πλέον χειροπιαστό τρόπο όλοι οι Έλληνες, όταν είδαμε τους πολλαπλασιαστές  και τους εκφραστές τους να ενεργούν με το πιο ανάλγητο τρόπο πολλαπλασιάζοντας τα μεγέθη των αυτοκτονιών, των λουκέτων, της ανεργίας, της εγκληματικότητας κ.α

Θα μείνουμε όμως σε έναν ιδιαίτερο πολλαπλασιαστή που ενεργούσε αθόρυβα και διαχρονικά στα χρόνια της μεταπολίτευσης, αυτόν της υποτίμησης και της απαξίωσης της Ελληνικής κοινής γνώμης. Ουσιαστικά αναφερόμασθε στην διαπόμπευση της ανθρώπινης κοινής λογικής δηλ. του κοινού νου που πολλές  ταυτιζόταν με το εθνο- κοινωνικό και δημόσιο συμφέρον που  προσβαλλόταν βάναυσα μέσα από πολιτικά  γεγονότα και συγκυρίες  και μάλιστα τα τελευταία χρόνια με χειροπιαστά δείγματα παλινωδιών.

Αυτός ο πολλαπλασιαστής της απαξίωσης με όλα τα συνεπακόλουθα του  φαίνεται να άπτεται των ορίων της εσχάτης προδοσίας που μπορεί να ενεργηθεί εναντίον κάποιου Έθνους.
Σημειολογικά θα σταθούμε σε κάποια γεγονότα τα οποία τοποθετούμενα σε κάποια χρονική  σειρά συμπληρώνουν το ψηφιδωτό της απαξίωσης της κοινής λογικής.
“Το Wikilieaks προκαλεί σεισμό στο ελληνικό πολιτικό κι επιχειρηματικό σύστημα, τη στιγμή που όλη η Ευρώπη... παραμιλάει με τις τεράστιες ποσότητες πετρελαίου και φυσικού αερίου που έχουν βρεθεί στη χώρα μας.
Σε εθνικό σκάνδαλο τεραστίων διαστάσεων εξελίσσεται η υπόθεση της διαρροής των ενδοεταιρικών συνομιλιών...των στελεχών του αμερικανικού ιδρύματος στρατηγικών πληροφοριών και ενός από τα πλέον σεβάσμια think tank των ΗΠΑ Stratfor, καθώς αποδεικνύεται ότι την στιγμή που ο πρώην πρωθυπουργός Γ.Παπανδρέου, τον Δεκέμβριο του 2009 δήλωνε την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2009 ότι «Στην Ελλάδα δεν έχουμε πετρέλαιο ή το πετρέλαιο που έχουμε είναι πολύ λίγο» τα κοιτάσματα ειδικά νότια της Κρήτης είχαν ήδη εντοπιστεί και ήταν γνωστά στις ΗΠΑ από το 2007!

Με δεδομένη όμως την ανάγκη να προσφύγει η τότε κυβέρνηση στον μηχανισμό στήριξης, προτίμησε αντί να ξεκινήσει άμεσα γεωτρήσεις, στην περιοχή, έστω και χωρίς να καθορίσει την ΑΟΖ, προτίμησε να οδηγήσει την χώρα στο Μνημόνιο!
Σε ότι αφορά τα πετρέλαια (οι συζητήσεις των στελεχών που διέρρευσαν αφορούν διάστημα από τα μέσα του 2009 μέχρι το 2011) υπάρχουν και μυστικές έρευνες προηγούμενων ετών οι οποίες δεν έχουν έρθει ακόμα στο φως, αλλά αποδεικνύουν ότι έχουν εντοπιστεί τεράστια κοιτάσματα νότια της Κρήτης, αλλά και στο Αιγαίο!

Τα συγκεκριμένα τηλεγραφήματα αποκαλύπτουν συζητήσεις του επικεφαλής της Stratfor με δικούς του αναλυτές- δεν είναι δηλαδή μια εκτίμησή τους απλά αλλά διαρροή.

Τα κοιτάσματα έχουν εντοπιστεί νότια της Κρήτης και ειδικότερα εντός της Μεσογειακής Ράχης, έκτασης περίπου 80.000 Km2, με μεγάλο μέρος της να βρίσκεται εντός της ελληνικής Α.Ο.Ζ που έχει ήδη καθοριστεί από το υπουργείο ΠΕΚΑ. Τα αποθέματα κάτω από την Κρήτη είναι της τάξεως των 20 -22 δισ. βαρέλια πετρέλαιο, ενώ σε αυτά μπορούν να προστεθούν και περίπου 20 δισ. βαρέλια πετρελαίου που βρίσκονται στη ζώνη του Ηροδότου, δηλαδή 150 -175 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Ιεράπετρας.

Τεράστια κοιτάσματα πετρελαίου στην λεκάνη του Βόρειου Αιγαίου, αποκαλύπτουν τα αρχεία του ΙΓΜΕ και των ΕΛΠΕ που τόσα χρόνια έμεναν κρυμμένα, για την ακρίβει, θαμμένα! Στη λεκάνη του βόρειου Αιγαίου, τόσο ανατολικά του πεδίου του Πρίνου, περί τη νησίδα Μπάμπουρας (και γύρω τοποθεσίες) όσο και δυτικά, πρός τα νότια του κόλπου του Στρυμώνα και το Άγιο Όρος, τα εικαζόμενα δυνητικά κοιτάσματα επαρκούν για να καλύψουν το 1/3 των ενεργειακών αναγκών της χώρας (
ΠΗΓΗ  planet- greecce Κυριακή, 4 Μαρτίου 2012.)

Όλα αυτά θα έπρεπε σαν γεωλογικά δεδομένα από ετών να συγκεντρωθούν και να αξιολογηθούν ( και όχι σαν διαρροές μέσω ξένων) ώστε να είναι σε γνώση της οποιασδήποτε κυβέρνησης. Όμως τον Δεκέμβριο του 2009 όταν  έγινε η περίφημη δήλωση «Δεν υπάρχει πετρέλαιο» έπαιξε αυτή σημαίνοντα και καθοριστικό ρόλο σε αυτά που ακολούθησαν σε βάρος μας  ενώ αντίθετα  μία διαφορετική παραδοχή θα άλλαζε ολόκληρη της ψυχολογία των αγορών και δεν θα δικαιολογούσε σε καμία περίπτωση προσφυγή στον Μηχανισμό Στήριξης τον Μάϊο του 2010.

Όταν υπογράφηκε το πρώτο Μνημόνιο, αναγγέλθηκε άμεσα η ίδρυση φορέα υδρογονανθράκων και σταδιακά άρχισαν να έρχονται στην δημοσιότητα πληροφορίες για ύπαρξη κοιτασμάτων, πάντα από ανεξάρτητες πηγές, όπως το defencenet.gr, το olympia.gr  η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, το planet-greece κλπ.

Και ξαφνικά προκηρύχθηκαν και διαγωνισμοί για την Δυτική Ελλάδα και τη Νότια Κρήτη (όχι όμως τη νοτιοανατολική)!

Μετά τη ψήφιση του νέου Μνημονίου και την αλλαγή του νόμου που διέπει τη νέα δανειακή σύμβαση από το ελληνικό σε βρετανικό δίκαιο (που σημαίνει κατάσχεση των εσόδων από πετρέλαιο και φυσικό αέριο) τελικά αποφάσισαν να ξεκινήσουν άμεσα οι έρευνες…   
Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ...

Πάμε όμως παρακάτω. Το πρώτο ταξίδι του Έλληνα ΥΠΕΞ, μετά την ορκωμοσία του, στην “φίλη” χώρα της Τουρκίας τον Ιούλιο του 2013 συνοδεύεται με γριφώδεις δηλώσεις“πάμε σε αλλαγή των γεωγραφικών δεδομένων της Ελλάδος με την Τουρκία”.
Λίγες ημέρες μετά, τον Αύγουστο του 2013 στο επίσημο ταξίδι του Έλληνα πρωθυπουργού και θιασώτη “των πολλαπλασιαστών ανάπτυξης”  έχουμε δηλώσεις αποκαλυπτικές. Έτσι αντί να ακούσει πρώτα ο Ελληνικός Λαός τα καλά νέα και να χαρεί, ακούνε πρώτα τα Αμερικανάκια ότι “βρήκαμε τεράστια ενεργειακά αποθέματα”.

Κατά τις πληροφορίες ο πρωθυπουργός χρησιμοποιώντας αριθμούς είπε ότι κατά τους υπολογισμούς τα αποθέματα υδρογονανθράκων Ισραήλ Κύπρου ανέρχονται σε 4,5 τρισ. κυβικά μέτρα ενώ τα ελληνικά εκτιμώνται σε 4,7 τρισ. κυβικά μέτρα.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες (που μετέφερε το Capital.gr) ο κ. Σαμαράς επισήμανε ότι το σύνολο του εν λόγω δυναμικού που κρύβεται συνολικά στην Ανατολική Μεσόγειο(προφανώς σε διαφορετικές λεκάνες, δηλαδή Κύπρος, Ισραήλ και στην ευρύτερη περιοχή της Ελλάδας) μπορεί να καλύψει το 50% των ενεργειακών αναγκών της Ευρώπης για τα επόμενα 30 χρόνια. Η αποκάλυψη του κ. Σαμαρά αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα με δεδομένο ότι η Ελλάδα αναμένει – θεωρητικά μέχρι το τέλος του έτους – τα αποτελέσματα των σεισμικών καταγραφών που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι το φθινόπωρο μέχρι τις αρχές του 2013 από τη Νορβηγική PGS (που αφορά σε διαφορετική λεκάνη σε σχέση με τα κυπριακά και ισραηλινά κοιτάσματα). 
(ΠΗΓΗ Capital.gr)

Άραγε αυτά που ανακοινώσατε στους  Αμερικάνους τα είπατε και στους κατεξοχήν δανειστές μας Γερμανούς? Τα γνωρίζουν και οι γείτονες μας Τούρκοι? Λοιπόν ας μην δουλευόμασθε!! Εδώ και χρόνια η γεωδυναμική ανάλυση δορυφορικών δεδομένων έδωσε στους φίλους, στους γείτονες αλλά και στους δανειστές και τοκογλύφους της δύσμοιρης πατρίδας μας όλα εκείνα τα στοιχεία για να απεργασθούν ευρύτερα γεωπολιτικά πλάνα μέσω της οικονομικής καταδυνάστευσης λαών.

Έπρεπε ρε ξευτιλισμένοι να πεινάσει πρώτα ο Ελληνικός Λαός και μετά να σκεφτείτε ότι η μικρή Ελλάδα κατέχει τα μεγαλύτερα στρατηγικά ενεργειακά αποθέματα στην Δυτική Ευρώπη ακόμα μάλιστα και  τα high tech μέταλλα η τις σπάνιες γαίες?

Όλη αυτή η διαχρονική πολιτική ολιγωρία και απιστία των χρόνων της μεταπολίτευσης  συγκέντρωσε πάνω στον ενεργειακό πλούτο της πατρίδας μας ένα ετερόκλητο πλήθος αντικρουόμενων συμφερόντων που το καθένα διεκδικεί για την πάρτη του το σύνολο του θησαυρού μας ως να μην υφίσταται Ελληνικό Έθνος. Και φαίνεται να θέλουν να τον διεκδικήσουν  με οποιοδήποτε θεμιτό και αθέμιτο μέσο.

Τώρα που το μυστικό γνωστοποιήθηκε «τοις πάσι», να είσθε σίγουροι ότι έρχονται και τα πολεμικά γεράκια για να αρπάξουν τα κομμάτια τους!! Το ερώτημα που τίθεται είναι ποιος θα πρωτοπάρει? Τελικά αυτό που σχεδιάσθηκε με την συνεργεία των δανειστών μας είναι μία στρατηγική πολιτική που οδηγεί την πατρίδα μας στα δόντια του Χάρου!!

ΟΧΙ δεν θα μας μασήσουν τα δόντια του Χάρου!!! Γιατί το γένος της πονεμένης Ρωμηωσύνης έχει προστάτη και σε αυτήν την περίπτωση και είναι η ΠΑΝΑΓΙΑ μας , η επονομαζόμενη ΠΑΝΑΓΙΑ του ΧΑΡΟΥ. Και μάλιστα εδώ είναι και το παράξενο γεγονός ότι αυτή η ιδιαίτερη  ΠΑΝΑΓΙΑ μας βρίσκεται στους Λειψούς των Δωδεκανήσων, κοντά στην ευαίσθητη περιοχή της ΑΟΖ μας, καθορίζοντας μάλιστα την γραμμή της Υφαλοκρηπίδας μας σε άμεση γειτνίαση με τα γεωλογικά αντίκλινα που περικλείουν τον αναφαίρετο Εθνικό Ενεργειακό πλούτο μας.

“Βρισκόμαστε στα 1600 μ.Χ. Μοναχοί από την Ιερή Μονή της Πάτμου φτάνουν στη Λειψώ της Δωδεκανήσου και χτίζουν σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από το Χωριό το εξωμονάστηρο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΥ».
Το διάβα των αιώνων άφησε ανέπαφη την εκκλησία, ενώ ερήμωσε τα γύρω κελιά των μοναχών. Μα σεβάστηκε το ιερό κειμήλιό τους, την πρωτότυπη και θαυματουργική εικόνα της "Παναγίας του Χάρου".
Πρωτοτυπία στην εικόνα δίνει το γεγονός ότι η Παναγία ιστορείται να κρατά το Χριστό όχι ως βρέφος, αλλά κρεμάμενο νεκρό στο Σταυρό του μαρτυρίου. Και επειδή οι έννοιες νεκρός και Χάρος σχετίζονται, η εικόνα, και γενικότερα η εκκλησία, ονομάστηκε «Παναγία του Χάρου».

Πλήθος προσκυνητών έρχονται στις 23 Αυγούστου, για να κλίνουν το γόνυ μπροστά στην εικόνα του θαύματος με το ακόλουθο ιστορικό:
Τον Απρίλιο του 1943 η ευσέβεια μιας κοπέλας τοποθέτησε στην εικόνα άσπρους κρίνους. Αυτοί ξεράθηκαν, όπως ήταν φυσικό. Μα ξαφνικά τον Ιούλιο οι αποξηραμένοι κρίνοι άρχισαν παράδοξα να αποκτούν χυμούς και μάλιστα όσο πλησίαζε η γιορτή της 23ης Αυγούστου έφτασαν να βγάζουν μπουμπούκια μοσκομύριστα, ολοκληρωμένα την ημέρα του Πανηγυριού της.


Το θαύμα αυτό πραγματοποιείται από τότε μέχρι σήμερα. Και προσφέρεται ως ευλογία της Παναγίας του Χάρου σε κάθε προσκυνήτρια ψυχή, αλλά συγχρόνως και ως «σημείον αντιλεγόμενον.” 
(ΠΗΓΗ Παντοκράτωρ)

Αν κάποιοι δεν νοιάζονται για τις επερχόμενες γενιές των Ελλήνων και φαίνεται να τις οδηγούν στο στόμα του Χάρου της παγκοσμιοποίησης, υπάρχει η ΥΠΕΡΜΑΧΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ και η ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ του Γένους των Ρωμηών με την Επονομασία ΠΑΝΑΓΙΑ  του ΧΑΡΟΥ για να οδηγήσει τους άπληστους λεηλατητές της Δύσης  στην κοιλιά του Άδη που η ΣΤΑΥΡΩΣΗ του ΚΥΡΙΟΥ μας  τον νίκησε . Άλλωστε η σημειολογία αυτού του Αγιογραφικού θέματος αυτό καταδεικνύει.

Αυτή η ΠΑΝΑΓΙΑ έχει ετοιμάσει και τα κόλλυβα των γειτόνων μας  Αγαρηνών που τόσα χρόνια μας έχουν “πρήξει” με τον δήθεν τσαμπουκά τους στο Αιγαίο. Φυσικά δεν ξεχνάει και τους εκκλησιομάχους πρωταγωνιστές της πολιτικής ζωής του τόπου μας  ευχόμενοι φιλανθρώπως υπέρ αυτών έστω και την ύστατη στιγμή “Χριστιανὰ τὰ τέλη τῆς ζωῆς υμών, ἀνώδυνα, ἀνεπαίσχυντα, εἰρηνικά, καὶ καλὴν ἀπολογίαν τὴν ἐπὶ τοῦ φοβεροῦ βήματος τοῦ Χριστοῦ, αἰτησώμεθα.”

Αυτό όμως δεν μας στερεί το δικαίωμα να απαιτήσουμε εκ μέρους των πολιτικών μας να λογοδοτήσουν για το σύνολο των πράξεων τους με κορυφαία εκείνη την στιγμή που αποτύπωσε η τηλεοπτική κάμερα στην  γραφική παραλία του ακριτικού Καστελλόριζου στο διάγγελμα της επαίσχυντης εισόδου μας στο τοκογλυφικό μηχανισμό των μνημονίων. Αυτός ο ιστορικός κύκλος πρέπει να κλείσει από εκεί που ξεκίνησε.

Η μνημονιακή πολιτική του Χάρου οφείλει να λογοδοτήσει από το ηρωικό Καστελλόριζο ενώπιον της Ελεύθερης Ελλάδος. 

ΚΑΛΗ ΠΑΝΑΓΙΑ


ΔΡ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΡΔΑΚΑΣ

Εάν ανομίας παρατηρήσης Κύριε, Κύριε, τις υποστήσεται;



«Εάν ανομίας παρατηρήσης Κύριε, Κύριε, τις υποστήσεται;»

«Αν Κύριε, εξετάσης τις ανομίες μας, ποιος θα μπορέση να σταθή μπροστά σου;». Για να μη λέγη λοιπόν κάποιος ότι, επειδή είμαι αμαρτωλός και γεμάτος από αμέτρητα κακά, δεν μπορώ να προσέλθω και να προσευχηθώ και να παρακαλώ τον Θεό, αφαιρώντας την δικαιολογία αυτή λέγει: «Αν εξετάσης τις ανομίες μας Κύριε, Κύριε, ποιος θα μπορέση να σταθή μπροστά σου;»; Το «ποιος», εδώ σημαίνει κανένας. Διότι δεν είναι δυνατό, δεν μπορεί κανένας ποτέ να επιτύχη την ευσπλαχνία και φιλανθρωπία του Θεού, αν εξετασθούν με λεπτομέρεια οι ευθύνες των πράξεών του.
Και αυτά τα λέγω όχι για να οδηγήσω τις ψυχές σας σε αδιαφορία ,αλλά για να παρηγορήσω εκείνους που πέφτουν σε απόγνωσι. Διότι ποιος θα μπορέση να καυχηθή ότι έχει αγνή καρδιά; ή ποιος θα έχη το θάρρος να πη ότι είναι καθαρός από αμαρτίες; Και γιατί αναφέρω τους άλλους; Διότι και αν ακόμη παρουσιάσω στη μέση τον Παύλο και θελήσω να κάνω ακριβή εξέτασι των πράξεών του, δεν θα μπορέση να σταθή απέναντί Του. Πράγματι, τι θα μπορούσε να πη; Μελέτησε προφήτες με πολύ ζήλο
˙ υπήρξε ζηλωτής των πατρώων παραδόσεων, είδε να γίνωνται θαύματα, και όμως εξακολουθούσε να καταδιώκη την Εκκλησία˙ και δεν μεταστράφηκε παρά μόνον όταν είδε εκείνο το παράξενο όραμα και άκουσε εκείνη τη φρικτή φωνή˙ πριν από αυτό όμως όλα τα ανακάτωνε και τα συνέχεε. Αλλ’ όμως παραβλέποντας ο Θεός όλα εκείνα, και τον προσκάλεσε και τον έκανε άξιο μεγάλης χάριτος.
Τι συνέβη πάλι με τον κορυφαίο εκείνον, τον Πέτρο; δεν τον έλεγξε, όταν μετά από αμέτρητα σημεία και θαύματα και τόσο μεγάλη παραίνεσι και συμβουλή, έπεσε στο φοβερό εκείνο παράπτωμα; Αλλ’ όμως και εκείνο το παρέβλεψε και τον κατέστησε πρώτο ανάμεσα στους αποστόλους. Γι’ αυτό και έλεγε: « Σίμων, Σίμων, ο σατανάς θέλησε να σας κοσκινήση σαν το σιτάρι, εγώ όμως προσευχήθηκα για σένα, ώστε να μη σε εγκαταλείψη η πίστις σου» ( Λουκ. 22, 31-33 ). Και μετά από αυτά, αν δεν έλθη να κρίνη τους ανθρώπους με ευσπλαχνία και φιλανθρωπία, αλλά κρίνη με ακρίβεια και λεπτομέρεια , οπωσδήποτε όλους θα μας βρη υπεύθυνους. Γι’ αυτό και ο Παύλος έλεγε: «Δεν αισθάνομαι καμμία ενοχή εναντίον του εαυτού μου, αλλά αυτό δεν με κάνει να θεωρώ τον εαυτού μου δικαιωμένο» ( Α΄ Κορ. 4,4 )
(Εις τον ΡΚΘ΄ Ψαλμόν , ΕΠΕ 7, 68-76. 
PG 55, 373-376 )


Χρυσοστομικός Άμβων
Ε΄
Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Τα νεύρα της ψυχής»
Έκδοσις
Συνοδία Σπυρίδωνος Ιερομονάχου
Νέα Σκήτη Αγ. 
Όρους

ΟΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ, ΟΙ ΜΑΓΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΩΡΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ!

Γέροντες
«Αδελφέ σώσε με! Πρέπει να βρω τον γέροντα ασκητή του Παγγαίου Όρους. Καταστρέφεται η οικογένειά μου. Άρχισαν οι κατασχέσεις και οι πλειστηριασμοί και δεν ξέρω τι να κάνω. Και δεν έφθαναν όλα αυτά ξεκίνησαν και οι καυγάδες με τη γυναίκα μου και τα παιδιά μου. Για όλα φταίω εγώ. Πιστεύω όμως ακράδαντα πως κάποιος η κάποια μου έχει κάνει μάγια! Γι’ αυτό αναζητώ τον γέροντα να μου λύσει το πρόβλημα...»!
Η απογοήτευση και η απελπισία διακρινόταν από τη φωνή του και αποτελούσαν δείγμα της τραγικής κατάστασης που βρισκόταν ο ανωτέρω χριστιανός! Καθώς μου περιέγραφε με λεπτομέρειες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει τον διέκοψα ξαφνικά και του είπα:

-Άκουσε Παναγιώτη ο γέροντας δεν μπορεί να σου δώσει λύση. Δεν νομίζω ότι διαθέτει συνταγές λύσεις. Τη λύση πρέπει να τη δώσεις εσύ.
-Δηλαδή μου ζητάς να αυτοκτονήσω; Γιατί προσωπικά μόνο αυτή τη λύση βλέπω.
-Όχι δεν σου ζητώ να καταδικαστείς στην κόλαση αιωνίως. Σου ζητώ όμως να ανακαλύψεις τον Θεό μέσα από τη μετάνοια. Να μετανοήσεις σου ζητώ, όχι να αυτοκτονήσεις.
-Μα εξομολογήθηκα στον πνευματικό μου. Κοινώνησα και προσεύχομαι στον Χριστό και την Παναγία να με βοηθήσουν. Δεν παίρνω όμως καμία απάντηση.
-Αυτό δεν σε προβληματίζει; Είναι άραγε ο γέροντας που ζητάς να συναντήσεις ανώτερος από τον Χριστό και την Παναγία; Πρέπει να εξετάσεις γιατί οι προσευχές σου δεν εισακούονται και καθυστερούν τη λύση.
-Και πως θα το δω αυτό; Υπάρχει κάτι που δεν κάνω σωστά;
-Άκουσε Παναγιώτη μου ο Θεός για να σε σκεπάσει τώρα που σ’ απειλεί το αγιάζι και η παγωνιά της απογοήτευσης χρειάζεται να παρουσιαστείς γυμνός ενώπιόν Του, όπως ακριβώς σε γέννησε η μάννα σου.
-Δηλαδή να προσεύχομαι ολόγυμνος. Θεέ και Κύριε, τι ακούω σήμερα.
-Όχι καλέ μου φίλε δεν εννοώ αυτό. Απλά σου λέγω πως επιβάλλεται να απεγκλωβιστείς απ’ όλα αυτά που σε κρατούν δέσμιο και καρφωμένο στη γη. Να γίνεις ένας μικρός Ιώβ και να πεις: Συ Κύριέ μου έδωσες να διαχειριστώ και τα οικόπεδα και τα σπίτια και τα αυτοκίνητα. Δικά Σου είναι και Συ αποφασίζεις. Εγώ απλά θέλω να ζω και να είμαι μαζί σου ακόμη κι αν ζω σαν τον φτωχό Λάζαρο που ζητιάνευε.
-Ξέρεις αυτά πως δεν γίνονται σήμερα. Έχω κάποιο όνομα στην κοινωνία. Τι θα πουν αυτοί που με γνωρίζουν; Δεν γίνονται αυτά...
-Από τα λεγόμενά σου και τις απαντήσεις σου διαπιστώνω πως ζητάς βοήθεια από το Θεό αλλά ήδη σ’ αυτή τη βοήθεια έχεις θέσει τους προσωπικούς σου όρους, που στην περίπτωση αυτή λειτουργούν ως οδοφράγματα που εμποδίζουν τον Χριστό και την Παναγία να σε προσεγγίσουν και να σου λύσουν το πρόβλημα. Τι θα μπορέσει λοιπόν περισσότερο να κάνει ο γέροντας;

Ο διάλογος αυτός χριστιανοί μου είναι ενδεικτικός της κατάστασης που ζει σήμερα σχεδόν κάθε Έλληνας! Είναι ενδεικτικό της αμετανοησίας. Κανείς μας δεν θέλει να απολέσει αυτά που θεωρεί κεκτημένα. Μπορεί να υποφέρει λοιπόν σήμερα ο Έλληνας χριστιανός αλλά δεν παύει στην προσέγγισή του με τον Θεό να βάζει τους όρους του. Κι αυτό ακριβώς το γεγονός καθυστερεί τη λύση που έχει ο Θεός για την Ελλάδα. Τρέχουμε λοιπόν σε γεροντάδες αναζητώντας μία μαγική συνταγή λύσης και όχι να μας εντρυφήσουν και να μας διδάξουν τη μετάνοια, ως άκρα ταπείνωση, ως συντριβή, ως γύμνια που προκάλεσε η αμαρτία...

Ζητούμε το θαύμα, το οποίο όμως όλως τυχαία από πριν έχουμε σχεδιάσει στο νου μας. Και δυσανασχετούμε όταν το θαύμα αυτό δεν έρχεται. Τότε τα βάζουμε με τον Θεό, με τους πολιτικούς, με φίλους και εχθρούς. Τότε η ζωή μας γίνεται μία κόλαση και τα δαιμόνια της απελπισίας, της κατάθλιψης, της απογοήτευσης έρχονται και φωλιάζουν στις καρδιές μας δημιουργώντας μία ανυπόφορη ψυχική κατάσταση.

Ο γέροντας, όπως και κάθε πνευματικός θα προτρέψει μετάνοια, θα παρηγορήσει, θα προσευχηθεί με γνώμονα όμως τη σωτηρία της ψυχής. Κι εκεί ακριβώς κρύβεται το μεγαλύτερο θαύμα. Το βέβαιο είναι ότι δεν θα δώσει μαγικές λύσεις...
Αναρωτιέστε, λέγει ο γέροντας ασκητής του Παγγαίου όρους τι θα γινόταν αν η γλυκιά μας Παναγιά έβαζε τους δικούς της όρους στην πρόσκληση του Θεού να καταστεί το μέσο και η πύλη της σωτηρίας του ανθρώπου; Ούτε να το σκέπτομαι δεν θέλω. Η Παναγιά μας έγνεψε καταφατικά στην πρόσκληση που έλαβε από το Θεό να γίνει το δοχείο της χαράς και της σωτηρίας του ανθρωπίνου γένους, χωρίς να την απασχολήσει πως ο Θεός θα προχωρούσε το έργο της σωτηρίας. Τον Θεό καλοί μου Χριστιανοί, λέγει ο γέροντας δεν μπορείς να τον πλησιάσεις λέγοντας «ξόφλησε Κύριέ μου τα γραμμάτια και τις επιταγές που με σφίγγουν σαν τη θηλιά και κατόπιν θα είμαι μαζί Σου». Όχι ο Θεός δεν προσεγγίζεται έτσι. Τότε αντιθέτως γίνεται απρόσιτος, απλησίαστος και ο άνθρωπος γίνεται βορά των δαιμόνων.

Αν πραγματικά βλέπαμε τα σχέδια του Θεού για την γλυκιά μας πατρίδα. Αν γνωρίζαμε το τι ετοιμάζει για το γένος μας θα πετούσαμε τη σκούφια μας ψηλά από την χαρά μας. Αν βλέπαμε το πέπλο της Παναγιάς που σκεπάζει την Ελλάδα θα γονατίζαμε ευλαβικά ενώπιόν Της και το μόνο που θα λέγαμε είναι μόνο «ευχαριστώ, ευχαριστώ»! Χριστιανοί μου κοιτάξτε τον Ιώβ. Πόσο σταθερός και ακλόνητος έμεινε στην πίστη παρά τη μεγάλη δοκιμασία. Και η βράβευση, τα δώρα του ουρανού ακολούθησαν και επανέφεραν την χαρά και την ευτυχία που ουδέποτε στην ουσία χάθηκαν.

Ζει Κύριος ο Θεός χριστιανοί μου! Και η δοκιμασία αυτή που βιώνει ο τόπος θα δώσει τους καρπούς της στον ουρανό, όταν εμείς ακολουθήσουμε αδιαμαρτύρητα το παράδειγμα της γλυκιάς μας Παναγίας. Όταν πατήσουμε στα χνάρια της υπομονής του Ιώβ. Τότε οι κοπριές και η δυσοσμία που αναδύουν ( αμαρτίες) θα εξαλειφθούν, θα καούν στο πυρ της θεότητας. Τότε η ψυχική ευωδία θα επενδύσει σε βασίλεια και παλάτια ουράνια. Τότε οι φτωχοί Λάζαροι θ αναδειχθούν πλούσιοι βασιλιάδες.

Εμπρός λοιπόν καλοί μου Χριστιανοί -προτρέπει ο γέροντας ασκητής- αλλάξτε ρότα τώρα και μπείτε στο καθαρτήριο ύδωρ της μετανοίας και της εξομολόγησης. Να εισέλθετε άνευ όρων αφήνοντας τον Σωτήρα Χριστό να ξεπλύνει και να γιατρέψει τις πληγές που δημιούργησε η συνειδητή αποστασία μας. Εμπρός καλοί μου Χριστιανοί ας λύσουμε τα δεσμά της μιζέριας, μίας τεχνητά κατασκευασμένης καθημερινότητας για να απολαύσουμε τα δώρα της θείας Χάρης με τα οποία μας στολίζει ο ουρανός. Εμπρός ζήστε το θαύμα που έζησε η Παναγιά μας ανταποκρινόμενοι άνευ όρων στην πρόσκληση του ουρανού. Ο καιρός εγγύς! Καλή Παναγιά, καλή λευτεριά...
Σ. Ο.

Συντάκτης: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΜΑΚΡΗΣ
Πηγή: ΣΤΥΛΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

orthodoxia.gr

Τα φάρμακα , ο Χριστός, οι γιατροί (πατήρ Πορφύριος )

καμινάδα τζάκι  χωριό
Τα φάρμακα δεν τα απέρριπτε o γέροντας Πορφύριος, αλλά και δεν απέδιδε σ’; αυτά απόλυτη αξία ως προς τον θεραπευτικό τους ρόλο. Με ρώτησε μια μέρα: «Τι είναι φάρμακο;» Του απάντησα: Χημικό παρασκεύασμα ,που το παίρνουμε, για να θεραπευθούμε από τις αρρώστιες. Δεν ικανοποιήθηκε από την απάντησή μου και επανήλθε: «Πες μου τι σημαίνει φάρμακο.

Δεν σου λέει τίποτα η ίδια η λέξη;». Βρέθηκα σε αμηχανία και σιωπούσα ,κοιτάζοντάς τον . Και ο Γέροντας συνέχισε: «Φάρμακο ,μωρέ, σημαίνει φαρμάκι. Μη νομίζεις ότι τα φάρμακα κάνουν μόνο καλό στον οργανισμό του ανθρώπου. Κάνουν και κακό. Γιατί παίρνουμε τα φάρμακα; Επειδή αρρωσταίνουμε. Και γιατί αρρωσταίνουμε; Επειδή στενοχωριόμαστε. Και γιατί στενοχωριόμαστε; Επειδή αμαρτάνουμε. Αν όμως αφήσουμε τον Χριστό να κατοικήσει σ’; ολόκληρη την ψυχή μας, τότε φεύγει η αμαρτία ,φεύγει η στενοχώρια, φεύγει η αρρώστια και πετάμε και τα φάρμακα».

Η ανάλυση αυτή του Γέροντα μου φάνηκε απολαυστική στην απλότητά της. Ο Γέροντας, σαν πνευματικό γεωτρύπανο, προχωρούσε από την επιφάνεια στο έσχατο βάθος, για την διαδοχική αιτιολόγηση σοβαροτάτων γεγονότων: της λήψης φαρμάκων, της αρρώστιας, της στενοχώριας, της αμαρτίας, της απουσίας του Χριστού από την ψυχή μας. Με την ανάλυση αυτή καταλάβαινα καλύτερα και την διαπίστωση του Αποστόλου Παύλου, για όσους άφησαν τον Χριστό να κατοικήσει σ’; ολόκληρη την ψυχή τους: «Εν παντί θλιβόμενοι, αλλ’; ου στενοχωρούμενοι».

Σε μια άλλη συνάντησή μας, μου είπε: «Όταν αρρωσταίνουμε , για να μην κάνουμε λάθη, πρέπει ακολουθούμε και τις οδηγίες της ιατρικής και της λογικής. Πάνω απ’; όλα όμως ν’; ακολουθούμε το θέλημα του Θεού και να έχουμε εμπιστοσύνη στην αγάπη Του». Ο Γέροντας ήξερε πάντα να εναρμονίζει και να εξισορροπεί τον υψηλό πνευματικό προορισμό του ανθρώπου με τις υλικές ανάγκες του. [ Γ 182π.]

πηγηαντιγραφή

«Αγάπη που ‘γινες δίκοπο μαχαίρι»...

  Γράφει η Σοφία Τσέκου Τι γίνεται επιτέλους στη Μητρόπολη Πατρών; Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τα όσα κατά καιρούς βλέπουν το φως της δημοσιότ...