Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Κυριακή, Δεκεμβρίου 08, 2013

"ΟΤΑΝ Ο ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΟ ΤΟΝ ΣΠΗΛΑΙΩΤΗ ΣΤΑ ΚΑΡΟΥΛΙΑ"



"ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΥΝΑΝΤΑΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ"



"Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΚΑΖΑΝΤΑΚΗΣ"


                                                                                                                                  


Τελείωνε πια το προσκύνημά μας. Τις παραμονές του μισεμού πήρα τον ανήφορο μοναχός, ν’ ανέβω στ’ άγρια ησυχαστήρια, ανάμεσα στους βράχους αψηλά απάνω από τη θάλασσα, στα Καρούλια.
Τρυπωμένοι μέσα σε σπηλιές, ζουν εκεί και προσεύχουνται για τις αμαρτίες του κόσμου, καθένας μακριά από τον άλλο, για να μην έχουν και την παρηγοριά να βλέπουν ανθρώπους, οι πιο άγριοι, οι πιο άγιοι ασκητές του Αγίου Όρους.
Ένα καλαθάκι έχουν κρεμασμένο στη θάλασσα, κι οι βάρκες που τυχαίνει κάποτε να περνούν ζυγώνουν και ρίχνουν μέσα λίγο ψωμί, ελιές, ότι έχουν, για να μην αφήσουν τους ασκητές να πεθάνουν της πείνας.
Πολλοί από τους άγριους αυτούς ασκητές τρελαίνουνται. Θαρρούν πώς έκαμαν φτερά, πετούν απάνω από τον γκρεμό και γκρεμίζουνται…. Κάτω ο γιαλός είναι γεμάτος κόκκαλα.Ανάμεσα στους ερημίτες τούτους ζούσε τα χρόνια εκείνα, ξακουστός για την αγιοσύνη του, ο Μακάριος ο Σπηλαιώτης.
Αυτόν κίνησα να δω. Από τη στιγμή που πάτησα στο ιερό βουνό, είχα πάρει την απόφαση να πάω να τον δω, να σκύψω να του φιλήσω το χέρι και να του ξομολογηθώ.
Όχι τα κρίματά μου, δεν πίστευα να χα κάμει ως τότε πολλά, όχι τα κρίματά μου παρά την εωσφορική αλαζονεία που συχνά μ’ έσπρωχνε να μιλώ με αναίδεια για τα εφτά μυστήρια και τις δέκα εντολές και να θέλω να χαράξω δικό μου δεκάλογο.
Έφτασα κατά το μεσημέρι στ’ ασκηταριά.
Τρύπες μαύρες στον γκρεμό, σιδερένιοι σταυροί καρφωμένοι στους βράχους, ένας σκελετός πρόβαλε από μια σπηλιά, τρόμαξα.
Σα να χε φτάσει κιόλας η Δευτέρα Παρουσία και ξεπρόβαλε ο σκελετός αυτός από τη γης και δεν είχε ακόμα προφτάσει να ντυθεί όλες τις σάρκες του.
Φόβος κι αηδία με κυρίεψε, και συνάμα κρυφός ανομολόγητος θαμασμός.
Δεν τόλμησα να τον ζυγώσω, τον ρώτησα από μακριά. Άπλωσε το ξεραμένο μπράτσο, αμίλητος, και μου δείξε μια μαύρη σπηλιά αψηλά στα χείλια του γκρεμού.
Πήρα ν’ ανεβαίνω πάλι τους βράχους, με καταξέσκισαν τα αγκρίφια τους, έφτασα στη σπηλιά. Έσκυψα να δω μέσα. Μυρωδιά χωματίλα και λιβάνι, σκοτάδι βαθύ. Σιγά-σιγά διέκρινα ένα σταμνάκι δεξά, σε μια σκισμάδα του βράχου, τίποτα άλλο.
Έκαμα να φωνάξω, μα η σιωπή μέσα στο σκοτάδι ετούτο μου φάνηκε τόσο ιερή, τόσο ανησυχαστική, που δεν τόλμησα. Σαν αμαρτία, σαν ιεροσυλία μου φάνηκε εδω η φωνή του ανθρώπου.

Είχαν πια συνηθίσει τα μάτια μου στο σκοτάδι, κι ως τα γούρλωνα και κοίταζα, ένας φωσφορισμός απαλός, ένα πρόσωπο χλωμό, δυό χέρια σκελεθρωμένα κουνήθηκαν στο βάθος της σπηλιάς κι ακούστηκε γλυκιά ξεπνεμένη φωνή:
– Καλώς τον!
Έκαμα κουράγιο, μπήκα στη σπηλιά, προχώρησα κατά τη φωνή. Κουλουριασμένος χάμω, είχε σηκώσει το κεφάλι ο ασκητής, και διέκρινα στο μεσόφωτο το πρόσωπό του άτριχο, φαγωμένο από τις αγρύπνιες και την πείνα, με αδειανούς βολβούς, να γυαλίζει βυθισμένο σε ανείπωτη μακαριότητα. Τα μαλλιά του είχαν πέσει, έλαμπε το κεφάλι του σαν κρανίο.
– Ευλόγησον, πάτερ, είπα κι έσκυψα να του φιλήσω το κοκαλιασμένο χέρι.
Κάμποση ώρα σωπαίναμε.
Κοίταζα με απληστία την ψυχή τούτη που είχε εξαφανίσει το κορμί της, αυτό βάραινε τις φτερούγες της και δεν την άφηνε ν’ ανέβει στον ουρανό.Ανήλεο, ανθρωποφάγο θεριό η ψυχή που πιστεύει.Κρέατα, μάτια, μαλλιά, όλα του τα χε φάει.Δεν ήξερα τι να πω, από που ν’ αρχίσω.
Σαν ένα στρατόπεδο ύστερα από φοβερή σφαγή μου φάνταζε το σαράβαλο κορμί μπροστά μου. Ξέκρινα απάνω του τις νυχιές και τις δαγκωματιές του Πειρασμού.
Αποκότησα τέλος:
– Παλεύεις ακόμα με το Διάβολο, πάτερ Μακάριε; τον ρώτησα.
- Όχι πια, παιδί μου.Τώρα γέρασα, γέρασε κι αυτός μαζί μου. Δεν έχει δύναμη. Παλεύω με το Θεό.
– Με το Θεό ! έκαμα ξαφνιασμένος κι ελπίζεις να νικήσεις;
–Ελπίζω να νικηθώ, παιδί μου. Μου απόμειναν ακόμα τα κόκαλα. Αυτά αντιστέκουνται.
– Βαριά η ζωή σου, γέροντά μου. Θέλω κι εγώ να σωθώ, δεν υπάρχει άλλος δρόμος;
– Πιο βολικός; έκαμε ο ασκητής και χαμογέλασε με συμπόνια.
– Πιο ανθρώπινος, γέροντά μου.
– Ένας μονάχα δρόμος.
– Πώς τον λέν;
– Ανήφορο. Ν’ ανεβαίνεις ένα σκαλί. Από το χορτασμό στην πείνα, από τον ξεδιψασμό στη δίψα, από Τη Χαρά Στον Πόνο. Στην κορφή της πείνας, της δίψας, του πόνου κάθεται ο Θεός. Στην κορφή της καλοπέρασης κάθεται ο Διάβολος διάλεξε.
– Είμαι ακόμα νέος. Καλή ναι η γης, έχω καιρό να διαλέξω. Άπλωσε ο ασκητής τα πέντε, κόκαλα του χεριού του, άγγιξε το γόνατό μου, με σκούντηξε:
- Ξύπνα, παιδί μου, ξύπνα, πριν σε ξυπνήσει o Χάρος.
Ανατρίχιασα.
– Είμαι νέος, ξανάπα για να κάμω κουράγιο.
- Ο Χάρος αγαπάει τους νέους. Η Κόλαση αγαπάει τους νέους. Η ζωή ναι ένα μικρό κεράκι αναμμένο, εύκολα σβήνει, έχε το νου σου, ξύπνα!
Σώπασε μια στιγμή, και σε λίγο:
– Είσαι έτοιμος; μου κάνει.
Αγανάχτηση με κυρίεψε και πείσμα.
– Όχι! φώναξα.
– Αυθάδεια της νιότης! Το λες και καυχιέσαι, μη φωνάζεις. Δε φοβάσαι;
– Ποιος δε φοβάται; Φοβούμαι. Κι ελόγου σου, πάτερ άγιε, δε φοβάσαι;
Πείνασες, δίψασες, πόνεσες, κοντεύει να φτάσεις στην κορφή της σκάλας, φάνηκε! πόρτα της Παράδεισος. Μα θ’ ανοίξει η πόρτα αυτή να μπεις; Θ’ ανοίξει; είσαι σίγουρος;
Δύο δάκρυα κύλησαν από τις κόχες των ματιών του. Αναστέναξε. Και σε λίγο:
- Είμαι σίγουρος για την καλοσύνη του Θεού. Αυτή νικάει και συχωρνάει τις αμαρτίες του ανθρώπου.
– Κι εγώ είμαι σίγουρος για την καλοσύνη του Θεού. Αυτή λοιπόν μπορεί να συχωρέσει και την αυθάδεια της νιότης.
– Αλοίμονο να κρεμόμαστε μονάχα από την καλοσύνη του Θεού. Η κακία τότε κι η αρετή θα μπαίναν αγκαλιασμένες στην Παράδεισο.
– Δεν είναι, θαρρείς, γέροντά μου,η καλοσύνη του Θεού τόσο μεγάλη;
Κι ως το πα, άστραψε στο νου μου ο ανόσιος, μπορεί, μα, ποιος ξέρει, μπορεί ο τρισάγιος στοχασμός, πώς θα ρθει καιρός της τέλειας λύτρωσης, της τέλειας φίλιωσης, θα σβήσουν οι φωτιές της Κόλασης, κι ο Ασωτος Υιός, ο Σατανάς, θ’ ανέβει στον ουρανό, θα φιλήσει το χέρι του Πατέρα και δάκρυα θα κυλήσουν από τα μάτια του: «Ήμαρτον!» θα φωνάξει, κι ο Πατέρας θ’ ανοίξει την αγκάλη του: «Καλώς ήρθες» θα του πει «καλώς ήρθες, γιε μου.
Συχώρεσε με που σε τυράννησα τόσο πολύ!».
Μα δεν τόλμησα να ξεστομίσω το στοχασμό μου.
Πήρα ένα πλάγιο μονοπάτι να του το πω.
– Έχω ακουστά, γέροντά μου, πώς ένας άγιος, δε θυμάμαι τώρα ποιός, δεν μπορούσε να βρει ανάπαψη στην Παράδεισο.
Άκουσε ο Θεός τους στεναγμούς του, τον κάλεσε:
«Τί έχεις κι αναστενάζεις;» τον ρώτησε. «Δεν είσαι ευτυχής;
Πώς να μαι ευτυχής, Κύριε;» του αποκρίθηκε ο άγιος. Στη μέση μέση της Παράδεισος ένα σιντριβάνι και κλαίει.
Τί συντριβάνι;
Τα δάκρυα των κολασμένων.
Ο ασκητής έκαμε το σημάδι του σταυρού, τα χέρια του έτρεμαν.
– Ποιος είσαι; έκαμε με φωνή ξεψυχισμένη.
Ύπαγε οπίσω μου, Σατανά!
Έκαμε πάλι το σταυρό του τρεις φορές, έφτυσε στον αέρα:
– Ύπαγε οπίσω μου, Σατανά, ξανάπε, κι η φωνή του τώρα είχε στερεώσει.
Άγγιξα το γόνατό του που γυάλιζε γυμνό στο μεσόφωτο. Το χέρι μου πάγωσε.
– Γέροντά μου, του κάνω, δεν ήρθα εδώ να σε πειράξω, δεν είμαι ο Πειρασμός. Είμαι ένας νέος που θέλει να πιστέψει απλοϊκά, χωρίς να ρωτάει, όπως πίστευε ο παππούς μου ο χωριάτης θέλω, μα δεν μπορώ.
– Αλίμονο σου, αλίμονο σου, δυστυχισμένε.
Το μυαλό θα σε φάει, το εγώ θα σε φάει.
Ο αρχάγγελος Εωσφόρος, που εσύ υπερασπίζεσαι και θες να τον σώσεις, ξέρεις πότε γκρεμίστηκε στην Κόλαση;
Όταν στράφηκε στο Θεό κι είπε:
Εγώ. Ναι ναι, άκου, νεαρέ, και βάλ’ το καλά στo νου σου:
– Ένα μονάχα πράμα κολάζεται στην Κόλαση, το εγώ.
Το εγώ, ανάθεμά το!
Τίναξα το κεφάλι πεισματωμένος:
– Με το εγώ αυτό ξεχώρισε ο άνθρωπος από το ζώο, μην το κακολογάς, πάτερ Μακάριε.
– Με το εγώ αυτό ξεχώρισε… από το Θεό. Πρώτα όλα ήταν ένα με το Θεό, ευτυχισμένα στον κόρφο του. Δεν υπήρχε εγώ και συ κι εκείνος δεν υπήρχε δικό σου και δικό μου, δεν υπήρχαν δυό, υπήρχε ένα. Το Ένα, ο Ένας. Αυτός είναι ο Παράδεισος που ακούς, κανένας άλλος. Από κει ξεκινήσαμε, αυτόν θυμάται και λαχταρίζει η ψυχή να γυρίσει. Βλογημένος ο θάνατος! τί ναι ο θάνατος, θαρρείς;Ένα μουλάρι, το καβαλικεύουμε και πάμε.
Μιλούσε, κι όσο μιλούσε το πρόσωπό του φωτίζουνταν.
Γλυκό, ευτυχισμένο χαμόγελο ξεχύνουνταν από τα χείλια του κι έπιανε όλο του το πρόσωπο. Ένιωθες βυθίζουνταν στην Παράδεισο.
– Γιατί χαμογελάς, γέροντά μου;
– Είναι να μη χαμογελώ; μου αποκρίθηκε είμαι ευτυχής, παιδί μου.
Κάθε μέρα, κάθε ώρα, γροικώ τα πέταλα του μουλαριού, γροικώ το Χάρο να ζυγώνει. Είχα σκαρφαλώσει τα βράχια για να ξομολογηθώ στον άγριο τούτον απαρνητή της ζωής. Μα είδα ήταν ακόμα πολύ ενωρίς.
Η ζωή μέσα μου δεν είχε ξεθυμάνει, αγαπούσα πολύ τον ορατό κόσμο, έλαμπε o Εωσφόρος στο μυαλό μου, δεν είχε αφανιστεί μέσα στην τυφλωτική λάμψη του Θεού.
Αργότερα, συλλογίστηκα, σα γεράσω, σαν ξεθυμάνω, σαν ξεθυμάνει μέσα μου κι o Εωσφόρος.
Σηκώθηκα. Ασκωσε ο γέροντας το κεφάλι.
– Φεύγεις; έκαμε άε στο καλό. Ο Θεός μαζί σου.
Και σε λίγο, περιπαιχτικά:
– Χαιρετίσματα στον κόσμο.
– Χαιρετίσματα στον ουρανό, αντιμίλησα. Και πες στο Θεό, δε φταίμε εμείς, φταίει αυτός που έκαμε τον κόσμο τόσο ωραίο !!!



+++

Είσαι χριστιανός; Γίνε φάρος!

                                      


Δείτε την γαλήνη που έχει ο φάρος ακόμα και όταν κτυπάτε αλύπητα από τα μανιασμένα κύματα. Δεν φοβάται, δεν δειλιάζει, γιατί γνωρίζει ότι έχει βαθιά και γερά θεμέλια.
Έτσι λοιπόν και ο άνθρωπος του βιώνει την εν Χριστώ ζωή, μένει γαλήνιος ακόμα και μέσα στους πειρασμούς και τις δοκιμασίες, ακόμα και όταν τα μανιασμένα κύματα του πόνου και των πειρασμών τον κτυπούν. Μένει γαλήνιος γιατί έχει βαθιά και γερά θεμέλια. Έχει ταπείνωση, μετάνοια, πίστη και ελπίδα στον Θεό. Έχει νιώσει την αγάπη του Θεού στην ύπαρξή του και γι’ αυτό δεν φοβάται πλέον. Δεν φοβάται τίποτα, ακόμα και τον θάνατο.
Ο άνθρωπος του Θεού, είναι σαν έναν φάρο. Φωτίζει και καθοδηγεί τους χαμένους. Μένει αμετακίνητος απέναντι στην αμαρτία, μένει πράος, ήσυχος και ειρηνικός όταν τον κτυπήσουν πειρασμοί και δυσκολίες.
Η επίγεια ζωή μας είναι σαν την θάλασσα, γεμάτη εκπλήξεις. Άλλοτε ευχάριστες, άλλοτε δυσάρεστες.
Χωρίς Χριστό η ζωή μας δεν είναι τίποτα άλλα παρά μία βρώμικη σταγόνα μπροστά στον αιώνιο και απέραντο ωκεανό της Χάριτος που η εν Χριστώ ζωή προσφέρει στον άνθρωπο.
Είσαι χριστιανός; Γίνε φάρος για τους άλλους. Όχι με λόγια, όχι με υποδείξεις. Αλλά με την σιωπή σου, με την ταπείνωσή σου, με την συγχωρετικότητά σου, με την αγάπη σου, με την μετάνοιά σου, με την ζωή σου.
Είσαι χριστιανός; Γίνε φάρος… πάψε να φοβάσαι τα κύματα των πειρασμών, πάψε να απελπίζεσαι με τις πρώτες δυσκολίες. Έχεις οδηγό της ζωής σου τον Αρχηγό της Ζωής και του Θανάτου, έχεις Πατέρα που σε αγαπά, έχεις Θεό που έγινε Άνθρωπος για σένα, έχεις θεμελιωτή της πίστεώς του, τον Παράκλητο.
Είσαι χριστιανός; Μάλλον…είμαι χριστιανός;
αρχιμ. Παύλος Παπαδόπουλος

«...και σε περίπτωση πολέμου...»

Μαρτυρία από άνθρωπο (Σαλονικιός) που συνυπηρετήσαμε στον στρατό τη θητεία μας. Η μαρτυρία είναι καταγεγραμμένη όπως την θυμάμαι από τον καιρό  που υπηρετούσαμε :
Είμαι γιος ιερέα και πριν παρουσιαστώ με τον πατέρα μου είχαμε διαφωνίες ως προς την στάση που έπρεπε να κρατήσω σε περίπτωση πολέμου. Ο πατέρας μου επέμενε ότι έπρεπε να πολεμήσω εγώ είχα τις διαφωνίες μου ότι σαν χριστιανός δεν μπορώ να σκοτώσω άνθρωπο σε καμία περίπτωση.
Η κόντρα διαρκούσε καιρό κι αποφασίσαμε να πάμε στον γέροντα Παΐσιο για να την λύσουμε... Πήραμε το καράβι και πήγαμε στο κελλί του γέροντα και καθίσαμε έξω στα κούτσουρα. Είχε πολύ κόσμο κι αφού μας κέρασε ο γέροντας μιλούσε για διάφορα πνευματικά θέματα. Πως το έφερε η κουβέντα και ο γέροντας εκεί που μιλούσε γυρνάει προς το μέρος μου και με καρφώνει με ένα απίστευτο βλέμμα και λέει στην ροή του λόγου του «...και σε περίπτωση πολέμου ο καθένας θα πράξει κατά την συνείδησή του...»

Ήταν πριν τα Ίμια...

ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΑΤΑΠΙΟΥ

15Γιορτάζουμε σήμερα 8 Δεκεμβρίου, ημέρα μνήμης του Οσίου Παταπίου.

Ο Όσιος Πατάπιος γεννήθηκε στην Αίγυπτο και από μικρό παιδί είχε «πνεύμα αγάπης και σωφρονισμού» (Β' προς Τιμόθεον, α' 7).

Δηλαδή, πνεύμα αγάπης και πνεύμα που σωφρονίζει, ώστε φρόνιμα και συνετά να κυβερνά τον εαυτό του, αποφεύγοντας κάθε ηθική παρεκτροπή, διατηρώντας την αγνότητα, αλλά συγχρόνως παραδειγμάτιζε και τους συνανθρώπους του. Και αυτό το απέδειξε ακόμα περισσότερο, όταν μεγάλωσε.

Αφού διαμοίρασε την κληρονομιά του στους φτωχούς, αποσύρθηκε στην έρημο. Εκεί γέμιζε το χρόνο του με προσευχή, μελέτη και αγαθοεργίες. Σε κάθε κουρασμένο οδοιπόρο που περνούσε από το κελί του, πρόσφερε ανάπαυση και φιλοξενία. Αλλά εκμεταλλευόμενος την ευκαιρία του παρείχε με διάκριση και πνευματικές οδηγίες και συμβουλές, χρήσιμες για τη σωτηρία της ψυχής του. Έτσι, η φήμη του Παταπίου εξαπλώθηκε γρήγορα και κάθε μέρα πολλοί έφθαναν στο κελί του για να ακούσουν από τα χείλη του επωφελή διδασκαλία.

Μετά από καιρό, ο Πατάπιος πήγε στην Κωνσταντινούπολη. Εκεί, θέλοντας να μείνει άγνωστος, εξέλεξε ένα ησυχαστήριο στις Βλαχερνές. Όμως, η ταπεινή και καθαρή ζωή του Παταπίου, τον αξίωσε να θαυματουργεί.Έτσι και πάλι έγινε γνωστός και πέθανε θεραπεύοντας αρρώστους.

Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!


Απολυτίκιο:
Ήχος γ'. Θείας πίστεως.
Θείας κλήσεως, ιχνηλατήσας, εκ νεότητας, τας επιδόσεις, δι' ασκήσεως τω κόσμω εξέλαμψας, και δοξασθείς απάθειας ταίς χάρισι, πάθη ποικίλα ίασαι Πατάπιε, Πάτερ Όσιε, Χριστόν τον Θεόν ικέτευε, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.

ΟΣΙΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΠΑΤΑΠΙΟΥ, ΠΡΟΕΟΡΤΙΑ ΣΥΛΛΗΨΕΩΣ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΗΣ

Τῌ Η' ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΜΗΝΟΣ
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Προεόρτια τῆς Συλλήψεως τῆς Ἁγίας Ἄννης, καὶ μνήμη τοῦ Ὁσίου Πατρὸς ἡμῶν Παταπίου.

Τῇ Η' τοῦ αὐτοῦ μηνός, Μνήμη τοῦ Ὁσίου Πατρὸς ἡμῶν Παταπίου.

Φθαρτὸν λελοιπὼς Πατάπιε γῆς πὰτον,
Πατεῖς, ὅπου πατοῦσι πραέων πόδες.
Ὀγδοάτῃ Πατάπιε χλόης πέδον ἀμφεπάτησας.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Μνήμη τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων ἐκ τῶν Ἑβδομήκοντα, Σωσθένους, Ἀπολλώ, Κηφᾶ, Τυχικοῦ, Ἐπαφροδίτου, Καίσαρος, καὶ Ὀνησιφόρου.
Ἀποστόλους σήμερον ἑπτὰ γεραίρω,
Ὡς γενναίους κήρυκας τοῦ Θεοῦ Λόγου.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Μνήμη τοῦ Ὁσίου Πατρὸς ἡμῶν Σωφρονίου, Ἐπισκόπου Κύπρου.
Πᾶν Σωφρόνιος σαρκικὸν σβέσας πάθος,
Καὶ σαρκὸς αὐτῆς ἐξαπέπτη πηλίνης.

Ταῖς αὐτῶν Ἁγίαις, πρεσβείαις, ὁ Θεός, ἐλέησον καὶ σῶσον ἡμᾶς. Ἀμήν.

Σάββατο, Δεκεμβρίου 07, 2013

"ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ..." (ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ)




ΠΑΜΕ ΜΗΠΩΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΤΟΥ 14;
ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΝΑ ΠΟΥΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΟΧΙ ΟΙ ΕΠΙΔΟΞΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ;
ΜΗΠΩΣ ΕΛΠΙΖΕΤΕ ΣΕ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ, Η ΟΤΙ Η ΤΡΟΙΚΑ ΘΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΕΙ ΤΗΝ ΑΧΟΡΤΑΓΗ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ;
ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΥΠΟΤΙΜΗΘΕΙ Ο ΠΛΟΥΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ
ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ...
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΔΕΚΑΔΕΣ ΤΡΙΣ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΟΡΥΚΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ 
ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΔΕΚΑΔΕΣ ΔΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΟ ΒΙΑΣΜΟ ΚΑΤΑ ΣΥΡΡΟΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ...
ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΗ ΜΑΣ ΚΡΥΨΟΥΝ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ ...
ΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΜΕ ΜΑΞΙΛΑΡΙ ΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΒΟΥΛΕΤΕΣ ΕΝΑΝΤΙΩΘΟΥΝ ΣΤΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ, ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΕΦΕΔΡΕΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡ Η ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ Η ΤΟΥΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ, ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΑ ΚΟΥΚΙΑ ...
ΑΝ ΟΜΩΣ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΟΜΑΔΑ ΑΠΟ ΤΗ Ν.Δ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΑΦΟΥ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΗΘΙΣΕΙ ΝΑ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΝΑ ΡΟΥΦΑΝΕ ΤΟ ΑΒΓΟ ΤΟΥΣ, ΤΟΤΕ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΡΑΓΔΑΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2013 ...
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΠΙΑ ΝΑ ΜΕΤΡΑΕΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΜΑΙΟ Η ΘΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ...
ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΕΙΣ (ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΣΤΑΥΡΩΣΟΥΝ ΔΗΜΟ ΓΙΑ ΔΗΜΟ), ΤΟ ΓΝΩΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝ ΣΤΟ ΕΥΡΩΝΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΘΑ ΣΑΡΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΦΑΝΕΙΑ ΔΙΑ ΠΑΝΤΟΣ ...
ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΑΥΤΟ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΠΡΟΣΩΠΟ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ...
Ο ΘΕΟΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ΣΑΝ ΣΤΑΝΤΑΡ ΑΚΛΟΝΗΤΟ, ΑΛΛΑ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ...
ΑΥΤΗ Η ΣΤΙΓΜΗ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΗ, ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ ΟΜΩΣ ΤΗ ΦΕΡΝΟΥΝ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΟΠΤΡΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ...   
ΟΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΡΕΕΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΟΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΚΟΣΜΑ ΚΥΡΙΩΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΩΣ ΤΩΝ ΠΑΙΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΑΤΟΠΕΔΙΝΟΥ, ΚΑΤΑΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΤΟΥ 2014, ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΣΗΜΗ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΟΥ
"ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ" ...
ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 13/12 (ΒΟΔΙ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ) ΛΗΓΕΙ Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΟΥ ΟΡΙΟΘΕΤΕΙ Ο ΠΑΤΡΟΚΟΣΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 2013 ...
Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΡΚΕΤΗ ΠΙΘΑΝΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ (ΑΛΟΓΟ ΣΤΟ ΑΛΩΝΙ: 13/6 ΕΩΣ 13/7 ΤΟΥ 2014) ΕΝΙΣΧΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΟΡΗΣΗ "ΔΙΠΛΗ ΠΑΣΧΑΛΙΑ" (ΤΟ 2014 ΣΥΜΠΙΠΤΕΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ) ΠΟΥ ΠΟΛΛΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΕΚΠΛΗΡΩΘΗΚΕ ΤΟ 1912 ...
ΕΛΠΙΖΩ ΜΕ ΤΗ ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΤΟΥ ΔΙΠΛΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΛΗ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ,  ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟ ΜΕΓΑΛΟ ΥΨΟΣ ΒΡΟΧΩΝ (ΑΠΟ ΠΡΟΟΡΗΣΗ ΑΓΙΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΤΑΓΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΝΑ ΒΡΕΧΕΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΡΠΟΦΟΡΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ  ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΝΕΡΟΥ), Η ΠΡΟΟΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΚΟΣΜΑ ΝΑ ΑΦΟΡΑ ΤΟ 2014 ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΑΝΩΜΑΛΙΑ" (ΠΡΟΟΡΗΣΗ ΒΑΤΟΠΕΔΙΝΟΥ) ...
ΟΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΓΙΑ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΦΥΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ 2014 ΑΦΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΔΙΑΡΚΕΣΕΙ ΑΛΛΟΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ...
ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΚΟΥΚΙΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΗ ...
ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΚΥΛΙΣΕΙ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟ ΠΙΟ ΑΝΩΔΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΕΞΟΥΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΝΟ !!!

Υ.Γ ΤΟ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΗΜΑ ΤΟΥ D.JONES ΕΧΕΙ ΦΘΑΣΕΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΟΤΑΝ ΞΕΣΠΑΣΕ Ο Β.Π.ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΤΕΛΕΙΩΣ ΠΑΝΟΜΟΙΟΤΥΠΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΑΝΟΔΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ ...
 ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΚΑΜΠΗΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ ...
ΤΥΧΑΙΟ;
ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΓΙΑΤΙ ΤΟ "ΚΑΚΟ" ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΜΕ ΣΧΕΔΙΟ, ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΕΙ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ...

Πώς είναι το «χριστουγεννιάτικο δέντρο» μιας αποχριστιανοποιημένης κοινωνίας;


(Κάπως έτσι: Δηλαδή, ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ...)

Πέρυσι, με φτιάξατε ψεύτικο. Και σεις φαίνεστε για αληθινοί χριστιανοί, μα είστε ψεύτικοι. 
 
Φέτος, με κατεβάσατε από τα ψηλά βουνά. Με ξεριζώσατε. Αποψιλώσατε τα δάση. Έτσι έχετε αποψιλώσει τη ζωή σας. Ξεριζωμένη η πίστη.
 
Μου στήσατε στη βάση και μια φάτνη. Φάτνες όμως δεν θέλετε στα σπίτια σας. Κούνιες παιδιών δεν φιλοξενείτε. Αφήσατε και πάλι τον Ηρώδη και μπήκε στο σπίτι σας κι έσφαξε το μικρό Χριστό, που ήθελε να γεννηθεί στην οικογένειά σας. 

Μου βάλατε και μουσική. Ακούγεται το “Άγια Νύχτα…”. Και η ζωή σας έγινε σατανική νύχτα. 
 
Και λαμπιόνια μου ανάψατε. Κι αναβοσβήνουν. Κάτι άλλα φώτα όμως έχουν σβήσει. Διακοπή ρεύματος. Καμμιά σύνδεση με το Φως, με τ’ Άστρο της Βηθλεέμ… 

Στην κορφή μου βάλατε κι ένα ψεύτικο άστρο. Δεν θαυμάζετε όμως “Αυτού τον Αστέρα”. 

Θαμπώνεστε απ’ άλλα άστρα, της “τέχνης”, της μπάλας, της πολιτικής, της διαφθοράς! 

Μου κρεμάσατε κι αγγελούδια χάρτινα. Άγγελοι στην κόλαση; 

Σε λίγο θα με πετάξετε στ’ άχρηστα. Όπως έχετε πετάξει τα ιδανικά, την αγάπη και την ειρήνη, στη χωματερή της σκοπιμότητας, της αδικίας! 
  
Σας εύχομαι αλλιώτικα Χριστούγεννα! 
 
(Από το περιοδικό “Ιωάννης ο Βαπτιστής”)

πηγή

Μια συγκύπτουσα (με κυρτωμένο σώμα) γυναίκα θεραπεύεται την ημέρα του Σαββάτου (Λουκ. 13,11-17)



Μιχαήλ Χούλη, Θεολόγου

Ένα Σάββατο, ενώ δίδασκε ο Ιησούς σε μια από τις συναγωγές (αυτό το έκανε καθ’ όλη τη δημόσια δράση Του), συνάντησε εκεί μια γυναίκα που είχε ίσως έλθει για να ωφεληθεί από την μοναδική διδασκαλία Του, και η οποία είχε πνεύμα ασθενείας επί δέκα οκτώ έτη [αναβάλλει αρκετές φορές ο Θεός τη θεραπεία μας για να δοκιμαστούμε ως προς την πίστη μας και η αγία υπομονή μας να επισύρει τη σωτηρία μας], ήταν ιδιαίτερα κυρτωμένη και δεν μπορούσε καθόλου να σταθεί όρθια [άραγε πόσοι Ορθόδοξοι στην Ελλάδα, χωρίς προβλήματα υγείας, ΔΕΝ συμμετέχουν τακτικά στη θεία λατρεία, σε αντίθεση με την προαναφερόμενη γυναίκα, που συμμετείχε στη λατρεία του Σαββάτου αν και είχε σοβαρά προβλήματα κίνησης;]. 

Όταν διέκρινε ο Ιησούς ότι η παθούσα είχε απόλυτη εμπιστοσύνη και ευγνωμοσύνη στο Θεό –άλλωστε δεν ζήτησε η ίδια τη θεραπεία της, αλλά την πρόλαβε το έλεος του Κυρίου- την σπλαχνίστηκε, και αφού την κάλεσε τής είπε: “Γυναίκα, έχεις πλέον απελευθερωθεί από την ασθένειά σου”. Και έβαλε πάνω της τα χέρια Του (για να ενισχύσει την πίστη της, για να αποκαλύψει σε όλους την θεότητά Του, καθώς και την εκ των χειρών Του, ως από πηγή, απορρέουσα δύναμη της θείας χάριτος), αυτή δε αμέσως ανορθώθηκε και δόξαζε το Θεό (Ο Ιησούς ανακουφίζει και παρηγορεί ψυχοσωματικά τους ανθρώπους). Έλαβε τότε τον λόγο ο αρχισυνάγωγος, αγανακτισμένος (ωθούμενος υπό του χαιρεκάκου διαβόλου, δεδομένου ότι με το θαύμα ο τελευταίος εξεβλήθη), με αφορμή ότι ο Ιησούς θεράπευσε κατά το Σάββατο (ως μεγάλος τυπολάτρης αρνείται τα οφέλη της θεραπείας, καταπλακωμένος ψυχικά από δυσβάστακτες και παρερμηνευμένες διατάξεις του μωσαϊκού Νόμου), και είπε σε εκείνους που παρευρίσκονταν εκεί -μη τολμώντας να ελέγξει ευθέως τον Χριστό, επιτιμά τους πιστούς: 

“Υπάρχουν έξι ημέρες που επιτρέπεται η εργασία. Τότε να έρχεστε και να θεραπεύεστε και όχι την ημέρα του Σαββάτου”. Από σκοτισμό της καρδίας θεωρεί ο αρχισυνάγωγος ότι πρόκειται για ιατρικώς συνηθισμένη επέμβαση και όχι για θαυμαστή εξ ύψους ενέργεια. Επιπλέον είχε την απαίτηση από την πονεμένη γυναίκα να αναβάλει τη θεραπεία της και να έρθει να θεραπευτεί άλλη μέρα, μη δοξάζοντας σε κάθε ευκαιρία το Θεό. Ο Κύριος τού αποκρίθηκε: “Υποκριτή (ο Χριστός μόνο μπορεί και βλέπει τι συμβαίνει στο βάθος των ανθρωπίνων καρδιών), δεν λύνει καθένας από σας, κατά το Σάββατο, το βόδι του ή τον όνο του από το σταύλο και τον φέρνει να τον ποτίσει; Αυτή δε, συνεχίζει ο Ιησούς, που είναι θυγατέρα του Αβραάμ (ήτο επομένως ευσεβής γυναίκα και αδελφή τους ως προς την θρησκεία) και την είχε δεμένη ο σατανάς επί δέκα οκτώ χρόνια (το γνώριζε αυτό ως Θεάνθρωπος από εσωτερική πληροφορία), δεν έπρεπε να λυθεί από τα δεσμά αυτά την ημέρα του Σαββάτου;”. Ο Ιησούς εννοεί εδώ ότι ενώ οι Ιουδαίοι φρόντιζαν να μην μείνουν διψασμένα τα ζώα τους και τα έλυναν από τη φάτνη για να τα ποτίσουν ακόμη και την ημέρα του Σαββάτου (για την φροντίδα των ζώων δεν έδειχνε να έχει πρόβλημα ο αρχισυνάγωγος), την γυναίκα που ήταν δεμένη από το πονηρό πνεύμα (εξάλλου κάθε αρρώστια έχει την αρχική αιτία της στο προπατορικό αμάρτημα) και ως άνθρωπος υπέφερε όχι για μια ημέρα αλλά για 18 ολόκληρα χρόνια, ο αρχισυνάγωγος δεν εκτίμησε, ούτε ενδιαφέρθηκε για τη θεραπεία της, αν και υποτίθεται ότι ήταν πνευματικός του Νόμου διδάσκαλος. Επιβαλλόταν επομένως να θεραπευτεί η γυναίκα και όχι μόνο επιτρεπόταν. Ο αρχισυνάγωγος είχε, με βάση τη συμπεριφορά και τα λόγια του, σε ανώτερη αξιολογική θέση το βόδι και το γαϊδούρι από την συγκύπτουσα έμπροσθέν του γυναίκα! 

Άλλωστε, μήπως σταματά πράγματι ο ήλιος την πορεία του, ή ο ουρανός να βρέχει, ή τα ύδατα των ποταμών να κυλάνε ή οι άνεμοι να φυσάνε κατά το Σάββατο; Αν λοιπόν και αυτή η φύση δεν αργεί, γιατί ο Θεός να μην θεραπεύει και θαυματουργεί συνεχώς; Με τα λόγια αυτά του Κυρίου, όλοι οι αντίπαλοί του ντροπιάστηκαν (από τον έλεγχο της συνειδήσεώς των), ενώ το πλήθος χαιρόταν (αποδοκιμάζοντας την υποκρισία πολλών ψευτο-αγίων) επειδή ευεργετήθηκαν πνευματικά, καθώς και για τα ένδοξα και θαυμαστά πράγματα (θαύματα), που Αυτός διαρκώς πραγματοποιούσε (πάντοτε στο φως της ημέρας) {βλ. και «Υπόμνημα εις το κατά Λουκάν Ευαγγέλιον», Π.Ν. Τρεμπέλα, εκδ. Ο Σωτήρ, Αθ. 1995}.

 πηγή

Εξω ο Χριστός από τα Χριστούγεννα


Δεν μπορώ να καταλάβω αυτή την καμπάνια της Ένωσης Αθέων Αμερικής να φύγει ο Χριστός από τα Χριστούγεννα.Όταν δηλώνεις άθεος απλά τραβάς τον δρόμο σου και αδιαφορείς. Γιατί υποτίθεται πώς άλλο άθεος και άλλο αντιχριστιανός, εκτός αν τα μέλη της ένωσης έχουν κάνει την ταύτιση την αφελή στο αμερικάνικο αφελές "επαρχιώτικο" μυαλό τους.

Και φυσικά ισχύει η μανία του διαφωτιστή και του πιό ενημερωμένου και έξυπνου από τον όχλο, αθέου.

Τέτοια ιεραποστολική διάθεση και ζήλο δεν έχω συναντήσει ουτε στους μισσιονάριους και στους χιλιαστές. Αν δεν γίνεις άθεος εν μια ροπή κατατάσσεσαι στο περιθώριο της διανοητικής ανυπαρξίας, αν όχι στους εχθρούς της ανθρωπότητας .

Θα ήθελα να κανακέψω πολλούς από αυτούς, όχι γιατί είμαι πιό έξυπνος και δοτικός αλλά διότι διαισθάνομαι την απέραντη μοναξιά τους μέσα σε ένα πλήθος υλισμού και καθημερινών μεριμνών, και την διακαή δονκιχωτική διάθεση να ανήκουν στις επάλξεις ενός ευγενούς αγώνα και ενός ιδανικού. Και ίσως όλες οι άλλες πόρτες ήταν είτε κλειστες είτε άγνωστες γι αυτές τις ανώριμες και ταραγμένες ψυχές.

Κυρίως εκφράζουν μια συγκινητική ημιμάθεια και μια αφοσίωση σε κακομασημένες θεωρίες, αποδεδειγμένες με στυγνό μαθηματικό τρόπο, πού σου παγώνουν την ψυχή, σαν τις ακούς.Τους διακρίνω σε διδασκάλους, γεμάτους από εωσφορικό υπερυψωμένο ανέραστο εαυτό, και θύματα, γεμάτα από οργή ανεξόδευτη σε άλλες γόνιμες επιχειρήσεις, κατασταλαγμένη και άχρηστη, σαν χείμαρρος πού ελίμνασε σε βαθιούς βάλτους και ζοφερούς.

Πάντως δεν χρειάζονται ιδιαίτερη προσπάθεια να διώξουν τον Χριστό από την φολκλορική χρυσοπαπασπαλισμένη φάτνη.Το πέτυχαν ο καταναλωτισμός και ο συρμός.

Και έρχεται η κρίση να σαρώσει και αυτά τα δύο τέρατα , για να τελειώνουμε πλέον με τις ψευδαισθήσεις και τις άλλες οδοντόκρεμες του 20 ου αιώνα.


Γενικά δεν έχω συνατήσει αθέους αντιμουσουλμάνους ή αντιβουδδιστές ή αντιπαγανιστές, ενώ αντιχριστιανούς πάρα πολλούς.Και φυσικά αντισημίτες όπου ο εβραϊσμός εφάπτεται με το παρελθόν του χριστιανισμού.

Αυτή η τάση μου γεννάει κάποιες σκέψεις: Στο χριστιανικό περιβάλλον καλλιεργείται ένας ευαγγελικός φιλελευθερισμός στο άτομο, ακόμα και στο παπικό κράτος και βία ή στον στυγνό πουριτανισμό, πού ευνοεί και συγχωρεί τις αντεξουσιαστικές ακραίες θεωρίες, πόσο μάλλον τις ευνοεί η  ανθρώπινη ορθοδοξία. Κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο για το τυφλό δουλικό ισλαμ ή για την χαλαρή μοιρολατρεία της ανατολής.Εκεί οι άνθρωποι δεν επαναστατούν.

Είναι αμαρτία.Όχι ηθικό παραπτωμα απλά. Είναι εκτός 'dna'. Αδιανόητο.

Από τους χριστιανούς απαιτείται πάντα συνέπεια: να περιθάλπουν αρρώστους, διαφορετικούς, φτωχούς, ξένους, να αγαπάνε αυτούς που τους διώκουν. Στον χριστιανό πού δεν μπορεί να σου φερθεί βίαια μπορείς να προσάψεις εύκολα αδιαφορία και όλα τα δεινά του κόσμου, γιατί είναι ο κήρυκας της αγάπης. Κατά κάποιον τρόπο αυτοί πού μας σνομπάρουν ή μας κατηγορούν αναγνωριζουν μια κάποια ανωτερότητα μας ως ΑΛΑΤΟΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ και μας αναθέτουν την διαχείριση των μεγάλων προβλημάτων του Ανθρώπου! Οι άλλες θρησκείες δεν έχουν να απολογηθούν σε κάτι. Καμιά φορά το δόγμα τους απαιτεί να δημιουργείς ασθενείς, φτωχούς και δυστυχισμένους.

Ο Χριστιανός γυρίζει το άλλο μάγουλο και ο Χριστός πεθαίνει στον σταυρό συγχωρώντας τους φονιάδες και τους υποκριτες.Επίσης περιθάλπει τις πόρνες και αγκαλιάζει λεπρούς και ασθενείς, απλοϊκούς και "λούμπεν", ενώ σχεδόν απαιτεί φτώχεια στο πνεύμα και θέτει ως επίκεντρο την καρδία αντί για τον παντοδύναμο νου. Σε ένα κόσμο θεωριών δυναμισμού, ανταρσίας, ελιτισμού, προοδου, ισχύος, ανωτερότητας, επιστημονισμού αυτό είναι ανανδρία, εξευτελισμός και οπισθοδρόμηση, αν όχι ανοησία και βλασφημία.Ποιό το κάλλος και η ισχύς, η αρμονία και ο ανδρισμός του σταυρωμένου μάρτυρα πού δεν σηκώνει την γροθιά ή δεν μεταχειρίζεται τον ψυχρό νου;

Τελος ο χριστιανός λατρεύει ένα συγκεκριμένο ιστορικό πρόσωπο σαν θεότητα: τον Ιησού Χριστό και όχι μια αφηρημένη υπέρτατη και υπερβατική έννοια. Το αφηρημένο είναι ο σκοπός και το κέντρο της πανθησκευτικής ενότητας των αλλών. Βολεύει γιατί είναι μεταχειρισιμο και πλαστικό στις μορφές πού θα δόσει ο παγκόσμιος δικτάτορας αύριο στο θείο. Το Συγκεκριμμένο είναι εγκληματικό εμπόδιο. Και πρέπει να φύγει από την μέση.


 π. Παντελεήμων Κρούσκος

" Φύγε εσύ. Θα προσέχω εγώ το μωρό" ή... απλώς θαύμα

Συγκλονιστική μαρτυρία ενός μεγάλου Θαύματος του Αγίου Εφραίμ…
"Θέλω κι εγώ με τη σειρά μου να  ευχαριστήσω τον Θεό και τον Άγιο Εφραίμ για το θαύμα που αξιώθηκα να ζήσω.
Ήμουν έγκυος και στις 29/12/2001 μου είχαν δώσει ημερομηνία τοκετού. Όταν έφθασε η ημερομηνία αυτή και δεν είχα ακόμη γεννήσει ο γιατρός μου έδωσε επιπλέον άλλη μία εβδομάδα. Στις  02/01/2002 μ’έπιασαν οι πόνοι από το πρωί, κι ενώ πήγα στο Νοσοκομείο και με εξέτασε η μαία, μου είπε ότι ψάχνουν τον γυναικολόγο μου, επειδή ήταν μάλλον τοκετός.
Εν ολίγοις, γέννησα την άλλη μέρα (03/01/02), ημέρα του Αγίου Εφραίμ. Το παιδί γεννήθηκε μελανό από έλλειψη οξυγόνου κι έκλαψε μετά από 30 λεπτά, είχε ενεργηθεί μέσα μου (αφού καθυστέρησε αρκετά ο τοκετός) και κινδύνεψα άμεσα κι εγώ. Το παιδί έπαθε άπνοια, δεν το έβαλαν στη θερμοκοιτίδα να το υποστηρίξουν με οξυγόνο, με αποτέλεσμα να παθαίνει συνέχεια σπασμούς. Έφυγε επειγόντως το ίδιο απόγευμα με συνοδεία γιατρού για το Νοσοκομείο Παίδων ΄΄ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ΄΄, για να διαγνώσουν οι γιατροί ότι το παιδί μου υπέστη εγκεφαλικό οίδημα.
Έχασα τη γη κάτω από τα πόδια μου, οι γιατροί δεν έδιναν ελπίδες… Μας έλεγαν να παρακαλούμε να φύγει από τη ζωή (ή θα πέθαινε το μωρό ή θα το παίρναμε φυτό, διότι οι σπασμοί είχαν καταστρέψει όλα τα ζωτικά του όργανα, κι η καρδούλα του που χτυπούσε ήταν εξασθενημένη). Η κατάστασή του παρέμενε κρίσιμη, η μόνη μας ελπίδα ήταν ο Θεός και ο Άγιος Εφραίμ που παρακαλούσαμε καθημερινά. 
Σε 13 μέρες έγινε το δεύτερο εγκεφαλογράφημα, όπου οι γιατροί δεν ήθελαν να μας πουν το αποτέλεσμα της εξέτασης, μη μας δώσουν θάρρος. Αφού πέρασαν δύο μέρες μας ανακοίνωσαν το νέο, ότι το παιδί μας είναι τελείως καλά και δεν καταλάβαιναν πώς έγινε αυτό, αφού εκείνοι περίμεναν το μοιραίο. Εδώ τώρα πρέπει να αναφέρω πως μέσα σ’αυτές τις 13 μέρες ο Άγιος Εφραίμ μας φανερώθηκε με πολλούς τρόπους.
Mία θεία μου είχε δει ένα όνειρο: Βρισκόταν σε μια Εκκλησία του Αγίου Εφραίμ εκείνη κι ένα αγοράκι που έκλαιγε συνεχώς, το έπιασε για να ηρεμήσει κι εκείνο σηκώθηκε και περπατούσε. Όταν μας το είπε η θεία μου, πήγαν με τη μητέρα μου στην ίδια Εκκλησία. Καθ’οδόν η μητέρα μου ζητούσε από τον Άγιο Εφραίμ ένα σημάδι να της δείξει. Καθώς εκείνη άναψε το καντήλι αυτό έσβησε και θεώρησε ότι το μωράκι μου θα πέθαινε. Όταν πήγε να το ανάψει, δεν πρόλαβε να πάρει τον αναπτήρα, και ξανάναψε μόνο του. Τότε κατάλαβε πως το παιδάκι θα ζούσε και θα βοηθούσε ο Μεγαλοδύναμος και ο Άγιος Εφραίμ. Στο σπίτι μου μέσα τον νιώθαμε με χτυπήματα στις εικόνες και με μυρωδιά λιβανιού που πλημμύριζε σε όλα τα δωμάτια.
Το μωράκι νοσηλεύτηκε δεκαεπτά (17) μέρες στην Εντατική. Μετά απ’όλ’αυτά που ανέφερα παραπάνω, άλλες 13 μέρες σε κανονικό δωμάτιο, όπου άρχισαν να του δίνουν σιγά-σιγά γαλατάκι. Μετά το φέραμε πια σπίτι.Ο καιρός περνούσε κι έπρεπε να το πάμε για επανέλεγχο μετά από δύο μήνες. Λίγες μέρες πριν, μία άλλη θεία είδε ένα όνειρο: Ήταν στο σπίτι μου για επίσκεψη εκείνη κι ένα παλληκάρι μαζί της με άσπρο πουκάμισο και μαύρο παντελόνι. Το παλληκάρι ήρθε πρώτη φορά στο σπίτι μου κι εγώ  άρχισα να τον ξεναγώ. Πριν προλάβω να του δείξω τα υπνοδωμάτια μπήκε μόνος του στο δωμάτιό μου, που είχα το μωρό, κι άρχισε να ξεκουμπώνει τα μανικετόκουμπά του. Όσο  εγώ ετοίμαζα κάτι να τον κεράσω, πήγε η θεία μου να τον φωνάξει και της είπε: ¨ΦΥΓΕ  ΕΣΥ ΕΓΩ ΘΑ ΜΕΙΝΩ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΟ ΜΩΡΟ¨.
Τότε πια ησύχασα γιατί ήξερα ότι το παιδί μου θα τον έχει Προστάτη του σε όλη του τη ζωή. Στον πρώτο επανέλεγχο  που είδαν το παιδί πήγε πολύ καλά και μία καθηγήτρια του Νοσοκομείου, όταν διάβασε το ιστορικό φώναξε κάποιους συναδέλφούς της και είπε επί λέξη: Ελάτε να δείτε το Θαύμα του αιώνα.
Η όλη περιπέτεια που πέρασε το παιδί, του άφησε μόνο την εξασθένηση των νεύρων της ακοής και φοράει ακουστικό. 
Ευχαριστώ εκ βάθους καρδίας, τον Παντοδύναμο που είναι μαζί μας και που δίνει την Δύναμη στους Αγίους να κάνουν Θαύματα και να μας προστατεύουν στους δύσκολους αυτούς καιρούς που ζούμε."

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...