Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Απριλίου 23, 2015

"Οι Έλληνες δεν ανήκουν στην Δύση - Είναι αδελφά έθνη με τους Ρώσους λόγω Ορθοδοξίας"


Οι Ελληνες δεν ανήκουν στη Δύση υποστηρίζει αρθρογράφος της ιταλικής ιστοσελίδας politico.eu επικαλούμενο τόσο ιστορικούς όσο και πολιτικούς λόγους.

Το άρθρο υπό τον τίτλο «Οι Ελληνες δεν είναι Δυτικοί» πιάνει το νήμα από την αρχή: Από το... κυριλλικό αλφάβητο, την ομόδοξο της ορθοδοξίας, τον Καποδίστρια και τον εμφύλιο και το υπογράφει ο David Patrikarakos. Περιγράφει τις δύσκολες σχέσεις με την Ε.Ε. και την προσέγγιση με τη Ρωσία από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖA.


Η γιγάντια αυτοκρατορία, βάζει μια σφήνα μέσα στην ευρωπαϊκή κοινότητα, όπου ένα μικροσκοπικό κράτος πνίγεται σε μια δίνη χρέους. Αποκαλέστε το ένα <ορθόδοξο μεγάλο υγρό φιλί με γλώσσα>, αλλά οι σύγχρονοι δεσμοί ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Ρωσία επιβεβαιώνουν τους αρχαίους δεσμούς τους.

Περισσότερο από σχεδόν οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, η σύγχρονη Ελλάδα καθορίζεται από τη γεωγραφία της. Ένα κράτος πλευρά στο νοτιότερο άκρο της Ευρώπης, η Ελλάδα έχει θεωρηθεί ως ένα μέρος της «Δύσης» από την ένταξη στο ΝΑΤΟ το 1952. Αλλά δεν ήταν μέχρι το 2007, όταν η Βουλγαρία προσχώρησε στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ, ώστε να αποκτήσει χερσαία σύνορα με μια άλλη Δυτική χώρα. Ούτε είναι στην σύγχρονη ιστορία της, Δυτική.

Η Ελλάδα έχει, στην πραγματικότητα, μια πιο ασιατική γεύση. Το 1822, ένας Έλληνας ευγενής που ονομάζεται Ιωάννης Καποδίστριας άφησε τη θέση του ως υπουργός Εξωτερικών με τον Τσάρο της Ρωσίας και των συνταξιοδοτήθηκε στη Γενεύη, όπου εγκαταστάθηκε για να ξεκινήσει την δουλειά της ζωής του.

Ο Καποδίστριας, ο οποίος είχε φτιάξει το όνομά του το 1815 στο Συνέδριο της Βιέννης, το οποίο έφερε τη σταθερότητα στην Ευρώπη μετά την κτηνωδία του Ναπολέοντα σε όλη την ήπειρο, έστρεψε τώρα την προσοχή του στο σφοδρότερος πάθος του: Την ανεξαρτησία της Ελλάδας από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Χρειάστηκαν όλες οι διπλωματικές δεξιότητες που είχε αποκτήσει υπηρετώντας τη Ρωσία, αλλά μέχρι το 1827 είχε γίνει ο πρώτος κυβερνήτης, και πολλοί πιστεύουν, ο ιδρυτής, του σύγχρονου ελληνικού κράτους.

Η Ελλάδα ήταν ένα μέρος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας από τα μέσα του 15ου αιώνα μέχρι την ανεξαρτησία της το 1830, γι 'αυτό ποτέ δεν πέρασε μέσω τις ιστορικές διαδικασίες που καθόρισαν τη Δύση, όπως την Αναγέννηση και τον Διαφωτισμό. Άλλες βαλκανικές χώρες, οι συνοδεύουσες με την οθωμανική αυτοκρατορία, Σλοβενία και Κροατία έχουν - ως πρώην μέρη της Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας - πιο ιστορική συνέχεια με την Ευρώπη. Αυτό τους επέτρεψε να προσαρμοστούν στους κανόνες της ΕΕ πιο εύκολα από την Ελλάδα, το οποίο είναι κατά πολύ μεγαλύτερο κράτος-μέλος.

Στο σημείο αυτό έχει συμβεί η ρήξη», λέει ο Δημήτρης Τριανταφύλλου, Διευθυντής του Κέντρου Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Kadir Has στην Κωνσταντινούπολη. «Από εκεί προκύπτουν οι αμφιβολίες [για τους ίδιους του Ελληνες]: Ανήκουμε στη Δύση ή είμαστε μόνοι;»

Η Ελλάδα έχει πάντα την αίσθηση του απροστάτευτου. Ίσως πιο σημαντικό, οι αντιλήψεις περί απειλών ήταν σταθερά έξω από τη γραμμή της πλειοψηφίας των μελών του ΝΑΤΟ. Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, εξηγεί ο Τριανταφύλλου, «Η Ελλάδα έπρεπε να ανησυχεί για τον κίνδυνο από τα βόρεια [ΕΣΣΔ], στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της συμμαχίας του ΝΑΤΟ. Αλλά η μεγαλύτερη απειλή της υπήρξε πάντα η επεκτατική Τουρκία. Έτσι μπορεί να εκπλήρωνε τις υποχρεώσεις της, αλλά κάθε φορά που υπήρχε μια κρίση με την Τουρκία, όπως το 1974 με την εισβολή της Αγκυρας στην Κύπρο, τα ελληνικά συμφέροντα δεν προστατεύονται.

Όλα αυτά σημαίνουν ότι η Σοβιετική απειλή έγινε αντιληπτή ως κάτι μακρινό. Η Ελλάδα είχε επίσης μια ισχυρή κομμουνιστική παράδοση (που χρειάστηκε έναν εμφύλιο πόλεμο για να νικηθεί), την ώρα που τα λιμάνια της Ρωσίας στη Μαύρη Θάλασσα, που βρέχονται από το Αιγαίο, εξασφάλιζαν πάντοτε τις επαφές μεταξύ των δύο χωρών. Όπως επισημαίνει ο Τριανταφύλλου, «η Ρωσία δεν ήταν ποτέ απειλή προς την Ελλάδα, όπως ήταν στη Γερμανία και τις ΗΠΑ, και η σχέση τους πάντα διατηρούνταν ζωντανές.

Πολιτικά συνυφασμένες από την αρχή, η Ελλάδα και η Ρωσία συνδέονται επίσης μεταξύ τους με τους αιωνόβιους θρησκευτικούς και πολιτιστικούς δεσμούς της Ορθοδοξίας. Ακόμη και το κυριλλικό αλφάβητο της Ρωσίας αναπτύχθηκε τον 9ο αιώνα από ελληνόφωνους ιεραπόστολους που διέδωσαν την πίστη τους, στους γείτονές τους.

Η συγγένεια είναι βαθιά. Η Αθήνα μέσω διανοουμένων, πιέζει για στενότερους δεσμούς με τη Ρωσία, αν και ως πρόσφατα, με πενιχρά αποτελέσματα. Αλλά οι απόψεις τους - όπως ενσαρκώνονται από τον φιλόσοφο Χρήστο Γιανναρά, ο οποίος πριν από μερικά χρόνια έγραψε ένα κομμάτι υποστηρίζοντας ότι ο Πούτιν είναι ένας από τους μεγαλύτερους ηγέτες των αρχών του 21ου αιώνα – βρίσκουν πλέον ένα πιο πρόθυμο ακροατήριο.

Η οικονομική κρίση, καθώς και οι καταστροφικές περικοπές που ανάγκασαν τη χώρα να εφαρμόσει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και η ΕΕ, σε αντάλλαγμα για τα κεφάλαια διάσωσης, έχουν κλονίσει την πίστη στην υπάρχουσα τάξη πραγμάτων και βύθισαν την ποιότητα της ζωής για την πλειοψηφία του πληθυσμού. Η ΕΕ, (που στα ελληνικά μάτια ενσαρκώνεται από τη Γερμανία) φέρει το βάρος της οργής τους.

Στην Ελλάδα ο πρωθυπουργός, ο Αλέξης Τσίπρας, επικεφαλής του ακροαριστερού ΣΥΡΙΖΑ (ο οποίος ήρθε στην εξουσία συνασπιζόμενος με τους ΑΝΕΛ κόμμα της σκληρής δεξιάς), ελπίζει τώρα να ενισχύσει εμπορικούς δεσμούς με τη Μόσχα, ιδιαίτερα στον τομέα της ενέργειας. Η Ελλάδα εισάγει το 57% του αερίου της από τη Ρωσία, ενώ η Μόσχα έχει συμφέρον στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και πολλά από τα λιμάνια της. Στις 8 Απριλίου, ο Τσίπρας πέταξε για τη Μόσχα προκειμένου να συναντηθεί με τον Ρώσο Πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν. Πέτυχαν λίγα αξιοσημείωτα, πέρα από τις υποσχέσεις της μελλοντικής συνεργασίας.

Αλλά το ταξίδι είχε μια συμβολική σημασία που ξεπερνά πρακτική συμφωνία. Για την νέα κυβέρνηση στην Ελλάδα, ήταν ένα μήνυμα προς την Ε.Ε. - που πανικοβλήθηκε από τις επιθετικές διεθνείς κινήσεις της Μόσχας - ότι παρά την πτώχευση της χώρας, κανείς δεν θα την εξωθήσει. Οπως διακήρυξε ο Τσίπρας, η Ελλάδα, είναι ένα «κυρίαρχο έθνος με το ανεξίτηλο δικαίωμα να διενεργεί δική της εξωτερική πολιτική». Και καλά, αυτός θα μπορούσε. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να επαναδιαπραγματευτεί τους όρους διάσωσης της Ελλάδας. Τώρα αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο να μην καταφέρει να πληρώσει δάνεια το Μάιο.

Ενώ ο Τσίπρας είναι, κατά τα πρότυπα του δικού του κόμματος, ήπιος, η αριστερή πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τον Υπουργό Ενέργειας Παναγιώτη Λαφαζάνη - ο οποίος χαρακτήρισε πρόσφατα τις Ευρωπαϊκές κυρώσεις για τη Ρωσία ως «απαράδεκτες» και υποσχέθηκε ότι η Ελλάδα θα βοηθήσει στην άρση τους - πιέζει για ακόμα στενότερους δεσμούς με τη Μόσχα. Για μια ακόμη φορά το ζήτημα της εθνικής ταυτότητας είναι εμφανές.

Το 1974, καθώς η Ελλάδα βγήκε από τη δικτατορία, ο πρωθυπουργός της, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής δήλωνε ότι «η Ελλάδα ανήκει στη Δύση». Στη συνέχεια, η χώρα εντάχθηκε στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα και το ιδανικό αυτό έχει καθοδηγήσει ελληνική πολιτική σκέψη από τότε.

Αλλά αυτό το συναίσθημα έχει καθόταν πάντα αμήχανα δίπλα στο άλλο περίφημο ρητό του πρώην προέδρου, Χρήστου Σαρτζετάκη: «οι Έλληνες είναι ένας λαός ανάδελφος [χωρίς αδελφούς]».

«Αυτή η έννοια γίνεται πολύ σχετική τώρα, με την κρίση στη γλώσσα της αριστεράς», λέει ο Τριανταφύλλου. "Εμείς δεν θα υποταχθούμε στους ιμπεριαλιστές» είναι η μανιέρα. Έτσι οι ήδη χαλαροί δεσμοί που υπάρχουν ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Δύση χαλαρώνουν περαιτέρω και το πολιτικό κατεστημένο προσπαθεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να υποστηρίξει μια πιθανή διάσωση από την Ρωσία.

Δεν είναι η πρώτη φορά, που η Ελλάδα προσπαθεί να δημιουργήσει τη δική του ταυτότητα: Αν την πετάξουν έξω από την ευρωζώνη, πρέπει να εφεύρει μια νέα εθνική ιδέα.

Και αυτά είναι επικίνδυνοι καιροί για εθνικές ιδέες. Η αναδυόμενη μορφή του ΣΥΡΙΖΑ περί νεοελληνισμού, είναι δίπλα από μια Ρωσία η οποία καθοδηγείται από μια επεκτατική μορφή του νεο-Ευρασιανισμού, η οποία υποστηρίζει ότι η χώρα είναι πιο κοντά στην Ασία από ό,τι στην Ευρώπη. Και οι δύο {σ.σ. Ελλάδα και Ρωσία] είναι χώρες ανασφαλείς για το ρόλο τους στον κόσμο και βασανίζοναι από την αίσθηση ότι δεν ανήκουν. Και οι δύο αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές σε μια ταυτότητα του 21ου αιώνα.

Αυτό είναι κάτι που ο Πούτιν αντιλαμβάνεται σε στρατηγικό επίπεδο. Μετά την πτώση της ΕΣΣΔ το 1991, η Ρωσία μπήκε σε μια περίοδο παρακμής, βλέποντας την διεθνή επιρροή της να συρρικνώνεται. Ο Πούτιν έχει περάσει χρόνια προσπαθώντας να αντιστρέψει αυτή την τάση και όπως είχε παρατηρήσει το London School of Economics στην έκθεσή του «Η Ρωσία στα Βαλκάνια», η Μόσχα προσπαθεί πλέον να εκμεταλλευθεί τα όποια διεθνή παράπονα μπορεί να βρει. Ειδικότερα, επιδιώκει να μοχλεύσει στο μαλακό υπογάστριο της Ευρώπης, τα Βαλκάνια. 

Η Ελλάδα, εξοργίζεται με την ΕΕ και στο απελπισμένο οικονομικό της πρόβλημα, είναι το ιδανικό «ώριμο φρούτο».

Η Ρωσία έχει δαπανήσει σημαντικά ποσά προκειμένου να προβάλει την ήπια δύναμή της στην Ελλάδα, αφότου την χτύπησε η οικονομική κρίση χτύπησε.

«Ο τηλεοπτικός σταθμός Russia Today [RT] άρχισε να γίνεται πολύ δημοφιλής ως πηγή ειδήσεων στην Ελλάδα από το 2011», λέει ο Βασίλης Πετσίνης, επισκέπτης ερευνητής στο Herder-Institut στη Γερμανία. «Το RT μετέδιδε τις μαζικές διαδηλώσεις στην Ελλάδα το 2011 και κέρδισε τις καρδιές και τα μυαλά πολλών Ελλήνων».

«Η Ρωσία είναι βέβαιο ότι ψάχνει για ασύμμετρους <δούρειους ίππους> στην περιοχή» λέει ο Πετσίνης και συνεχίζει θυμίζοντας ότι και η κυβέρνηση του Βίκτορ Ορμπάν στην Ουγγαρία είχε επίσης μια οικονομική κρίση και αντιστάθηκε στις συστάσεις της ΕΕ και του ΔΝΤ, ευθυγραμμιζόμενος σε μεγάλο βαθμό με την κοινή γνώμη. Έτσι, το Κρεμλίνο είναι πολύ προσεκτικό για να επωφεληθεί από την κατάσταση των σχέσεων με τις χώρες αυτές και τις εντάσεις τους με τις Βρυξέλλες, προς όφελός του».

Και το στιλ διακυβέρνησης του Κρεμλίνου αντηχεί σε όλο το πολιτικό φάσμα στην Ελλάδα. Η νεο-φασιστική Χρυσή Αυγή, η οποία αποτελεί σήμερα το τρίτο μεγαλύτερο κόμμα στην Ελλάδα, θεωρεί επίσης τη Ρωσία του Πούτιν ως μια πιο αποδεκτή εναλλακτική λύση σε σχέση με ό, τι πιστεύει ως αναξιόπιστη σύγχρονη δυτική πολιτική.

Το Μάιο του 2014 τα μέλη της Χρυσής Αυγής Αρτέμης Ματθαιόπουλος και Ελένη Ζαρούλια, ηγήθηκαν αντιπροσωπείας που συναντήθηκε με τον Αλέξανδρο Ντούγκιν, σύμβουλο του Πούτιν και την πνευματική κινητήριο δύναμη του νεο-Ευρασιανισμού. Ο στόχος του ταξιδιού ήταν η «επίσημη προσέγγιση του Ελληνισμού με την Ορθόδοξη Ρωσία», ένα στόχο που προφανώς εξέφρασε «τη βούληση του ελληνικού λαού για την άμεση ενίσχυση των διμερών σχέσεων» μεταξύ της Ρωσίας και της Ελλάδας.

Η Ρωσία έχει περισσότερα να προσφέρει στην Ελλάδα από ό,τι μια ήπια δύναμη φυσικού αερίου. Ως μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας, μπορεί να διαδραματίσει βασικό ρόλο στο συνεχιζόμενο πρόβλημα της Κύπρου και διάφορα άλλα ζητήματα του ελληνικού εθνικού συμφέροντος. Η εξασφάλιση ενός βέτο από την αδελφική Ρωσία στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ θα είναι ελκυστική για κάθε κράτος, πόσο μάλλον ένα με τα προβλήματα της Ελλάδας.

Εν τω μεταξύ, ρωσικά αεροσκάφη συνεχίζουν να πετούν πάνω από τον εναέριο χώρο της Βαλτικής, προκαλώντας ανησυχίες στο ΝΑΤΟ. Η Ελλάδα, ως μέλος του ΝΑΤΟ, έχει το δικό της βέτο που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί. Η προσέγγιση δούναι και λαβείν, είναι εμφανής.

Μετά την «εισαγωγική» συνάντηση μεταξύ Τσίπρα και Πούτιν νωρίτερα αυτό το μήνα, οι δύο ηγέτες προσπαθούν τώρα να υπογραφεί μια συμφωνία 5 δισ.ευρώ για την κατασκευή του λεγόμενου τουρκικού αγωγού φυσικού αερίου Stream ο οποίος έχει προγραμματιστεί να διατρέχει τη Ρωσία και μέσω της Τουρκίας και την Ελλάδα.

Η Ελλάδα μπορεί να λάβει σημαντικό ποσό σε μετρητά εκ των προτέρων, κάτι που μπορεί να την καταστήσει ικανή να προχωρήσει στην επόμενη αποπληρωμή του χρέους της. Το κέρδος της Ρωσίας, θα είναι να συνεχίσει την ενεργειακή κυριαρχία της πάνω στην Ευρώπη.

Η Ελλάδα είναι πιθανό να είναι μόνο η αρχή της πολιτικής επίθεσης της Ρωσίας στην Ευρώπη. Αλλά και μια αυστηρή προειδοποίηση για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η ήπειρος και, όπως πολλοί Έλληνες φοβούνται όλο και περισσότερο, για την ίδια την Ελλάδα.

«Η Ρωσία βοηθά να προωθηθούν σοβαρές αμφιβολίες ως προς το πού ανήκουμε», καταλήγει ο Τριανταφύλλου. «Για πρώτη φορά, φοβάμαι: Φοβάμαι ότι θα μπορούσαμε να πάμε στην άλλη πλευρά».
πηγή

Η ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ



Η ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Του κ. Λυκούργου Νάνη, Ιατρού
=====

Δε μας εκπλήσσει το γεγονός ότι το ΣΚΑΙ πρωτοστατεί και πλειοδοτεί, τις παραμονές των μεγάλων εορτών της χριστιανωσύνης, σε βρωμερότητες και ελεεινότητες, επενδεδυμένες με ψευδο-επιστημονικό-επιστημονικοφανή μανδύα, που καθάπτονται της αμωμήτου ημών Πίστεως, σαν κι αυτές που καταγγέλει ο ευθαρσής μητροπολίτης Πειραιώς.

Έκπληξη, όμως, που τάχιστα μετατρέπεται σε αγανάκτηση προκαλεί η στάση της διοικούσας Εκκλησίας απέναντι στο συγκεκριμένο κανάλι.
Και τούτο γιατί η τελευταία (αρχιεπισκοπή Αθηνών και κάποιες ιερές μητροπόλεις) συνεργάζεται με τον ειρημένο τηλεοπτικό δίαυλο στα πλαίσια της πληρέστερης διεξαγωγής του φιλανθρωπικού και κοινωνικού της έργου.

Ας μην ξεχνάμε άλλωστε και το γεγονός ότι ο εκκλησιαστικός οργανισμός ΑΠΟΣΤΟΛΗ της αρχιεπισκοπής Αθηνών δε δίστασε να συνεργαστεί και με το ελεεινό και τρισάθλιο ποιοτικά, δυσώνυμο the voice, κατασκανδαλίζοντας το λαό του Θεού και προάγοντας εντελώς ανεύθυνα, άκριτα και επιπόλαια την εκκοσμίκευση εντός του εκκλησιαστικού σώματος.

Προ ετών είχαμε το θλιβερό γεγονός της διαξαγωγής συναυλίας με κοσμική μουσική, μουσικά όργανα και λαικούς τραγουδιστές των οποίων τα άσματα δεν εκπέμπουν ευωδία Χριστού αλλά κοσμική δυσωδία, εντός του ιερού ναού του αγίου Παντελεήμονος Αχαρνών με την παρουσία δύο αρχιεπισκόπων (Τιράνων και Αθηνών) που, επίσης, κατασκανδάλισε τους υγιώς φρονούντες πιστούς.

Είχαμε την παραχώρηση εκκλησιαστικής αίθουσας προκειμένου να διεξαχθεί εκδήλωση προς τιμήν του δυσμενώς περί χριστιανισμού εκφρασθέντος και τον ψυχοφθόρο ηδονισμό υμνήσαντος ποιητή Ελύτη.

Επίσης για την πρωταγωνίστρια της εκκοσμίκευσης και του συσχηματισμού με τον κόσμο αρχιεπισκοπή Αθηνών εγράφη, χωρίς το παράπαν να διαψευσθεί αρμοδίως και καθηκόντως, ότι συνεργάστηκε "καλλιτεχνικά" με το γνωστό πολέμιο της Παλαιάς Διαθήκης, μουσικοσυνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλο.

Δεν προτιθέμεθα να ασχοληθούμε ιδιαιτέρως με το ραδιοφωνικό σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος, της αρχιεπισκοπής Αθηνών, τουτέστιν, καθώς η αλλοτρίωσή του από το κοσμικό πνεύμα τυγχάνει παγκοίνως γνωστή.

Τα όσα κατατέθηκαν παρά πάνω όπως και κάποιες πρόσφατες παρόμοιες, μουσικής και"καλλιτεχνικής" φύσεως ασχημοσύνες, που έλαβαν χώρα εντός ιερών ναών της γνωστής και μη εξαιρετέας και τόσο ταλαιπωρημένης απ’ τον Ιούλιο του 1974 και δώθε μητρόπολη Δημητριάδος καθώς και κάποιες φιλανθρωπικές εκδηλώσεις της μητροπόλεως Κερκύρας που"διανθίσθηκαν" από τη συνεργασία της εκεί τοπικής Εκκλησίας με το εκεί τοπικό ρόταρυ καταδεικνύουν πανηγυρικά το έλλειμμα ποιμαντικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας, την ποιμανική αφασία, που χαρακτηρίζει ενίους των συγχρόνων εκκλησιαστικών ταγών.

Αλλά τι να περιμένει κανείς από ποιμένες που εδώ και δεκαετίες έχουν αφήσει ασύδοτους τους διάφορους παπα-Φάρους και Γιανναράδες να περιφέρουν ανενόχλητοι και ανεξέλεγκτοι τα δυσώδη ληρήματα και φαντασιοκοπήματά τους δηλητηριάζοντας πνευματικά τη νεολαία της πατρίδας μας λανσάροντας τις ολέθριες ιδεολοψίες τους σαν γνήσια εκκλησιαστικές θέσεις!

ΠΗΓΗ:

Ακτίνες
το είδαμε εδώ

Σὰν σήμερα ὁ ἐπίσκοπος Σαλώνων Ἠσαΐας «πέφτει» ὑπὲρ Πίστεως καὶ Πατρίδος τό 1821



Ἐπίσκοπος Σαλώνων, ἡγετικὴ μορφὴ τῆς Ἐπανάστασης τοῦ 1821 στὴν Ἀνατολικὴ Στερεὰ Ἑλλάδα καὶ ὁ πρῶτος ἱεράρχης ποὺ «ἔπεσε» κατὰ τὴ διάρκεια τοῦ Ἀγώνα.
Ὁ Ἠσαΐας γεννήθηκε τὸ 1778 στὴ Δεσφίνα Παρνασσίδας. Ἔφερε τὸ κοσμικὸ ὄνομα Ἠλίας καὶ σὲ ἡλικία εἴκοσι ἐτῶν ἔγινε δόκιμος μοναχὸς στὴ Μονή Τιμίου Προδρόμου τῆς περιοχῆς. Ἀργότερα χειροτονήθηκε διάκονος στὴ Μονὴ Ὁσίου Λουκᾶ καὶ ὀνομάστηκε Ἠσαΐας. Τὸ 1814 μετέβη στὴν Κωνσταντινούπολη κατόπιν προσκλήσεως τοῦ Πατριάρχη Κύριλλου ΣΤ’ καὶ κατὰ τὴν ἐκεῖ παραμονὴ του μυήθηκε στὴ Φιλικὴ Ἑταιρεία. Τὸ 1818 χειροτονήθηκε ἐπίσκοπος...
Σαλώνων (σημερινῆς Ἀμφισσας) ἀπὸ το Πατριάρχη Γρηγόριο Ε’, μὲ τὸ ὁποῖο διατηροῦσε ἀλληλογραφία σὲ συνθηματικὴ γλώσσα.
Ὡς ἱεράρχης στὰ Σάλωνα ἐργάστηκε ἐντατικὰ καὶ συστηματικὰ γιὰ τὴν προετοιμασία τοῦ Ἀγώνα. Τὸν Ἰανουάριο τοῦ 1821 ξαναπῆγε στὴν Κωνσταντινούπολη γιὰ νὰ συζητήσει μὲ τὸν πατριάρχη καὶ μὲ ἄλλους Ἕλληνες σχετικὰ μὲ τὸν Ἀγώνα καὶ ἐπανῆλθε στὴν ἕδρα του στὰ μέσα Μαρτίου.
Ἀμέσως κάλεσε στὴ Μονὴ τοῦ Ὁσίου Λουκᾶ τὸν παλιό του γνώριμο Αθανασιο Διάκο, ὁπλαρχηγοὺς καὶ τοὺς προκρίτους τῆς Λειβαδιᾶς Ἰωάννη Λογοθέτη, Ἰωάννη Φίλωνα καὶ Λάμπρο Νάκο καὶ γιὰ νὰ τοὺς ἀνακοινώσει τὴν ἐπικείμενη ἔναρξη τῆς Ἐπανάστασης. Στὴ συνέχεια πῆγε στὰ Σάλωνα καὶ ἐνημέρωσε τοὺς ὁπλαρχηγοὺς ποὺ βρίσκονταν ἐκεῖ.
Στίς 27 Μαρτίου με τὸν ἐπίσκοπο Ταλαντίου Νεόφυτο χοροστάτησαν σὲ δοξολογία στὴ Μονὴ τοῦ Ὁσίου Λουκᾶ καὶ κήρυξαν τὴν Ἐπανάσταση. Λίγες ἡμέρες ἀργότερα, την 1η Ἀπριλίου, ὁρίστηκε μέλος ἐπαναστατικῆς διοικητικῆς ἐπιτροπῆς τῆς Στερεᾶς Ἑλλάδας ποὺ συγκροτήθηκε στὴ Λιβαδειὰ καὶ ἐντάχθηκε στὸ σῶμα τοῦ Πανουργιὰ ὡς ἁπλὸς στρατιώτης.
Κατὰ τὴν κάθοδο τοῦ Ὀμὲρ Βρυώνη στὴν Ἀνατολικὴ Στερεά, σὲ σύσκεψη στὴ Χαλκωμάτα (20 Ἀπριλίου 1821) ἀνάμεσα στοὺς Ἀθανάσιο Διάκο, Πανουργιὰ καὶ Δυοβουνιώτη, ἀποφασίστηκε νὰ πολεμήσει ὁ Πανουργιᾶς στὰ χωριὰ Χαλκωμάτα καὶ Μουσταφάμπεη, ὁ Διάκος στὴν Ἀλαμάνα καὶ ὁ Δυοβουνιώτης στὸν Γοργοπόταμο. Ἡ σφοδρὴ ἐπίθεση τῶν Τούρκων ἐναντίον τῆς Χαλκωμάτας στίς 23 Ἀπριλίου 1821 διέλυσε τὸ σῶμα τοῦ Πανουργιὰ καὶ στή σκληρὴ ἐκείνη μάχη ο Ἠσαΐας ἔπεσε νεκρός, ὅπως καὶ ὁ ἀδελφός του παπα-Γιάννης.

Σχετικὰ:
Ὁ Ἀριστοτέλης Βαλαωρίτης στὸ ποίημά του «Ἀθανάσιος Διάκος» ἀναφέρεται στὸν Ἠσαΐα καὶ τὸν ἀδελφό του («Ἆσμα Τρίτον: Εἰκοστὴ τρίτη Ἀπριλίου») μὲ τοὺς παρακάτω στίχους:
                                                
     Στ’ ἀγέρι κρεμασμένα,
ὡσὰν καντήλια τ’ οὐρανοῦ, ἀποβραδὶς δύο φῶτα
ἐφάνηκαν στὴ σκοτεινιά… Κανεὶς δὲν τὰ ’χε ἀνάψει…
Κι ἕνας ποὺ ἐπέρασε ἀπεκεί, καλόγερος, διαβάτης,
κι εἶδε τὸ θάμα κι ἔδραμε, στὴ λάμψη δύο κεφάλια
ηὖρε ποὺ πλαγίαζαν γλυκά… τὸ ’να τοῦ Παπαγιάννη
καὶ τ’ ἄλλο τοῦ Δεσπότη του. Γονατιστὸς ἐμπρός τους
ἒμειν’ ὁ γέρος κι ἔκλαψε… Τοὺς ἔριξε τρισάγιο,
τὰ φίλησε στὸ μέτωπο καὶ μὲ τὸ δοκανίκι
ἔσκαψε λάκκο κι ἔθαψε τ’ ἀχώριστα τ’ ἀδέρφια.
Βλογάει τὸ χῶμα τρεῖς φορές… Ἔκαμε τὸ σταυρό του

καὶ χάνεται στὴν ἐρημιά… Ἐσβήστηκαν τὰ φῶτα..
το είδαμε εδώ

Το πραγματικό τέλος του Αθανάσιου Διάκου (μην διαβάσετε αν δεν αντέχετε...)


Το πραγματικό τέλος του Αθανάσιου Διάκου (μην διαβάσετε αν δεν αντέχετε...)
(του Ευθύμιου Χριστόπουλου, εκπ/κού-δημοσιογράφου)

Το καλοκαίρι του 1947 ως μαθητής της Β' τάξης της Εκκλησιαστικής Σχολής Λαμίας, δέχτηκα την παρακίνηση του αείμνηστου Διευθυντού της Δημητρίου Κρικέλα να συγκεντρώσω πληροφορίες από γέρους Λαμιώτες που τις είχαν από τους πατεράδες τους, για ποιο ήταν το πραγματικό τέλος του Αθανασίου Διάκου.

Ταξι­νομώντας αυτές που συγκέντρωσα, είδα ότι τέσσερες ήταν ακριβώς ίδιες, αν και προέρχονταν από γερόντια που ζού­σαν σε διαφορετικά σημεία της Λαμίας ο καθένας και μά­λιστα ένας παππούς ήταν απ' τη Ροδίτσα. Διασταυρώνοντας τες αργότερα, με όσα διάβαζα άλλα, καταλάβαινα ότι αυ­τές που είχα ήταν ασφαλώς οι σωστές.

Το κύριο σημείο τους και κοινό, ήταν ότι τρεις Έλληνες, όταν έπιασαν το Διάκο και τον έφεραν στη Λαμία, τον έκλεισαν σ' ένα πα­λιό κι εγκαταλειμμένο χάνι, εκεί που σήμερα έχει οικοδο­μηθεί το Λαογραφικό Μουσείο Λαμίας στην οδό Καλύβα - Μπακογιάννη. Αυτοί οι τρεις είχαν περάσει πίσω - δυ­τικά - στο χάνι και από δύο μισοχαλασμένα παραθυράκια είχαν παρακολουθήσει όλη τη νύχτα όλα όσα έγιναν μέσα στο χάνι, τα οποία και αναφέρω στη συνέχεια.:

Μετά τη σύλληψη του Διάκου στα ποριά Δαμάστας, τον έφεραν με συνοδεία ποινών και τραυματισμένο στη Λαμία, οδηγώντας από τη νότια της είσοδο που περνούσε δίπλα από το Γολγοθά (όπως έλεγαν το ξε­κομμένο Λόφο όπου σήμερα είναι το κτίριο του Ορφα­νοτροφείου Αρρένων) και από την οδό Σατωβριάνδου (σήμερα) και συνέχεια τον έφτασαν και τον έκλεισαν μέσα στο παλιό χάνι, όπου σήμερα - πάλι καλά! - έχει ανεγερθεί το Λαογραφικό Μουσείο.

Τον έβαλαν μέσα και τον έδεσαν με σκοινιά σ' ένα παχνί, το οποίο ήταν και ο πρώτος τόπος του μαρτυρί­ου του.

Εκτός από δύο - τρεις Τούρκους που έμειναν μέσα να τον επιτηρούν, οι άλλοι - όχι όλοι - έμειναν απ' έξω, ανατολικά σε κάτι δέντρα που ήταν εκεί, περιμένοντας από περιέργεια, ίσως, να ιδούν τι θα γινόταν. Όταν τον έδεσαν κι έφυγαν, ο Διάκος άρχισε να πο­νάει από τα τραύματα που είχε, καταπονημένος κι από την ταλαιπωρία.

Είχε περάσει αρκετή ώρα, όταν άνοιξε η πόρτα και μπήκαν μέσα δύο άντρες, που από τις φορεσιές τους έδειχναν ότι ήταν μπέηδες. Τον έναν, τον ήξερε από πριν. Ήταν ο Ομέρ Βρυώνης. Τον άλλον όχι. Απ' ότι όμως εί­χαν ακούσει, υπολόγισαν ότι ήταν ο σκληρός Χαλήλ Μπέης. Αυτός μόνος προχώρησε κι άρχισε να κάνει έλεγ­χο αν είχαν δέσει καλά το Διάκο. Τόσο πολύ φάνηκε ότι, κι ακόμα δεμένον, τον φοβόταν.

Είχε νυχτώσει πια και οι τρεις που είχαν φτάσει εκεί κρυφά άρχισαν καθαρά να βλέπουν τι γίνεται.

Όταν ο Χαλήλ Μπέης σιγουρεύτηκε - το είδαν κα­θαρά αυτό - ότι δεν υπήρχε φόβος διαφυγής, άρχισε να φωνάζει και να απειλεί. Σε μια στιγμή τον είδαν να χτυπάει στο πρόσωπο το Διάκο.

Τον διακόπτει όμως ο άλλος, ο Βρυώνης, που πλησιάζει το Διάκο και τον βλέπουν κάτι να του λέει. Δεν ακούνε όμως. Απ' ότι βλέπουν όμως, καταλαβαίνουν ότι κάτι τον ρωτάει, γιατί βλέπουν το Διάκο να κουνάει αρ­νητικά το κεφάλι του.

Και ενώ τον βλέπουν να συνεχίζει ήρεμα, σε μια στιγ­μή εξαγριώνεται, φωνάζει και χειρονομεί. Ατάραχος ο Διάκος τον αντιμετωπίζει και κάτι που του λέει, βλέπουν το Βρυώνη οργισμένο να αποχωρεί, αφήνοντας πια το θύμα στο δήμιό του.

Απ' τις αναλαμπές των δαυλών, ξεχωρίζουν την αγριότητα του Χαλήλ. Τον βλέπουν να τραβάει πιο πέρα τον επικεφαλής της Φρουράς - έτσι τουλάχιστον δεί­χνει - και με νευρικές και απειλητικές κινήσεις, κάτι του λέει, κι εκείνον να υποκλίνεται κουνώντας το κεφάλι του. Και με μια τελευταία περιφρονητική ματιά που ρίχνει στο Διάκο, τον βλέπουν να φεύγει, δείχνοντας ικανοποι­ημένος.

Ο Διάκος - και οι άλλοι τρεις απ' έξω - μέσα στο μι­σοσκόταδο βλέπουν δύο Τούρκους να ανάβουν φωτιά σε μιαν άκρη. Πάνω της φέρνουν και βάζουν μια σιδηροστιά κι ένα μεγάλο χάλκινο κακάβι. Βλέπει μετά να ρίχνουν μέσα λάδι που είχαν σ' ένα γκιούμι.

Στη συνέχεια, μαζί με τον επικεφαλής, πλησιάζουν το Διάκο. Τον ανασηκώνουν, δεμένο καθώς είναι, τον βάζουν να καθίσει πάνω σ' ένα παλιό ξύλινο σκαμνί που βρέθηκε εκεί, του σηκώνουν τα πόδια, δεμένα καθώς είναι, και του τα δένουν έτσι που να κρέμονται.

Τι θέλουν να κάνουν αναλογίζονται με περιέργεια και αγωνία, οι τρεις που παρακολουθούν, χωρίς να τολ­μήσουν και να ρωτήσουν. Βλέπουν όμως τους άλλους να περιπαίζουν το Διά­κο. Φαίνεται κάτι να λένε και ο Διάκος να κουνάει επί­μονα κι αρνητικά το κεφάλι του. Τι του λένε όμως δεν καταλαβαίνουν. Οπότε, κάθε φορά που ρωτάνε και αρνείται τους βλέπουν να κρατάνε στα χέρια τους μυτε­ρά καρφιά και να τα μπήγουν σιγά πρώτα, πιο δυνατά στη συνέχεια στις πατούσες των ποδιών του Διάκου, ο οποίος κάθε φορά αναταράζεται από τον πόνο.

Η μυρωδιά του Λαδιού που καίγεται μέσα στο κακάβι, φτάνει έντονα στη μύτη και των τριών απ' έξω και υποπτεύονται τα χειρότερα.

Οι βασανιστές του, όπως έχουν γυμνώσει τα πόδια του, παίρνουν απ' το κακάβι καυτό λάδι και αρχίζουν σιγά και βασανιστικά να το ρίχνουν στα πόδια του!... Τι­νάζεται κάθε φορά ο Διάκος, τόσο δυνατά λες και θα κό­ψει τις τριχιές όταν το λάδι πέφτει πάνω στα πόδια του.

Αφού είδαν να μην αντιδρά έντονα, αφήνουν τα πό­δια και παίρνουν και του σκίζουν το γιλέκο και την που­καμίσα που φοράει, απογυμνώνοντας το πάνω μέρος του σώματος του με τα χέρια. Κι αρχίζουν τότε να του ρίχνουν καυτό Λάδι με αργές κινήσεις, στα χέρια, στο στήθος και στην πλάτη του. Βουβά οδύρεται ο Διάκος, χωρίς να βγάλει μιλιά από το στόμα του. Κι όσο δεν μι­λάει, τόσο αγριεύουν περισσότερο οι βασανιστές του. Και δείχνουν τόσο οργισμένοι, που αν ήταν τρόπος να τον θανατώσουν. Φαίνεται όμως πως έχουν εντολή μόνο να τον βασανίσουν χωρίς και να πεθάνει. Γι' αυτό συ­νεχίζουν!...

Το σώμα του Διάκου αρχίζει φαίνεται να νεκρώνε­ται. Όμως το πνεύμα όπως δείχνει, μένει καθάριο, ανέγγιχτο, σταθερό, συνεχίζοντος τις αρνήσεις και εξοργί­ζοντας περισσότερο τους Βασανιστές του.

Αλλά αυτή η κατάσταση τους κάνει να βρίσκουν νέ­ους τρόπους βασανισμών. Οι κινήσεις που κάνουν, δεί­χνοντας διάφορα σημεία του σώματος του, κάνουν τους τρεις που παρακολουθούν να ανατριχιάζουν. Και βλέ­πουν τους βασανιστές να παίρνουν στα χέρια τους τα καρφιά που είχαν και έσπαζαν τις φούσκες που δημι­ουργούνταν στο δέρμα απ' το καυτό λάδι, να αρχίζουν να κάνουν το ίδιο και στο σώμα και στα χέρια από ψηλά.

Αποκαμωμένοι όμως και οι ίδιοι οι Βασανιστές, που δεν άλλαξαν βάρδια όλη τη νύχτα, βλέπουν ότι δεν πε­τυχαίνουν τίποτα. Και μιας και το λάδι τελείωσε, μιας και έφτασε πια και το ξημέρωμα, σταματούν.

Το Διάκο τον κρατάνε πια όρθιο οι τριχιές που τον έχουν δεμένο.

Τότε και οι τρεις παρατηρητές, απ' έξω, για να μη γί­νουν αντιληπτοί, έφυγαν με προφυλάξεις, κατευθυνό­μενοι προς το βορεινό μέρος του ρέματος, όπου είχαν αρχίσει να έρχονται δειλά και οι πρώτοι περίεργοι.

Κι όταν πια ο ήλιος έχει ανέβη ψηλά, λύνουν το Διά­κο και σέρνοντας τον τον βγάζουν έξω, χωρίς όμως να δείχνει ότι καταλαβαίνει.

Όσοι είχαν την ευκαιρία να τον δουν το απόγευμα που τον είχαν φέρει, τώρα βλέποντας τον, δεν τον ανα­γνωρίζουν, χωρίς να ξέρουν τι ακριβώς είχε συμβεί. Το μόνο που βλέπουν είναι το κακοποιημένα ρούχα του.

Σέρνοντας τον προς τα βόρεια, τον περνάνε πέρα από το ρέμα που έκοβε την πλατεία Λαού στα δυο καταμεσίς και τραβώντας ανατολικότερα έφτανε στη Δημοτι­κή Αγορά, από εκεί στο κατάστημα Πολιτικού και μετά κατεβαίνοντας προς τα νότια, απλωνόταν κατά μήκος της οδού Θερμοπυλών.

Όταν τον πέρασαν στο ρέμα, στάθηκαν περίπου ανα­τολικά της σημερινής διπλής βρύσης, γιατί ανατολικό­τερα ετοίμαζαν το στήσιμο της... ψησταριάς!

Κόσμος πολύς είχε συγκεντρωθεί γύρω εκεί με την άδεια του Χαλήλ Μπέη βέβαια, γιατί άφησε τον κόσμο να δει τι θα έκαναν στο Διάκο, ώστε να φοβηθεί και να μην επιχειρήσει κανένας άλλος να πράξει το ίδιο, πράγμα που πέτυχε. Κανένας Λαμιώτης δεν φάνηκε να συμμετείχε στην επανάσταση!

Μέσα στο πλήθος που παρακολουθεί με αγωνία, ξε­χωρίζει μια κάπως ηλικιωμένη γυναίκα. Είναι η δόλια μόνα του Διάκου, που είχε μάθει τη σύλληψη του γιου της και ολονυχτίς πεζοπορώντας είχε φτάσει στη Λαμία, όπου δεν περίμενε να δει το σπλάγχνο της έτσι!

Για μια στιγμή βουβαίνονται όλοι. Βλέπουν να φτάνει εκεί ο δήμιος, ονόματι Αλεξίου, κρατώντας ένα σουβλί. Και αμέσως καταλαβαίνουν τι πρόκειται να γί­νει!
Αυτός, τρέμει από το φόβο του, γιατί έχει αυστηρή εντολή να μην του πεθάνει ο Διάκος όταν θα τον σου­βλίζει.

Και αρχίζει το τελευταίο πια μαρτύριο.

Δένοντας το Διάκο ανάσκελα σε ένα σαμάρι, με τα πόδια του ανοιχτά, αρχίζει προσεκτικά ο δήμιος να χώ­νει την πολύ καλό λεπτισμένη άκρη του σουβλιού, ξε­κινώντας απ' τη βουβωνική χώρα και προχωρώντας προς τα επάνω, περνώντας το σουβλί κάτω οπό το δέρ­μα, μέχρι που το έβγαλε πάνω στην πλάτη του, λίγο κάτω απ' το δεξιό του το αυτί.

Από κάποιες μικροκινήσεις που κάνει ο Διάκος κάθε φορά που σπρώχνει το σουβλί προς τα επάνω ο δήμιος, δείχνει ότι ακόμα είναι ζωντανός.

Μόλις τελειώνει ο γύφτος, ορμούν Τούρκοι και με σκοινιά δένουν το σώμα γύρω στο σουβλί για να μη σπάσει το δέρμα και ακουμπάνε όρθιο σχεδόν το σουβλί με το Διάκο σ' ένα δέντρο.

Στη συνέχεια, σπεύδουν να συγυρίσουν τη φωτιά που έχουν ανάψει. Και τότε γίνεται κάτι που ξαφνιάζει τους πάντες.

Ένας Τούρκος καβάλα στο ψαρί του άλογο στέκε­ται μπροστά στο σουβλισμένο, βγάζει τη διμούτσουνη όρθια κουμπούρα του και τη στρέφει στο Διάκο. Δύο κουμπουριές ακούγονται που βρίσκουν κατάστηθα το Διάκο. Κι ο Τούρκος κεντρίζοντας το άλογο του, χάνε­ται στην ανηφόρα μέσα στα στενάκια που περιβάλλουν τα χαμηλά σπιτάκια.
Ο Χαλήλ Μπέης, βλέπει συτό και αφρίζει απ' το θυμό του. Και δίνει εντολή, να βάλουν το Διάκο έτσι, πάνω στη φωτιά, και να τον γυρίσουν λίγο!

Ο κόσμος που παρακολουθεί αυτή την κτηνωδία μέ­νει άφωνος. Στη συνέχεια ο Χαλήλ οργισμένος και ανικανοποί­ητος, δίνει εντολή να πάρουν έτσι με το σουβλί το νε­κρό το Διάκο και πάνε να τον πετάξουν στην άκρη του ρέματος, ανατολικά από το χάνι που τον είχαν, εκεί όπου πέταγαν τις κοπριές των αλόγων που είχαν στους στά­βλους, τους οποίους διατηρούσαν από τη βόρεια πλευρά της Νομαρχίας μέχρι το πέτρινο γυμνάσιο. Τη διαβεβαίωση αυτή είχα απ' όλα σχεδόν τα γερόντια που ρώτησα το 1947, τότε που φαίνονταν ακόμα οι κρίκοι στο βόρειο τοίχο της θερινής «ΤΙΤΑΝΙΑΣ».

Εκεί λοιπόν, βορειοανατολικά της σκάλας που κα­τεβαίνει σήμερα από την οδό Λυκούργου στην πρώην ψαραγορά, άφησαν το νεκρό ξεσκέπαστο, άταφο, σχε­δόν τρείς ημέρες φρουρούμενο. Οι φρουροί αποχώ­ρησαν την τρίτη ημέρα αφού άρχισε να μυρίζει, οπότε βρήκαν ευκαιρία κάποιοι χριστιανοί οι οποίοι περίμεναν και είχαν προετοιμάσει έναν λάκκο εκεί ακριβώς που σή­μερα είναι ο τάφος του, πήγαν, του έβγαλαν το σουβλί, τον καθάρισαν λίγο και πήγαν και τον έθαψαν, χωρίς να βάλουν πάνω του ούτε έναν σταυρό από φόβο.

Αργότερα, περί το 1860, ο συνταγματάρχης Ρούβαλης που είχε έρθει από την Καλαμάτα με μετάθεση στη Λαμία και είχε πληροφορηθεί πού περίπου είχαν θά­ψει το Διάκο έκανε έρευνες να τον βρει.

Ο παππούς μου που είχε στήσει την παράγκα - πρώ­το μαγαζί του πριν λίγο καιρό, απέναντι δυτικά, όπου μετά χτίστηκε η αποθήκη των αδελφών Κονταξή, είδε στρατιώτες να ανοίγουν μικρούς λάκκους ανατολικά του, ψάχνοντας. Όταν ρώτησε τι ζητάνε, του είπαν ότι ψά­χνουν τον τάφο του Διάκου. Την πληροφορία αυτή είχα από τον πατέρα μου, όπως την είχε ακούσει από τον παπ­πού μου. Σε ένα σημείο, βρήκαν ένα σωρό - σκελετό ανθρώπινου σώματος και αφού δεν είχαν βρεθεί άλλα γύρω, κατέληξαν ότι ήταν του Διάκου. Το συγκέντρω­σαν, το καθάρισαν και τα έβαλαν σε ένα κουτί ξύλινο και τα έθαψαν πάλι στο ίδιο σημείο, τοποθετώντας πάνω μερικές πέτρες και έναν σταυρό με το όνομα του.

Τέλος, στις αρχές του 1900 η Λαμία τίμησε το Διά­κο όπως έπρεπε. Αφού ανακαίνισε τον πρόχειρο τάφο του στο σημείο που είναι ακόμα, έστησε τον υπέρλαμπρο ανδριάντα του στην πλατεία Διάκου, με αποκαλυ­πτήρια επίσημα, παρουσία και του Βασιλέως Γεωργίου Α' και της βασιλικής οικογένειας, υπουργών, στρα­τιωτικών και άλλων επισήμων, στις 23 Απριλίου 1903.

Πηγή: «Λαμιακή Φωνή»

Επιμέλεια-Ανάρτηση: Τάκης Ευθυμίου 

Το είδαμε εδώ

Διάκος κι Επίσκοπος στην οδό του μαρτυρίου


ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!

ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!


Διάκος κι Επίσκοπος στην οδό του μαρτυρίου

Απομνημονεύματα πολεμικά
Αποτέλεσμα εικόνας για αθανάσιος διάκος
Ο Διάκος, μαθών, ότι ο εχθρός έφθασεν εις το Ζητούνι, συγκαλέσας τους συναγωνιστάς του, ωμίλησε τά έξής:
«Αδελφοί Έλληνες! Έπειτα από τετρακοσίων χρόνων σκληράν σκλαβίαν, ο Θεός ευσπλαγχνισθείς απεφάσισε να μας δώση την ελευθερίαν, καθώς την εχαίροντο μίαν φοράν oι προπάτορές μας. Πλην διά να την απολαύσωμεν, πρέπει ν' αποφασίσωμεν ν' αποθάνωμεν με τα όπλα εις τας χείρας, και τότε ας την χαρώσιν oι μεταγενέστεροί μας. Ημείς ως τόσον θέλομεν απολαύσει τα δύο μεγαλήτερα καλά, τον παράδεισον και την αιώνιoν μνήμην των μεταγενεστέρων επειδή δια τον σταυρόν και την ελευθερίαν αποθνήσκομεν· αν όμως δειλιάσωμεν τώρα, τότε αιωνίως εχάθημεν και ημείς και όλον το έθνος μας. Όθεν, όποιος αγαπά με την αλήθειαν την πίστιν και την πατρίδα, ας δράξη τα όπλα, και ας έλθη μαζί μου».
Ταύτα ειπών ο καλός πατριώτης έδραμεν αμέσως καί κατέλαβεν, ως είρηται, την γέφυραν, θέσιν την πλέον σημαντικήν και κινδυνώδη, τον οποίον πολλοί ηκολούθησαν, αλλά, παρουσιασθέντος του κινδύνου, ολιγώτατοι τον εμιμήθησαν εξαιρέτως ο σεβασμιώτατος Επίσκοπος Σαλώνων Ησαιας, όστις και έλαβεν τον ίδιoν στέφανον της δόξης με τον Διάκoν, φυλάξας την θέσιν του κατά το ευώνυμον του Διάκoυ, όπου ο εχθρός διέβαινε τον πόρον του ποταμού· και αφού εθυσίασεν ικανούς, απέθανεν και αυτός μαχόμενος υπέρ πίστεως και πατρίδος, και υπέρ των ιδίων λογικών του προβάτων.
                                                        Αποτέλεσμα εικόνας για αθανάσιος διάκος
Χριστοφόρου Περραιβού

"...όταν θα φθάσουν νά ξεκοιλιάσουν τους καθοδηγητές τους, τότε θα βάλουν καί αυτοί μυαλό..."




Αποτέλεσμα εικόνας για παίσιος- Γέροντα, τά μικρά παιδιά πού μεγαλώνουν τώρα χωρίς πειθαρχία, τί θα γίνουν;- 'Έχουν λίγα έλαφρυντικά. Οί γονείς πού δέν καταλάβαιναν τήν πειθαρχία άφηνουν τώρα τά παιδιά τους μέ μιά έλευθερία καί τά κάνουν τελείως άλητάκια. Μιά κουβέντα λές, πέντε σού λένε, καί μέ μιά άναίδεια! Αύτά μπορεί νά γίνουν έγκληματίες. 


Σήμερα τα ξεβιδώνουν τελείως τά παιδιά. 'Ελευθερία! «Μήν τά έγγίζετε τά Παιδιά!» Καί τά παιδιά λένε: «Πού θά βρούμε άλλού τέτοιο καθεστώς;» Έπιδιώκουν, δηλαδή, νά τά κάνουν άνταρτάκια, νά μή θέλουν τούς γονείς, νά μή θέλουν τούς δασκάλους, νά μή θέλουν τίποτε, νά μήν ακούν κανέναν. Αύτό τούς διευκολύνει στόν σκοπό τους. 
"Αν δέν τά κάνουν άνταρτάκια, πως μετά τά παιδιά θά τά κάνουν όλα κομμάτια;  
Καί βλέπεις, τά καημένα είναι σχεδόν δαιμονισμένα.
(Λόγοι Γ. Παϊσίου, τ. Α, Σουρωτή, 1999, 247π.)
'Αλλά σκοπός τους τώρα είναι νά απομακρύνουν τά παιδιά από τήν 'Εκκλησία.    
Τά δηλητηριάζουν, τά μολύνουν μέ διάφορες θεωρίες, κλονίζουν τήν πίστη τους. 
Τά έμποδίζουν άπό τό καλό, για νά τά αχρηστέψουν. Τά καταστρέφουν άπό μικρά. Καί τά παιδάκια, φυσικά, από άρνάκια γίνονται κατσικάκια. Άρχίζουν μετα νά χτυπούν άσχημα καί τούς γονείς τους καί τούς δασκάλους καί αύτούς πού τά κυβερνούν.  
Τά κάνουν όλο άνω-κάτω: συλλαλητήρια, καταλήψεις, άποχή από τά μαθήματα. Καί τελικά όταν θα  φθάσουν νά ξεκοιλιάσουν αύτούς πού τά κυβερνούν, τότε θα βάλουν καί αυτοί μυαλό.
(Λόγοι Γ. Παϊσίου, τ. Α, Σουρωτή, 1999, 299-301)
το είδαμε εδώ

Όταν οι Έλληνες είμασταν πρόσφυγες στη Συρία! Για να μην ξεχνάμε...

ImageΌσοι λίγοι ελπίζουμε έχουν την άποψη ότι όλοι οι μετανάστες που θαλασσοπνίγονται στο Αιγαίο είναι …τζιχαντιστές και γι΄ αυτό θα πρέπει να βυθίζουμε κι όχι να αποτρέπουμε τα δουλεμπορικά καλό θα είναι να διαβάσουν όσα είχε γράψει ένας Ιρλανδός ο οποίος ζει στην Ελλάδα από το 2004. Ο Damian Mac Con Uladh είναι δημοσιογράφος ανταποκριτής των Irish Times ο οποιος είχε εργαστεί και την Athens News.

Με αφορμή τους πρόσφυγες από τη Συρία που είχαν “εγκατασταθεί” στην πλατεία Συντάγματος και είχαν προκαλέσει ανάμεικτες αντισράσεις στην ελληνική κοινή γνώμη ,μας είχε υπενθυμίσει ότι υπήρξε εποχή που εμείς οι Έλληνες ζητούσαμε άσυλο στην Συρία. Η φωτογραφία είναι από εκείνη την εποχή και ο δημοσιογράφος την είχε εντοπίσει στο αρχείο της Βιβλιοθήκης του Κονγκρέσου (Library of Congress). 

Έγραφε λοιπόν ο Ιραλνδός δημοσιογράφος:

Η φωτογραφία δεν έχει ημερομηνία, έχει τίτλο “Έλληνες πρόφυγες στο Χαλέπι”, και δείχνει μια ομάδα ανθρώπων σε κουρέλιασμένα ρούχα, ανάμεσα τους μικρά αγόρια, που περιμένουν να φάνε. Σε πρώτο πλάνο, μια γυναίκα, με ένα τενεκεδάκι στα πόδια της, στέκεται δίπλα ένα πρότυπο “μαγειρίο”. Κάτω από τη φωτογραφία ως λεζάντα γράφει: “Δόθηκε φαγητό σε 12.000 Έλληνες από τους Αμερικανούς”. Συμφωνα με τα στοιχεία για την επιβεβλημένη ανταλλαγή πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, όπως συμφωνήθηκε με τη συνθήκη της Λωζάνης το 1923, 17.000 Έλληνες πρόσφυγες από την Μικρά Ασία μεταφέρθηκαν σε διάφορες πόλεις της Συρίας. Τόσο σοβαρή ήταν η κατάσταση που τον Αύγουστο του 1923 ο υπεύθυνος των Ελλήνων προσφύγων στο Χαλέπι έστειλε τηλεγράφημα στο υπουργείο εξωτερικών της Αθήνας, ζητώντας να αποτρέψει άλλους Έλληνες να φτάσουν στην πόλη, γιατί “έγινε αδύνατο να δεχτούν άλλους πρόσφυγες” Η γενικότερη κατάσταση για τους Έλληνες πρόσφυγες το καλοκαίρι του 1923 περιγράφεται ως “τραγική και αβέβαιη”.
το είδαμε εδώ

Μπορούμε να αλλάξουμε! Απλώς θέλει υπομονή!

alt
Από το Γεροντικόν
Ένας  νέος πήγε με βαρειά καρδιά στον Πνευματικό του και εξομολογήθηκε:
Ο λογισμός με βασανίζει, Γέροντα, να εγκαταλείψω τον αγώνα, αφού κι' ύστερα από την επιστροφή μου στον Χριστό και την μετάνοιά μου, δεν μπορώ ακόμη να βγάλω από πάνω μου όλες τις αδυναμίες.
Μου θυμίζεις, μ' αυτά που μου λες, κάτι που συνέβη πριν κάμποσο καιρό σ' ένα φίλο μου αγρότη, είπε ο Πνευματικός. Έλα, κάθησε εδώ κοντά παιδί μου, να σου διηγηθώ τη μικρή του ιστορία.
Ο νέος άκουγε πάντοτε μ' ενδιαφέρον τα χαριτωμένα αυτοσχέδια ανέκδοτα του αγαθού Γέροντα:
Ο φίλος μου, που λες, είχε ένα χωράφι στην άκρη του χωριού που είχε μείνει χρόνια ακαλλιέργητο κι' ήταν πια γεμάτο αγκάθια και τριβόλια. Μια καλή χρονιά όμως, σκέφτηκε να το σπείρει. Αλλ' έπρεπε πρώτα να καθαριστεί. Έστειλε λοιπόν τον μεγάλο του υιό να κάνει τη δουλειά αυτή. Μα σαν είδε το παλληκάρι εκείνα τα πελώρια αγκάθια και τ' αγριοβότανα, έπεσε σ' απελπισία.
Δεν γίνεται να φτιάξει ποτέ τούτο το χωράφι, έλεγε και ξανάλεγε στον εαυτό του.  Πως να ξεριζώσω τόσα αγριόχορτα;
Έτσι έπεισε για τα καλά τον εαυτό του πως ήταν αδύνατο να γίνει η δουλειά. Ξάπλωσε κάτω από έναν θάμνο και κοιμήθηκε. Σαν ξύπνησε ήταν πια μεσημέρι. Έριξε το νυσταγμένο βλέμμα του στην αγριάδα και τρόμαξε. Έμεινε καρφωμένος στη θέση του ως το βράδυ χωρίς να κάνει τίποτε. Το ίδιο και την άλλη μέρα και την τρίτη. Χασμουριόταν, στριφογύριζε τεμπέλικα, έπεφτε στον ύπνο, ξύπναγε. Μόνο δουλειά δεν αποφάσιζε να κάνει.
Αποτέλεσμα εικόνας για ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ ΕΙΚΟΝΕΣ
Τίποτε δεν έκανες τόσες μέρες, του είπε θυμωμένος ο πατέρας του, σαν πήγε και είδε πως ο υιός του δεν είχε βγάλει ούτε ένα αγκάθι.
Βαραίνει η ψυχή μου πατέρα, ομολόγησε ο νέος, σαν γυρίζω και βλέπω πόση δουλειά με περιμένει και δεν μπορώ να πάρω απόφαση ν' αρχίσω.
Αν κάθε μέρα, παιδί μου, καθάριζες τόση γη, όση πιάνεις με το μπόϊ σου σαν ξαπλώνεις και κοιμάσαι, θα κόντευες τώρα να τελειώσεις.
Ντροπιασμένος για την τεμπελιά του ο υιός, έβαλε αμέσως σε πράξη τη συμβουλή του πατέρα του. Σε λίγο είδε με τα μάτια του πως δεν ήταν ακατόρθωτο να καθαρίσει το χέρσο χωράφι.
Μιμήσου τον κι' εσύ παιδί μου, κι' όταν ξανάρθεις, θα μου πεις, αν στ' αλήθεια είναι τόσο δύσκολο να ξεριζώσεις με υπομονή τα πάθη της ψυχής σου.
Ο νέος έφυγε με καινούργια δύναμη από την εξομολόγηση, αποφασισμένος να συνεχίσει τον καλόν αγώνα.-

(Γεροντικόν μοναχής Θεοδώρας Χαμπάκη, εκδ. Λυδία)

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...