Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 30, 2011



Ἕνα σοβαρό ποιμαντικό πρόβλημα
Τά τελευταῖα χρόνια ἡ πατρίδα μας ἔγινε κέντρο πολυπολιτισμικό. Ἄνθρωποι ἀπό ὅλα τά μέρη τῆς γῆς εὑρῆκαν ἐδῶ καταφύγιο. Κυρίως ἔφηβοι καί νέοι, ἄλλοι μόνοι τους καί ἄλλοι μέ τίς οἰκογένειές τους, ἐγκαταστάθηκαν στή χώρα μας, εὑρῆκαν δουλειά καί ἀπολαμβάνουν, οἱ περισσότεροι τουλάχιστον, καλύτερες συνθῆκες διαβίωσης σε σχέση μέ τή χώρα προέλευσής τους.
Ἡ χώρα μας, πάντοτε φιλόξενη καί οἱ ἕλληνες ἰδιαίτερα εὐαίσθητοι στό θέμα τῆς φιλανθρωπίας, πού ἄλλωστε εἶναι καί ἡ πεμπτουσία τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας μας τῆς ὁποίας εἶναι μέλη, πρόσφεραν καί προσφέρουν στούς οἰκονομικούς μετανάστες τά πάντα. Τόν πρῶτο μάλιστα καιρό σημειώθηκαν τέτοια περιστατικά προσφορᾶς καί θυσίας γιά τήν ἐξυπηρέτηση ὅλων τῶν νομίμως ἐδῶ ἐγκατεστημένων, ἀκόμη καί τῶν λαθρομεταναστῶν, πού τιμοῦν τόν τόπο μας καί κάνουν τή χώρα μας ἀξιοθαύμαστη καί ἀξιοσέβαστη.
Ὅλοι αὐτοί οἱ ἄνθρωποι εἶναι χριστιανοί ὀρθόδοξοι, ἐκτός ἐλάχιστων ἐξαιρέσεων πού ἀνήκουν σέ διάφορες θρησκεῖες ἀπό τίς πιό γνωστές μέχρι τίς πιό πρωτάκουστες.
Ἀρκετοί ἀπό αὐτούς δέν ἀνήκουν σέ καμιά θρησκεία καί δέν πιστεύουν πουθενά, γιατί δέν τούς δόθηκε ἡ εὐκαιρία νά ἀκούσουν, ἄλλωστε «πῶς πιστεύσωσι χωρίς κηρύσσοντος», καί ἄλλοι, διότι δέ θέλησαν.
Ὅλοι αὐτοί οἱ ξενόφερτοι μαζί τους ἔφεραν καί τά ἤθη καί ἔθιμά τους, πού ἀποτελοῦν τοῦ κάθε λαοῦ τήν ὑπόσταση καί δέν εἶναι καθόλου εὔκολο νά τά ἀφήσουν ἐκεῖ ἀπό ὅπου προέρχονται.
Ὁ ἄνθρωπος, ὅμως, ὡς δημιούργημα κατά τόν Ἀριστοτέλη «μιμητικόν, ἐπιστήμης δεκτικόν», αὐτά πού βλέπει καί ἀκούει, ὅταν τοῦ κάνουν ἐντύπωση, προσπαθεῖ νά τά μιμηθεῖ. Στήν προσπάθεια προσλήψεως τῶν στοιχείων τοῦ θαυμασμοῦ ἤ ἐντυπωσιασμοῦ συνδέεται μέ τά πρόσωπα καί αὐτός ὁ σύνδεσμος, πού ἀρχίζει ἀπό τό ἐνδιαφέρον καί τήν καλή περιέργεια γιά μάθηση καί μίμηση, καταλήγει σέ συμπάθεια, σέ ἀγάπη, σέ ἔρωτα καί φθάνει ἀκόμη σέ γάμο.
Καί στό σημεῖο αὐτό κάνουν τήν ἐμφάνισή τους σοβαρά προβλήματα πού πρέπει πλέον νά ἀπασχολήσουν ὄχι μόνο τό κράτος ἀλλά ἰδιαίτερα τήν Ἐκκλησία μας. Ὁ γάμος, ἡ βάπτιση καί ἡ θεία κοινωνία εἶναι μυστήρια ζωτικῆς σημασίας χωρίς τά ὁποῖα εἶναι ἀδύνατη ἡ ἔνταξή μας στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καί ἀνέφικτη ἡ σωτηρία μας.
Μποροῦμε, ἄραγε, νά προσφέρουμε αὐτά τά ζωτικά μυστήρια σ΄ ὅλους τούς ξένους πού ἔχουν κατακλύσει τήν πατρίδα μας, ὅταν τά ζητήσουν;
Τό κράτος τούς παρέχει, ἐλάχιστες τό τελευταῖο καιρό, εὐκολίες γιά δουλειά καί ἰατροφαρμακευτική περίθαλψη. Ἐμεῖς ὡς Ἐκκλησία μποροῦμε νά τούς δεχθοῦμε ὡς μέλη καί νά τούς ἐνσωματώσουμε στούς κόλπους της;
Τό ἐρώτημα εἶναι πολύ βασικό καί ἔχει πολλές διαστάσεις, ὥστε νά μήν μπορεῖ ν΄ἀπαντηθεῖ μέ ἕνα ναί ἤ μέ ἕνα ὄχι.
Μία γενική ἀπάντηση εἶναι, ὅτι ὅποιος ἐπιθυμεῖ νά γίνει χριστιανός ὀρθόδοξος πρέπει πρῶτα νά κατηχηθεῖ μέ προσοχή καί ὑπομονή καί νά δώσει τή διαβεβαίωση ὅτι θά τηρήσει τοῦ Θεοῦ τίς ἅγιες ἐντολές καί θ΄ἀποδεχθεῖ τήν Ἁγία Γραφή καί τίς παραδόσεις τῆς Ἐκκλησίας μας. Τότε καί μόνο τότε γίνεται εὐχαρίστως ἀποδεκτός καί, ἀφοῦ βαπτιστεῖ, δικαιοῦται νά λαμβάνει μέρος σ΄ὅλα τά Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας μας.
Πρίν βαπτισθεῖ, ἀκόμη καί στήν περίοδο τῆς κατηχήσεώς του, δέν ἐπιτρέπεται ἡ συμμετοχή του σέ κανένα Μυστήριο, ἑπομένως ἀπαγορεύεται ἡ μετάδοση σ΄αὐτόν καί τῆς θείας κοινωνίας.
Καί ἐδῶ ἀποκαλύπτεται τό μεγάλο ποιμαντικό πρόβλημα, πού πρέπει νά τό ἀντιμετωπίσουμε οἱ κληρικοί καί οἱ δάσκαλοι μέ σοβαρότητα καί εὐθύνη.
Ὅταν ὑπάρχουν στά Σχολεῖα μας παιδιά ἀβάπτιστα, δέν πρέπει νά κοινωνοῦν τῶν ἀχράντων μυστηρίων, ἔστω καί ἄν τό ἐπιθυμοῦν, μιμούμενα τά βαπτισμένα παιδιά τῶν ὀρθοδόξων.
Ἡ ἀπαγόρευση δέν ἔχει καμία σχέση μέ τήν περιφρόνηση αὐτῶν τῶν παιδιῶν, τά ὁποῖα ὀνομάζουμε πολλές φορές περιφρονητικά «τριτοκοσμικά». Ἡ ἀπαγόρευση ἔχει σχέση μέ τή θέση τους στήν Ἐκκλησία.
Μόνο τά μέλη τῆς Ἐκκλησίας τά βαπτισμένα στό ὄνομα τῆς ἁγίας Τριάδος ἔχουν τό δικαίωμα τῆς θείας κοινωνίας καί τῆς συμμετοχῆς τους σ΄ὅλα τά μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας μας.
Εἶναι ἀνάγκη νά προηγηθεῖ ἡ βάπτιση αὐτῶν τῶν παιδιῶν καί ὕστερα ὡς μέλη τῆς μεγάλης αὐτῆς οἰκογένειας πού λέγεται ἐπί γῆς στρατευομένη Ἐκκλησία νά κινηθοῦν ἐλεύθερα στό χῶρο της, ἀπολαμβάνοντας τίς θεῖες εὐλογίες της.
Γιά τούς λόγους αὐτούς εἶναι ἐπιτακτική ἀνάγκη οἱ ἱερεῖς μας καί οἱ ἐκπαιδευτικοί νά ἐνημερώνουν αὐτούς τούς μαθητές πού δέν ἔχουν κάνει βάπτιση, ὅτι δέν ἐπιτρέπεται νά κοινωνοῦν, ὅταν βλέπουν τά ἄλλα ὀρθόδοξα καί βαπτισμένα παιδιά νά προσέρχονται στή θεία κοινωνία.
Καί βέβαια θά πρέπει ὁ τρόπος τῆς ἀπαγόρευσης νά γίνεται μέ εὐγένεια, καλοσύνη καί διάκριση, γιά νά μήν πληγώσουμε τίς εὐαίσθητες ψυχές τους, ἀλλά καί ἐμεῖς νά μή γίνουμε αἰτία βεβηλώσεως τοῦ ἱεροῦ Μυστηρίου.
Νά σημειώσω ἐδῶ καί ἕνα παράδοξο, πού μοῦ ἔλεγε ἐκπαιδευτικός, ὅτι ἕνας πατέρας ἕλληνας ὀρθόδοξος χριστιανός δέν ἔχει βαπτίσει τό παιδί του πού εἶναι περίπου 6 ἐτῶν. Ἔχει, ὅμως, τήν ἀπαίτηση νά τό κοινωνεῖ ὁ ἱερέας ἔστω ἀβάπτιστο καί προσθέτει ὅτι θά τό βαπτίσει, ὅταν μεγαλώσει καί τό θελήσει μόνο του. Εἶναι καί αὐτό τό περιστατικό ἀπό τά τόσα περίεργα πού παρατηροῦνται στό χῶρο τῆς ὀρθοδοξίας μας.
Ἐξυπακούεται ὅτι οὔτε αὐτό τό παιδί τῶν «ὀρθοδόξων χριστιανῶν» ἐπιτρέπεται νά κοινωνήσει ἀβάπτιστο. Τό Μυστήριο τοῦ βαπτίσματος εἶναι ἡ θύρα ἀπό τήν ὁποία εἰσέρχεται στήν περιοχή τῆς χάριτος ὁ κάθε ἄνθρωπος.
Ἐλπίζω ὅτι ἡ Ἐκκλησία μας θά ἔχει συμπαραστάτη καί βοηθό κάθε ὀρθόδοξο Χριστιανό καί στό θέμα αὐτό τῆς ἐνημερώσεως τῶν φιλοξενουμένων στήν πατρίδα μας ἀλλόθρησκων συνανθρώπων μας.
Ὁ Μονεμβασίας καί Σπάρτης ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ

Παύλος, μητρ. Γλυφάδας: "Η προφυλάκιση Εφραίμ ήταν σκληρή και σκανδαλώδης"

 


 Ο  Μητροπολίτης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης & Βάρης, επισκέφθηκε στις Φυλακές, τον Ηγούμενο Εφραίμ.

O Μητροπολίτης Γλυφάδας. Ε. Β. Β. & Β. κ. Παύλος επισκέφθηκε την Πέμπτη 29/12/2011 το πρωί, τον δέσμιο Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, Γέροντα Εφραίμ, στις φυλακές Κορυδαλλού οπου κρατείται .

Ο Σεβασμιώτατος, πριν εισέλθει εντός του Σωφρονιστικού Καταστήματος Κορυδαλλού, εξέφρασε και προφορικώς την συμπαράστασή του, προς τον δοκιμαζόμενο Γέροντα Εφραίμ, με την παρακάτω δήλωση:

«Ο τρόπος για την απόφαση προφυλάκισης του Γέροντος Εφραίμ, ήτο άστοχος, άδικος, σκανδαλώδης, ασεβής, σκληρός, ακατάλληλος στον χρόνο, ανεπίτρεπτος.


Με όσους συμπαρίστανται στην δοκιμασία του Γέροντος Εφραίμ, Επίσκοποι, Πρεσβύτεροι, Διάκονοι, Μοναχοί και Μοναχές, η Ιερά Κοινότης, η Επιστασία του Αγίου Όρους, λαϊκοί, το πλήρωμα της Εκκλησίας και όσοι άλλοι εκτός Ελλάδος, συμφωνούμεν απόλυτα, επιβεβαιούμεν και επικροτούμεν.

Πολιτικές σκοπιμότητες, πολιτικά τερτίπια, προσωπικά συμφέροντα είχαν σκοπόν να θίξουν και να εκθέσουν την Εκκλησίαν.

Αλλά η Εκκλησία διωκομένη, ενδυναμούται. «Και πύλαι Άδου, ου κατισχύσουσιν Αυτήν».

Ο Γέροντας Εφραίμ πιστεύει ακράδαντα στην Πρόνοια του Θεού και στην απόλυτη Δικαιοσύνη του Θεού.

Μέσω των Χριστιανικών αιώνων, πόσοι δεν εδιώχθησαν; δεν μαρτύρησαν για την δόξαν του Θεού;

Οι διώκτες, με την κοίμησή τους, ελησμονήθησαν και θα λησμονηθούν. Οι αδικηθέντες και μαρτυρήσαντες, για την αλήθειαν και τον Χριστό θα τιμώνται και δεν θα ξεχασθούν, δεν θα λησμονηθούν.

Προσευχόμεθα ολοκαρδίως και για τον Γέροντα και για την απορφανισμένην Αδελφότητα, με τους πλέον από 120 Μοναχούς, όπως ο Γεννηθείς και Σταυρωθείς και Αναστάς Κύριος μας, τους στηρίζει, τους παρηγορεί, τους ενισχύει και τους οπλίζει με την ελπίδα και την υπομονή, για την λήξη της δοκιμασίας τους, το συντομώτερον.

Η Πολιτεία δυστυχώς περίτρανα απέδειξεν αδυναμίαν να αποδώσει το δίκαιον και να τιμωρηθούν οι υπαίτιοι.

32 οι κατηγορούμενοι, ο ένας και δη κληρικός, Καθηγούμενος πολυάριθμης Μονής είναι στη φυλακή. Οι υπόλοιποι που είναι;»

Μέσα στις φυλακές, όπου φυλάγεται ο Γέροντας, ο Ποιμενάρχης μας, είχε την ευκαιρία να συζητήσει μαζί του, να τον στηρίξει και να ενημερωθεί για τις τελευταίες εξελίξεις στην υπόθεσή του.

-------------------------------------------
πηγή: www.romfea.gr/

Ἀλ.Παπαδιαμάντης «Νά παύση ἡ συστηματική περιφρόνησις τῆς θρησκείας ἐκ μέρους τῶν πολιτικῶν»...

Νά παύση συστηματική περιφρόνησις τς θρησκείας κ μέρους πολιτικν νδρν, πιστημόνων, λογίων, δημοσιογράφων καί λλων. λεγομένη νωτέρα τάξις νά συμμορφωθ μέ τά θιμα τς χώρας, ν θέλη νά γκλιματισθ δ. Νά γίνη προστάτις τν πατρίων καί χι διώκτρια. Νά άσπασθ καί νά γκολπωθ τάς θνικς παραδόσεις. Νά μή περιφρον ναφανδόν ,τι παλαιόν, ,τι γχώριον, ,τι λληνικόν. Νά καταπολεμηθ ξενισμός, πιθηκισμός, φραγκισμός... Νά μή χάσκωμεν πρός τά ξένα»... «μύνθησαν περί πάτρης ο στοργοι πολιτικοί, ο κ περιτροπς μητρυιοί το ταλαιπώρου ρφανισμένου Γένους;... μυνα περί πάτρης δέν εναι α σπασμωδικαί, κακομελέτητοι καί κακοσύντακτοι πιστρατεται, οδέ τά σκωριασμένης πιδεικτικότητος θωρηκτά. μυνα περί πάτρης θά το εσυνείδητος λειτουργία τν θεσμν, θνική γωγή, χρηστή διοίκησις, καταπολέμησις τοῦ...

ξένου λισμο καί το πιθηκισμο, το διαφθείραντος τό φρόνημα καί κφυλίσαντος σήμερον τό θνος, καί πρόληψις τς χρεωκοπίας. Τίς μύνθη περί πάτρης; Καί τί πταίει γλαξ, θρηνοσα πί ρειπίων; Πταίουν ο πλάσαντες τά ρείπια. Καί τά ρείπια τά πλασαν ο νίκανοι κυβερνται της...

Γέροντας Ἐφραὶμ καὶ Ἱερὰ Μονὴ Βατοπεδίου

 


Γράφει ὁ Ἄρχ. Ἰωὴλ Κωνστάνταρος
Ἀρκετὲς φορὲς στὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας μας, ἕως τώρα, ἔχουμε δεῖ ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι, δίχως νὰ ἔχουν διαπράξει ἐγκλήματα ἢ πράξεις ἐνοχῆς, νὰ κατηγοροῦνται, νὰ καταδικάζονται, νὰ διασύρονται, νὰ κλείνονται στὶς φυλακὲς ἢ καὶ νὰ ἐξορίζονται!
Πρὶν μάλιστα ἀπὸ μερικὰ χρόνια, ἀκριβῶς στὸν χῶρο τῆς ἐκκλησιαστικῆς διοικήσεως, ζήσαμε πρωτόγνωρα δραματικὰ γεγονότα. Εἴδαμε Ἀρχιερεῖς, ἐντελῶς ἀκατηγόρητους ἀπὸ δογματικῆς, νομοκανονικῆς καὶ ἠθικῆς ἀπόψεως, ἄψογες στὴν κυριολεξία προσωπικότητες, νὰ καταδικάζονται ἀναπολόγητοι καὶ νὰ ἐκδιώκονται ἀπὸ τὸ ἀγαπημένο τοὺς ποίμνιο, βάσει κατάπτυστων συντακτικῶν πράξεων…
Σήμερα, ὅλοι οἱ πιστοὶ ζοῦμε ἕνα ἄλλο μεγάλο δράμα, μὲ πρωταγωνιστοῦν πρόσωπον τὸν Γέροντα Ἐφραίμ, καθηγούμενο τῆς Μεγίστης Ἱερᾶς Μονῆς Βατοπαιδίου. Ὁπωσδήποτε οἱ ἐπεκτάσεις τοῦ διωγμοῦ αὐτοῦ, εἶναι τόσο κοινωνικές, ὅσο καὶ Ἐθνικές. «Ἴσασιν οἱ μεμυημένοι».
Βεβαίως, δὲν θ’ ἀσχοληθοῦμε στὸ ἄρθρο μᾶς αὐτὸ μὲ τὴν νομικὴ πλευρὰ τοῦ ζητήματος. Τοῦτο μόνο σημειώνουμε. Εἰδικοὶ καὶ κορυφαῖοι περὶ τὴν Νομικὴ Ἐπιστήμη, ἤδη ἀπεφάνθησαν ὅτι ἡ ἀπόφαση τοῦ ἐγκλεισμοῦ τοῦ Γέροντος Ἐφραὶμ στὶς φυλακές, εἶναι διάτρητη ἀπὸ κάθε ἄποψη, τόσο νομική, ὅσο βεβαίως καὶ ἠθικὴ (καὶ μάλιστα ἐν μέσω τῶν μεγάλων ἑορτῶν τῆς Χριστιανοσύνης).
Πράγματι, φίλοι μου, θὰ πρέπει νὰ ζεῖ κανεὶς ἐκτὸς πραγματικότητας καὶ μάλιστα Ἑλληνικῆς, γιὰ νὰ...

μὴ βλέπει ὅτι…
Ἀλλ’ ἂς ἀφήσουμε τώρα τὸ νομικὸ κεφάλαιο τῆς ὅλης ὑποθέσεως, ποὺ ἄλλωστε, ἀργὰ ἢ γρήγορα ἡ ἀλήθεια θ’ ἀποκαλυφθεῖ πανηγυρικά, διότι, ὡς γνωστόν, «Οὐδὲν κρυπτὸν ὑπὸ τὸν ἥλιον». Ἂς ἀφήσουμε τὶς ὑποθέσεις καὶ τὰ δημοσιογραφικὰ σενάρια ποὺ δίνουν καὶ παίρνουν (ἀποδεικνύοντας στὴν πράξη ὅτι ὑφίσταται δικαιοσύνη «δύο ταχυτήτων»), ἂς ξεφύγουμε ἀπὸ τὰ «μυστικὰ τοῦ Βάλτου» καὶ ἂς περάσουμε ἔστω καὶ γιὰ λίγο νὰ δοῦμε τὸ θέμα τοῦ διωγμοῦ ἀπὸ μία συγκεκριμένη τοῦ πτυχή.
Πρόκειται γιὰ τὴν συκοφαντία καὶ τὸν διωγμὸ μὲ ὅλα του τὰ παρεπόμενα…
Ὄντως, τὸ νὰ βρίσκεται ἕνας πνευματικός, καὶ μάλιστα καθηγούμενος τῆς περιωπῆς τοῦ Γέροντος Ἐφραὶμ στὴν θέση τοῦ κατηγορουμένου, καὶ μάλιστα στὶς φυλακές, τοῦτο, πλὴν τῶν ἄλλων δηλώνει τὰ πνευματικὰ ὕψη τοῦ ἀνδρός, τὰ ὁποία καὶ ἐπιτρέπουν τὸ συγκεκριμένο εἶδος αὐτοῦ του μεγάλου πειρασμοῦ.
Ἡ Πατρολογία καὶ τὰ Συναξάρια ποὺ περιγράφουν τοὺς ποικίλους διωγμοὺς τῶν αὐθεντικῶν Πατέρων, τὰ Γεροντικὰ καὶ κυρίως τὰ Φιλοκαλικὰ κείμενα καὶ γενικῶς εἰπεῖν οἱ πνευματικοὶ θησαυροὶ τῆς Ὀρθοδόξου ἀσκητικῆς βιοτῆς ποὺ ἀναλύουν τὶς διαβαθμίσεις τῶν πειρασμῶν καὶ ἰδίως τῆς συκοφαντίας καὶ τῶν διωγμῶν, ἀποδεικνύουν τοῦ λόγου τὸ ἀληθές. Ὅτι, δηλαδή, δὲν εἶναι γιὰ τὸν καθένα αὐτοῦ του εἴδους οἱ περιπέτειες καὶ αὐτοὶ οἱ εἰδικοὶ πειρασμοί.
Νὰ δοῦμε τώρα τὸ ἐπίμαχο θέμα τῶν συγκεκριμένων ἀγωνισμάτων μέσα ἀπὸ τὸν ἀψευδῆ λόγο τοῦ Θεοῦ;
Ὡς οὐράνιος μετεωρίτης, προβάλλει μπροστὰ στὰ μάτια μας, ὁ παρηγορητικὸς λόγος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ποὺ σημειώνεται μὲ τὴν γραφίδα τοῦ μεγάλου συκοφαντούμενου ἀπὸ τοὺς Ἑβραίους, τοῦ Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν, Παύλου: «Πειρασμὸς ὑμᾶς οὐκ εἴληφεν εἰ μὴ ἀνθρώπινος. Πιστὸς δὲ ὁ Θεός, ὃς οὐκ ἐάσει ὑμᾶς πειρασθῆναι ὑπὲρ ὃ δύνασθε, ἀλλὰ ποιήσει σὺν τῷ περασμῶ καὶ τὴν ἔκβασιν τοῦ δύνασθαι ὑμᾶς ὑπενεγκεῖν» (Ἃ΄ Κόρ. Ι΄, 13). Δήλ: Δὲν σᾶς ἔχει καταλάβει δοκιμασία, εἰ μὴ ἀνάλογη πρὸς τὶς ἀνθρώπινες δυνάμεις. Ὁ δὲ Θεὸς εἶναι εὔσπλαγχνος καὶ δὲν θὰ σᾶς ἀφήσει νὰ δοκιμαστεῖτε παραπάνω ἀπὸ τὶς δυνάμεις σας, ἀλλὰ μαζὶ μὲ τὴν δοκιμασία θὰ δώσει καὶ τὴ διέξοδο, ὥστε νὰ δύνασθε νὰ ὑποφέρετε.
Ἀλλὰ καὶ πόσο συμβάλλει, ὥστε νὰ ἀναπτερώνεται τὸ ἠθικόν του ἀγωνιστοῦ, ὁ λόγος τοῦ δεδιωγμένου ἕνεκεν δικαιοσύνης (καὶ ἕνεκα ψευδαδέλφων…), Ἱεροῦ Χρυσοστόμου: «Ἑαυτὸν μὴ ἀδικοῦντα, οὐδεὶς παραβλάψαι δύναται».
Πάντως, τὸ μόνο βέβαιο στὴν ὅλη ὑπόθεση εἶναι ὅτι, ὅπως μέχρι τώρα, ὁ Γέροντας Ἐφραὶμ μὲ τὴν εὐλογημένη τοῦ συνοδεία, ἀποτελοῦσε φωτεινὸ παράδειγμα γιὰ πλεῖστα ὅσα θέματα ποὺ σχετίζονται ἄμεσα μὲ τὸν Ἁγιορείτικο μοναχισμό, ἀλλὰ καὶ μὲ αὐτὴ τὴν ἐσωτερικὴ καὶ βεβαίως ἐξωτερικὴ Ἱεραποστολὴ τῆς Ἐκκλησίας μας, ἔτσι καὶ τώρα, ἡ καθαρῶς πνευματικὴ ἀντιμετώπιση τοῦ ὅλου θέματος, ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Γέροντα, θὰ ἀποτελεῖ παράδειγμα ἀντιμετωπίσεως, ἀναλόγων πειρασμῶν, τόσο ἀπὸ πνευματικοὺς ταγοὺς ποὺ διακονοῦν σὲ ποικίλους τομεῖς τὴν Ἐκκλησία καὶ τὸ Ἔθνος, ὅσο καὶ ἀπὸ λαϊκοὺς ὀρθοδόξους Χριστιανούς, καὶ βεβαίως ἀπὸ μοναχούς.
Ὅσο δὲ καὶ ἂν φαίνεται ἀκραία ἡ ἄποψις (περὶ συκοφαντιῶν καὶ διωγμοῦ) ποὺ σημειώσαμε, (μακάρι νὰ μὴν ἐπιβεβαιωθοῦμε), ἐφεξῆς, θὰ βλέπουμε τέτοιου εἴδους κατασκευασμένες ὑποθέσεις, νὰ κάνουν τὴν ἐμφάνισή τους ἀπὸ τοὺς δίαυλους τῶν Μ.Μ.Ε. Δήλ: τῶν Μέσων Μαζικῆς Ἐξαχρειώσεως…
Φυσικὰ ὁ σκοπὸς τοῦ σχεδίου αὐτοῦ εἶναι, ὅπως ὅλοι κατανοοῦμε, νὰ κλονιστεῖ ἡ ἐμπιστοσύνη τοῦ λαοῦ μας στὸν Ὀρθόδοξο Κλῆρο, στὸν μοναχισμὸ καὶ δὴ τὸν Ἁγιορείτικο μοναχισμό, καὶ ὁ ἀπώτερος στόχος εἶναι νὰ ἐπέλθει ἡ διάσπαση μεταξὺ Ἑλληνικοῦ Ἔθνους καὶ Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Αὐτὸ τελικῶς εἶναι ὁ αἰσχρὸς πόθος ὅλων τῶν ἀντιχρίστων δυνάμεων…
Χρειάζεται ἄραγε νὰ τονιστεῖ ὅτι τὰ παραρτήματα τοῦ Ἅδου ματαιοπονοῦν; Αὐτὸ τὸ γνωρίζουμε ὄχι μόνο ἐμεῖς οἱ πιστοί, ἀλλὰ καὶ αὐτὰ τὰ ταλαίπωρα θύματα, δήλ. οἱ γενίτσαροι τῆς Ρωμιοσύνης, ἀφοῦ, ὅπως ὁμολογοῦν σὲ στιγμὲς εἰλικρινείας καὶ σὲ περιόδους ἀνανήψεως, στὸ πίσω μέρος τοῦ μυαλοῦ τοὺς βρίσκονται πάντοτε οἱ φράσεις τοῦ «Λευκοῦ Ἱππέως τῆς Ἀποκαλύψεως», δήλ. τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ πρὸς τὸν Σαούλ: «Σαούλ, Σαούλ, τί μὲ διώκεις; Σκληρὸν σοὶ πρὸς κέντρα λακτίζειν» (Πράξ. Ἄπ. ΚΣΤ΄ 14).
Καὶ φυσικά, ἔτι ἅπαξ ἡ Ἱστορία θὰ ἀντιγράψει τὶς σελίδες της, ἐξευτελίζοντας μὲν τοὺς διῶκτες καὶ τοὺς ἀντιχρίστους τῶν «ποικίλων στοῶν», δικαιώνοντας δὲ καὶ ἀποκαθιστώντας τοὺς δεδιωγμένους ἕνεκεν Ὀρθοδοξίας καὶ Ἑλληνισμοῦ…
Θὰ ἀποτελοῦσε ὅμως μεγάλη παράλειψη, ἐὰν δὲν στρέφαμε ἔστω καὶ γιὰ λίγο τὴν γραφίδα μας, στὴν εὐλογημένη καὶ πολυμελῆ, φιλτάτη μας ἀδελφότητα τῆς δοκιμαζομένης νῦν, Μεγίστης Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Βατοπαιδίου. Ὅ,τι βεβαίως κι ἂν γραφεῖ, δὲν θὰ μπορέσει ποτὲ νὰ περιγράψει ἀφ’ ἑνὸς τὴν θλίψη τῶν Πατέρων γιὰ τὸν ἄδικο διωγμὸ τοῦ Γέροντός τους, ἀφ’ ἑτέρου δὲ τὴν μυστικὴ πνευματικὴ χαρὰ στὰ βάθη τῶν καρδιῶν, ἐξ’ αἰτίας τῶν πνευματικῶν δώρων ποὺ ἕπονται ἀπὸ τὴν Ἔφορον τοῦ Ἁγίου Ὅρους Κυρίαν Θεοτόκον, ἀκριβῶς λόγω τοῦ μεγάλου καὶ ἐν ἐξελίξει αὐτοῦ πειρασμοῦ.
Μόνο ὅσοι ἀξιώθηκαν νὰ ζήσουν παρόμοιες καταστάσεις, δύνανται κάπως νὰ αἰσθανθοῦν τὸν πόνο, τὴν συντριβή, ἀλλὰ καὶ τὴν γλυκιὰ Ἐλπίδα. Τὴν Ἐλπίδα τῆς Ἀναστάσεως ποὺ νομοτελειακῶς ἔρχεται μετὰ τὸν Σταυρό.΄
Καὶ κάτι ἀκόμα. Μόνο ὅσοι ἔζησαν παρόμοιες περιπτώσεις βιώνουν καρδιακὰ τὴν Εὐαγγελικὴ προτροπή: «Ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν, εὐλογεῖτε τοὺς καταρωμένους ὑμᾶς, καλῶς ποιεῖτε τοῖς μισούσιν ὑμᾶς καὶ προσεύχεσθε ὑπὲρ τῶν ἐπηρεαζόντων ὑμᾶς καὶ διωκόντων ὑμᾶς» (Μάτθ, Ἐ΄ 44). Δήλ: «Ν’ ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθρούς σας, νὰ δίνετε εὐχὲς σ’ ὅσους σᾶς καταρῶνται, νὰ εὐεργετεῖτε ὅσους σᾶς μισοῦν, καὶ νὰ προσεύχεσθε γιὰ ὅσους σᾶς συμπεριφέρονται κακῶς καὶ σᾶς διώκουν» (διότι οἱ ταλαίπωροι διῶκτες εἶναι τὸ ὀλιγοτερον δυστυχισμένοι…)
Μόνο οἱ δεδιωγμένοι ἕνεκεν δικαιοσύνης καὶ ἀληθείας, Ὀρθοδοξίας καὶ Ἑλληνικοῦ Ἔθνους καὶ γενικῶς Ἑλληνοχριστιανικῶν Ἰδεωδῶν, μὲ παρηγορητικὰ δάκρυα, ἐκφέρουν τὴν αἴτηση τοῦ Ἀποδείπνου: «Ὑπὲρ τῶν μισούντων καὶ ἀγαπώντων ἠμᾶς».
Εἴμαστε δὲ βέβαιοι, ὅτι κατ’ ἀναλογίαν, οἱ Πατέρες τῆς Ι. Μ. Βατοπαιδίου, στὴν περιπέτειά τους αὐτή, θὰ αἰσθάνονται τὸν πόνο ἀλλὰ καὶ τὴν ἄνωθεν παρηγορίαν ποὺ ἐβίωναν οἱ Στουδίτες Πατέρες, στὴν Βυζαντινή μας Αὐτοκρατορία, ὅταν οἱ ἄρχοντες τοῦ καιροῦ ἐκείνου, ἔσυραν στὴν μεγάλη περιπέτειά του τὸν πρόμαχο τοῦ Ὀρθοδόξου Δόγματος καὶ τοῦ Εὐαγγελικοῦ Ἤθους, τὸν Ὅσιο Θεόδωρο τὸν Στουδίτη!
Ἀλλά, κουράγιο πατέρες καὶ ἀδελφοί.
Τὰ μαῦρα σύννεφα δὲν θὰ μπορέσουν νὰ καλύψουν γιὰ πάντα τὸν λάμποντα Ἥλιο.
Ἂς κοάζουν οἱ βάτραχοι τῶν θρασύδειλων καὶ ζοφερῶν δυνάμεων.
Ὑπομονὴ καὶ θάρρος, διότι ὅπως γνωρίζετε πολὺ καλύτερα ἀπὸ ἐμᾶς, σύμφωνα μὲ τὸν Ἅγιο Ἰάκωβο τὸν Ἀδελφόθεο: «Πάσαν χαρὰν ἠγήσασθε, ἀδελφοί μου, ὅταν πειρασμοῖς περιπέσητε ποικίλοις, γινώσκοντες ὅτι τὸ δοκίμιον ὑμῶν τῆς πίστεως κατεργάζεται ὑπομονήν. Ἡ δὲ ὑπομονὴ ἔργον τέλειον ἐχέτω, ἴνα ἦτε τέλειοι καὶ ὁλόκληροι, ἐν μηδενὶ λειπόμενοι» (Ἰακ. Ἃ΄ 2)
Δὲν ἔχουμε, παρὰ νὰ εὐχηθοῦμε ἐκ μέσης καρδίας.
• Ἡ Κυρία Θεοτόκος, τῆς ὁποίας ἡ Ἁγία Ζώνη καὶ θαυματουργὲς εἰκόνες τῆς διαφυλάσσονται στὴν Αὐτοκρατορικὴ Μονή, νὰ χαρίζει ὑπομονὴ στὴν ὅλη ἀδελφότητα καὶ ταχεία ἔκβαση στὴν ὑπόθεση. Τοῦτο δὲ εἶναι καὶ τὸ μόνο βέβαιον.
• Νὰ δώσει γνήσια μετάνοια τόσο στοὺς ἠθικοὺς αὐτουργούς… ὅσο καὶ στὰ ἐκτελεστικὰ ὄργανα τοῦ διωγμοῦ (διότι ἂς μὴ λησμονοῦν ποτὲ ὅτι ὑπάρχουν καὶ οἱ λεγόμενοι πνευματικοὶ νόμοι, οἱ ὁποῖοι θάττον ἢ βράδιον θὰ λειτουργήσουν πρὸς παραδειγματισμόν).
• Τέλος δέ, νὰ εὐχηθοῦμε, μετὰ τὴν περιπέτεια, ὅλοι μαζί, κλῆρος καὶ λαὸς τοῦ Θεοῦ, μὲ εὐγνώμονες καρδιὲς καὶ «ὡς φωνὴ ὑδάτων πολλῶν» (Ἀποκ. Ἃ΄ 15), νὰ ψάλλουμε πανηγυρικὰ τὸν παιάνα τῆς Δοξολογίας μας στὸν Ἐν Τριάδι Θεόν.
• «Κύριε...δία τοὺς λόγους τῶν χειλέων σου, ἐγὼ ἐφύλαξα ὁδοὺς σκληρᾶς».
(Ψαλμοὶ 16 4).

Μὲ τὴν ἐν Χριστῷ ἀγάπη, Ἑλληνορθόδοξους χαιρετισμοὺς καὶ εὐχὲς γιὰ τὶς Ἅγιες Ἡμέρες,
Ἀπὸ τὴν ἀκριτικὴ Κόνιτσα,
Ἄρχ. Ἰωὴλ Κωνστάνταρος

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 29, 2011

Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2011 -Τυπικόν

30. Παρασκευή. ᾿Ανυσίας ὁσιομάρτυρος τῆς ἐν Θεσσα­λο­νίκῃ (†285-305). Φιλεταίρου μάρτυρος (†351), Λέοντος ὁσίου ἀρ­χι­μανδρί­του, Γεδεὼν ὁσιομάρτυρος τοῦ νέου τοῦ ἐν Τυρ­νάβῳ (†1812).

Συμψάλλεται σήμερον καὶ ἡ ἀκολουθία τῆς ἁγίας Μελάνης, διότι αὔ­ριον ἀποδίδεται ἡ ἑορτὴ τῆς τοῦ Χριστοῦ γεννήσεως.

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Παρ. κθ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ἑβρ. ζ΄ 18-25)· Εὐαγγέλιον: ἡμέρας, Παρ. ιε΄ ἑβδ. Λουκᾶ (Μρ. ιβ΄ 1-12).

Εορτή των αγίων Νηπίων, που σκοτώθηκαν από τον Ηρώδη (29 Δεκεμβρίου)

Των αναιρεθέντων αγίων Νηπίων
Νεώτεροι Ηρώδες


ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ αυτό του Δωδεκαημέρου έχουμε συνεχώς εορτές. Στις 25 Δεκεμβρίου εορτάσαμε τα Χριστούγεννα, στις 26 την Σύναξη της Θεοτόκου, στις 27 τη μνήμη του πρωτομάρτυρος Στεφάνου. Σήμερα, 29 Δεκεμβρίου, εορτάζουμε τη μνήμη των 14.000 νηπίων που σφάγιασε ο Ηρώδης. Για το γεγονός αυτό θέλω να σας μιλήσω.

Ο Κύριός μας, ως Θεός που ήταν, μπορούσε να έρθει και να εμφανιστεί στον κόσμο σε ηλικία ώριμη. Μη σας φαίνεται αυτό παράξενο· αν ο πρώτος άνθρωπος, ο Αδάμ, εμφανίσθηκε σε μεγάλη ηλικία, πολύ περισσότερο ό Χριστός, που έπλασε τον Αδάμ, μπορούσε να εμφανιστεί σε όποια ηλικία ήθελε. Εν τούτοις γεννήθηκε ως βρέφος. Γεννήθηκε ως βρέφος, για να τίμηση τα βρέφη. Ποιος φανταζόταν, ότι εκείνο το βρέφος είναι ο παγκόσμιος βασιλεύς!

Αφανής ήταν η γέννηση του Χριστού στους μεγάλους. Σε λίγη απόσταση από τη Βηθλεέμ ήταν τα ανάκτορα του Ηρώδη. Τι θα 'καναν άραγε εκείνη τη νύχτα στο παλάτι; Θα γλεντούσαν, θα διασκέδαζαν, καμιά ιδέα του μεγάλου μυστηρίου δεν είχαν. Ανάξιος ο Ηρώδης να μάθη την είδηση, έκανε τότε το πρώτο... ρεβεγιόν (όπως πολλοί σήμερα κάνουν Χριστούγεννα χωρίς Χριστό). Ο Χριστός δεν ειδοποίησε τον Ηρώδη και τους άλλους μεγάλους· ειδοποίησε τους βοσκούς, τους μικρούς και καταφρονεμένους. Κ' ενώ δεν αντελήφθη την θεία Γέννηση ο Ηρώδης που ήταν τόσο κοντά, το γεγονός αποκαλύφθηκε σε άλλες εκλεκτές ψυχές που κατοικούσαν πολύ μακριά από την αγία γη. Γνώρισε το μυστήριο στους μάγους της Περσίας, που ήταν επιστήμονες αστρονόμοι, μεγάλες διάνοιες. Αυτοί είδαν στον ουρανό το λαμπρό αστέρι, φόρτωσαν τις καμήλες δώρα, περπάτησαν μέρες και νύχτες, και τέλος ήρθαν και προσκύνησαν τον Κύριο στη Βηθλεέμ.

Φωτο από αυτό το άρθρο, για την ερμηνεία της εικόνας των Χριστουγέννων

Πονηρός όμως ο Ηρώδης. Όταν προηγουμένως έμαθε πως ήρθαν στα Ιεροσόλυμα οι μάγοι, τους κάλεσε και κρύβοντας το σκοπό του τους είπε, μόλις βρουν το νέο βασιλέα, να τον ειδοποιήσουν να πάει κι αυτός να τον προσκύνηση. Αλλά οι μάγοι ειδοποιήθηκαν να φύγουν χωρίς να περάσουν από τον Ηρώδη. Κι αυτός, όταν κατάλαβε πως τον γέλασαν, «εθυμώθη λίαν», θύμωσε πολύ (Ματθ. 2,16).

Ήταν ανόητος. Φοβήθηκε πως θα χάση τη βασιλεία; Ήταν όμως ήδη τότε γέρος· μέχρι να μεγαλώσει ο νεογέννητος Χριστός, να γίνη είκοσι χρονών, αυτός θα πέθαινε, θα έλιωναν και τα κόκαλά του. Ανόητος επίσης, γιατί η βασιλεία του Χριστού δεν είναι όπως οι άλλες που στηρίζονται στη βία και τα όπλα. Η βασιλεία του Χριστού δεν έχει βία. Ο θρόνος της είναι στις καρδιές, είναι βασιλεία αιώνιος της οποίας «ουκ έσται τέλος» (Λουκ. 1,33· Σύμβολο της πίστεως).

Ο Ηρώδης, μοχθηρά ψυχή, έπνιξε με τα χέρια του την πρώτη του γυναίκα, σκότωσε τον κουνιάδο του και πολλούς άλλους, σκότωσε ακόμη και τα παιδιά του, για να μην του πάρουν την εξουσία. Γι' αυτό ήταν λαομίσητος.

Αλλά τώρα έφτασε στο μεγαλύτερο έγκλημα. Έγινε σφαγεύς 14.000 νηπίων, πιστεύοντας ότι μέσα σ' αυτά θα είναι και ο Υιός της Παρθένου. Απέτυχε όμως το σχέδιό του. Ένας άγγελος ειδοποίησε τους μάγους να φύγουν από άλλο δρόμο στην πατρίδα τους, κ' ένας άλλος τον δίκαιο Ιωσήφ να φυγή στην Αίγυπτο. Έτσι ο Χριστός έγινε ο πρώτος πρόσφυγας.

Θυμωμένος ο Ηρώδης διέταξε στρατιωτικά αποσπάσματα να θερίσουν την περιοχή της Βηθλεέμ. Όπως η αλεπού μπαίνει στα κοτέτσια, όπως το τσακάλι ανοίγει τους τάφους, όπως ο λύκος ορμά στα μαντριά, έτσι οι στρατιώτες έμπαιναν στα σπίτια. Άρπαζαν τα βρέφη από τις αγκαλιές των μανάδων, που θρηνούσαν, και τα έσφαζαν μπροστά τους.
 
Η σφαγή των νηπίων. Από εδώ, όπου ο παρακλητικός κανόνας (προσευχή) προς αυτά

Άδικος ο Θεός! θα πει κάποιος αυθάδης. Δεν έστελνε ένα αστροπελέκι να κάψει τον Ηρώδη και το στρατό του;...

Απαντώ. Τα παιδιά αυτά είναι μακάρια [=ευτυχισμένα, ευλογημένα]. Κι όσοι γονείς είχατε παιδάκια και πέθαναν μικρά, μην τα κλαίτε. Να κλαίτε εκείνο το γέρο, που έφαγε την αμαρτία με την κουτάλα αμετανόητος και θα κάνη βουτιά στην κόλαση.

—Μα τα 14.000 νήπια ήταν αβάπτιστα...

Όχι, βαπτίστηκαν. Πώς; Υπάρχουν δύο είδη βαπτίσματος: το ένα στο νερό και το άλλο στο αίμα. Τα νήπια της Βηθλεέμ βαπτίστηκαν στην κολυμβήθρα του αίματος κ' είναι τώρα άγγελοι. Μακάρι να ήμασταν κ' εμείς ανάμεσα σ' αυτά. Εγώ, αμαρτωλός όπως είμαι, επιθυμούσα να είμαι ένα από 'κείνα τα νήπια, αθώος ν' ανεβώ στον ουρανό. Τώρα τι κάνουμε; Περνούν τα χρόνια και φορτωνόμαστε νέα αμαρτήματα. Μακάρια λοιπόν αυτά τα παιδιά, οι μάρτυρες του Χριστού, πού μαζί με τον πρωτομάρτυρα Στέφανο βρίσκονται στους ουρανούς.

***
Ο Ηρώδης σκότωσε 14.000 παιδιά. Σταμάτησε άραγε το έγκλημα της παιδοκτονίας; Όχι δυστυχώς. Και σήμερα υπάρχουν Ηρώδες.

• Από Κυπρίους πρόσφυγες του Αττίλα μάθαμε, ότι όταν οι Τούρκοι μπήκαν στην Κύπρο  σκότωσαν γέροντες, ατίμασαν γυναίκες, έσφαξαν και παιδιά. Σ' ένα χωριό σκότωσαν με οπλοπολυβόλο ολόκληρη οικογένεια. Ύστερα από τρεις μέρες άνοιξαν το σπίτι και βρήκαν ζωντανό ένα μικρό παιδάκι. Πώς έζησε;
Το ένστικτο το ώθησε να πλησίαση τη μάνα του, και έγλειφε το αίμα πού έτρεχε από την πληγή της. Οι Τούρκοι είναι νέοι Ηρώδες.

• Άλλα πόσα παιδιά σκότωσαν αυτοί; 50; 100;200; 300;... Ακούστε τώρα έναν άλλο αριθμό  και θα φρίξετε. Κάθε χρόνο στην Ελλάδα σκοτώνουν 300.000 μικρά παιδιά! Ποιοι είναι οι φονιάδες τους; Είναι γιατροί, με άσπρες μπλούζες, ελεεινοί εκμεταλλευτές. είναι όμως και γονείς άσπλαχνοι, πού οδηγούν εκεί τα βρέφη τους. Δύο είναι τα μεγαλύτερα αμαρτήματά μας, η βλασφημία και οι εκτρώσεις.

—Εσύ όμως δεν ξέρεις τι στοιχίζει ένα παιδί. Πού να βρούμε λεφτά να το μεγαλώσουμε;...

Ψεύτες! Έχετε χρήματα για τσιγάρα, ποτά, πολυτέλειες, αυτοκίνητα, ρεβεγιόν, θεάματα, δηλαδή για το διάβολο· για τα παιδιά δεν έχετε. Με όλ' αυτά που ξοδεύονται για περιττά πράγματα, θα μπορούσαν να συντηρηθούν πλήθος παιδιά. Και τώρα η Ελλάδα παιδιά δεν έχει, γηροκομείο κατήντησε. 
Ήρθε πριν δύο μήνες στο γραφείο μου ένας στρατηγός και τον ρώτησα πόσα παιδιά έχει. —Δύο, μου απαντά. —Βρε στρατηγέ, του λέω, με τόσο μισθό, μόνο δύο;... Ήταν ταπεινός. —Μου θυμίζεις την αμαρτία μου, λέει, κι άρχισε να κλαίει. — Γιατί κλαις, στρατηγέ; του λέω. —Θυμήθηκα τον πατέρα μου, άπαντα. Είμαι από ένα χωριό της Μάνης. Ο πατέρας μου φτωχός, σκάλιζε τη γη, κλάδευε αμπέλια, μάζευε ελιές, και έριχνε τα δίχτυα στον Ευρώτα να πιάσει κανένα ψαράκι να φάμε την Κυριακή. Πόσα παιδιά, λέτε, γέννησε; Δεκαπέντε· κ' εγώ είμαι ο τελευταίος! —Πώς έγινε αυτό; —Πίστευε στο Μεγαλοδύναμο, μου άπαντα. Ώ μεγαλεία του Θεού! Ποιος περίμενε, ότι το τελευταίο παιδί του πάμπτωχου Μανιάτη θα γινόταν στρατηγός; Βγήκε και ένα βιβλίο στο Παρίσι που υποστηρίζει με επιχειρήματα, ότι τα τελευταία παιδιά διακρίνονται, γίνονται επιστήμονες, εφευρέτες, στρατηγοί, ναύαρχοι....

Μέσα στα πολλά παιδιά είναι η ευλογία. Πού είναι τώρα οι πολύτεκνοι; Εξαφανίστηκαν...

Θα μου πει κάποιος· Ποιος σ' ακούει; δεν πά' να φωνάζεις... Κ' εσύ που λες έτσι, δεν αποκλείεται να είσαι ένοχος. Αν κανείς είναι ένοχος, να πάει να βρει αυστηρό πνευματικό, να πει το κρίμα του, και ό,τι του πει ο πνευματικός να το κάνη. Αλλιώς θα χαθεί, θα κολαστεί. Δεν τον σώζει τίποτε, αν δεν μετανοήσει, κλαύση και πονέσει για να βρει σωτηρία.

Αγαπητοί μου· όσοι δεν ακούνε τα λόγια του Χριστού τα σωτήρια, θα έχουν το τέλος του Ηρώδου. Ο Ηρώδης ύστερα από το φόνο των νηπίων έζησε μερικά χρόνια και μετά αρρώστησε, έπεσε στο κρεβάτι. Κάλεσε γιατρούς· πήρε φάρμακα, μα δεν πέτυχε τίποτε. Σκουλήκιασε, βρώμισε, κανείς δεν τον πλησίαζε, και πέθανε μέσ' στην ακαθαρσία. Τέτοιο ήταν το τέλος του Ηρώδου. Άλλα τέτοιο είναι και το τέλος όλων όσοι πάνε κόντρα στο θέλημα του Θεού - θα γίνουν στάχτη. Και κόντρα με το Θεό πάνε όσοι σκοτώνουν τα αθώα νήπια.

Τα αντρόγυνα αυτά ας μετανοήσουν και θα βρουν έλεος. Γιατί όλους τους συγχωρεί ο Θεός. Άλλα και όλοι, αδελφοί μου, να μετανοήσουμε. Και να σκοτώσουμε τον Ηρώδη! Όλοι τον έχουμε μέσα μας. Ηρώδης αιμοβόρος και ακάθαρτος, που τον έχουμε μέσα στην καρδιά μας, είναι ο παλαιός άνθρωπος. Ας τον φονεύσουμε λοιπόν, για να γεννηθεί ο νέος άνθρωπος, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός· όν, παίδες Ελλήνων, υμνείτε και υπερυψούτε εις πάντας τους αιώνας· αμήν.

Επίσκοπος Αυγουστίνος

Επισκεφτείτε:
Το απολυτίκιο (επίσημο τροπάριο) προς τιμήν των αγίων Νηπίων, από εδώ:



Είναι ποίημα του Γέροντα Γεράσιμου Μικραγιαννανίτη. Λέει:
Ως θύματα δεκτά, ως νεόδρεπτα ρόδα, και θεία απαρχή και νεόθυτοι άρνες, Χριστώ τω ώσπερ νήπιον γεννηθέντι προσήχθητε, αγνά Νήπια, την του Ηρώδου κακίαν στηλιτεύοντα, και δυσωπούντα απαύστως υπέρ των ψυχών ημών.

Επεξηγήσεις:
Θύματα δεκτά: θύματα που θυσιάστηκαν σε θυσία και ο Θεός τα δέχτηκε
νεόδρεπτα: θερισμένα σε μικρή ηλικία [<δρέπω = κόβω καρπό, από κει και η λέξη δρεπάνι]
απαρχή: πρώτος καρπός που αφιερώνεται στο Θεό, μέσω του οποίου καθαγιάζεται όλη η σοδειά
νεόθυτοι άρνες: αρνάκια θυσιασμένα σε μικρή ηλικία
προσήχθητε: προσφερθήκατε
δυσωπώ: παρακαλώ για κάτι ή για κάποιον.
 
Και μερικά μεγαλυνάρια, από αυτό το σχετικό έργο: 
Εν μαιευτηρίω των ουρανών, άγγελοι Κυρίου εγεννήθησαν νεοσσοί, εγγύς της ημέρας των πρώτων Χριστουγέννων, και της αθανασίας γάλα εθήλασαν.

Εν ταις συνοικίαις των νεφελών, εν αυλαίς και άλση, όπου χαίρει χρυσά πτηνά, παίγνια ηχούσιν αγίας συντροφίας των ιερών Νηπίων, και θείοι γέλωτες!

Άξιοι Κυρίου συμμαθηταί πανεπιστημίου της θυσίας και της ζωής, εις την κορωνίδα του απολυτηρίου ενός ημών εκάστου γέγραπται άριστα!

Ενηλικιώθητε σθεναρώς, ώριμοι ως άνδρες, της θυσίας οι γεωργοί, της χαράς ποιμένες, τεχνίται της αγάπης και μαχηταί ειρήνης, Νήπια, χαίρετε!

Πρόσκλησιν εις γάμον εν ουρανώ έλαβον καθ’ ύπνον ίνα πάγχρυσος μεταβώ, Νηπίους νυμφίους μιμούμενος εν βίω και μετ’ αυτών εις Δείπνον χαίρωμαι πάντοτε!

Τέκνα μοι παρέσχες, Υιέ Θεού, πάντα γης τα τέκνα υπ’ ευθύνην μου και στοργήν. Σύνδραμέ μου, Σώτερ, τούτον σταυρόν σηκώσω, πρεσβείαις των αρχαίων Βρεφών μαρτύρων Σου!

Ανάστασιν πάντων των επί γης, των Νηπίων τάξις αναμένει, ως άνδρες νυν, ίνα ανατείλη ως άλλος Γαλαξίας, εν σώμασιν αφθάρτοις, αγγέλων όμοια.

Ουράνιαι τάξεις αγγελικαί, Πρόδρομε Κυρίου, αποστόλων η Δωδεκάς, τα τίμια Βρέφη, μετά της Θεοτόκου, συν πάσι τοις αγίοις, κόσμον στηρίξατε!…

Άγια Νήπια της Βηθλεέμ, προσευχηθείτε στο Θεό υπέρ ημών και υπέρ όλων των παιδιών, γονέων, διδασκάλων, γιατρών και γενικά όλων εκείνων που σχετίζονται με τα παιδιά...

Τὰ Ἅγια Νήπια (περίπου 14.000) ποὺ ἐσφάγισαν μὲ διαταγὴ τοῦ Ἡρώδη (29 Δεκεμβρίου)

Ὅταν οἱ Μάγοι δὲν ἐπέστρεψαν στὸν Ἡρώδη νὰ τοῦ ποῦν ποῦ εἶναι ὁ Χριστός, ὁ πονηρὸς αὐτὸς βασιλιὰς μηχανεύθηκε ἄλλο σχέδιο γιὰ νὰ ἐξοντώσει τὸ Θεῖο Βρέφος.
Εἶχε ἀκούσει ὅτι, σύμφωνα μὲ τὶς Γραφές, τόπος γέννησης τοῦ Χριστοῦ θὰ ἦταν ἡ Βηθλεέμ. Ἐπειδὴ ὅμως δὲ γνώριζε ποιὸς ἦταν ὁ Ἰησοῦς ἂν βρισκόταν μέσα στὴ Βηθλεὲμ ἢ στὰ περίχωρά της καὶ ἐπειδὴ συμπέρανε ὅτι τὸ παιδὶ θὰ ἦταν κάτω ἀπὸ δυὸ χρονῶν, ἔδωσε διαταγὴ νὰ σφαγοῦν ὅλα τὰ παιδιὰ τῆς Βηθλεὲμ καὶ τῶν περιχώρων της, μέχρι τῆς ἡλικίας τῶν δύο ἐτῶν.
Ἡ σφαγὴ ἔγινε ξαφνικά, ὥστε νὰ μὴ μπορέσουν οἱ οἰκογένειες νὰ ἀπομακρυνθοῦν μὲ τὰ βρέφη τους. Καὶ οἱ δυστυχισμένες μητέρες εἶδαν νὰ σφάζονται τὰ παιδιά τους μέσα στις  ἴδιες τὶς ἀγκαλιές τους.
Ἡ χριστιανικὴ Ἐκκλησία, πολὺ σωστὰ ἀνακήρυξε Ἅγια τὰ σφαγιασθέντα αὐτὰ παιδιά, διότι πέθαναν σὲ μία ἀθώα ἡλικία καὶ ὑπῆρξαν κατὰ κάποιο τρόπο οἱ πρῶτοι μάρτυρες τοῦ χριστιανισμοῦ. Μπορεῖ βέβαια νὰ μὴ βαπτίσθηκαν ἐν ὕδατι, βαπτίσθηκαν ὅμως, μέσα στὸ ἴδιο εὐλογημένο αἷμα τοῦ μαρτυρίου τους.

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος α’. Τὸν τάφον σου Σωτήρ.
Ὡς θύματα δεκτά, ὡς νεόδρεπτα ῥόδα, καὶ θεία ἀπαρχή, καὶ νεόθυτοι ἄρνες, Χριστῷ τῷ ὥσπερ νήπιον, γεννηθέντι προσήχθητε, ἁγνὰ Νήπια, τὴν τοῦ Ἡρώδου κακίαν, στηλιτεύοντα, καὶ δυσωποῦντα ἀπαύστως, ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν.

Κοντάκιον  Ἦχος πλ. β’. Τὴν ὑπὲρ ἡμῶν.
Ἐν τῇ Βηθλεέμ, τεχθέντος τοῦ Βασιλέως, ἐξ Ἀνατολῶν, σὺν δώροις ἥκασι Μάγοι, δι’ ἀστέρως ἐξ ὕψους ὁδηγούμενοι, ἀλλ’ Ἡρώδης ἐκταράσσεται, καὶ θερίζει τὰ Νήπια, ὥσπερ σῖτον ὀδυρόμενος· ὅτι τὸ κράτος αὐτοῦ, καθαιρεῖται ταχύ.

Μεγαλυνάριον.
Βρέφη ἀπειρόκακα καὶ ἁγνά, τῷ ἐκ τῆς Παρθένου, νηπιάσαντι ἑκοντί, ἤχθησαν σφαγέντα, ὡς ἄμωμοι θυσίαι· διὸ τὴν τοῦ Ἡρώδου, κακίαν φύγωμεν.

Συναξαριστής 29 Δεκεμβρίου

Άγια Νήπια (περίπου 14.000) που εσφάγισαν με διαταγή του Ηρώδη, Όσιος Αθηνόδωρος, Όσιος Γεώργιος επίσκοπος Νικομήδειας ποιητής ασματικών Κανόνων και Τροπαρίων, Όσιος Μάρκελλος



Απολυτίκιο της ημέρας

29 Δεκεμβρίου 2011
Ἦχος α’. Τὸν τάφον σου Σωτὴρ.

Ως θύματα δεκτά, ως νεόδρεπτα ρόδα και θεία απαρχή, και νεόθυτοι άρνες, Χριστώ τω ώσπερ νήπιον, γεννηθέντι προσήχθητε, αγνά Νήπια, την του Ηρώδου κακίαν, στηλιτεύοντα και δυσωπούντα απαύστως, υπέρ των ψυχών ημών.



Αναγνώσματα Κυριακών και μεγάλων εορτών

Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2012

Κατὰ σάρκα περιτομὴ τοῦ Κυρίου καὶ Βασιλείου τοῦ Μεγάλου

Ἀπόστολος | Εὐαγγέλιον | Ἦχος - Ἑωθινόν Εὐαγγέλιον

ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ Β´ 8 - 12
8 Βλέπετε μή τις ὑμᾶς ἔσται ὁ συλαγωγῶν διὰ τῆς φιλοσοφίας καὶ κενῆς ἀπάτης, κατὰ τὴν παράδοσιν τῶν ἀνθρώπων, κατὰ τὰ στοιχεῖα τοῦ κόσμου καὶ οὐ κατὰ Χριστόν· 9 ὅτι ἐν αὐτῷ κατοικεῖ πᾶν τὸ πλήρωμα τῆς θεότητος σωματικῶς, 10 καὶ ἐστὲ ἐν αὐτῷ πεπληρωμένοι, ὅς ἐστιν ἡ κεφαλὴ πάσης ἀρχῆς καὶ ἐξουσίας, 11 ἐν ᾧ καὶ περιτμήθητε περιτομῇ ἀχειροποιήτῳ ἐν τῇ ἀπεκδύσει τοῦ σώματος τῶν ἁμαρτιῶν τῆς σαρκός, ἐν τῇ περιτομῇ τοῦ Χριστοῦ, 12 συνταφέντες αὐτῷ ἐν τῷ βαπτίσματι, ἐν ᾧ καὶ συνηγέρθητε διὰ τῆς πίστεως τῆς ἐνεργείας τοῦ Θεοῦ τοῦ ἐγείραντος αὐτὸν ἐκ τῶν νεκρῶν.
Μετάφραση τῶν Ἑβδομήκοντα | Ερμηνευτική απόδοση Ι. Θ. Κολιτσάρα

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2011

ΑΓΙΟΙ ΔΙΣΜΥΡΙΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΟΙ ΕΝ ΝΙΚΟΜΗΔΕΙΑ ΚΑΕΝΤΕΣ


«Όταν ο βασιλιάς Μαξιμιανός επέστρεψε νικητής από τον πόλεμο κατά των Αιθιόπων, θέλησε για επινίκια να θυσιάσει στα είδωλα. Στάλθηκαν λοιπόν γράμματα παντού που προέτρεπαν να έλθουν όλοι στη Νικομήδεια, προκειμένου να προσκυνήσουν τους θεούς τους δικούς του. Ο άγιος Άνθιμος τότε, που ήταν επίσκοπος της Νικομήδειας, συνάθροισε στην Εκκλησία τον λαό του Χριστού (διότι ήταν η εορτή της Γεννήσεως του Χριστού) και συνεόρταζε μαζί τους και τους δίδασκε την αληθινή πίστη. Μόλις το έμαθε ο Μαξιμιανός, πρόσταξε να βάλουν φρύγανα γύρω από την Εκκλησία και να αναφτούν, ώστε να κατακαούν οι ευρισκόμενοι μέσα Χριστιανοί. Το έμαθε ο επίσκοπος και έσπευσε να βαπτίσει του κατηχουμένους, επιτέλεσε έπειτα τη θεία Λειτουργία και μετέδωσε σε όλους τους Χριστιανούς τα θεία και άχραντα μυστήρια. Έτσι από τα αναμμένα φρύγανα κάηκαν και τελειώθηκαν όλοι. Ο δε άγιος Άνθιμος διαφυλάχτηκε με τη χάρη του Θεού, ώστε αφού ωφελήσει και άλλους και με το άγιο βάπτισμα να τους οδηγήσει στον Χριστό, με πολλά βάσανα να μετασταθεί προς Αυτόν, για να απολαύσει τη βασιλεία των ουρανών».
Ο άγιος υμνογράφος Ιωσήφ αξιοποιεί από το συναξάρι των αγίων δυσμυρίων μαρτύρων κυρίως το μέσο του μαρτυρίου τους: τη φωτιά, ώστε και να προβάλει την αγιότητά τους και να εποικοδομήσει τους πιστούς. Τη φωτιά, διά της οποίας οδηγήθηκαν στη Βασιλεία του Θεού, την αντιμετωπίζει καταρχάς - σαν να εισέρχεται στη σκέψη των αγίων - ως αδελφή αυτών, μπροστά στην οποία οι άγιοι δεν νιώθουν κάποια δειλία. Κτίσμα και αυτή του Θεού, υπακούουσα συνεπώς στα κελεύσματα του Δημιουργού της, λειτουργεί μέσα στο σχέδιο Εκείνου για τη σωτηρία των ανθρώπων. «Ου δειλιώμεν πυρ ομόδουλον, οι γενναίοι άμα εκραύγαζον» (Δεν δειλιάζουμε μπροστά στη φωτιά, που και αυτή είναι δούλη του Θεού σαν κι εμάς, κραύγαζαν οι γενναίοι μάρτυρες). Κι είναι μία αντιμετώπιση που φανερώνει την απόλυτη πεποίθηση των αγίων στην Πρόνοια του Θεού, ότι δηλαδή τίποτε δεν γίνεται αν ο ίδιος ο Κυβερνήτης του παντός δεν επιτρέψει να γίνει.
Την υπέρβαση του φόβου για τη φωτιά όμως ερμηνεύει ο υμνογράφος και με άλλον τρόπο. Δεν την φοβούνταν οι άγιοι, διότι δρούσε μέσα στην καρδιά τους μία άλλη φωτιά, πιο δυνατή και πυρωμένη από την αισθητή φωτιά. Κι αυτή ήταν η αγάπη του Χριστού. «Ωραιοτάτως εκπυρούμενοι τη Χριστού αγάπη Πανεύφημοι, υφαπτομένης της πυράς, ουδαμώς επτοήθητε» (Πυρακτωμένοι κατά ωραιότατο τρόπο από την αγάπη του Χριστού, πανεύφημοι μάρτυρες, καθόλου δεν φοβηθήκατε τη φωτιά που αναβόταν). Κι είναι τούτο μία από τις σημαντικότερες αλήθειες: εκεί που η αγάπη του Χριστού κατακαίει την ανθρώπινη καρδιά, όλα τα οχληρά του βίου, όλες οι θεωρούμενες δοκιμασίες ούτε καν σχεδόν γίνονται αντιληπτά. Ό,τι συνέβη και με τους αγίους τρεις παίδες στη Βαβυλώνα, που εξίσου τους είχαν ρίξει στην καμμένη κάμινο πυρός, κι όμως η πίστη και η αγάπη τους στον Θεό τους έκανε να είναι υπέρτεροι αυτού («ώσπερ οι τρεις εν Βυβυλώνι θείοι παίδες, του πυρός ανώτεροι ώφθητε, θείω φωτί καταλαμπόμενοι», δηλαδή: όπως τα τρία θεϊκά παιδιά στη Βυβυλώνα, έτσι κι εσείς φανήκατε ανώτεροι από τη φωτιά, γιατί λάμπατε εντελώς από το θεϊκό φως).  Το σημειώνει και ο απόστολος Παύλος στην προς Ρωμαίους επιστολή: «Τις ημάς χωρίσει από της αγάπης του Χριστού; Θλίψις ή στενοχωρία ή διωγμός ή κίνδυνος ή μάχαιρα; Πέπεισμαι γαρ ότι ουδεν ημάς χωρίσει από της αγάπης του Θεού της εν Χριστώ Ιησού» (Ποιος θα μας χωρίσει από την αγάπη του Χριστού; Θλίψη ή στενοχώρια ή διωγμός ή κίνδυνος ή μαχαίρι; Είμαι πεπεισμένος βεβαίως ότι τίποτε δεν μπορεί να μας χωρίσει από την αγάπη του Θεού, όπως φανερώθηκε στον Ιησού Χριστό).
Ο άγιος Ιωσήφ όμως, ως μέγας ποιητής και ευφυέστατος άνθρωπος, αξιοποιεί κατά εποικοδομητικό τρόπο και τον αριθμό των μαρτύρων. Το πλήθος τους τον παραπέμπει στο πλήθος των αμαρτιών του, και βεβαίως εννοείται και στις αμαρτίες του καθενός πιστού. Και τι λέει; Όπως είστε τόσοι πολλοί, παρακαλέστε τον Κύριο να εξαλείψει το πλήθος των αμαρτιών μου και να μου δώσετε λόγο για να ανυμνήσω το πανηγύρι σας. «Πληθύς πολυάριθμε σεπτών μαρτύρων, τα πλήθη εξάλειψον των πολλών πταισμάτων μου, τη μεσιτεία σου, και δίδου λόγον ανυμνείν την σήν πανήγυριν». Η επισήμανση αυτή του αγίου υμνογράφου αποτελεί βεβαίως φανέρωση και του δικού του ύψους αγιότητας. Μόνον ένας συνεπής και εν επιγνώσει πιστός μπορεί να βλέπει τον εαυτό του αληθινά, με πλήθος αμαρτιών. Όσο με άλλα λόγια στέκεται κανείς σωστά απέναντι στον Θεό, τόσο και φωτίζεται να βλέπει το βάθος του εαυτού του. Κι αυτό δυστυχώς δεν είναι ό,τι καλύτερο: εκεί λειτουργούν οι αιτίες των αμαρτιών, οπότε ο πιστός κινητοποιείται στην αληθινή μετάνοια.
Και πέραν τούτων: ο άγιος Ιωσήφ, ο κατανυκτικός και θεολόγος ποιητής, αξιοποιεί από το μαρτύριο των αγίων και τον τόπο του μαρτυρίου τους: τον ναό του Κυρίου. Οι άγιοι μαρτύρησαν από τη φωτιά μέσα σε μία Εκκλησία. Και κάνει τριπλή αναφορά στην έννοια του ναού: οι άγιοι λόγω του αγίου βαπτίσματός τους έγιναν ως μέλη Χριστού πια ναός Θεού. Δέχτηκαν το μαρτυρικό τέλος τους μέσα στον επίγειο ναό, και οδηγήθηκαν έτσι στον επουράνιο Ναό, τη Βασιλεία του Θεού, την «πρόσωπον προς πρόσωπον» πια σχέση τους με τον ίδιον τον Κύριο. «Ναοί Θεού υπάρχοντες άγιοι, διά βαπτίσματος, τέλος άγιον ομού εδέξασθε εν οίκω θείω, και προς επουράνιον Ναόν ανηνέχθητε». Μακάρι ως ναοί του Θεού και εμείς λόγω του βαπτίσματός μας, να έχουμε αυτήν τη συναίσθηση: ότι ο φυσικός χώρος μας στη ζωή αυτή είναι ο οίκος του Θεού, ο ναός, και ότι πορευόμαστε με τον τρόπο αυτό προς ένταξή μας στον επουράνιο Ναό, την Εκκλησία των πρωτοτόκων αδελφών.

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011 -Τυπικόν

29. Πέμπτη. Τῶν ἁγίων νηπίων τῶν ὑπὸ τοῦ ῾Ηρῴδου ἀ­ναι­ρε­­­θέν­των· Μαρκέλλου ὁσίου. Γεωργίου Νικομηδείας, ποι­ητοῦ τῶν κανόνων.

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Πέμ. κθ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (῾Εβρ. ζ΄ 1-6)· Εὐ­αγ­­γέλιον: νηπίων, θ΄ ὥρας Χριστουγέννων (Μτθ. β΄ 13-23).

Ο Αγιορείτης Άγιος :Όσιος Σίμων ο Μυροβλύτης


.......Κτήτορας της τολμηρότερης αρχιτεκτονικά αγιορειτικής Μονής, της Σιμωνόπετρας. Υπήρξε θαυμάσιος ασκητής, θαυμα-τουργός και μυροβλύτης.
.......Υποτάχθηκε σε αυστηρό Γέροντα και τόσο τον αγάπησε, ώστε την ώρα πού κοιμόταν ασπαζόταν τα πόδια του και κατά την απουσία του τον τόπο της κατακλίσεως του. Πίστευε ότι δίχως αυτόν δεν θα μπορούσε ν΄ ανεβεί στον ουρανό.
.......
Η υποταγή του έδωσε την υψοποιό ταπείνωση και αυτή τη διάκριση. Με την ευλογία του Γέροντά του κατοικεί σε σπήλαιο, πού σώζεται μέχρι σήμερα κοντά στη μονή του, για να δοθεί όλος στην προσευχή, δίχως να φοβάται τις συχνές επιθέσεις των δαιμόνων. Οι επισκέψεις των ανθρώπων τον σύγχυζαν και ετοιμαζόταν ν΄αναχωρήσει σ΄ ερημικότερο τόπο, όταν άκουσε προσευχόμενος ουράνια φωνή «Σίμων, φίλε πιστέ, και λάτρη του Υιού μου, μη αναχωρεί των ώδε, ότι εις φως τέθεικά σε μέγα, και μέλλω να δοξάσω τον τόπον τούτον με το όνομα σου».
.......
Πιστεύοντας στην αναξιότητά του ο άξιος, θεώρησε τη φωνή τέχνασμα του πονηρού. Τη νύκτα των Χριστουγέννων προσευχόμενος είδε αστέρα να κατεβαίνει από τον ουρανό και να στέκεται πάνω στην πέτρα, όπου σήμερα η μονή, και η φωνή της Θεοτόκου να του λέγει «Εδώ πρέπει να θεμελίωσης, ω Σίμων, το κοινόβιόν σου, και να σώσης ψυχάς, και πρόσεχε καλώς μη απιστήσης, ως πρότερον, εγώ θέλω είμαι βοηθός σου».
.......Θαυματουργικά προχώρησε στην ανοικοδόμηση της Μονής ο όσιος. Την εκκλησία αφιέρωσε στο όνομα της κατά σάρκα Γεννήσεως του Κυρίου και τη Μονή ονόμασε Νέα Βηθλεέμ. Με θεάρεστη πολιτεία τελείωσε τον βίο του σε προχωρημένη ηλικία στις 28 Δεκεμβρίου 1257. Ανάμεσα στους τελευταίους λόγους, πού είπε στους υποτακτικούς, λίγο πριν το τέλος του, ήταν και οι εξής «Θέλω να σας επισκέπτομαι πάντοτε, και θέλω σας φυλάττω από κάθε πειρασμόν ορατόν και αόρατον... να ήστε ειρηνικοί φιλόξενοι να επιτελήτε τας εορτάς πνευματικώς... να ευλαβήσθε και τον Ηγούμενον με όλην σας την δύναμιν. Αυτά εάν φυλάττητε και μετά τον θάνατον μου, καθώς και ζώντος μου τα εφυλάττετε, θέλω είμαι νοερώς μαζί σας πάντοτε...». Ονομάσθηκε μυροβλύτης, γιατί «τοις πάσιν εφαίνετο μύρον αναβλύζον από του τάφου αυτού». Δυστυχώς και το χαριτόβρυτο λείψανο του και ο τάφος του μένουν σήμερα κρυμμένα και άγνωστα. Ο Σέρβος δεσπότης Ιωάννης Ούγγλεσης (+1371), ύστερα από θαυματουργική επέμβαση του οσίου στη θεραπεία του τέκνου του, μεγάλωσε τη μικρή Μονή και την πλούτισε με δωρεές και αφιερώματα.
.......Ο όσιος Ησαΐας έγραψε τον βίο του, τον όποιο μετέγραψε ο όσιος Νικηφόρος ο Χίος. Οι μοναχοί Θεόφιλος και Ραφαήλ συνέθεσαν κανόνες, ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης Χαιρετισμούς και Εγκώμιο, ο μακαριστός αρχιμανδρίτης Ιερώνυμος Σιμωνοπετρίτης οκτώηχο κανόνα και εξέδωσε την ακολουθία του.
Η μνήμη του τελείται πανηγυρικά στη Μονή του στις 28 Δεκεμβρίου.




πηγή

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...