Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τετάρτη, Ιουλίου 31, 2013

ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ

OLga2
Η βασίλισσα των Ρως, Όλγα, εισέρχεται για πρώτη φορά στην Αγία Σοφία και συγκλονισμένη γίνεται η πρώτη Χριστιανή του βασιλείου της από τον πατριάρχη Πολύευκτο.
Η προσπάθειά της και ο αγώνας της να γνωρίσουν οι υπήκοοί της και κυρίως ο γιος της, ο Σβιατοσλάβος, τον Χριστιανισμό δεν ευδοκίμησε. Παρόλα αυτά προέβλεψε ότι η Ρωσία θα ακολουθήσει τον Χριστιανισμό και ότι δυστυχώς ο γιος της θα έχει τραγικό τέλος.
Χρόνια μετά και, ενώ η Αγία Όλγα είχε κοιμηθεί, ο εγγονός της, βασιλιάς των Ρως, Βλαδίμηρος, κατάφερνε μετά από διπλωματικό μαραθώνιο να νυμφευθεί την αδερφή του Μεγάλου Αυτοκράτορα της Ρωμηοσύνης, Βασιλείου του Β’, προσφέροντας στο βάρβαρο κράτος του ανυπέρβλητο πρεστίζ και κυρίως, αυτό που δεν κατάφερε να πετύχει η γιαγιά του η Αγία Όλγα, τη διάδοση και επικράτηση του Ευαγγελίου στην χώρα των Ρως!
Η άφιξη της Βυζαντινής Άννας στους Ρως
Είχε αχνοφανεί στο ορίζοντα η Χερσώνα (Κριμαία), όταν ο πρωτοκάραβος έστειλε σπαθάριο να ειδοποιήσει την Άννα ότι στόλος ολόκληρος από μικρά πλεούμενα των Ρως ερχόταν να την προϋπαντήσει. Ντύθηκε η Άννα, φόρεσε το βαρύ χρυσοκέντητο φόρεμά της και με όλη την ακολουθία της ανέβηκε πάνω στο ξυλόκαστρο (του πλοίου). Χρύσισε, λαμπύρισε, γέμισε ασήμια και πολύτιμες πέτρες το κατάστρωμα, καθώς η ακολουθία της, κατεπάνω, τουρμάρχες, ιερωμένοι και πατρικίες, πήραν την σειρά τους. Η Άννα ήταν σοβαρή και αμίλητη, όπως πάντα. Κοιτούσε εμπρός την Χερσώνα, χωρίς να την βλέπει. Ο νους της ήταν αλλού: στη Βασιλεύουσα, στο Ιερό Παλάτιο. Δεν είδε τα μικρά πλεούμενα που, στολισμένα με πολύχρωμα φλάμπουρα, έρχονταν, σε δύο γραμμές, να ενωθούνε με το δρόμωνα και τα χελάνδια που μας ακολουθούσαν. Δεν είδε, ούτε άκουσε τις άναρθρες κραυγές που μπήξανε τα τσούρμα των Ρως, όταν ζύγωσαν το καράβι μας. Και φώναζαν οι Ρως, και χτυπούσαν κύμβαλα, και φυσούσαν σε βούκινα και σε σάλπιγγες, και ούρλιαζαν, και κουνούσαν τα χέρια τους, τα όπλα τους, κι ανέμιζαν πολύχρωμα υφάσματα. Βάρβαρος λαός, βάρβαρα τα έθιμά τους… Πού η σοβαρότητα, πού το αυστηρό τυπικό της Αυλής του Βυζαντίου…
Κοιτούσα συνεπαρμένη τα πλεούμενα, τους Ρως με τα παράξενα ρούχα, τα φλάμπουρά τους, όταν μέσα από τα καράβια τους ξεχώρισα ένα, γιατί ήταν το μεγαλύτερο και το ψηλότερο, γιατί τα κουπιά του ήταν βαμμένα κόκκινα ζωηρά, γιατί χρύσιζαν στις άκρες τους. Ερχόταν γραμμή απάνω μας. 
(…) «Ο μέγας δούκας, ο Βλαδίμηρος», έκανε ψιθυριστά ο πρωτοκάραβος, και γυρίζοντας στον δρουγγάριο που στεκότανε κοντά του έδωσε τις διαταγές  του.  (…) Το καράβι των Ρως ζύγωσε, κόλλησε πάνω στο δικό μας και, από την σκάλα που του έριξε το τσούρμο μας, ανέβηκε αργά-αργά πάνω στο κατάστρωμα ο Βλαδίμηρος, ενώ οι σαλπιγκτές μας του απόδιναν χαιρετισμό. Ήταν ψηλός, γύρω στα σαράντα, ομορφοκαμωμένος. Προχώρησε αργά- αργά ανοιγοκλείνοντας συνέχεια τα μάτια του, σαν να μην έβλεπε καλά.
(…) Ενώ τον προσκυνούσαμε, πλησίασε την Άννα, που στεκόταν ακίνητη, ψυχρή και άφωνη, σαν άγαλμα. Δεν την φίλησε, ούτε την πήρε στην αγκαλιά του. Υποκλίθηκε μόνο άχαρα μπροστά της, σαν να μην ήτανε συνηθισμένος σε αυτά τα πράγματα, και με βαριά φωνή τής είπε ελληνικά, σαν να αποστήθιζε το μάθημά του:
«Καλώς ήρθες στην χώρα μου, στην χώρα σου».
(…) Λύθηκαν τα γόνατά μου σαν αντίκρισα το Κίεβο. Δεν ήταν πόλη ετούτη… Ήταν χωριό. Ένα μακρύ χωριό από καλύβες λάσπινες, που απλωνότανε ζερβά και δεξιά από το ποτάμι, Βορυσθένης, το όνομά του, από αρχοντικά που μόνο αρχοντικά δεν ήτανε. Φθάσαμε στο ανάκτορο του Βλαδίμηρου, κατεβήκαμε από τις άμαξες. Ένα σπίτι κοινό ήταν το ανάκτορό του, που ούτε ένας έμπορος στην Βασιλεύουσα δεν θα καταδεχότανε. Όχι πως ήτανε μικρό. Ήταν όμως τόσο κακόγουστο, τόσο απεριποίητο, τόσο χωρίς στολίδια, τόσο βρώμικο στο κάτω μέρος, όπου ήταν οι στάβλοι, που σου ερχότανε λιγοθυμιά. 
(…) Βαφτίστηκε ο Βλαδίμηρος στην Εκκλησιά του Αγίου Βασιλείου, μπροστά στους συναγμένους πρωτάρχοντες τις χώρας του -”Βογιάρους” τους λένε στην Ρωσία- και το σπίτι του Θεού αντήχησε από την θεία ψαλμωδία. Βαφτίστηκε ο Βλαδίμηρος και μαζί με αυτόν και εκατό ακόμα άρχοντές του…
Από το βιβλίο του Κ. Κυριαζή, “Βασίλειος Β’ Βουλγαροκτόνος”.

Ραδιοφωνική συνέντευξη τοῦ Ἀρχ. Ἀρσενίου Κατερέλου γιὰ τὸν Γ. Παΐσιο & τὸν Γ. Ἰσαάκ Λιβανέζο

 


Ραδιοφωνική συνέντευξη τοῦ Ἀρχ. Ἀρσενίου Κατερέλου γιὰ τὸν Γ. Παΐσιο & τὸν Γ. Ἰσαάκ Λιβανέζο.

Ἡ συνέντευξη ἐδόθη στόν π. Ἰωήλ Κωνστάνταρο στόν ραδιοφωνικό σταθμό τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως Πωγωνιανῆς & Κονίτσης στίς 13 Ἰουλίου 2013.



Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)
 πηγή 

Τρίτη, Ιουλίου 30, 2013

Προφητεία της Παναγίας για το άγιον όρος, μου την είχε πει ο πατήρ Παΐσιος ο κρητικός (7\1993 ΚΑΡΥΕΣ )


Το άγιον όρος θα βουλιάξει απο σεισμό,για να μην εισέλθουν μέσα οι βέβηλοι.. Εσείς οι μοναχοί που θα ζείτε τότε την εποχή του αντίχριστου,θα βγείτε μόνο από το περιβόλι με το ράσο σας και δεν θα πάρετε τίποτα άλλο...Πριν γίνει αυτό η Θεοτόκος θα έλθει ολοζώντανη και θα σας ειδοποίηση,να βγείτε από το άγιον ορός και να κηρύξετε στους χριστιανούς μετάνοια... Η χερσόνησος θα σχιστεί σε κομμάτια και ο Αθως σαν Ηφαίστειο θα σφυρίζει και ο ήχος του ανάλογά με τον καιρό θα φτάνει μέχρι την Κρήτη..














 πηγή

ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΚΟΣ : «...ΟI ΜΑΣΟΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ...»

Ποιοι είναι οι καλοί μασόνοι κ.Μιχαλολιάκο; Δείξτε μας έναν...μόνο έναν! Αν το βίντεο είναι προϊόν μοντάζ να βγείτε να το πείτε,αν δεν είναι προσπαθείστε να πείσετε τους Έλληνες Ορθόδοξους ότι υπάρχουν καλοί μασόνοι! 


Το βίντεο το βρήκαμε εδώ
πηγή

Η προσευχή απομακρύνει τα πονηρά πνεύματα

Πηγαίνοντας μια Κυριακή στην Εκκλησία της σκήτης ο Αββάς Μακάριος, πού είχε χάρισμα από τον Θεό να διακρίνει με τα μάτια της ψυχής, όσα οι άλλοι δεν έβλεπαν με τα σωματικά τους μάτια, είδε την καλύβα κάποιου Μοναχού τριγυρισμένη από πονηρά πνεύματα. Πολλά είχαν τη μορφή παιδιών, πού έκαναν κάθε λογής αταξία. Άλλα έμοιαζαν με άσεμνες γυναίκες. Χόρευαν, πηδούσαν κι έκαναν διάφορα ανόητα καμώματα…
Χωρίς άλλο, συλλογίσθηκε ο Όσιος, έχει κυριευθεί από αμέλεια ο Αδελφός, γι αυτό έχουν τόσο θάρρος μαζί του οι δαίμονες.
Σαν τελείωσε η Λειτουργία, πήγε καί χτύπησε την πόρτα του Μοναχού:
- Ήλθα να σου ζητήσω μια χάρη, του είπε. Μετά χαράς, Αββά, αν περνά από το χέρι μου.
Βρίσκομαι σε μεγάλη στενοχώρια καί θέλω να προσευχηθείς για μένα στον Κύριο να με ανακούφιση.
Απόρησε ο Αδελφός, ακούγοντας τον Γέροντα να μιλά έτσι.
Δεν είμαι άξιος, Αββά, να προσεύχομαι εγώ για, σένα, του είπε συνεσταλμένα.
Δεν φεύγω από δω, επέμενε ο Όσιος, αν δε μου δώσεις υπόσχεση πως θα κάνεις κάθε βράδυ μια προσευχή για μένα.
Έτσι τον ανάγκασε να υποσχεθεί. Το ίδιο βράδυ κιόλας προσευχήθηκε για τον Γέροντα. Ύστερα συλλογίστηκε:
- Παρακάλεσες, ταλαίπωρε, για ένα τέτοιον άγιο και για ιόν εαυτό σου δεν ζήτησες τίποτε.
Πρόσθεσε έτσι άλλη μια προσευχή για τον εαυτό του. Το ίδιο έκανε και το άλλο βράδυ καί το επόμενο. Ώσπου συνήθισε να λέει δυο προσευχές όλη την εβδομάδα.
Την Κυριακή πέρασε πάλι έξω από την καλύβα του ο Όσιος. Οι δαίμονες βρίσκονταν εκεί, αλλά δυσαρεστημένοι. Κατάλαβε αμέσως πως η προσευχή του Αδελφού είχε αρχίσει να ενεργεί αποτελεσματικά. Μπήκε μέσα καί τον παρακάλεσε να προσθέσει άλλη μια προσευχή για χάρη του. Εκείνος δέχθηκε με προθυμία. Κοντά στις δύο προσευχές πού έκανε τώρα για τον Γέροντα, πρόσθεσε δυο ακόμη για τον εαυτό του. Πέρασε άλλη μια εβδομάδα πού ο Αδελφός έλεγε τέσσερες προσευχές.
Όταν πήγε την Κυριακή να τον ιδεί ο Όσιος, βρήκε τους δαίμονες αμίλητους καί σκυθρωπούς. Ευχαρίστησε τον Θεό και παρακάλεσε τον Αδελφό να προσθέσει καί τρίτη προσευχή για χάρη του.
Βλέπω μεγάλη ωφέλεια από τις προσευχές σου, Αδελφέ, του είπε, για να τον ενθαρρύνει.
Τώρα ο πρώην αμελής Μοναχός προσευχόταν το μεγαλύτερο μέρος της νύκτας, γιατί κοντά στις τρεις προσευχές, πού έλεγε για τον Όσιο, πρόσθεσε άλλες τρεις για τον εαυτό του.
Την Κυριακή πηγαίνοντας πάλι στην εκκλησία ο Αββάς Μακάριος, δέχτηκε την επίθεση των πονηρών πνευμάτων. Τον απειλούσαν και τον έβριζαν, γιατί έγινε αφορμή να διορθωθεί ο Μοναχός. Είχαν όμως απομακρυνθεί πολύ από την καλύβα του. Η προσευχή του τα εμπόδιζε να πλησιάσουν.
Ευχαρίστησε με την καρδιά του τον Θεό ο Όσιος για τη μεταβολή του Αδελφού. Ύστερα τον συμβούλευσε να μη παραμελεί ποτέ την προσευχή του, για να μην πέφτει εύκολα στις παγίδες πού στήνει ο διάβολος για να παρασύρει τον άνθρωπο στην απώλεια.
Από το Γεροντικο




πηγη  /   αντιγραφή

Ποιά εἶναι ἡ οὐσία τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεώς μας;



 Πατερική Θεολογία
 Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (+)
Καθηγητού Πανεπιστημίου
Επιμέλεια – Σχόλια: Μοναχού Δαμασκηνού Αγιορείτου
Στοιχεία Ορθοδόξου ανθρωπολογίας και Θεολογίας

Ποιά εἶναι ἡ οὐσία τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεώς μας

Το θέμα τώρα είναι ποια είναι η ουσία της Ορθοδόξου Παραδόσεως. 
Η Ορθόδοξη παράδοσι προσφέρει μέθοδο θεραπείας του νοός του ανθρώπου, 
δηλαδή της ψυχής του. Η θεραπεία αυτή έχει δύο φάσεις, όπως είπαμε, τον
 φωτισμό και την θέωσι. Η θέωσις, δηλαδή η θεοπτία, είναι η εγγύησις 
της θεραπείας, της πλήρους θεραπείας. Αυτή η θεραπευτική μέθοδος,
 η θεραπευτική αγωγή, που προσφέρει η Ορθόδοξος παράδοσις, 
αραδίδεται (εξ ου και παράδοσις) από γενεά σε γενεά με φορείς 
ανθρώπους, οι οποίοι έφτασαν στον φωτισμό και στην θέωσι και
 έγιναν θεραπευτές για τους άλλους. Δεν είναι δηλαδή απλή
 μεταβίβασις γνώσεων από τα βιβλία, αλλά μεταβίβασις και
 διαδοχή εμπειρίας, της εμπειρίας του φωτισμού και της εμπειρίας
 της θεώσεως.Παρατηρείται όμως στην Παλαιά Διαθήκη ότι
 κατάστασι φωτισμού και θεώσεως είχαν μόνο οι Πατριάρχες και
 οι Προφήτες των Ισραηλιτών. Αυτό είναι ιστορικό φαινόμενο.
 Πριν από τους Προφήτες έχομε τους Πατριάρχες. 
Προ του Μωϋσέως έχομε τον Αβραάμ. 
Διαβάζομε όμως στην Παλαιά Διαθήκη ότι μέχρι τον Αβραάμ υπάρχει 
συνείδησις της καταστάσεως του φωτισμού και της θεώσεως. 
Ο ίδιος ο Αβραάμ ήταν θεόπτης, δηλαδή έφθασε σε θέωσι. 
Αυτό φαίνεται σαφώς. Για την εποχή προ του Αβραάμ πάλι έχομε στοιχεία
 από την Εβραϊκή Παράδοσι ότι φωτισμός και θέωσις υπήρχαν και στους
 προπάτορες του Αβραάμ, παραδείγματος χάριν στον Νώε.
 Η παράδοσις αυτή, του φωτισμού δηλαδή και της θεώσεως, μεταβιβάζεται.
 Δεν εμφανίζεται έτσι εκ του μηδενός.
 Δεν εμφανίζεται ξαφνικά τον 11ο ή 12ο π.Χ. αιώνα.
Υπάρχει Καινή Διαθήκη, υπάρχει και Παλαιά Διαθήκη. 
Στην Καινή Διαθήκη είναι πιο εύκολος ο έλεγχος, διότι
 είναι περιωρισμένος ο χρόνος διαρκείας της. 
Η Παλαιά Διαθήκη όμως περιλαμβάνει 1500 χρόνια ιστορίας.
 Μέσα τώρα σ' αυτήν την περίοδο έχομε μία σπονδυλική στήλη.
 Αυτή η σπονδυλική στήλη, που είναι η παράδοσις του φωτισμού 
και της θεώσεως που μεταβιβάσθηκε από Προφήτη σε Προφήτη,
 είναι και η ουσία της Ορθοδόξου παραδόσεως: 
Η μεταβίβασις της εμπειρίας του φωτισμού και της θεώσεως
 από γενεά σε γενεά. Αυτή εκτείνεται στην Παλαιά Διαθήκη
 χρονικά από τον Αβραάμ μέχρι τον Ιωάννη τον Πρόδρομο.
 Αυτή είναι η Προφητική παράδοσις, η παράδοσις των Πατριαρχών
 και των Προφητών.
Αλλά και πριν από αυτήν την περίοδο έχομε την πρώτη περίοδο, 
που εκτείνεται από τον Αδάμ, μέσω του Νώε, μέχρι τον Αβραάμ.
 Σήμερα έχει διαπιστωθή αρχαιολογικά η αλήθεια των αναφερομένων
 ιστορικών γεγονότων στην Παλαιά Διαθήκη τουλάχιστον μέχρι
 την εποχή του Μωϋσέως. Και σήμερα δεν υπάρχει κανείς, που να
 αμφισβητή την Παλαιά Διαθήκη ως κείμενο μεγάλης ιστορικής αξίας.
 Αλλά και πριν από τον Μωϋσέα μέχρι την εποχή του Αβραάμ έχουν 
βρη οι αρχαιολόγοι στοιχεία, που επαληθεύουν τα αναφερόμενα στην
 Παλαιά Διαθήκη γύρω από το πρόσωπο του Αβραάμ.
Βλέπομε λοιπόν ότι η ουσία της Ορθοδόξου παραδόσεως 
δεν είναι το βιβλίο της Αγίας Γραφής,
 αλλά είναι η μεταβίβασις αυτής της εμπειρίας, του φωτισμού
 και της θεώσεως διαδοχικά από τον 
Αδάμ μέχρι των ημερών μας.

Δωδεκαθεϊστές και νεοειδωλολάτρες

  1. του Αρχιμ. Αθανασίου Κολλά, Ιεροκήρυκος-Καθηγητή
  2. ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΥΣ
  3. "Θα 'ρθει καιρός που οι άνθρωποι δεν θα ανέχονται τη σωστή διδασκαλία… Θα κλείνουν τα αυτιά τους στην αλήθεια και θα στραφούν στα παραμύθια " ( Β' Τιμ. 4,3-4 ).
  4. Μέ έκπληξη διαβάσαμε στίς εφημερίδες , πρίν λίγο καιρό , την εξής είδηση: "Ακροδεξιοί αλλά και οπαδοί του Δωδεκάθεου της αρχαίας Ελλάδος παρέσυραν τους Δημάρχους Λαμίας και Σπάρτης να παρεβρεθούν το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου στις Θερμοπύλες , με την πρόφαση ότι θα γίνει μνημόσυνο υπέρ των νεκρών Ελλήνων της μάχης των Θερμοπυλών. Μετά την επιμνημόσυνη δέηση , μέλη της λεγόμενης Κίνησης Προσώπων Λαμίας " Αμφικτύονες " , φορώντας αρχαίες χλαμύδες , άρχισαν να κάνουν δεήσεις και να επικαλούνται τους " θεούς " του Δωδεκάθεου ( Δία , Απόλλωνα , Ερμή , Διόνυσου κ.λ.π. ) . Αμέσως , τόσο οί ιερείς όσο και οί Δήμαρχοι αποχώρησαν… ". ( Θεσσαλία , Τετάρτη 18-7-2001 ).

  5. Α΄ Η ταυτότητα και οι στόχοι τους.

  6. 1. Η είδηση αυτή δεν είναι μοναδική. Και άλλες φορές από τά Μ.Μ.Ε. ακούγονται και γράφονται παρόμοιες απόψεις και ενέργειες , οί οποίες φανερώνουν ότι στην ελληνική κοινωνία υπάρχουν μερικές ομάδες ανθρώπων , που πιστεύουν στους ανύπαρκτους και φανταστικούς " θεούς "της αρχαίας ελληνικής ειδωλολατρικής θρησκείας. Οί ομάδες αυτές εκδίδουν περιοδικά και εφημερίδες , δίνουν συνεντεύξεις και κάνουν προτάσεις στην ελληνική Κυβέρνηση να ακολουθήσει τά πιστεύω τους. Για παράδειγμα σημειώνω τά εξής αποκαλυπτικά:
  7. Ο Δωδεκαθειστής Λ. Γούσιος σε δηλώσεις του στην εφημερίδα" Ελευθεροτυπία " της 26-10-1986 υποστηρίζει τα εξής: " Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να αγνοήσει τάς αθλίας παρεμβάσεις Εβραιοδούλων Παυλιστών… είτε από Σχολάς , είτε από Συνόδους ρασοφόρων , είτε από Μοναστήρια , είτε από δημοσιογραφικά έντυπα , περί καταργήσεως του μαθήματος της ανθρώπινης Ιστορίας. Επιβάλλεται δε να εκδόσει νέα βιβλία περί ελληνικής πολιτιστικής προιστορίας και Ιστορίας , όπου το πνεύμα ενός Προμηθέως , ενός Ορφέως , ενός Ηρακλέους , ενός Ηρακλείτου , να καταυγάσει τον σημερινόν σκοτεινιασμένον πολιτισμόν μας… " και προτείνει να κτιστούν ναοί λατρείας " της θεάς Δήμητρας , του Ηρακλή , του Διονύσου κ.ά. ".

  8. Για πληρέστερη ενημέρωση , σημειώνω απόψεις της οργάνωσης " Έλληνες Ειδωλολάτρες " , που διατύπωσαν δημόσια στην εφημερίδα τους " Οι Ειδωλολάτρες " , φύλλο 1 και στη διακήρυξή τους αριθμ. 1. " Ξυπνήστε… έσβησαν ποτέ τα είδωλα ; Ποτέ. Ούτε θα σβήσουν… Το αύριο αναγκαστικά διέρχεται μέσα από την Ειδωλολατρία , που στη δική μας γλώσσα εκφράζεται σε Ουρανολατρία… Η λατρεία των Ειδώλων είναι νύν και αεί , γιατί είναι το πλησίασμα στην πηγή των πάντων. Είναι στην Νέα Ουράνια Γη… Εκεί θα σας οδηγήσει η Ουρανολατρία , δηλαδή η Νέα Ειδωλολατρία. Έρχεται το Φως. Όλα τα σημάδια δείχνουν ξεκάθαρα την προσεχή έλευση Εκείνου που θα είναι η Αρχή , θα είναι το Φως το Αληθινό… Για να γίνει ( και θα γίνει ) η Ελλάς Παγκόσμιο Πνευματικό Κέντρο , πρέπει να λατρευτούν οι θεοί της. Δε γίνεται αλλιώς . Είναι Συμπαντική ανάγκη " ( Οι Ειδωλολάτρες ) ."

  9. Έλληνίδες , Έλληνες . Σεις που κατοικείτε σήμερα στον ιερό χώρο που λέγεται Ελλάς , κάτι έχετε ξεχάσει. Ξεχάσατε τις άξιες παραδόσεις των προγόνων σας , τις καλαίσθητες αρχαιοελληνικές τελετές. Αυτές όμως Δε σας ξέχασαν. Υπάρχουν ακόμη και υπάρχουν για σας. Τα είδωλα , τα΄ δοξασμένα είδωλα της πατρίδας μας ζουν και σας περιμένουν να δοξάσετε και σεις αυτά , που με τόση αφέλεια τα ξεχάσατε. Είναι οι Έλληνες Ειδωλολάτρες. Υπάρχουμε και σας περιμένουμε. Τελούν τις πάτριες τελετές, εορτάζουμε τις φυσικές εορτές , Ηλιοστάσια και Ισημερίες…

  10. Το μεγαλείο της Ελλάδος έλαμψε μόνον με την ειδωλολατρία. Όλες οι πνευματικές κατακτήσεις από Έλληνες Ειδωλολάτρες… Η απόλυτη γνώση έγινε από Έλληνες Ειδωλολάτρες…
  11. Αντίθετα η πτώση της χώρας μας άρχισε όταν έσπασαν τα είδωλα οι ανόητοι. Είναι καιρός φρονούμε , να έλθετε στην πάτρια ελληνική μας παράδοση , στα είδωλα , αφού φυσικά μάθετε τι σημαίνει είδωλο. Οι Έλληνες Ειδωλολάτρες σας καλούν να έλθετε κοντά τους…

  12. Όταν έχετε πλέον αηδιάσει με καμώματα της ξενόφερτης Εβραϊκής Θρησκείας και των " Λειτουργών της " , όταν δεν σας γεμίσει καμιά λογοτεχνία και σύγχρονη τέχνη, αφού δεν σας καλύπτει πλέον κανένας πολιτικός χώρος , αφού οι κοινωνικές οργανώσεις κουράζουν και σας καταπιέζουν.

  13. Αφού δε σας έλυσε τα μεταφυσικά προβλήματα καμιά οργάνωση , οι Έλληνες Ειδωλολάτρες έχουν πολλά να σας πουν και να σας μυήσουν… Οι ολύμπιοι θεοί στη χώρα μας πώς ήρθαν; Πώς έφυγαν; Πώς προστατεύουν τη μικρή χώρα μας από κάθε είδους εχθρούς… Έλληνίδες , Έλληνες. Οι Ειδωλολάτρες είναι κοντά σας και οι Ελληνικές Απόκρυφες Δυνάμεις που θα σας φέρουν στην πραγματική ανθρώπινη ευτυχία… "( Διακήρυξη ) ( Α. Αλεβιζοπούλου , Νεοαποκρυφισμός , τεύχος 11-15 ).

  14. Ήδη κατασκευάζεται ο πρώτος ειδωλολατρικός ναός προς τιμήν του Δωδεκάθεου , λίγο έξω από την Αθήνα και κυκλοφόρισαν αυτοκόλλητα στους δρόμους της Αθήνας με τη φράση " Το Δωδεκάθεο ζει " ( Περιοδικό Μarie Claire , Δεκέμβριος 1990 ).

  15. 2. Αλλά οι οραματισμοί και οι δραστηριότητες των Δωδεκαθεϊστών και Νεοειδωλολατρών δεν σταματούν εδώ. Το 1984 Έλληνες και ξένοι Δωδεκαθεϊστές , μεταξύ των οποίων Ακαδημαϊκοί και άλλοι παράγοντες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης , της πολιτικής και οικονομικής ζωής , ίδρυσαν το σωματείο " Παγκόσμιο Πνευματικό Κέντρο Όλυμπος ". Σκοποί του σωματείου είναι : " Η αναφλόγηση του Αρχαίου Ελληνικού Πνεύματος. Η αφύπνιση και ενεργοποίηση των ιδανικών του σε μονοθεϊστική βάση. Η οργάνωση ενός Παγκόσμιου Κινήματος , για την επαναβίωση της αρχαιοελληνικής πίστης, ότι η πνευματική και σωματική ισσορρόπηση οδηγεί τον άνθρωπο προς την ιδανική τελειότητα μιας υποδειγματικής παγκόσμιας τάξης , ειρήνης , φιλίας και δημιουργικής άμιλλας. Καθοριστικός μας στόχος , για την επίτευξη των ιδανικών μας είναι η οικοδόμηση της καινούργιας πόλης στον Όλυμπο να καταστήσουμε την αρχαία αυτή ελληνική πόλη , πόλο έλξης… ομφαλό της γης… ".

  16. Στην " Αρχαία Πόλη " προβλέπεται να κτιστεί ο ναός του Απόλλωνα , του Ήφαιστου , του Θησέα , του Άρη , ο βωμός των 12 θεών κ.ο.κ. Θα υπάρχει ακόμη και μέγαρο του " Οικουμενικού Διαλογισμού ". Η αρχαία Ελλάδα θα έχει έτσι " ένα ολοκληρωμένο πνευματικο-καλλιτεχνικό ζωντανό κύτταρο , πηγή φωτός , που θα καταυγάσει τα σκοτάδια των καιρών μας… Ήρθε η στιγμή , η οικουμένη ολόκληρη… , η ανθρωπότητα σύσσωμη ν' αποχτήσει το λίκνο της… Η αρχαία πόλη είναι μια κραυγή αλήθειας : Άνθρωποι όλου του κόσμου…ενωθείτε… " (Όλυμπος 1/1985).

  17. Το περιοδικό " Οικοτοπία " , (τεύχος 5 , Νοέμβριος 1989), γράφει ότι ήδη το σωματείο " Όλυμπος , Παγκόσμιο Πνευματικό Κέντρο " , που εδρεύει στον Όλυμπο και είναι ειδωλολατρικό κέντρο , έκανε τις ανάλογες προσπάθειες για το κτίσιμομιας ολόκληρης αρχαίας παγανιστικής (ειδωλολατρικής) πόλης σε περιοχή του όρους , που θα διαθέτει πανεπιστήμια , ακαδημίες , σχολές καλών τεχνών , σε αναπαράσταση αρχαίες φιλοσοφικές Σχολές , μουσεία , βιβλιοθήκες , θέατρο , μαντείο , αγορά , βωμό 12 θεών κ.λ.π. Θα περιλαμβάνει δηλαδή σε μνημειακή αναβίωση όλο τον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Όνειρό τους είναι να πραγματοποιηθεί εκεί η " Ιθάκη της παγκόσμιας συμφιλίωσης " και η " σκέψη " της ανθρωπότητας να ενωθεί στον ναό του Ολυμπίου Διός. Έχουν γίνει και συμπόσια και διεθνείς συναντήσεις για τον σκοπό αυτό ".

  18. 3. Τα τελευταία χρόνια συμβαίνουν γεγονότα που επισημαίνουν αυτή τη νέο-ειδωλολατρική τάση. Τέτοια είναι ο ειδωλολατρικός γάμος με σπονδές στο Δία , στην Αφροδίτη , στη Δήμητρα " για το καλό της νεώτερης Ελλάδας και την υπερηφάνεια των Νεοελλήνων ", καθώς και ειδωλολατρική βάπτιση στον Όλυμπο ( Εικόνες 140/1987 και 14-9-1988 ) , ενώ στο Παρίσι ιδρύθηκε από τον νεο-ειδωλολάτρη Δημήτρη Δελή ο πρώτος πολυθειστικός ναός για την λατρεία των 12 θεών του Ολύμπου, διότι ο πολυθεϊσμός κατά τη γνώμη του " απελευθερώνει τον άνθρωπο από οποιονδήποτε ηθικό νόμο. Βάζει την ηθική του πάνω στη φύση και πουθενά αλλού. Δεν έχει την έννοια του καλού και του κακού. Υπάρχει μόνο η έννοια του ωραίου και του άσχημου… " ( Ένα , 19/1988 , σ. 120-124 ). ( Βλέπε το βιβλίον του π. Γ. Μεταλληνού , Σύγχυση-Πρόκληση-Αφύπνιση , εκδ. Αρμός , 1991 ).

  19. Οι Έλληνες Δωδεκαθεϊστές και Νέο-ειδωλολάτρες " έχουν τους αντίστοιχους αδελφούς " εν πνεύματι " στο Πακιστάν , στο Αφγανιστάν και στα Ιμαλάια της Ινδίας. Λάτρης του Δία , της Αθηνάς , του Ερμή , της Ίσιδας , του Όσιρι , του Μίθρα , του Ολυμπιακού Δωδεκάθεου και του Αιγυπτιακού Πάνθεου , έχουν πολλές φορές συναντηθεί μέχρι σήμερα στο Σούνιο , στο Ναό του Ποσειδώνα , και στα Γεράνεια Όρη , για να τιμήσουν τον ειδωλολάτρη αυτοκράτορα Ιουλιανό τον Παραβάτη , να θυσιάσουν σε ανύπαρκτες θεϊκές υπάρξεις και να αναπέμψουν ικεσίες σε μικρές πλέον " υπεράνθρωπες οντότητες "(Απόλλωνα , Άρτεμη κ.τ.π.), με την ευκαιρία της παγανιστικής εορτής των " δύο ηλιοστασίων " και των " δύο ισημεριών " , προσκυνώντας τις μαρμάρινες προτομές τους ". ( Νέο-παγανισμός , φυλ. Ι.Μ.Σύρου ).

  20. Όλες αυτές οι ομάδες των Δωδεκαθεϊστών και Νεο-ειδωλολατρών εντάσσονται στο χώρο του αποκρυφισμού και του νεοπαγανισμού , που έχει τις ρίζες του στον Ρομαντισμό του 19ου αιώνα. Συμπλέκονται , συμπλέουν και προωθούνται από το παγκόσμιο κίνημα της " Νέας Εποχής " και τις ανάλογες οργανώσεις του , όπως η οργάνωση " Ιάμβλιχος "," Ελληνική Πυθαγόρεια Φιλοσοφική Εταιρεία ", " Νέα Ακρόπολη ", " Ευρωπαϊκό Κέντρο Ερμηνείας Αρχαίου Δράματος " κ.ά. Υπάρχουν πληροφορίες για σχεδιασμούς και ενέργειες των Δωδεκαθεϊστών εν όψει των Ολυμπιακών αγώνων του 2004 , προκειμένου να εντυπωσιάσουν και να δώσουν το παρόν , σε ανάλογες ειδωλολατρικές τελετές , όπως η τελετή της αφής της ολυμπιακής φλόγας με επίκληση στο Δία κ.ά.

  21. Β΄ Η απάντηση της Εκκλησίας.

  22. 1. Ως απάντηση στους Δωδεκαθεϊστές και Νέο-ειδωλολάτρες θα θυμίσω ένα γεγονός από τη ζωή του αυτοκράτορα Ιουλιανού του Παραβάτη ( 361-363 μ.Χ. ), που όπως είναι γνωστό προσπάθησε να ξαναζωντανέψει την αρχαία ειδωλολατρική θρησκεία που ήταν νεκρή. Στο προάστιο Δάφνη της Αντιόχειας , όπου υπήρχε εγκαταλελειμμένος ναός του θεού Απόλλωνα , οργάνωσε θεαματικές τελετές θυσίας με τον ίδιο προσφέροντα τη θυσία , προς τιμή του θεού. Στο βωμό όμως τον περίμενε μόνον ένας ειδωλολάτρης ιερέας με μία χήνα ως σφάγιο!!! Ο λαός τον περιφρόνησε και τον αποδοκίμασε. Είχε παρέλθει ανεπιστρεπτί η ειδωλολατρία και η μυθολογία της. Είχε λάμψει το φως και η αλήθεια του Χριστού στις καρδιές των ανθρώπων. Η προσπάθεια του αυτοκράτορα ήταν ουτοπική και ανεδαφική. Είναι ένα ζωντανό παράδειγμα και για τους σημερινούς Δωδεκαθεϊστές και ειδωλολάτρες , που πρέπει να τους προβληματίζει υπεύθυνα. Οι κινήσεις τους είναι μία ματαιοπονία , όπως του αυτοκράτορα Ιουλιανού.

  23. Μαζί με το γεγονός αυτό δεν πρέπει να ξεχνούν και την απάντηση που έδωσαν οι ειδωλολάτρες ιερείς του μαντείου των Δελφών στον Ιουλιανό , που ζήτησε με αντιπροσώπους του χρησμό , για την προσπάθειά του να αναβιώσει την αρχαία ειδωλολατρική θρησκεία με βάση την πίστη του στο θεό Ήλιο ( Μίθρα ). Οι ιερείς απάντησαν : " Είπατε τώ Βασιλεί χαμαί πέσε δαίδαλος αυλά , ουκέτι Φοίβος έχει καλύβαν , ου μάντιδα δάφνην , ου παγάν λαλαίουσαν απέσβετο και λάλον ύδωρ ".Με άλλα λόγια, είπαν ότι είναι αδύνατη πλέον η αναζωογόνηση της ειδωλολατρίας. Η προσπάθεια εξέφραζε έναν ανεδαφικό ρομαντισμό. Η αλήθεια και το φως ήρθε στον κόσμο με τον Χριστό η σκιά και το ψεύδος της ειδωλολατρίας έφυγε.Τα είδωλα πλέον είναι χωμένα στο χώμα. Τα γκρέμισε, με τη δύναμή του , ο Υιός του ζωντανού Θεού , ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός και η Εκκλησία του , που είναι το " αμόνι που κατέτριψε όλα τα σφυριά " , όλους τους εχθρούς του Χριστού.

  24. 2. Η ειδωλολατρία είναι μία νηπιακή περίοδος της αρχαίας ελληνικής σκέψης , που αποδοκιμάστηκε από τους ίδιους τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους. Η αρχαία ελληνική σκέψη , καθόσον ωρίμαζε προοδευτικά , πέρασε , από το μύθο , τη φαντασία και τον νηπιασμό , στη λογική , τη φιλοσοφία και την κριτική σκέψη απόρριψης της μυθολογίας , για να δεχτεί , τελικά , την μόνη αλήθεια του Θεού που έγινε άνθρωπος , δηλαδή του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού και της Εκκλησίας του. Έτσι έφτασε στην τέλεια ωριμότητα και ολοκλήρωσή της. Γι' αυτό , εύστοχα , ειπώθηκε ότι " το ελληνικό πνεύμα ολοκληρώθηκε μέσα στην Εκκλησία " ( Γ. Φλορόφσκι.).

  25. Η δραστηριότητα των αρχαίων θεών , όπως , εύστοχα , παρατήρησε ο αρχαίος φιλόσοφος , θεολόγος και ποιητής Ξενοφάνης ο Κολοφώνιος ( 570-475 π.Χ. ) , ήταν " κλέπτειν , μοιχεύειν τε και αλλήλους απατεύειν ". Για το λόγο αυτό , οι αρχαίοι Έλληνες πρόγονοί μας ανεζήτησαν το "όντως Ον" ( Πλάτων ) , το " Εν " ( Παρμενίδης-Ζήνων ) , μίλησαν για το " Λόγο " ( Ηράκλειτος ) , για το "πρώτο κινούν ακίνητον " ( Αριστοτέλης ) , " για ένα Θεό , που θα στείλει στον κόσμο τον Μεσσία του , για να ξυπνήσει με την αλήθειά του τον κόσμο από τον βαθύ ύπνο της άγνοιας που βρισκόταν " ( Σωκράτης ) " για ένα Θεό που θα πάρει πάνω του τα βάσανα των ανθρώπων και θα τους λυτρώσει " ( Αισχύλος ) , και εγκατέλειψαν την ειδωλολατρία και τους θεούς της , " που ήσαν προσωποποιήσεις της μέθης , της αιμομιξίας , της αρπαγής , της μοιχείας , της λαγνείας , του δόλου , της ωμότητας , της οργής " και εδίδασκαν τους ανθρώπους να κάνουν τα ίδια. ( Μ. Αθανάσιος , κατά Ειδώλων ). Την απάντηση στον βαθύ και υψηλό προβληματισμό τους την βρήκαν στον Ιησού Χριστό , που είναι " ο Ων " ," ο Λόγος " ," ο προσδοκώμενος Λυτρωτής ", " η Αλήθεια " , " το αληθινόν Φώς " ( Ιωάν. 1.1-18 πρλ. ). Με δυο λόγια οι σοφοί προγονοί μας , " μετά λόγου " , αρνήθηκαν και εγκατέλειψαν τους θεούς της φαντασίας , του μύθου και της φιλοσοφίας και πίστεψαν στον αληθινό και ζωντανό Θεό της ιστορίας , "τον σαρκωθέντα εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου".

  26. Οι Δωδεκαθεϊστές και Νέο-ειδωλολάτρες θέλουν να επιστρέψουν στους μύθους και τον νηπιασμό , στα νεκρά και άφωνα είδωλα. Η πρότασή τους είναι επιστροφή στο σκότος , την άγνοια και τη μαγεία , δηλαδή στην τυραννία του Διαβόλου. Είναι όμως εκ των προτέρων η προσπάθειά τους καταδικασμένη σε αποτυχία , όπως του Ιουλιανού του Παραβάτη. Το νερό δε γυρίζει πίσω… " Η αλήθεια ήλθε , η σκιά παρέδραμε… Οι εν σκότει και σκιά εύρομεν την αλήθειαν. .Εμαράνθησαν οι των μύθων ποιηταί ".

  27. 3. Εμείς οι πιστοί ας μένουμε εδραίοι στην αλήθεια του Χριστού και στην Εκκλησία μας , που μας σώζει από το ψέμα , το κακό , την αμαρτία , το διάβολο και το θάνατο και μας χαρίζει ανάσταση και αιώνια ζωή. Εμείς οι πιστοί ας ακούμε το λόγο του Θεού που είναι η αλήθεια και αυτός ας μας κατευθύνει. Η Αγία Γραφή λέγει ότι οι θεοί της ειδωλολατρίας είναι άψυχοι και αναίσθητοι , φανταστικοί , ανύπαρκτοι και ψευδείς , κατασκευάσματα της φαντασίας των ανθρώπων. " Τα είδωλα των εθνών αργύριον και χρυσίον έργα χειρών ανθρώπων στόμα έχουσι και ου λαλήσουσιν , οφθαλμούς έχουσι και ουκ όψονται , ώτα έχουσι και ουκ ενωτισθήσονται , ουδέ γαρ εστί πνεύμα εν τω στόματι αυτών " ( Ψαλμ. 134 , 15-17 ). Γι' αυτό είναι ρητή και κατηγορηματική η απαγόρευσή τους από τον ζωντανό Θεό στην πρώτη εντολή του Δεκαλόγου " Ουκ έσονταί σοι έτεροι θεοί πλην εμού… Ου ποιήσεις σεαυτώ είδωλον… " ( Εξ. 20.2-5 ). Η Καινή Διαθήκη καταδικάζει την ειδωλολατρία και συμβουλεύει τους πιστούς να είναι μακριά από τα είδωλα και τις ειδωλολατρικές τελετές ( Α΄ Κορ. 10,14. Α΄ Πέτ. 4,23 ) , να μην έχουν συναναστροφές με ειδωλολάτρες ( Α΄ Κορ. 5,10-11 ) και κατηγορηματικά διδάσκει ότι οι ειδωλολάτρες είναι καταδικασμένοι και θα στερηθούν τη Βασιλεία του Θεού ( Α΄ Κορ. 6,9. Αποκ. 21,8. 22,15 ). Για το λόγο αυτό και συνιστά να φυλάσσονται οι πιστοί από τα είδωλα : " Φυλάξατε εαυτούς από των ειδώλων " ( Α΄ Ιωάν. 5,21 ) και να μην δίνουν σημασία στους μύθους : " Μη προσέχειν μύθους " ( Α΄ Τιμ. 1,4 ).

  28. Με τη γέννηση του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού ήρθε στον κόσμο " το Φώς του κόσμου ", " η οδός και η αλήθεια και η ζωή " ( Ιωάν. 8,12. 14,6 ) και έφυγε μακριά το σκοτάδι της ειδωλολατρίας , το ψεύδος της φιλοσοφίας και ο θάνατος της αμαρτίας : " Ο λαός ο καθήμενος εν σκότει είδε φως μέγα και τοις καθημένοις εν χώρα και σκιά θανάτου φως ανέτειλεν αυτοίς " ( Ματθ. 4,16 ) " Εγώ γι' αυτό γεννήθηκα και γι' αυτό ήρθα στον κόσμο , για να φανερώσω την αλήθεια, όποιος αγαπάει την αλήθεια πιστεύει στα λόγια μου ", είπε ξεκάθαρα ο Χριστός ( Ιωάν. 18,37 ). Με το Χριστό , πλέον , " η ζωή πολιτεύεται " , η χαρά , η ελπίδα , η ανάσταση και η αιώνια ζωή. Ο Θεός δεν ανακαλύπτεται από τη φαντασία και τη λογική του ανθρώπου , αλλά αποκαλύπτεται ο Ίδιος σ' αυτόν , όποτε κρίνει . " Όταν ήλθε η κατάλληλη στιγμή που είχε καθορίσει ο πατέρας Θεός , απέστειλε τον Υιόν του ο οποίος γεννήθηκε από μια γυναίκα… " ( Γαλ. 4,4 ). Ο Χριστός είναι ο φανερωμένος Θεός. Για το λόγο αυτό αποτελεί το θεμέλιο και την ελπίδα της ζωής όλου του κόσμου και του κάθε ανθρώπου.

  29. Αυτή την αλήθεια τονίζουν και διδάσκουν παντού οι Άγιοι Απόστολοι. " Κανένας δεν μπορεί να βάλει άλλο θεμέλιο στη ζωή εκτός από αυτό που υπάρχει και που είναι ο Ιησούς Χριστός… Προσέχετε καλά , να μη σας εξαπατήσει κανείς με τα δόλιους και κούφιους συλλογισμούς της ανθρώπινης σοφίας , που στηρίζεται σε ανθρώπινες παραδόσεις και σε μια λαθεμένη πίστη προς τα στοιχεία του κόσμου και όχι στη διδασκαλία του Χριστού. Γιατί μόνο στο Χριστό κατοικεί σωματικά όλη η θεότητα ". ( Α΄ Κορ. 3,11. Κολ. 2,8-9 ),λέγει ο Απόστολος Παύλος. " Από κανέναν άλλο δεν μπορεί να προέλθει η σωτηρία , ούτε υπάρχει άλλο πρόσωπο κάτω από τον ουρανό δοσμένο στους ανθρώπους , με το οποίο να μπορούμε να σωθούμε ". ( Πραξ. 4,12 ), εδίδασκε ο Απόστολος Πέτρος και έλεγε χαρακτηριστικά ότι οι Απόστολοι δεν κήρυτταν περίτεχνους μύθους στους ανθρώπους και ούτε τους καλούσαν να πιστέψουν σε μύθους , αλλά τη ζωντανή αλήθεια για το Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό , που έζησαν εμπειρικά . " Ου γαρ σεσοφισμένοις μύθοις εξακολουθήσαντες εγνωρίσαμεν ημίν την του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού δύναμιν και παρουσίαν , αλλ' επόπται γενηθέντες της Εκείνου μεγαλειότητος… " ( Β΄ Πετ. 1.16-18 ). Τα ίδια εδίδασκε και ο Απόστολος Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος . " Σας γράφουμε και σας κηρύττουμε για το Χριστό , που είδαμε με τα μάτια μας , που ακούσαμε με τα αυτιά μας , που αγγίξαμε με τα χέρια μας… " ( Α΄ Ιωάν. 1,1 ).

  30. Συμπέρασμα.

  31. Ας αγρυπνούμε και ας κρατάμε την πίστη μας ανόθευτη. Ας αγωνιζόμαστε με ευπρέπεια , πίστη και θάρρος κατά των εχθρών του Χριστού , όπως έκαναν οι Άγιοι Απόστολοι και οι Πατέρες της Εκκλησίας. Η πίστη μας είναι ο μοναδικός ατίμητος θησαυρός μας , που φυλάσσει και διδάσκει η Εκκλησία μας. Ας ζούμε την πίστη μας μέσα στην Εκκλησία , που είναι " ο στύλος και το εδραίωμα της αληθείας "( Α΄ Τιμ. 3,15 ).Ας θυμόμαστε τα λόγια του σοφού θεολόγου . " Όταν αισθάνομαι μέσα στην Εκκλησία , τότε βρίσκομαι μέσα στην αλήθεια " ( Γ. Φλορόφσκι ). Έξω από την Εκκλησία δεν υπάρχει αλήθεια , φως και σωτηρία. Ο Χριστός είναι ο Παντοδύναμος και Ισχυρός ζωντανός Θεός, ο οποίος " Εξήλθε νικών και ίνα νικήση " ( Απ. 6,2 ). Ας ακούσουν οι Δωδεκαθεϊστές και Νεο-ειδωλολάτρες τη φωνή Του προς τον πρώην διώκτην του Σαούλ και μετά Απόστολόν του Παύλον : " Σαούλ Σαούλ , γιατί με καταδιώκεις ; Είναι οδυνηρό για σένα να κλοτσάς στα καρφιά " ( Πραξ. 26,14 ) και ας σταματήσουν την προσπάθειά τους. " Προς κέντρα λακτίζουν " και είναι οικτρό γι' αυτούς. Είναι καταδικασμένοι σε αποτυχία και γελοιοποίηση. " Ας αφήσουν τα νεκρά και άφωνα είδωλα και ας επιστρέψουν στη λατρεία του ζωντανού και αληθινού Θεού της Εκκλησίας " ( Α΄ Θεσ. 1,9-10 ) , όπως και οι σοφοί πρόγονοί μας. Δεν είναι πιο έξυπνοι και σοφοί από αυτούς. Διαφορετικά , ματαιοπονούν.

ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΗΣΕΩΣ

ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΗΣΕΩΣ
Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Φλωρόφσκυ

ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ μήνυμα ἦταν ἀπὸ τὴν ἀρχὴ μήνυμα σωτηρίας καὶ γι᾿ αὐτὸ ὁ Κύριός μας ἀρχικὰ χαρακτηρίστηκε ὡς ὁ Σωτήρας, ὁ ῾Οποῖος λύτρωσε τὸν λαό Του ἀπὸ τὰ δεσμὰ τῆς ἁμαρτίας καὶ τῆς φθορᾶς. Τὸ ἴδιο τὸ γεγονὸς τῆς Σαρκώσεως ἑρμηνευόταν συνήθως ἀπὸ τὴν πρώτη χριστιανικὴ θεολογία μέσα στὴν προοπτικὴ τῆς Λυτρώσεως. 
Εσφαλμένες ἀντιλήψεις γιὰ τὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ, μὲ τὶς ὁποῖες ἡ πρώτη ᾿Εκκλησία ἔπρεπε νὰ παλέψει, ἀποδοκιμάστηκαν καὶ ἀπορρίφθηκαν ἀκριβῶς ὅταν αὐτὲς ἔτειναν νὰ ὑποσκάψουν τὴν πραγματικότητα τῆς Λυτρώσεως τοῦ ἀνθρώπου. 
Θεωρήθηκε γενικὰ ὅτι ἡ ἴδια ἡ ἔννοια τῆς Σωτηρίας ἦταν ὅτι ἡ προσωπικὴ ἕνωση μεταξὺ Θεοῦ καὶ ἀνθρώπου ἀποκαταστάθηκε, καὶ ἄρα ὁ Λυτρωμένος ἔπρεπε νὰ ἀνήκει ὁ ῎Ιδιος καὶ στὶς δυὸ πλευρές, δηλαδὴ νὰ εἶναι συγχρόνως θεῖος καὶ ἀνθρώπινος, γιατὶ διαφορετικὰ ἡ σπασμένη κοινωνία μεταξὺ Θεοῦ καὶ ἀνθρώπου δὲ θὰ εἶχε ἀποκατασταθεῖ. 


Αὐτὴ ἦταν ἡ κύρια γραμμὴ σκέψεως τοῦ ῾Αγίου ᾿Αθανασίου στὸν ἀγώνα του κατὰ τῶν ᾿Αρειανῶν, τοῦ ῾Αγίου Γρηγορίου τοῦ Ναζιανζηνοῦ στὴν πολεμική του κατὰ τοῦ ᾿Απολλιναρισμοῦ, καὶ ἄλλων συγγραφέων τοῦ Δʹ καὶ Εʹ αἰώνα. «Εκεῖνο σώζεται ποὺ ἑνώνεται μὲ τὸ Θεό», λέγει ὁ ῞Αγιος Γρηγόριος ὁ Ναζιανζηνός. Η λυτρωτικὴ ἄποψη καὶ ἐπίδραση τῆς Σαρκώσεως τονίστηκαν μὲ ἔμφαση ἀπὸ τοὺς Πατέρες. 


.paterikiorthodoxia.



ΣΧΟΛΙΟ: Άς προσέξουμε κατ'αρχάς αυτό τό λεπτό σημείο.

 "Δέν ἀποκαταστάθηκε ἡ προσωπικὴ ἕνωση μεταξὺ Θεοῦ καὶ ἀνθρώπου". 
Δέν ήταν ενωμένος ο Αδάμ μέ τόν Κύριο.
Αμέθυστος

Έχασαν το όραμά τους οι Έλληνες, λέει η Αρβελέρ

Έχασαν το όραμά τους οι Έλληνες, λέει η Αρβελέρ «Χωρίς μνημόνιο, αλλά μετά;»

«Χωρίς μνημόνιο, αλλά μετά;»

«Αυτό που με φοβίζει πολύ είναι ένα είδος αδράνειας. Νομίζεις ότι οι Έλληνες έχουν πάθει καθίζηση. Δεν υπάρχει ένα όραμα. Μνημόνιο-όχι μνημόνιο. Το μνημόνιο είναι όραμα; Τι θα πεις στα παιδιά; Όχι μνημόνιο, καλά, αλλά μετά; Πολύ περισσότερο απ’ όλα με φοβίζει ότι έχασαν οι Έλληνες τη δυνατότητα -όχι της ελπίδας, την οποία έχουν εναποθέσει στους ξένους- αλλά του οράματος», υπογραμμίζει μεταξύ άλλων η διαπρεπής Ελληνίδα του εξωτερικού, βυζαντινολόγος, ακαδημαϊκός και πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κέντρου Δελφών Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ, σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η πρώτη γυναίκα πρύτανης της Σορβόνης, η οποία τιμήθηκε από τον Πρόεδρο της Γαλλίας, Φρανσουά Ολάντ, με τον "Μεγαλόσταυρο", μίλησε για την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό, για την αδράνεια των Ελλήνων, για την πορεία της Ευρώπης, αλλά και τον μεγάλο της φόβο, τη «Χρυσή Αυγή».
Αναφερόμενη στην εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό, η κ. Αρβελέρ σημειώνει: «Αλλιώς μας βλέπει ένας καθηγητής πανεπιστημίου ή ένας φοιτητής κι αλλιώς ένας εργάτης, ο οποίος σου λέει, "γιατί εγώ να δουλεύω για τους Έλληνες;". Είχα πάρει ένα ταξί πρόσφατα στο Παρίσι και μου λέει ο ταξιτζής "κυρία Αρβελέρ, πρέπει να βοηθήσουμε τους Ισπανούς γιατί είναι εργατικοί, κάνουν ό,τι πρέπει, όχι σαν τους Έλληνες. Σε ένα μέρος του κόσμου, το οποίο δεν έχει να κάνει ούτε με τον χτεσινό πολιτισμό ούτε με τον αυριανό, αλλά έχει να κάνει με την καθημερινότητα, βγάζω το ψωμί μου, δεν το βγάζω, έχω οικογένεια, είμαι άνεργος, αυτοί σου λένε "φτάνει πια". Από την άλλη μεριά σου λένε "οι Έλληνες κάνουν ότι μπορούν και μας δώσανε τα φώτα τους στο παρελθόν". Το θέμα, πάντως, είναι ότι χάσαμε την αίγλη, ότι ήμασταν αυτοί οι οποίοι κάνανε την καλύτερη αντίσταση, αυτοί που γέννησαν τη δημοκρατία. Τώρα σου λένε "δώσατε, αλλά φτάνει πια"».

"Δεν είσαι άνθρωπος, είσαι πακέτο Ντελόρ"


"Οι Έλληνες αυτή τη στιγμή πάνε με όποιον δίνει τα λεφτά. Είναι άσχημο αυτό, αλλά αυτή είναι η αλήθεια. Θυμάμαι μία μέρα ταξίδευα με τον Ντελόρ και μου λέει "πες μου λίγα πράγματα για την Ελλάδα". "Είναι μία χώρα, όπου δεν είσαι άνθρωπος, είσαι πακέτο, το πακέτο Ντελόρ" του απάντησα. Η Ευρώπη δεν είναι μόνο τα χρήματα που δίνει. Η Ευρώπη έχει υποχρεώσεις, αλλά και εμείς έχουμε υποχρεώσεις απέναντί της. Αν ρωτήσεις έναν Έλληνα ποιες είναι οι υποχρεώσεις που έχουμε απέναντι στην Ευρώπη, δεν θα σου απαντήσει κανείς. Εκείνο που περιμένουμε είναι η Ευρώπη να μας ζήσει, να μας θρέψει, τα πακέτα Ντελόρ, το ΕΣΠΑ", σημειώνει η κα. Αρβελέρ.

"Αυτό που με φοβίζει πολύ είναι ένα είδος αδράνειας. Νομίζεις ότι οι Έλληνες έχουν πάθει καθίζηση. Δεν υπάρχει ένα όραμα. Μνημόνιο-όχι μνημόνιο. Το μνημόνιο είναι όραμα; Τι θα πεις στα παιδιά; Όχι μνημόνιο, καλά, αλλά μετά; Λοιπόν, αυτό με φοβίζει πολύ περισσότερο απ’ όλα. Ότι έχασαν οι Έλληνες τη δυνατότητα -όχι της ελπίδας, την οποία έχουν εναποθέσει στους ξένους- αλλά του οράματος. Εγώ γνώρισα την κατοχή. Για να πάω στο σχολείο περνούσα πάνω από πτώματα πεινασμένων ανθρώπων, τα οποία μάζευε ένα καροτσάκι του δήμου. Λοιπόν, όταν μου λένε ότι υπάρχει κρίση, γελώ".
Και εξηγεί: «Νομίζω ότι φταίει η εμφυλιακή κρίση. Δεν πάψαμε ποτέ να είμαστε σε εμφύλιο πόλεμο. Δεν πάψαμε ποτέ να έχουμε αυτόν το διχασμό. Να σας πω ένα παράδειγμα. Είμαι πρόεδρος του διεθνούς ιδρύματος Σοστάκοβιτς, ο οποίος είναι ίσως ο μεγαλύτερος μουσικός της εποχής μας. Έχει κάνει την ενορχήστρωση του ύμνου του ΕΛΑΣ. Είπα να τη φέρω στην Ελλάδα και μου λένε: "Δεν μπορούμε να παίξουμε τον ύμνο του ΕΛΑΣ σε δημόσιο κτίριο". Αν μετά από 60 χρόνια έχουμε φτάσει εκεί, είναι γιατί τα έχουμε κουκουλώσει όλα. Δεν έχουμε κάνει -αυτό που λένε οι ψυχολόγοι- την περίοδο του πένθους. Δηλαδή, ουδέποτε δώσαμε στον εαυτό μας τον καιρό να σκεφτεί τα πράγματα με κάποια απόσταση και να κλάψει, ή να γελάσει, γι αυτά που έχει κάνει. Λοιπόν, από αυτή τη στιγμή και έπειτα, χωρίς παιδεία, με μία οικογένεια διαλυμένη, με ένα όραμα, το οποίο είναι μόνο το "τι θα έχω", δεν πάμε πουθενά. Κάποτε είπα κάτι και μου θύμωσε όλος ο κόσμος. Ότι περάσαμε από τα τσαρούχια στα Tod’s. Είναι μία ατάκα που όμως αν την αναλύσεις έχει αλήθεια. Από τις σκηνές της κατοχής φτάνουμε στο "πάρε δάνειο", "πάρε αυτοκίνητο", "πάρε και δεύτερο και τρίτο". Εγώ μόνο στην Ελλάδα βλέπω οικογένειες να έχουν δύο αυτοκίνητα, ένα μονό και ένα ζυγό».

Η Ευρώπη και οι BRICS

Η ακαδημαϊκός αναφερόμενη στην πορεία της Ευρώπης και το αντιευρωπαϊκό κλίμα που αναπτύσσεται, είπε:

«Η Ευρώπη ήταν ο χώρος, ο οποίος μονοπωλούσε την παγκόσμια ιστορία. Αυτό έπαψε. Η Ευρώπη δεν μονοπωλεί την παγκόσμια ιστορία, πράγμα που σημαίνει -κατά τους ιστορικούς- μία παρακμή, η οποία είναι οικονομική, πολιτιστική, δημογραφική και ηθική. Λοιπόν, διατείνομαι ότι η Ευρώπη έχοντας χάσει ακριβώς τον πρωτεύοντα ρόλο στην παγκόσμια ιστορία, μετακινήθηκε ο πρωταγωνιστής δυτικά, εννοώντας την Αμερική, αλλά και ανατολικά. Η Ευρώπη έχει γίνει ένας κεντρώος χώρος, χωρίς να είναι κεντρικός. Αλλού "παίζονται" τα πράγματα. Η Ευρώπη είχε μια δυνατότητα ίσως, να γίνει "μεσο -αντλάντικ". Δηλαδή, να είναι με την Αμερική το ίδιο πράγμα, άλλωστε η Αμερική δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα αποκύημα της Ευρώπης και θρησκευτικό και πολιτικό και εθνικό. Δηλαδή, θα μπορούσε να έχει τον Ατλαντικό ως κέντρο και να είναι Ευρώπη και Αμερική μαζί. Αυτό όμως χάθηκε, τέλειωσε, γιατί οι Αμερικανοί κοιτάνε πια από την άλλη μεριά. Κοιτάνε περισσότερο από τον Ειρηνικό και πέρα. Και από την άλλη έχουμε την άνοδο των BRICS(Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα και Νότια Αφρική). Οι BRICS είναι παγκόσμιοι τώρα, οπότε η Ευρώπη έχει καταντήσει ένα ακρωτήριο της Ασίας. Το τελευταίο ακρωτήριο της Ασίας.
Οι Ευρωπαίοι πρέπει να καταλάβουν ότι πρέπει να έχουν μια ευρωπαϊκή ταυτότητα, δηλαδή ευρωπαϊκό συμφέρον, κοινό συμφέρον, γιατί δεν υπάρχει πόλεμος μεταξύ αυτών που έχουν το ίδιο συμφέρον. Αν το καταλάβουν ότι έχουν συμφέρον να γίνουν ένα, τότε ίσως γίνουνε ένας από τους BRICS, να προσθέσουμε και ένα έψιλον. Αλλά αυτή τη στιγμή ο καθένας είναι για την πάρτη του. Η Ευρώπη, όμως, είναι το πρώτο πολιτικό μόρφωμα, το οποίο είναι πολυεθνικό χωρίς να είναι αποτέλεσμα στρατιωτικής επέμβασης.

Από εκεί και πέρα αν οι Έλληνες γίνονται αντι-ευρωπαίοι, επειδή ακριβώς σταματάνε οι βοήθειες και έχουμε την τρόικα, αυτό είναι ελληνικό πρόβλημα και όχι ευρωπαϊκό.
Αλλά σε ευρωπαϊκό επίπεδο υπάρχει κάτι που με φοβίζει πολύ. Έγινε μια μεγάλη δημοσκόπηση από επίσημους οργανισμούς σε 35 κράτη. "Τι πιστεύουν οι νέοι και για ποιο πράγμα θα ήθελαν να πεθάνουν". Οι μόνοι οι οποίοι απάντησαν ότι θα θέλανε να πεθάνουν για την πατρίδα τους είναι οι Τούρκοι. Ούτε Γάλλοι, ούτε Άγγλοι, ούτε Έλληνες. Λοιπόν, αυτή η αποξένωση, όχι από τον πατριωτισμό, αλλά από ένα είδος υπερηφάνειας να κρατήσουμε αυτό μας δώσανε οι παππούδες μας, είναι πρόβλημα».

Ο φόβος για τη Χρυσή Αυγή

«Η "Χρυσή Αυγή" καλπάζει, όπως και η Χαμάς στην Παλαιστίνη, τονίζει η διαπρεπής ελληνίδα. Είσαι μεγάλη γυναίκα, πας να πάρεις τις πέντε πεντάρες σου και σε περιμένει ο πεινασμένος μετανάστης να σου τις πάρει, σε παίρνει το αγόρι της Χρυσής Αυγής, σε πηγαίνει πιο κάτω, οπότε το λες στον εγγονό, στην κόρη, στον γιο. Δεν ήρθαν οι δικοί σου να σε πάνε και σε πήγε η "Χρυσή Αυγή".
Oπότε να ψηφίσουμε "Χρυσή Αυγή", γιατί αυτοί θα πηγαίνουν στη θέση μας, αντί να παίρνουμε εμείς την γιαγιά την παίρνουν αυτοί. Δεν έχει εθνικό χαρακτήρα η "Χρυσή Αυγή", γιατί αν είχε θα είχε μια άλλη στάση απέναντι στο μεταναστευτικό κίνημα. Και αυτό είναι το μόνο πράγμα, που φοβίζει τους Ευρωπαίους. Δεν τους φοβίζει η οικονομική κρίση, άλλωστε όλοι περνάνε οικονομική κρίση, αλλά η "Χρυσή Αυγή" δεν θα περάσει στην Ευρώπη.
Έχει καταντήσει η Ελλάδα να είναι ένα υπόδειγμα ρατσισμού για τους ξένους. Αν ρωτήσεις ποια είναι η πιο ρατσιστική χώρα στην Ευρώπη, θα σουν πουν αμέσως η Ελλάδα. Αλλά έχουν άδικο οι Ευρωπαίοι γιατί η Ελλάδα είναι η μόνη ανοιχτή χώρα. Είναι το πέρασμα όλων. Πάντως, αν δεις την παγκοσμιότητα στην καλή της εκδοχή, δεν υπάρχει πια ξένος».

Ερμηνεύοντας παλαιότερη δήλωσή της ότι «έχουμε χρόνο ως τον Σεπτέμβριο», τονίζει: «Είχα πει ότι έχουμε χρόνο ως τον Σεπτέμβριο, ως τις γερμανικές εκλογές να κάνουμε κάτι, γιατί υπάρχουν πολλές φωνές που λένε "γιατί να θρέφουμε τους Έλληνες; Στοιχίζουν 4.500 ευρώ για κάθε Ευρωπαίο". Σου λένε "κάντε και κάτι" κι εμείς δεν έχουμε κάνει κάτι μέχρι τώρα».

Για την επικαιρότητα: ΕΡΤ, εκλογές, κυβέρνηση και αντιπολίτευση

Η κα. Αρβελέρ εξέφρασε την αισιοδοξία της για την πορεία της Ελλάδας, ενώ σχολιάζοντας το κλείσιμο της ΕΡΤ, είπε: «Ήταν τραγικό αυτό για τη χώρα προς τα έξω. Μαύρο στην ΕΡΤ. Με ρώτησαν οι Γάλλοι δημοσιογράφοι "τι έγινε" και τους είπα "δεν υπάρχει εθνικός αερομεταφορέας, δεν υπάρχει εθνική τηλεόραση, ε, μένει ο εθνικός ύμνος". Δεν έχουν κάνει μελέτη πουθενά, να πούνε είναι τόσοι, κοστίζουν τόσο, πρέπει γίνει αυτό. Είναι πράγματα να αρχίζει ο κακομοίρης, ο Μητσοτάκης, από την αρχή; Αν με ρωτούσες από πού να αρχίσουμε, θα σου έλεγα ότι αν ο Μητσοτάκης κάνει καλή δουλειά, νομίζω θα την κάνει, θα καταφέρουμε κάτι. Νομίζω ότι αν δεν τα καταφέρει αυτός, δεν θα τα καταφέρει κανένας. Είμαι αισιόδοξη.
Νομίζω ότι οι δυο τους τώρα, Σαμαράς και Βενιζέλος, θα τα καταφέρουν, αλλά δεν θα είμαι αισιόδοξη αν η "Χρυσή Αυγή" πάρει μεγάλα ποσοστά. Εκεί, τα πράγματα θα δυσκολέψουνε, γιατί τότε οι Ευρωπαίοι θα πούνε "τώρα κάντε ό,τι θέλετε". Ακόμη και ο ΣΥΡΙΖΑ να βγει, γελάνε. Αλλά με τη "Χρυσή Αυγή" δεν γελάνε καθόλου».

Συνοικιακοί σωτήρες ιερωμένοι του μαχαλά,μισοπάλαβοι " γέροντες"...


Ανατριχιάζω με τις τόσες αρές, τα αναθέματα, τα τυμπανιαία πτώματα, τα βραστερά καζάνια, πού επισείονται ως δίκαιες τιμωρίες σε όλους όσους αμφισβητούν την γνησιότητα όλων αυτών των αφριζόντων γνησίων χριστιανών κατά τα άλλα.Ο Χριστός απουσιάζει απ όλα αυτά. Τεράστια συμφέροντα στις πλάτες ημιμαθών και αθεολόγητων αγανακτισμένων πού περνάνε από γενεές δεκατέσσερις πατέρες και αδελφούς, πού δεν έχουν αντικρύσει ποτέ στην ζωή τους και - λυπάμαι- δεν έχουν τα φόντα να αξιολογήσουν τις πράξεις και την νοοτροπία τους. Συνοικιακοί σωτήρες ιερωμένοι του μαχαλά,μισοπάλαβοι " γέροντες", διδάσκαλοι του ιουδαϊσμού και της θρησκοληψίας κάνουν καριέρες στην ανταρσία αγνών χριστιανών, με τέτοια χριστιανική συνείδηση πού δεν διαφέρει από τον κοινό χουλιγκανισμό της υποστήριξης μιας ποδοσφαιρικής ομάδας.Η δίψα για εξουσία και για προβολή του κάθε επιτηδείου πού αλλοίμονο αν θελήσει ο Κύριος μια στιγμή και αποσύρει τον μανδύα της ευσεβοφάνειας και της σταυροφορίας θα φανεί η γιγαντιαία μηδαμινότητα του.Κατά βάθος πιστεύω πώς οι περισσότεροι χριστιανοί δεν πιστεύουν στον Χριστό. Δεν ξέρουν τί σημαίνει Εκκλησία. Έχουν κατάλοιπα θρησκείας. Παγανισμού καραμπινάτου. Ο Σαρτρ είπε πώς η κόλαση μου είναι ο άλλος. Ασφυκτική η κατάσταση. Στο τέλος θα πιστέψουμε και εμείς οι άθλιοι με την ελάχιστη εναπομείνασα σταλια νιονιό πώς είμαστε οι τελευταιοι άγιοι. Μόνο για το νιονιό.Γι αυτό το ρημαδιασμένο το νιονιό. Ε ρε πλάκες πού θα έχει εν ημέρα Κρίσεως!

π.Παντελεήμων  Kρούσκος 


  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...