Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τετάρτη, Ιανουαρίου 24, 2018

Μακαριώτατε,κάτι δεν πάει καλά….


ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Μ. ΤΖΟΥΜΑ

Το έχουμε επισημάνει από καιρό.
 Κάτι δεν πάει καλά.
 Δεν εξηγείται αλλιώς η στάση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου σε κάποια θέματα. Μπορεί να διαφωνεί με ορισμένες πρωτοβουλίες, μπορεί η θέση του να είναι διαφορετική,  δεν μπορεί όμως,να διχάζει την Ιεραρχία και να υποτιμά το λαό.
Όταν ρωτήθηκε ο Αρχιεπίσκοπος για το χθεσινό συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης η απάντησή του ήταν άμεση, αλλά ήταν διχαστική!
«Το ερώτημα είναι τι προτιμάμε τα εύκολα ή τα δύσκολα. Εγώ προτιμώ τα δύσκολα. Η Ιερά Σύνοδος έβγαλε μία επιτυχημένη ανακοίνωση στην οποία υπογραμμίζει ότι η Εκκλησία δεν δέχεται το όνομα Μακεδονία και τα παράγωγά του. Πρέπει με σύνεση, νηφαλιότητα και ψυχραιμία να διαχειριζόμαστε τις καταστάσεις».
Σε ερώτηση δημοσιογράφου ότι στο χθεσινό συλλαλητήριο ήταν παρόντες Μητροπολίτες είπε με ειρωνικό ύφος:
-«μετρήσατε πόσοι;»
Και η δημοσιογράφος του απάντησε «εννέα» .
Και τότε ο Αρχιεπίσκοπος ακόμη πιο υποτιμητικά συμπλήρωσε  «μπροστά στους 82;».
Μα λέγονται αυτά;
Τι διχαστικός λόγος είναι αυτός;Θα μπορούσε να τη βγεί στη δημοσιογράφο και να πεί ότι αυτοί οι εννέα εκπροσώπησαν επαξίως την Εκκλησία της Ελλάδος.
Τί θα πεί εννέα, μπροστά στους 82;
Στην προσπάθειά του να μην δυσαρεστήσει τους μεν, υποτιμά και απαξιώνει τους δε, που τους θεωρεί προφανώς, δεδομένους!!
Μα από αυτούς τους …»εννέα», τους όποιους εννέα,έπρεπε να του πούν εκείνη την ώρα,έχασες τις εκλογές στη Μητρόπολη  Λαγκαδά, στη Μητρόπολη Γρεβενών και στη Μητρόπολη Φιλίππων!
Το σκέφτηκε αυτό ο Μακαριώτατος ή όχι;
Κι ακόμη,τους εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες, που έδωσαν το παρών στο συλλαλητήριο, αυτούς τους είδε; Άκουσε τί έλεγαν;
Κατανοώ ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είναι άλλης στόφας Ιεράρχης. Είναι ολοφάνερο ότι  έχει μάθει να αντιμετωπίζει  τα δύσκολα με έναν διαφορετικό, πιο στρατηγικό τρόπο και  δεν θέλει να διαμαρτύρεται φωναχτά ή να κατεβάζει τον λαό στα πεζοδρόμια.
Ωστόσο υπάρχει λαός που θέλει να διαδηλώσει. Ειδικά στη σημερινή συγκυρία της οικονομικής δυσπραγίας.
Όταν οι Έλληνες θέλουμε, τότε μπορούμε! Το αποδείξαμε πολλές φορές στο διάβα της ιστορίας, το αποδείξαμε και   χθές!
Δεν μας σήκωσαν μέχρι τώρα, από τους καναπέδες και τις καρέκλες  τα μνημόνια και οι άλλες αθλιότητες των πολιτικών  μας,αλλά το εθνικό διακύβευμα της Μακεδονίας είναι αυτό που  διήγειρε ψυχές και συνειδήσεις, ώστε να δώσουμε ένα δυναμικό παρών, χθές στη Θεσσαλονίκη, με πολλούς αποδέκτες.
Και ο λαός που μαζεύτηκε στη Θεσσαλονίκη, μαζί με τους Μητροπολίτες του,το έκανε  αυθόρμητα, χωρίς χαλιναγωγήσεις και κομματικές ταυτότητες!
Και παρά τα  εμπόδια από τους κυβερνώντες– και δυστυχώς και από τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο που πήγε να υποβαθμίσει το συλλαλητήριο την παραμονή μετά την επίσκεψη Τσίπρα( τυχαίο;)– ώστε να το υποβαθμίσουν και να το αποδομήσουν ως γεγονός, δεν τα κατάφεραν!
Ο κυρίαρχος λαός, όπως τον λέγαμε πάντοτε, είχε άλλη άποψη! Και αυτό να το προσέξουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι.
Το θέμα της Μακεδονίας, από την εποχή που εμφανίσθηκε στο δημόσιο βίο έχει «κάψει»πολλούς. Πιστεύω ότι ζούμε  την τελευταία και φαρμακερή φάση.


Δευτέρα, Ιανουαρίου 22, 2018

Γιατί απόλυτη ησυχία στον εξάψαλμο;

Είναι γεγονός οι πατέρες ορίζουν κατά την ώρα που διαβάζεται στην Εκκλησία ο εξάψαλμος, να μη κάνουμε καμιά κίνηση, να μη μιλούμε, να μη κουνηθούμε από τη θέση μας, ούτε να βήξουμε που λέει ο λόγος, και να είμαστε πολύ προσεκτικοί, γιατί είναι η ώρα κατά την οποία η Εκκλησία μάς θυμίζει την Δευτέρα Παρουσία και την Κρίση Του Θεού και πρέπει να ακούμε τον εξάψαλμο με άκρα σιωπής και ευλαβείας και να ενωθεί η ψυχή μας με το νόημα των ψαλμών εκείνων που είναι τόσο ωραίοι και τόσο σημαντικοί και τόσο κατανυκτικοί.
Και όταν τελειώσει ο εξάψαλμος και θα πούμε το αλληλούια τρεις φορές, εκεί θα κάνουμε το σταυρό μας τρεις φορές με τρεις μικρές μετάνοιες. Για να μην ταράζεται καθόλου η προσοχή μας από την μελέτη, την ακοή και την ανάγνωση του εξαψάλμου που είναι μια πολύ σημαντική στιγμή μέσα στην όλη ακολουθία του Όρθρου.
Για αυτό οι πατέρες ορίζουν αυτή την τακτική, αυτή την τυπική διάταξη. Και καλό είναι βέβαια να φροντίζουμε να είμαστε στην εκκλησία να ακούμε τον Όρθρο και να ακούμε τον εξάψαλμο που αναγιγνώσκεται με τόση ευλάβεια και έχει τόση δύναμη πνευματική και να είμαστε από νωρίς στην Εκκλησία να μετέχουμε στην Ακολουθία του Όρθρου.

Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος

Γέρων Αμβρόσιος Λάζαρης: «Βγείτε στις πλατείες να κηρύξετε το Ευαγγέλιο…για να συνέλθει ο Ελληνικός λαός»


*Αναρωτιόμαστε γιατί έχουμε φτάσει σ’ αυτό το σημείο ως λαός και ξεχνάμε ότι μόνοι μας διαλέξαμε να ζούμε στην τυραννία του σύγχρονου ορθολογιστικού τρόπου ζωής, αντί να ζούμε στο Φως του Χριστού που οδηγεί στην λύτρωση της ανθρώπινης ψυχής από ότι την βασανίζει και την ταράσσει.

Ο Γέρων Αμβρόσιος Λάζαρης έβλεπε την κατάσταση που πάει και είχε πει χαρακτηριστικά:

~ Οι Έλληνες έχουμε ανάγκη σοβαρής κατηχήσεως. Που είστε κύριοι καθηγηταί; 10.000 καθηγητές θεολόγοι έπρεπε να βγείτε πάνω στις πλατείες να κηρύξετε το Ευαγγέλιο, όχι να περιμένετε μέσα στα Γυμνάσια και μέσα στους άμβωνες. Οι άμβωνες δεν φτιάνουν ανθρώπους!

Γιατί; Δυστυχώς, δεν λέγεται η αλήθεια, η οποία έπρεπε να λέγεται, μέσα στον χριστιανικό ναό. Κρύβεται η αλήθεια από εμάς όλους τους δασκάλους. Σας το λέω με πλήρη συνείδηση αυτό. Κρύβεται η αλήθεια, δεν διδάσκεται ο ελληνικός λαός όπως πρέπει. Αλλού τον προσανατολίζουμε και δεν του λέμε την αλήθεια, για να συνέλθει ο ελληνικός λαός και να συνέλθουμε κι εμείς.

Γιατί είναι τυφλωμένα τα πνεύματα μας, η καρδιά μας είναι σκοτισμένη, δεν έχει Πνεύμα Θεού, για να μεταδώσει και στον πλησίον, να μεταδώσει εις τον συνάνθρωπο Πνεύμα Θεού.


από το βιβλίο: Ιερά Μονή Δαδίου «Παναγία η Γαυριώτισσα»
Γέρων Αμβρόσιος Λάζαρης.

πηγή

Κυριακή, Ιανουαρίου 21, 2018

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΤΙΝΩΝ «ΑΦΕΛΩΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ» ΟΠΟΥ ΚΑΤΕΛΗΞΑΝ ΣΕ ΕΠΙΣΗΜΑ «ΣΥΝΟΔΙΚΑ» ΑΠΟΦΑΣΙΣΘΕΝΤΑ


ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΤΙΝΩΝ «ΑΦΕΛΩΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ» ΟΠΟΥ ΚΑΤΕΛΗΞΑΝ ΣΕ ΕΠΙΣΗΜΑ «ΣΥΝΟΔΙΚΑ» ΑΠΟΦΑΣΙΣΘΕΝΤΑ
Τοῦ

  • Δεῖτε το καὶ κατεβᾶστε το παρακαλῶ ὁλόκληρο ἀπὸ ἐδῶἐδῶ καὶ ἐδῶ σὲ μορφῆ PDF/DOCS.
Τὸ ἐπόμενο σχόλιο κεταγράφη ἐξ αἰτίας τοῦ ἐν λόγῳ ἄρθρου: ΤΡΕΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΑΡΤΥΡΟΥΝ ΑΔΙΑΨΕΥΣΤΑ ΟΤΙ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΙΣΧΥ, http://panayiotistelevantos.blogspot.com.cy/2018/01/blog-post_627.html .
Ἀξιότιμε κ. Παναγιώτη Τελεβάντε ἐξ ἀφορμῆς τοῦ ἐν λόγῳ ἰδιαίτερα ἐνδιαφέροντος κειμένου σας  ἐπιτρέψτε μου νὰ καταγράψω ἐκτενῶς τὴν σκέψιν μου σὲ μερικά σημεία πρὸς πληροφόρησιν τῶν φιλότιμων ἀναγνωστῶν σας.
Κατὰ πρῶτον: ἄν καὶ μόνον ἄν υἱοθετήσουμεν τὴν Πατερικὴ Ἀρχὴ, ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Καθολικὴ Ἐκκλησία μας, Κλῆρος καὶ Λαὸς, εἶναι τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ μας παρατεινόμενον εἰς τοὺς αἰῶνας, τότε ἡ ἐκασταχοῦ καὶ ἐκάστοτε ἐκκλησιαστικὲς διοικήσεις ΔΕΝ ἀποτελοῦν (αὐστηρὰ ἐκκλησιολογικῶς ὁμιλοῦντες) τὴν Ἐκκλησία Του. Πρόκειται γιὰ ἐκκλησιο-λογικὴ καὶ λογικο-μαθηματικὴ [διπλῆ] συνεπαγωγή.
Οἱ ἐκκλησιαστικὲς διοικήσεις ἀποτελοῦν, εἴτε μέλη Της, εἴτε καὶ ἐκπροσωποῦν τὰ ὑπόλοιπα μέλη τῆς Ἐκκλησίας Του. Ἄραγὲ, τὸ πλήρωμα τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας τῶν Ὀρθοδόξων, ἐκπροσωπεῖται, ἀπὸ ἀμειγῶς ὀρθοδόξους παραδοσιακοὺς ἐκκλησιαστικοὺς ταγούς; Ἡ «Πανορθόδοξη Σύνοδος» τοῦ Κολυμπαρίου, ἀπέδειξεν, ὅτι ἡ ἀπάντηση εἶναι ἀποφατική. Συνεπῶς, οἱ ἐκκλησιαστικὲς διοικήσεις τῶν δώδεκα σχεδὸν ἀρχιΟικουμενιστῶν Προκαθημένων, κατ΄ οὐσίαν δὲν εἶναι ἡ Ἐκκλησία Του, διότι δὲν ἐκπροσωποῦν τὴν ἁγιοπνευματικὴ Ἀλήθεια τῆς Προφητικῆς Ἀποστλικῆς καὶ Πατερικῆς Θεολογίας.
Τὰ ἐπόμενα στοιχεία ποὺ θὰ καταγράφοῦν ἐντὸς τῶν εἰσαγωγικῶν
εἶναι δάνειο ἀπὸ τὴν Ἐκκλησιαστικὴν Ἱστορία τοῦ Ῥώσσου μεγάλου ἀκαδημαϊκοῦ Πατρολόγου καὶ πατρὸς Γεωργίου Φλωρόφσκυ: «ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» (ἐκδόσεις: ΠΟΥΡΝΑΡΑ, Θες/νίκη 2003, σσ. 364).
Ἕνα βιβλίο ἄκρως ἀποκαλυπτικὸ καὶ δὴ ἱστορικὸ-θεολογικὸ στὸ ὁποῖο ἀποδεικνύεται, τεκμηρειωμένα, μέσα ἀπὸ πολύτιμες ἱστορικὲς πηγὲς ἡ διαχρονικὴ μεταμόρφωσις καὶ παραλαγὴ τοῦ Θρησκευτικοῦ Συγκρητισμοῦ. Καὶ καταγράφεται ἡ σημαίνουσα διασύνδεσις καὶ ὁ συσχετισμὸς τοῦ ἐκλατινισμένου, Ῥωσσικοῦ Οἰκουμενισμοῦ, μὲ τὸ φιλοσοφικὸ σύστημα τοῦ Γερμανικοῦ Ἰδεαλισμοῦ καὶ τὴν Θεοσοφία.
Ἔγγραφε καὶ διεκήρυττε, ἤδη ἁπὸ τὸ 1936,  ὁ μακαριστὸς Ῥώσσος Πατρολόγος π. Γ. Φλωρόφσκυ, στὴν Ἀθήνα, γιὰ τὶς Δυτικὲς ἐπιδράσεις στὴν Ῥωσικὴν Θεολογία (σελ. 187): «Ἦταν μᾶλλον μιὰ μισοασυνείδητη ἀφομοίωση ξένων πνευματικῶν ἀξιῶν μὲ τὴν ἀφελῆ πεποίθηση ὅτι μπορεῖ κανεὶς νὰ παραμείνει ἀκόμη πιστὸς στὴν πατρικὴ καὶ παραδοσιακὴ πίστη. Ἔτσι, ταυτόχρονα, μιὰ «δυτικὴ» ψυχολογία κατὰ παράξενο τρόπο συνυπῆρχε μὲ μιὰ μισαλλοδοξία ἔναντι τῆς Δύσεως».
Καὶ ἐρωτῶ ὥς ἀφελῆς Σχολιογράφος, ἐν ἕτει 2018: 
  1. Ἔχει ἀλάξει κάτι ἀπὸ τὴν ἐν λόγῳ «μισοασυνείδητη ἀφομοίωση» καὶ συγκρητιστικὴ νοοτροπία τῶν ἀδελφῶν μας Ῥώσσων; Καὶ ἐννοῶ βέβαια τὴν ἐκκλησιαστικὴ διοίκηση τους, διότι, ὁ κλῆρος καὶ λαός ἄγεται καὶ φαίρεται, κυρίως καὶ ἀδιακρίτως, ἀπὸ τοὺς ταγούς του. Χωρὶς νὰ μηδενίζω τὸ ὀρθόδοξο καὶ καλόδοξο ἔργο τῶν ῥωσσικῶν ἐνοριῶν καὶ Κοινοβίων. Ἡ ὁποῖα ἐκκλησιαστικὴ διοίκησις τῶν Ῥώσσων, σημειωτέον,  ἦρθε σ΄ἐπαφὴ μὲ τὸν Οἰκουμενισμὸ πολὺ πρὸ τοῦ 1821! Ἐμεῖς τότε στὴν Κύπρο καὶ στὴν Ἑλλάδα, εἶναι τοῖς πᾶσι γνωστὸν, ὅτι προσπαθούσαμε (!) γιὰ 400 ὁλόκληρα χρόνια νὰ ἀποτινάξουμε τότε τὴν «μισοασυνείδητη ἀφομοίωση» μας ἐκ τῶν Ὀθωμανῶν.
  2. Τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖον τοῦ Γένους μας, ἄραγὲ, δὲν θεμελιώνει τοὺς σύγχρονους Διαθρησκειακοὺς καὶ Διαχριστιανικοὺς Διαλόγους του στὴν προειρρημένη ταυτόσημη «ἀφελῆ πεποίθηση»;
  3. Στὸ Κολυμπάριο μὲ τὴν Ἰσκαριώτικη ὑπογραφὴν τῶν κακοδόξων «Συνοδικῶν» ἀποφασισθέντων δὲν ἐκαλλιεργεῖτο καὶ καλλιεργείται ἀκομη, ἡ ταυτόσημη ἀφελῆ πεποίθηση, περὶ τεχνολογικῶν θεολογικῶν ὁρολογιῶν;
  4. Σήμερα, οἱ ὅπου γῆς Ὀρθόδοξοι καὶ Ἑτερόδοξοι Χριστιανοὶ  δὲν «κουλιαντιρίζουμεν» (=κουβαλοῦμε) τὴν ἴδια καὶ ἀπαράλακτην, ἐξάπαντος παγιωμένη ἀφελῆ πεποίθηση/νοοτροπεία, ποὺ λαλεῖ μέσες ἄκρες, ὅτι ὅλοι οἱ δρόμοι τῶν γνωστῶν καὶ ἄγνωστων Θρησκειῶν ὁδηγοῦν στὸν ἴδιον Θεόν;
  5. Ἡ κοινὴ λογικὴ δὲν καλλιεργεῖ τέτοια θρησκόληπτη ψευδαίσθηση ποὺ καταντάει μάλιστα ἕνας νοσηρὸς καὶ στεῖρος δογματισμός;
  6. Συνεπὼς, οἱ Ἕλληνες καὶ Σλάβοι ἀρχιΟικουμενιστὲς ταγοὶ, ἄν θέλουν πράγματι νὰ πατάξουν ἀπόλυτα τὸν  θρησκευτικὸ φονταμενταλισμό, φανατισμὸ καὶ μισαλλοδοξία, γιὰ ποιὸ λόγο καλλιεργοῦν ἕνα «Δυτικὸ» ψυχολογισμὸ καὶ συγκρητισμὸ στὶς διάνοιες στὶς καρδιὲς καὶ τὶς ψυχὲς τῶν θρησκευομένων πιστῶν; Κάθε ἐνέργεια ἤ δράση δὲν φέρνει καὶ τὴν ἀνάλογη ἀντίδραση; Ὅποιος δὲν ἀντιδρᾶ στὸ ἑμετικὸ ληστρικὸ ἐξάπαντος μοιχεπιβατικὸ φαγοπότι τῶν οἰκουμενιστῶν δὲν ἐμπίπτει στοὺς χλιαροῦς;
  7. Συναφῶς, ὁ «λαϊκὸς Οἰκουμενισμὸς» καὶ ἡ Οἰκουμενικὴ Κίνηση τῶν οἰκουμενιστῶν Προκαθημένων, καλλιεργείται, ἐπάνω στὴν ἀφέλεια καὶ μὴ ἀγνῆ ἄγνοια τοῦ Κλήρου καὶ τοῦ Λαοῦ.
  8. Δὲν ἀντιλαμβανόμαστε, ἄραγὲ, ὅτι τὸ θέατρον τοῦ παραλόγου περί τῆς σύγχρονης θρησκευτικῆς λαίλαπας τῆς Οἰκουμενικὴς Κινήσεως εἶναι προκατασκευασμένο ἀπὸ τὴν πρό Χριστοῦ ἐποχὴ, ὅπου μᾶς τὸ ἀποκαλύπτει ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΩΣ ἡ θεόπνευστη Παλαιᾶ Διαθήκη, καὶ τὸ συναντάμε μάλιστα καὶ στὰ πρώιμα καὶ ὕστερα Ἀποστολικὰ χρόνια μὲ τὴν Αἵρεση τοῦ Γνωστικισμοῦ ὅπου μεταλλάσεται [μεθοδικῶς] μέσα στὸν χρόνο σὲ ἑτέρα μορφῆ;
  9. Δυστυχῶς, ὡς λαὸς, πέραν τοῦ ὅτι ἐκκλησιαστικῶς, εἴμεθα βαθιᾶ ἀνιστόρητοι, ἔχουμε γνώμη καὶ ἄποψιν [περὶ τῆς Ἱστορίας] σύν τοῖς ἄλλοις. Μπορεῖ νὰ σπεύδουμε νὰ μαθαίνουμε λ.χ. Πολιτικὴ Ἱστορία, Ἀρχαία Ἱστορία, Νεώτερη Ἱστορία κ.ο.κ. δὲν ξέρω γιατὶ, ἀλλὰ πάμπολλοι Χριστιανοὶ παθαίνουμε ἀλεργικὸ σόκ στὴν ἰδέα καὶ μόνο νὰ μελετήσουμε τὴν Ἐκκλησιαστικὴν Ἱστορία μας. Ἄν αὐτὴ ἡ σκόπιμη ἄγνοια μας δὲν πρόκειται γιὰ ψιλὴ κακία καὶ ἀναίδεια τότε τι εἶναι ἡ κακότης καὶ ἡ ἀμάθεια;
  10. Συνεπῶς, καταλήγω, ὅτι σημαντικὸ κλειδὶ τῆς ὑπόθεσης «Οἰκουμενισμὸς» εἶναι, νομίζω, νὰ γνωρίσουμε, νὰ ἐρευνήσουμε, νὰ μελετήσουμε, νὰ κοπιάσουμε νὰ ὑποψιασθοῦμε γιὰ τὸ παχυλὸ ἄγνωστο ἐκκλησιαστικὸ ἱστορικὸ παρελθὸν μας, γιὰ νὰ διαχειριστοῦμε λίαν καλῶς τὸ ἐκκλησιαστικὸ παρόν μας, ἄν θέλουμε νὰ ἀτενίζουμε μὲ κάμποση αἰσιοδοξία τὸ μέλλον τῆς Ἐκκλησίας μας. Ὅσοι δὲν μελετοῦν καὶ δὲν διδάσκονται ἀπὸ τὴν ἱστορία τους, εἶναι καταδικασμένοι, ὅπως τὸν μύθο τοῦ Σισύφου, νὰ (ἀνα)βιώνουν διηνεκῶς τὰ ὅποια λάθη τους μέσα σ΄ ἕναν φαῦλο κύκλο τῆς λεγομένης Σισυφείου Κολάσεως.
  11. Θέλετε χαϊβάνια μου τὴν Κόλαση τοῦ Δάντη, τὴν Κόλαση τοῦ Σισύφου…  τοὺς δαίμονες τοῦ Καρβέλα καὶ τῆς Βίσσης, τὴν κόλαση τοῦ ἐσκοτισμένου νοός μας… θέλετε θρησκευτικὸν «παράδεισον» Οἰκουμενισμοῦ, φᾶτε τότε ἐπίγειον κόλασιν!...
 Γράφει, ὁ Φλωρόφσκυ: «Ἡ αδιαφορία γιὰ τὴν ἱστορία ὁδηγεῖ πάντα σὲ μιὰ αἱρετικὴ ξηρότητα, σὲ μιὰ δογματιστικὴ  διάθεση» (σελ. 224).
Νὰ σημειώσω ἕνα ἀκόμη στοιχείο: Κάπου σημειώνει, ὁ περίφημος Πατρολόγος Φλωρόφσκυ, γιὰ τὴν Λειτουργικὴ Μεταρρύθμιση τοῦ Μογίλα (17ον αἰώνα) καὶ γιὰ τὸν διαβόητο «ἐκλατινισμὸ τῆς θρησκευτικῆς ψυχολογίας» (σελ. 191) τῶν Ῥώσσων πρὸ 300 ἑτῶν…! Κάντε ἄν θέλετε, νοερῶς, τὴν ἀνάλογην θεο-λογικὴ ἀντιπαραβολὴ μὲ τὴν «Μεταρρύθμιση τοῦ Βαρθολομαίου» διὰ τὴς Ληστρικῆς Συνόδου, συγκριτικὰ, εἴμεθα κάπως διανοητικὰ (καθ)ὑστερημένοι… οἱ  Ῥώσσοι αἰῶνες τώρα ἔγιναν μανοῦλες στὸν θρησκευτικὸ ἐκλατινισμένο Συγκρητισμὸ πρὸ 300 ἑτῶν! Ἐνὼ ἐμεῖς ἀκόμη βρισκόμεθα στὴν ἀλφαβήτα του….
Σημειώνει ἐπ΄ αὐτοῦ ὁ Φλωρόφσκυ: «Τὸ οὐσιῶδες αὐτῆς τῆς ῥωμαιοκαθολικῆς ψευδομορφόσεως βρίσκεται στὸ γεγονὸς ὅτι ὁ Σχολαστικισμὸς ἀπέκρυψε τοὺς Πατέρες ἀπὸ τοὺς Ῥώσσους καὶ τοὺς ἀπομάκρυνε ἀπὸ τὴ μελέτη τῶν ἔργων τους. Ἦταν περισσότερο μιὰ ψυχολογικὴ καὶ πολιτιστικὴ ἐκλατίνιση παρὰ ἕνα θέμα ποὺ ἀφοροῦσε τὴν πίστη. Ἐν τούτοις καὶ τὰ κριτήρια τοῦ δόγματος κλονίσθηκαν».
Πρέπει ἐπὶ τέλους νὰ τὸ καταλάβουμε, μὲ ὅποιονδήποτε τρόπο δύναται ὁ καθένας, εἴτε μὲ τὸ καλό εἴτε καὶ μὲ τὸ στανιὸ, ὅτι τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο μας εἶναι δέσμιο, αἰχμάλωτο καὶ πλέον θεσμικὸς φορέας τῆς ἴδιας τῆς «ῥωμαιοκαθολικῆς ψευδομορφώσεως» τοῦ Γένους τῶν Ῥωμῃῶν.
Πλέον, δὲν ἔχουμε τὸν ἐκλατινισμὸ τῆς θρησκευτικῆς ψυχολογίας τῶν Ῥωσσων, ἀλλὰ ἔχουμε κυρίως τὸν λεπτεπίλεπτον ἐξουνιτισμὸν καὶ ἐξοικουμενισμὸν τῆς ψυχολογίας τῶν Ῥωμῃῶν.
Βέβαια ἐμεῖς εἴμεθα οἰκτρα προσκολλημένοι στὰ πρόσωπα, ποὺ κατὰ ἄκρα παραχώρηση Θεοῦ, ἐκπροσωποῦν βέβαια, ΑΝΑΞΙΩΣ, τὸν Θεσμὸ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου μας. Κάποτε θὰ ξεκολήσουμε ἀπὸ τὴν ψιλὴ εἰδωλολατρία μας, ὅταν πολεμήσουμε τὴν θεολογικὴ ψευδομόρφωση, διότι ὡς γνωστὸ οἱ ἐκκλησιαστικοὶ θεσμοὶ δὲν προσωποποιούνται, τουλάχιστον δὲν πρέπει, διότι δὲν ἔχουν αὐτοποίητον δηλ. ἀφ΄ ἑαυτοῦ τους ἐκκλησιαστικὴν αὐθεντία. Ἡ πηγὴ τῆς Ἐκκλησιαστικῆς καὶ Ἐπισκοπικῆς ἀυθεντίας εἶναι ΜΟΝΟΝ ὁ Μέγας Ἀρχιερέας τῶν Συμπάντων, ὁ Κύριος τῆς Δόξης, καὶ ὄχι ὁ κύριος τᾶδε καὶ δεῖνα.
Οἱ μάγοι τῆς φυλῆς παραμένουν, μόνον, σὲ μερικὲς πρωτόγονες ὑποανάπτυκτες κοινωνίες.
Ὡστόσο, νὰ τονίσω, κατὰ τὴν γνώμη μου, ὅτι ὁ πειρασμὸς τῆς Φαναριώτικης οἰκουμενιστικῆς αὐτοϊκανοποιήσεως ἔχει καταντήσει σαχλεπίσαχλος καὶ φαυλεπίφαυλος μάταιος ἀγώνας. Συνήθως ἡ σεξουαλικὴ αὐτοϊκανοποίηση κυκλοφορεῖ «ἀσορτὶ» καὶ μὲ τὴν ἐπιδειξιομανία. Ἔχω στὸ νοῦν μου μ΄ αὐτὰ ποὺ σημειώνω, κυρίως, τὸν Κυνικὸ Φιλόσοφο Διογένη ὅπου πέραν ἀπὸ ἀρχαῖος καὶ καπάτσος Φιλόσοφος ἦτο καὶ τὸ Νο1 στὴ δημόσια ἐπιδεικτικὴ αὐτοϊκανοποίηση.
Κάτι ἀνάλογο, μεσοβέζικο ὅμως, διότι ὁ φιλόσοφος κυνισμὸς τους καὶ τὸ λογικὸ τους εἶναι εὐνουχισμένο, συμβαίνει καὶ μὲ τοὺς ἐπιδειξιομανεὶς ἐκλατινισμένους ἤ οὐνῖτες ἀρχιΟικουμενιστὲς, ὅπου μᾶς προβάλλουν, τὴν συγκρΗτιστικὴ αὐτοϊκανοποίησή τους, ἐνίοτε καὶ τὴν δημόσια «Συμπροσευχητικὴ» ψύχωσή τους ἐξάπαντος τὴν φαριζαϊκὴ καὶ πνευματικὴ πορνεία τους. Θέλεις νὰ ἁμαρτήσεις «ἀξιότιμε κύριε Κληρικὲ», κάντο, ἀλλὰ ἰδιωτικὰ καὶ κυρίως στὰ κρυφᾶ μὴ προκαλεῖς «κύριε» τὸ ἀγνὸ θρησκευτικὸ συναίσθημα τοῦ πιστοῦ Λαοῦ Του!... Ὄχι στὰ δημόσια καὶ δὴ στὰ προκλητικὰ «ἐκκλησιολογικὰ» ἁμαρτήματα! Γιατὶ; Γιὰ νὰ μὴ ὑποστεῖς, δημόσια, καὶ τὶς ἀνάλογες συνέπειες τῶν Πνευματικῶν Νόμων. Γιὰ νὰ μὴ κλαψουρίζεις ἑτεροχρονισμένα σὰν μωρὸ γατάκι γιὰ τὸ σύνεφο «ἱεροκατακρίσεων» ποὺ θὰ ὑποστεῖς.
Ὁ Φλωρόφσκυ ὁμιλεῖ καὶ γράφει, δικαίως, καὶ περὶ τῆς «εὐσεβιστικῆς ἱκανοποιήσεως» (σελ. 216) ὅπου ἐννοεῖ κυρίως τὴν αἵρεση τοῦ ἐφυσηχασμοῦ δηλ. τῆς ἄνετης ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς. Τέτοια χλιδάτη ζωῆ δὲν ζοῦνε καὶ οἱ «εὐσεβεῖς βεβλαμένοι» ἀρχιΟικουμενιστές; Ὁ Οἱκουμενισμὸς, δικαίως ἐγγράφη σὲ ἀκαδημαϊκὸ ἐγχειρίδιο ὑπό τοῦ Καθηγητοῦ Δογματολόγου κ. Δημήτριου Τσελεγγίδη, ὥς πολύ-αἵρεσις.
Δηλαδὴ ὁ Οἰκουμενισμὸς, ὡς ἀδογμάτιστη συγκρητιστικὴ «Κοινωνία Θρησκείων» υἱοθετεῖ, ἀπερίφραστα, σωρηδόν, κατεγνωσμένων ἀρχαίων ἤ πανάρχαιων αἱρετικῶν φιλοσοφικῶν συστημάτων. Πρόκειται γιὰ ἕνα πολύχρωμο πλήν κακόγουστο καὶ ἀντιαισθητικὸ συγκρητιστικὸ θρησκευτικὸ ψηφιδωτὸ. Οἱ Θεόφοροι Πατέρες, δὲν εἶναι τυχαῖο ἤ αὐθαίρετο ὅπου ἐκατηγορούσαν σφόδρα τοὺς αἱρετικοὺς καὶ Αἱρεσιάρχες, ὡς ἀθέους.  Δὲν εἶναι διόλου τυχαίο, μάλιστα, ὅπου μέχρι καὶ ὁ μαχητικὸς Νεοελληνικὸς κυβερνητικὸς Νεοαθεϊσμὸς ὅπου ὑποτείθεται μάχεται ἀμερόληπτα (!) ὅλα τὰ θρησκεύματα, ἀπὸ τὴν ἄλλη νὰ συμφωνεῖ νὰ συντάσσεται καὶ νὰ συνεργάζεται στὸ «πανανθρώπινο» διεθνιστικὸ [καὶ Σιωνιστικὸ] ὅραμα τοῦ Θρησκευτικοῦ πλουραλισμοῦ. Ὁ Ἀθεϊσμὸς καὶ δῆθεν Ἀγνωστικισμὸς βρίσκει θρησκευτικὸ νόημα στὴν πολεμικὴ του νὰ συνηγορεῖ ὑπὲρ τῆς παγκόσμιας πανθρησκειακῆς Οἰκουμενικῆς Κινήσεως. Ἀπ΄ αὐτὸ τὸ παράδοξο πολιτικο-θρησκευτικὸ μείγμα ἔπρεπε νὰ εἴμεθα ἄκρως ὑποψισμένοι. Ἡ Κυβέρνηση τοῦ ΣΥΡΙΖΑ νὰ (συν)καλύπτει σὲ συνενόηση μὲ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, δημοσιογραφικῶς, ἀπὸ τὸ κυβερνητικὸ κανάλι τῆς ΕΡΤ, τὴν λεγομένη «Πανορθόδοξη Σύνοδο» τῆς Κρήτης; Καὶ τὸ κατάπιαμε [αὐτὸ] ἀμάσητο.
Ὁ ἀθεϊσμὸς καὶ ἀγνωστικισμὸς, χεράκι-χεράκι μὲ τὸν σύγχρονο Γνωστικισμὸ, ὑπὸ τὸ πρόσχημα τῆς εὐσεβείας ἐπιβάλλουν τὸν πανθρησκειακὸ δογματισμὸ τῆς  Οἰκουμενικῆς Κινήσεως.
Αὐτό ὅλο τὸ τραγελαφικὸ φαινόμενο, ἄν ζοῦσε ὁ Φλωρόφσκυ σήμερα, θὰ τὸ ἀποκαλοῦσε ὡς «θεολογικὴ ἀφασία». Περὶ τῆς θεολογικῆς ἀφασίας γράφει στὴν σελ. 218. Σ΄ αὐτὸ τὸ ἴδιο σημεῖο μᾶς καταγράφει καὶ τὰ περί τῆς ἀναβιώσεως τῆς αἱρέσεως τῶν «Ἀντισοφῶν» καὶ «Γνωσιμάχων». (Ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης ἐδήλωσε καὶ κατεγράφη εὐστόχως, μόλις πρόσφατα, κατὰ τῆς Δ.Ι.Σ., περὶ ἀναβιώσεως τῆς ἐπισκοπομονιστικῆς Γνωσιμαχίας). Ἄν ζοῦσε σήμερα ὁ περίφημος διάδοχος μαθητής του Φλωρόφσκυ, ὁ π. Ἰωάννης Ῥωμανίδης, θὰ ἀποκαλοῦσε τὴν ἐν λόγῳ ἐκκλησιάζουσα ἀφασία, ἀναντίρρητα, ὡς «θεολογικὰ κουραφέξαλα» ἤ καὶ «ορθόδοξη βλακεία». Καὶ ὅμως τὴν ἀπὸ Θεοῦ Σοφία πολλοὶ Τὴν ἐμίσησαν, τὴν βλακείαν ὅμως οὐδεῖς!
Βέβαια, τὴν Πίστη τῶν Ῥώσσων, τὴν διαφυλάττουν ὡς κόρην ὀφθαλμοῦ τους τὰ κατώτερα στρώματα τῶν Λαϊκῶν καὶ Κληρικῶν πιστῶν.  Γι΄ αὐτὸ καὶ ἀκούγονται καὶ γράφονται ἀντιφατικὰ μηνύματα. Ὑπάρχει χάσμα μέγα καὶ διάσταση ἀνωτέρου Κλήρου μὲ τὸ Βασίλειον ἱεράτευμα. Πλέον οἱ πλείστοι ἐπίσκοποι, πλὴν σπανίων ἐξαιρέσεων ὅπου σιωποῦν καὶ κρύβονται, κατήντησαν πολιτικο-θρησκευτικοὶ διπλωμᾶτες καὶ δίγλωσσοι μνηστῆρες ἤ καὶ σφετεριστὲς θρόνων. Ὁ κατώτερος Κλήρος καὶ Λαὸς παραμένει, μὲ νύχια καὶ μὲ δόντια προσκολλημένος στὴν πατροπαράδοτη Πίστη του, ὁ ἀνώτερος Κλήρος προσκολλημένος στὴν ἐπίγεια ματαιότητα, προδίδει συστηματικὰ τὴν Ἐκκλησία Του.
Ὁ Φλωρόφσκυ μᾶς καταγράφει (σελ. 219) ὅτι ἐπὶ ἐποχῆς τοῦ Πέτρου τοῦ Α΄ ἡ ἐκκλησιαστικὴ διοίκηση τῶν ἀνωτέρων Κληρικῶν («intelligentsia») μολύνθηκε ἀπὸ τὴν ἀπιστία καὶ τὸν λογοκρατικὸ φιλελευθερισμό. Σήμερα ἡ Νεοφαναριώτικη «ἰντελλιγκέντσια» τῶν λογιοτατιστῶν Κληρικῶν ἀπὸ ποιᾶ πνευματικὴ νόσο μολύνθηκαν; Άπὸ τὴν νόσον τῆς ὀξείας Σιμωνείας καὶ Μαμμωνίτιδας;
Ὅντως βιώνουμε μίαν πρωτόγνωρη θεολογικὴ καὶ ἐκκλησιαστικὴ Α-ΦΑ-ΣΙ-Α!
Ὁ «ὀρθόδοξος» Οἰκουμενισμὸς τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καὶ τοῦ Κολυμβαρίου πρόκειται καθαρὰ γιὰ ἕναν Θεοκρατικὸ Οὐτοπισμό.
Περὶ τοῦ «ὀρθοδόξου Οἰκουμενισμοῦ» καὶ τῆς «Θεοκρατικῆς οὐτοπίας» συνέγγραψε πολύτιμα ἱστορικὰ στοιχεία ὁ Φλωρόσφκυ, ἀπὸ τὸ 1956, δεῖτε τὶς σχετικὲς πληροφορίες στὶς σελῖδες 247-323. Γι΄ αὐτὸ ὁ Φλωρόφσκυ ἐπολεμήθη σφόδρα καὶ ὕπουλα ἀπὸ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο. Τὰ ἴδια ὑπέστη καὶ ὁ διάδοχος μαθητής του ὁ π. Ἰ. Ῥωμανίδης.
Ὁ «ὀρθόδοξος οἰκουμενισμὸς» εἰσέβαλλε καὶ διαμορφώθηκε στὴν Ῥωσικὴν Ἐκκλησία κυρίως ἀπὸ τὸν 19ον αἰῶνα. Συνεπῶς, θεωρῶ, ὅτι εἶναι λάθος νὰ (κατά)γράφουμε ὅτι ὁ Οἰκουμενισμὸς ὑφίσταται ὡς καρκίνωμα στὴν Ἐκκλησία μας τὰ τελευταία 100 χρόνια. Τὰ τελευταία 100 χρόνια ἔκανε κατ΄ἀκρίβειαν μετάσταση καὶ στὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, καὶ τὸ «ὀρθόδοξο» Πατριαρχεῖο τοῦ Γένους μας, δημιουργεῖ, καλλιεργεῖ καὶ συντηρεῖ, τὸ ἐν λόγῳ καρκίνωμα, τὸ ὁποῖο κάνει μεταστάσεις μάλιστα καὶ σ΄ἄλλες Τοπικὲς ὀρθόδοξες ἐκκλησίες, ἀντὶ ὡς ὤφειλεν, νὰ τὸν πολεμεῖ σφόδρα, κατὰ βάση μὲ τὴν Ἁγιοπνευματικὴ Πατερικὴ Θεολογία της Ἐκκλησίας Του.
Ὁ Ῥωσσικὸς Οἰκουμενισμὸς ξεκίνησε ὡς ἕνα μεγάλο θρησκευτικὸ πείραμα τῆς Βρεττανικῆς Βιβλικῆς Ἑταιρίας μὲ τὴν κωδικὴ ὀνομασία «Οἰκουμενισμὸς τῆς καρδιᾶς» γιὰ νὰ διαδώσει τὸν «ἐσωτερικὸ Χριστιανισμό».
Ὁ «ἐσωτερικὸς Χριστιανισμός» συσχετίζεται μὲ τὸν σατανοκίνητο καὶ Οὐροβόρο Θεοσοφισμό.
Ἐπρόκειτο ἐξ ἀρχῆς γιὰ μιὰ μυστικὴ πολιτικὴ καὶ θεολογικὴ ἰδεολογία, γιὰ μιᾶ θρησκευτικο-πολιτικὴ «οὐτοπικὴ προπαγάνδα» ὅπου διέβρωνε καὶ ἀλλοίωνε μεθοδικὰ τὴν ὀρθοδοξούσα συνείδηση τῶν Ῥώσσων. Πλέον διαβρώνει ὁλονῶν μας τᾶς συνειδήσεις…
Γιὰ νὰ μὴ ἐπεκταθῶ ἄλλο στὸ ἐν λόγῳ ἱστορικὸ πλαίσιο προτείνω νὰ μελετηθεῖ τὸ συγκεκριμένο ἱστορικὸ ἐγχειρίδιο τοῦ Φλωρόφσκυ διότι ἔχει ἐνδιαφέρουσα στοιχεία γιὰ τὴν ἐπέλαση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
Ἐν τέλει, προσπάθησα νὰ ἀποδείξω, ὅτι μέσῳ τινῶν ἱστορικῶν «ἀφελῶν πεποιθήσεων» κατέληξαν οἱ  συγγνωστὲς, «σλαβόφιλες» καὶ ἀφελεῖς θεολογικὲς πεποιθήσεις τινῶν ἀρχιΟἰκουμενιστῶν (π.χ. οἱ πλανεμένες καὶ αἱρετίζουσες πεποιθήσεις τῶν αἱρεσιαρχῶν Κληρικῶν, ὅπως: τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου καὶ τοῦ Μητροπολίτου Περγάμου κ. Ἰωάννη Ζηζιούλα) νὰ μεταβληθοῦν σὲ «Συνοδικὰ» ἀποφασισθέντα ὅπου δεσμεύουν, ἤ αἰχμαλωτίζουν ἄν θέλετε, ὁλόκληρες Τοπικὲς Ἐκκλησίες στὴν οὐτοπικὴ προπαγάνδα τοῦ ἐκλατινισμένου καὶ ἐξουνιτισμένου Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου μας, μηδενῶς ἐξαιρουμένων καὶ τῶν Ἀρχιεπισκοπῶν μας.

Πιὸ ἁπλᾶ γιὰ τοὺς ἁπλοὺς: Ὑποθέστε ὅτι ὅλοι οἱ ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ εἴμαστε Ἑσκιμώοι καὶ ζοῦμε στοὺς Πόλους, καὶ ἔρχονται μερικοὶ ἀριστοκρᾶτες  βολεμένοι ἐξυπνόβλακες καὶ (παρα)μορφωμένοι μεγαλόσχημοι γιὰ νὰ μᾶς πουλήσουν παγάκια Α΄ ποιότητας  γιὰ τὰ ἀναψυκτικά μας. Ἔχουν τέτοιαν ἀνάγκη οἱ Ἑσκιμώοι; Ὅσοι πιστοὶ, λαϊκοὶ καὶ κληρικοὶ ἀκολουθοῦν τὰ ληστρικὰ ἀποφασισθέντα τῆς Κρήτης, ὁμοιάζουν ὡσᾶν μὲ ἐκείνους τοὺς Ἑσκιμώους ὅπου ἔσπευσαν σὰν χάννοι πρῶτοι-πρῶτοι γιὰ νὰ ἀγοράσουν τὰ παγάκια ἀπὸ τοὺς παμπόνηρους Ἐμπόρους τοῦ πάγου… τοποθετῆστε νοητικὰ σὲ ἀντιπαραβολὴ τὰ ἀκριβῶς ἀνάλογα μὲ τοὺς ἀρχι-ληστὲς κληρικοὺς καὶ Ἐμπόρους τῆς Πίστεως.

Συγκρίσεις....


Ο Ύμνος της αγάπης





Εάν ταις γλώσσαις των ανθρώπων λαλώ και των αγγέλων, αγάπην δε μη έχω, 
γέγονα χαλκός ηχών ή κύμβαλον αλαλάζον. 
Και εάν έχω προφητείαν και ειδώ τα μυστήρια πάντα και πάσαν την γνώσιν, και εάν έχω πάσαν την πίστιν, ώστε όρη μεθιστάνειν, 
αγάπην δε μη έχω,
 ουδέν ειμί.
Και εάν ψωμίσω πάντα τα υπάρχοντα μου, και εάν παραδώ το σώμα μου ίνα καυθήσομαι,
 αγάπην δε μη έχω, 
                                                                 ουδέν ωφελούμαι.
Η αγάπη μακροθυμεί, χρηστεύεται, η αγάπη ου ζηλοί, η αγάπη ου περπερεύεται, ου φυσιούται, ουκ ασχημονεί, ου ζητεί τα εαυτής, ου παροξύνεται, ου λογίζεται το κακόν, ου χαίρει επί τη αδικία, συγχαίρει δε τη αληθεία, πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει.
                                                             Η αγάπη  ουδέποτε εκπίπτει.
Είτε δε προφητείαι, καταργηθήσονται, 
είτε γλώσσαι παύσονται,
 είτε γνώσις καταργηθήσεται.
 Εκ μέρους δε γινώσκομεν και εκ μέρους προφητεύομεν όταν δε έλθη το τέλειον, τότε το εκ μέρους καταργηθήσεται. 
Ότε ήμην νήπιος, ως νήπιος έλάλουν, ως νήπιος εφρόνουν, ως νήπιος ελογιζόμην 
ότε δε γέγονα ανήρ, κατήργηκα τα του νηπίου. 
Βλέπομεν γαρ άρτι δι’ εσόπτρου εν αινίγματι, τότε δε πρόσωπον προς πρόσωπον άρτι γινώσκω εκ μέρους, τότε δε επιγνώσομαι καθώς και επεγνώσθην. 
Νυνί δε μένει πίστις, έλπίς, αγάπη, τα τρία ταύτα μείζων δε τούτων η αγάπη.

Ανθολόγιον 208: Αντώνιος του Σουρόζ (Bloom), Περί προσευχής

Προσευχή σημαίνει αναζήτηση του Θεού, συνάντηση με το Θεό, και προώθηση πιο πέρα από τη συνάντηση στην κοινωνία μαζί Του. Η προσευχή είναι λοιπόν μια πράξη, ένα βίωμα, μια στάση.
Μια στάση όχι μόνο σε σχέση με τον Θεό αλλά και σε σχέση με τον κόσμο της δημιουργίας. Προκύπτει από τη συναίσθηση ότι ο κόσμος στον οποίο ζούμε δεν είναι απλώς δισδιάστατος, φυλακισμένος στις συντεταγμένες του χρόνου και του χώρου- ένας κόσμος επίπεδος στον οποίο συναντούμε την επιφανειακή όψη των πραγμάτων, μια θαμπή επιφάνεια που σκεπάζει το κενό.
Η προσευχή προκύπτει από την ανακάλυψη ότι ο κόσμος έχει βάθος· κι ότι δεν περιστοιχιζόμαστε μόνο από ορατά πράγματα, αλλά ότι είμαστε βουτηγμένοι μέσα σε αόρατα πράγματα και διαποτισμένοι απ' αυτά. 
Κι αυτός ο αόρατος κόσμος είναι συγχρόνως η παρουσία του Θεού, η ύψιστη και κορυφαία πραγματικότητα, και η εσώτατη μας αλήθεια.
Το ορατό και το αόρατο δε βρίσκονται σε αντίθεση μεταξύ τους ούτε μπορούν να αντιπαρατεθούν σαν ποσά προς άθροιση· είναι παρόντα συγχρόνως, όπως η φωτιά μέσα στο πυρωμένο σίδερο. [...]


Αντώνιος του Σουρόζ, Θέλει τόλμη η προσευχή, εκδόσεις Ακρίτας, Η' έκδοση, Αθήνα 2007, σελ. 11.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...