Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 28, 2011

Ήμαρτον


Ἀπὸ ρυπαρῶν χειλέων, ἀπὸ βδελυρᾶς καρδίας, ἀπὸ ἀκαθάρτου γλώττης, ἐκ ψυχῆς ρερυπωμένης, δέξαι δέησιν, Χριστέ μου, καὶ μὴ παρωσᾴμενός μου, μὴ τοὺς λόγους, μὴ τοὺς τρόπους, μηδὲ τὴν ἀναισχυντίαν, δός μοι παρρησίαν λέγειν, ἅ βεβούλημαι, Χριστέ μου.
Μᾶλλον δὲ καὶ δίδαξόν με, τί με δεῖ ποιεῖν καὶ λέγειν.
Ημαρτον ὑπὲρ τὴν πόρνην, ἣ μαθοῦσα ποῦ κατάγεις, μύρον ἐξωνησαμένη, ἦλθε τολμηρῶς ἀλεῖψαι Σοῦ τοὺς πόδας τοῦ Θεοῦ μου, τοῦ δεσπότου καὶ Χριστοῦ μου.
Ως ἐκείνην οὐκ ἀπώσω προσελθοῦσαν ἐκ καρδίας, μηδ’ ἐμὲ βδελύξῃ. Λόγε ροῦ δὲ παράσχε μοι πόδας, καὶ κρατῆσαι καὶ φιλῆσαι, καὶ τῷ ρείθρῳ τῶν δακρύων ὡς πολυτιμήτῳ μύρῳ, τούτους τολμηρῶς ἀλεῖψαι.
Πλύνον με τοῖς δάκρυσί μου, κάθαρον αὐτοῖς με, Λόγε. Αφες καὶ τὰ πταίσματά μου. Οἶδας τῶν κακῶν τὸ πλῆθος, οἶδας καὶ τὰ τραύματά μου, καὶ τοὺς μώλωπας ὁρᾷς μου.
Ἀλλὰ καὶ τὴν πίστιν οἶδας, καὶ τὴν προθυμίαν βλέπεις, καὶ τοὺς στεναγμοὺς ἀκούεις. Οὐ λανθάνει Σε, Θεέ μου, Ποιητά μου, Λυτρωτά μου, οὐδὲ σταλαγμὸς δακρύων, οὐδὲ στεναγμοῦ τι μέρος, οὐδὲ κίνημα καρδίας.
(J. P . MIGNE, Patrologia Greaca, τ. 156)
᾽Ιωάννης Δαμασκηνὸς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...