Διδαχή τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Ἕνα ἀπό τά ἀναρίθμητα θαύματα τοῦ Θεανθρώπου, τά ὁποῖα ἐπετέλεσε κατά τήν ἐπίγεια ζωή του, ἀγαπητοί μου Χριστιανοί, εἶναι τό θαῦμα τῆς θεραπείας τοῦ δαιμονιζομένου Γαδαρηνοῦ. Μέ τό θεϊκό του λόγο ἐξέβαλε τή λεγεώνα τῶν δαιμόνων ἀπό τόν ἄνθρωπο καί τόν ἀπήλλαξε ἀπό τό φοβερό μαρτύριο, τό ὁποῖο μᾶς περιγράφει ὁ ἱερός Εὐαγγελιστής. Ἐνδύματα δέν φοροῦσε, οὔτε ἔμενε ποτέ σέ σπίτι, ἀλλά στά μνήματα. Τόν ἔδεναν μέ ἁλυσίδες καί χειροπέδες, ἀλλά ἐκεῖνος τά ἔσπαγε ὅλα καί ἔφευγε κυνηγημένος ἀπό τό διάβολο στά βουνά καί στίς ἐρήμους. Τό μαρτύριό του ἔλαβε τέλος ὅταν συνάντησε τόν Χριστό. Τόν συμπόνεσε μέ πατρική ἀγάπη καί τόν ἐλευθέρωσε ἀπό τά σατανικά δεσμά. «Ἱματισμένον καί σωφρονοῦντα παρά τούς πόδας τοῦ Ἰησοῦ», γαλήνιο καί ἥρεμο τόν βρῆκαν οἱ συμπατριῶτες του, οἱ ὁποῖοι ἀντί νά χαροῦν καί νά δοξάσουν τό Θεό γιά τήν εὐεργεσία, τυφλωμένοι ἀπό τό συμφέρον καί ὀργισμένοι γιά τήν καταστροφή τοῦ ἐμπορεύματός τους, ζήτησαν νά φύγει ἀπό τήν περιοχή τους ὁ Ἰησοῦς. Μόνο ὁ θεραπευθείς, πού ζοῦσε τή χαρά τῆς ἰάσεώς του, ἀντίθετα ἀπ΄ ὅτι ἔπραξαν οἱ ἄλλοι, τόν παρακαλοῦσε νά μή τόν ἐγκαταλείψει. Ἐκεῖνος ἔγινε ὁ πρῶτος εὐαγγελιστής τοῦ Χριστοῦ.
Πολλοί σημερινοί ἄνθρωποι, βασανισμένοι ἀπό διάφορες ἀσθένειες, θά ἐπιθυμοῦσαν νά εἶχαν τήν ἴδια τύχη μέ τόν πρώην δαιμονιζόμενο. Νιώθουν, ὅτι τό βάρος τῆς δοκιμασίας τους εἶναι ἀβάστακτο καί μόνο ἀπό ἕνα θαῦμα περιμένουν τή λύτρωση. Κι ὅταν μάλιστα ἡ ἐπιστήμη τούς ἐγκαταλείψει, μή μπορώντας νά πράξει τίποτα, τότε μοναδική τους παρηγοριά εἶναι τό θαῦμα, τό ὁποῖο νύχτα καί μέρα ἐπιζητοῦν. Τούς βλέπουμε νά καταφεύγουν στούς ἁγίους καί στά ἱερά προσκυνήματα, νά ὑποβάλλονται σέ νηστεῖες καί σωματικές ταπεινώσεις, νά περιμένουν μέ λαχτάρα τήν ἐπέμβαση τοῦ Θεοῦ. Δέν ἀγωνίζονται ἄδικα. Τήν κατάλληλη ὥρα, πάντα πρός τό συμφέρον τῆς ψυχῆς, ἐνεργεῖ ὁ Θεός καί χαρίζει τό ζητούμενο.
Γιά νά γίνει τό θαῦμα τοῦ Θεοῦ χρειάζονται ὡρισμένες προϋποθέσεις. Τό θαῦμα δέν εἶναι μιά μαγική ἐπέμβαση τῆς θείας δυνάμεως, ἀλλά ἀποτέλεσμα συνεργασίας Θεοῦ καί ἀνθρώπου. Ὅταν τό Ἅγιο Πνεῦμα εἰσέλθει στόν πάσχοντα καί ὁ πιστός εἰσχωρήσει στή ζωή τοῦ Θεοῦ, τότε μεταδίδονται οἱ θεϊκές δωρεές. Τότε ὁ ἀσθενής ἀποκτᾶ ὑπεράνθρωπη δύναμη, ἡ λερωμένη εἰκόνα καθαρίζεται, οἱ ψυχικές δυνάμεις ἀνακαινίζονται, ὁ ἄνθρωπος ἀποκαθίσταται στό πρωτόκτιστο κάλλος, στήν κατάσταση ἐκείνη, ὅπου δέν ὑπάρχει φθορά καί θάνατος, ἀλλά ἀδιάλειπτη ἐπικοινωνία μέ τή θεία φύση.
Πρώτη προϋπόθεση γιά τό θαῦμα εἶναι ἡ προσευχή. Ὁ ἴδιος ὁ Κύριος εἶπε «πάντα ὅσα ἄν αἰτήσητε ἐν τῇ προσευχῇ πιστεύοντες λήψεσθε». Νά προσευχόμαστε μέ πίστη, μέ ταπείνωση, μέ ἁπλότητα καί ἀνεξικακία. Νά ζητοῦμε ἀπό τό Θεό νά γίνει τό θέλημά του καί νά παραδινόμαστε στήν ἀγάπη του. Ἡ προσευχή σάν ζωντανή σχέση καί μόνιμη κοινωνία μέ τό Θεό, δέν ἀφορᾶ μόνο τό νοῦ. Ἀφορᾶ ὅλο τόν ἄνθρωπο. Τότε προσευχόμαστε σωστά, ὅταν ἔχουμε θεοφιλή βίο, ὅταν ὁλόκληρη ἡ ζωή μας εἶναι προσευχή. Ἐάν δέν ἐπέλθει κάθαρση τῆς ψυχῆς, τό θαῦμα δέν ἐπισκέπτεται τήν ὕπαρξή μας. Σέ ἀνθρώπους ἐμπαθεῖς καί ἀκαθάρτους δέν κατέρχεται ἡ θεία Χάρις.
Χωρίς δάκρυα μετανοίας θαῦμα δέν γίνεται. Τά δάκρυα καθαρίζουν τόν ὅλο ἄνθρωπο καί τόν ἑτοιμάζουν νά δεχθεῖ τήν εὐεργετική παρουσία τοῦ Θεοῦ. Ἀστείρευτες βρύσες εἶχαν γίνει τά μάτια τοῦ Ἰωακείμ καί τῆς Ἄννας, τῆς Χαναναίας καί τοῦ Ἰαείρου, καί ὅλων ἐκείνων τῶν εὐλογημένων ἀνθρώπων πού ἔγιναν μάρτυρες τῆς θαυματουργικῆς δυνάμεως τοῦ Θεοῦ. Αὐτονόητο εἶναι ὅτι γιά νά ἐπιτελεσθεῖ τό μυστήριο τῆς θεανθρώπινης ζωῆς στόν πάσχοντα, πρέπει νά ζεῖ μέσα στήν Ἐκκλησία καί νά εὑρίσκεται σέ συνεχή ἐπαφή μέ τά ἱερά Μυστήρια.
Τά πραγματικά θαύματα πού ἔχουν σωτηριολογικές διαστάσεις μόνο μέσα στήν Ἐκκλησία ἐπιτελοῦνται. Κάθε ἄλλη θαυματουργική θεραπεία ἐκτός Ἐκκλησίας, γίνεται μέ τή μεσολάβηση τῶν πονηρῶν πνευμάτων, τά ὁποῖα μέ τό δόλωμα τῆς θεραπείας κατακυριεύουν τήν ψυχή καί ὁδηγοῦν στόν ὄλεθρο τῆς αἰώνιας καταδίκης. Μέ τή μαγεία κατορθώνονται πράγματα ὑπερφυσικά. Ἀλίμονο ὅμως σ΄ ἐκείνους πού θά παραδώσουν τήν ψυχή τους στά χέρια τοῦ σατανᾶ. Θά τό μετανοιώσουν καί θά κλάψουν πικρά γιά τό κατάντημά τους.
Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί.
Εἶναι πολύ σκληρό νά λές σ΄ ἕναν πού ὑποφέρει νά περιμένει. Αὐτή ὅμως εἶναι ἡ ἀλήθεια. Νά περιμένουμε ὑπομονετικά τήν ἐπέμβαση τοῦ Θεοῦ. Καί ἄν ἀργεῖ, νά μή χάνουμε τήν ἐλπίδα, ἀλλά νά ἑτοιμαζόμαστε γιά τή μεγάλη στιγμή τῆς θείας ἐπισκέψεως. Ὁ Θεός θά κάνει τό θαῦμα Του.
�εσ� w � � 0� � � σίους καί πτωχούς ὑπάρχει ἡ ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ, τότε οἱ μέν πλούσιοι γίνονται προστάτες τῶν πτωχῶν, οἱ δέ πτωχοί εὐεργέτες τῶν πλουσίων, ἀφοῦ μέ τήν ἐλεημοσύνη γίνονται αἰτία νά κερδίσουν οἱ πλούσιοι τόν ἄφθαρτο πλοῦτο τοῦ Παραδείσου
Πολλοί σημερινοί ἄνθρωποι, βασανισμένοι ἀπό διάφορες ἀσθένειες, θά ἐπιθυμοῦσαν νά εἶχαν τήν ἴδια τύχη μέ τόν πρώην δαιμονιζόμενο. Νιώθουν, ὅτι τό βάρος τῆς δοκιμασίας τους εἶναι ἀβάστακτο καί μόνο ἀπό ἕνα θαῦμα περιμένουν τή λύτρωση. Κι ὅταν μάλιστα ἡ ἐπιστήμη τούς ἐγκαταλείψει, μή μπορώντας νά πράξει τίποτα, τότε μοναδική τους παρηγοριά εἶναι τό θαῦμα, τό ὁποῖο νύχτα καί μέρα ἐπιζητοῦν. Τούς βλέπουμε νά καταφεύγουν στούς ἁγίους καί στά ἱερά προσκυνήματα, νά ὑποβάλλονται σέ νηστεῖες καί σωματικές ταπεινώσεις, νά περιμένουν μέ λαχτάρα τήν ἐπέμβαση τοῦ Θεοῦ. Δέν ἀγωνίζονται ἄδικα. Τήν κατάλληλη ὥρα, πάντα πρός τό συμφέρον τῆς ψυχῆς, ἐνεργεῖ ὁ Θεός καί χαρίζει τό ζητούμενο.
Γιά νά γίνει τό θαῦμα τοῦ Θεοῦ χρειάζονται ὡρισμένες προϋποθέσεις. Τό θαῦμα δέν εἶναι μιά μαγική ἐπέμβαση τῆς θείας δυνάμεως, ἀλλά ἀποτέλεσμα συνεργασίας Θεοῦ καί ἀνθρώπου. Ὅταν τό Ἅγιο Πνεῦμα εἰσέλθει στόν πάσχοντα καί ὁ πιστός εἰσχωρήσει στή ζωή τοῦ Θεοῦ, τότε μεταδίδονται οἱ θεϊκές δωρεές. Τότε ὁ ἀσθενής ἀποκτᾶ ὑπεράνθρωπη δύναμη, ἡ λερωμένη εἰκόνα καθαρίζεται, οἱ ψυχικές δυνάμεις ἀνακαινίζονται, ὁ ἄνθρωπος ἀποκαθίσταται στό πρωτόκτιστο κάλλος, στήν κατάσταση ἐκείνη, ὅπου δέν ὑπάρχει φθορά καί θάνατος, ἀλλά ἀδιάλειπτη ἐπικοινωνία μέ τή θεία φύση.
Πρώτη προϋπόθεση γιά τό θαῦμα εἶναι ἡ προσευχή. Ὁ ἴδιος ὁ Κύριος εἶπε «πάντα ὅσα ἄν αἰτήσητε ἐν τῇ προσευχῇ πιστεύοντες λήψεσθε». Νά προσευχόμαστε μέ πίστη, μέ ταπείνωση, μέ ἁπλότητα καί ἀνεξικακία. Νά ζητοῦμε ἀπό τό Θεό νά γίνει τό θέλημά του καί νά παραδινόμαστε στήν ἀγάπη του. Ἡ προσευχή σάν ζωντανή σχέση καί μόνιμη κοινωνία μέ τό Θεό, δέν ἀφορᾶ μόνο τό νοῦ. Ἀφορᾶ ὅλο τόν ἄνθρωπο. Τότε προσευχόμαστε σωστά, ὅταν ἔχουμε θεοφιλή βίο, ὅταν ὁλόκληρη ἡ ζωή μας εἶναι προσευχή. Ἐάν δέν ἐπέλθει κάθαρση τῆς ψυχῆς, τό θαῦμα δέν ἐπισκέπτεται τήν ὕπαρξή μας. Σέ ἀνθρώπους ἐμπαθεῖς καί ἀκαθάρτους δέν κατέρχεται ἡ θεία Χάρις.
Χωρίς δάκρυα μετανοίας θαῦμα δέν γίνεται. Τά δάκρυα καθαρίζουν τόν ὅλο ἄνθρωπο καί τόν ἑτοιμάζουν νά δεχθεῖ τήν εὐεργετική παρουσία τοῦ Θεοῦ. Ἀστείρευτες βρύσες εἶχαν γίνει τά μάτια τοῦ Ἰωακείμ καί τῆς Ἄννας, τῆς Χαναναίας καί τοῦ Ἰαείρου, καί ὅλων ἐκείνων τῶν εὐλογημένων ἀνθρώπων πού ἔγιναν μάρτυρες τῆς θαυματουργικῆς δυνάμεως τοῦ Θεοῦ. Αὐτονόητο εἶναι ὅτι γιά νά ἐπιτελεσθεῖ τό μυστήριο τῆς θεανθρώπινης ζωῆς στόν πάσχοντα, πρέπει νά ζεῖ μέσα στήν Ἐκκλησία καί νά εὑρίσκεται σέ συνεχή ἐπαφή μέ τά ἱερά Μυστήρια.
Τά πραγματικά θαύματα πού ἔχουν σωτηριολογικές διαστάσεις μόνο μέσα στήν Ἐκκλησία ἐπιτελοῦνται. Κάθε ἄλλη θαυματουργική θεραπεία ἐκτός Ἐκκλησίας, γίνεται μέ τή μεσολάβηση τῶν πονηρῶν πνευμάτων, τά ὁποῖα μέ τό δόλωμα τῆς θεραπείας κατακυριεύουν τήν ψυχή καί ὁδηγοῦν στόν ὄλεθρο τῆς αἰώνιας καταδίκης. Μέ τή μαγεία κατορθώνονται πράγματα ὑπερφυσικά. Ἀλίμονο ὅμως σ΄ ἐκείνους πού θά παραδώσουν τήν ψυχή τους στά χέρια τοῦ σατανᾶ. Θά τό μετανοιώσουν καί θά κλάψουν πικρά γιά τό κατάντημά τους.
Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί.
Εἶναι πολύ σκληρό νά λές σ΄ ἕναν πού ὑποφέρει νά περιμένει. Αὐτή ὅμως εἶναι ἡ ἀλήθεια. Νά περιμένουμε ὑπομονετικά τήν ἐπέμβαση τοῦ Θεοῦ. Καί ἄν ἀργεῖ, νά μή χάνουμε τήν ἐλπίδα, ἀλλά νά ἑτοιμαζόμαστε γιά τή μεγάλη στιγμή τῆς θείας ἐπισκέψεως. Ὁ Θεός θά κάνει τό θαῦμα Του.
�εσ� w � � 0� � � σίους καί πτωχούς ὑπάρχει ἡ ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ, τότε οἱ μέν πλούσιοι γίνονται προστάτες τῶν πτωχῶν, οἱ δέ πτωχοί εὐεργέτες τῶν πλουσίων, ἀφοῦ μέ τήν ἐλεημοσύνη γίνονται αἰτία νά κερδίσουν οἱ πλούσιοι τόν ἄφθαρτο πλοῦτο τοῦ Παραδείσου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά