Οι άνθρωποι ανέκαθεν έκτιζαν ναούς. Οι καλύτερες τοποθεσίες διετίθεντο για την ανέγερση ναών. Τα λαμπρότερα και μεγαλοπρεπέστερα οικοδομήματα και τα έργα της τέχνης, στα οποία άφησε την σφραγίδα του ο πολιτισμός είναι ναοί. Παρθενώνας και Ναός του Σολομώντος στην αρχαιότητα, αγία Σοφία και πλήθος άλλων ναών, πολλοί στην εποχή της Χάριτος θα παραμένουν αιώνια θαύματα τέχνης. Γιατί όμως τους οικοδομούσαν; Για να ανεβαίνουν και να προσεύχονται: «Άνθρωποι δύο ανέβησαν εις το ιερόν προσεύξασθαι». Επήγαιναν και επικοινωνούσαν εκεί με το Θεό. Και σήμερα υπάρχουν πολλοί ναοί. Δεν πηγαίνουν όμως τακτικά όλοι οι άνθρωποι να προσευχηθούν. Δεν εκκλησιάζονται πολλοί όσο πρέπει. Η Εκκλησία μας σήμερα μας υπενθυμίζει το καθήκον του εκκλησιασμού με το σχετικό Ευαγγελικό ανάγνωσμα. Ας δούμε γιατί δεν εκκλησιάζονται και τι χάνουν οι μη εκκλησιαζόμενοι. 1.- Για τα ρούχα. Δεν έχω ρούχα, λένε κάποιοι. Με τέτοια ρούχα πως θα πάω στην Εκκλησία. Αλλά άκουσες, ότι ο Χριστός ζητεί στο Ευαγγέλιο, ότι στην Εκκλησία πρέπει να πηγαίνεις μόνον όταν έχεις καινούρια ρούχα και πολυτελή φορέματα; Τα ρούχα θα προσέξει ο Χριστός ή την διάθεσή σου να προσευχηθείς και να τον λατρεύσεις; Λοιπόν, όσο παλιά και αν είναι τα ρούχα σου, τίποτε δεν πρέπει να σε εμποδίσει από το να έλθεις στην Εκκλησία. Όταν δεν έχεις καινούρια ρούχα και ταπεινώνεσαι και αδιαφορείς για τις κρίσεις κι τα σχόλια των ανθρώπων και έρχεσαι στην Εκκλησία, τότε έρχεσαι για το Θεό και θα έχεις μισθό από το Θεό. 2.- Άλλοι πάλι δεν εκκλησιάζονται, διότι δεν τους αρέσει το προσωπικό της Εκκλησίας: Ο παπάς, οι ψάλτες, οι επίτροποι, ή τους φταίει η αταξία που επικρατεί, ακόμη και οι άλλοι εκκλησιαζόμενοι. Αλλά αδελφοί μου, στην Εκκλησία για ποιόν πηγαίνεις; Για να δεις τους ανθρώπους ή για να προσευχηθείς στο Χριστό; Αν είναι καλοί ή κακοί οι άλλοι δεν είναι δικό σου ζήτημα. Το δικό σου καθήκον είναι να κοιτάξεις τον εαυτό σου, να ταπεινωθείς μέσα στο να, για να πάρεις την ευλογία του Θεού. Αυτά που λέγονται και τελούνται κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας και των άλλων ιερών ακολουθιών, όλα είναι έγκυρα, άσχετα με την ηθική αξία ή απαξία του ιερέως που τα τελεί. Αυτό γίνεται κατά θεία οικονομία και είναι απόφαση Οικουμενικής Συνόδου. Οι ιερείς είναι τεταγμένοι από το Θεό να μοιράζουν την Χάρι, τον αγιασμό, την ευλογία. 3.- Το πένθος προβάλλουν άλλοι ως δικαιολογία για μη εκκλησιασμό τους και κάνουν μήνες και χρόνια να πατήσουν στην Εκκλησία. Αλλά που σου λέω να πας; Στο γάμο, στο πανηγύρι, στη χαρά, στο γλέντι; Εδώ πρόκειται να μεταβείς στον οίκο του Θεού. Εδώ θα επικοινωνήσεις με τα Σωτήρα σου. Εδώ θα λάβεις την παρηγοριά. Εδώ θα ακούσεις από το Ευαγγέλιο τον Απόστολο, το κήρυγμα ότι ο άνθρωπός σου δεν πέθανε, αλλά ζει σε καλύτερο και ωραιότερο κόσμο, από τον οποίο σε παρακολουθεί. 4.- Τις δουλειές τους φέρνουν οι περισσότεροι ως δικαιολογία για τον μη εκκλησιασμό τους τακτικά. Οι νοικοκυρές επικαλούνται τις πολλές καθημερινές δουλειές του σπιτιού: Το συγύρισμα του σπιτιού, το μαγείρεμα, το πλύσιμο και πολλές άλλες ασχολίες. Οι άντρες, το πλήθος των λεπτομερειών της κύριας δουλειάς του και την ανάγκη επί πλέον ενασχολήσεων, για να τα βγάλουν πέρα. Ξεχνούν τη λαïκή παροιμία: «Όσο θέλεις δούλεψε, όσα θέλει ο θεός θα σου δώσει». Έτσι λοιπόν πολλοί παρουσιάζονται σαν κομήτες. Έρχονται κάπου – κάπου στην εκκλησία για να ανάψουν κανένα κερί και να φύγουν, ωσάν ο Θεός να μη βλέπει και να έχει ανάγκη να τον φωτίσουν με το κερί τους. Απουσιάζουν άλλοτε για τα ρούχα, άλλοτε για το πένθος, άλλοτε για τις δουλειές, άλλοτε διότι έχουν φιλοξενούμενο, άλλοτε για το ένα και άλλοτε για το άλλο και άλλοτε και αυτοί δεν ξέρουν γιατί. Χριστιανοί μου: Εμείς έχουμε ανάγκη να πάρουμε από το Θεό παρηγοριά, δύναμη και ευλογία. Γι΄ αυτό θα έπρεπε με λαχτάρα να ερχόμαστε στον πατέρα μας, μόλις ακούγεται η καμπάνα. Όσοι δεν εκκλησιάζονται ας έχουν υπόψη τους ότι, το πρόβατο όταν ξεκόψει από το κοπάδι γίνεται ή του λύκου ή του μαχαιριού. Και Χριστιανός που ξέκοψε από την Εκκλησία είναι χαμένος. Χωρίς την ευλογία της Εκκλησίας, εξασθενημένος ψυχικά και πνευματικά είναι έρμαιο στις διαθέσεις και τη βουλιμία του σατανά. Γι΄ αυτό ας αφήσουμε τις προφάσεις εν αμαρτίες και ας εκκλησιαζόμαστε τακτικά και ταπεινά, για να φεύγουμε και εμείς από το ναό δικαιωμένοι και γεμάτοι χαρά όπως ο Τελώνης.
π. Ι.Μ.
|
Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.
Σάββατο, Φεβρουαρίου 04, 2012
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΕΛΩΝΟΥ & ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ (ΛΟΥΚ. 18, 10-14) Ιερά Μητρόπολις Παροναξίας
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...
-
Ο εν παντί καιρώ και πάση ώρα, εν ουρανώ και επί γης προσκυνούμενος και δοξαζόμενος Χριστός ο Θεός, ο μακρόθυμος, ο πολυέλεος, ο πο...
-
Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Το πνευματικό μεγαλείο, το μυστικό βάθος και το αισθητικό κάλλος της Ορθοδόξου τέχνης συνε...
-
ΕΥΧΗ ΕΠΙ ΕΥΛΟΓΙΑ ΠΙΤΑΣ ΑΓΙΟΥ ΦΑΝΟΥΡΙΟΥ Μητροπολίτου Ν.Ιωνίας και Φιλαφελφείας ΤΙΜΟΘΕΟΥ Κύριε Ιησού Χριστέ, ο Ουράνιος Άρτος, ο τη...
-
Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...
-
τοῦ π. Μαρτίνου Πέτζολτ «Ἄγγελοι μετὰ ποιμένων δοξολογοῦσι», ψέλνει ο λαός στην εκκλησία το κοντάκιον των Χριστουγέννων. Και στις ει...
-
ΧΟΕ : ΕΝΑ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ π.Αντώνιος Αλεβιζόπουλος Δρ. Θεολογίας Δρ. Φιλοσοφίας ΕΚΔΟΣΗ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ – ΠΡΕ...
-
Εὐλογητὸς ὁ Θεὸς ἡμῶν, πάντοτε, νῦν, καὶ ἀεί, καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν. Ἅγιος ὁ Θεός, Ἅγιος ἰσχυρός, Ἅγιος Ἀθάνατος, ἐλέ...
-
Άγιος Ιγνάτιος Αντιοχείας και τα μυστήρια της Ιστορίας Μηδένα προ του τέλους μακάριζε ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΡΑΒΕΝΝΑ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ...
-
πηγή BlogThis! Μοιραστείτε το στο Twitter Μοιραστείτε το στο Facebook Ανάμεσα στις ξεχασμένες αρετές των χρ...
-
Γιορτάζουμε σήμερα 3 Σεπτεμβρίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Ιερομάρτυρος Ανθίμου, του Επισκόπου Νικομήδειας. ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά