Ωστε εχουμε ενωθεί με τους Αιρετικούς
Μονοφυσίτες και δεν το γνωρίζουμε;
Μονοφυσίτες και δεν το γνωρίζουμε;
Ιδού η εγκύκλιος συμφωνία του Πατριαρχείου Αντιοχείας
Ἥ Ἁγία Σύνοδος τῆς Ἀντιοχείας ἀπεφάσισε τά ἑξῆς:
1. Τόν πλήρη καί ἀμοιβαῖο σεβασμόν τῶν δύο ἐκκλησιῶν
ὡς πρός τό τελετουργικόν των, τήν πνευματικότητα, τήν κληρονομίαν καί τούςἁγίους πατέρας καί τήν πλήρη
προστασίαν τῶν λειτουργικῶν πράξεων καί τῆς Ἀντιοχείας
καί τῆς Συρίας.
2. Τήν ἐνσωμάτωσιν τῶν πατέρων καί τῶν δύο ἐκκλησιῶν
καί τῆς παραδόσεως τῶν γενικῶς εἰς τά χριστιανικά
ἐπιμορφωτικά προγράμματα καί τήν θεολογίαν
καθηγητῶν καί μαθητῶν.
3. Τήν ἀποφυγήν τοῦ νά δέχωνται μέλη
μιᾶς ἐκκλησίας εἰς τήνἄλλην, ὅποιοι
καί ἄν εἶναι οἱ λὀγοι.
4. Τήν διοργάνωσιν συνάξεων τῶν δύο Συνόδων ὁποτεδήποτεὑπάρξει ἀνάγκη.
5. Νά παραμείνει κάθε Ἐκκλησία ὡς σημεῖον
ἀναφορᾶς διά τά μέλη της εἰς θέματα ἀφορῶντα
γάμον, διαζύγιον, υἱοθεσίαν κλπ.
6. Ἐάν δύο ἐπίσκοποι δύο διαφορετικῶν
ἐκκλησιῶν συναντηθοῦν διά πνευματικήν τελετήν,
θά προῒσταται ἐκεῖνος πού θά ἔχει τό μεγαλύτερον
ποίμνιον. Ἀλλά ἄν εἶναι εἰς τό μυστήριον τοῦ γάμου,
θά προῒσταται ὁ ἐπίσκοπος τῆς ἐκκλησίας τοῦ νυμφίου.
7. Ὅτι ἔχει ἀναφερθῆ προηγουμένως δέν ἰσχύει
κατά τόν συνεορτασμόν Ἐπισκόπων εἰς τήν Θείαν
Λειτουργίαν.
8. Ὅτι ἔχει λεχθῆ εἰς τό ὑπ’ ἀριθμ.6 ἄρθρον,
ἰσχύει διά τούς κληρικούς καί τῶν δύο ἐκκλησιῶν.
9. Ἐάν ἕνας ἱερεύς μιᾶς ἐκ τῶν δύο ἐκκλησιῶν τύχη
νά εἶναι εἰς κάποιαν περιοχήν, θά τελέση τά θεῖα
μυστήρια διά τά μέλη καί τῶν δύο ἐκκλησιῶν,
συμπεριλαμβανομένης καί τῆς Θείας Λειτουργίας
καί τοῦ μυστηρίου τοῦ γάμου. Ὁ ἴδιος ἱερεύς θά κρατήσηἀνεξάρτητον ἀρχεῖον καί διά τάς δύο
ἐκκλησίας καί θά μεταφέρη τήν καταγραφήν τῶν
μελών τῆς ἀδελφῆς ἐκκλησίας εἰς τήν πνευματικήν
της ἐξουσίαν.
10. Ἐάν δύο ἱερεῖς καί τῶν δύο ἐκκλησιῶν τύχη
νά εὐρίσκωνται εἰς κάποιαν κοινότητα, θά ἐναλλάσσονται,
καί εἰς περίπτωσιν συνεορτασμοῦ θά προῒσταται ἐκεῖνος
μέ τό μεγαλύτερον ποίμνιον.
11. Ἐάν ἐπίσκοπος ἀπό μίαν ἐκκλησίαν καί ἕνας
ἱερεύς ἀπό τήνἀδελφήν Ἐκκλησίαν τύχη νά
συνεορτάζουν, θά προῒσταται, ὅπως εἶναι φυσικόν,
ὁ ἐπίσκοπος, ἀκόμη καί ἄν εὑρίσκεται εἰς τήν
κοινότητα τοῦ ἱερέως, ἐφ’ ὅσον θά ὑπάρχουν
λαϊκοί καί ἀπό τάς δύοἐκκλησίας.
12. Χειροτονίαι εἰς τούς βαθμούς τής ἱερωσύνης
γίνονται ἀπό τήν πνευματικήν ἀρχήν τῶν
ὑποψηφίων εἰς κάθε ἐκκλησίαν, κατά προτίμησιν,
μέ τήν παρουσίαν ἀδελφῶν ἀπό τήν ἄλλην
ἀδελφήν Ἐκκλησίαν.
13. Ἀνάδοχοι καί μάρτυρες γάμου ἐπιτρέπεται νά
ἐπιλέγωνται ἀπό τά μέλη καί τῶν δύο ἐκκλησιῶν
χωρίς διάκρισιν.
14. Εἰς ὅλας τάς κοινάς ἑορτάς θά προῒσταται
ὁ ἀρχαιότερος τῆ τάξειἱερεύς.
15. Ὅλοι οἱ ὀργανισμοί τῶν δύο Ἐκκλησιῶν θά
συνεργάζωνται εἰςὅλα τά θέματα, μορφωτικά,
παιδείαν καί κοινωνικά διά τήνἀνάπτυξιν τοῦ
ἀδελφικοῦ πνεύματος.
Σᾶς ὑποσχόμεθα, μέ αὐτήν τήν εὐκαιρίαν,
ὅτι θά συνεχίσωμεν νάἐνισχύωμεν τήν σχέσιν
μας μέ τήν ἀδελφήν Ἐκκλησίαν καί ὅλας τάςἄλλας
Ἐκκλησίας μέ σκοπόν νά γίνωμεν ὅλοι μία κοινότητα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά