Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, Απριλίου 16, 2012

«ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟ



Αδελφοί Συλλειτουργοί και
 «τέκνα φωτόμορφα της Εκκλησίας»,
Ιδού και πάλιν ενώπιόν μας η ευλογημένη 

Πασχάλιος ευφροσύνη, η οποία, ως η κορύφωση 
του Εκκλησιαστικού μας Έτους, έρχεται –
 μετά τους καθαρισμούς του ιερού
 Τριωδίου και της Μεγάλης Τεσσαρακοστής – 
να επιβραβεύσει
 το πένθος και τους θρήνους
 της Μεγάλης Εβδομάδος,
 διά του αναστασίμου παιάνος
 «ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ»!

Η σταθερά επανάληψις της εν προκειμένω

 παραδοσιακής
 δραματουργίας, αποτελεί κάθε χρόνο την μεγάλη έκπληξη
 γιά ολόκληρο τον λαό του Θεού, Κληρικούς και Λαϊκούς
 αδιακρίτως, ο οποίος, φαιδρυνόμενος, σπεύδει να ομολογήσει
 ότι, όντως

«Πάσχα ιερόν ημίν σήμερον αναδέδεικται»!

Και η συνέχεια, όμως, του Πασχαλίου Κανόνος 
είναι εξόχως εύγλωττη για τα αισθήματα όχι μονάχα του
 Ιερού Υμνογράφου, αλλά εξίσου 
και γιά την κατάνυξη των πιστών:

«...Πάσχα καινόν, άγιον, Πάσχα μυστικόν,
Πάσχα πανσεβάσμιον,
Πάσχα Χριστός ο λυτρωτής,
Πάσχα άμωμον, Πάσχα μέγα, Πάσχα των πιστών.
Πάσχα τας πύλας ημίν του παραδείσου ανοίξαν,
Πάσχα πάντας αγιάζον πιστούς
».


Πάντως η βιβλική λέξη «Πάσχα»,  που όπως γνωρίζομε 
σημαίνει «πέρασμα» (από μια
 κατάσταση σε μια άλλη) δεν θα μπορούσε να εκφράσει το
 μυστήριο της σωτηρίας 
ολοκλήρου του ανθρωπίνου γένους, αν δεν εταύτιζε  
ο Πασχάλιος Κανόνας της Υμνολογίας
 μας τον ίδιον τον θυσιασθέντα Θεάνθρωπον Χριστόν 
με την λέξη «Πάσχα»!

Με άλλα λόγια, το Πάσχα δεν είναι χρόνος μήτε τρόπος Εορτής. 

Ο ίδιος ο ενανθρωπήσας 
Θεός, ο θανών και αναστάς υπέρ πάντων ανθρώπων, 
ονομάζεται «Πάσχα»:
 «Πάσχα Χριστός ο λυτρωτής»!

Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος διά τον οποίον ο Απ. Παύλος επισημαίνει

 προς όλους τους 
πιστούς την άμεση σχέση που έχει το βάπτισμα μας με τον θάνατον
 και την Ανάσταση 
του Χριστού:

Συνετάφημεν ουν αυτώ διά του βαπτίσματος εις τον θάνατον,

 ίνα ώσπερ ηγέρθη Χριστός 
εκ νεκρών διά της δόξης του πατρός, ούτω και ημείς
 εν καινότητι ζωής
 περίπατήσωμεν»  (Ρωμ. 6.4)

Όταν όμως ο Απ. Παύλος μας καλεί  
«να περιπατήσωμεν εν καινότητι ζωής»
 δεν υποδεικνύει
 απλώς μιά ευλαβέστερη ζωή μετά το βάπτισμα. Η διά του βαπτίσματος 
καινή ζωή, που
 οπωσδήποτε προϋποθέτει τον θάνατο της προηγούμενης ζωής εν φιλαυτία, 
είναι εξ ολοκλήρου
 «ζωή εν Χριστώ». Γι΄αυτό και μας χαρίζεται, «διά της δόξης του Πατρός»
οπότε και μετέχομε 
της Αναστάσεως του Χριστού, γενόμενοι «συγκληρονόμοι» της βασιλείας Του.

Εις τον υπέρ πάντων ανθρώπων, παθόντα και αναστάντα Κύριον της
 ζωής και της αθανασίας,
 πάσα τιμή και προσκύνησις εις τους αιώνας.

Αμήν!

ΠΑΣΧΑ 2012

Διάπυρος ευχέτης εν Χριστώ Αναστάντι

Ο Αυστραλίας  Σ Τ Υ Λ Ι Α Ν Ο Σ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...