Στίς 11/11/12, ἔστειλα τό σχόλιό μου σέ χριστιανικό ἰστολόγιο πάνω σέ δήλωση τοῦ Σεβασμιωτάτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσοστόμου πού ἀφοροῦσε στήν δωρεά ζωτικῶν ὀργάνων. Τό σχόλιό μου -ἀντίθετο πρός τήν θέση τοῦ Σεβασμιωτάτου- δέν ἀναρτηθηκε ποτέ. Ἀντιθέτως τήν ἑπόμενη μέρα ἀφαίρεσαν καί τό μοναδικό σχόλιο πού εἶχαν ἀναρτήσει. Καί τό σχόλιο πού ἀφαίρεσαν ἀλλά καί τό δικό μου ἦταν ἐπώνυμα καί δέν ἐμπεριεῖχαν ὕβρεις. Καί ἀπορῶ!!! Πρός τί ἡ λογοκρισία; Ἄν εἶναι λάθος ὅσα γράψαμε γιατί δέν μᾶς ἀπαντᾶτε; Ἄν ὅμως δέν ἔχετε κάποιο λόγο νά ἀντιπαραθέσετε γιατί δέν ἀποδέχεσθε ὅτι πλανηθήκατε; Τί προέχει, ἡ ἀτσαλάκωτη εἰκόνα ἑνός προσώπου ἤ ἡ Ἀλήθεια;
Σᾶς παραθέτω τό σχόλιό μου πιστεύοντας πώς στό δικό σας ἰστολογιο δέν θά ἔχει τήν ἴδια “τύχη”. Ἄν καί στόχος ὅλων αὐτῶν δέν εἶναι ἡ “τύχη” τῶν σχολίων ἀλλά ἡ “τύχη” τῶν ταλαίπωρων ψυχῶν μας.
“Σεβασμιότατε,
Μέσα στά πλαίσια τοῦ σεβασμοῦ πού ἐκδηλώνετε πρός τήν ἰατρική ἐπιστήμη καί τῆς ἐμπιστοσύνης σας στά πορίσματά της, παίρνω τό θάρρος νά σᾶς ἀναφέρω ὅτι ἡ σύγχρονη ἐπιστήμη ἤδη ἔχει ἀνατρέψει τίς θεωρίες της περί «ἐγκεφαλικοῦ θανάτου». Ἡ σύγχρονη ἐπιστήμη γνωρίζει πλέον ὅτι ὁ ἐγκεφαλικός λεγόμενος «θάνατος» δέν εἶναι θάνατος, εἶναι μία κατάσταση ἀσθενοῦς κατά τήν ὁποία ὅμως ὁ ἀσθενής βρίσκεται ἀκόμη ἐν ζωῇ. Καί δέν μποροῦμε νά συγχέουμε τήν διαδικασία τοῦ θανάτου μέ τόν θάνατο πού εἶναι μία κατάσταση μή ἀναστρέψιμη καί πού ἐπέρχεται στιγμιαῖα καί ὄχι σταδιακά καί ὅταν ἡ ψυχή ἐγκαταλείψει τό σῶμα. Γιατί στήν ἀντίθετη περίπτωση καί ὅταν ὁ ἄνθρωπος παρεμβαίνει αὐτόβουλα τότε διαπράττει φόνο.
Αὐτό ἐξάλλου δέν ἔγραψαν καί οἱ Ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας ἐμφορούμενοι ἁπό τό Ἅγιο Πνεῦμα;
…μέντοι ψυχή συνέχουσα τό σῶμα, ὧ καί ἐκτίσθη, πανταχοῦ τοῦ σώματός ἐστιν, (καί ὄχι μόνον στόν ἐγκέφαλο “δικό μας σχόλιο”) οὐχ’ ὡς ἐν τόπῳ, οὐδ’ ὡς περιεχομένη, ἀλλ’ ὡς συνέχουσα καί περιέχουσα καί ζωοποιούσα τοῦτο, κατ’ εἰκόνα καί τοῦτ’ ἔχουσα Θεοῦ… (Ἅγ. Γρηγόριος Παλαμᾶς)
«…οὐχ’ ἡ ψυχή ἐστίν ἡ ἀποθνήσκουσα, ἀλλά διά ταύτης ἀναχώρησιν ἀποθνήσει τό σῶμα (Μ. Ἀθανάσιος)
Συνεπῶς, ἡ ἀφαίρεση τῶν ζωτικῶν ὀργάνων γίνεται ἀπό ΖΩΝΤΑΝΟ δότη τόν ὁποῖο ὅμως ὀδηγοῦμε ἐμεῖς ΒΙΑΙΑ στόν θάνατο.
Κι ἐδῶ ἀπευθύνομαι σ’ ἐσᾶς ὡς ἱεράρχη καί παρακαλῶ γιά τήν ἀπάντησή σας.
Μᾶς ἔχει δοθεῖ τέτοιο δικαίωμα ἀπό τόν Δημιουργό μας νά ἀφαιροῦμε ζωές, ἔστω καί γιά ἕναν λόγο;
- Ἄν ναί, πολύ σᾶς παρακαλῶ νά μοῦ ὑποδείξετε ποῦ αὐτό ὑπάρχει γραμμένο.
- Ἄν ὅμως δέν μᾶς ἔχει δοθεῖ τό δικαίωμα νά θανατώνουμε συνανθρώπους μας, ἀκόμη καί «μέσα σέ ἀτμόσφαιρα ἀγάπης», θεωρῶ ὅτι εἶναι χρέος σας πνευματικό νά μᾶς διαφωτίσετε πάνω στό τί σημαίνει γιά τήν ψυχή “βίαιος θάνατος” καί σέ τί ἁμάρτημα πέφτουν οἱ δυστυχεῖς συγγενεῖς-φονεῖς.
Μέ σεβασμό
Σόμογλου Ἀναστασία”
Σᾶς παραθέτω τό σχόλιό μου πιστεύοντας πώς στό δικό σας ἰστολογιο δέν θά ἔχει τήν ἴδια “τύχη”. Ἄν καί στόχος ὅλων αὐτῶν δέν εἶναι ἡ “τύχη” τῶν σχολίων ἀλλά ἡ “τύχη” τῶν ταλαίπωρων ψυχῶν μας.
“Σεβασμιότατε,
Μέσα στά πλαίσια τοῦ σεβασμοῦ πού ἐκδηλώνετε πρός τήν ἰατρική ἐπιστήμη καί τῆς ἐμπιστοσύνης σας στά πορίσματά της, παίρνω τό θάρρος νά σᾶς ἀναφέρω ὅτι ἡ σύγχρονη ἐπιστήμη ἤδη ἔχει ἀνατρέψει τίς θεωρίες της περί «ἐγκεφαλικοῦ θανάτου». Ἡ σύγχρονη ἐπιστήμη γνωρίζει πλέον ὅτι ὁ ἐγκεφαλικός λεγόμενος «θάνατος» δέν εἶναι θάνατος, εἶναι μία κατάσταση ἀσθενοῦς κατά τήν ὁποία ὅμως ὁ ἀσθενής βρίσκεται ἀκόμη ἐν ζωῇ. Καί δέν μποροῦμε νά συγχέουμε τήν διαδικασία τοῦ θανάτου μέ τόν θάνατο πού εἶναι μία κατάσταση μή ἀναστρέψιμη καί πού ἐπέρχεται στιγμιαῖα καί ὄχι σταδιακά καί ὅταν ἡ ψυχή ἐγκαταλείψει τό σῶμα. Γιατί στήν ἀντίθετη περίπτωση καί ὅταν ὁ ἄνθρωπος παρεμβαίνει αὐτόβουλα τότε διαπράττει φόνο.
Αὐτό ἐξάλλου δέν ἔγραψαν καί οἱ Ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας ἐμφορούμενοι ἁπό τό Ἅγιο Πνεῦμα;
…μέντοι ψυχή συνέχουσα τό σῶμα, ὧ καί ἐκτίσθη, πανταχοῦ τοῦ σώματός ἐστιν, (καί ὄχι μόνον στόν ἐγκέφαλο “δικό μας σχόλιο”) οὐχ’ ὡς ἐν τόπῳ, οὐδ’ ὡς περιεχομένη, ἀλλ’ ὡς συνέχουσα καί περιέχουσα καί ζωοποιούσα τοῦτο, κατ’ εἰκόνα καί τοῦτ’ ἔχουσα Θεοῦ… (Ἅγ. Γρηγόριος Παλαμᾶς)
«…οὐχ’ ἡ ψυχή ἐστίν ἡ ἀποθνήσκουσα, ἀλλά διά ταύτης ἀναχώρησιν ἀποθνήσει τό σῶμα (Μ. Ἀθανάσιος)
Συνεπῶς, ἡ ἀφαίρεση τῶν ζωτικῶν ὀργάνων γίνεται ἀπό ΖΩΝΤΑΝΟ δότη τόν ὁποῖο ὅμως ὀδηγοῦμε ἐμεῖς ΒΙΑΙΑ στόν θάνατο.
Κι ἐδῶ ἀπευθύνομαι σ’ ἐσᾶς ὡς ἱεράρχη καί παρακαλῶ γιά τήν ἀπάντησή σας.
Μᾶς ἔχει δοθεῖ τέτοιο δικαίωμα ἀπό τόν Δημιουργό μας νά ἀφαιροῦμε ζωές, ἔστω καί γιά ἕναν λόγο;
- Ἄν ναί, πολύ σᾶς παρακαλῶ νά μοῦ ὑποδείξετε ποῦ αὐτό ὑπάρχει γραμμένο.
- Ἄν ὅμως δέν μᾶς ἔχει δοθεῖ τό δικαίωμα νά θανατώνουμε συνανθρώπους μας, ἀκόμη καί «μέσα σέ ἀτμόσφαιρα ἀγάπης», θεωρῶ ὅτι εἶναι χρέος σας πνευματικό νά μᾶς διαφωτίσετε πάνω στό τί σημαίνει γιά τήν ψυχή “βίαιος θάνατος” καί σέ τί ἁμάρτημα πέφτουν οἱ δυστυχεῖς συγγενεῖς-φονεῖς.
Μέ σεβασμό
Σόμογλου Ἀναστασία”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά