Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Μαρτίου 08, 2014

Κυριακή της Ορθοδοξίας: Η μόνη σωστική αλήθεια, Ορθοδοξία!

















Κάποτε  γία μας κκλησία εχε ν ντιμετωπίσ να μεγάλο πειρασμό.πρξαν τν γδοο αἰῶνα κάποιοι χριστιανοί, πο ποστήριζαν πς εναι μν βλασφημία ν πεικονίζεται τ πρόσωπο το ησο Χριστο, διότι Ατς εναι νεικόνιστος, σχημάτιστος, όρατος Θεός, λλ κα πς εναι εδωλολατρία προσκύνηση τν εκόνων. Σ ατν τν πλάνη δηγήθηκαν π παρερμηνεες τς γίας Γραφς, π τν λανθασμένη ντύπωση γι τν ξία τν εκονιζομένων προσώπων, π πολιτικ συμφέροντα, π τν πιῤῥο τςβραϊκς κα μουσουλμανικς θρησκείας πο παγόρευαν τν πεικόνιση καρνονταν τν παρξη γίων κα τν νσάρκωση το Θεο, καθς κα π τν παράχρηση τν ερν εκόνων κ μέρους κραίων εκονολατρν.

 κκλησία μας μ τν μεγάλο γνα τν γίων πατέρων της καθώρισε τ787 μ τν βδομη οκουμενικ σύνοδο στ Νίκαια τς Μικρς σίας τρθόδοξο δόγμα, σύμφωνα μ τ ποο πιτρέπεται  πεικόνιση τςνθρώπινης φύσης το Χριστο, ατν πο εδαν κα ψηλάφισαν ο πόστολοι, κα  πεικόνιση τν γίων, πο πρεσβεύουν γι τος ζντες κα ς καλο φίλοι το Θεο συνδράμουν στν νθρώπινη παράκληση κα νταποκρίνονται στς προσευχς τν πιστν.
Τ ρθόδοξο δόγμα κάνει σαφ διάκριση νάμεσα στλατρεία το Θεο ς Κτίστου κα Δημιουργο κα στχρήση τς λης τς εκόναςς κτίσης. Λατρεύουμε τν Θε κα προσκυνομε στν εκόνα το ησο Χριστο χι τ ξύλο κα τν μπογιά, λλτ πρόσωπο το Θεανθρώπου κα τν λη πο προσέλαβεκενος, τ Πανάγιο Σμα Του, μ τ ποο σωσε τννθρωπότητα. Τ διο συμβαίνει κα μ τς εκόνες τν γίων, δι τς προσκυνήσεως τν ποίων τιμομε τος γίους, τος σεβόμαστε κα τος δείχνουμε τν γάπη μας, πως μία μητέρα σπάζεται τν φωτογραφία τοπαιδιο τς πο βρίσκεται μακρυά.
Δυστυχς πάρχουν πάντοτε κενοι πο πορον κα γανακτον μ τν συῤῥο πιστν σ Ναούς, προκειμένου ν προσκυνήσουν μία εκόνα. Ετυχςμως πάρχουν κα κενοι πο βρίσκουν σ μία εκόνα τν χαμένη λπίδα, τνναμον το θαύματος, τν πιβεβαίωση τς σωτερικς τους πίστης.
Ο εκόνες, δελφοί μου, δν εναι καινοτομία στν χρο τν κκλησιαστικό. Εναι ρχαία παράδοση  πεικόνιση τν γίων μαρτύρων στς κατακόμβες καστος τόπους το μαρτυρίου.  Εαγγελιστς Λουκς μάλιστα, πο κτς πατρς ταν κα ζωγράφος, γιογράφησε τ γλυκύτατο πρόσωπο τς Παναγίας μας σ διάφορα ντίγραφα. λλ κα τ Πανάγιο πρόσωπο το Κυρίου μας, ετε ατούσιο, ετε δι συμβολισμοπεικονιζόταν π τ πρτα χρόνια ζως τςκκλησίας, φο γινε κατ τν νθρώπινη φύση Του ρατός, γινε λικός, περιγραπτός, κι πομένως δν πρχε πρόβλημα στν πεινόνισή του ςνθρώπου, φο γινε νθρωπος.
ταν προσκυνομε μία εκόνα, δν προσκυνομε τνλη της, τ ξύλο, τ μέταλλο, τ χαρτί, λλ τεκονιζόμενο πρόσωπο.πομένως πρέπει κα νκαταλάβουμε πς τ θαμα δν τ πιτελε  εκόνα ςντικείμενο, λλ  εκόνας πρόσωπο, τ εκονιζόμενο πρόσωπο. Κατ τν ννοια ατ δν πάρχουν θαυματουργς κα μθαυματουργς εκόνες, λλμόνον θαυματουργο γιοι πο νταποκρίνονται στν δι προσκυνήσεως τν εκόνων τους παράκληση τν πιστν.
Τ ν προσκυν πομένως κάποιος πιστς μι εκόνα τς Παναγίας ς περισσότερο θαυματουργ π μία λλη σημαίνει πς τοτος δν εχει ξεφύγειπ τν σφαρα τς εδωλολατρίας, χοντας διαστρεβλωμένη ντίληψη.  τ νφέρν κάποια εκόνα στ Ναό, γι ν «σαραντίσ», πως λέγεται, ποδεικνύειτι δν ντιλαμ βάνεται τν εκόνα ς εκονιζόμενο πρόσωπο, λλ ςντικείμενο, πο θ ποκτήσ μ τν «σαραντισμό» θαυματουργικς  μαγικςκανότητες.
        ρθόδοξη εσέβεια χει ρια, πο ν κάποιος τ περβ ετε π τ μιά, ετε π τν λλη πλευρά, τραυματίζει τν διότητα το ρθοδόξου κα περνστν μερι τς σεβείας. Ατ παθαν κα ο εκονομάχοι, πο ποδοπατοσαν κακατέστρεφαν τς εκόνες τν γίων, λλ κα ο κραοι εκονολάτρες, ποριχναν ξύσματα π εκόνες μέσα στ Θεία Κοινωνία.              
 τιμ τν γίων μέσα π τν σπασμ τν ερν τους εκονισμάτων, τν προσκύνηση τν ερν λειψάνων τους κα το Σταυρο το Σωτρος μας, λατρεία το Κυρίου κα Θεο μας, ς γίνεται μ ελάβεια κα συστολή. Δν παίζουμε μ τ για κα ερ τς πίστεώς μας. Ατ κράτησαν τν ρθοδοξία μας, τν μόνη ληθιν πίστη πο μπορε ν σώσ τν κόσμο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...