Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Κυριακή, Απριλίου 20, 2014

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ 2014 Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης καὶ Καμπανίας Παντελεήμων



† ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ
ἐλέῳ Θεοῦ Ἐπίσκοπος καὶ Μητροπολίτης
τῆς Ἱερᾶς καὶ Ἀποστολικῆς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης καὶ Καμπανίας
πρὸς τὸν ἱερὸν κλῆρον καὶ τὸν εὐσεβῆ λαὸν
τῆς καθ’ ἡμᾶς θεοσώστου Ἐπαρχίας.

Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,

«Χριστός γάρ γήγερται, εφροσύνη αώνιος».
Ατό θά διακηρύξει μέ πόλυτη βεβαιότητα σέ λίγο, δελφοί μου, θεόπνευστος ποιητής το κανόνος τς ναστάσεως. «Χριστός γάρ γήγερται, εφροσύνη αώνιος».


Διαρκής ναζητητής τς χαρς νθρωπος, διότι πλάσθηκε πό τόν Θεό γιά νά ζε μέσα στήν χαρά το κήπου τς δέμ, τήν ναζητοσε καί τήν πιδίωκε πάντοτε. Τήν ναζητοσε καί τήν πιδίωκε, διότι ζωή καί τά προβλήματα τς καθημερινότητος το τήν πέκλεπταν καί το τήν φαιροσαν. Διότι κακία συσκότιζε τή λάμψη της καί μείωνε τή διάρκειά της. Διότι ξάρτηση πό τά δεσμά τς μαρτίας δέν το πέτρεπε νά τήν πολαύσει σο θά θελε. Διότι διάβολος, πό φθόνο γιά τή χαρά πού ζοσε νθρωπος καί διος εχε χάσει πομακρυνόμενος πό τόν Θεό, προσπαθοσε μέ κάθε τρόπο νά το τήν στερήσει. μως ατά νήκουν στό παρελθόν. νήκουν στήν ποχή πρίν πό τήν νάσταση το Χριστο. Διότι «Χριστός γήγερται, εφροσύνη αώνιος».
Καί ατό συμβαίνει, διότι νάσταση το Χριστο δέν εναι να πλό γεγονός, δέν εναι μία νάσταση νθρώπου, σάν ατές πού ναφέρονται μεταξύ τν θαυμάτων το Χριστο. δική Του νάσταση λλάζει τήν στορία το κόσμου. λλάζει τή ροή της. Διότι δική του νάσταση σηματοδοτε τή συντριβή το θανάτου, σηματοδοτε τή διάλυση το δου, σηματοδοτε τή λύτρωση το νθρώπου πό τά δεσμά τς μαρτίας. κλείπει, λοιπόν, ατία τς λύπης το νθρωπίνου γένους. κλείπει ατία τς δυστυχίας. κλείπει θρνος το δάμ καί τς Εας ξω τς πύλης το παραδείσου. Μέ τήν νάσταση το Χριστο πανέρχεται χαρά, πανεγκαθίσταται εφροσύνη. χι προσωρινά λλά μόνιμα. χι πρόσκαιρα λλά αώνια. Διότι Χριστός εναι πηγή τς χαρς. Χριστός εναι ατία τς εφροσύνης. Διότι ατός εναι λευθερωτής μας πό τήν μαρτία καί τίς συνέπειές της.
Νά, γιατί πρώτη λέξη το ναστημένου Χριστο πρός τίς μυροφόρες γυνακες καί τούς μαθητές Του εναι τό «Χαίρετε». Διότι χαρά εναι σύμφυτη μέ τήν παρουσία Του. Εναι τό θεο δρο Του πρός τούς νθρώπους. Καί δική Του χαρά δέν εναι σάν ατή πού χαρίζει κόσμος, πού κλείπει ς καπνός καί τήκεται ς κηρός. Εναι σωτερική καί διαρκής. Εναι νεπηρέαστη πό τίς ξωτερικές συνθκες, πό τά προβλήματα καί τά γχη τς καθημερινότητος, πό τίς δυσκολίες καί τίς ντιξοότητες. Δέν τά ξαφανίζει, δέν τά φαιρε πό τή ζωή μας, διότι εναι σύμφυτα μέ τήν μεταπτωτική φύση το νθρώπου, λλά μς κάνει νά τά ντιμετωπίζουμε πό διαφορετική προοπτική· μς πιτρέπει νά τά ξιολογομε μέ διαφορετικό τρόπο· μς κάνει νά μήν πογοητευόμεθα πό ατά, διότι πιστεύοντας στήν νάσταση, πιστεύοντας στόν Χριστό, χουμε τή χαρά το Χριστο, «ν οδείς αρει φ μν», χουμε τή χαρά τήν ποία κανείς δέν μπορε νά μς φαιρέσει, πως μς βεβαιώνει διος Χριστός. Καί δέν μπορε νά μς τήν φαιρέσει, γιατί χαρά το Χριστο, χαρά τς ναστάσεως εναι χαρά πνευματική, εναι χαρά τς ψυχς μας, εναι χαρά λης τς κτίσεως πού συστέναζε καί συνώδινε μαζί μας, ξαιτίας το κακο καί τς μαρτίας πού εχε εσέλθει στόν κόσμο. Εναι εφροσύνη αώνιος.
Ατή τήν αώνιο εφροσύνη τς ναστάσεως ς οκειοποιηθομε καί μες, δελφοί μου, σπεύδοντας νά συναντήσουμε τόν δι μς ναστάντα Χριστό. ς Το νοίξουμε τήν καρδιά μας γιά νά τήν συναναστήσει μαζί Του καί γιά νά μς χαρίσει τή δική Του χαρά καί αώνια εφροσύνη. Καί ς παύσουμε νά ναζητομε τήν χαρά σέ κείνους πού δέν μπορον νά μς τήν προσφέρουν. «Χριστός γάρ γήγερται, εφροσύνη αώνιος».

Διάπυρος πρός τόν δι μς ναστάντα Κύριον εχέτης

Ὁ Μητροπολίτης




† Ὁ Βεροίας, Ναούσης καὶ Καμπανίας Παντελεήμων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...