ΑΓΝΟΤΗΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ
† ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΕΔΕΣΣΗΣ, ΠΕΛΛΗΣ ΚΑΙ ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Ο βασιλιάς της Γαλλίας Κάρολος Ζ΄. (1403-1461) απέδιδε για ορισμένα αδικήματα ο ίδιος δικαιοσύνη, γι’ αυτό και έχει αποκληθεί δεύτερος Σολομών. Κάποτε μια νεαρή κοπέλα του παρεπονέθη με λυγμούς και δάκρυα ότι ένας νέος της είχε κλέψει την τιμή και έπαθε βαρύτατο ψυχικό κλονισμό… Ο βασιλιάς διέταξε να φέρουν τον δράστη νέο μπροστά του και τον κατεδίκασε να πληρώσει στο θύμα του 100 χρυσά νομίσματα για αποζημίωση και ηθική αποκατάσταση.
Μετά τη δίκη όμως, ο βασιλιάς κάλεσε το νεαρό και του είπε μυστικά: Μόλις φύγετε να ακολουθήσεις κρυφά την κοπέλα και σε κάποιο κατάλληλο σημείο, να της επιτεθείς αιφνιδιαστικά και να της αποσπάσεις τα 100 χρυσά νομίσματα. Ο νεαρός εφήρμοσε με ακρίβεια το σχέδιο του Βασιλιά, αλλ’ η νεαρή αμύνθηκε και αντέδρασε τόσο σκληρά και δυναμικά που ξέσχισε με τα νύχια της τα ρούχα και το πρόσωπο του νεαρού και έσωσε τα χρυσά νομίσματα. Όταν οι στρατιώτες ξανάφεραν και τους δύο στο Δικαστήριο, ο Βασιλιάς είπε στην κοπέλα:
-Βλέπεις; Αν υπερασπιζόσουν την τιμή σου όπως υπερασπίσθηκες αυτά τα χρυσά νομίσματα, δεν θα την έχανες. Άρα εκμεταλλεύτηκες ένα περιστατικό που συνέβη με την συγκατάθεσή σου. Και τώρα δώσε τα χρυσά νομίσματα πίσω στον νεαρό και εσύ να πας στη φυλακή για πέντε μήνες.
Σχόλια:
Νηστεία – Παρθενία: «Η γαρ νηστεία και η παρθενία ούτε καλόν καθ’ εαυτόν, ούτε κακόν, αλλ’ από της των μετιόντων προαιρέσεως εκάτερον κρίνεται…». (Χρυσόστομος)
«Η ρομφαία της Δικαιοσύνης δεν έχει θήκην».
«Ουκ εστι μισθός έργων η βασιλεία των ουρανών, αλλά χάρις Δεσπότου, πιστοίς δούλοις ητοιμασμένη…».
«Παρθενίας ζυγόν μηδενί επιτίθει, επισφαλές γαρ το κτήμα τούτο και δυσφύλακτον, όταν κατ’ ανάγκην γένηται». (Ιγνάτιος ο Θεοφόρος).
Ανθολογία Ανεκδότων Τόμος Α΄
Έκδοση Ιεράς Μητροπόλεως Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας
Έδεσσα, 1995
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά